נבטים??
ניצנים??
מעלות??
מעפילים??
אשמח מאוד לקבל תשובה


1) את עושה 5 יחידות ספרות? אם כן- את הולכת להיכשל. יש לך בעיה קשה בהבנת הנקרא (או שלא קראת הכל).
{ סתם- זה רק בגלל שאמרת שאנחנו מתנשאים. |מגחך לעצמו| }
קודם כל- זו לא הסיבה היחידה שלא משנים את השמות, יש עוד הרבה סיבות. זו פשוט הסיבה הכי רלוונטית שם. וזו אפילו לא הדעה של כל התנועה- עובדה שכל שנה מצביעים מחדש על זה.
חו"מ, אם מישהו הולך לפעילות לקירוב חילונים- את תקראי לו מתנשא?
אז נכון שבנ"ע זה לא חילונים, אבל ענווה זה לא להגיד שאתה פחות ממה שאתה באמת, אלא לדעת שאתה צריך להשתמש במה שאתה בצורה הטובה ביותר (ומה יותר טוב מאשר להעלות בן-אדם להיות יותר דתי?).
אם אני יותר דתי מבן-אדם אחר (וזה המצב בכלללי באריאל ביחס לבנ"ע), אז אולי במקום להגיד שאנחנו כמוהו נעזור לו לעלות (ואני לא מדבר אישית עלייך, אני לא מכיר אותך ולא יודע עד כמה את דתייה. אני מדבר בכללי)?
את לא מסכימה שאריאל בסה"כ יותר "דוסים"?
2)
א. מאיפה את יודעת מה ידעו? זה שאת לא ידעת זה לא אומר שאף אחד לא ידע.
וחו"מ, זה שאריאל קיימים לא רק נתן מודל לסניפים- זה גם נתן מודל לתנועה בכללותה. זה יצר לבנ"ע תחרות (ועכשיו תצעקו: "מה תחרות, אריאל לא מוכרת, ולא נמצאת באף מקום". אז זהו- שלא. אריאל מוכרת להנהלה הארצית מצויין (בגלל פרוייקטים שהרמנו- ע"ע הסרט האדום, ובגלל ההשפעות שלנו על סניפים), וגם להמון המון בנ"עיסטים. תשאלי את כל הסניפים שבנויים על מדריכים מאריאל ואת כל האנשים שראו את הדרך של אריאל בישיבה או במקום אחר ורצו לשנות את הסניף שלהם בזכות זה.), מה שלא היה קיים קודם.
את יודעת איזה שינוי ראש זה יצר בהנהלה הארצית? את יודעת איזה מאבקים היו כשניסו להכניס את סניף הרובע (הנפרד) לבנ"ע?
ומי עשו את זה? מי שהקימו אח"כ את אריאל. הם היו אלה שהיה להם את הכח, הרצון והיוזמה לעשות את זה (ולמרות זה הם לא הצליחו לעשות את זה גם בגב"ש אח"כ), והם אלה שהבינו שזה לא יילך ככה. שצריך להקים משהו נוסף, בגלל זה.
ב. מה? זאת לא המטרה היחידה של אריאל. אריאל לא קמה רק בשביל לשנות את בנ"ע. אריאל קמה בשביל לתת מענה לצורך שהיה- תנועה לאנשים שלא מוכנים להתפשר בקיום מצוות ובשביל עוד כמה דברים.
וחו"מ, קראת את התגובה של מיטל? אני מצטט:
"בני עקיבא של היום ממש לא דוסי... ואם פעם זה היה פחות דוס מזה אז הם בטח היו ממש ממש לא דתיים...".נראה לך שסיימנו את העבודה? לי לא נראה. ונעזוב את זה שנייה, אם אריאל כרגע מתפרקת- מה נראה לך יקרה? איזה מסר העברנו? "תנועה דוסית לא יכולה להחזיק מעמד"? מה הועלנו בזה?
ג. לא לקחנו לאף אחד את הקרדיט. לא הכחשנו שהם תורמים ופועלים ומשפיעים (תסתכלי למעלה). אמרנו שאריאל נתנה להם בעצם את החזון, ועזרה להם מאוד להגשים אותו (את רוצה פירוט? רק תבקשי).
אף אחד לא התנתק מהחול. אף אחד לא התנתק מהציבור שלו (והראיה- איזו תנועה מארגנת הכי הרבה פעילויות משותפות לשלושת תנועות הנוער הדתיות? כן, כן. אריאל).
3) אני לא רוצה להגיד לך מה אומרים על מי שיורד על אנשים אחרים כדי להשיג דברים. בתור קומונרית את אמורה לדעת לבד.





בנטיעות וכזה נראה לי שכן
במחנה יש משהו נפרד
יש למישו אולי?
לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?
חלק ממערך בת מצוה
באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי..
להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:
חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)
מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.
דקה 1-2: שאלה פותחת
שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"
תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).
דקה 3-5: סיפור קצר
ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."
שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"
דקה 6-10: דיון קצר
שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"
עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.
חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)
מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.
דקה 1-2: הסבר קצר
אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."
דקה 3-8: פעילות קבוצתית
חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.
תן לכל קבוצה משימה:
קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.
קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.
קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).
כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.
דקה 9-10: שיתוף מהיר
נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).
חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)
מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.
דקה 1-3: דבר תורה קצר
אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."
דקה 4-7: פעילות אישית
תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."
תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.
דקה 8-10: סיום מעודד
אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."
סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).
הערות למנחה:
שמור על אווירה קלילה ומכבדת.
התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.
הבא דף ועטים לפעילויות.
אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.
בהצלחה!
אני ממש מסכימה איתך..
אחי אהוביה
אחי אהוביהאחרונהחברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)
טוב נושא קשוח אז ככה..
בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה).
אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.
עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.
עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית
קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?
מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו
במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה.
מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות
רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?
וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)
ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)
תודה רבה!