מישהו אולי יודע את הסבר שמות השבטים?אנונימי (פותח)
מישהו יודע מה הפירוש של כל שם של שבט?

נבטים??
ניצנים??
מעלות??
מעפילים??

אשמח מאוד לקבל תשובה
ואי.. שאלה מוזרה.. חחמיטל
נראלי (זרעים) נבטים ניצנים זה יותר קשור לצמיחה... כאילו שהחניכים גודלים... מעלות לא יותעד ומעפילים זה כנראה משו לגבי המעפילים בקום המדינה אבל לא יודעת למה
כעת אני מוכן לענות לךהאריאלניקהנאמן
השמות בעצם מסמלים את האידיאולוגיא של תנועת בנ"ע-'תורה ועבודה'

נבטים, נצנים-'עבודה'- עבודת האדמה
מעלות-'תורה'-מעלות התורה(אפשר גם עבודה עבודת ביהמ"ק 15 המעלות)
מעפילים-'עבודה'-לעלות לא"י
הרא"ה-'תורה'-הראי"ה קוק
השבט החדש-נקבע כל שנה לפי מה שתנועת בנ"ע מחליטה לפי האידיאלים שלה
יפה ההסבר.. מאיפה שמעתמיטל
רגע רגע רגע לא הבנתיאנונימי (פותח)
אם בעצם הכול קשור לבני עקביא למה אריאל גם קוראים בשמות האלה
וגם השם חדש כאילו אם זה לפי אידיאלים של בני עקיבא אז...
בבקשה אני רוצה הסבר ברור טוב.??תודה!!!
שאלה מצוינתהאריאלניקהנאמן
בשביל זה חלק גדול מחברי תנועת אריאל רוצים\רוצות לשנות את השמות לשמות מקוריים של תנועת אריאל, אך לצערנו זה עדיין לא עבר את הצבעת המליאה ב70% לצערינו, במהרה....
אה...אנונימי (פותח)
טוב אני ממש מקווה שזה יקרה בקרוב כי זה שיא המצחיק כאילו זה לא הייתי קוראת לזה העתקה אבל זה סתם חיקוי!
ולמה יש חלק אנשים שלא מסכימים להחליף?
כי הם חושבים שע"י זההאריאלניקהנאמן
שיהיו לנו את אותם שמות אנחנו נמשיך להשפיע עליכם לגמרי, ואם נשנה את השמות בנ"ע עוד פעם תהיה מעורבת, כבתחילה.
חחחח...עמית-טליה
תגיד להם את הרחוב של הבלוקבסטר שיחזירו את הסרט דחוףףףףף..


אנחנו גם בעד שיהיו לכם את אותם שמות
כי כשיסגרו את אריאל לא נצטרך לריב על איזה שם יהיה..
אז תשארו עם אותם שמות
שנה שנתיים תחזרו לעמ"י הכללי ותצאו מהבועה
בעזרת ה' במהרה!!!
אשליות...ישי ויזנר
בעז"ה אריאל לא תיסגר (ואני לא אחזיר לך את אותו איחול, כי אני לא רוצה שזה יקרה), וגם אני לא חושב שאם נשנה שמות זה מה שישפיע עליכם.
אבל את לא יכולה להכחיש שעצם הקיום של אריאל העלה את תנועת בנ"ע בהמון.
אני כן...neriag
לא שמתי לב לשום דבר כזה שקרה, מה שיפר את פני בנ"ע זה הסניפי בנ"ע הנפרדים, לפחות להבנתי, לא תוכל לגנוב לנו את הקרדיט!!!
עיצבנתני.ישי ויזנר
מה נתן אידיאל להגיע אליו (גם גרם להקמת סניפים נפרדים)?
אל תתעצבן ישיהאריאלניקהנאמן
לטענותיהם חסרות השחר של בני העקיבאיסטים, הנה התגלה פרצופם האמיתי.
ומה התגלה שהוא?neriag
מכוער ושטלתן זה פרצופכם!האריאלניקהנאמן
מה גרם לךneriag
לגלות רק עכשיו שזה הפרצוף שלי?neriag
וחוצמזה, מה הקשר לכלל התנועה?
לא אמרתי התנועההאריאלניקהנאמן
וכבר הרב שמואל אליהו שליט"א כתב שמי שאומר את דבריך ואת דברי עמית הוא שטלתן
לא מאמין.neriag
זה הוצעת שם רע.
תשובת הרב אליהו באתר מוריההאריאלניקהנאמן
בס"ד
שלום,
רציתי לדעת מה חושב הרב על תנועת "אריאל".
האם זה טוב שהקימו אותה? האם תנועה כזאת גורמת לפילוג? או שזה טוב שיש תנועה שהיא יותר צנועה ושאינה מעורבת?

בתודה מראש וכל טוב!
בתיה






תשובה:


אני חושב שאריאל זו תנועה טובה מאוד. אין שום הכרח שבציבור הציוני יהיה חינוך מעורב. יכול בהחלט להיות חינוך נפרד טוב ציוני מעניין חיובי וכד’
פעם היו גם בתי הספר בחינוך הציוני מעורבים ולבסוף הגיעו כולם למסקנא שהנפרד הוא יותר אמיתי יעיל ועל פי ההלכה.
גם בתנועת הנוער צריך להיות חינוך נפרד ויבורכו כל אלה שנותנים יד לתנועת אריאל.
אסור להאשים את התנועה בפילוג. כל מי שמאשים באשמה כזו צריך לשאול אל עצמו אם הוא לא "שתלטן". האם רק למי שחושב מעורב מותר להביע את דעתו ולהקים תנועת נוער. למה לכפות דעות על מישהו אחר?
אין בתנועת אריאל שום דבר מן הפילוג. ח"ו זו זכותו של כל אחד לחיות על פי אמונתו. כל מי שיאמר לך "פילוג" – בדוק אותו היטב. כי באשמה זו הוא מעיד על עצמו שהוא נגוע בדיקטטורה.

התשובה נענתה על ידי הרב שמואל אליהו

לא מגיבים? חחחחחחחח שתיקה כהודאההאריאלניקהנאמן
תשובהneriag
איפה בדיוק אמרתי שאריאל גורם לפילוג??

וחוצמזה - זה לא בושה להיות דיקטטור (או לפחות אנטי-דמוקרטיה)
הרובע קם לפני אריאל,neriag
ובכלל הסניפים הנפרדים לא ממש העיפו מבט על אריאל לפני שהחליטו את זה(לפחות עתניאל)
אנא נריה המשך לתקוע את ראשך באדמההאריאלניקהנאמן
אגב אולי בגלל אנשים כמוך סוף סוף יבינו שאתם לא שמים עלינו כלל ונשנה את השמות בעז"ה
בשמחה.neriag
אגב, אולי לא.
הרובע קם ע"י מי שהקים את אריאל.ישי ויזנר
אתה רוצה שיעור בהיסטוריה?

וזה לא משנה אם אתה חושב שהסתכלתם עלינו או לא כשהפרדתם את הסניף (מי דיבר איתי על זה שהסניף שלו צריך להיות "כמו אריאל"?), עצם זה שיש מודל כזה, שיש מישהו שיצר תקדים כזה- משפיע.
סליחה עמית אבל אריאלניקים לא רואיםהאריאלניקהנאמן
סרטים מהבלוקבסטר, אריאלניקים רואים רק סרטים ממקומות כשרים,
ואין שום בעיה את ממשיכה עם בעיית השטלתנות שלך, כי רק לתנועת בנ"ע המתנשאת מותר להיע את דעתם על הציבור ד"ל הרי הם הקימו אותו, דיברת שטויות בעלמא
דיי לריבמיטל
אופס הנה התוכן...מיטל
בלי כל כוונה להיות שתלטנית או משהו בדומה לזה...

אני יסביר לכם למה לשבטי איראל קוראים כמו לשבטי בני עקיבא..

כידוע לכולנו, או לפחות לרובנו, אריאל הוקם מתוך שבט "אריאל" של התנועה בני עקיבא...

מקימי התנועה החדשה לא יכלו להתחיל את כל התהליך של בניית תנועת נוער מחדש ויש המון דברים דומים לתנועה שמתוכה היא נולדה, בני עקיבא. לדוג': שבת ארגון באותו זמן, שמות שבטים, וכו')

שמות השבטים הדומים הם פשוט כי התנועה הוקמה ולא היו להם שדמות ומכיוון שהתנועה הוקמה מתוך בני עקיבא החליטו גם להשתמש בשמות השבטים של בני עקיבא...

כל הכתוב הנ"ל זה מתוך דברי מורה שהיתה בשבט "אריאל" בבני עקיבא...

אז לא להתחיל להמציא שזה כדי שאריאל ישפיעו על בני עקיבא.. כי עם כל הכבוד מי שהולך לבני עקיבא זאת הבחירה שלו ובדרך כלל איפה שיש בני עקיבא/אריאל יש גם בני עקיבא/אריאל... ולכן לא צריך השפעה מצד אריאל כי לבן אדם יש בחירה חופשית משלו ללכת לבני עקיבא או אריאל ואם אריאל ישפיעו על בני עקיבא יהיה חוסר גיוון וחוסר בחירה!

תודה..!
זאת התשובה השיטחית.ישי ויזנר
כל שנה יש הצבעה מחדש האם לעשות לעצמנו שמות נפרדים או לא, וכל שנה היא נופלת. זה לא שאנחנו לא יכולים לעשות לעצמנו שמות אחרים- אידיאולוגית אנחנו חושבים שזה לא נכון (למרות שאני לא חושב כך).

וד"א- זה שהמורה בשבט "אריאל" לא אומר שהיא הקימה את אריאל או אפילו יודעת על זה יותר ממני.
ובלי קשר לשמות שבטים- אריאל משפיעים על בנ"ע. עצם זה שיש מודל ל"דוסיות" משפיע על בנ"ע ועל ההתפתחות שלה. למה לדעתך מכהן כיום הרב בני נכטיילר כמזכ"ל ולא קיבוצניק מהקיבוץ ה"דתי"? השפעה של אריאל (כן, כן. ר"ל ל"ע טפו טפו טפו).
אולי תחכים אותי ותסביר לי מה הקשרneriag
בין מה למה?ישי ויזנר
בין עליית הרב בני לשלטון שליט"א לבין אריאלneriag
אם אתה כ"כ קשה הבנה.ישי ויזנר
זה שהרב בני נכטיילר נהייה מזכ"ל זה תוצאה של תהליך שקורה בבנ"ע, שהתחיל לפני בערך 20-25 שנה (קצת אחרי שתנועת אריאל הוקמה).
בנ"ע ראתה שיש עוד תנועה שלא מפחדת להגיד שהם דוסים, ובהתחלה אריאל גדלה בקצב מאוד מאוד מהיר בגלל זה. וככה זה יצר תהליך שגרם לבנ"ע להיות יותר דוסית (כן- בנ"ע של היום יותר דוסית מבנ"ע של פעם), ואחד התוצאות (היותר מאוחרות) של זה היא שהמזכ"לים, שעד אז היו מהקיבוץ ה"דתי", התחלפו במזכ"ל יותר "דוס" ואפילו רב.

היו עוד דברים שהשפיעו על זה (שגם הם קשורים להקמת אריאל), אבל זה הדבר שהכי השפיע.
השבת ארגון באותו זמןהאריאלניקהנאמן
כי השמות הם אותו דבר וצריך שבנ"ע יפרסמו את השמות כדי שנוכל לצערינו 'לגנוב' לכם את השמות, וגם כי זה יותר נוח
אמרה בנ"עית שאין לה תשובה.ישי ויזנר
וחו"מ- אניחנו לא רבים, אנחנו מתווכחים. אף אחד (לפחות לא אני) לא שונא את השני.
רק חבל שחלק לא מעריכים אחרים (וזה לא אני).
אז לי זה ממש לא נראה ככה...מיטל
אולי בני עקיבא מתחזקת יותר אבל זה לא בהכרח בגלל אריאל...

וחוצמזה בני עקיבא של היום ממש לא דוסי... ואם פעם זה היה פחות דוס מזה אז הם בטח היו ממש ממש לא דתיים...

דרך אגב- הממורה היתה ממקימי אריאל עצמו ולא רק בשבט
לפני אריאל לא חשבו על ללכת בכלל לכיוון הזה.ישי ויזנר
ותבדקי איך היו המחנות של פעם לדוגמא.
זאת לא הדוגמה היחידה- פשוט היא הראשונה שעלתה לי לראש.

וד"א- מי זו המורה שלך?
ומה היא עשתה?ישי ויזנר
לדעתי זה קצת פאשלה של התנועההאריאלניקהנאמן
שהתנועה במקום להקים את עצמה, בהקמת סניפים והגדלת ההשפעה בחב"ב התנועה התעסקה באיך להפוך את בנ"ע לדוסים, ב"ה רואים שינוי בגישה

עוד יקומו סניפים של אריאל, בשדרות ובנהריה, באילת ובקשת, בכרמיאל ובאריאל, ויהי רצון שיתקיים בתנועת אריאל הפס'"ופרצת ימה וקדמה צפונה ונגבה' וכן יהי רצון ונאמר אמן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
זו לא הבעייה.ישי ויזנר
בעצם זה שאנחנו קיימים אנחנו משפיעים על בנ"ע, אנחנו לא צריכים להתרכז בזה.
מסכים, אך מה לעשות שהתנועה התרכזה בזה קצת יותרמדאיהאריאלניקהנאמן
אתה עושה 5 יחידות ספרות נכון?
אז תחשב התנועה מונה כ53 סניפים ברחבי הארץ, התנועה קיימת כבר כ"ח(כהנא חי?) שנים, אז תחשב מהי סטיית התקן (או במילים אחרות) מהי הגדילה היחסית של התנועה בכבוד
מה הקשר ספרות?ישי ויזנר
אבל אתה צודק שהתנועה לא גדלה מספיק מהר.
ספרות=מטמטיקההאריאלניקהנאמן
אנא תחשבהאריאלניקהנאמן
פעם ניסיתי ויצא לי שהתנועה לא גדלה בכלל מספיק מהר, פיתחתי על זה תאוריא שלמה נשב על זה פעם(תוסיף את זה לרשימה...)
לא הבנת..האריאלניקהנאמן
לא סַפרוּת אלא ספָרוֹת
כמה דברים.עמית-טליה
1.אריאלניקים תכנסו לפרופורציה זה נאמר בהומור.
ומה אתם כועסים?!
תראו את ההודעה לפני ההודעה שלי
תבינו איזה תנועה מתנשאת אתם.
ועל זה הבני עקיבאים צריכים לצעוק.
או פשוט להודות שהם לא חלק מזה.

2.ישי אמר שבזכות אריאל בני עקיבא העלתה רמות.
אז כמה דברים.
א.אצלנו בסניף רק השנה ידעו שיש עוד תנועה והרמה עלתה שמה בטירוף בלי לראות איזה תנועה אידיאלית בראש.
ב.לפי הטענה שלך אריאל עשתה את המטרה שלה
הראיתם לבנ"ע איך להשתפר אז אפשר לסגור אותה.
ג.זה קצת (הרבה) לגנוב את הקרדיט לכל אלה שבחרו להשאר בתנועה
ובשום פנים ואופן לא להקים תנועה חדשה
אלא להישאר בתנועה שקיבלה גיבוי מהרב קוק
ולקדש אותה.
זה גם מה שהרב קוק אומר לקדש את החול ולא להתנתק מהחול.
אותם צדיקים שעבדו רבות והנחילו את זה לילדים שלהם
הם ורק הם גרמו לרמה של בנ"ע לעלות.
ולא איזה חבורת פלגנים שהתנתקה מהציבור שלה.
(והרב אליהו קורא לי שתלטנית)

3.אני שמחה שזה מה שהזיז את הפורום
למה את שמחה שזה מה שהזיז את הפורום?neriag
היה חיוך לידעמית-טליה
החיוך היה אמור להעביר לך מידע כולשהו

הוא לא העביר?
היה חיוך לידעמית-טליה
החיוך היה אמור להעביר לך מידע כולשהו

הוא לא העביר?
מצחיקה...ישי ויזנר

1) את עושה 5 יחידות ספרות? אם כן- את הולכת להיכשל. יש לך בעיה קשה בהבנת הנקרא (או שלא קראת הכל).
{ סתם- זה רק בגלל שאמרת שאנחנו מתנשאים.  |מגחך לעצמו| }

קודם כל- זו לא הסיבה היחידה שלא משנים את השמות, יש עוד הרבה סיבות. זו פשוט הסיבה הכי רלוונטית שם. וזו אפילו לא הדעה של כל התנועה- עובדה שכל שנה מצביעים מחדש על זה.

חו"מ, אם מישהו הולך לפעילות לקירוב חילונים- את תקראי לו מתנשא?
אז נכון שבנ"ע זה לא חילונים, אבל ענווה זה לא להגיד שאתה פחות ממה שאתה באמת, אלא לדעת שאתה צריך להשתמש במה שאתה בצורה הטובה ביותר (ומה יותר טוב מאשר להעלות בן-אדם להיות יותר דתי?).
אם אני יותר דתי מבן-אדם אחר (וזה המצב בכלללי באריאל ביחס לבנ"ע), אז אולי במקום להגיד שאנחנו כמוהו נעזור לו לעלות (ואני לא מדבר אישית עלייך, אני לא מכיר אותך ולא יודע עד כמה את דתייה. אני מדבר בכללי)?
את לא מסכימה שאריאל בסה"כ יותר "דוסים"?

 

2)
א. מאיפה את יודעת מה ידעו? זה שאת לא ידעת זה לא אומר שאף אחד לא ידע.
וחו"מ, זה שאריאל קיימים לא רק נתן מודל לסניפים- זה גם נתן מודל לתנועה בכללותה. זה יצר לבנ"ע תחרות (ועכשיו תצעקו: "מה תחרות, אריאל לא מוכרת, ולא נמצאת באף מקום". אז זהו- שלא. אריאל מוכרת להנהלה הארצית מצויין (בגלל פרוייקטים שהרמנו- ע"ע הסרט האדום, ובגלל ההשפעות שלנו על סניפים), וגם להמון המון בנ"עיסטים. תשאלי את כל הסניפים שבנויים על מדריכים מאריאל ואת כל האנשים שראו את הדרך של אריאל בישיבה או במקום אחר ורצו לשנות את הסניף שלהם בזכות זה.), מה שלא היה קיים קודם.
את יודעת איזה שינוי ראש זה יצר בהנהלה הארצית? את יודעת איזה מאבקים היו כשניסו להכניס את סניף הרובע (הנפרד) לבנ"ע?
ומי עשו את זה? מי שהקימו אח"כ את אריאל. הם היו אלה שהיה להם את הכח, הרצון והיוזמה לעשות את זה (ולמרות זה הם לא הצליחו לעשות את זה גם בגב"ש אח"כ), והם אלה שהבינו שזה לא יילך ככה. שצריך להקים משהו נוסף, בגלל זה.

 

ב. מה? זאת לא המטרה היחידה של אריאל. אריאל לא קמה רק בשביל לשנות את בנ"ע. אריאל קמה בשביל לתת מענה לצורך שהיה- תנועה לאנשים שלא מוכנים להתפשר בקיום מצוות ובשביל עוד כמה דברים.
וחו"מ, קראת את התגובה של מיטל? אני מצטט:
"בני עקיבא של היום ממש לא דוסי... ואם פעם זה היה פחות דוס מזה אז הם בטח היו ממש ממש לא דתיים...".נראה לך שסיימנו את העבודה? לי לא נראה. ונעזוב את זה שנייה, אם אריאל כרגע מתפרקת- מה נראה לך יקרה? איזה מסר העברנו? "תנועה דוסית לא יכולה להחזיק מעמד"? מה הועלנו בזה?

ג. לא לקחנו לאף אחד את הקרדיט. לא הכחשנו שהם תורמים ופועלים ומשפיעים (תסתכלי למעלה). אמרנו שאריאל נתנה להם בעצם את החזון, ועזרה להם מאוד להגשים אותו (את רוצה פירוט? רק תבקשי).

ובקשר למה שאמרת על הרב קוק, חידון קצר:

1) מי היה בין הדוחפים הגדולים להקמת תנועת אריאל?

2) מה הוא היה ביחס לרב קוק?

3) מה הוא אמר על בנ"ע?

 

והתשובות:

1) הרב נריה זצ"ל.

2) תלמידו וממשיך דרכו.

3) שזו תנועה חשובה מאוד, אבל יש הרבה מה לשפר בה (בקיצור נמרץ).

אף אחד לא התנתק מהחול. אף אחד לא התנתק מהציבור שלו (והראיה- איזו תנועה מארגנת הכי הרבה פעילויות משותפות לשלושת תנועות הנוער הדתיות? כן, כן. אריאל).

 

3) אני לא רוצה להגיד לך מה אומרים על מי שיורד על אנשים אחרים כדי להשיג דברים. בתור קומונרית את אמורה לדעת לבד.

דווקאעמית-טליה
סיימתי ספרות עם ציון טוב אז הבעיה לא ממש אצלי.
אגב לא אמרתי שאתם מתנשאים אתם אמרתם דברי התנשאות
לא ניתן להבין מזה יותר מידי...
רק שאתם מתנשאים.

זה ששינוי השמות לא עובר אומר שרוב התנועה ככה
אז אריאלניק ועוד כמה אנשים לא מתנשאים
רוב התנועה מתנשאת.
טוב לך...?מזה הקטנוניות הזאתי?

פעם הייתי מסכימה שאריאל יותר דוסים
הכרתי כמה סניפים שרבנים הפסיקו להדריך אותם כי הם הגזימו.
אגב אם תשאל אצלנו מי יותר דוס עזרא או בנ"ע
מי שרואה מהצד יגיד לך עזרא כי הבנים והבנות הולכים במדרכות שונות ולא אומרים שלום ולאף אחד אין חבר
אבל מי שמכיר את הסחורה טוב יבין שבנ"ע משתנה כי היא מבינה את מהות להיות דתי וזה שלב אחרי שלב.
אבל לא צבועה מה שאצל עזרא המון כאלה.
ואני מכירה היום כבר הרבה אריאלנקיות וגם אריאלניקים (תתפלא..)

אבל יש המון דוסים באריאל
אם אפשר לקרוא לאנשים שמתנתקים מהעם שלהם דוסים.
ודווקא מי שדוס בנ"ע צריך אותו
הרי אתה אומר שבנ"ע צריכה חיזוק אז הדוסים צריכים לבוא לבנ"ע ולתת חיזוק אחרת איך בנ"ע תעלה מעלה מעלה?
ההוכחה שבנ"ע עולה היא שיש דוסים אבל הם לא מאריאל
ואני לא אוהבת להכליל
יש דוסים פה ויש דוסים פה יש חפיפניקים פה ויש חפיפניקים פה
איפה יותר?
אני עדיין לא מינה צמח.


אני הייתי בצוות הדרכה שהרים את הסניף
ואני בין הראשונות שבאתי וסיפרתי "אתם יודעים שיש עוד תנועה ה' ירחם".
יופי נפלא אז הם התנתקו מהעם והקימו תנועה אחרת
הזניחו את כל העם שלהם את כל אלה שאומרים תורה ועבודה אבל עובדים על התורה והקימו משהו אחר
כשחושבים על זה,זה יותר גרוע מאלה שמתנתקים מהמדינה כיום
הם אומרים אני מתנתק מהמלכות אתם אומרים אני מתנתק מהעם.
תלמד הלכות רמב"ם תראה מה אומר על ניתוק מהעם.



תקשיב זה מעוות להגיד "אנשים שלא מוכנים להתפשר בקיום מצוות"
גם החרדים אומרים את זה ובגלל זה הם לא מתגייסים לצבא
זה פשוט מעוות כי עצם ההתחמקות מהצבא היא התפשרות.
היא ויתור על מצווה
אז כנ"ל כאן כל אלה ששוכחים מהאחים שצריכים אותם ואומרים שזה בשם החוסר התפשרות מתפשרים בעצמם.
אם אתה חושש ליפול הרב קוק אומר תחזק את עצמך מספיק כדי שתוכל לעזור איפה שצריך וזה בדיוק בני עקיבא.
עם כל הכבוד למיטל היא עדיין לא המזכ"ל (שתזכי) אבל בני עקיבא היום מאוד דוסי המנהיגים שלו דוסים המדריכים שלו דוסים וגם החניכים מתדסדסים אם הכל מושלם?לא..ולכן ישי זה בדיוק האבסורד צריכים אותך (ולא סתם צריכים העם שלך צריך אותך!!) ואתה בורח.
לא ציפינו ולא קיווינו שאריאל תתפרק שחניכיה ישוטטו ברחובות אלא שתתחבר לכלל עם ישראל ואיזה מסר תעבירו כשזה יקרה?
אנחנו תנועה דוסית אמיתית שבאה לקיים את התורה בלי שום התפשרות באה להתחבר לעם ישראל לעם שצריך אותנו ולקדש את שם ה' בעולם.




שתזכו..

נתתם לנו את החזון תודה רבה אריאל
אויש נו מי שנתן לנו את החזון זה משה רבנו שהביא לנו את התורה ואמר לנו איך דתיים צריכים להיות.
ומי שהלכו בדרכו זה אותם אלה שהרימו את בנ"ע.

שמת לב מה הרב נריה אמר???
תנועה חשובה!!
שיש הרבה (ובתקופתו היה כ"ככככככ הרבה) לשפר בה
איפה הוא אמר להתנתק ממנה?להקים משהו חדש?
בקיצור קטלת את עצמך..

ותרשה לי להעביר אלייך את החידון
מה אמר הרב קוק לרב נריה כשאמר לו שהוא עוסק בתנועת בנ"ע?
רמז-זה רשום לי בהודעת פתיחה של הפלאפון.


לא שמעתי על משהו משותף אחד
אבל גם אם כן תמשיכו לעשות זאת אולי תפצו על ההתנתקות מהעם.
ואם לא התנתקתם?
פילגתם!התנתקתם!שכחתם! פשוט כל הדברים הכי נוראיים שיש עשיתם.

א.אני לא קומונרית אני שמינסטית הלוואי והייתי מסוגלת להיות קומונרית אבל קטונתי.
ב.אני לא יורדת אנחנו בדיון לדעתי הדרך שעשיתם ושאתם ממשיכים לעשות שגויה ואני מראה ומוכיחה לך אותה בדרכים שלי
רוצה לחלוק?בבקשה..בשמחה אפילו.

יומטוב שיהיה
אמרת שאת הולכת לפי הרב אליהוהאריאלניקהנאמן
והרב אליהו אמר במפורש שמי שמאשים אותנו בפילוג הוא הוא המפלג והוא והוא הדיקטטור, אולי אני אמשיך להגיב אח"כ
עברתי כעת ביתר עיון על דברייךהאריאלניקהנאמן
ודברייך לצערי הם שטויות בעלמא, ומה אני אעשה שאני לא טוב בהתבטאות בכתב, לפיכך אני לא אסתור את דברייך, אך אגיד דבר אחד, עצם זה שאת זועקת ומתגוננת ואת זאת אשר צריכה להביא ראיות לצדיקות של בנ"ע (ולהוצאת שם רע לעזרא, מי בדיוק התיר לך? אתמהה!) זה רק מראה שדברייך הם שטויות בעלמא, זה שתנועת אריאל בינתיים לא מתנהלת מבחינת החב"ב בצורה המקסימאלית(אגב זה לא נכון) זה נתון לשינוי. עד כאן דברינו להפעם יותר לא אוסיף שכן אני איני צריך להתגונן, ולפיכך גם לא אשמיץ את בנ"ע(בניגוד אלייך)
על מה הויכוח?צביקה
יש בנ"ע יש אריאל..וזהו..מזה תחרות של ילדים קטנים על מי יותר טוב?
יש סניפים שטוב הם ככה וסניפים שטוב שהם ככה.
אמת צביקה אתה צודקהאריאלניקהנאמן
אבל מה לעשות שיש אנשים בבנ"ע שחושבים שצריך שיהיה רק בנ"ע וכל דעה אחרת היא פסולה, באריאל לא חושבים ככה על בנ"ע, ואולי זה חבל כי כבר אין לי כח להתרפס
בכלל בכלל בכללעמית-טליה
לא דיברתי על סניפים
דיברתי על עצם רעיון ההקמה
וזוהי הבעיה היחידה שלי עם אריאל

וסניף עזרא קרית אתא
הוא סניף מעולה עם אחלה רב ואחלה מדריכים
אבל כמו בכל סניף יש דברים שצריך לתקן.

אגב לא התגוננתי לא הוכחתי את צדקת בנ"ע
סתרתי את הטיפשות והתתפשרות בהקמת אריאל.

ובזכות ישי הוא אפילו הביא גיבוי לדבריי (בחידון הקצר שעשה לי)

ולא דנתי במי טוב יותר ובמי עושה יותר דברים
אלא בהקמת התנועה עצמה.
אם זה עיון רב אני לא יודעת מזה עיון קטן.

ואם יש כאן משהו מיותר משהו מפלג ומשהו שמזיק.
ולענ"ד יש.

והדבר היחידי שאם כברעמית-טליה
אני זועקת עליו זה התכנסות כל הדוסים באריאל
ופרישתם מהמקום שזקוק להם

כי זה פשוט מעוות.
אבל זו בחירה שלהם
להתנתק מהעם.
ולדעתי זה הכי חמור שיש אז זה הדבר היחידי ששוה לי לכעוס עליו.
דרכם של החרדים ושל אריאל הוכיחההאריאלניקהנאמן
את עצמה כדרך שהחזירה יותר מ1000000 יהודים ברחבי העולם בתשובה לדעתי האחרונים שאת יכולה לקרוא להם מתנתקים מהעם זה החרדים, הם אלו שהקימו את כל תנועות ההחזרה בתשובה, ובמחילה מכבודן של תנועות ההחזרה בתשובה הציוניות הן פשוט חיקוי עלוב לכל הפועל המבורך של החרדים, אז אנא במופלא ממך אל תדרשי
איזה הוצאת דיבהעמית-טליה
ומילא שתיהיה אמיתית אבל היא גם שיקרית

החזרה בתשובה של הדתיים לאומיים חזקה מאוד
אם תשאל את הרב יהושוע שפירא כמה הוא החזיר בתשובה הוא יגיד לך שיותר מכל האנשים שראית בחיים שלך כולל ההפגנות.

ארגון צהר זה הרב שרלו והרב פירון
מחזיר בכל סמינר כ85 אחוז מהסמינר
והם עושים מאות סמינרים.

יש את צהר וערכים
ושניהם זהים אלה של החרדים ואלה של דתיים לאומיים.

אם תקח את החזרה בתשובה של כמה רבנים שבאים להפחיד חותכים את הקוקו והולכים אז לפני שאתה מתמכר לשטויות של מי שמוכר את זה תבדוק אם אותם אנשים נשארו עם כל מה שהם קיבלו על עצמם.
לפני חצי שנה הייתי בהופעה שלו וכל הערסים החילונים שאצלנו עלו ולקחו כיפה ואיזה אמא שלא שמה חצאית שמה כיסוי ראש
אני אישית התלהבתי אבל ראיתי אותם אחרי חודש ואין להם שום דבר על הראש..

לדעתי החרדים מחזירים בפחד הדתיים מחזירים בחכמה
אני רואה אצל אחותי איך היא חזרה לנו בזמנו
ולא משנה הכמות משנה האיכות
ואצלנו עובדתית האיכות גדולה הרבה יותר.


ואל תשכח את כל המקומות שהדתיים לאומים נמצאים שמה ומחזירים בתשובה
כמו הסניף שלי שחזרו בו בתשובה אני מכירה לפחות 7 ילדים
וזה רק סניף אחד קטן
וכל דתי לאומי בצבא כמה הוא משפיע
המדריך שלי סיפר לי שהוא היחידי שדתי בשיריון וכבר 3 חברים שלו התחילו לשמור שבת והוא בקושי חצי שנה בצבא.

בקיצור אתה מקשקש בשכל
את סוגרת את עינייך וקוראת לאנשים אחריםהאריאלניקהנאמן
מוציאי דיבה שמי שבעצם מוציא דיבה זו את,,, כבר אמרו חכמים 'האהבה מקלקלת את השורה' בגלל אהבתך לתנועתך את לא מסוגלת לראות את היופי ואת מגוון הדעות שאצל הדתיים בעמ"י את רואה בנו ובחרדים פילוג כי כולם צריכים לחשוב כמוך, אני רואה גיוון אני רואה יופי שבכל יהודי ויהודי, כן גם בכם- המיזרוחניקים של בנ"ע(הקצנה מכוונת) אני כבר שבעתי מכל הוויכוחים חסרי השחר איתך מהסיבה הפשוטה שמי שחושב שרק לו מגיע להביע את דעתו והוא הקובע לא צריך להתווכח עם אנשים כמוך, כי בוויכוח צריך שיהיה בסיס לשתי דעות לפחות, לדעתך אין מקום לאף דעה חוץ מדעתך, ועלייך אומר הרב שמואל אליהו-שטלתנית!
אז עכשיועמית-טליה
במקום להטיח עובדות ולהתאמת על אמת
החלטת להתחיל לרדת אחד על השני?

לא דיברתי על המגוון שיש אם הוא טוב או לא אתה גם לא יודע את דעתי.
דיברתי אם יש מקום לעוד תנועה באותו ציבור
אם זה ראוי שבמקום שיהיה סניף אחד גדול שיקבל את כל התקציב שכולם יעבדו ביחד ראוי שיהיה 4 סניפים מפולגים תחרותיים.
זה ורק זה מה שמוסיף את הפילוג.

אתה לא מסכים איתי כי לא ירדת עדיין לסוף דעתי
אולי היא עמוקה מידי בשבילך
אבל כל הרעיון שאני חושבת שאין צורך לפתוח עוד תנועה ועוד תנועה
אלא להתכנס כולנו יחדיו ורק ככה נשפיע יותר.
רק ככה יהיה לכולם תקציב גדול שיוכל לדאוג לילדים שיצאו לטיולים.
במקום שעוד ילד או שניים ישארו ברחובות..

על זה אני מדברת.
מאותה סיבה אני גם חושבת שצריך לאחד את כל המפלגות הדתיות
ש"ס אגודה מפד"ל
ושביחד נתמקד על כל התורה,לא רק על השבת ולא רק על א"י
אלא על הכל ביחד.

הרי מה מטרת תנועות הנוער?
לחנך את הילדים לעלות אותם לקדם אותם
אתה יכול להגיד לי שכשיהיו לך כלים טובים יותר
כמו שכל סניף יהיה לו את המדריכים האיכותיים ביותר
ולכל סניף יהיה אחלה תקציב כדי לספסד לאלה שאין להם
אז ורק אז נצליח להשפיע באמת.
כשכל המפלגות יתאחדו אז ורק אז נגיע להרבה מנדטים..

עם כל המחלקות לדעתי חינוך הילדים לא שווה את זה..
אפשר בכל דבר למצוא את דרך האמצע ולהתאחד
השאלה אם יש רצון..

אבל יש רצון לאריאל יש אחלה רצון
רק רצון מתנשא ולא אמיתי
רצון שלא חושב על טובת הילדים
וזה מעוות.
ושוב הכל רק לענ"ד

כשאסביר לרב שמואל אליהו למה אני חושבת שכ"כ הרבה תנועות וכ"כ הרבה מפלגות זה מפלג ומיותר אני בטוחה שהוא לא יגיד שאני שתלטנית.

ואין זה קשור לאהבה לתנועה
יש לי אהבה גדולה יותר וזה לכלל עמ"י שצריך את עזרת תנועות הנוער.


ובקשר לזה שאני מזרוחניקית.
תחשוב מצידי שאני חילונית אני לא צריכה להוכיח את עצמי.
על ראשון ראשוןהאריאלניקהנאמן
ע"פ המצב כמו שהיה בהקמת התנועה וק"ו בן בנו של ק"ו היום שיש עניין לשתי תנועות, אני יודע שאם החניכים שלי היו הולכים לבנ"ע הם היו הופכים לחילונים(אגב זה מה שקרה לאחד החניכים שלי שעבר ב"מ לבנ"ע)

אנו הולכים לפי ההלכה וההלכה אומרת (שאלנו רבנים גם בהקמת התנועה) שאין שום בעיה שתהיה עוד תנועה, אז דעתך ביחס לדעת הרצי"ה אינה חשובה כלל שכן הרצי"ה הוא אשר הקים ותאמיני לי שהרצי"ה הדבר האחרון שהוא רצה זה לפלג, ומכאן שאין בנו פילוג כלל וכלל.

כאשר יש 4 סניפים תחרותיים הסניפים שהם ברמה רוחנית פחותה יותר שואפים לעלות לסניפים שרמתם היא יותר גבוהה וזה תכלס מה שקרה וק"ל.

העניין של תקציב ממש לא משנה במקום שיש שוני אידיאולוגי

ואל תגידי 'כשאסביר לרב אליהו' משתי סיבות - א) תאמיני לי שהרב אליהו יודע יותר טוב ממך והוא לא צריך שהגדולה שבדור עמית תבוא ותסביר לו, ואע"פ שהוא יודע את סיבתך, הוא פסק כמו שהוא פסק ולא אחרת.

ב) כשתסבירי לו נדבר אל תדברי איתי בסברות לי אין סברות
מי שהקים את תנועת אריאל ברעיון ובמעשההאריאלניקהנאמן
הוא הרצי"ה (דבר שבנ"ע לא יכולה להגיד על עצמה שכן את בנ"ע לא הקימו רבנים, הקים אחד נו איך קראו לו,,, אליאש משהו והוא לא היה רב, ובכלל עד לפני השואה היו כמה תנועות, 'עקיבא' 'בני-עקיבא'(חיקוי של עקיבא) נוער תו"ע ועוד אז את לא יכולה להגיד שלתנועת בנ"ע יש מונופול על הציבור הדתי, מה לעשות שהגיעו הנאצים והשמידו את רוב התנועות האחרות ומה שנשאר מהם החליטו להכנס לתוך בנ"ע כי המצב דרש זאת מהם.)

כל מקימי התנועה התייעצו עם הרצי"ה לפני הפרישה ואם את אומרת שהקמת אריאל היא דבר לא טוב אז את בעצם אומרת שהרצי"ה טעה בשיקול דעתו, ואת זה אפילו את לא תגידי, את רוצה את יכולה ללכת לפי הרב שרלו אול לפי ר' יואל בן נון ששמים פס על שיטת הרצי"ה ועושים מה שבראש שלהם, אבל אז לפחות יהיה לך על מי לסמוך כעת אין לך(אגב ראי את נבואתו של הראי"ה קוק על תנועת אריאל בדף הראשון של ראש מילין)
הרב דרוקמן אמרעמית-טליה
שמי שלוקח לו כחסות את הרצי"ה אינו אלא שקרן
משהו בסגנון
שאלתי אותו אם הרציה הוא תמך באריאל והרב דרוקמן אמר שזה לא נכון

ובכל תקופתו שיבח את בני עקיבא ואמר לרבנים להיות חלק ממנה.

עכשיו לך תתוכח עם הרב דרוקמן

ואיזה חזון של הרב קוק?
אשמח לעיין בכך..
אז הרב דרוקמן לא יודע עובדותהאריאלניקהנאמן
אני יודע שהרב מלמד התייעץ עם הרצי"ה והרצי"ה אמר לפרוש מבנ"ע ואח של אחד ממקימי התנועה(לא יכלנו לדבר עם המקים עצמו כי הוא נפל בעת שירותו הצבאי) והוא אמר לנו שהיו לאותו אחד שהקים שיחות ארוכות כל פעם 4 שעות עם הרצי"ה בנוגע להקמת התנועה, ואולי כדאי שתשאלי את הרב אברהם שפירא, מה הוא חושב על מי שמנכס לעצמו את הראי"ה(בנ"ע) ותתפלאי לשמוע שהרב שפירא לא כ"כ אוהב את תנועת בנ"ע. וכדאי שתראי מה הרצי"ה כתב באמת על הפעילות של בנ"ע באותו זמן אנא עייני בספר והייתם קדושים של הרב יגאל אבן דנאן,
ובטח שהרב דרוקמן יגיד את זההאריאלניקהנאמן
הוא הרי הרב של ישיבות בנ"ע באמת חשבת שהוא יגיד משהו אחר הצחקת אותי... אגב אחיין שלו חניך אצלנו בסניף
אתה ממשיך להוציא דיבהעמית-טליה
ועכשיו ממני עברת לרב גדול..
ה' ישמור.

"לא מתפשר על תורה" עלק..

הרב דרוקמן גדל וחונך מתורת הרצי"ה
והוא בעבר הביא לנו כ"כ הרבה תישבחות שלו לבנ"ע.

אגב בספר של הראיה
הראי"ה רושם על בני עקיבא שהיא אסון
אבל אסון שמציל מאסון וסופה להיות מלאה אור

הרבי מילובאביטיש באותו ספר גם כן מדבר על התנועה
שהוא ייעץ לחסיד גור שבת אחת שלו נהייתה חילוניה ואחרת בבנ"ע
ואז הוא שיבח את בנ"ע.

הרב קוק אמר לכל מי שמתאים שילך ויתרום ויתן את כוחותיו כדי להשפיע בתנועה הזאת.

על הרצי"ה לא למדתי
אני לומדת על הרב קוק
וזה לקוח מספר שלו (בהזדמנות אביא לך את השם והעמוד)

ושוב הבן לא חייב לחשוב כמו האב..
אף בני עקיבאי לא נתן לך כדוג' את הרצי"ה
אנחנו באורו של הראי"ה ושל הרב נריה.

אגב.
בתקופת הרצי"ה בנ"ע היה הרבה יותר טובה מתקופת הרב קוק
והרב קוק עדיין צעק ואמר למי שעוסק בבנ"ע
"שאין דבר קדוש מזה"

יש משהו יותר מזה שאני צריכה להבין שאני חייבת להיות חלק מבנ"ע?!?!

לדעתי אין.

חג מתן תורה שמח.
מהמזרוחניקית.
אין בעיה אם אתם באמת חושבים שהראי"ההאריאלניקהנאמן
תמך באמת בבנ"ע ובה בעת אתם יכולים להמשיך לבזות את תורתו,גם על תנועת המזרחי הרב קוק בהתחלה כתב שהם צדיקים, ולבסוף שלא תדעי מה הוא כתב עליהם, אותו דבר היה עם בנ"ע רק שבנוגע לבנ"ע הרב זצ"ל לא הספיק לראות את הרע (ואני לא אומר שבנ"ע זה רע ברור שיש גם דברים טובים),
וחוצמזה אנו הולכים לפי הרצי"ה הרצי"ה שלח את תלמידיו להקים את תנועת אריאל, סוף פסוק.

ואיפה בדיוק הוצאתי דיבה על הרב דרוקמן? בזה שאמרתי שאחיין שלו חניך אצלנו בסניף?
ואי איזה בורותעמית-טליה
אתה יודע איך בנ"ע היתה בתקופת הרב קוק?
הבנות היו עם מכנסים ריקודים מעורבים מחנות מעורבים
הכל בערבוביא אחת גדולה

היום בני עקיבא צדיקה לעומת מה שהיה בתקופת הרב קוק.

בורות מראה על טיפשות ד"א.

בזה שאמרת "בטח שהרב דרוקמן כי הוא כזה וכזה"
מה נראה לך?!שהוא ישקר בגלל שהוא חלק מבנ"ע?!

אגב זה שאחיין שלו שמה זה פדיחה אבל לא ביזיון
בעצם אולי קצת.(סתם בצחוק)

אז מעולה לכם יש את גיבוי הרצי"ה (נניח)
ולנו יש את גיבוי הראי"ה (אשרינו שזכינו)

שלום לאריאלניקים והבניעקיביסטים!!!אנונימי (פותח)
בס"ד

יצא לי לקרוא לפחות את רוב התגובות שלכם, ואני חייבת לבקש מכם להפסיק-בבקשה!!!

הדיון הזה מלכתחילה החל כחילופי האשמות הדדיות ואין פלא שהוא עבר כ"כ מהר להוצאת דיבה על ציבורים מסויימים(שניהם!!) ורבנים מסויימים, ואפילו בינכם!

אם כבר מדברים על פילוג-אז זה פילוג!!

לדעתי, אריאל היא תנועה מעולה, שעושה את עבודתה כראוי(בודאי שיש לשאוף ולהשתפר תמיד...)
ובנ"ע לא נופלת ממנה-ובדברים מסויימים אף טובה יותר, בגלל המשאבים והכוחות העצומים שיש בה!!
אבל כידוע, גם לה לא חסר לאן לשאוף...

אני חושבת שעל כל אחד לדעת את מקומו בחברה, ואם תסתכלו על המציאות של היום, אין מצב לסגור את בנ"ע או להפריד את כל הסניפים, ואני מניחה שאריאל בהחלט השפיעה על מצבה הדתי של התנועה, אבל אני לא חושבת שאתם צריכים להתבדל מבנ"ע ולהחליף את השמות(חבל, למה באמת להתרחק יותר?! למה לא להראות את הקירבה ולצעוד יחד?!-אבל זו כמובן דעתי האישית...)

במקום להתווכח ולרדת לרמה כזאת של דיון, בוא נתפלל לאחדות ושלום עמ"י, ולבניינן והתעצמותן של 2 התנועות(ואני לא רואה בזה סתירה לאחדות-עלינו לדעת ששוני בהשקפות ובדרך החיים תמיד יהיה, זהו יופיה של חברה, אבל למרות זאת, מתוקף היותנו עם אחד, עלינו לאהוב אחד את השני, ו"יהי רצון שנזכה לראות מעלת חברינו לא חסרונן"...אם נביט בטוב שבתנועות, ביצירה וההשפעה שלהן על החברה ולא רק במה שהן צריכות להוסיף ולהתקדם בו, אז...
יהיה טוב

השתדלתי שלא להרבות בציטוטים ממקורות וכו', אלא כתבתי זאת בתקווה אמיתית שדברים היוצאים מן הלב-יכנסו אל הלב...

סופשבוע מקסים לכולם, ושבת שלום!!
את ממש צודקת!האריאלניקהנאמן
אין מה לדבר
אשרייךעמית-טליה
הראית לנו את הדברים הטובים בכל צד

אבל אני חולקת עלייך
אני לא חושבת שכשיודעים לדון זה גורם לפילוג.
אני גם לא רואה בעיה בדיון
להפך כל יהודי דובק באמיתות דרכיו וצועק אותה לכולם
וזה קדוש ומקודש בעיניי.
לראות את החבדניק מראה את קירבתו
ואת הברסלב ואת החסיד מגור
ואת הליטאי ואת הדתי לאומי ואת החילוני והמסורתי
ואת כולם מחוברים לקב"ה כל אחד בדרכיו ובאמת שלו.

ואין שום רע לראות מפגש של דתיים וחילונים וכל אחד מביע את דעתו והכל באהבה גדולה של אח לאח
ואין שום רע בין ויכוח של בני עקיבאי לאריאלניק
כשהכל באמת באהבה של אח לאח

דיון זה אחד הדברים הטובים שיש לנו
דעות שונות והכל מתקבל בדרכי נועם ושלום.
והכל למטרת שמיים.

אם הייתי רואה רע בדיון לא הייתי מגיעה לזה בכלל
אבל להפך אני רואה בזה דבר מבורך
וכשדיון יורד מהפסים ומגיע לשנאה מתקנים אבל לא מתנתקים מהדיון כי זה דבר שיכול לעשות פלאים בחברה.

הלואי שנדע להתדיין לשם שמיים באמת ולזכור שאחים אנחנו.

שבוע טוב!
מסכימה עם כל מילה!אנונימי (פותח)
אינני יודעת אם השתמע מדבריי שאני נגד דיונים...אבל אם כן אני מתנצלת...אין זאת הייתה כוונתי! אין ספק שדיון זה דבר שמוסיף,בונה ומפרה...אם יודעים לנתב אותו לכך!
אבל לצערי הדיון שהיה פה ירד לרמה שלא מתאימה לו...
כפי שציינתי, יופיה של חברה הוא הזרמים שבה...כי אם היינו כולנו אותו הדבר, היינו פשוט מתים...משיעמום!
וכמובן שכל אדם מתחבר לקב"ה בדרכו שלו, וודאי שאסור למנוע ממנו להתחבר לאבא..האם אנחנו הורסי משפחות?...


שנמשיך להתדיין,להסיק מסקנות ולשפר, מתוך אחווה ואהבה,
שבוע מקסים שיהיה!!

ואחלה חתימה
בקשר לדיון כאןעמית-טליהאחרונה
אני מסכימה איתך.

אז תודה על הביקורת בונה.

יומטוב.
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך