קנאים פוגעים בו *אזהרת טריגר - רצח*ימח שם עראפת
עבר עריכה על ידי ימח שם עראפת בתאריך י"ז באייר תשפ"ה 3:36

השמש עוד עמדה ברום השמים כשהגעתי לכפר. נעמדתי לפני בתיו הראשונים בהתלבטות. החרב החגורה על ירכי עשוייה לסבך אותי. מספיק רק שומר סקרן כדי לגרום לצרות.

התרתי את נדן העור מאבנטי והכנסתי את החרב לשק שעל שכמי. ניצב החרב בלט החוצה. שלפתי מן הצרור רצועת בד וכרכתי אותה סביב הניצב. כעת הוסתרה החרב כראוי, וצעדתי אל הכפר.

"שלום עליך", פניתי לאדם הראשון שנקרה בדרכי. הוא הביט בי בחשדנות. "עליך השלום", השיב וסקר אותי במבטו.

"האם תדע היכן דר אלישיב הכהן?" שאלתי. "בנו של ברוך הכהן?" השיב לי בשאלה. הנהנתי בראשי. "הוא עלה לירושלים לשרת בקודש", הפטיר האיש והלך לדרכו.

נאנחתי. אאלץ להסתדר ללא עזרתו. הסתובבתי מעט בכפר והבטתי על המבנים השונים שסבבו אותי. לבסוף הבחנתי במה שנדמה היה לי כמקדש. התקרבתי, וריח הקטורת והבשר החרוך אישר את מחשבתי. פניתי משם וחיפשתי אכסנייה. "סלח לי"! פניתי לאדם הבא שנקרה בדרכי. הוא הנהן לעומתי. "תוכל להפנות אותי לאכסנייה"? ביקשתי. הוא הצביע על מבנה אבן בעל שתי קומות שניצב בסמוך והלך לו.

נכנסתי למבנה והמתנתי שעיניי התרגלו לאפלולית. מספר סוחרים ישבו סביב שולחנות עץ. ביניהם היו גם סתם הולכי בטל שונים. הבחנתי באחד שללא ספק נשא חרב.

הבטתי סביב. גרם מדרגות הוביל לקומה העליונה. ריח יין ותבשיל אפפו את המקום. "מי בעל הבית?" שאלתי. אחד היושבים הביט בי. "מה אתה צריך?" שאל בקול צרוד. "מיטה", עניתי.

האיש קם וסימן לי לבוא אחריו. טיפסנו לקומה העליונה. קולות צחוק גסים עלו מלמטה. הקומה העליונה היתה מסדרון עם חדרים משני צדדיו. האיש הסיט את אחד הוילונות והצביע פנימה. עקבתי אחר אצבעו. החדר הכיל מיטת חבלים מוצעת פשתן, שידעה ימים טובים יותר.

"כמה?" שאלתי קצרות. "שני דינרים", חייך האכסנאי בנבזיות. הרמתי גבה אבל לא התווכחתי. הושטתי לו שני דינרים והסטתי את הוילון מול פניו.

חיכיתי שילך והבטתי סביבי. בחדר היה צוהר קטן שהשקיף החוצה. הבטתי דרכו. לא היה שם דבר. המקדש היה מצידה השני של האכסניה. החלון השקיף לחצר הפונדק.

נאנחתי. לילה ארוך לפניי. פשטתי את איצטלתי, ונשקתי לפתילי הציצית. התיישבתי על המיטה והתרתי את קשרי הסנדלים, והנחתי לעפעפיי להישמט.


 

לכשהתעוררתי כבר שקעה החמה, ודמדומי ערב אחרונים חדרו מבעד לחלוני. הגיעה השעה.

נעלתי את סנדליי, וקשרתי אותם היטב. הוצאתי את החרב מהשק וקשרתי אותה למותני. התעטפתי באיצטלתי, ויצאתי במהירות.

האכנסייה הייתה מלאה עכשיו. עברתי במהירות בין השולחנות ויצאתי. פניתי ישר אל המקדש, בצעד נחוש. הבטתי לכל הצדדים לפני שנכנסתי. איש לא היה ברחוב.

נכנסתי לחצר הקטנה בלב הולם. מזבח קטן ניצב במרכזה. עקפתי אותו ונכנסתי לתוך המבנה. לפידים האירו את החצר, אולם מבנה המקדש היה חשוך. ריח הקטורת הכה באפי, והמתנתי שאתרגל לאפלולית.

"מה הנך מחפש?" הפתיע אותי קול מאחורי. זינקתי בבהלה. מאחוריי עמד זקן שהסתתר בצללים. לא הצלחתי להבחין בפניו באפלה.

התעשתתי במהירות. "אני מחפש את כהני המקדש", עניתי. הזקן נחר בבוז. "בכפר הקטנטן הזה יש רק כהן אחד", הוא ענה. "ואתה עומד מולו". "מצויין", אמרתי. הזקן לא הבחין בנימה המסוכנת שבקולי. "תרצה להקטיר קטורת לבעל? להקריב קרבן?" שאל הזקן ונכנס לתוך אפלת המקדש. הוא הבעיר לפיד והתקרב אליי. "בלעת את הלשון איש צעיר?!" התרעם הזקן. הוא נופף בידו ופתילי הציצית מאיצטלתו התנופפו בפראות.

"ארצה להקריב קרבן", אמרתי בקול מסוכן. "מה טוב", אמר הזקן. "היכן הבהמה?"

"אלהים יראה לו השה לעולה", ציטטתי. ליבי הלם בפראות. קדימה, חשבתי. זה הרגע.

הזקן הציץ בי והרים  גבה. "מות תמות!" שאגתי ושלפתי את חרבי. הזקן פער את פיו באימה ובטרם יספיק לצעוק נעצתי את חרבי עד הניצב בליבו. עמדתי מעליו, מתנשף. אוחז בחרבי הנעוצה בליבו. הוא הביט בי באימה, חייו עוזבים אותו אט אט. "ה' אלהים ענני", התחיל הזקן למלמל. הבטתי בו בחמלה. "הבעל ענני", לחש שוב הזקן.

הבטתי בו בתיעוב. שלפתי את חרבי והנחתי לו לצנוח אחור.

נטלתי את הלפיד הבוער, והצתתי את פינות המקדש. פסלון הבעל נשמט מידו של הזקן. שלחתי בלהבות מבט אחרון, ונמלטתי מהכפר.

וואוואפריקס

הלם

תודהימח שם עראפתאחרונה
חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 


 

מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 

...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..
מנהל? אפשר להעביר שירשור שלי לפה?תמהון לבב

(שתיקה רועמת) - ריק ומוסתר

 

זה? במקום שיהיה בפורום השני

בלתי אפשרי 😐אני הנני כאינני
כנס להודעה שםארץ השוקולדאחרונה

תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.

(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)


אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן

תנועהמוריה.

הידית עולה אט אט ובסיבוב יורדת מטה. ועוד סיבוב: למעלה במאמץ ודחיפה חזקה למטה.

היא מתנשפת, אבל לא פוסקת. זוהי מלאכתה ואין לה אלא לעשותה בלי להתלונן. כל יום היא כאן, ניצבת על המשמר. דוחפת, מסובבת, מסיעה את הידית שוב ושוב על צירה בסיבוב.

כל תנועה שלה, כל דחיפה ולו הקטנה ביותר מקדמת עוד ועוד את המנוע, כל סיבוב וחצי סיבוב, מניע את העצם. בסוף כל יום היא מאשרת, אכן נראית התקדמות. היא סוקרת בעיניים מצומצמות את המרחק בין המקום בו היתה בתחילת היום לבין המקום בו היא כעת לאחר עבודה של יום תמים. אז היא מתמלאת סיפוק ונחת. אז היא יכולה לפרוש לנוח, להרוויח בביתה עם היקרים לה ולדעת כי עשתה את מלאכתה להיום.

ישנם ימים שהכל חלק והסיבוב פשוט הוא, כאילו מעצמה מסתובבת הידית. לעומתם יש ימים שהידית שחוקה וקשה לה לאחוז בה, שהיד האוחזת עייפה, או שהגלגל כבד עד מאד. לעיתים קרובות קורה שידיים נוספות בוחשות איתה בקלחת, ומסובבות ידיות הפוכות. אבל כל אלו, כמו אינם נוגעים לה, היא מגיעה בכל יום בשעת בוקר מוקדמת, מתייצבת בעמדתה ומסובבת, והידית נעה, והסיבוב מניע.

היא לא מנסה להיאבק, היא לא מוכיחה לאיש דבר, היא נוכחת ומסובבת ומניעה. אף כוח בעולם לא יוכל לה, אף כוח בעולם לא ימנע ממנה למלא את תפקידה במסירות. אף כוח בעולם לא יעצור אותה מלסובב ולהניע.

ויש התקדמות, וישנה תנועה.

תמיד ישנה תנועה.

° ° °

אלוקי, נשמה נתת בי, והיא אינה פוסקת מלסובב ולקדם אותי.

אתה בראתה, אתה יצרתה, ונפחתה בי והיא מניעה אותי אליך.

כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני לפניך עליה.

מענייןיוני.ו.אחרונה

אולי יעניין אותך