דיון נוקב...צחקן
ב"ה
ראשית - תודה לחמסית על היצירה המצוינת שתפתח פה את הדיון. אני יודע שעלולילם לעולל לי רעה בגלל הדיון הזה, אבל אני מרגיש צורך מוסרי לפתוח אותו.
 
היצירה של חמסית:
 
נכנסתי לתוך גבולות הישוב הקטן.
שלווה מוחלטת הייתה באוויר. שלווה של יום שישי אחר הצהריים.
הלכתי בצעדים מהירים, מקשיב לקול חבטת נעלי הספורט שלי על המדרכה.
לפתע קלטתי עוד קול צעדים, מלבד שלי. הבטתי קדימה והבחנתי בבחורה הצועדת לקראתי. היא הייתה לבושה בחצאית ארוכה, שטאטאה את הריצפה. חולצתה הרחבה והארוכה התנפנפה קלות ברוח. קוקו ארוך עבר את כתפיה. היא בחנה אותי בתשומת לב, העבירה את עיניה מה'נייק' החדשות שלי, לעבר הג'ינס שלבשתי, ולבסוף בראשי הגלוי. שם ניתקע מבטה. היה נידמה לי שאני מזהה בפניה מבט של חוסר הבנה. היא מיקדה את מבטה בפני, ולפתע היה נראה שזיהתה אותי. כעת מבטה שידר זילזול, בוז, ואפילו לא מעט זעם.
ניחשתי את המחשבות העוברות במוחה, הלחשושים אותם אני שומע תמיד כשאני חוזר לישוב כמו עדת זבובים שלא מרפה:
"ראית את הבן של רחל? אפילו בישוב לא הולך עם כיפה!", "קצת בושה!", "איזו חוצפה!", "הוא מתגאה בחרפה!", "הוא בסוף עוד ישפיע על הילדים", "מסכנה רחל, כזאת בושה", "קצת כבוד!". וגם אלה שלא ריכלו, הביטו בי במבטים ספק מתביישים ספק מבזים, מבטים שאומרים הכל.
הם לא מבינים.
לא מבינים מה קשה להיות השונה באמונתו. לא מבינים שלא כולם מאמינים במה שהם מאמינים. מזלזלים במה שהם לא. לא מבינים שאיני מזלזל בהם, להפך. אני מכבדם, מכבד את אמונתם. לא רוצה ללכת בגאון כאחד
מהם- כשאיני אחד כזה. למה הם לא מבינים שמתוך כבוד אליהם איני נושא עלי כיפה? הסרתי מעלי את העול, נכון. אבל אני אומר זאת, לא מחביא זאת מאחורי גבי.
רק לפני שלוש שבועות, כשהייתי כאן בפעם האחרונה, ראיתי את ה"דוס" הישובי, הולך מחובק עם חברתו. ולא, הם לא היו נשואים.
האם הוא דתי יותר ממני?
|| מפה והלאה  הערות שלי:
מעבר להשוואה לדוס היישובי, רק העניין של דתל"ש במשפחה, הופך שלא בצדק, לעניין של שידוכים (ובחברה החרדית זה ממש ככה, אבל גם אנחנו לא חפים מפשע...).
 
בחברה התורנית, שאט - אט נבנה לה דור שני, ובה רוב החבר'ה פה חיים (עזרא, אריאל, והפורמים פה בכלל הם של אנשים מצויינים וחזקים מאוד), מתחיל להיווצר הדור השני, ששואף ב"ה ליותר קודש, גרעינים תורניים, יישובים וכיו"ב (ורואים את זה בהדלדלות המפד(ז)"ל, הדלדלות העניין של הצעירים ב'הצופה' בעוד הקוראים הוותיקים הולכים לעולמם, בעוד 'בשבע' פורח, גם בגלל שהוא חינם - וגם משפחה מרובת ילדים תיקח עותק - שניים שלושה).
 
והאמת- אני די מגיע מהעמדה של הדוס (מי שראה את חתיכת הנייר שאני יכול לזייף בבית במקצועות הקודש...), וגם - אפי' בעיני הרב מאיר רוזליו אני נחשב ל'בחור רציני' (נו, באמת, עם כל הביטול תורה שלי, ושלל העיסוקים...).
 
האם אצלנו, כחברה - הכל בסדר?
יותר מזה - האם פה - כל הדוסים החיצוניים [ואני בינהם] באמת באמת שומרים שכל מסר"ש לא יחרוג?
 
לידי יושב חבר טוב, שנפגע מאחרים ועכשיו הוא בוכה. האם בזה אנחנו יותר טובים?
 
האם בילדים שמוכרים וזורקים נפצים - אנחנו יותר טובים?
 
נכון, ד' הוא המלך, שיחות הר"ן הם דבר יפה, עד שזה מגיע לכאן.
 
אני תמהה. אולי לכם יש תשובה...
חתיכת נושא.חמסית
אתמול נסעתי לאשדוד [קניתי חשמלית!=)], ובחזור אני רואה בחור דתי לגמרי חיצונית: כיפה גדולה- סרוגה, זקן אפילו. ואיתו בחורה שהייתה גם היא ניראית דתיה: חצאית ארוכה, חולצת 3\4. הם היו ניראים בסביבות הגיל 20-25. עד כאן הכל בסדר. אבל פיתאום אני רואה אותם לא שומרים נגיעה בצורה טוטאלית [באמצע אוטובוס ציבורי!], ואין צורך לפרט.
היזדעזעתי לגמרי, לא כי אני לא רואה את זה הרבה, אלה כי: הם ניראים חיצונית כ"כ דתיים, הגיוני ליראות כאלה אנשים בישוב הדוס שלי... ופיתאום--- וזה כ"כ הכעיס אותי! איך הוא מעז לילבוש כיפה? ככה להציג את הציבור שלנו ברבים! באמצע מקום ציבורי! ועוד בלבוש כזה! זה כ"כ צבוע. להראות דתי לגמרי חיצונית ובציבור לזלזל בכל זה. זה פשוט דוחה.

דיברתי על זה עם חברה שלי והיא אמרה- "מה? את לא חוטא לפעמים? בחיים יש עליות וירידות." אבל הבנאדם הזה עשה את זה בציבור! ליפני כולם! בלי בושה!


להוסיף לדיון:

מה עדיף: ליהיות דתי חיצונית, ובסתר, [בלי שרואים] להתנהג כמו חילוני. או גם להראות מבחוץ חילוני?
שוטים יש בכל מקום, ;זה ראשית.צחקן
ב"ה

וברור שחילוני- צביעות.

למה אתה חושש?משהא
גם בני אדם עושים טעויות ואני חושב שרוב האנשים פה(גם אני
) ישמחו לקבל את התוכחה!שכוייח
אגב-משהא
נסו לדון אנשים לכף זכות-
למשל-בדוגמא שהביאה חמסית:
"אתמול נסעתי לאשדוד [קניתי חשמלית!=)], ובחזור אני רואה בחור דתי לגמרי חיצונית: כיפה גדולה- סרוגה, זקן אפילו. ואיתו בחורה שהייתה גם היא ניראית דתיה: חצאית ארוכה, חולצת 3\4. הם היו ניראים בסביבות הגיל 20-25. עד כאן הכל בסדר. אבל פיתאום אני רואה אותם לא שומרים נגיעה בצורה טוטאלית [באמצע אוטובוס ציבורי!], ואין צורך לפרט.
היזדעזעתי לגמרי, לא כי אני לא רואה את זה הרבה, אלה כי: הם ניראים חיצונית כ"כ דתיים, הגיוני ליראות כאלה אנשים בישוב הדוס שלי... ופיתאום--- וזה כ"כ הכעיס אותי! איך הוא מעז לילבוש כיפה? ככה להציג את הציבור שלנו ברבים! באמצע מקום ציבורי! ועוד בלבוש כזה! זה כ"כ צבוע. להראות דתי לגמרי חיצונית ובציבור לזלזל בכל זה. זה פשוט דוחה. "
אולי הם היו אחים?לכו תדעו?
נסו לדון לכף זכות.
נו באמת...שירה חדשה
בס"ד.

אחים לא מתנהגים בצורה שהיא דיברה.
ברור שצריך ללמד עליהם זכות, אבל בכל זאת-

יש את העיניין שהם מייצגים פה מגזר שלם.
אז גם אם הם אחים, הם צריכים לדעת שהם לא יכולים לעשות את זה בפומבי.
זה לא נראה טוב...

יוהו! ויכוחים!עוזיה
בואו נחדד את העניין -
מה עדיף בעיניכם, אדם דתי או אדם מאמין?
אדם מאמין.צחקן
ב"ה צחקן, פלא', ירושלים תובב"א.
מאמין.חמסית
שאלה על שאלהצביקה
אם הוא מאמין באמת-למה הוא לא דתי???>בגלל חוסר באמונה.
כלומר לא יכול להיות מאמין לא דתי.

ואם הוא דתי לא מאמין-הוא לא דתי כי דתי חייב להאמין.

איזה פילסוף....
לא בטוח שמאמין.יהודה ו.
אגב, חבר'ה, לא יודע אם שמעתם על זה, יש עניין שנקרא "אל תדון את חברך עד שתתגיע למקומו".
אה, ויש גם לדון לכף זכות.
שגם זה, אגב, חלק מההלכה.
לתשומת לבכם.
דתי- הגדרה חברתית.צחקן
תגדיר יותר.יהודה ו.
מה זה "דתי" ומה זה "מאמין".
אני מגדירה ככה.חמסית
דתי= מישהו שבהגדרה שלו [בצורת לבוש, חיצונית] דתי.
מאמין= מישהו שבתוך ליבו, בתוכו מאמין...

בוא נאמר שלפי ההגיון הפשוט:
דתי= מאמין. מאמין=דתי.
ע"ע הפילסוף של צביקה.
פילסוף כלבבי,צביקה,שכוייח !יונה
ויישר כח גדול גם ליהודה ו. תודה על התזכורת !יונה
מאמין..עוגיפלצת
אדם מאמין.שירה חדשה
גרר תם אותי לכאן,ראו זו בחומרהיערות לוריין
בס"ד
אני שונא מיגזור

דתי:
ואת דתי המלך אינם עושים והבן.
מאמין
אש דת
אש וחיות בחוקים כתובים.
בשילוב הגון
והבן
???!בת מלך
בעזרתו יתברך

התכוונת "גררתם"...

ממני הקטנה(:
מאמינה.
המקלדת מתלמדת בקורס עברית, למה ככה?יערות לוריין
אני אוהבת יותרבת מלך
בעזרתו יתברך

את מה שיצא בטעות..
(:
איזה תם גרר אותך?צביקה
ככה אתה יוצא מזה בלי להאשים את המקלדת...
תם בשם "יצרה לאומית", שלא באמת יתכוון ליגרור....;)חמסית
דתי או מאמין - מאמין.פליץ
ולכל ה"פילוסופים", דתי ומאמין זה ממש לא אותו דבר. נכון שבעקבות האמונה צריכה לבוא הדת, אבל יש אנשים שחושבים שהם מבינים, ושהם יסתדרו, ושהם אנשים טובים גם בלי הדת, וזה נכון - הרי הם לא אנשים רעים. הם מאמינים עד הסוף, אבל תכל'ס חיים כמו שהם רוצים...
אם בנאדם באמתאנונימי (פותח)
מאמין-אז הוא יהיה גם דתי... אין - זה פשוט ככה....
זה כמו שתגידי - "קר כאן אז אני ידליק ת'מזגן על קור "... זה פשוט לא יכול להיות שאם הם מאמינים בה' עד הסוף הם ילכו לדרך שכ"כ הפוכה!!
לא מסכימה עם אראל בכלל לאאנונימי (פותח)
איפה אראל כאן?יערות לוריין
שאלתי איפה אראל קשורה לדיון, תודה על ההערותיערות לוריין
למרות שהן לא קשורות
יעקובester317
סליחה,אני כתבתי את דעתי, לא על מנת
להעיר אני הקטנה,להעיר,אך כולנו אורות
פנסים אחד פנס קטן אחד יותר גדול
וכו אני הפנס שנכבה ונדלק,
התכוונתי להאיר מעט,את האתר,כמו פעם
היה חם נעים ,וכל אור מוסיף,
לאור האין סופי,הקדוש ברוך הוא,
נראה לי שלקחת את הארה הקטנה,כהערה
שוב סליחה, לא הייתה לי כוונה,רק להטיב.
שוב יעקוב תודה,על כל התרומה,שיגעת בחממה
ונגיע לשלמות,המיוחלת, אמן.
אכןצביקה
בלי פילסופים-עדיף מאמין
וואו! יש לי המון מה להגיד על זה!!!שירה חדשה
בס"ד.

ועכשיו גם יש לי קהל!
אבל מכיוון שאני צריכה לנטוש את המחשב
אני אמסור את כל ההרצאה שלי ביום שלישי אי"ה.

(אל תשאלו, אני נוסעת ממחר וחוזרת ביום שני בלילה...)



דרך אגב-
יצחק למפרט, תודה על העלת הדיון הזה! הוא ממש במקום!!
אדם יכול להאמין בקב"ה, להאמין שיש משהו שמניע ;הכלבשמחה תמיד!!
בס"ד
אבל לא מקיים תורה ומצוות...
יש גם אנשים כאלה...
אז יש להם בעיה:חמסית
הם חיים באמונה שהם חיים לא נכון.















[על זה נאמר: "והיא עולה לגאאג באמונה שלמההה שהיא עושה טעות, לשוא" ....]
....בת מלך
בעזרתו יתברך

א. הצחקת אותי עם סוף הודעתך.

ב. זה נקרא סוג של בריחה מהמציאות.

זה חבל לחיות ככה.

וחבל לכולנו.


ממני הקטנה(:
הולכת על חבל
דק כהבדל
שבין שנאה לאהבה.
לדעתי פשוט לא יכול להיות כזה דבר- בנאדם חילוניאנונימי (פותח)
לגמרי אך גם מאמין ...זה פשוט שני דברים סותרים..... כל עוד הוא חילוני -הוא לא מאמין לגמרי..
יש משהו בדברייך יותר משאת חושבתיערות לוריין
חילוני הוא גוי, כפשוטו.
אין לנו חילונים בעם ישראל
אלא אנשים חופשיים מתורה ומצוות

וההבדל הוא שהתרגום של חילוני מדוייק
זה זר, תחשבו לבד כבר...

וזר לא יקרב [אונקלוס מתרגם ז ר= ח י ל ו נ י]
אבל הםבת מלך
בעזרתו יתברך

לא חופשיים מתורה ומצווה באמת.
הם פשוט בורחים
כי קשה להם,
כי לאמתאים להם,
כי לא בא להם.
יש אלפי תירוצים למה לא,
ויש אמת אחת- למה כן.
אבל הן עוורים.

אז, בתכלס,
מה עושים עם המציאות הזאת?

ממני הקטנה(:
ראשי מורם.
קודם כל נוציא סטיגמות מהעם הזה, זה יהיה יותר קל.יערות לוריין
בס"ד
בתור אחד שדי חי בבועה בחיים שלו [כי מי באמת יחשיב 0-12?]
אין לי ממש תשובה לשאלה הזו...
נכון,בת מלך
בעזרתו יתברך

דעות קדומות זו בעיה.
מייחשיב?
לא יודעת,
תמיד טוענים
שלא מקשיבים מידי ברצינות
לילדים..
0-12 זה נחשב,
למשהו.
נראה לי.

ממני הקטנה(:
נהיה אור לגויים?

רציתי להגיד דבר פשוט...יערות לוריין
בס"ד
אין לנו זרים בעם,
גם אלו שטוענים בחום.
זו בריחה כפוי'ה
[ע"ע י.ל.]
ובכלל על המושג הצברי החדש.

קראת את הנסיך הקטן?, בטח שלא מקשיבים לילדים!.

לגבי קירוב,
אני מניח שלהצטרף לקיים...
אבל שוב
אני לא יודע באמת מה לענות
יעקוב בוקר טוב ומבורך,עם ישראל,עם קדוש,!ester317
שכמו שמרתה חילונים זה לא גויום,
זה חלק מעם ישראל,
שלא למד תורה,הם שבוים
לשפוט כל יהודי לקו זכות,
הרי כולנו נשמה אלוקית
אחת מחוברת לגופים,
צרייך לא להקפיד, למדוד
מי הוא יהודי,כולנו בסוף מגיעים
למשפט,ובס"ד,שלא נגיע, ב"ה
אלא לגאולה שנגיע,לגאולה,לשלמות,
ולבטחון עם ישראל,
משלימים אחד את השני,
ונוצר פאזל יפה לה" גאולה ושלמות
רוצה,ואהבת לרעייך כמוך,
יעקוב גם אני לא מושלמת,
אך כולנו ביחד שלמות, אחד משלים את השני,
ובהזדמנות זאת אשמח לראות הרמוניה
בכל החברים הנחמדים, התורמים מכל הלב,
יחד איתך יעקוב,עם עוזיה וכל החברה שנעלמו,
שישובו לאתר ויהיה חם ונעים,
תודה רבה מכל הלב,יעקוב,אתה עושה רבות,
משאירה לך,שתאחד את כולנו,לחג החרות,
חג גאולה,לכולם ותודה על כל,
והעמל שאתה עמל,שבת שלום אסתר.
יש אמת אחת,עוזיה
והיא מאד מאד מלוכלכת, לצערי.
אז יש חבר'ה שהודיעו שהם מעדיפים להצהיר שהם חיים בשקר, מאשר לנסות לחיות באמת ובאמת לשקר לעצמם.
אז איךבת מלך
בעזרתו יתברך

אפשר להמשיך ככה?
חייבים לפתוח את עינייהם,
שהאמת תסתור להם בפנים.
חזק חזק.

ממני הקטנה(:
אממממ.
לא!עוזיה
חייבים לנקות את האמת.
כל עוד האמת מלוכלכת - אין טעם לפקוח את עיניהם, כי הם צודקים.
אנחנו אלה שצריכים לפתוח את העיניים.
אנחנו אלה שמוגדרים "שאינם יודעים לשאול".
אנחנו אלה שמפחדים למתוח על עצמנו ביקורת, ולא מעזים להכריז על מבצע נקיון כללי - כי אז נלץ חהודות בכך שהאמת מלוכלכת.

כל עוד האמת תהיה מלוכלכת - אפילו אני קצת נגעל ממנה.
למה אתה מתכוון אמת מלוכלכת?צחקן
ב"ה
לצבועים או למי שלא מתגבר על היצר?
צביעות כמובן, לא חסרה כזו...יערות לוריין
זה יש בכל מקוםצחקן
ב"ה
ואיזה חברה יותר טובה?
אבל אם אתה רוצה להראות את האמת שלךיערות לוריין
תנקה אותה מצביעות...
אני לא יכול להכריח יצורים לא להתלבש כדתיים.צחקן
ב"ה
ותמיד אתה מייצר דתלשי"ם או חפיפינקעס.
שוב התחמקות לא לעניין.עוזיה
אני לא מדבר על החפיפניקים, אני מדבר על "גדולי וחשובי".
ואיך מהם אני יכול למנוע?צחקן
ואגב, התכוונתי חפיפינקעס מסתירים. חתולים בשק.צחקן
הם לא מעניינים אותי!עוזיה
אתה מתעסק לי עם שולי החברה, שאותי בכלל לא מטרידים.
אותי מטרידים אנשי ציבור.
הלבוש לא עושה את האדם,האדם עושה את הלבוש!הדת בנפשester317
צרייך נקיון כללי,אמת אחת,וצדק צדק לרדוף,אתה צודק ;ester317
מי שחיי בשקר הוא משקר לעצמו?פשוט ;נעלמת?ester317
ושמחתי להשיב ולהשתתף,
כי הרבה נחמדים נעלמים לצערי
ואז אין חשק,לדבר ולפטפט,ליצר,
בפורום,שלא תורם,
מה הקשר ביןאגם-כנרת
להאמין שיש משהו שמניע את הכל, לקיום תורה ומצוות?
ואת צודקת, יש גם אנשים כאלה. מאד יששששש.
ואני, סתם כּנרת משוטטת
בין כל המניעים
חיכיתי שבוע לתגובה שלך.עוזיה
תודה.
עוזיה.
התכוונתי כמובן לתגובתך כאן, בפורום.עוזיה
תודה שבאת והגבת.
עוזיה אתה חסרלנו פו, עם עוד אחד שלומדים מנו,שתיקהester317
והיא שווה זהב!חזור נא
כינרת שלנו חסרת,לא שמענו אותך ,גם את נעלמת ;,ester317
לשמוע ממך,או הכל מתעורר לשמחה!
אנו מתקרבים לחג הגאולה,חג החרות!
שבת שלום מתוקה,
תודה אסתראגם-כנרת
כן, גאולה, אני ממש מצפה לזה, בנתיים בפן המאד פרטי, וזה כאילו קטן, אבל כשיש גאולה קטנה בנפש היא מתפשטת, כמו גלים קטנים ההולכים ומרחיבים מעגלם.
את נהדרת אסתר, אני אוהבתותך
וגם לך שבת מקסימה
כּנרת
כנרת אני תמיד אקראלך כנרת ,שתהי הכנרת מלא ה במיםester317
ולך כנרת מים זה תורה,
שתהי,תמיד שמחה,
אוהבת אותך,אסתר
שבת טהורה
וגאולה במהרה לכולנו,
ולכל עם ישראל אמן
קצת חיים שכאלה,ברשותכםיונה

גדלתי בין מתקני עולם
וידעתי את כל הססמאות בעל פה כמו כולם

בגיל 15 את העיניים פקחתי
חשבתי מחשבות ואת הכל ידעתי

האמת מלוכלכת וגם השני צודק
ואדם ישר את הכל בודק

הלכנו לצבא,גדולים ונבוכים
בתחפושת ירוקה הכרנו ת'אחים

הימים התגלגלו,החיים לי התגלו
למדתי לא לשאול "מה היה אילו"

הדרך מסתתרת
כאן על פני האדמה
אין תשובה נחרצת
וכל העולם במה

קיבלנו תורה ממשה איש האלו-הים
"ואתם הדבקים בה'" - היום כולכם חיים !

"אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון ליבו לשמים"

שבת שלום ובשורות טובות לכולם

 

 

אבל את בורחת (כמעט) ממה שהעלנו...עוזיה
בהמשך השרשור העלנו את בעיית האמת המלוכלכת.
אתה מודה שיש כזאת, אבל מתעלמת מן הבעיה.
אני לא מתעלמת, עוזיה.יונה
אני ממש מצטערת,צריך להכין לשבת.
המשך בשבוע הבא,בעז"ה (בעזה? הלואי...)
שבת שלום.
תרשו לי שניה..פלפלתי
מי שרואה את השרשור הזה מבחוץ-

רואה שאתם מדברים פה בקודים. בהייקואים.
כל מילה- עולם שלם.

ככה לא מנהלים דיונים, וככה בקלות אפשר לברוח לאפלי מקומות אחרים וכאילו להתעלם מהבעיה. אבל זה לא התעלמות - זה כיוון אחר.
אז אם אתם רוצים באמת שחבר'ה פה ישדרו על אותו גל או ישארו על אותו קו נושא בלי לסטות - פשוט תוסיפו קצת מילים. הם כבר יבינו את זה לבד.

מה שהולך כאן נראה או שיחת מפקדים או התחמקות מהסביר את האמת שלכם או את הזוית שלכם.

זייהו, תהנו.
שמעתי, קראתי ואלו הם דברי...ענת=)
בחסדי עליון!!

אליכם אנשים יקרים.
אך לפני שאתחיל, אציין שנורא נהנתי מהדיון! אתם חבר'ה ממש לענין!

ובראשית דברי.
אנחנו כציבור וכנוער מאמין ושומר את דבר ה'. חיים עפ"י אידיאלים(-דרך חיים שכזו) שעליה חונכו ובנינו את צביוננו ואישיותנו. דרך של אמונה בה' יתברך ובתורתו. אך למרות שזו אומנותינו העולם שלנו מדחיק אותנו מכך. ופשוט לראות זאת. האוויר שלנו(מה שאנו נושמים) הידעתם שהוא מזוהם בחימיקלים רעילים שפולטים מפעלי תעסייה סיגריות וכיוצא בזה... ומה שמשפיע על תיפקודנו ברמה הכי קלה שהראות שלנו לא היו נקיות לגמרי. ואם זה משפיע על הגשמי שבנו ק"ו שהרוחני נשחק ממנו גם. שהנפש קשורה בגוף ולהפך...(חיינו הם שילוב של גשמי ורוחני אחד!) ומכך גם העבודה שלנו לא נקיה לחלוטין. וכמו שעוזיה אמר היא אמיתית אבל מלוכלכת, ואין להתעלם מכך! זו המציאות!!! אך אם אנו רק נדבר ונדבר על כך זו תהייה התעלמות גמורה.
מה שכן יועיל זהו שכל אחד יחשוב עם עצמו על הליכלוכים שפוגמים בו, בנו כציבור הקשור אחד עם רעהו. ויגיע למסכנה איך הוא מנקה זאת...
ובתקופה זו שהנקיות לפסח גוברים, הניקיון החיצוני ישפיע לטובה על הפני ב"ה!

אלו הם דברי, יתכן והם ויתארכו מהנראה לי... אך לא בטוח שאוכל להגיב במשך השבוע אז שפחתי פה הכל.(אם איניי טועה)
בברכת ב"הצלחה לכל אחד ואחד ממכם יקירי בכל!!!
ובברכת שבוע טוב!
ממני ענת;)
יש!! עוד מישהו רגיש לנושא איכות הסביבה...צחקן
ב"ה
אני כמעט יחידי...

חשבתי לכתוב על זה משהו, עוד נראה.
מי אמר שאתה יחידי??צביקה
אחלה חתימה,יום שני הבא,נכון?
מעניין אם אתה עוד זוכריהודה ו.
מה שסיפרתי לך אז על המורחקים, שאתה כל-כך אוהב למרר בשבילם ליאיר נווה את החיים.
ודאי שזוכר, אבל מחייבים בידי חייב... צחקן
ב"ה
ולכן - אין סיבה שלא אמשיך למרר.
תגובה ממניליאתי בטורקיז
בס"ד
היי חברים!
קראתי פה את כל השירשור שיצחק פתח וכל הכבוד לו על העלאת הנושא החשוב, אני מרגישה צורך להגיב ואני אשתדל לקצר בדבריי כדי לא לעייף את האנשים אז ככה:
אתחיל בזה שאגיד שאני לא מסכימה עם חלק גדול מהדברים שנאמרו כאן ובמיוחד עם ההכללה שנעשתה כאן, ועם האמירה שנאמרה כאן שהציבור החילוני שבינינו ואני בתוכם הם חילוניים.
אני יהודיה לכל דבר ועניין, ואני מאוד גאה בעובדה הזו.
ולמרות השיוך שלי להגדרה החברתית של אחינו החילוניים, אני מנסה להתחבר כמה שיותר לציבור הדתי, ולמי שזוכר בגיליון האחרון של טל שמיים פירסמתי קצת מתחושותיי על הקרע בחברה הישראלית, צר לי על הקרע ואני מנסה לעשות הכל כדי לצמצם אותו.
ואני מקווה שאני אצליח להתחבר יותר בעז"ה, חלק מהחיבור שלי היה המכתב ששלחתי לטל שמיים, ואותו דבר לגבי ניסיון החיבור שלי לאחינו הדתיים.
עצם העובדה שאני שייכת לקהילת האתר הזה, זה החיבור הכי טוב מבחינתי, וזה מתבטא בעוד דברים שאני מעדיפה שלא לפרט כאן כי זה אישי מדיי.
אני לא באה להעמיק את הקרע חלילה אלא סתם לתת לכם את הזווית שלי בתור חילונית ובתור אחת שפעילה כאן.
אני מתנצלת מראש אם ארגיז אתכם.
אני גם מעדיפה לקבל תגובות במסרשי"ם ברשותכם,
תודה על הסבלנות.
ליאת.
ואני ממש מסכים עם ליאת.יהודה ו.
בעיני, הכללה של חילונים - בכל תחום שהוא - גרועה לא פחות מאשר הכללה ש"כל המתנחלים כורתים עצי זית של פלשתינים מסכנים כל יום".

ויצחק - טוב שיש לנו שופטים שיחייבו את יאיר נווה.
להמ אתה לא אומר את זה גם על לשון הרע?
תודה על החיזוקיםליאתי בטורקיז
בס"ד
היי יהודה,
תודה על החיזוקים וכל הכבוד,
ליאת.
סליחה עכשיו אני רואה שטעיתיליאתי בטורקיז
בס"ד
התכוונתי לכתוב שאני לא מסכימה עם האמירה שאמרה שהחילוניים שבינינו הם גויים, (במקום זה יצא לי משהו אחר).
סליחה חברים.
ליאת.
א)אני חושבת שמתפקידו של כל יהודי שמוע, לעזור,שישובester317
האם כל דוס בלבוש חרדי הוא דתי אמתי
רק ה" יודיע הוא בוחן ללב
אני נתקלתי בדוסים,דוסיות,לבוש חבל על הזמן!
אך ניתוק בן הלבוש העושה את האדם,לבין ההקפדה
שבן אדם לובש בגדים של חרדי,והוא מביש את ה"ישתבח ויתעלה
שהוא מתנהג כבהמה,והעיקר זקן,בגדים,צדיק מושלם
לי הלבוש כבר הפסיק לאמר,אני נזהרת מכל אדם,
ה" שומר עלי,לא שאני מל"ו צדיקים,אך אני
בלובש צנוע,לא חרדית,לבוש צנוע,ומשתדלת
לכבד את ה", כמה שאפשר,לא משנה החיצוניות, העיקר הצניעות
ולא להעביר ביקורת על אף אדם, איך לבוש?
אלא לדון לכף לזכות,אנו יודעים בסתר
כמה מצוות הוא עושה.אנו האורות שה" קבע שנהיה טעה שכן, אדם,
נאיר בהתנהגות שלנו,שתהיה לדוגמה,בדרך ה" כמובן,
כי כולנו משלימים אחד את השני,וצריכים לקרב את כולם, לתורה ,ולמצוות,ע"י הארה,ולא הערה,ולדון לקו זכות,
יש שבוים שלא ינקו תורה,מבית אבא,ולא יודעים מה זאת תורה,
להאיר להם,כל יהודי הוא פנס,המאיר את הטוב שבו,כך נגיע לשלמות, כבר,אז הבן אדם נמדד על פי מעשיו,ולא איזה מגבעת, יש לו ואיזה זקן יש לו,אנילא נגד אך כשבן אדם מגיע ללבוש של מלך יתנהג כיאה וימשיך להרגיש פשוט,ויקרב כל יהודי איך הוא לבוש לא משנה,העיקר שיהיה אדם ישר הגון,ולאחר יוסיף במצוות כל אחד לפי דרגת רוחניותו,ולהושיט יד לכל יהודי ולהאיר אתסביבתו בדרך ה" ישתץבח ויתעלה כך נגיע לגאולה המיוחלת שהיא צריכה להגיע עכשיו. וסליחה על הנאום הארוך,בהערכה לברדלס,שפתח בנושא ואני המשכתי,אך ורק למטרה טובה הארה,לכל מי שזקוק,גם אני זקוקה להארה,יום טוב וחודש גאולה לכל הגושלים ולכל עםישראל.
כל כך מסכימה עם ester317ליאתי בטורקיז
בס"ד
כל הכבוד על כתיבת הדברים והאומץ, יישר כח!
ליאת.
אז ככה: (וסליחה על האיחור...)שירה חדשה
בס"ד.

זה יצא יותר קצר משתיכננתי,אבל לא משנה.

אנחנו כציבור לא תמיד בסדר בכל הדברים. בלשון המעטה.
ונהנושא הזה כולל בתוכו המון נושאים. אני אתייחס לאחד מרכזי שבתוכו אני אוסיף מספר נושאים אחרים...


הסטיגמות בציבור הדתי הן נוראיות (וכל הלה"ר שנגרם מזה)!
אבל אין לי כח להרחיב את זה...

רציתי להתייחס לקטע עם ה'דוסים'.
אני מכירה מלא בנות, שלבושות כמו דוסיות (עוד שניה נאום גם על זה...) ובאות ממשפחות דוסיות.
וזה אומר משהו עליהן? לא! (בא' רבתי מה שנקרא...)

זה מתחיל בפגיעה בסובבים אותן, דיבורים תינוקיים (בנים.איך לא?)
וגאווה בזה שהן דוסיות (והן לא...)

אז מה אם הן לבושות בבגדים של העין השלישית ובת עין?
(ואל תגידו לי "מה הקשר?" כי זה קשור. נקודה.)
תסתכלו על עצמכן!

וחוץ מזה, להיות דוס לא מתחיל ונגמר בזה.
זה עבודה על המידות, מה שאתה מייצג ועוד המון דברים.

ואני ב"ה למדתי ובעז"ה עוד אלמד על מלא מידות שאף אחד לא שמע עליהם בזכות חברה צדיקה שלי. ירבו כמותה בישראל.

וואי, הכל מתבלגן לי בראש...
אני אעבור לקטע של הבגדים שוב.

אז שוב- מי שמתלבשת בבגדים של העין השלישית ובת עין לא אומר שהיא דוסית!
(לא משנה שאני חושבת שהבגדים האלה לא צנועים...
הם מותרים על פי ההלכה, אבל אני שונאת אותם...)
אז יופי! אני לא מתלבשת כמוהן.
זה אומר שאני פחות דוסית מהן? לא.
(ואני גם לא חושבת ככה. יש לי עוד מלא במה לעבוד על עצמי...
אבל כל החיים האלה הם עבודה אחת גדולה. ואנחנו צריכים לעשות את זה . אין מה לעשות.)



רק שימי לביהודה ו.
שגם לומר על אחרות כמה הן לא דוסיות, יש בשזה גאווה מסויימת.
ובאותה נשימה גם אמרתי שאני לא דוסית...שירה חדשה
בס"ד.

וזה לא בא מגאווה. בזה אני יכולה להיות בטוחה בעצמי.
כי זה באמת מייצג פן אחד בחברה שלנו.

וחלילה לא באתי להגיד שאני יותר טובה מהם.
כי אני לא.
וואי... נגית בנקודה חשובה מאוד...צחקן
ב"ה
בגדים כאילו צנועים... לא סובל את זה. גועל נפש..

אני חושב שצניעות זה בעיקר מה שאתה משדר ואיך אתה הולך בכלל וכו'. ממש לא תלוי בבגדים כ"כ.

יצחק
*נגעתצחקן
בדיוק.שירה חדשה
בס"ד.

צניעות זה דרך חיים, מה שאתה משדר.
לא הבגדים שאתה לובש...

ואת זה רוב האנשים לא קולטים.
מסכימה עם יצחק ו-shira_rosen10ליאתי בטורקיז
בס"ד
יישר כח לכם וכל הכבוד, אני רק מחזקת את דבריכם ומוסיפה שבני האדם צריכים לעבוד על המידה הזו, וכל אדם צריך לעשות את זה באופן פרטי ואישי.
ליאת.
סליחה אבל אני ממשאנונימי (פותח)
לא מבינבה למה בגדים של העין השלישית ובת עין לא צנועים!!! איל את יכולה להגיד את זה ? בסדר אז את לא חושבת שזה יותר צנוע מכל דבר אחר אבל מה עושה את זה לא צנוע??? וחוצמזה שנכון-באמת הפימיות הרבה יותר חשובה.. אבל מתוך הפנימיות באה החיצוניות... נגיד אם מישהי שממש דוסית אבל באמת דוסית .. לא תלך עם בגד לא צנוע ..... ואני לא מדברת על העין השלישי וזה ... אני רק אומרת שבעיקרון ... אנחנו אמורים להבין שכשאנשים רואים אותנו דבר ראישון שהם עושים זה להיסתכל על הבגדים שלנו.. ועד כמה שאנחנו לא רוצים שידונו אותנו על פי זה ... כן דנים אותנו על פי זה .. אז כדי שניקח לצומי ונפסיק להגיד שזה לא משנה הבגדים...
בשעה יותר סבירה אדחף בין הריםיערות לוריין
בס"ד
אנשים צאו מהסטגימות בשלוש מילים
אל תלחצי!שירה חדשה
בס"ד.

הבגדים האלה מותרים על פי ההלכה.
רק אמרתי שאני חושבת שהם לא צנועים. ואני לא הולכת לפרט למה.
אולי רק להגיד שהם מבליטים...בלי לפרט...

ויש עוד סיבה למה אני לא סובלת את הבגדים האלה,
אבל זה לא יכנס לדיון הזה כי זה לא קשור כבר...


ובנוגע לשאלה השניה:
אנחנו צריכים לשנות את זה!
זאת הסתכלות לא נכונה!
החיצוניות לא משפקת כלום מהפנימיות! (לפחות לא בדורנו...)
וכבר אמרו את זה לפנינו: אין להסתכל בקנקן אלא במה שיש בו...
החיצוניות לא אומרת כלום???צחקן
ב"ה
לא תמיד. אדם צריך להיות מודע לאיך שהוא הולך.

בת דודה שלי [אם ל12 ילדים, גרה בעיה"ק אופקים ומחתנת את הבכור במז"ט] אומרת ככה:

אני לא אסתכל עליך ככה עם קוקו וצמידים? וודאי שאני אראה אותך ככה!! אתה בוחר איך אתה הולך ונראה, ומה שאתה משדר כנראה זה מה שאתה, וכדאי שתשדר אחרת.

יצחק.
יש אבחנה ברורה ודקה מאודיערות לוריין
בס"ד
ואתה לא שם לב אלי'ה
מצד שני אני לא יודע
אם השאר כן...
לא תמיד.שירה חדשה
בס"ד.

אדם יכול לשדר דוסיות, זה אומר שהוא כזה?
בת יכולה ללבוש בגדים שהם טיפה פחות 'דוסים'
ולהיות דוסית יותר מבת שהולכת עם בגדים 'דוסים'.

מה שהתכוונתי להגיד זה שהחיצוניות זה לא מה שקובע איך הפנימיות.
אני פשוט התנסחתי בצורה לא נכונה...

כי חיצוניות לא יכולה לקבוע לך איך הבן אדם מתנהג.
תמיד צריך לראות לבפנים.
זה לא שהם לא צנועיםצחקן
ב"ה
אלא אפשר ללבושם כלא צנועים, כמו כל בגד (תלוי במה שאתה משדר, מה שאתה עושה, וכמובן- הצורה בה אתה לובש
עוד הערה אחרונה:שירה חדשה
בס"ד.

אני חושבת שאצל כל אחד פה ההגדרה לדוס היא משהו שונה.
אז אני רוצה להגיד איך זה הולך אצלנו (וזה לא מה שאני חושבת...)

יש אנשים שאומרים שלהיות דוס זה אומר שהוא בסדר בעבודת ה' שלו ותעזבו אותו בשקט.

ברגע שאתה בא להעיר לו על משהו הוא אומר לך:
"למה מי אתה שתעיר לי?"

אז לא!
חוץ מלקיים את המצוות יש עוד המון דברים שאנחנו צריכים לעשות בתור דתיים.
ואנשים לא מודעים לזה.
אדם לא יכל לבוא ולהגיד לי - אני דוס ותעזבי אותי.
לא!
כל החיים שלנו זאת עבודה אחת גדולה!
זה אף פעם לא נגמר. תמיד צריכים לשאוף הלאה...
לא ירדתי לסוף דעתך...צחקן
ב"ה
אולי כי אני *עולה* לחומש ?
השנינות חוגגת.יהודה ו.
שירה, זה מאד מאד נחמד ויפה להגיד שהעיקר זה הפנימיות, אבל פנימיות שלא מתבטאת גם בחיצוניות - היא חסרה משהו. משהו בשורש.

ביטאת אותי יותר מדויק.צחקן
ב"ה
וזה הישג- כי יש עניין שבו שנינו מסכימים!!
למה, שנינו גם מסכימיםיהודה ו.
שההתנתקות היתה דבר איום ונורא.
המחלוקת היא רק על דרכי המניעה
חחח צחקן
ב"ה
וגם זה לא מדויק, המחלוקת עוד טיפה למטה.

יצחק.
תסביר את עצמך.יהודה ו.
דרכי המניעהפלפלתי
היא השורש. יותר נכון היא פועל יוצא של השורש.
של כל הדיון של שני הכיוונים, ממלכתי או לא.

והוא צודק יהודה- וגם אני מסכימה. (וזה באמת הישג.)
ואם גם אני מסכימה אז כבר אפשר לחגוג...חמסית
חחח..;)
בקשר להכל... אני לובשת בגדים של העין השלישית...חצאיות 3\4 יפות ומיוחדות... שירה, אשמח אם תסבירי לי מה הכוונה שלך... <למרות שניראלי הבנתי>
אממ,
חברה שלי אמרה לי לא מזמן. יש דברים חיצוניים שמבטאים משהו מאוד פנימי. לדוגמא איפור. מישהי פה אמרה שאנחנו מדברים בקודים... אבל אין לי כוח להסביר...















יה- פיתאום צץ לי רעיון

















שבוע מצויין.
לא התכוונתי לחצאיות 3/4...שירה חדשה
בס"ד.

דוגמא:
חצאית מיני של העין השלישית עם חצאית שחורה מתחחת.
צר לי להגיד לכם, זה שזה מהעין השלישית לא הופך את זה לצנוע...

וגם לפי דעתי הטוניקות אותו דבר...


עוד משהו אחרון:
סליחה מכל מי שפגעתי בה... זה לא הייתה הכוונה.
(אגב- ידעתי שלא יסכימו איתי על זה כאן...)
אוקי,חמסיתאחרונה
אבל טוניקות זה מאוד מקובל...<אל תפלילו אותי! בחיים לא אתקרב ליצור הזה!> אפעם לא חשבתי על זה בתור משו לא צנוע...
שירה רוזן- אמממ...השם מוכר לי...
ברור!שירה חדשה
בס"ד.

כנראה לא הדגשתי מספיק את הצד הזה...
ברור שזה אמור להשפיע גם על הבחוץ ואם לא יש בזה איזשהו פגם קטן.

מה שבאתי להגיד הוא טיפה שונה.
אני התכוונתי להגיד שצריך להסתכל יותר על הפנימיות.
פחות על החיצוניות.
כי הרבה פעמים זה לא באמת משדר נכון את הפנימיות...

אבל ברור שצריך לשים דגש גם החיצוניות.
זה לא סותר. רק צריך לשים לב למה נכון באמת...

אדם לא יכול ללכת בחוסר צניעות ולהגיד שבתוכו הוא יותר דוסי מאחרים. זה לא נכון.

אבל אני מקווה שתבינו אותי.
זה אולי קצת גבולי הנושא הזה.
רוצה לפרט קצת יותר?שירה חדשה
מצחיק מאד יש דיון אחר?אראל
CureTypes: Convenient Access to Quality Medicationdonaldjohn

CureTypes serves as your one-stop shop for all-encompassing health care answers. It offers a broad selection of pharmaceutical goods, and CureTypes aims to back your path to good health by supplying medicines designed to address various health requirements. CureTypes concentrates on providing top-notch dependable choices for patients ranging from antibiotics to antiviral drugs and treatments for long-term conditions. CureTypes has a user-friendly platform that makes ordering medicines simple and hassle-free guaranteeing prompt deliveries to meet all your healthcare demands.
 

האמת.אנונימי (פותח)

זה היה יום שבת קייצי, ואני, כהרגלי זה קצת יותר משנה, הלכתי לבקר את זקן בית הכנסת הבודד בביתו. בדרך הקצרה שהיתה לי הפשלתי את שרוולי חולצת השבת הארוכה, שקבלתי על עצמי לכבד בה את השבת כדמותו של אבי, תוך שאני מנסה לסדר את הרעיונות שאומר לר' מאיר הזקן, לפשטן קמעא מהעופפות המופשטת המאפיינת את דברי התורה של בחורי הישיבות הגבוהות בציבור.

כשהגעתי הוא כבר המתין לי בחוץ, רכון, בעל כורחו, על ספר התהילים הישן בתוך כסא הגלגלים שלו. "שבת שלום ר' מאיר! מה שלומך?" אמרתי סקול רם, בעודי כופף אליו את קומתי כדי שיוכל להביט בפני ולזהות אותי. "או! או! שבת שלום!" קרא בשמחה, "מה שלומך? בא שב.." 

"כן כן, מיד" השבתי ושלפתי כיסא מערמת הכסאות שניצבה ליד. "תקרא למטפל שיביא כמה עוגיות וקולה, יש במקרר" הוא אמר לי, מניח באיטיות את ספר התהילים על השולחן שלידו והחל לסובב את כסאו אל עבר כיסא הפלסטיק שהצבתי בסמיכות. "זה בסדר, אין צורך", השבתי לו, "אולי אתה רוצה שאביא לך קצת קולה? או סודה?" 

"לא, זה בסדר, לי יש מים", הוא הורה לי בידו הגרומה אל הבקבוק עם הקשית שניצב על השולחן לא רחוק ממנו. "מה שלומך?" הוא שב ושאל, "מה שלום ההורים? ב"ה אבא שלך אדם טוב, כל שבת  הוא אומר לי שבת שלום ושואל איך אני מרגיש.."

"ב"ה" אני משיב, "השבח לאל, הכל בסדר, כולם בריאים". הוא מהנהן קלות בראשו כאומר 'ב"ה'. "באו לבקר אותך השבת?" אני שואל, "אולי הבנות? או שלום?"

"כן, כולם הגיעו בערב שבת, היה יפה מאוד" הוא משיב בשמחה, "שרו, והיה אוכל טוב..."

"איזה יופי" אמרתי בהקלה, "כל הכבוד להם שהם כולם באים". "כן כן" אמר, ואז נזכר ושאל "איפה היית שבוע שעבר? בישיבה?"

"כן ר' מאיר, צריך ללמוד.." עניתי כמתנצל. "כמובן", אמר, "אבל זה בסדר, יש בחורה חכמה שבאה לבקר אותי, יעל. איזה חכמה היא, לומדת, משקיעה, וגם אומרת לי דברי תורה על פרשת השבוע..."

מעניין, אני חושב לעצמי, זה חדש... מי כבר מכיר את ר' מאיר בשכונה ובא לבקר אותו? בטח מדובר על מישהי מבוגרת שבאה לדבר איתו. כבר יצא לי, בזמן ששהיתי במחיצתו של ר' מאיר, להפגש עם אחת מן השכנות לשעבר שגרו לידו ובאה לשוחח עימו קצת ולהפיג את בדידותו.

"איזה יופי" אמרתי לו בקול מעודד, והתחלתי לדבר על מעלת החסד מן הדברים שלמדנו לאחרונה בנושא מן הגמרא במסכת שבת. במהלך הדברים, כהרגלו, ר' מאיר הפסיק אותי בסיפורים על העבר ועל משפחתו, כשהוא מידי פעם מזכיר את אותה 'יעל' שבאה לבקר אותו מידי פעם, ומאבד את ההקשר של דברי הקודמים.

ולפתע, מאחורי גבי נשמעת חריקת שער הברזל, ואז קול צעיר קורא "סבא מאיר! מה שלומך? התגעגעתי אליך!" וכבת בית, בחורה צעירה שנראית קרוב לגילי, שולפת כיסא פלסטיק נוסף וממקמת אותו מצידו הנוסף של ר' מאיר הזקן. "או! יעל! מה שלומך? מה שלום ההורים?" פתח ר' מאיר בשמחה ופנה אלי "זו יעל שסיפרתי לך עליה".

"נעים מאוד.." אני מסביר לה פנים, והפנים שהוסברו אלי חזרה מוכרות לי מאיזה שהוא מקום. "אתם מכירים?" שואל ר' מאיר. "כן," מיד משיבה יעל, "היינו יחד בסניף, אתה עומר נכון?"

ואני מתפלא. לא הייתי דמות שאמורים להכיר אותה משם. "אמת". "היית באמצע לומר כמה דברי תורה נכון? תמשיכו בבקשה" אמרה בנימה קצת מתנצלת. "ר' מאיר סיפר לי שאת גם אומרת לו דברים על הפרשה מידי שבוע, אז בכבוד", די מיציתי את מה שהיה לי להגיד, הרהרתי.

"לא לא, תמשיך, זה באמת לא משהו רציני, אני רק קוראת לסבא מאיר קצת מהחומש ומסבירה.." היא משיבה. דליתי עוד איזה רעיון במחשבתי והתחלתי לומר אותו, ולאחר כמה רגעים ר' מאיר הפסיק אותי ובאופן מפתיע אמר "אתה יודע, יש לה משפחה ממש טובה, אנשים טובים, וגם חכמה – אולי תצאו יחד?"

באותו רגע נאלמתי דומיה, ולפני שהספקתי להיות מובך כדבעי, היא הזדרזה ואמר "תודה סבא מאיר, אבל אני כבר נפגשת עם מישהו.." התעשתי וקצת שחקתי על הסיטואציה, מנסה לחזור אל הנושא הקודם עליו דברתי לפני רגע. בינתיים ר' מאיר מפשיל את שרוולו ומביט אל שעונו המיוחד, שסימניו באותיות עברית חילוף המספרים "כבר צריך לצאת לבית הכנסת" הוא אומר וקורא למטפל, תוך שהוא מגדף אותו קמעא.

ליווינו את ר' מאיר לבית הכנסת, ולפני שנכנסתי אחריו גם אני, פניתי אל יעל וחזקתי אותה על ההשתדלות לבוא לשוחח עם ר' מאיר, תוך שאני מתפלא איך ומניין היא מכירה אותו. היא סיפרה לי שלא מזמן סבתא נפטרה ממגפת הקורונה שפקדה את העולם, וכשעברה ליד ביתו כאשר באה לבקר חברה שגרה בשכנות, ראתה אותו כשישב בחוץ והחלה לשוחח עימו. כשסבתא היתה בחיים היא היתה דואגת לה ובאה לבקר ולשוחח בקביעות, ועתה השיח הזה חסר לה, כך שהיא שמחה שפגשה את 'סבא מאיר'.

הנהנתי ונפרדתי ממנה לשלום, נכנס לתפילת מנחה של שבת בבית הכנסת הספרדי, מהרהר בסיטואציה המוזרה. ומאז, על אף כל הבחורות שיצאתי איתן לפניה ואחריה – היא לא יוצאת לי מהראש.

העלה לי חיוך.כְּקֶדֶם

ובאמת מעורר השראה

תודה על זה

...אנונימי (פותח)אחרונה

היא התחתנה לפני שבועיים. מזל טוב.

היושעלמת חן

היה פורום של שירים נכון? אני לא טועה..

אממ מחפשת בלי קשר צילצול של השיר אם תבנה של בית ,של איתי דוד אם למישהו יש

תודה

את מכוונת אולי לפרוזה וכתיבה חופשית?אנונימי (2)
לאעלמת חן
היה פורום שנקרא שירים, אני כמעט בטוחה בזה
יש את זה:כי קרוב.
עבר עריכה על ידי כי קרוב. בתאריך י"א בשבט תשפ"ד 08:17

פורום שירים

הוא נטוש למדימבולבלת מאדדדדאחרונה

עדיף בפורום אחר (צלילים ומוזיקה, או גיטרה)

ואפילו בצמע הגיוני יותר שיענו לך על זה...

תמיד זוכרת אותך, לא צריך חודש או יוםסתוית סימה

בס"ד

 

חודש המודעות הגיע ככה אומרים,

לידות שקטות בלי קול, ככה באוקטובר פתאום,

אני רושמת לך תינוקות שלי, שככה תישארי לעד,

על חיים שהגיעו בשקט, בתוך סערה גועשת,

בחדר לידה במקום שבו יש כל הזמן חיים,

פתאום את המוות פוגשים,

עברו 5 שנים מאז,

רציתי להגיד לך שאני זוכרת אותך, בדיוק כמו שהיית,

יפת תואר שקשה לתאר,

זכיתי בך ל9 חודשים קסומים, להרגיש אותך עמוק בפנים,

בלב שלי תהיי תמיד, מחכה לך כבר שתחזרי,

אומרים שתקומו ראשונים בתחיית המתים, כי אתם טהורים,

לא חטאתם בכלל ככה אומרים,

אחרי קבורתך קברתי גם את אבי, את בטח יודעת הוא לידך,

הרי הוא סבך,

הרגשתי שהעצב גובר עליי, לקחתי את התהילים ביד,

והלכתי להדליק נרות לשבת,

אמרתי לחוקר ליבות וכליות שלח לי נחמה בקרוב,

ופתאום הם הגיעו בלי שהתכוונתי, אוליי ככה כיוונתי,

שתי נשמות חדשות הופיעו, תאומים מבלי שציפינו,

אמרתי תודה רבה לבורא עולם, תודה שהראת לי שאני יכולה,

לאסוף את השברים ולקום, להתמודד עם לב שבור,

לחבק את האמונה בבכי של שמחה,

את , את התיקון שלך סיימת, הוא היה שלם ומיוחד,

אנחנו פה למטה מנסים לתקן את עצמנו, לחבר את החלקים שנותרו בחיינו,

ולהאמין שאת שלמה, ומתפללת עלינו,

אני אוהבת אותך בדיוק כמו שהיית, זכיתי בך לעולמים,

מחכה לך שתחזרי , עד שיבוא משיח יקירי בקרוב,

תודה שלמרות הכל בחרת לרדת בשבילי,

ותודה אבא, תודה שבחרת בי .

...אילת השחראחרונה

כמה עוצמות יש בך.

נגעת בי ממש.

ואיתך בתפילות ובייחולים ובתודות לבורא עולם.

🤍

טוב, פה בטח אין אף אחד שמסתכל, ובכל זאת..אני הנני כאינני

אנחנו מנסים להקים לתחייה את פורום "צלילים ומוסיקה" - נגנים ויוצרי מוסיקה יקרים וחביבים! נשמח שתצטרפו אלינו!!

 

מוזמנים להתחיל בשרשור הכירות החדש שהכנו לכם, שם תתודעו לעוד כמה דברים אנחנו מכינים לכם!

 

🎵🎶 שרשור היכרות תשפ"ד + עדכון! 📢📣 - צלילים ומוסיקה

 

בברכת "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו" - המנהלים החדשדשים!

ב"ה, בהשגחה אלקית, עכשיו כבר לא כ"כ מפריע לפרסם.אני הנני כאינני

האם את חושבת עליי כמו שאני חושב עלייך?

האם מה שאמרתי לך מסיח דעתך בתפילותייך?

 

האם את האחת? האם זו אהבה עיוורת? 

איך בכלל אדע, אם לא חוויתי מעולם אחרת?

 

איך אעבור את המסע הזה בלי שום חרטות?

איך אהיה שלם עם אלקים על אף ההסתרות?

 

תם, ועוד אשלים עם זה.

מה זה לדעתכם יוצר טוב?yaeli1989

מתעניינת איך לדעתכם נוצר יוצר מעולה?

 

עבודה מהבית קלילה נוראאנציללואנטנך

דרושים דרושות לעבודה מהבית בקלדנות, כתיבה, הזנת תוכן, הזנת נתונים, תמלול, ותרגום, לפרטים נא לפנות בוואטספ למספר 050-2322173
 

אולי יעניין אותך