למה אין בימנו משמר המקדש?ירחמיאל

זו הלכה מפורשת שנוהגת גם כשאין בית המקדש בנוי.

 

למה לא עושים?

 

זה לא כל כך קשה, צריך שיהיה מספיק אנשים שבעניין להקדיש בישביל הקב"ה כמה שעות בשבוע בשביל זה ולעשות משמרות

ישימח שם עראפת

היה את משמר המקדש המיתולוגי, שהוקם עוד כשההר היה סגור ליהודים על ידי נריה אופן ואבי- הרב הלל בן שלמה שליט"א, כדי להסביר לתיירים כיצד יש לעלות. אבל המשמר לא פעיל כבר יותר מעשרים שנה..


אבל לפני כמה שנים, שנתיים שלוש, הוקם ארגון משמרת המקדש, שמכוון לאותה מטרה, אלא שהם התחילו בקטן, רק בחגים וימים כמו תשעה באב שיש המון עולים להר. אני לא יודע אם הם עדיין פעילים, אני חושב שכן, אבל אני לא בטוח.


ושמע, בתאורייה זה נכון שצריך, אבל זה קשה, מאד קשה. משמר המקדש המיתולוגי החתים מאות אנשים שאמרו שיהיו מוכנים לבוא לשמור, אבל דיבורים לחוד ומציאות לחוד. הם לא באו.

אני אישית חשבתי שאתנדב במשמרת המקדש, ונעבעך לא יכלתי בסוף.

נו לדעת אביך שיח' ההלכה הזאת לא באמת נוהגת בימינופתית שלג
נכון, לא שהיא לא נוהגת,ימח שם עראפת
כפי שאבי שליט"א מראה בספרו, לדעת החינוך וכך משמע מהרמב"ם, שמירת המקדש היא מצווה הנוהגת דווקא בזמן שהבית בנוי.


בכל אופן כפי שהוא כותב ישנה מצוות שילוח טמאים, שאף על פי שיש הסוברים שגם היא תלויה בבניין הבית, ישנו חיוב אחר, כפי שאבי מביא משום הרמב"ם הסובר שאסור להיכנס בטומאה למקום המקדש והנכנס חייב כרת, ישנו חיוב לאפרושי מאיסורא.

אתה יכול להוכיח את הנכנסים כמו כל יהודיפתית שלג

אבל אתה לא יכול לכפות אותם. גם במקרה כזה יש עניין לשמור את המקדש בימינו?

חוץ מהשיקול של דרישת המקדש שזה תמיד נכון..

אתה לא יכול לכפות אותם בגלל המשטרה, זה נכון,ימח שם עראפת
ולכן אתה אנוס מלקיים את מצוות שילוח הטמאים אם היא נוהגת, או את אפרושי מאיסורא לדעת הרמב"ם אם היא לא נוהגת.


מה זה אומר עניין לשמור את המקדש? מבחינת שילוח הטמאים? לא כל מי שבא לעלות בטומאה בהכרח צריך כפייה בשביל להימנע, הרוב ימנעו אם יסבירו להם את החשיבות של טבילה קודם העלייה, לכן עם הרבנות הראשית תטרח להציב בחורי ישיבה תמורת שכר מינימום שיעמדו בכניסה להר ואפילו רק יחלקו פלאיירים המסבירים שצריך לעלות בטהרה וכיצד, זה כבר יפעל פעולה משמעותית בקרב הבודדים שעולים בטומאה.

אני יודע שהיה, השאלה שלי היא למה כרגע אין?ירחמיאל

זה לא דוקא קשור לזמנים שיש הרבה עולים, המשמר הוא לכבוד.

 

לגבי זה שאנשים חיזלשו אז צריך לחשוב איך לעשות את זה חכם

אם אתה מדבר על משמר לכבוד,ימח שם עראפת
עיין בספרו של מו"ר אבי שליט"א, שמראה שמצוות שמירת המקדש נוהגת דווקא בזמן שהבית בנוי
יש ארגון מורא מקדש שמזהיר מעליה להר.אריאל יוסף

הפעילים בו מתנגדים מכל וכל לעלייה להר, אבל לפחות מקיימים את המצווה לשלח ממנו טמאים (וגם טהורים, אבל זה לא הנושא).

 

את אלו שתומכים בעליה להר זה לא ממש מעניין. מבחינתם מוטב שיעלו בטומאה מאשר שלא יעלו בכלל.

לדוגמה: יהודה גליק: תומך בעלייה להר הבית גם בניגוד להלכה • הקול היהודי

 

הרי יש עולים קבועים באופן יום-יומי של ישיבת הר הבית וכולל דרישת ציון. הם יכולים לעשות ביניהם תורנות יומית מי יישאר הפעם בחוץ וישלח טמאים.

 

חלק מהעולים זה אולי מעניין, אבל לא מספיק. חשוב להם יותר להרחיב את מעגל העולים, את זכויות הפולחן שלהם, או את השטח אליו עולים:

 

א. הם עולים למקומות שספק אם מותר לעלות אליהם (למשל: נצמדים לרמה במערב למרות שלדעת הגר"ש גורן ולהבחל"ח הגר"ד ליאור זהו מקום העזרה). כמה מהם עלו גם לרמה עצמה.

 

ב. הם מעלים נשים למרות שרוב מניין ובניין הרבנים התומכים בעליה להר שוללים זאת מכל וכל - הבהרה וגילוי דעת.jpg

כפי שתוכל לקרוא בעצמך, בכרוז הנ"ל גם נדרשו המעלים קבוצות לוודא שהמשתתפים עולים כהלכה. אחת העולות פרסמה מאמר תגובה בו כתבה:

"מאימתי ישנה אחריות של אדם על שמירת המצוות של חברו, והתנהגותו הפרטית מול אלוקיו? באלו תחומים נוספים ישנם בימינו בקרה ומישטור?...

את הביצוע יש להשאיר לכל אחד ואחד מול עצמו ומול בוראו. (ולא הזכרתי כמובן את המתירים לעלות בטומאה מדין כיבוש)".

מקור: איסור על נשים לעלות להר הבית? פטרונות מקוממת - כיפה

 

בקיצור, היא לא ממש מתלהבת ממצוות שילוח טמאים בימינו. היא לא מפרטת מי הם "המתירים לעלות בטומאה מדין כיבוש" שהיא מציינת בסוגריים, אבל אתה מבין שככל שישנם כאלה - אין שום סיבה לעסוק בשילוח טמאים.

 

ג. הם מעלים גם מכינות חילוניות בתערובת של בנים ובנות. אמנם מסבירים להם שצריך לטבול, אבל מעלים אותם גם בלי שטבלו ואפילו כשלרגליהם נעלי עור.

 

בקיצור, הכל עניין של סדר עדיפיות. הזמן והמשאבים של עולי ההר מושקעים בכתבות יח"צ בכלי התקשורת ובנסיונות לקדם זכויות פולחן בהר. זה הכל.

ימח שם עראפת
אתה די מנותק, ואתה לא ראוי ליחס.
דווקא הוא ראוי ליחס. כתב דברים נכוניםקעלעברימבאר
ימח שם עראפת
אתה לא מכיר כלום, ולכן נדמה לך שהוא כותב דברים נכונים. הוא מקשקש בקומקום.
הרב דב ליאור מתנגד לעלית נשים להר.קעלעברימבאר
אני מכיר אישית אשה דתיה שעלתה להר בלי לטבול והשתתפה בסיור בו. ולא ידעה שצריך בכלל לטבול לפני העליה להר
אז מה?! הוא הרב היחיד??!ימח שם עראפת
זה שיש אישה דתייה אחת ספציפית שהיה מספיק מנותקת כדי לא לדעת שצריך לטבול זה בעיה, אבל זו ממש לא תופעה רחבה כמו שאתה רוצה לומר.


הרב ישראל אריאל, הרב אליעזר מלמד, הרב אלישע וולפסון, הרב עזריה אריאל, הרב הלל בן שלמה, הרב בנימין פרידמן- ועוד הרבה רבנים גדולים וטובים, מתירים ומעודדים עליית נשים להר.

יש מספיק לייטים מנותקים שעולים להר הבית.קעלעברימבאר
ולא יודעים הלכות. לא יודע כמה, אבל יש.


אתה לא יודע, ואתה שקרן.ימח שם עראפת
כל אלו שעולים הולכים לפיקעלעברימבאר

הרב ישראל אריאל ביום יום? 

וואי, כל כך אין לי כוח לטמטום הזה שלך.ימח שם עראפת
כל אלה שפוסקים כמו הרמ"א ביום יום שומרים רק שעה אחת בין בשר לחלב?! ולהיפך- כל אלה ששומרים שעה אחת פוסקים לפי הרמ"א ביום יום?!


יש עוד הרבה רבנים שסוברים שמותר לעלות, ויש הרבה אנשים שהולכים על פי פסקיהם, ויש גם מספיק אנשים חכמים שיודעים שמותר לעלות גם אם הרב שהם נעזרים בו בחיי היום יום מצווח ככרוכיה שאסור לעלות.

אתה צודק. אבל התופעה משדרת לעיתיםקעלעברימבאר
לייטיות אצל חלק מהעולים. מיעוט קטן רק כמובן.
אולי לך זה מה שזה משדר, כי זה מה שאתה מחפשימח שם עראפת
להוכיח, על כל פנים לעצמך, שמי שעולה להר הבית הוא פשוט אחד שלא בהכרח אכפת לו, לא אכפת לו מאיסורים ובטח בבית יש לו טלוויזיה וקופה של שרצים.
אמרתי רק מיעוט קטן. לכן הדגשתיקעלעברימבאר
בטח. אני יודע טוב מאד מה אתה חושב,ימח שם עראפת
היה לי מספיק וויכוחים איתך כדי להבין.
משמע שלא חשבת שהצכוונתיקעלעברימבאר
מיעוט קטן. אז אתה לא יודע מה אני חושב
אני חושב שאתה שקרן.ימח שם עראפת
רוב עולי הר הבית הם אנשים צדיקיםקעלעברימבאר
ויראי שמיים. אבל יש  גם מיעוט מחפף 
אני מצלם וממסגר את הכותרת שלך.ימח שם עראפת
ברור, טמבל, כמו בכל ציבור יש מיעוט שמחפף. העניין הוא שאתה מכוון את הזרקורים על המעט הזה, בעוד שאף פעם לא תחשוב לכוון את הזרקורים על המיעוט בהר המור. כי זה פשוט מטומטם לעשות את זה.
איזה מיעוט בהר המור?קעלעברימבאר
זה שלא תמצא בסדר בוקר.ימח שם עראפת
זה כי הם למדו כל הלילה😉קעלעברימבאר
לדעתו רק הוא צודקאני:)))))
בנושא הזה, ללא ספק.ימח שם עראפת
אם נדמה לך שאת, וקעלעברימבאר, שאפילו לא דרכתם פעם אחת בשער המוביל להר ה' מבינים יותר ממני במה שקורה שם, את חיה בסרט.


וגם אריאל יוסף, אם אני זוכר נכון, מעולם לא עלה להר ה', ובכל אופן מבחינתו הרב דוב ליאור הוא המבין היחיד בתחום וכל שאר הרבנים שלא מיישרים איתו קו חצופים שלא מבינים דבר ורשעים גמורים.

ברור שלא נעלהאני:)))))

אסור

בטח שאסור! כשם שאסור לעלות לארץ ישראל,ימח שם עראפת
רבי יואל מסאטמער צדק כמובן!
הרבי מסאטמאר התבסס רקקעלעברימבאר
על המגילת אסתר כאשר כל הפוסקים הראשונים והאחרונים חלקו עליו
אתה לא קולט שאני מדבר בציניות?!ימח שם עראפת
כמה אידיוט אתה יכול להיות?!
פשוט שמעתי מספיק עולים להר שדיברוקעלעברימבאר
ברצינות: "אז מה אם רוב הרבנים אוסרים עליה להר, גם רוב הרבנים לא תמכו בציונות"
וזה נכון, אם היית יודע משהו מחייך,ימח שם עראפת
היית יודע שטרום השואה הייתה התנגדות של רוב הרבנים לציונות. לא בגלל המגילת אסתר, אבל הייתה התנגדות.
לא התנגדות הלכתית, אלא בגללקעלעברימבאר
שהציונות חילונית. אם העליה הראשונה והרב אלקלעי והרב קלישר לשום רב לא היתה בעיה חוץ מלרשר הירש זצ"ל, ששיטתו נבעייתית בעניין ארץ ישראל ידועה
גם ההתנגדות לעלייה להר אינה הלכתית יותר.ימח שם עראפת
חששות שמא אחרים שלא יודעים, יעלו לאיפה שאתה יודע שאסור, או שיעלו בטומאה כי יראו אותך.


בדיוק אותו דבר שמא ילכו אחרי הציונים האחרים ויהפכו להיות חילונים.

לא נכון, היתה שתיקה של רוב הרבניםהסטורי
לא מרבה להתערב בפורום הזה, אבל העובדות חשובות:


בניגוד לשקר החרדי, היו מעט רבנים חשובים שהתנגדו לציונות, היו גם מעט יחסית שתמכו בנלהבות. הרוב הגדול שמר על שתיקה.


לעומת זאת לגבי עליה להר הבית מששת הימים ועד היום, רוב מובהק של גדולי ישראל (כלומר אלו שמתירים עגונות, אלו שאנו סומכים על פסקיהם בשאלות הקריטיות המתחדשות, אלו שכל רב קהילה/ישוב/שכונה וכו' יגיד לך שכשיש לו שאלה חמורה הוא מתייעץ איתם) התבטאו בנושא ואסרו.


המיעוט שהתיר (בדור הקודם - הרב גורן והרב חיים דוד הלוי זצוק"ל) לא התירו לעלות למקומות שעולים היום. המיעוט שלכאו' סומכים עליהם אלו שעולים היום לא מתיר לנשים לעלות.


לא רוצה לכתוב משהו שיתפרש כבזיון ת"ח, אבל אף אחד מאלו שציינת שמתירים עליית נשים (שיש בזה פריצת גדרים שראשונים גדרו הן בטבילת רווקות והן בטבילת נשואות שלא לבעלה), לא ידוע כאחד מגדולי הדור המובהקים. על חלקם לא שמעתי בכלל, על חלקם לא ידוע לי איזשהו פסק קריטי שלהם שגדולי ישראל סומכים עליו בנושא שאינו הר הבית. היחיד מהרשימה הזאת שמורה לרבים בכלל תחומי ההלכה - לא רק שגדולי ישראל אינם מסכימים איתו, אלא גם יצאו נגד פסקיו בשלל תחומים מאז שהתחיל להוציא פסקים מחודשים (כולל מאלו שבעבר, כשרק סיכם ולא עלה להר הבית נתנו הסכמות לספריו, שעדיין היו חיים כשהתחיל להוציא פסקים מחודשים החולקים על ההוראות המקובלות).

אוסף הבלים.ימח שם עראפת

זה שאתה מחליט לסווג אלו רבנים הם חשובים ואלו לא זו בעיה שלך, כמו שאני נוכח מהמשך דבריך אתה עושה את זה לפי מה שמתאים לאג'נדה שלך.


אין דבר כזה גדולי ישראל, זו המצאה שאין לה כל תוקף הלכתי.


אתה פשוט קשקשן ושקרן במצח נחושה.

אדרבה, רוב הרבנים עליהם סומכים היום לעלייה להר הבית מתירים עליית נשים, לדוגמא הרב ישראל אריאל והרב אליעזר מלמד.


הקישקוש שלך על גדולי דור הוא המצאה ותו לא, ההחלטה השרירותית שלך לגבי מי הם היא גם כן אינה מעניינת.


לגבי פריצת הגדר עליה אתה מדבר אתה בוודאי מתכוון לתקנת הריב"ש שלא הייתה ולא נבראה, מוזמן לעיין בשו"ת ריב"ש סימן תכ"ה ולהחכים.

כמו כן עיין באחרונים שכתבו על כך שגם הרווקות צריכות לטבול בערב יוה"כ.


זה שעל חלקם לא שמעת זו בעיה שלך, גם אני לא שמעתי על רבני הקו למיניהם עד שנופפו בפניי בפסקיהם כדי להוכיח אותי בדבר איסור עלייה להר לכאורה.

לא דברתי על רבני הקו בכללהסטורי

אלא על כל חברי המועצת ובית הדין הגדול ושאר פוסקי הדור שהצטרפו למכתביהם.

 

תתחיל ללמוד הלכה בעיון ותבדוק על מי אתה מסתמך כשצריך להחליט האם פלטה היא כירה כזאת או אחרת, האם מערכת לטיהור מים פוסלת מקווה, האם ואיך אפשר לקצר תהליך טהרה לאשה שאנחנו יודעים שהביוץ שלה מוקדם, האם מותר לעשות הפריות מבחנה ובאלו תנאים. האם מותר להשתיל איברים חיוניים, האם מותר תוך כדי ניתוח קיסרי בשבת לעשות פעולות נוספות נצרכות, מתי מותר לנתק חולה ממכשיר הנשמה, איזו עגונה אפשר להתיר, האם ואיך אפשר להסתמך על בדיקות מעבדה בענייני כשרות, האם ואיך אפשר להתיר עגונות וממזרים -


 

תבדוק ותגלה מי הם המאן דאמרים בכל אחת מהסוגיות ומי, גם אם העביר שיעור בנושא - אינו נחשב. לא כל רב שכונה או ראש כולל שיכול להורות בשאלות הרגילות הוא בר סמכא בשאלות מחודשות. תראה ש95% מהפוסקים הללו עסקו בשאלת העליה להר ואסרו...


 

זה לא חידוש, כבר הביאו לך בעבר שלל מקורות לנקודה הזאת, אין טעם לחזור שוב.

נתתי לך דוגמה,ימח שם עראפת
כדי להסביר לך שאתה לא מכיר אותם כי הם לא מהמחנה שלך.


חברי מועצת ובית הדין הגדול?! מי הם?! את מי הם מעניינים?! איזו סמכות יש להם ולרבנים אותם סיווגת כפוסקי הדור?!?!


שטיא, לכל רב יש את התחום שלו. לא נראה לי שתלך להתייעץ עם הרב בורשטיין במקרה ותהיה לך בעיה בדיני ממונות, אבל בטח שתלך אליו אם חס ושלום תהיה לך בעיה בה מכון פוע"ה יוכל לעזור לך.


לכל רב יש את התחום שלו, ולא כל רב שמומחה בתחום אחד מבין בענייני הר הבית. אתה יכול לראות טוב מאד שהרבנים המתירים את העלייה להר הבית מבינים הרבה יותר בהלכות טהרה ומקדש, מכל שאר הרבנים האוסרים.


כמובן שכל דבריך הם קש וגבבא ולא הוכחת אותם בכלום כי אם בטחון עצמי מופרז.


שלל גיבובי שטויות, כוונתך. אני זוכר היטב את המקורות שהבאת, כולל את זה שאמר את ההיפך.

הרב בורשטין, שלמדתי אצלו הרבההסטורי
לא רואה בעצמו את המ"ד. הוא מורה לפי מה שקיבל ממרנן ורבנן (ומעבר למה שכתבו, יש לו אלפי שמועות ששמע מהם בשאלות ששאל ודן איתם בסוגיות) - הרב אברהם שפירא, הרב שאול ישראלי, הרב מרדכי אליהו, הרב עובדיה יוסף, הציץ אליעזר, השבט הלוי, הרב מאיר ברנסדופר, הרב משה הלברשטם, הרב שלמה זלמן אוירבאך, הרב אלישיב ועוד ועוד (ציינתי רק את אלו שבשלוף אני זוכר ששמעתי ממנו את שמם ודבריהם בסוגיות שדן לפניהם עשרות פעמים, היו רבים נוספים) ופלא - כל הרשימה הזאת התנגדו לעליה להר הבית.


אבל עזוב, לא מרבה להכנס לפורום הזה, תריב עם תלמידי הרב ליאור שליט"א בלעדי. נכנסתי רק כי הדהדת את השקר ההיסטורי החרדי כביכול רוב גדולי ישראל התנגדו לציונות.

הידד,ימח שם עראפת
אתה עושה את מה שכמותך יודעים לעשות הכי טוב- למלא את הדף בטקסט לא רלוונטי.


אתה מהדהד את השקר שנקרא "גדולי ישראל" כדי לשרת את האג'נדות שלך.

לא ראית בכללים שכשכותבים ציניות צריך לכתוב <צ>?ירחמיאל
צ זה צבאי לא? 😅קעלעברימבאר
ככה כתוב בכלליםירחמיאל
יש דברים שהם אוביאס, ולא צריךימח שם עראפת
עליתי לפני שנולדת. כבר בשנת תשס"האריאל יוסף

והעובדה הזו באה להעיד על שאר השקרים שכתבת כאן ובכלל.

 

אין ספק שבענייני שקרים וחוצפה - ובעוד כמה עניינים - גדול כוח הבן מכוח האב, שגם הוא לא קטלא קניא בהם.

אני יודע בן כמה אתה, שוויצרימח שם עראפת
דווקא חשבתי שנולדת בארץ, אבל החוצפה והטמטום שלך מראה שטומאת ארץ העמים אכן דובקת בך.
לא כל כך קשה?!נקדימון

תקביל את למילואים בצבא.

כמה אנשים היו באמת באים אלמלא זה היה בחוק?

(אני מדבר על שגרה כמובן ולא על מצב כמו מלחמה קיומית).

מה הקשר?ירחמיאל

מילואים זה ענין של המון זמן.

פה, מספיק שאתה מוצר כמה חבר'ה שבאים לדוג' שעתיים בשבוע. קשה?

לא צריך כ"כ הרבה חבר'ה רק צריך מישהו שירים את הכפפה

אחי, מחילה, אבל אתה מדומיין.ימח שם עראפת
אתה מוזמן לנסות, אבל לא תמצא חבר'ה שיהיו מוכנים להשקיע שעתיים בשבוע בשביל זה. לא בחינם עכ"פ.
וקשה למצוא תורמים שישלמו?ירחמיאל
כן אחי.ימח שם עראפת
זה עסק, צריך מישהו שיודע להתעסק עם תורמים, וצריך תורמים מספיק דתיים מחד בשביל שירצו לתרום לשם כך, ומספיק פתוחים רעיונית בשביל להסכים בכלל עם הרעיון
ומספיק עשיריםקעלעברימבאר
תורמים הם אנשים עשירים, לכן קוראים להם ככהימח שם עראפת
לא, אני מכיר כמה וכמה עשירים שוודאי לי שיתמכוירחמיאל

וודאי שיש עוד הרבה. וגם מספיק שחברה לא כ"כ עשירים ישימו קצת ופרוטה לפרוטה...

אתה מדבר על קמפייןימח שם עראפת

ואתה מוזמן לעשות קמפיין, כי צריך אנשים שמבינים בזה, יש עכשיו קמפיין לחלוקת דגלי מקדש לחיילים, שדי נכשל כי אין מישהו שמבין איך לנהל אותו.


ואתה יכול בינתיים לשאול את העשירים שאתה מכיר, כמה הם היו מוכנים לתת בשביל שיוכלו לשלם משכורת לחבר'ה שיעמדו בשער.

אם אתה מצליח להשיג תורמים למשכורת של 50 לשעה, אני אנסה לארגן חבר'ה מירושלים שיסכימו לשמור.

לא על קמפיין, אבל כן לדבר עם חברה שישימו קצת כסףירחמיאל
אני מתנדבקעלעברימבאר
להיות איש הר הבית שחובט במי שנרדם בשמירה ושורף את כסותו😅
טו לייטימח שם עראפת
כבר בישיבה מינו אותי לתפקיד
😂קעלעברימבאראחרונה
עלון בית המקדש - עלון בפורמט דיגיטלינ א

עלון בית המקדש הוא עלון דיגיטלי המפרסם בחינם דברים הקשורים לבית המקדש ולהר הבית

לפרטים נוספים, שלחו מייל: alonbethamikdash@gmail.com

 

כל העלונים שיצאו עד עתה:

עלון בית המקדש 1 20251211044335.pdf

עלון בית המקדש 2 20251211044552.pdf

עלון בית המקדש 3 20251211044644.pdf

עלון בית המקדש 4 20251211044720.pdf

עלון בית המקדש 5 20251211044831.pdf

עלון בית המקדש 6 20251211044903.pdf

עלון בית המקדש 7 20251211044941.pdf

עלון בית המקדש 8 20251211045147.pdf

עלון בית המקדש 9 20251211045236.pdf

עלון בית המקדש 10 20251211045324.pdf

מי שמעוניין/ת לקבל את העלונים במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: alonbethamikdash@gmail.com

מיזם נעים למקדש - AI. מה דעתכם על זה?נ א
תמונה 1נ א
תמונה 2נ א
תמונה 3נ א
כמעט תאונהזיויק
מיזם נעים למקדש הוא מיזם להקמת מערכת תחבורה אל הרנ א
עבר עריכה על ידי נ א בתאריך י"ח בכסלו תשפ"ו 22:59

אל הר הבית בשלושת הרגלים 🚍🚆

לא יודעת אם הוא עוד מסתובב כאןקפיץ

אבל 

@צחקן 
לא רצית פעם תמונה בדיוק כזאת?

תכתבו מה דעתכם על התמונות... אהבתם?נ א
תמונה 4נ א

תמונה 5נ א

תמונה 6נ א

התמונות לא עובדות לי בכלל.צחקן
אוכל לשלוח לך את התמונות במיילנ א
כתוב לזה פסוק:קעלעברימבאר
"כי נעים נאווה תהילה"
יפה! 👍נ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונות במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: naimlamikdash@gmail.com

האם היה אפשר לנסך מים בבמות בשעת היתר במות?קעלעברימבאר

איך דוד ניסך מים?

מה המקור שלך שגוד ניסך מים?שלג דאשתקד
הגשש החיוור שם שם🎶קעלעברימבאר
סתם, כתוב במפורש בפסוק שדוד התאווה למים מבור בית לחם, והביאו לו הגיבורים מים והוא ניסך אותם לה'. כמובן אפשר לתרץ שזה היה בסוכות והוא הביא את זה למשכן בגבעון שהכהנים ינסכו, אבל זה דחוק
שתהיה לי בריאשלג דאשתקד
אין הכוונה שם למצוות ניסוך המים, גם לפי הפשט של הפסוק (מי *ישקני* מים מבור בית לחם) והן לפי האגדה המסובכת בבא קמא דף ס
הנה הפסוק:קעלעברימבאר
ויבקעו שלשת הגיבורים במחנה פלשתים וישאבו מים מבאר בית לחם אשר בשער וישאו ויבאו אל דוד ולא אבה לשתותם ויסך אתם לה'


לפי הפשט דוד אמר לעצמו בקול רם שמתחשק לו לשתות מהמים מהבור אבל לא התכוון שמישהו יביא לו. הגיבורים שמעו זאת ולקחו ברצינות את זה והביאו לו. הוא לא אבה לשתותם כי הוא לא ישתה מים שנלקחו תוך כדי סיכון חיים , ולכן הוא ניסך אותם לה'


נכון נשמהשלג דאשתקד

אבל אין סיבה לחשוב שהכוונה למצוות ניסוך המים בחג הסוכות.

הוא הקריב את התשוקות שלו לה', אתה יכול למצוא לזה הרבה הדים, גם ביהדות ואפילו בתקופות שהפולחן היה מאוד מוגדר!

לא בסוכות. אבל משמע שבהיתר במותקעלעברימבאר

אפשר לנסך מים בנדבה בכל ימות השנה בבמות. או שזו הוראת שעה של נביא

עיינתי וראיתי שיש עוד פסוקקעלעברימבאר

על ניסוך מים בבמות:

 

ויקבצו המצפתה וישאבו מים וישפכו לפני ה' ויצומו ביום ההוא ויאמרו שם חטאנו לה' וישפט שמואל את בני ישראל במצפה.

 

למרות ששם אפשר לפרש כמנהג שפיכת מים כסמל לתפילה וצום, ולא לניסוך על מזבח. בניגוד לדוד ששם כתוב ויסך

אם אתה מדבר על תופעהשלג דאשתקד
של ניסוך מים לה', אז כל המקורות שלך אחלה מקורות וזה לא קשור להיתר במות. זה קשור חזה שבא לי לפתוח את הברז בבית לכבוד ה' יתברך.


אם כוונתך למצוות ניסוך המים, אז אצל שמואח זה במצפה, בעוד אין שום מקור או סיבה לחשוב שמזבח ה' היה אי פעם במצפה...

לנסך מים לה' נשמע כמו ניסוך על המזבח. לפחותקעלעברימבאר
אצל דוד.


נסכים מוזכרים רק בקרבנות.


אתה לא יכול לשחוט פרה לשם קרבן סתם כך, ואםילו בכפרות לוקחחם תרנגולים שלא כשרים למזבח שלא יראה כמקדיש קדשים.


צריך לבדוק מה דין המנסך נסכים מחוץ למקדש.


בימי שמואל היו במות מותרות, והיה במה בכל עיר, בספר שמואל מוזכר שמקריבים בגלגל, בית לחם, במזבח שאול במחנה הצבא בפלשת, ברמה, ובעוד הרבה מקומות

יישר כח!שלג דאשתקד

רק לא הבנתי את הסיומת של המאמר.

הרי מפשט הפסוקים, ברור שלא זו הייתה המטרה. דוד מתאווה שישקו אותו מים, ואחר כך לא אווה לשתותם. וכי כולם היו אדיוטים או לא ידעו שצריך מים לניסוך המים? ודברי הרלב"ג שצוטטו, מוכיחים את טענתי דלעיל, שאין מדובר במצוה שגרתית שהייתה נהוגה לפני כן והתקיימה גם אז, אלא להיפך: מכך שדוד (ושמואל) ניסכו מים, הבינו שזו פעולה ראויה.

ועוד תמיהה על הרב שנדורפי היקר, שהוא השמיט את מסקנת הגמ' בתענית שאין מקור לניסוך המים, ואם כן עוד יותר תמוה למה לא הביאו אפילו מקור מהנביאים, ויאמרו שזו הלכה ודוד יישם אותה אותה (כמו שאומרים לגבי הרבה דברים אחרים, ראה כאן: פורטל הדף היומי: יחזקאל הנביא קבע הלכה? (זבחים יח ע"ב) ).

כך שלעניות דעתי, הרבה יותר פדוט לומר שדברי בר קפרא כמשמעם הם אגדה שיוצאת מפשוטו של מקרא, שלא מוכיחים כלום להלכה וגם לא הובאו בבבלי, ואין סיבה לראות בהם פרשנות לתנ"ך.

הרלב"ג לא אומר שלמדו מדוד..אדם כל שהוא

שניסוך המים הוא פעולה ראויה.

אלא שדוד ניסך כי  כפי שהיה ידוע לו מחג הסוכות ששייך סוג כזה של קרבן. ייתכן שהיו עוד הרבה לפניו ואחריו שעשו כך.

עבורנו, זו הוכחה מהכתובים שקיים מושג כזה של ניסוך מים. עבור בני דורו ייתכן שזה היה דבר פשוט.

 

בין אם נפרש כבר קפרא, ובין אם נפרש כרלבג, אין לנו מקור לגבי השאלה מתי ניסוך המים נוהג. ובמילא, דברי בר קפרא לא ישמשו מקור לדיעה שניסוך המים כל שבעה, שאת מקורם מנסה הגמרא בתענית לברר, ובמילא אין ללמוד מכך שהגמרא בתענית לא הביאה אותם.

צודק ולא צודקשלג דאשתקד

לגבי החלק הראשון של דבריך, אכן מבואר ברלבג שהסיפור עם דוד מוכיח שעוד לפני כן ניסכו (וזה לא רלוונטי לדיון שלנו ולשאלתי, כי גם כשמוכיחים מיחזקטל וכדו, זה אומר שזה היה תמיד ויחזקאל רק ניסח/יישם את זה).

החלק השני לא כ"כ נכון, כי הגמ' מחפשת מקור שניסוך המים הוא שבעה ימים של סוכות בדיוק, לא לפני ולא אחרי, והרלבג מסביר בטוטו"ד שאם יש דבר כזה ניסוך המים, הכי מתאים שהוא יהיה בסוכות. כך שזו עדיין ראיה טובה יחסית.

אולי דוד ניסך מים בהוראת שעה של עצמו כנביא, כשםקעלעברימבאר

שאליהו הקריב בהר כרמל בשעת איסור במות. אחרי שהביאו לו את המים נחה עליו רוח הקודש ובנבואה נאמר לו לנסך מים עכשיו.

 

יש היגיון מסוים שזה היה אגב בסוכות, מה פתאום דוד נזכר בטעמם של המים בבור בית לחם אשר בשער דווקא עכשיו?

לא הבנתישלג דאשתקד

הדרך היחידה שמעוררת קושיא על דוד, זה אם מדובר במצוות ניסוך המים. אם סתם היה בא לו לנסך מים לכבוד ה', זה לכאורה גם אתה יכול בברז בבית שלך בכל עת ושעה. כך שלענ"ד אין כאן שאלה (אם לא מקבלים את דברי הירושלמי כפשטם, וככה"נ גם הרלב"ג לא קיבל אותם כפשוטם).

למה לא נראה לי (ולרלב"ג) שדוד מראש רצה לנסך את המים משום מצווה? כי כתוב שהוא התאווה לשתות, והוא ניסך כי הוא לא אווה לשתותם. אם הסיפור היה לניסוך המים, הוא היה מתאווה לנסך והוא היה מנסך בדיוק כי לזה הוא התאווה.

לא בטוח שמותר לנסך מים בברז שלי. האם מותרקעלעברימבאר
לי להקריב צבי לה' על מזבח בחצר הבית שלי?
לכן דחוק שזה קרה בסוכות. אני מסכים שהואקעלעברימבאר
התאווה לשתות ואז ניסך. אז אולי היה אפשר לנסך בנדבה ביחיד בבמה כל השנה, או שהיתה זו הוראת שעה על פי נבואת דוד עצמו
הגמרא אומרת שזה הלכה למשה מסיני כיקעלעברימבאר
דברי נביאים הם רק אסמכתא והרי לא לומדים מדברי נביאים לעולם מה גם זה לא כתוב שם במפורש והאוקימתא של בר קפרא דחוקה שזה קרה דווקא בסוכות.


ניתן להציע שדוד שמר את המים האלו (מים חשובים כי 3 אנשים סיכנו את עצמם עליהם) עד חג הסוכות והקדיש אותם לה' והכהנים ניסכו על המזבח, אבל זה גם קצת דחוק בפשט.


אבל בפשט בפירוש מוזכר ויסך אותם לה' כלומר ניסך את המים כקרבן. נסך לה' זה תמיד לשון קרבן, כמו הקטרה לה'

לגבי הטענה שבכוונה נמנעים מדברי נביאיםשלג דאשתקד
ראיתי במקרה לשון יפה של ה"בן יהוידע", ברכות מח,ב: "אף על גב דילפותא מפסוקי תורה עדיפה, עם כל זה כיון דילפותא הנזכרת אינם מתיישבים בפשט המקראות, לכך אמר אינו צריך למילף בדרשה דחוקה, כי הדבר מפורש להדיה בפסוק של נביאים".
עדיין מה שיש לו מקורקעלעברימבאר
רק בנביאים זה עדיין נקקרא הלכה למשה מסיני
נכון מאודשלג דאשתקד
לצערי לא זכרתי איפה בדיון כאן היה צריך להכניס את הקטע הזה, הרעיון הוא שהגמ' בתענית מחפשת מקור ואין לה מקור טוב, אז היא כותבת בפשטות שזו הלכה למשה מסיני. אם המקור מדוד היה נראה לה טוב, סביר להניח שהיא הייתה מביאה אותו (ועדיין זה היה בגדר הלמ"מ ).


בכל מקרה כיף להקדיש זמן בליל הושענה רבה, לדיונים תורניים, וקצת להניח להתבכיינויות המוצדקות על עסקת החטופים...

אני חושב שלא שייךקעלעברימבאר
לדבר על הצער בעסקה כל חול המועד מפני שמחת החג. אבל גם אני נכשלתי בזה הרבה מפני שעמום
הוא אשר דיברתישלג דאשתקד

שזה היה צריך להתחיל הפוך. מטרת המועדים הם ללמוד תורה, ואז לא משעמם ואז לא מדברים על העסקה

וכמובן אתה (ואני) לא החוטא היחיד, וכבר רבי אבא כאב על כך, בירושלמי מסכת חגיגה...

מטרת המועדים זה לשמוח מצווה דאוריתאקעלעברימבאר
בבשר ויין כשיש מקדש. דבאי רבי אבא הם דרשה בלבד, עובדה שהוא לא התיר מלאכה בסוף. וגם הוא דיבר על פוחזין כלומר חוטאים  . לבזבז את הזמן זה לא פוחזים אלא סתם בזבוז
אני לא בטוחשלג דאשתקד

ששמחת הרגל חוץ מבשר קרבנות, אינה דאורייתא. נדמה לי שיש דיון לגבי "במה משמחן", אם השמחה בבגדי צבעונים וכו מתקיימת בה מצוה דאורייתא.

מה שכן, לא ברור בכלל אם איסור מלאכה בחול המועד הוא מדאורייתא או מדרבנן.

 

ולגבי למה רבי אבא לא באמת ביטל, זו שאלה מאוד גדולה שנידונה בלא מעט ספרים... הלוואי שזה היה כזה פשוט.

כי יש עניין עצמי לשמחה ברגל ללא קשרקעלעברימבאראחרונה
ללימוד תורה. כמו שבשבת יש עניין עצמי
ניקים משועממים בגיזרת ההר והבית-ימח שם עראפת
ברגעים אלה אני מוכר דגלי בית המקדש ביציאה מהר הבית, מוזמנים לבוא לקנות ולפטפט
אפשר להגיע/לקנות מעוד סיבותשלג דאשתקד
לא רק בגלל שמשועממים.
אמת ויציב, ברוך אומר ועושהימח שם עראפתאחרונה
אבל כוונתי למשועממים הייתה למטרת פיטפוט
מה אומרים על הקמת מערכת תחבורה להר הביתנ א

מה אתם חושבים על הקמת מערכת תחבורה מסודרת להר הבית בשלושת הרגלים?

יש לכם רעיונות כיצד כדאי שזה יפעל? אשמח שתעלו כאןנ א
מערכת תחבורה להווה או לעתיד?קעלעברימבאר
לעתיד, כשייבנה בית המקדש בעזרת ה'נ א
בטח יהיו טכנולוגיות מתקדמות יותר מימינו,קעלעברימבאר

אז זה לא יהיה ברכבת או אוטו

וואי, אתה נוגע שאלה שמאוד הטרידה אותישלג דאשתקד

כבר בתור ילד...

כל התיאורים המרגשים בסוף מסכת ביכורים, שהשור הולך לפניהם וקרניו מצופות זהב ועטרה של זית בראשו. האם כל זה יהיה גם כשנוכל לעלות בשיירת לימוזינות?

כילד חשבתי שלעתיד לבוא נעלה עם לימוזינות מקושטות. היום אני חושב שדווקא היופי הנקי והטבעי יותר מרגש, גם היום.

מי יודע מה תהיה הטכנולוגיה שביתקעלעברימבאר
המקדש יבנה? אולי ההנדסה הגנטית תיצור סוסים מעופפים שנטוס עליהם ויהיו חסכוניים יותר ממכונית?
לא זה מה שהטריד את מנוחתישלג דאשתקדאחרונה
יותר הסתפקתי מה יהיה יותר מגניב/מרשים
צריך לקחת בחשבון ענייני טומאה וטהרההסטורי
אולי איזה גלאי טמאים, שלא יתן להם להכנס לקרונות שמיועדים לטהורים🙄😏🫣
או ספסלים פשוטים מעץ, בלי שום בית קיבול.הסטורי
אני חושב שצריך יהיה מתחם של טבולי יוםים התכלת

לפני שייכנסו יטבלו, אחר־כך יעריב שמשם ולמחרת בבוקר ייכנסו

כתבתי על זה ספר שלםrrinaa

בית חדש ישן - רינה אזולאי - נוריתה ביקורות והמלצות על ספרים 

איך מגיעים לאזור ירושלים עם סוג של "פס אלקטרוני". (או עם רחפנים). 

 

הנה ציטוט של קטע מתוך הספר: (לא גרסה אחרונה אולי, אבל נותן טעימה). 

 

"פנחס חיפש את שער היציאה. שם, ליד השער, היה שלט גדול ועליו הכיתוב: לישראל, פנה ימינה.

שתי דרכים יש לך להגיע לירושלים, הסבירה לו רובוטית אדיבה. אחת קצרה שהיא ארוכה, והשנייה ארוכה שהיא קצרה. 

את מתכוונת, דרך הפס או דרך הרחפן? שאל פנחס.

כן, בדיוק. אמרה הרובוטית. 

אני אמור לחזור עם הרחפן, אמר פנחס, מחכים לי בירושלים.

הפס האלקטרוני מגיע אל מתחם שמואל הנביא, הסבירה הרובוטית, משם תוכל לקבל הדרכה איך להיטהר ולהגיע לירושלים.

פנחס הוציא את פנקסו והראה לה שהוא בקיא בהלכות טהרה. הרובוטית הנהנה בראשה ותוך חמש דקות הופיע במקום רחפן שייקח אותו אל ביתו. 

 

תהליך הטהרה הוא מורכב, לכן מוגדר מסלול מיוחד המקל על העולים לישראל לבצע את התהליך כולו, תוך כדי נסיעה בצורה בטוחה, מרווחת, בלי פקקים. הנסיעה היא דרך פס מיוחד, שאליו נכנסים עם יחידות הדיור שלהם, בואכה מרכז הטהרה במתחם שמואל הנביא ומרכזי טהרה נוספים. שם, במרכז הטהרה, מקבלים העולים הדרכה מפורטת, ושם הם עוברים את תהליך ההיטהרות. אבל אנשי ירושלים עצמם, הבקיאים בהלכות הטהרה, יכולים לחזור ישירות לבתיהם ולהקפיד על כללי ההיטהרות שהם בקיאים בהם ומנוסים ביישומם לאורך השנים."

 

 

 

 

איך מערכת התחבורה תראה?נ א

האוטובוסים, הרכבות ועוד...

מה לגבי התחבורה מכל רחבי הארץ - הלוך וחזור? איך זה צריך להראות?

בהנחה שיהיו אוטובוסים ולאקעלעברימבאר
מכוניות מעופפות מבוססות ai
רכבותshindov
לדעתכם, יהיה צריך מערך הסעות כמו למירון בל"ג בעומרנ א

או אפילו יותר מזה?

 

איפה צריך שייבנו את החניונים? מסביב לירושלים?

צריך שאטלים (אוטובוסים הלוך-חזור) שייסעו לעיר העתיקה?

האם הכהן שהניף את 2 הלחם סמוךקעלעברימבאר
למקום המזבח המשוער, חייב כרת, או שטומאה הותרה כשכל הציבור טמאים גם לשתי הלחם?


האם הוא חייב מיתה בידי שמיים על עשיית עבודה ללא בגדים תקינים, כאשר אינינו יודעים בוודאות מהי תולעת השני שבאבנט? 

אני רואה שהשרשור די ישןניב שטרן

אבל רק עכשיו ראיתי אותו...

בלי להכנס לדיון שהיה כאן לגבי ההכשר של העבודה, כרת הוא ודאי לא חייב כי הוא אומר מותר שזה שוגג.

גם קרבן הוא לא חייב כי הוא טועה בדבר מצווה.

שיר וקליפ לירושלים והר הביתElad Mukades
לכבוד יום ירושלים- משהו שכתב דוד אריאלימח שם עראפת

מענייני דיומא

מעשה באדם אחד, שנשא אישה אחת שכל מיני יופי וחן היו בה. והיו אוהבים הרבה. והיו מחבבים זה את זה במיני חביבויות, ונשאו חן בעיני העולם שנים הרבה. לימים, החל אותו אדם להגיס ליבו באשתו, והיה נותן עיניו באחרות כפעם בפעם, והייתה מצטערת. פעם ראה אותה הגמון אחד, ורצה לקחתה. כיון ששמע בעלה, נאזר גבורה ויצא לקראתו בסיף. והיו מתגברים פעם זה ופעם זה, עד שגבר אותו הגמון, ושם אותו בבית האסורים. והיה בוכה הרבה על אשתו, שכבושה היא ומחוללת בבית אותו הגמון. כיון שיצא אותו אדם מבית הסוהר, הלך לבקש את אשת נעוריו, ולא מצאה, שהביאה ההגמון בחדריו, והיתה אסורה שם. ובא לבית ההגמון במחתרת, וראה שתלוי שם איקונין שלה. ולקח האיקונין, והלך לביתו, והיה מחבבו חיבוב גדול. ובכל יום, כיון שהיה נותן בו עיניו, היו עיניו יורדות דמעות, והיה מנשקו מנשיקות פיהו, והיה נאנח מי יתנני ואזכה לשוב אל אשת נעורי. ולא שהיה אותו איקונין יפה כל כך, וגם לא היה דומה כל כך, אלא שכיוון שהיה רואהו מיד היה נזכר בה וביופיה ובחינה. כיוון שעברו שנים הרבה, תש זכרונו, ולא היה זוכר כל כך זיו פניה. רק היה בכל עת נותן עיניו באותו איקונין ובוכה. ובכל עת שהיתה באה לו צרה, היה אומר, לו הייתה עמי ואני עמה לא היתה באה עלי פורענות זו. לימים, נודע לו לאותו הגמון שכך מעשהו, וגזר ליקח ממנו האיקונין, ובאו ולקחו ממנו האיקונין, והחזירו אותו למקום שהיה תלוי בו. והיה אותו אדם מצטער ובוכה, ובכל יום ויום היה מתהלך בחצר בית ההגמון, וכיון שהיו הדלתות נפתחות, היה זוכה להציץ באותו איקונין, וכל מחשבתו היתה איך ישוב אליו אותו איקונין. לימים, תשש כחו של אותו הגמון, ואזר אותו אדם חלציו, וקיבץ חיל גדול, ובא עליו וצר על חומותיו. ועשה לו הקב"ה נס גדול, וגבר עליו. כיון ששמעה אשת נעוריו שאין היא אסורה יותר, מיד יצאה משביה, ועמדה בחצר הבית, שיראנה בעלה בבואו. כיון שפרץ בעלה בחומה, עבר על פניה, רץ אל הבית, נטל האיקונין והלך לביתו.


ובכל שנה היה אומר הלל והודיה על הנס הגדול שנעשה לו, שעתה האיקונין של אשת נעוריו תלוי בביתו ולא בבית אחרים ח"ו. והיו מתקבלים ברחמים וברצון.

אולי יעניין אותך