מה זה תורה ועבודה?אנונימי (פותח)

מישהו יכול להסביר לי מה הרעיון של תו"ע ואיך היום בזמננו מקימים את האידיאה הזאת לעומת מה שמקימי התנועה קבעו

והאם אנחנו הולכים באמת בדרך שתוו לנו מקימי התנועה?

לפי מה שחברים שלי הסבירו ליהאריאלניקהנאמן
תו"ע- זה לפי מה שר' ישמעאל אומר בגמרא במס' ברכות שצריך גם לעבוד וגם ללמוד תורה (אבל נראה לי שענו לי את זה כדי לנער אותי) מסתמא יש תשובה יותר עמוקה
הנה...אנונימי (פותח)
צמד מילים אלו - "תורה ועבודה", ביטאו את ההדרכה לאורח חיים של קיום תורה ומצוות, יחד עם מימוש פעולות מעשיות, לבנין האומה והארץ.

בלמעלה מ- 75 שנותיה, נשאה בני-עקיבא את דגל "תורה ועבודה" כתנועה מגשימה, המחנכת מאות אלפי חברים לחיי תורה ושמירת מצוות, ולנכונות להירתם ולתרום בכל מעשה ציוני ומשימה לאומית נדרשת. בני עקיבא הפכה לחברה המקרינה מרוחה על העם והארץ כולה.
חברי התנועה ובוגריה, העמיקו לימודם בתורה והקימו ישיבות הרבה, השתלבו במשימת ישוב הארץ ובמשימות הבטחון בכל מרחב ארצנו. חברי בני-עקיבא פעלו ופועלים בחינוך, בקליטת העליה ובמשימות חברתיות בכל מקום בו הם נדרשים לכך.
מרוחו של ר' עקיבא, מתוך מסירות נפש ואהבה לכלל ישראל, תנועת בני-עקיבא היתה ותהיה כח מוביל לגאולה שלמה.
עריכה וכתיבה - מרדכי יוגב, מזכ"ל לשעבר.

אז לפי מה שכתוב כאן ולפי מה שאני יודעת זה למידת התורה ולשלב את התורה בעבודה כמו ישוב הארץ וכד'....
לא נהירא!האריאלניקהנאמן
לפי זה יוצא שישוב א"י זה לא תורה ח"ו
??אנונימי (פותח)
מאיפה אתה בדיוק מבין מפה שישוב א"י לא נכלל התורה???
הבנת לא נכון.עוזיה
פשוט מאד!
הציבור הדתי לאומי בכללותו דוגל בתורה ועבודה. עזרא, אריאל ובני עקיבא גם יחד.
אנו לא גורסים רק כמו החרדים שיש ללמוד על מצוות יישוב ארץ ישראל, אנו גם מקיימים ועושים אותה.

אנו לומדים (תורה) על ארץ ישראל ומקיימים את תלמודנו (עבודה).

שנזכה לתורה ועבודה משולבות!
לא יכול או לא רוצה?אנונימי (פותח)
את הסיפור הבא שמעתי מפי מו"ר הרב יוסף הלל לוי זצ"ל.

רבי יעקב יוסף מפולנאה – אחד מתלמידי הגר"א (נודע כמחבר הספר "תולדות יעקב יוסף") מדולי המתנגדים לתורת החסידות - היה מקורב בידידות לבעש"ט. פעם אחת התארח אצל הבעש"ט והלה פתח מאמרי פיו: "ה' שומרך ה' צלך על יד ימינך" ("תהלים" קכ"א). אל כל מקום שתלך, הקב"ה, כמו הצל, יהיה לצדך תמיד.
האורח נהנה גם מהמשך דבריו של הבעש"ט עד ש... אחד מערלי העיירה נכנס ובפיו: "זיד! אני מתקן כלים!" מודה לו הבעש"ט ומשיב: "אין לי מה לתקן!". חוזר הערל ומוסיף: "ז'יד! אם תחפש היטב, תמצא, שיש מה לתקן!" הבעש"ט דחה אותו בתואנה, שהוא עסוק עכשיו עם האורח.
עתה פנה אל האורח ושאלו: "האם שמעת את דבריו של הערל?" - "כן!" השיב לו האורח. "דע לך, שזה עתה שמעת את דבריו של הקב"ה". – "לא!!!" השיב האורח בביטול. "לא יכול להיות! כלום לא מצא לו הקב"ה פה קדוש וטהור יותר מפיו של הגוי הטמא לדבר מתוכו?! אני לא מאמין!" – "מה זאת אומרת: אני לא מאמין? אתה לא רוצה להאמין! אילו רצית, היית יכול להאמין!" וכך נמשך הוויכוח עוד זמן מה, עד שהגיעה שעתו של האורח לצאת לדרכו. השניים נפרדו בלבביות.
עוד האורח מהרהר בדבריו האחרונים של הבעש"ט מחכה לעגלה, שתסיע אותו למחוז חפצו, והנה הוא שומע קריאה לעזרה מרחוק: "ז'יד! תעזור לי לחלץ את העגלה מהבוץ, שבו היא שקעה!" האורח מסתכל בחמלה ובבוז על העגלון ומשיב: "מצטער! אני אדם חלש! אינני יכול לעזור לך!". "מה זאת אומרת: אינני יכול?" התריס העגלון והמשיך: "אינך רוצה לעזור! אילו רצית, היית יכול לעזור!" סיים העגלון את דבריו.
האורח החוויר עתה כסיד. רק לפני דקות ספורות שמע את אותם דברים מפיו של הבעש"ט וסירב להאמין להם ואילו עתה הוא שומע זאת מפיו של העגלון הערל...
עד מהרה חזר אל הבעש"ט והתנצל בפניו על הפקפוק בדבריו ומאותו יום ואילך הפך לחסיד נלהב.


הרב יוסף הלל לוי זצ"ל – אחד מנקיי הדעת שבירושלים נפטר השנה בשיבה טובה ובשם טוב. כל חייו היה אדם צנוע וכל כולו היה קודש לעזרת הזולת. מספר פעמים בשבוע היה יוצא מביתו אל בתי האסורים לבקר שם את האסירים ולהחזירם למוטב בדרך התורה. הרב לוי זצ"ל היה דואג לכל צרכם ולכל מחסורם גם לאחר שחרורם מהכלא ורבים נהנים ממעשיו עד היום הזה. הרב יוסף לוי נפטר בשבת, שבו קראנו "ואת הנפש אשר עשו בחרן" ואכן הוא עשה נפשות רבות וקירבן לאבינו שבשמים. מעשיו היו לאות ולמופת לאין גבול למעשי חסד ולראייה, שיש לעשות רק "השתדלות" קטנה, ושאר הדברים כבר יבואו מאליהם.
כתובת אינטרנטאנונימי (פותח)אחרונה
למי שמבקש את כתובת האתר:

http://www.kerenyishiy.org.il

רק חבל, שאין אפשרות לקישור ישיר בפורום
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך