זה דבר אחד להיות חולה ולנסות לטפל בזה.כְּקֶדֶם

זה דבר אחר לגמרי להיות חולה ולא להיות במודעות לחולי בכלל ולטעון שהכל בסדר ושאתה בריא.


המסקנות שלי מהדיון ההוא שמרוב שדתיים נכנסים ל4 אמות של אמונה פשוטה בלי שאלות הם יוצרים לעצמם מציאות מדומה ודימיונית.

והאמת היא? שלא. אין שכינה. אין נבואה. אין התגלות.

השם משגיח עלינו תמיד. אבל לא באופן גלוי.

לה' יש עוד חשבון ארוך ופתוח עם הגוים והוא עדיין כמעט ולא התחיל לנקום בו ולגלות את שמו בעולם.

"אכן אתה אל מסתתר"

זה לא כפירה לומר שכמעט ולא רואים את מציאות ה' היום.

להגיד שהכל בסדר ושיש השגחה גלויה זה או לשקר או לחיות בבועה. המצב הנוכחי של עם ישראל הוא חולי. אנחנו לא במצב טבעי, קשר ישיר לה' זה הטבע שלנו.

והרבה מאיתנו כפי הנראה מהשירשור הנ"ל כל כך עמוק בחולי הזה שאפילו לא מודעים אליו וחושבים שהכל טוב

כתבת עכשיו מאוד שונה ממה שכתבת שםברגוע
לא נכון, אם תשים לב תראה שציינתי זאת בכל תגובהכְּקֶדֶם
מה אתה מגדיר כגילוי מציאות ה'?advfb

מבחינתי כל עוד לא הגדרת לזה אין לזה שום ביטוי למשפט שאתה אומר "לא רואים את מציאות ה' היום".

השאלה על ההגדרה היא רלוונטית בעיקר כדי להבין למה אנחנו מצפים? לאיזו סוג של התגלות אנחנו מייחלים?

לי יהיה כיוון מסויים לתשובה ואני יוכל לומר אותו, אבל אני רוצה להבין קודם את הדעה שלך.

שכינה. נבואה.כְּקֶדֶם

גילוי לצורך העניין יכול להיות גם אספקט כביכול חומרי כמו מלחמה. אך מלחמה ללא הרוגים כלל וכלל.

מצב שלא משאיר שום מקום לספק.

כמו מלחמת גדעון או מלחמת יהונתן ושאול במכמש

אתה מדבר על אירוע ניסי כגילוי א-להות, נכון?advfb

יש עוד גילויי א-להות שאתה מכיר? (נבואה היא גם אירוע של נס)

או שהקב"ה מבחינתך מתגלה בעיקר על ידי ניסים?

 

לגבי שכינה, "איש ואישה, זכו - שכינה בניהם", בהקשר הזה למילה שכינה לא נראה לי שיש כאן משהו שקשור לנס..

 

 

אההאנחנו החולים😂 שוב. ה"דתיים". מה ישלך נגד עצמך?הרמוניה

איך זה משנה אם ה' משגיח עלינו באופן גלוי או לא? הוא משגיח נקודה. השאלות יש להן מקום כשהן עולות באופן טבעי, אבל להפוך את זה לתפיסת חיים זה עקום... (וגם עלולים להכנס ללופ שאין לו סוף). כל הקטע בעולם זה ההסתר, ההעלם. זה לראות מעבר למה שאנחנו רואים בעיניים שלנו ולפרש בצורה של אמונה. כל הניסיון עד הגאולה זה הביטחון. 

 

מה שכתבת פשוט חסר הבנה מי זה ה' וגדולתו, ואתה כותב בדיוק ההיפך. במקום לעזור לעצמך לראות יותר את החסד העצום שלו איתנו כמו שאנחנו יודעים, מאמינים ובוטחים, כתבת שאנחנו אלה שעושים חסד איתו...! כנל בניגוד למה שכתבת שם שהוא לא תובע את עלבוננו, הקב"ה הוא סבלן ו"מלך עלוב" כמו שכותב התומר דבורה, כלומר הוא לא תובע את עלבונו שלו, ומטה כלפי חסד. 

והפכת את הכל, עד לרמה של להגיד שהצדק עם מי שעוזב את ה'...! מאיפה זה נובע ולאן זה מוביל?!

זה לא נשמע לך הזוי לכתוב את כל זה בלי להתבלבל, בלי להסס, בלי לשים איזה סימן שאלה? קצת צניעות..?

מבינה שאתה רוצה לסנגר על ישראל אבל יש דברים אחרים לשבח את ישראל, לא ככה. 

לא להוציא את הקב"ה כלא צודק, כשלמעשה אתה יודע שהוא צדיק. נקודה. 

 

הכל תלוי איך מסתכלים- אירועים מהסוג של השואה וה7.10 מביאים את האדם ל2 אפשרויות: כפירה, או אמונה יותר חזקה. הכל תלוי באדם העובר אותם ומה היתה רמת האמונה שלו לפני כן. אירועים קשים לא סותרים אמונה, זה פשוט בחינה שחושפת את מה שיש בפנים. האמת לא משתנה בטוב וברע.
וכל היהודים שמסרו את נפשם על קידוש ה' לאורך הדורות, תאמין לי שהם ראו בזה זכות וחובה למסור את נפשם למען הקב"ה, ולא חשבו שהם עושים בזה טובה לה' ואיזה חסד בלתי נתפס זה מצידם... 

כשאנחנו דבקים בה' אנחנו דבקים במקור חיותנו, במקור הטוב. אנחנו עושים בעיקר חסד עם עצמנו ועם נשמתנו! 
זה לא שאנחנו משהו נפרד שיש לנו יכולת לתת לה' בכלל, הוא זה שמחזיק ומחייה אותנו, אנחנו חלק מנשמת אפו. הוא פשוט אוהב אותנו וברא אותנו בשבילנו.

 

לסיכום, שאלת הצדיק ורע לו צריכה להיות שאלה לא צורת הסתכלות.

מעריך תתשובהכְּקֶדֶם

ברור שזה משנה

יש הבדל עצום בין השגחה נסתרת להשגחה גלויה.

אגב, זה מנהסתם תלוי גם ברמה האמונית שלנו אם תבואו אתי בקרי אני אבוא אתכם בחמת קרי.

אבל אפשר לומר שבבחינה הזאת אנחנו דיי בבחינת אבות אכלו בוסר ושיני בנים תכהינה. אבותינו מלפני שנים נתקו את הקשר עם השם. ומאז אנחנו חיים בעולם מנותק. מאחר והעולם לא במצבו הטבעי, השתנו כל הטבעים. בימי קדם כשאדם עשה עבירה הוא ראה את האפקט של זה. וכך גם עם המצוות. כשיש שכינה העולם נושם וחיי. היום אין כלום אז גם הכל כביכול נהפך למכני. העובדה שאנשים נכנסים היום לקודד הקודשים ולא קורה להם כלום זה על טבעי.

והעובדה שהיום זה נתפס כטבעי ממש לא הופך את זה לחלק ממשמעות החיים לנסות לחפש בזכוכית מגדלת את טביעות האצבע שלו. אנחנו אמורים לחזור לעצמנו ולהקרין מתוכנו את מציאות השם. לא לאסוף גרגירים מהרצפה..

מאחר והיום החומר בולט וכל דבר רוחני קשה לראות. אין מה להאשים אנשים שפשוט לא רואים. כי תכלס קשה מאד מאד לראות. ואין לדיין אלא מה שעיניו רואות. הדוגמא שהבאתי בשירשור הקודם היא דוגמא אחת מני רבות לכל מיני מצבים שמצדיקים את הקטרוג שיש לעם ישראל על השם כביכול. והם צודקים. תכלס איפה הוא? חזרנו הבייתה לארץ שהיא בבת עינו, ואין כלום. להתחיל לתרץ שהוא משגיח מאד כי עובדה שאנחנו מנצחים וכו זה תירוץ עגום ועלוב. במצב אידיאלי וטבעי אף אחד מעם ישראל לא אמור להיפגע בכלל.

👍🙏הרמוניה

אני מבינה את הבחינה שאתה מנסה להגיד, אבל 2 דברים:

א) לא מאשימים אותנו על זה שאין שכינה היום בהר הבית ועל זה שאנחנו לא מקרינים מתוכנו את מציאות ה'. זה פשוט לא מה שמצופה מאיתנו במציאות הזאת, אז מבחינתי השאלה אפילו לא מתחילה. 

היום מצפים מאיתנו לשמור על מה שאנחנו כן יכולים. על תפילה, על צניעות, לימוד תורה, בין אדם לחברו וכו 

ואם זו המציאות היום אז באיזשהו מקום זה כן רצון ה' כרגע. 

ב) זו אמירה קצת מסוכנת כי זה נשמע כזה נתינת לגיטימציה.. ובתכלס אנחנו צריכים להלחם להסתכל בעיניים רוחניות, ולא להגיד "טוב אז החומר שולט מה זה אשמתנו".

אז תלוי למי אומרים את זה ובאיזה הקשר. נגיד אם אומרים את זה לבן אדם שמרגיש רע עם עצמו זה בסדר כדי לעודד אותו להמשיך בעבודת ה'...

בטח שמאשימים אותנו על זהכְּקֶדֶם

המצב הנוכחי הוא קילקול והוא תוצאה של מעשינו.

ורק אנחנו יכולים וחייבים להחזיר את המצב לקדמותו. ברור שזה על ידי תורה ומצוות בין היתר אבל לא רק. לא רק להתקבע ב4 אמות של הלכה. צריך ללמוד אמונה לעומק, לשאול שאלות, לשאוף שאיפות

אחרת פשוט נמשיך להתנענע כמו לולב ב18 מבלי שאף אחד מרגיש כלום 

מצחיק שבשרשור הקודם אמרתאני:)))))

שעם ישראל הולך עם ה' באש ובמים.

תחליט 

נראה לי שאנחנו מדברים על 2 צדדיםהרמוניה

אתה מדבר על האידאל ואני מדברת על הדרך.

רוב הזמן צריך להיות מרוכזים בדרך אבל מדי פעם צריך להרים את הראש להסתכל קדימה ולהזכר לאן אנחנו הולכים כמו שאתה אומר.

שיעור של הרב שרקי שמדבר על עניין חוסר ההתגלותadvfb

בצד המדיני

 

אהל את ההתגלות יש תמיד בנפש שלנוקעלעברימבאר
יש התגלות של ה בנפש שלנו כל הזמןקעלעברימבאר
הנשמה מופיעה את האמונה
זה פשוט מגוחךאני:)))))

כתבת דברים חצופים מאוד ולא חזרת בך.

ממקום של להצדיק את החוטא והחטא ולהאשים את הבורא אתה עובר לזלזול בדתיים ולהאשים אותם בעוון של אמונה פשוטה.

(נראה שהכיוון שלך ברור מאוד(!))


אתה כותב דברים עם שינויים משמעותיים כאילו זה מה שאמרת לפני וכאילו יצאנו עלייך לחינם.

(יש גם אי דיוקים בכתיבה הנוכחית)


באמת לא יודעת איך להגיב לזה..(גם להחליט אם להגיב לזה לקח לי כמה ימים)

מה אם אומר לך שהדברים שלי מבוססים על מדרש?כְּקֶדֶם
גם אז תגידי שזה טמטום?
אדרבה תביא את המדרשאני:)))))
תביא לי מדרש שכותב שזה צודק לחטוא.תביא לי מדרש שכותב שאנחנו עושים לה' טובה.


למה את מסלפת את דברי?כְּקֶדֶם

איפה כתבתי שזה צודק לחטוא??


אני לא חייב להביא לך כלום.

אין לך תרבות דיבור את כל הזמן יוצאת על אנשים באצטלה של קדושה כאילו את מבינה הכל אבל את ממש לא את פשוט מתלהמת ומדברת מרגש כל הזמן. אם היית מתנסחת נורמלי כמו אנשים אחרים כאן בכיף הייתי מביא לך אבל זה לא פעם ראשונה שאת עושה את זה 

אני לא צריכה לסלף את דבריךאני:)))))

הם מדברים בעד עצמם. כדאי לשים לב מה אתה כותב.

הנה ציטוט:"מי יעז לפצות פה כנגד יהודי אחד שבוחר לא ללכת עם השם?


 

הצדק עמו."


 

אתה כותב לי כתגובה שאולי יש מדרש שמאשר את הדעה שלך. ואני אמרתי שאם יש לך אז אדרבה תביא אולי הצדק עמך ותחזק את עמדתך ללא עוררין, לטובתך. אתה מסרב. ואני מבינה מכך שגם אתה מבין שאין שום מדרש וסתם כתבת שטויות.


 

חחח מצחיק שאתה מדבר איתי על תרבות דיבור והשרשור שלך פותח באמירה מזלזלת שאנשים דתיים הם חולים(!), לא פחות ולא יותר, ושרשור קודם דיברת בצורה חצופה ללא אחר מאשר הקב"ה אז אני חושבת שלקרוא לדברים שלך מטוטמים זה המעט מהמעט מהגינויים שדבריך ראויים, אם הייתי פחות מנומסת אז דברי היו הרבה יותר חריפים.


 

וסלח לי אבל אם היה הרבה חכמה ותוכן ראוי בתגובות הייתי פונה בצורה שכלית גם כן.

במדבר רבה יח יב. ברכות לא ב.כְּקֶדֶם
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ג' באב תשפ"ה 1:40

לא מגיב על שאר הדברים שאמרת

מה אתה זורק מקורות באויר, תעשה את המינימוםאני:)))))

של להביא את הציטוטים לכאן ותסביר למה זה מוכיח את טענתך.

מה זה?

זה שאת לא יודעת לקרוא ולהבין זה שלךכְּקֶדֶם
לא, אתה מצפה שאני אחפש את המקור ואנסה להבין עלאני:)))))

איזה חלק אתה מדבר ומתוך זה לנסות להבין איך זה קשור למה שאתה אומר.

אם היו מאשימים אותי בחציפות ובכתיבה של שטויות וכו הייתי מתאמצת הרבה יותר.

אחרי שחיפשתי את המקורות וקראתי אני מבינה שסתם זרקת מקורות באוויר כדי להגיד שהבאת מקורות.

..אני:)))))

תקשיב הדברים שלך הם נורא חריפים וחצופים.

עזוב שאתה מדבר על הקב"ה ,אבל אפילו על ההורים אי אפשר לדבר ככה. להגיד שאנחנו עושים להורים טובה בזה שאנחנו מכבדים אותם? ממש לא! אפילו הורים שהם לא 100 חייבים לכבד וזה יהיה כפיות טובה לא לכבד. וזה לא לעשות להם טובה,אנחנו חייבים להם.אנחנו חייבים.

קל וחומר כשמדובר בקב"ה

מה הקשר הורים עכשיו מהכְּקֶדֶם

הדברים שמופיעים במדרשי חז"ל חריפים פי מאה ממה שכתבתי כאן אני לא משועמם שבודה דברים מליבו ממקום של הפקרות

דוגמא של קל וחומר,זה הקשראני:)))))
בעיה שלך שאתה לא מביא. כל עוד אתה לא מביא בעיני אתה בודה מליבך 
תנסה להתפלל ואולי תראה תוצאות. זה תלוי בכמהחסדי הים

משתנים מתי ה' עונה. אבל אני לפחות ראיתי בחוש איך ה' עונה לתפילותיי.

אני גם רואה את השגחת ה' בסייעתא דשמיא בלימוד תורה. הוא מגלה לי חידושים וסודות-"ולא עוד אלא דברים שמכוסין ממנו מתגלין לו שנאמר (שיר השירים א, ג) עלמות אהבוך קרי ביה עלומות", ומקורות שמתאימים למהלכים שלי.

 

הכל חסד היה, צריך לפקוח עיניים. "אִם צָדַקְתָּ מַה תִּתֶּן לוֹ אוֹ מַה מִיָּדְךָ יִקָּח."

לא נראה לי שאלו משתנים מדידיםadvfb

שאנחנו בהכרח יכולים לדעת אותם ולשלוט עליהם

נראה שכעת בלתי אפשרי למצוא חוקיות בזה

השפעה רוחנית מכל סוג שהיא לא יכול להיות מדיד.חסדי הים

1. כי מבחינה מהותית למדוד זה לצמצם לדבר חומרי, רוחניות במהותה חופשיה מזה.

2. תמיד יהיו תירוצים.


מי שמסתכל באמת רואה וחווה תוצאות.

לכאורה זה סותר את הגמרא בברכותadvfb

ואמר רב יהודה שלשה דברים [המאריך בהן] מאריכין ימיו ושנותיו של אדם המאריך בתפלתו והמאריך על שלחנו והמאריך בבית הכסא והמאריך בתפלתו מעליותא היא והאמר רבי חייא בר אבא א"ר יוחנן כל המאריך בתפלתו ומעיין בה סוף בא לידי כאב לב שנאמר (משלי יג, יב) תוחלת ממושכה מחלה לב וא"ר יצחק שלשה דברים מזכירים עונותיו של אדם ואלו הן קיר נטוי ועיון תפלה ומוסר דין על חבירו לשמים הא לא קשיא אהא דמעיין בה הא דלא מעיין בה

 

רש"י - 

מעיין בה - אומר בלבו שתיעשה בקשתו לפי שהתפלל בכונה

 

https://he.wikisource.org/wiki/%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%95%D7%AA_%D7%A0%D7%94_%D7%90

הגמרא שמצפה בעצבנות שיתקיים תפילתו, אבל וודאיחסדי הים

שצריך לצפות באופן כללי שיתקיים תפילתו, כי אם לא למה הוא מבקש בכלל, ושמתקיים צריך להודות ל-ה'.

זה כמו שאתה עושה השתדלות ולא דואג אחרי זה אם זה יצא לפועל או לא, אלא סומך על ה'.

הצלחת לב מגיע מהתוחלת ממושכה.

..advfb

א' - לא צריך להוסיף מילים לרש"י

ב' - המבוקש הוא רק אמצעי לתפילה ולא מטרתה (ע"ע מי מרום י"ב, בהקדמה)

זה משמע בפסוק "תוחלת ממושכה מחלה לב"חסדי הים
זה אמצעי שמתקיים בפועל, גם אם יש מטרה יותר עליונה.
מתקיים או לא מתקייםadvfb

כל התפילות מתקבלות? וגם אלה שמתקבלות לא תמיד פועלות שחשבנו שהם יפעלו.

 

ולא מבין איך זה משמע מהפסוק. זה הפרשנות על פי מצודות דוד.

 

avid;font-size:18px;">תוחלת ממשכה מחלה לב ועץ חיים תאוה באה

"תוחלת" - המייחל לדבר מה, והיא נמשכת ומתאחרת לבוא, היא לו לכאב לב; וכאשר באה התאוה, היא לו לעץ המגדל חיים, וירופא מכאב הלב.

 

והמלבי"ם אומר -

"תוחלת ממושכה מחלה לב ועץ חיים תאוה באה", יש הבדל בין תוחלת ובין תקוה ובין תאוה, המקוה מקוה אל הדבר ואין בו הבטחה שבודאי תבוא תקותו, אבל המיחל יש לו הבטחה ובטוח שיבא הדבר שהוא מיחל עליו, והמתאוה אין לו גם תקוה רק הוא מתאוה אל הדבר ואין לו תקוה שישיגנה, אמר גם התוחלת אם נמשך ואינו בא בזמן קרוב רק בזמן רחוק כבר מחלה את לבו, הגם שבטוח שיבא הדבר לבו חולה על שלא הקדים לבא, וכ"ש שלב המתאוה חולה, והוא חולה שאין לו רפואה כיון שאין תקוה כלל, וכמ"ש תאות עצל תמיתנו, וא"כ כשהתאוה בא, שהוא דבר שלא קוה עליו דומה כעץ חיים שמחיה את נפשו המתאוה:

 

לא מוצא פה שום זכר לעצבנות, אלא לציפייה ודאית שיתקיים.
 

לא כל התפילות מתקבלות. יש כאלה שנדחותחסדי הים

לגמרי כמבואר בגמרא ובזוהר.

אבל המתפלל צריך להיות אופטימי שיתקבל ויתקיים תפילתו, כי אם לא אין לו את הבסיס לבקש.

זה לא משחק, אנחנו באמת רוצים את מה שאנחנו מבקשים.

כשזה מגיע למחלת לב, אז הצפייה יותר מדי מוגברת ועצבנית, אבל צריך להיות ציפייה כמו לכל דבר חיובי בעתיד, בצורה מדודה שלא מביאה למחלת לב.

אנחנו רוצים את מה שאנחנו מבקשיםadvfb

וביחד עם זה, אנחנו מבינים שהפריזמה שלנו היא מוגבלת ולכן אנחנו לא יודעים עד הסוף מה טוב שיקרה.

לכן יש את נוסח חז"ל על תפילת הלחש שנכתבה על ידי אנשי כנסת הגדולה שבניהם היו נביאים.

שאני מבקש משהו ממשהו, ולהבדיל, מהקב"ה, אני יודע שהוא גם יכול לומר לא.

האם להיות אופטימי? בוודאי. אופטימי שהקב"ה שומע את הקול שלי וזה מניע משהו במציאות. מה זה מניע? צריך להיות נביא כדי לדעת את זה.

אתה מתייחס לשרשור הנעול?ultracrepidam

לא מבין איך מה שאתה כותב כאן קשור למה שכתוב שם.

 

מה שכתבת שם היה כביכול אין לנו שום מחויבות לקב"ה כיון שהוא לא דאג לנו לתנאי עבודה שלדעתך מגיעים לנו. זה סתם חוצפה (והתגובה שלי נמחקה כי אמרתי שאתה חצוף במקום להגיד שדבריך הם דברי חוצפה. אם דקדוקי עניות כאלה מניחים את דעתה של ההנהלה, לא אתווכח).

נכון, אין נבואה ואפשר להתווכח לגבי התגלות.

אבל אני לא עובד את ה' כי הוא מתגלה אלי ולא כי הוא עשה לי נעים. אני עובד את ה' כי זה מה שנכון לעשות. הוא עשנו ולו אנחנו, הוא עשנו ולא אנחנו. ולכן אנחנו מחויבים אליו. לא בגלל שהוא חמוד.

 

להגיד שמי שעובד את ה' במצב כזה הוא חולה? יש לו בעיות וחסרונות, ה' לא משגיח עליו מספיק, אבל הוא לא טועה

מיועד רק ל@אני(((:כְּקֶדֶם


תצפי רק 30 שניות ותביני תמחלוקת בינינו

מ49:55 עד 50:30

ברור ששמעתיתות"ח!

אחד הטובים

דיאני:)))))

הבנתי שאין לך תשובות,אל תעשה את זה יותר מביך

STOPadvfbאחרונה

בבקשה לא להגרר לדיון אישי

רק מניח פהתות"ח!

https://www.yeshiva.org.il/ask/112228

 

בקיצור למי שאין כוח לקרוא (כדאי גם להסתכל בשאלות המשך שם), יש הבדל בין אדם שהיה בשואה ועזב את הדת שאז אין לשפוט אותו (אל תדין את האדם עד שתגיע למקומו), לבין אדם שלא היה בדברים האלה ואומר באופן שכלי שעקרונית אין בעיה לעזוב את הדת, והדת היא רק בגדר אקסטרה למטיבי לכת. להשתמש בצער של אחרים וחשבונות של ה' ביחס לאחרים בשביל טצדקא של העבודה שלך זה פשוט לא שייך..... (אתה יכול לשאול על זה איך הגיוני שזה קרה, אבל אתה לא יכול בשם זה לעזוב את הדת, כי למה אם הוא סבל זה קשור לעבודת ה' שלך)

ובכל מקרה, נראה שתפיסת עבודת ה' כאן היא איזה חשבון ביני לבין מישהו זר, ואני צריך לרצות אותו. עבודת ה' עומדת ביסוד העולם, וה' הוא לא מישהו שחיצוני לי, אלא הוא נותן לי את ה"אני" שלי, הוא משמעות חיי, הוא כביכול הדם שזורם לי בעורקים ומחייה אותי. אי אפשר לוותר על זה כמו שאי אפשר לוותר על לחיות. ואכמ"ל ודו"ק וד"ל ועוד ראשי תיבות שנוהגים לשים בסוף שותי"ם.

 

ולגבי אין התגלות, לא מסכים, הרב דרוקמן וכן הרב שרקי וכן אמרו לי שהרב צבי יהודה אמרו שכבר עברנו את החצי בגאולה! אתחלתא דגאולה הייתה בזמן הגר"א....השכינה שבה לציון (הרב שרקי מסביר שכיוון שהשכינה שבה אז היהודים שבחו"ל היו ללא שמירת השכינה, וממילא יכלה להיגרם השואה). אמנם לא בתוקף מילואה והדרה ושלימותה, אבל היא שבה. המחזיר שכינתו לציון כפשוטו.

שאלהטאטע מלך העולם

איזה כוונות אפשר לכוון בהדלקת נרות?

של חנוכהטאטע מלך העולם

ואם יש לכם סגולות ותפילות אשמח ממש שתשתפו.

כוונה פשוטה. לקיים מצוות הדלקת נר חנוכה.נפש חיה.
כוונותדרור אל

כמובן הכי בסיסי זה לכוון לפי הברכות:

לקיים מצוות הדלקת נר חנוכה, כפי שתיקנו חכמים.

לפרסם את הניסים שנעשו לאבותינו בימים ההם בזמן הזה.

וזה כולל: את נס הניצחון על היוונים ואת נס פך השמן.


מעבר לזה:

להרחיב במשמעות הנס: ניצחון שהביא לשלטון ישראל. נצחון של האמונה על פני הכפירה, הטהרה על פני הטומאה.


לכוון נר איש וביתו - האור של הבית, המשפחתיות.

לכוון מוסיף הולך - שאנחנו מעלין בקודש ועל תוספת הניסים.

לכוון שהנר הוא הנשמה, נר ה' נשמת אדם, מה רוצים להאיר בנשמה ולהאיר כלפי חוץ לנשמות נוספות.

לכוון שהנר הוא התורה והמצוות, כי נר מצווה ותורה אור - התורה והמצוות שאני מבקש להאיר בנשמתי.

תודה!טאטע מלך העולםאחרונה

יש סגולות שקשורות לתיקון המידות?

הדלקת נר חנוכה אצלכםזיויק

1. מדליקים וזהו, אם שרים זה ככה בהרצה

2. מדליקים ושרים בנחת ושמחה

3. מדליקים, שרים בשמחה, ואח"כ מתבוננים בנרות

4. מוסיפים עוד משהו? לימוד?

יש משו ממש ממש עןצמתיכְּקֶדֶם
בלהדליק נר לבד בחושך ואז להתבונן בו בשקט
מבין אותךזיויק
מצד שני: נר איש וביתו
..פצלשי"ת
מדליקים, שרים, לומדים ואוכלים ביחד.. 
אשזיויק
ממש
איזה יופי של שאלה !!נפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך כ"א בכסלו תשפ"ו 12:20

אנחנו מדליקים בנחת

(עושים הכנות לפני, זה מיוחד!)

ואז שרים את המזמור למנצח

ואת ארוממך

ואחר כך יושבים מול הנרות ומתפללים

משתדלים להתבונן ולא רק להסתכל , כמה שיותר.

ארוחת ערב משתדלת משהו יותר חגיגי 

ולשלב בזה לימוד, שיהיה סעודת מצווה.
 

בעיקרון לא שאלתי אף פעם אבל אני מאמינה שבגלל שהחנוכייה היא חפץ של  מצווה (כמו ארון קודש , נרות שבת וכו) אז גם כשהיא מכוסה אפשר להתפלל עוד בזכות המצווה שקיימנו כאן.

מה ז"א מכוסה?זיויק
מכובה, כשהיא לא דולקת. ברור שיש עניין להתפלל לידנפש חיה.

הנרות הדולקים ולהתבונן בהם

אבל גם כשהיא מכובה, זה עדיין חפץ של מצווה.

אני לא רב אבל תמיד אפשר להתפלל.. לא?זיויק
תמיד תמיד. גמני לא רב...נפש חיה.אחרונה
ספרי הלכה אונליין בעיצוב נח עם חיפוש והערות אישיותעיתים לתורה

שלום לכולם, 

 

מצרף לשימושכם קישורים לספרי הלכה ידועים שזמינים ללימוד ללא תשלום בעיצוב מקסים ונח לשימוש, עם יכולת חיפוש בתוך הספר וכתיבת הערות אישיות לחזרה עתידית:

 

בן איש חי

 

משנה ברורה

 

כף החיים אורח חיים

 

כף החיים יורה דעה 

 

ילקוט יוסף

 

קיצור הלכות חנוכה למנהגים השוניםעיתים לתורה

ניתן ללמוד את עיקרי הלכות חנוכה בתמציתיות על פי המנהגים השונים בעמוד קיצור הלכות חנוכה וכן בקובץ המצורף.20251207222511.pdf

 

או ישירות לפרק הנדרש:

 

זמן הדלקת נרות חנוכה – מפרט ארבע מדרגות בזמן ההדלקה מהמהודר לקל.

 

אכילה, לימוד ומלאכה קודם הדלקה – כפשוטו.

 

החייבים בהדלקת נר חנוכה – דין איש ואשתו, קטנים, בחורי ישיבות, חתן וכלה בערב חתונה, שותפים בדירה.

 

משפחה שמתארחת בחנוכה – דין השתתפות בפרוטה, יש להם יחידת דיור נפרדת. הבעל והאשה מתארחים במקומות שונים.

 

חיוב הדלקה מפני החשד – אורח עם פתח משל עצמו. בית עם שתי פתחים והדין בימינו.

 

מקום העמדת נרות חנוכה בבתים שונים – מקום לכתחילה לדירת קרקע. לבניין מגורים. למתגוררים בקומות גבוהות.

 

הדלקה נרות חנוכה מחוץ לבתים – הדלקה במלון, רכבת, ספינה, מטוס ואוהל.

 

הדלקה בבית הכנסת – זמן ההדלקה.הדלקה חוזרת בביתו.

 

'הדלקה עושה מצווה' – הדלקה במקום רוח. במיעוט שמן. טלטול הנרות. נרות שכבו.

 

פתילות ושמנים לנר חנוכה – הידור בשמן זית. שמן למאור. פתילה מצופה בשעווה. נורה חשמלית.

 

הברכות על נרות חנוכה וסדר ההדלקה – ברכות ההדלקה. ברכות לאדם שרואה נר חנוכה. דגשים בהדלקה.

 

מלאכה לנשים – המנהג להמנע ממלאכה. זמנו. וגדרי המלאכות שנמנעו.

 

שבת חנוכה – תפילה והדלקה ערב שבת. טלטול חנוכיה בשבת. הבדלה.

 

כיבוי נרות חנוכה ושימוש באורן ובשמן – שימוש בנרות. לאחר שיעור המצווה. שימוש של מצווה. כיבוי הנרות. הנאה מהשמן הנותר.

 

הלל ועל הניסים בחנוכה  – סדרי התפילה ודין שוכח. חיוב הלל לנשים.

 

הספד, תענית והנהגות האבל בחנוכה‎ - תענית יחיד, יארצייט, ערב ראש חודש. הספדים. דיני אבלות. בית עלמין.

 

מנהגים, הנהגות וסגולות בחנוכה – אוסף מנהגי חתונה בתפוצות ישראל השונים.

 

 

 

 

 

טוב, זה הזמן לשאול: מה זה חנוכה בשבילכם?זיויק

משפחה?

המצווה?

האווירה?

האוכל?

הקדושה?

ההיסטוריה?

הניצחון?

המקדש?

ועוד מלא דברים שאפשר לכתוב...

מה מודגש לכם?

החגoo

האהוב עלי

חג ארוך אבל לא מחייב

בלי מלא סעודות

חורפי

הדלקת נרות כיפית

מפגשים משפחתיים

היסטוריה של ניצחון

עם גבורה נשית

נכון!זיויק
גבורה נשית.. שכחתי
..פצלשי"ת

מעבר למהות של החג,

בשבילי זה גם הפסקת התרעננות באמצע השגרה.

ולכן גם אם אין חופש מהלימודים/עבודה, אני אקח בעצמי חופש

זה נכוןזיויקאחרונה
אבל בטוח שחנוכה זה הרבה מעבר בשבילך
יש לכם רב?זיויק

אולי יותר מרב אחד?

אולי בכלל לא?

כמה הוא משמעותי בחייכם?

מה אתם שואלים אותו?

ומה לא?

תשובות:קגג

א: כן

ב: כן

ג: יש

ד: מאוד, מורה דרך חיים.

ה: כל שאלה שקשורה איכשהו לרוחניות מלכתחילה

ו: כל שאלה שלא קשורה באופן ישיר לרוחניות הוא משהו שהתקדש בגלל משהו מסוים אבל ביסודו הוא לא רוחני הוא עם קשר רוחני.

יש לי כמה רבנים לשאלות הלכתיות,פתית שלג

וכמה רבנים שמשפיעים מאוד על העבודת ה' שלי והבחירות שלי בחיים.

למרות זאת לצערי הרבה שנים לא יצא לי להתייעץ אחד על אחד עם רב לגבי שאלות שהן לא הלכתיות.

באמת מרגיש שזה חסר, וזה יעד בשבילי בעז"ה

היו לי רבנים גדולים שכולם נפטרו. אני שואלחסדי הים

את הבנים והתלמידים שלהם, שהם גם סוג של רבנים שלי.


 

[יש לי רב אחד שהיה מאוד משמעותי בחיים שלי שעדיין חי, אבל כשהתבגרתי ובהשפעת אחד הרבנים שנפטרו ודוד שלי שהיה חברותא של הרב הנפטר, התרחקתי בצורה מסויימת מדרך הלימוד של אותו רב.

עיקר המחלוקת האם צריך ללכת בלימוד תורה ולמדנות מהכלל אל הפרט, או מהפרט אל הכלל. כמובן שאני הכרעתי כדרך הראשונה, שלימד אותי הרב הזקן שנפטר ודוד שלי. יש לי גם מחלוקות אמנויות עם אותו רב, וגם בהשפעת הרב שנפטר ודוד שלי ניצלתי מאותם השקפות, אבל זה עניין יותר מזערי.]

יש לי רב אחיימח שם עראפת

יש לי רב ושמו עשיו, ויש לי רב ושמו עשב.

אולי בעצם בכלל אין לי. על כל פנים יש לי שיער.

משמעותי מאד, הוא מחובר לקרקפת.

האם הגיע הזמן להסתפר.

את כל שאר הדברים.

רבנית נחשב?פצלשי"ת

משמעותית לי מאוד ואוהבת את הגישה שלה לחיים,

אבל לא בקשר מאוד אישי איתה, היא נמצאת שם בשביל להתייעץ מידי פעם..


שואלת אותה שאלות רק כשאני מרגישה שאני לא מצליחה לענות לעצמי בכנות לבד.

כן אבלזיויק

רק אם היא אמיתית כי יש כל מיני מתחזות.

מסקרן לדעת מיהי.

אם אני מחזיקה ממנה, כנראה שאני תופסת ממנה אמיתיתפצלשי"ת
סומךזיויקאחרונה
רק מסקרן
קרה לכם שנשחקתם?הננח הנודד

קרה לכם שהרגשתם שאתם שחוקים (מלשון שחיקה)? יעני לא באותה רמה רוחנית כמו שהייתם פעם. למשל פעם הפריע לכם חוסר צניעות או משהו אחר ואחרי השחיקה פחות, איך התגברתם על זה? ואיך זהיתם שאתם נשחקים?

עצם השאלה שלך היא התשובהלאחדשה

מרגיש שפחות מפריע לך דברים שפעם הפריעו.

החיים עליות ומורדות.

חשוב לזהות לתפוס בזמן, לא להתבוסס ב'חטא'

לצמוח משם ולהפוך את הירידה- לתכלית של העליה.

לזכור שהירידה לא מגדירה את מי שאתה אסל ביא בבחלא נורת אזהרה לכיוון שלך כרגע..

יש לגמרי תקופות כאלהadvfbאחרונה

נראה לי ששחיקה זה מצב שאין כל כך דרייב להמשיך, להתגבר, להוביל וכו'

אני חושב שבשני דרכים אפשר להתמודד במקביל 

אחת - לבלוע את הרוק, למשיך למרות תחושת החוסר שמלווה

שנייה - לראות איזה נקודה טובה נאחזים בה ויוצאים ממנה לדרך חדשה אחרת

חסר לי בצורה מסויימת שלא שמשתי רב גדולחסדי הים

שמתמקד בחלק הרגש של עבודת ה'. (ניסיתי קצת למצוא אבל לא מצאתי.)

זכיתי ללמוד תורה, עבודת ה', מידות ודרך ארץ מזקני וגדולי הדור, אבל כל מי שלמדתי אצלם היו בצורה מסויימת מופנמים מבחינת הרגשות, כמובן לא לגמרי.

כשאני קורא על עבודת ה' של החתם סופר ושל גדולי חסידות, הבכי, ההתלהבות וההתלהטות, זה מושך אותי מאוד ואני מנסה ללכת בדרכם. אני מרגיש שזה כל כך מתאים לנפש שלי ולערגה שלי ל-ה'.

אבל למדתי את זה מדברי תורה, ספרים וסיפורים, לא מגדולים חיים. סבא רבה שלי שלמד אצל הנין של החתם סופר, ר' עקיבא סופר, נפטר לפני שנולדתי, ומה שנשאר זה סיפורים ושירים.

אני עדיין החלטתי שאני ילך בדרכם הנפלאה ויהי מה. 

בהצלחה בעז"הנוגע, לא נוגע

אני חושב שאת העניין של הרגש אפשר ללמוד מילדים, נערים ומנשים (במיוחד מבוגרות). אפילו מגברים מבוגרים שיש להם אופי פשוט יותר.

לקחת מהם את הפשטות של הרגש, ולהכניס לתוכו את האורות של התורה והרוחניות שלך.

אתה צודק שזה לא יהיה כמו לראות את החת"ס בוכה בתיקון חצות, אבל גם זה משהו (ואגב, בדורות של החת"ס וגדולי החסידות, האופי הטבעי של האנשים היה תמים יותר ורגשי יותר, ככה שיותר קשה להגיע לזה היום).


לי חסר שלא פגשתי את הרב קוק.

לראות אותו, אולי קצת לדבר איתו, ולקבל וייב של ישן עם חדש, עבר עם עתיד, קודש עם חול, שכל חד יחד עם רגש חם, אהבה יחד עם קנאות, אמת יחד עם הכלה, כיסופים גדולים יחד עם סבלנות, ענווה יחד עם עזות דקדושה, תורה שבכתב עם תורה שבעל פה, פשטות עם פלפול, פשט עם סוד, תורה עם מדע, חרדיות יחד עם לאומיות וחול, אשכנז יחד עם עדות המזרח, גלות יחד עם א"י. והכל יחד בכפיפה אחת מתוך דבקות שלמה בה'.

הרב קוק היה משהו מיוחד בעבודת ה',חסדי הים
אבל בעיקר השפעת הרצי"ה הייתה בהמשכיות הישיבה, והיה פחות דגש על עבודת ה' ברגש.
אגב, תראה מה קראתי השבתנוגע, לא נוגע

(מהספר שירת הי"ם על הרב חרל"פ שיום פטירתו השבוע ז כסלו)


לא הכרתי. מדהים. הרב חרל"פ והרב הנזירחסדי הים
היו מלאים רגש פורץ.
מטורףזיויק
כן.. הספרים עליהם מכניסים אותך לעולם אחרנוגע, לא נוגע
מרגיש לי רחוקadvfb

קטע שאתם מתרגשים מזה

אותי זה הכי מרגש שישנוגע, לא נוגע

כי יש פה הרבה דברים- משהו רוחני שמתבטא בצורה מוחשית ואי אפשר להחליף אותו בהסבר פסיכולוגי או רגשי. חיבור בין העולם פה לעולם הנשמות. עולם הקבלה המעשי ולא רק הלמדני. חיבור מוחשי לעבר (האר"י). רבנים שהיו מחוברים בצורה מוחשית לא רק לקדושה שבטבע אלא גם לקדושה שמעל הטבע. וכמובן שזה יותר מרגש כשאלו הרבנים שאני הכי מחובר אליהם.

מילת המפתח כפי ששמים לב- מוחשי

מדהים!advfb

ממה שאני מבין אתה מרגיש שזה נוגע במידת מה לחיים שלך ויש לך אפשרות לשאוב מזה השראה ב"ה.

הארמח"ל מביא במסילת ישרים בקנית מידת החסידות (פרק כ"א) שסיפורי חסידים זה העניין שלהם, י"ר שנזכה כל אחד בדרכו הוא להתחבר למעשיות מרוממות

חלום שליאושפיזין מהירחאחרונה

אולי יעניין אותך