(מי יודע)ימח שם עראפת

יואו, המצב דפוק.

מכל בחינה אפשרית, בתכל'ס.

בטחונית, רוחנית, הכל פקוק.

והאופק רק משחיר ולא נותן לאור את דרכו לפלס.


 

הרב ההוא שקרן, וההוא בוגד,

האיש ההוא שמאלן, וההוא שקל להתאבד,

על האדם הזה עומד גלעד,

ובמשוגע ההוא נכנס איזה שד.


 

תורה שלשבעים פנים היא מחולקת,

ולחם הפנים בשישים בה לא קיים,

תורה גזורה קרועה ומתפוררת,

עדות ומנהגים, כתות ומנהיגים וכל אחד מורם מעם.


 

ונוער שנושר ומאבד את הדרך,

שבשום פנים לא ייגע בסמארטפון בשבת,

על שאר מלאכות שבת הוא מקפיד בערך,

משתדל לקצור או לסתור לפחות פעם אחת.

 

ושלא לדבר על הדיבור,

גועל נפש גס מפה ועד קצה היבשת,

גם ביינישים כבר לא אומרים אסור,

מטען גס לכל אחד כמו דבשת.


 

השמאל איבד את הצפון מזמן,

הימין בתסביך אחדות קטן,

החטופים מנוף לכל שמנמן,

והצבא כושל שנכנע לחמאסטן.


 

ולמי אני עמל, ומחסר את נפשי מטובה?

אם הכל גרוע, למה אני מתאמץ כל כך?

כל דגל שאני תולה, כל שמירת נדבה,

תפילין שבת ושאר מצוות- למה כל המהלך?

לפחות שאלת אותו למה בסוף הוא לא התאבד?פשוט אני..
מהיכןמהיכןנחלת

מהיכן בבקשה הקטע החשוף, מתבייש וכוסף הזה?

 

ז ה    שיר!

אין לי מושג למה התכוונתפשוט אני..
ובכל מקרה את שמה לב שזה ישן מאוד, כן?
אני חושב שאולי היא מתכוונת לחתימה שלך?ימח שם עראפת
אם הייתי עורך דין בסדרת פשע אמריקאיתפשוט אני..
הייתי זועם:


כבודו, השאלה נשאלה ונענתה! הוא סתם מציק לַעֵד!


מהיכן? - צעירים מעל עשרים

לאנחלת

בס"ד

 

לא. לא שמתי לב שזה ישן. ובכלל, מה זה משנה?

פשוט רציתי לדעת מהיכן הקטע הזה, כי הוא יפה מאוד בעיני; האם את/אתה כתבתם אותו?

תודה.

נראה לי שאתה מסתכל על המציאות הפוךארץ השוקולד

אבל הכל הפוך ממה שאתה מתאר.

 

יש לך יכולות כתיבה, אבל המציאות הפוכה מהתיאור

תודה אחי,ימח שם עראפת

אבל נראה שאתה לא מכיר את המציאות.

עכ"פ, אם אתה חושב שאתה מכיר ושאני טועה, בוא לפרטי ותחכים אותי

בשמחה, לצערי כעת אין לי זמן להאריךארץ השוקולד

אבל שים לב שכל המקרים שאתה מתאר הם מיעוט שבמיעוט.


אחד משקר מתוך כמה?


זה שיש מנהגים שונים מעיד על שרבים עם אתגרים והסטוריה שונה ניסו לשמור את התורה עדיין, אין בכך רע.


במקום לשים דגש על מלאכה שאולי מישהו טועה בה (יתכן שיש מחלוקת ואתה פשוט לא מכיר בדעה האחרת), שים לב שאת הרוב הם מקיימים.


ביחס לשמאל, מי שאתה מתאר כשמאל כאן זה אחוז קטן.

החטופים לא מהווים מנוף כה גדול בפועל כי צה''ל אכן עובד,

לחשמונאים היו קרבות במשך 25 שנה שהתחילו בטבח ואנחנו חוגגים כעת, כי זה שמשהו היה מאוד מאתגר בדרך לא אומר שלא מצליחים, גם כאן.

לא, אתה חושב שזה מיעוט.ימח שם עראפת

אחד משקר מתוך שלושה. אולי אפילו שניים.


יש בכך רע. זה שאתה לא רואה אותו לא אומר שהוא לא קיים. תקרא את המשך השורה בשיר ותבין למה אני מתכוון.


לא אחי, אין אף אחד שחושב שמותר לקטוף בשבת. כתבתי על תופעה קיימת, שנראה שאתה לא מודע לה. אז תהיה מודע. אנשים שלא אכפת להם לקטוף בשבת, או לחלל שבת בדרך אחרת, אבל לגעת בסמארטפון לא יגעו. שזה מטומטם לחלוטין, ועדיף כבר שישחקו כל השבת בסמארטפון משיעשו את שאר המלאכות.

ולא אחי, את הרוב הם לא מקיימים. פשוט תקרא על מה אני כותב, ולא יהיה לך יציאות מוזרות כאלו.


את מי אני מתאר כשמאל? את מי שאיבדו את הצפון? זה לא אחוז קטן, זה כולם.

החטופים לא מהווים מנוף? מה אתה מבלבל במוח?! לכל דבר הם מהווים מנוף, בדיוק כמו שכתבתי!! לפוליטיקאים, לחמאס, לאנרכיסטים- לכולם! צה"ל עובד? אולי עליך הוא עובד.


החשמונאים רצו לנצח, לא העבירו סיוע הומאניטרי לאויב, לא שלחו חיילים למות סתם, ולא ניסו כל הזמן לעצור את המלחמה.

...רחל יהודייה בדם

נוגע.


אני אוהבת לקרוא אותך.

אתה טיפוס של אמת. אתה מחפש אמת.

יש בך אש כזו. אש של קודש.

שמור עליה.


שתמיד תבער.

שתמיד יכאב לך. שתמיד ירגש אותך.


ושיהיה טוב לעם ישראל אמן


תודה רבה🙏ימח שם עראפת
אמן ואמן, כיף לשמוע
תודה?פשוט אני..
פעם ראשונה בחיי שאני רואה הודאה על המילים ''שתמיד יכאב לך''


🤭

ימח שם עראפת
יא זבל, היית חייב להרוס
...רחל יהודייה בדם

היי..

כנראה שהוא הבין שזה בקטע טוב


מקווה

@פשוט אני צוחק...ימח שם עראפת
...רחל יהודייה בדם

כן... היה נראה כך

 

רציתי לוודא...

שלא נעלבת או משהו

ובאמת הבנת

לא לא, תודה רבהימח שם עראפתאחרונה
חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 


 

מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 

...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..
מנהל? אפשר להעביר שירשור שלי לפה?תמהון לבב

(שתיקה רועמת) - ריק ומוסתר

 

זה? במקום שיהיה בפורום השני

בלתי אפשרי 😐אני הנני כאינני
כנס להודעה שםארץ השוקולדאחרונה

תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.

(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)


אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן

תנועהמוריה.

הידית עולה אט אט ובסיבוב יורדת מטה. ועוד סיבוב: למעלה במאמץ ודחיפה חזקה למטה.

היא מתנשפת, אבל לא פוסקת. זוהי מלאכתה ואין לה אלא לעשותה בלי להתלונן. כל יום היא כאן, ניצבת על המשמר. דוחפת, מסובבת, מסיעה את הידית שוב ושוב על צירה בסיבוב.

כל תנועה שלה, כל דחיפה ולו הקטנה ביותר מקדמת עוד ועוד את המנוע, כל סיבוב וחצי סיבוב, מניע את העצם. בסוף כל יום היא מאשרת, אכן נראית התקדמות. היא סוקרת בעיניים מצומצמות את המרחק בין המקום בו היתה בתחילת היום לבין המקום בו היא כעת לאחר עבודה של יום תמים. אז היא מתמלאת סיפוק ונחת. אז היא יכולה לפרוש לנוח, להרוויח בביתה עם היקרים לה ולדעת כי עשתה את מלאכתה להיום.

ישנם ימים שהכל חלק והסיבוב פשוט הוא, כאילו מעצמה מסתובבת הידית. לעומתם יש ימים שהידית שחוקה וקשה לה לאחוז בה, שהיד האוחזת עייפה, או שהגלגל כבד עד מאד. לעיתים קרובות קורה שידיים נוספות בוחשות איתה בקלחת, ומסובבות ידיות הפוכות. אבל כל אלו, כמו אינם נוגעים לה, היא מגיעה בכל יום בשעת בוקר מוקדמת, מתייצבת בעמדתה ומסובבת, והידית נעה, והסיבוב מניע.

היא לא מנסה להיאבק, היא לא מוכיחה לאיש דבר, היא נוכחת ומסובבת ומניעה. אף כוח בעולם לא יוכל לה, אף כוח בעולם לא ימנע ממנה למלא את תפקידה במסירות. אף כוח בעולם לא יעצור אותה מלסובב ולהניע.

ויש התקדמות, וישנה תנועה.

תמיד ישנה תנועה.

° ° °

אלוקי, נשמה נתת בי, והיא אינה פוסקת מלסובב ולקדם אותי.

אתה בראתה, אתה יצרתה, ונפחתה בי והיא מניעה אותי אליך.

כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני לפניך עליה.

מענייןיוני.ו.אחרונה

אולי יעניין אותך