כל מי שמכיר משפטים יפים
מהתנ"ך מספרי קודש מהחיים
מוזמן להגיד...
אני מתחילה,מתוקף תפקידי הממלכתי אני אקח את ה-משפט הממלכתי
"כל ישראל מטוב ועד רע הם נפש אחת" (רבי יונתן אייבשיץ)
כל מי שמכיר משפטים יפים
מהתנ"ך מספרי קודש מהחיים
מוזמן להגיד...
אני מתחילה,מתוקף תפקידי הממלכתי אני אקח את ה-משפט הממלכתי
"כל ישראל מטוב ועד רע הם נפש אחת" (רבי יונתן אייבשיץ)
"למות או לכבוש את ההר כי כשיורד גשם כולם נרטבים"(רפול)
עדיף להיות טיפש ל5 דקות מלהיות טיפש לעולם
הטבח הטוב ביותר הוא הרעב
ועוד הרבה...
דרכו של חסיד,שכשהוא נכשל ביצרו
הוא פונה אליו ואומר לו
לחיים יצרי, הפעת ניצחתני, נראה מי יגבר בסיבוב הבא
ספר מדרש שבלב
מדינת ישראל, יסוד כסא ה' בעולם, שכל חפצה שיהיה ה' אחד ושמו אחד,...(הרב קוק שימו לב שהמדינה היא ''יסוד כסא'' רקשמטרתה היא כבוד ה'
(ותהיו בטוחים שכוונתם של בן גוריון, וייצמן, יצחק גרינזבורג היתה רק שלא יהיה ה' אחד ח"ו)
אין למדינת ישראל שום קדושה (וכך נפלה כל שיטת הממלכתים, המבססים את כל תורתם על החצי הראשון של המשפט ומתעלמים מהחצי השני!)
אף פעם לא תשמעי ממלכתי שמצטט את החצי השני, כולם יודעים לצטט את החצי הראשון "מרן הרב אמר: מדינת ישראל הי יסוד כסא ה' בעולם!!" ואת החצי השני הם פשוט לא יודעים
אתה מוצא אתזה,אבל יש כ"כ הרבה פירושים לכך שדווקא מהחול יבוא הקודש
קח את ה- דגומא הרב אמר שהרצל משיח בן יוסף..ויש לו הרבה מקורות לכך שדוקא מהחול יגיע הקודש..דוג' מרות המואביה דוד המלך..
מדינת ישראל "קדושה" משום היותה אמצעי,או עזר כולשהו לגאולה..
לדבר כזה חייבת להיות חשיבות מיוחדת,לא יודעת אם אני אגיד עליה קדושה, כי היא לא והיא לא תיהיה משום שהיא אינה דבר מקודש היא תיהיה מקודשת כאשר האידיאל יגיע שזה א"י השלמה,שלטון אמיתי וכדומה...
הרצל היה חלק מתהליך הגאולה והוא היה בין ה''שחקנים'' הראשיים בנוגע למדינה שהיא המביאה את משיח בן דוד
כאשר מדינת ישראל בכלליותה הולכת בדרך התורה אז היא קדושה ברגע שמדינת ישראל בכלליותה לא הולכת לפי התורה (גירוש, פתיחת חנויות חזיר, פתיחת כבישים שהיו סגורים בשבת וכד') אז המדינה לא קדושה אבל גם אם המדינה לא קדושה (והיא לא) זה לא אומר שצריך להפסיק להשפיע על המדינה לטובה
אבל אני לא אתווכח סתם אני אביא לך ציטוט..בע"ה בלי נדר
ושוב!אתה בעצמך אומר שצריך להשפיע על המדינה,ולמדינה יש חלק מסוים..הרי אם הרצל הוגה רעיון המדינה הוא חלק מהגאולה אז ק"ו שהמדינה היא חלק מהגאולה (ונלך לפי הראש שלך אולי גם חלק פיצפון) אבל היא חלק!
ולכן עלייך לשתף פעולה איתה,לעודד אותה,להשפיע עליה לטובה..
לשתף פעולה,לעודד אותה כאשר זה לא מתנגש בערך עליון של כולנו שזהו התורה..
כאשר זה מתנגש..תברח משמה,תסרב,תתנגד,ברור לי שכל המדינה לא משתווה באפיסת לתורה..אבל היא חשובה איפושהו וגם אותה צריך לעודד..
שהרצל הוא משיח בן יוסף יש כאלה שמנסים לומר ולהדביק לרב דברים שהוא לא אמר. יש מאמר של הרב "המספד הגדול" בספר מאמרי הראי"ה
וצריך לזכור הרב לא היה עד כדי כך נאיבי הוא ידע בדיוק מיהו הרצל ולי באופן אישי קשה להאמין שהרצל היה משיח בן יוסף אולי היה בו ניצוץ כזה
לרב היתה חוכמה ענקית,והסתכלות גדולה מאוד ולא יודעת מה רשום במאמר שהבאת אבל גם אם היה בו ניצוץ כולשהו זה הרבה...
והרב מאז ומתמיד שם דגש על קידוש החול..ואני חושבת שלהגיד שהרצל הוא משיח בן יוסף זה התחלה של קידוש החול..וזה נעשה בפועל!
אתה חסר חיים, כל שניה פותח כינוי חדש
טוב מצטער...זה קצת יותר ממשפט 
אל תאמין למי שאומר שיגע ולא מצא
מפני שהיגיעה בעצמה היא מציאה גדולה
הרבי מקוצק
אבל כמה שהוא צודק
הגבר הוא הראש של הבית אבל האישה היא הצוואר,והיא יכולה להזיז את הראש לאן שרק תרצה
חעחעחעחע 
.ךלהירגע עם השוביניסטיות
חופש ביטוי חופש ביטוי אבל יש גבול לכל תעלול
אוקיייי.....
התפילה מעוררת את הקול הפנימי
של נשמתינו ומזכירה כי בת מלך היא
פרי עץ הגן ד 399
- היופי תבלין לאישיות ובתבלין מספיק רק קורט ולא כמות.
וזה אחד סתם בצחוק-
'כל כבודה בת מלך פנימה זה משפט די חכם,
בעיקר כי בפנים יש מזגן ובחוץ די חם...'
אני המצאתי אותם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בנטיעות וכזה נראה לי שכן
במחנה יש משהו נפרד
יש למישו אולי?
לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?
חלק ממערך בת מצוה
באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי..
להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:
חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)
מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.
דקה 1-2: שאלה פותחת
שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"
תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).
דקה 3-5: סיפור קצר
ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."
שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"
דקה 6-10: דיון קצר
שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"
עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.
חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)
מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.
דקה 1-2: הסבר קצר
אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."
דקה 3-8: פעילות קבוצתית
חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.
תן לכל קבוצה משימה:
קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.
קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.
קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).
כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.
דקה 9-10: שיתוף מהיר
נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).
חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)
מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.
דקה 1-3: דבר תורה קצר
אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."
דקה 4-7: פעילות אישית
תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."
תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.
דקה 8-10: סיום מעודד
אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."
סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).
הערות למנחה:
שמור על אווירה קלילה ומכבדת.
התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.
הבא דף ועטים לפעילויות.
אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.
בהצלחה!
אני ממש מסכימה איתך..
אחי אהוביה
אחי אהוביהאחרונהחברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)
טוב נושא קשוח אז ככה..
בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה).
אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.
עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.
עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית
קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?
מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו
במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה.
מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות
רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?
וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)
ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)
תודה רבה!