רעיונות לקירות בסניףסתם מישו...
למישו יש רעיונות לקירות בסניף לשבט נבטים? (שיהיו ניצנים) הנושא הוא צבא וביטחון...
לצייר חיילים עם דגל על המדים אומריםהאריאלניקהנאמן
לאנשים עם חולצות בצבע כתום לצאת מהבית
אין משו יותר טוב?סתם מישו...
שנוןיערה
החיילים ליד הכותל אחרי השחרור....צרי
מה שנון?צרי
ניצנים- והחיילים שאומרים לאנשים לצאת מהבית.שירה חדשה

בס"ד.

רוב הישובים בגוש גרים כיום בניצן (אשר על חוף ניצנים.)

אבל לא נראה לי שהוא התכוון שזה יהיה שנון, הוא פשוט אמר את הרעיון שלו.

 

התכוונתי שזה יהיה שנוןןפנאט 2המשודרג
את יכולה לעשותעמית-טליה

על הקיר את השלב הסופי

ז"א שיש משיח ויש בית מקדש והכל

ואז מראים חיילים שבאים לצאת למלחמה והכהן גדול מברך אותם..

וברקע תעשי בית מקדש מרחוק כזה..

אה שכל החיילים יהיו חובשי כיפה עם ציציות בחוץ..

שחורה או סרוגה ??איתן6
סבבה.איתן6
ואי נכוןעמית-טליה

גם וגם זה יהיה עוד יותר יפה

 

זה יותר מדי רוחני...מוח קודחאחרונה
לא שיש לי בעיה עם רוחניות ח"ו, אבל ציור על קיר אמור להיות משהו יותר קליל.
אז אני שוב אומרתעמית-טליה

שנכון זה היה במציאות!!!!

אבל זה לא צנוע לא שיהיה מופיע דבר כזה על קיר בתנועת נוער דתית!
וגם לא בפורום דתי..

 

אז בפעם השניה והאחרונה זה לא מתאים..

לא נכון!אפוש

בס"ד

אבל זה ילדים קטנים ההורים עוד יבהלו ויעיפו

ת'ילדים מהסניף...(כאילו שבאמת אכפת לי אם

יעופו חניכים מב"ע....חחח..סתאאאא)....

אבל דוגרי זה גם לא חינוכי והילדים בלי לחשוב אפילו

יכולים לעשות דברים כאלה ולומר :"אבל ככה ציירו בסניף..."...

בצלב"א.....

 

מי שמדבר על צניעותאנונימי (פותח)
בתנועה שהכל בנים בנות יחד, ושמנסיון קורים שם דברים איומים במחנות וכו', ובכלל הכל בתנועה רק באוירת רושם על הבנות, ושמחבריה ב' כבר ישנים יחד, מה יש לכם מצניעות? בנוער העובד לפחות לא מדברים על צניעות.
נניח שכל מה שאתה אומר זה נכוןעמית-טליה
אז אם המצב גרוע נהפוך אותו ליותר גרוע?!?!?!?!!?
אתה תמיד מחפש לריב??איתן6

המנהלת אמרה שזה לא מתאים, אז לא מתאים ! נקודה !

יש סניפים שזה לא ככה...גילת

בס"ד

ולדעתי (מצטערת אם אני טועה..) האנשים שנכנסים לפורום הזה (ערוץ 7...) לא מתנהגים ככה במחנות.....

בכל מקום יש את הלא טוב....צרי

אבל זאת הכללה....

זה כמו שיגידו שבגלל שמי שרצח את רבין היה דתי אז

כל הדתיים רוצחים....

צודקת...גילת
מה צודקת? אני לא רוצחאנונימי (פותח)

למה צודקת? אם דתי אחד רצח אז כל הדתיים רוצחים?

למה אתם בישראל תמיד מגזימים ומכלילים בכל דבר.

אם דתי אחד רצח אני אפסיק להיות דתי? כלומר, אם הייתי מגדיר את עצמי דתי...

בגלל שכל הישראלים חושבים בצורה כזו, מלאה קנאה ושנאה, עברתי לסווידן. אצלנו שותים ורגועים, בלי ההכללות הגסות שכל הישראלים ובעיקר כל הדתיים עושים כל הזמן.

ודרך אגב, עם המצעדים שעושים היום אצלכם בישראל, אולי כבר עדיף תנועת נוער מעורבת ואת הציור שהציעו קודם...

נכון, כשאני הייתי בבני עקיבא חבריא ב' לא ישנו יחדאנונימי (פותח)

לא רשמית לפחות, ובטח לא בקבוצה. אולי היו כאלה, אבל הזרם המרכזי בכלל לא היה בקטע. ישבו, עישנו, זוגות שיצאו קבוע זה לא היה קשור למחנה. רק אלה שגם ההורים דתיים, והיה אכפת להם יותר בבית, אז נצלו את המחנה.

אולי היום זה השתנה כי הרוב מבתים דתיים. לא יודע

אבל באמת, למה להשמיץ כשאפשר לראות את הטוב? יש מצוה בתורה להתחתן וללדת ילדים, עדיף בסדר הזה, כמובן. בגמרא היו מתחתנים בני ארבע עשרה, גם ככה באירן ועירק ותימן - ארצות המוצא של רוב החבר'ה אצלכם בישראל. אז לא צריך להגרר אחרי המערב ולדחות את גיל הנישואין. כמה שיותר מוקדם יותר טוב, העיקר שיהיה באהבה ואחוה ושלום ורעות. אני זוכר כמה סיפורים של חופות שהיו במחנות, רק בגלל שאחר כך נכנעו לחילונים שאוסרים להתחתן מוקדם היו בעיות. הכי טוב לעזוב את הארץ, כי בחו"ל זה לא קשור לרבנות ואפשר להתחתן באיזה גיל שרוצים. לא רשמי, אבל אפשר

אולי גם בארץ, אבל פחות בסבבה אני חושב

העיקר שיהיו הרבה ילדים וילדות שמחים ושמחות, שנשנה בבני עקיבא את המאזן הדמוגרפי. על חינוך אפשר להתווכח, אבל אם פשוט נשקיע במה שכולם מסכימים - שיהיו הרבה יהודים - מי יוכל עלינו?

ידעתעמית-טליה

שכל רבע שעה עוד יהודי בגולה מתגייר..

מעכשיו תספור 15 דק' ופוף עבד לנו יהודי!

אז ניהיה מלא יהודים,יודע כמה היה בפולין ובגרמינה?!

יותר מהמיליונים שיש בארץ..ומי יכל עלינו?

אפשר לשאול מי לא?!מי שרצה להכאיב לנו הכאיב!

אבל בארץ כשיש לך שילטון משלך (נכון לא שלטון אידיאלי) וכשיש לך צבא משלך (נכון לא צבא אידיאלי) מעטים הם היכולים עלינו!!!

אז אל תחשוב הרבה

אתה רוצה להרבות יהודים?אשרייך!!!

אבל תביא אותם לארץ ופה שיהיו כל היהודים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

תעשו אותם בארץ. זה מה שהצעתי. מה את רוצה ממני?אנונימי (פותח)

עמית (בת) חביבה,

למה לדחוף לכל מקום משהו לא קשור. אצלנו בסווידן יש ילודה שלילית, כל הזמן יש פחות גויים. בארץ הרוב היהודי פוחת, וכאן הוא גדל. את יודעת שכתוב שכשם שאי אפשר לעולם בלא רוחות כך אי אפשר בלא ישראל, ואנחנו מפוזרים בארבע הרוחות בשביל העולם. אל תלחצי, עתידה ארץ שתתפשט בכל הארצות (גם במובן של תתרחב ותגיע לעוד מקומות וגם במובן שתוריד את כל הבגדים-הפוזות של שבעים אומות, ויתגלה שמתחת לבגדים כל הזמן היתה שם ארץ ישראל - רק היה צריך להפשיט אותה). את תגרמי לארץ ישראל להתפשט משם לכאן ואני אפשיט את סווידן במקומי, ובסוף נפגש - כולנו יהודים פשוטים.

על כל פנים, ההצעה שלי היתה לגבי בני עקיבא - לעודד ילודה דווקא בארץ, אז מה הבעיה? אצלנו אני מעודד ילודה בכך שאני עושה מסיבות ליליות ליהודים בפאב שלי, ומחלק חומר הסברה נגד אמצעי מניעה ונגד הפלות. ברוך ה' כבר יש הצלחות.

בכל מקרה, אם כל היהודים יהיו בארץ, אז מי יכתוב בפורומים בשבת אצלכם? ידוע ש"אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי", ומה יותר ברית וקשר בין יהודים מהפורום של בני עקיבא?

בבחלתו"ע

 

אני מבטיחה לךעמית-טליה

שנסתדר בלי הכתיבת הודעות בפורום,להפך כשאתר דתי כביכול מושבת בשבת זה מדהים!

גם אם הילודה אצלנו תפחת אנחנו תמיד ניהיה הרוב

מה שאצלכם זה לא...אתם אף פעם לא תיהיו הרוב!

אחד משלבי הגאולה שכתוב בירמיה זה לקבץ נדחי ישראל מהתפוצות!

(לכן מדינת ישראל היא אתחלתא דגאולא) אבל במקום לעשות ערבים כאלה בפאב שלך,תעשה ערבים של למה דוקא ארץ ישראל?!!

אי אפשר, בגלל הזיות כאלואנונימי (פותח)

אחד משלבי הגאולה זה קיבוץ נדחי ישראל. אם נדייק, זה השלב האחרון. תלמדי רמב"ם. אם כולם יבואו קודם לארץ זה יבטל את תפקידו של המשיח, ח"ו, וזה יגרום לעוד אבטלה. מספיק.

האמת שבגלל המחשבה המפגרת שהמדינה זה אתחלתא דגלגולא יהודים מתים בארץ. לכן עברתי לסווידן. ועד נהגי משאיות הכי זוטר לא היה נותן שיעשו לו מה ש'הציבור שלנו' נותן שיעשו לו. וזה לא 'לנו' - רק אנחנו מבינים ועלינו האחריות, ואם אנחנו מוותרים כי זה גאולה וכל מיני שטויות כאלו, יהודים מתים, ר"ל.

אני עושה בפאב ערבים של למה דווקא ישראליות ולמה דווקא יהודיות, אבל לא למה דווקא ישראל. באמת - למה דווקא ישראל? למה מה קרה? אני כבר לא יהודי? אמרתי לך שאם מפשיטים מספיק את סווידן היא גם ארץ ישראל. העיקר בשמחה.

תפרי ותרבי, ובעיקר בשבתות, כשאת לא מנהלת את הפורום. במקום לדבר על אתחלתא דגאולה תרבי יהודים. אל תסמכי על זה שתמיד תהיי הרוב בארץ. כבר עכשיו את מיעוט קלוש בגבולות ההבטחה, ובטח אם מחשבים את ארץ ישראל שתתפשט בכל הארצות. עשי חיל, בשמחה ובטוב לבב, אבל צאי מהציונות המעוותת שהשתילו לך בראש בבני עקיבא. תלמדי לראות את הטוב בכל מקום - גם בבני עקיבא. קחי את החברה הנחמדה, את ההווי הנעים, אבל לא את השטויות וההבלים.

עם כל הכבודעמית-טליה

לרמב"ם (ויש כבוד) הנביאים שלנו גדולים פי כמה וכמה והם מספרים על נבואות שניתנו להם מה' אז אני אצטט את הנביא ירמיה "ועתה כה אמר ה' אלקי ישראל..הנני מקבצכם מכל הארצות אשר הדחתים שם באפי ובחמתי ובקצף גדול והשבתים אל המקום הזה"

בגלל המחשבה המדהימה של הרב קוק אנשים עוד חיים במדינה הזאת!

ולא אמרתי שאתה לא יהודי,אבל הלימוד תורה שלך זה כלום לעומת לימוד תורה של יהודי מא"י,והמצוות שלך תוכנן לא נחשב ידעת?!אתה עובד כביכול לחינם!

ולמה דוקא ארץ ישראל?!?!?!אולי כי ככה ה' ציווה?!?!

ה' הבטיח לנו את הארץ,קידש לנו אותה המינימום של הכרת הטובה אליו זה להיות בה וליישב אותה!!!אברהם הלך ברגל כדי להגיע לארץ הזאת ממך מבקשים כולה כמה שעות טיסה,ולא ההאבטלה לא היתה מתרבה,אם היית בא לפה ופותח מפעל וכל הכסף שאתם מבזבזים בחו"ל משקיע כאן האבטלה היתה צומחת!

אם אני ח"ו אהיה המיעוט בארץ האשמה תופל עלייך ועל מסכנים שכמוך,כן כל אלה שבגולה ועוד מצדיקים את המעשה הגרוע הזה הוא מסכן!אני אישית מרחמת עלייך.. והרבנים עם החשיבה הגלותית שלכם משאירים אתכם שמה בטענה "שעמוק בתוך סווידן ישנה ארץ ישראל" אולי עלייך הם מצליחים לעבוד עלינו כבר לפני 57 לא!

אולי בהתחלה הייתי בבני עקיבא בגלל "הכיף" אחרי שנתיים הדרכה אם לא הייתי מאמינה באידואלוגיה המדהימה של התנועה המעולה הזאתי,הייתי עוזבת אותה!

אגב בני עקיבא רק מחדדת את דברי הרב קוק! בתור כך שמדינת ישראל גרמה לקיבוץ גלויות ולפי ירמיה זה חלק מהגאולה!!אז מי אנחנו שנגיד לירמיה,חכה בצד אתה טועה,לא הרב שלך ולא הרב שלי...

אבל תזכור מדינת ישראל היא רק חלק היא לא הסוף..

אנחנו נזכה להגשמת החזון המלא!

בברכת חברים לתורה ועבודה!

ומה נראה לך?אנונימי (פותח)

ומה נראה לך - שאת גילית את הנביא?

שהרמב"ם לא למד ירמיהו כי זה נפל במיקוד בדיוק בשנה שהוא עשה בגרות (עם כל הכבוד לרמב"ם כמו שציינת...)?

ואף על פי כן, הרמב"ם ידע את כל מה שהמדריכים שלך והרב שלך באולפנה והמדריכים בסמינריונים דחפו לך לראש, ובכל זאת הוא קבע כללים הלכתיים ברורים למה היא גאולה!

כפי שלא תתני לסיפור מהתנ"ך להנחות אותך היום (עייני ערך איך שהתייחסת לפינחס באשכול אחר) אז תכבדי את הרמב"ם - שעליו נאמר ממשה עד משה לא קם כמשה, שגם הוא למד לא פחות ממך ובכל זאת כתב אחרת ממך.

אז למה הוא כתב אחרת? - אולי אם את תלמדי קצת קצת כמו הרמב"ם תביני לבד.

העולם לא שחור לבן אחותי.

אוקי את הולכת ככההעמית-טליה

אז מה עם הרב קוק?וכל רבני הציונות הגדולים שלפני מאה שנה

לא למדו את הרמב"ם אז הרשי לי להגיד לך שהם למדו אותו יותר טוב ממני וממך!

והם בכל זאת החליטו שהיא חלק מגאולה!

אין לזה סוף בקיצור

הרב קוק?אנונימי (פותח)
הרב קוק אמר משהו על המדינה? נדמה לי שהוא נפטר הרבה שנים לפני שהיא כמה, לא? (אלא אם כן לרב צביהודה את גם קוראת הרב קוק)
הרב קוקעמית-טליה

היה בהקמת המדינה..

ואת מוזמנת להסתכל בספר אורות התחיה לדוג' כמה מדובר שמה על המדינה בתור אתחלתא דגאולא..וזה רק הספר שלי יש אני יודעת שיש עוד הרבה ספרים..

הכל בסדר איתך?!?!?!אנונימי (פותח)

אני כבר ממש לא קולטת מה הולך איתך! חשבתי שאת בחורה יותר רצינית!

הרב קוק נפטר בג' אלול תרצ"ה.

המדינה פרצה בה' אייר תש"ח.

מה היה לפני מה?

מה קורה איתך? תני קצת כבוד לעצמך לפחות!!!

חחח מה את מתעצבנת?עמית-טליה

טוב שאת לא בוכה..

אפילו לא הסתכלתי מתי הוא נפטר שאלתי לפני חודש את המורה לתנ"ך והוא אמר שנדמה לו שכן...תהילה יכולה להיות עדתי זה היה במדרשה..

 

אגב כבוד לא מגיע מידע רחב או לא..כבוד מגיע בגלל אישיותך..

ואני לא צריכה מישהי כמוך שתגיד לי אם יש לי כבוד או לא..

אבל בכל מקרהעמית-טליה

הרב קוק אמר הרבה על המדינה

ועצם השאלה שלך מראה על בורות..

אחותי,אנונימי (פותח)

אני לא מתעצבנת, פשוט ראיתי כמה את אוהבת סימני קריאה...

אולי הגיע הזמן שתקלטי שכמו שזו שטות שהמורה לתנ"ך שלך אמר לך יש עוד הרבה שטויות שהמורים שלך אומרים לך ואת בולעת את כל השטויות האלה בלי לחשוב אפילו, אולי באמת כדאי שאני אתחיל לבכות כי זה באמת מצער אותי לראות איך בת יהודיה מהציבור שלנו זורקת את השכל הצידה ולא משתמשת בו, זו לא סיבה לבכות לדעתך?

וכבוד - אני פחות מתכוונת לכבוד כלפיך, כבוד שלך כלפי אנשים אחרים שמתייחסים אליך ברצינות - שגם את תתיחסי אליהם ברצינות ולא תכתבי להם שטויות לא בדוקות (וזה שהרב קוק נפטר לדעתך למעלה משלוש עשרה שנה לאחר מתי שהוא באמת נפטר, לצערי זו באמת לא השטות היחידה שאת כותבת והכל מחוסר חשיבה).

סליחה שאני אומרת לך הכל ככה בדוגרי אבל זה באמת כואב לי מאד, ניסיתי כמה פעמים לכתוב את זה ביתר עדינות ולא ראיתי שזה עוזר. (לא שעכשיו אני כזו אופטימית אבל באמת יש לי אמונה בך - כמו בכל יהודיה ויהודי אחרים - אחרת לא הייתי מתייחסת אפילו ונותנת לך להמשיך ככה).

באהבת ישראל אמיתית.

אחותך.

אמןעמית-טליה

מצטערת גילי לא מאפשר לי לרדת לרמה כ"כ נמוכה..

ואני לא הולכת לריב איתך וכדומה..

אז פשוט נסיים את זה ככה

יומטוב!

דווקא יחסית לגילך התכוונתיאנונימי (פותח)
מה שתגידי..עמית-טליה
שניה, אחותי! בבקשה!אנונימי (פותח)
אני רק מבקשת שטיפה תחשבי, בבקשה! רק תחשבי כמה דקות ואל תגיבי מיד (את יכולה להקפיץ גם ככה אם את רוצה), באמת1 אני לא רבה איתך או משהו!1 אנחנו אחיות ואני אומרת לך מה שאני מרגישה, באמת!
סבבה אין בעיהעמית-טליה

זכותך לחשוב מה שתרצי..

אני לא חושבת לעצמי.אנונימי (פותח)

אני יודעת אני יכולה לחשוב מה שאני רוצה. אם לא היה מפריע לי מכלל ישראל - על כל פרטיו (כולל אותך) לא היתי מתייחסת כלל. הכל אצלי נובע מזה שבאמת אכפת לי ממך.

אני לא מחפשת לשכנע אותך בדרך שלי או לגרום לך לחשוב כמו שאני חושבת. זה גם לא מה שאני רוצה שיקרה.

צר לי (ואולי זה קצת בגלל באשמתי, אני טיפוס כזותי - קצת ג'ינג'ית - באופי) שאת מרגישה מותקפת וממילא האינסטינקט הראשוני אצלך הוא להתגונן, אני לא מתקיפה אותך כלל, רק באמת צר לי על כך שאני מרגישה שאת לא חושבת.

אם הייתי יודעת שאת באמת חשבת ושאת לא בולעת שום שטות אלא מתוך עומק הגעת לדרך חשיבה מסוימת - הייתי שמחה מאד ולא היה משנה לי בכלל אם העמסקנה אליה הגעת שונה מזו שלי, באמת. אבל אני מרגישה שאני (ולא רק אני - תסתכלי קצת במה שהשוודי הזה כתב, שפיל משו) כותבת ברצינות ואת ישר קופצת מולי בסיסמאות בלי לנסות לחשוב.

אני רוצה שתדעי לך שלפני כל דבר שלך שאני מגיבה אני קוראת היטב את מה שכתבת, מתבוננת בזה ומנסה להביט במציאות גם מהצד שלך ובמשקפיים שלך.

אני אוהבת אותך מאוד, באמת למרות שבחיים נראה לי לא ראיתי אותך ואלי גם אף פעם לא אראה אותך ותדעי שכל מה שאני כותבת זה הכל מתוך אהבה מגולה. (רק כמו שכתבתי, עם קצת "ג'ינג'יות" טבעית, פעם הייתי הרבה יותר מתלהמת, בוויכוחים בסניף למשל היו יכולים "להדליק" אותי וממש הייתי צועקת ומתווכחת בלי לחשוב (את גם קצת ג'ינגי'ת?) אבל אני מאד משתדלת שהמח שלי והמחשבה שלי ישלטו על הלב והרגשות שמאוד סוערים אצלי בדרך כלל.

באהבה רבה.

 

 

טוב תקשיביעמית-טליה

הבנתי שזה מאהבה וכל זה..אחלה מצוין יישר כוח!

אני לא חושבת שאת יודעת מאיפה המחשבות שלי נובעות,מה עומקן וכדומה.. אני לא סומכת על דברים שלי אלא של רבנים גדולים שאני מרבה ללמוד ולהחכים גם בבית ספר גם בסניף גם במדרשה וגם בחברותא הפרטית שלי..

אה ואני בכלל לא גינגית את לא תשמעי אותי צועקת או מתעצבנת בויכוחים..

וכשאנשים ככה אני פשוט צוחקת...זה גרוע למדי..ב"ה זכיתי להיות סבלנית על אף העדה העצבנית שלי..

את מתארת אותי ואת כבודי את חוכמתי ואת גילי איך שבא לך,אבל לא ממש מפריע לי כי את לא מכירה אותי אז זכותך לחשוב ככה,עדיין לא קרה לי שמי שמכיר אותי במציאות יחשוב דברים כאלה

כל טוב

ואני בעד להפסיק את הויכוח המיותר הזה..

כמה גדולים?אנונימי (פותח)
הרבנים שמספרים לך שהרב קוק נפטר יותר משלוש עשרה שנה אחרי שהוא נפטר באמת? אל תתחילי עוד פעם עם הרבנים שלך. לי עדיין יש חשבון גדול עם הרבנים שהיו לי באולפנה.
מתי אמרתי שהוא רבעמית-טליה

הוא מורה לא רב..

הגדולים הם אחרים והם אפילו לא באולפנא שלי..

הרב אליהו הרב אבינר הרב אלון הרב שרלו..הגדולים האלה

אבלאנונימי (פותח)

את בולעת כל שטות שאורמים לך בלי לבדוק, יש לך אגב איזה רבנומטר לבדוק את הגודל שלהם?

את יודעת אצל דוסים למה מתכוונים כשאומרים "גדויילים" (במלעיל)???

מאיפה את יודעת???עמית-טליה

מציקה..

אני לא מתכוונת לענות יותר את מוזמנת לדבר עם עצמך..

מאיפה שאת יודעת...אנונימי (פותח)
שטויותהאריאלניקהנאמן

ואני לא נחשד על אהבת בנ"ע ובכ"ז אתה אומר שטויות

יש לי מלאן חברים דוסים שהם בבנ"ע

לפאם-שפיל- איך אתה מדבר?אנונימי (פותח)

אני מצטט אותך:

"תפרי ותרבי, ובעיקר בשבתות, כשאת לא מנהלת את הפורום. במקום לדבר על אתחלתא דגאולה תרבי יהודים"

 

ידידי היקר, עושה רושם כי עמית היא מדריכה בבני עקיבא. מה אתה רוצה שהיא תעשה? אסור לה לעת עתה לפרות ולרבות. ובאשר להצעתך להתחתן בגיל מוקדם- דע לך שזה אסור לפי חוקי מדינת ישראל.

הלועמית-טליה

להפסיק לדבר עליי תודה

דבר שני,לא ממש אכפת לי בנושא הזה מחוקי המדינה,יש את חוקי התורה והם בראש

ובחוקי התורה נאמר :18 לחופה..

נפל האסימוןאנונימי (פותח)

אני רואה שלאנשים נפל האסימון. חוקי התורה לפני חוקי המדינה. ויהי רצון, שהתורה כולה, כערך מכונן ומקיים תהיה לפני המדינה כולה,והלואי הלואי שהתורה לא תהיה רק "לפני" המדינה (לפני לשון פנים-פנימה) אלא תהיה רק היא בראש מעייננו. ונתעטר בכל כתרים: כתר כהונה (יחוס וחסד) כתר תורה , וכתר מלכות (אמיתית, עם מלך אמיתי) ומעל הכל- כתר שם טוב- כתר כל הכתרים.

ותפסיקו באמת לדבר על עמית ועל דור ההמשך שלה בפורום הזה.

אם לא הובנתי כהלכהאנונימי (פותח)

לבקשתה של עמית נפסיק לדבר עליה. אפילו לא הגבתי לדברי ההבל שלה בדיון ההלכתי המורכב שלה שממנו הבנתי שהרב קוק הוא המחיה ומקיים את המדינה (דבר שאני כמובן מסתייג ממנו - החיות היא מה', והבחירה היא שלנו, וחס וחלילה לתלות באותו צדיק את האסון שנקרא מדינת ישראל). על כל פנים, באופן כללי, ודאי שכוונתי היתה - על כל מי שדיברתי,בלי פרטים אישיים ובלי כוונה אישית - לפו"ר בקדושה ובטהרה לנשים נשואות, ומי שעדיין איננה כזו (בלי כוונה אישית) או מי שאיננו כזה, המקום ימלא חסרונו בקרוב, ובשמחה. ויה"ר שבנין הבית הפרטי יוביל למחשבות נכונות יותר על הבית הכללי, תיכף ומיד ממש.

פאם שפילהאריאלניקהנאמן
עליך נאמר בספרים הקדושים "סתום כי מהפה שלך יוצאים שטויות" (ספרי הגות ומחשבה חלק א)
לא זכיתי להבין את דברי קודשואנונימי (פותח)

א. לא זכיתי להבין לאיזה מדברי ההבל היוצאים מפי התכוונת, כי רבים המה, ואי אפשר לפורטם, ויהי רצון כאילו הייתי פורטם. אשמח להתייחסות ספציפית. רק כדי שאדע לצנזר את עצמי ולא לדבר בפני גדולים ממני, כמו כבוד תורתו (אל תקח את זה בליצנות, אני רואה מהתגובות שלך שאתה אדם רציני, וכפי שבטח היתה מוסיפה זאת שבקשה שלא נדבר עליה - "אין תורה כתורת ארץ ישראל").

ב. האם בגלל זה אסתום? הרי "לא הבישן למד", ומי יתקן אותי אם אשמור את כל דברי ההבל בפנים. אני אשמח לכל התייחסות ענינית מצדך, ומצד כל בן אדם עניני כמוך בפורום העניני הזה.

ג. הספר המצוין שהמלצת עליו, אתה יכול לשלוח לי לינק אליו? אני מאד אוהב ספרים בלשון עדכנית.

להזכירךעמית-טליה

אתה מסתייג גם מהארץ ולא רק מהמדינה..

וקודם דיברת על מה הרמב"ם חושב שנוגע לגאולה..

יודע מה הוא חושב בנוגע לארץ ישראל?!?!?!!?

יש לך שיעורי בית חפש קצת על חשיבות העליה לארץ ועל ההיתר לטוס לחו"ל,כדי לסוע לפולין (למטרה נעלה) אני צריכה פסיקת רב!!!אז קל וחומר לגור שמה

עוד בהמשך אני אביא לך גם ציטוטים...

בבקשה מג'וני,לבצב,פאם שפיל כלת וישמןהאריאלניקהנאמן

(כולם אותו אדם!)

הרמב"ם ראה שלימוד התורה בארץ לא ברמה אז הוא הלך למצרים שהיה יותר תורה וזה אחד מהדברים שכן מותר לרדת מהם מהארץ

גם בסוף השקר יש אמתאנונימי (פותח)

א. דווקא איננו אותו אדם. אני מחזיק בניק אחד בלבד, באחריות. לגבי האחרים, לפי הניתוח שלי, ג'וני וכלת וישמן ודאי אינם אותו אדם. לגבי לבצב אינני בטוח אם הוא סכיזורפן או לא. אני שמח על הנחישות שלך, ומח החוקר שלך, אשמח כשתגיע גם למסקנות נכונות.

ב. אתה צודק לגבי הרמב"ם, ולגבי דיני יציאה מהארץ, וכפי שאף ציינתי בתגובתי בסמוך. אם כן, למרות שפתחת בדברי הבל סיימת בדברי אמת, והראית כיצד האמת מאירה קמעא קמעא מתוך החושך

ג. בלי התייחסות אישית, כשם שניתן לזהות התאמה - לא זהות, אלא התאמה נפשית בסיסית - בין ג'וני ווקר וכלת ויסמן (ואם מישהו ירים את הכפפה ויציע להם להיפגש זה מצוין), יש הסוברים שגם אתה מתאים כגבר-משפיע ומועיל לנשיםמקו מחשבה מסוים. לא בדקתי מה גילך בכרטיס האישי, אבל אם זה רלוונטי לך אפשר לרדת לפרטים.

ד. בשורות טובות לכולם

למה לרדת עליו ככה?אנונימי (פותח)

יכול להיות שלפאם שפיל אין אפילו היתר לרדת מהארץ. אולי היתר הלכתי הוא מצא איך שהוא, אבל מהמדינה הוא ודאי לא קבל היתר. והיתר צריך לבקש ממי שרוצים לקחת ממנו. הוא בטח גם מתחמק משירות צבאי.  ועל זה הוא ודאי יתן את הדין. אולי יקראו לו אפילו "נמושה" . אבל אם מה שהוא כותב נכון, הרי שהוא ממש מציל נפשות בשבדיה או כמו שהוא מתעקש לומר "סווידן". פאב שמהווה מקום מפגש ליהודים על סף התבוללות במדינה שידוע שיש בה התבוללות יותר אולי מכל ארץ אחרת- הוא לא מספיק חשוב כמו נסיעה לפולין? אמנם נסיעה לפולין היא חשובה מאד. גם אני מייחל ליום בו אעלה לציון הקדוש הרבי אלימלך מליז'ענסק זכותו יגן עלינו ועכי"א. אבל הצלת נפש מישראל ודאי חשובה מהצלת נפשך . את האחריות ליהודי כל העולם את פוטרת בזה "שיעלו לארץ". כאן נגמרת אחריותך. ואם הם לא רוצים לעלות? אם לא בא להם לחיות בעוני צמצום ופחד תמידי מפיגועים? נדמה שכל התורה אצלך היא רק מצות ישוב א"י. גם אם זוהי מצוה מן התורה, לא ברור האם היא נוהגת בימינו. וגם אם נוהגת בימינו- הרי שהיא מצטרפת לעוד 612 מצוות. בתגובה הבאה, לטובת כולנו, עמית ופאם שפיל כאחד- הלכות מהרמב"ם מענין ישוב א"י ואיך לנהוג בארץ הקודש.

אך ראי נא והביטי כמה את אגרסיבית ותוקפנית וכמה פאם שפיל הוא מלא חום ואהבת ישראל. ראוי לך ולכולנו ללמוד ממנו מהי אהבת ישראל ומהי אהבה בכלל.

הרמב"ם לא פסק שישוב הארץ מצוה מן התורהאנונימי (פותח)

זה פסק הרמב"ן, שחלק בזה על הרמב"ם, ורוב הפוסקים חלקו עליו. חוץ מזה, מה זו ההתיחסות האישית הזו, שביקשת להמנע ממנה כלפיך. את ההיתרים ההלכתיים הנחוצים יש לי (אני מתפרנס מפאב בסווידן, ובארץ קשה להחזיק עסק קטן - פרנסה/אני לומד תורה ממקובל חשוב שגר כאן - לימוד תורה/אני בקשר עמוק עם מישהי שגרה כאן - שידוך; רק ההיתר הכי פשוט - שאצלכם לא כל כך אוהבים משום מה - קברי צדיקים, עוד לא תופס כאן כל כך חזק). כמובן הנימוקים יכולים להיות פיקטיביים, רק לעודד אותך לדון לכף זכות (אם כי גם בנוגע למנין מצות "בצדק תשפוט עמיתך" יתכן שיש חולקים, לפי זכרוני כרגע).

בשורות טובות, חזקי ואמצי, ואל תתני לממחטות אדומות להוציא אותך מהכלים המצומצמים והמוגבלים

מי יודע מה התכוון ירמיהו?אנונימי (פותח)

מי בכלל אמר ש"המקום הזה? זה ארץ ישראל? אולי זאת "סווידן" בכלל? או קנדה? המקום הזה זה בגימטריא לא ארץ ישראל!!!!

מחישובי עולה שהמקום הזה בשום סוג של גימטריא לא שווה ארץ ישראל. לעומת זאת, זה יצחק בגימטריא. אולי ירמיה התכוון  שכל נשמות ישראל יקובצו לנשמה אחת כללית שיקראו לה יצחק? ברור הרי שבנבואה יש גם מימד נשמתי ולא רק מימד פיסי, (אם כי שאין מקרא יוצא מידי פשוטו אבל מה לעשות שהגימטריא לא מאשרת...).

צודק... הרמב"ם פשוט כתבהאריאלניקהנאמן
ש"ישיבת ארץ-ישראל שקולה כנגד כל המצוות"
למען הדיוקאנונימי (פותח)

כבר הערתי למנהלת הפורום הנכבדה שאשמח לקבל מ"מ לציטוטיה מהרמב"ן, והיא אמרה שתשתדל בשבילי - שמחתי, ואשמח עוד יותר כשאזכה לכך. בלי נדר אעשה גם סיבוב של "לחיים" על חשבון הבית בהזדמנות זו, כמוצא שלל רב.

אני מודה שלמרות שעברתי לארץ נאורה יותר, מעט שוביניסטיות נותרה בי, וכשאתה אזכרת את הרמב"ם, אף שהיה לי ספק בכך, כי בהשקפה ראשונה לא זכרתי מאמר כזה, חשבתי שבחור ישיבה יר"ש ואריאלניק ודאי אינו מצטט בלי ידיעה וודאית. לכן השתהיתי בתשובתי עד שחפשתי עד מקום שידי מגעת. לצערי לא מצאתי לשון כזו ברמב"ם כלל וכלל (יש לשון כזו בספרי דבי רב, אך לא זכיתי לראות פסק כזה של הרמב"ם) - אשמח שתאיר את עיני.

הדבר היחיד שכמדומני בו פסק הרמב"ם ששקול כנגד כל המצוות הוא תלמוד תורה, ואכן כבר העירות בעצמך שהרמב"ם עזב את הארץ בגלל עניני תלמוד תורה (גם מ"מ לכך הייתי שמח לראות, כדי שנתמוך יתדותינו כדבעי).

כמובן, הרמב"ם שבח את ישיבת ארץ ישראל ואסר לצאת ממנה למעט לת"ת-סחורה-אשה, ואף ציין שעדיף לא לצאת כלל, אך בכל זאת ראוי לדייק בדבריו. הדיוק הנאה ביותר, לטעמי, הוא מיקומן של ההלכות הללו אצל הרמב"ם - בהלכות מלכים סוף פ"ה. ונפלפל מעט לשמח את רוחנו, אחרי שזכינו כבר ל"חמרא וריחא פקחין" בארוחת צהרים עסיסית ובירה טובה של בוקר: הלכות מלכים פותחות בפסיקה ששלוש מצוות נצטוו ישראל משנכנסו לארץ - להעמיד להם מלך, למחות זרעו של עמלק ולבנות את בית הבחירה (כשסדר המצוות הוא דווקאי, כמובן לכל מעיין בדבריו הקדושים שם). אחר כך הוא מפרט את ההלכות הללו כסדרן - הלכות מינוי מלך ומצוות המלך ואחר כך הלכות מלחמות (הכלולות ב"למחות זרעו של עמלק", כפי שמוצאים ביחס למשיח שהרמב"ם מפרט בסוף הלכות מלכים את תהליך הופעתו). הלכות בנין בית הבחירה מפורטות בספר אחר, ורק מופיעות כאן - כמצוה וכחלק מתהליך הגאולה - לאחר "הלכות מלכים ומלחמותיהם". והנה, לכאורה ניתן היה לצפות ששבח ארץ ישראל יבוא בתחילה, כצעד מקדים למינוי מלך ומלחמות וכו' - כי הרי אם לא נבוא לארץ לא נתחייב בשלוש המצוות. ואף על פי כן לא מצינו כן בדברי הרמב"ם, אלא הוא דוחה את שבח הארץ לסיום הפרק הראשון בהלכות מלחמות, מדוע? טעמים רבים ניתן לומר בדבר, אך בהחלט ניתן לומר שכל דין ישיבת הארץ בא בעיקר בהמשך לכיבושה ולמלחמות אליה, שנעשות משמעותיות ותורניות רק כשהן נעשות על ידי מלך ישראל שהועמד כהלכה (ומה טוב שיקיים כל מצוותיו וכו'). כל עוד הארץ כבושה תחת יד הציונים, המדכאים את מלכות ישראל ואינם נלחמים כפי תורה, ישוב הארץ הוא מוגבל וחלקי בלבד, והמצוות שבה הן דרבנן, וכו' וכו'.

ועוד ענין מופלא: את דיני הארץ מול חו"ל ושבח הארץ מתחיל הרמב"ם בפרט אחרי ההלכה בה הוא אומר שכל ארץ שיכבשו רבים מישראל על דעת בית דין אחרי כיבוש כל הארץ בגבולותיה הראשונים מתקדשת גם בקדושת ארץ ישראל, ומיד אחר כך הוא פותח "מותר לשבת בכל הארצות וכו'". יש לומר שהרמב"ם רומז שהכוונה הפנימית של הישיבה בכל הארצות היא לכבוש אותן ולעשות מהן ארץ ישראל.

כמובן, תאמרו מיד, הרי זה רק אחר כיבוש כל הארץ ועל דעת בית דין. אלא כשכשם שפשוט שהיושב בארץ היום כדי להלחם עליה וליישבה על פי תורה יש בכך על כל פנים סלילת דרך למלחמה הראויה ומעין כיבוש יחיד בה, אף שאין הדבר לפי הסדר הנכון על פי תורה, כך גם בנוגע לחו"ל, זו הקדמה לכיבוש כל הארצות על ידי כל ישראל ובראשם המשיח. בראיה זו, כל הפרטים שמונה הרמב"ם אחר כך הם 'מעין' "על דעת בית דין" ומעין "אחרי כיבוש כל הארץ" - הענינים שרק עבורם מותר לצאת מהארץ עושים את היציאה על דעת בית דין (והיום, כאשר ניתן לצאת בשליחות המופלא שבסנהדרין, משה רבינו שבדור, לקירוב כל ישראל הרי עוד יותר גלוי ענין ה"דעת בית דין" ודין הכיבוש שבכך) והאזהרות כמה עדיף להשאר בארץ וכו' עושות את היציאה נפשית מעין זו הבאה אחרי כיבוש כל הארץ בגבולותיה.

דוקו היטב בכל הנ"ל, אשמח לתגובות לענין, אם כי אני חושש שרמת הדיון בפורום איננה מגיעה עד לכך. עשו מאמץ...

לסיום, ראוי לציין שגם אני האידיוט-קופץ-בראש חושב כמובן שארץ ישראל וישיבתה הם ענינים נפלאים מאד, וככל דברי חז"ל הנפלאים בכך (אם כי התבטאויותיה הזרות והמוזרות של עמית בענין - כגון שהפסיקה להאמין לרבנים רח"ל לפני 57 שנים - מזעזעות אותי. אכן, מאז הציונים - הנוטים להלעיג על דברי חכמים, כאותו האיש יש"ו, אשר נידון על כך בצואה רותחת - פגה מעט האמונה בדברי צדיקים אצל חלק מהיהודים, אך לנופף בכך בגאוה? ה' ירחם, ואין להאריך במה ראוי לנופף כדי לתקן את הדבר הזה). אך לגופו של ענין, אל תדין את חברך עד שתגיע למקומו ותבין את ענינו - כולם מוזמנים אלי לסווידן, כדי לדון אותי באהבה.

מה הבטחתי?עמית-טליה

אני לא ממש זוכרת...

ציטוטי הרמב"ם בקשר לא"י?

ומתי אמרתי שאני לא מאמינה לרבנים?

להפך.."אשרי הדור שיש לו רבנים" (הרב אבינר)

אל תסלף את דברי תודה!

חשבתי שאת זוכרת, הנה מראי מקומותאנונימי (פותח)

לגבי ציטוטים:

באשכול "יעקב אבינו לא מת" כתבת בהודעה "אתה חוזר שוב ושוב":

 והרמב"ן אומר בפירוש שתחילת הגאולה תיהיה כאשר יהיה שלטון יהודי בארץ ישראל והוא אפילו מציין שלא משנה איזה שלטון העיקר שלטון יהודי!

בקשתי ממך מראה מקום (בהודעה "שמח לדבריך, שם) וכתבת (בהודעה "ותבין"):

בקשר לרמב"ן אני אחפש לך..

לגבי הרבנים (אני מצטט את סוף דבריך מהודעה באשכול הזה למעלה, בכותרת "עם כל הכבוד", מ-יד חשון):

...והרבנים עם החשיבה הגלותית שלכם משאירים אתכם שמה בטענה "שעמוק בתוך סווידן ישנה ארץ ישראל" אולי עלייך הם מצליחים לעבוד עלינו כבר לפני 57 לא!

אני מתמלא אושר שאני זוכה שוב לתגובות, שמעודדות אותי להמשיך בקשר עם ארץ הקדש בכלל ועם הפורום הזה בפרט!

תמנע מלשון הרע..עמית-טליה
אחלה תודה שהזכרת.עמית-טליה

ובקשר לרבנים..אתה מקשיב לכל רב?

אני לא..

אבל לא אמרתי לא להקשיב לשום רב!!!

"עשה לך רב והסתלק מן הספק"

יש עוד עשה לך רבאנונימי (פותח)

א. התבטאותך לגבי הרבנים היתה גורפת מעט, ולכן הערתי עליו בתוקף. לא זכיתי להבין ממנה שאת מגדפת רק רבנים מסוימים, במסורת האי-לשון הרע המקובלת במחוזות מסוימים... אני שמח להבין ממך שכעת את חושבת שרק רבנים גלותיים מרמים, ומושפעי-הציונים כבר משוחררים מכך מזה 57 שנה, ה"י.

ב. כמובן, איני שומע ללא ערעור לכל רב, אך אני משתדל לבחור לי רב עמוק, משמח ומופלא. ב"ה, זכיתי. בלי להתייחס לרבנים בשמות, יש נטיה בציבור הד"ל כיום לבחור רבנים פופוליסטיים, שמדברים יפה, אך פעמים רבות רדודים מבחינת התוכן התורני שלהם. דרך קלה לבדוק זאת היא השוואה של פסקים ושו"תים של רבנים בכל הדורות, אלו שהם גדולי ישראל ללא ערעור, לשו"תים של רבנים אלו, מעוטי הציטוטים וקצרי התוכן וההעמקה (והמגמה יורדת, עד כדי שיום אחד עוד מישהו יהיה הרב הגאון בעל שו"ת אס-אם-אס - שו"תים המוגבלים לשבעים תוים בתשובה. קמעא קמעא...). כמובן, תנאי נוסף - אם כי לא מוחלט -

ג. האם אפשר להעמיק במשמעות בחירתך את "עשה לך רב והסתלק מן הספק", המסתיים ב"ואל תרבה לעשר אומדות" (דהיינו אל תקיים מצוות באומדן, אלא בדיוק מקסימלי) ולא את "עשה לך רב וקנה לך חבר והוי דן את כל האדם לכף זכות"?

אנא, דונו אותי לכף זכות, אני כל כך אוהב אתכם ומקוה לטובתכם הגשמית והרוחנית... מה שכמובן לא מפריע לי - ואף עוזר לי מאד - לנסות ליישר את הלכי מחשבתכם המקולקלים קמעא מחמת נשימת אויר המדינה הציונית, שאצלכם הוא מאוגזז קשות בפעולות בני עקיבא...

לחיים לחיים

הנביא מדבר אמתאנונימי (פותח)

דבר אחד מדברי הנביא לא ישוב ריקם, גם אם לא נתקיים עדיין בע"ה יתקיים תיכף ומיד.  רק שהתורה היא נצחית  וצריך תמיד להזהר "אם בחקתי תלכו...וישבתם על הארץ לבטח" וח"ו אם לא- "ואזרה אתכם בגויים וכו' " ח"ו. חיבים לצאת מהבועה ולהבין שאדם נורמלי מרגיש שהמדינה הולכת להתחסל. הצבא לא מה שהיה, השחיתות חוגגת אצל כולם, האנשים לא מוכנים להקריב דבר למען הכלל. שלא נרמה את עצמנו -המצב קשה. ואל לנו לבטוח שה' לא יחריב שוב את הארץ . כמו שאומר הנביא ירמיה (ז' , ד') "אל תבטחו לכם אל דברי השקר לאמר היכל ה' היכל ה' היכל ה' המה. כי אם היטיב תיטיבו את דרכיכם ואת מעלליכם אם עשו תעשו משפט בין איש ובין רעהו. גר יתום ואלמנה לא תעשוקו ודם נקי אל תשפכו במקום הזה ואחרי אלהים אחרים לא תלכו לרע לכם. ושכנתי אתכם במקום הזה בארץ אשר נתתי לאבותיכם למן עולם ועד עולם. הנה אתם בוטחים לכם על דברי השקר לבלתי הועיל. הגנוב רצוח ונאוף והשבע לשקר וקטר לבעל והלוך אחרי אלהים אחרים אשר לא ידעתם. ובאתם ועמדתם לפני בבית הזה אשר נקרא שמי עליו ואמרתם נצלנו למען עשות את כל התועבות האלה?!"

. ירמיהו מודאג מכך שכולם בטוחים כי ה' לא יחריב את בית המקדש (שהיה הרבה הרבה יותר קדוש מהמדינה שלנו) . ה' לא מעונין במדינה של עושק, ניאוף, שפיכות דמים ועבודה זרה (ומלבד הע"ז שהיא המדינה עצמה יש כאן הרבה כנסיות ובתי ע"ז- בניגוד להלכה!!)  ה' רוצה מלך. יהודי שמשקף אותו.בוא ננסה לתת לזה צאנס. אולי ה' פתאום ידלק וינחה אותנו בטוב להקים כאן מלכות ישראל אמיתית , ואז תקוים נבואת ירמיה בשלמותה. הרי ראינו כבר שמהמדינה שלנו לא יצא כלום. סך הכל הרי הרב קוק מעולם לא ראה מה יצא מהמדינה שלנו. הוא נפטר לפני קום המדינה. אם היה רואה מה יצא, שמתרפסים לפני כל גוי, ושגוררים יהודים בכח מביתם, בשביל רווח פוליטי, ושפרוצים כך בעריות, ושהמשפט מעוות. אם היה רואה את כל זה, אני לא בטוח שלא היה מצטרף לנטורי קרתא (לא שאני ממליץ ח"ו להצטרף...)

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך