שוב עולה בי המחשבהאמא ל-5
על ישיבה/ ישיבה תיכונית.
 
אם הבנים שלי מתקשים ללמוד באופן עצמאי בכיתה, זקוקים לתיווך ועזרה שלי.
אני תוהה מה יעשו כשיגיעו לכיתה ח'?
איך יעברו מבחנים?  האם יש ישיבות שמתאימים למתקשים יותר? האם יצמצמו פערים?
הם בכיתות ג,ד .
ובכלל מה עדיף? בבית או לינה בישיבה?
זה באמת תלוי בילד..רות014
אבל יש עוד זמן..
רוב הילדים בגיל הזה זקוקים לתיווך.
בין אם הוא גדול מאוד לבין אם הוא קטן..
זה הרבה תלוי גם לאיפה החברים שלו הולכים..
כדי שיהיה בחברה טובה..
נגיד אצלנו הישיבה נחשבה לטובה למרות שגם בה היו פוול בעיות ואילו התיכון על הפנים..
אבל זה לא תמיד כך..
כמו שאמרתי קודם הרבה תלוי במורים ובתלמידים...
 
 
העדיף ביותר - שתפסיקי לדאוג כעת מדברים כאלה.ד.
הדאגות האלה, שבאות מראש אימהי טוב - מפריעות לאמא עצמה, ומפריעות לאמון בהתפתחות הילדים.
גם צמח שגדל, לא מודדים כל יום עם ס"מ.
תשתדלי כעת לקדם את ילדייך, ברוח טובה, בהתמדה, ובעיקר - באמון בכחותיהם ועידוד מתון.  אם הם ירגישו שהאוירה נינוחה, מקדמת ומאמינה - יוכלו להגיע הרבה מעבר למה שהם היום (ובוודאי גם היום יש הרבה טוב).
תקבעי לעצמך שכאשר יגיעו בעז"ה לאמצע שנה"ל שלפני ישיבה תיכונית - אז את תבדקי את הנושא. עכשיו תהיי רגועה מזה - זה לא עוזר כלום.
ואז - תראי אם אפשר לחזק בשיעורים פרטיים לקראת תעודה/מבחני כניסה, אם בכלל יהיה צורך.  בישיבות התיכוניות עצמן, גם כן יש היערכות מול התלמידים שהם מקבלים. יש גם ישיבות תיכונית לילדים מתקשים.
לדעתי, בית עדיף על פנימיה, אך זה תלוי בבית, בישיבה, ובעיקר - באופיו של הילד המדובר. לפעמים, זה משתנה תוך כדי התבגרותו בגילאים אלו.
ד.-נראה כי להפסיק לדאוג זוהי משימה קשהשיטת אלבאום
ולעיתים אף לא מציאותית, אם לא נדאג מי ידאג?

השאלות שהועלו כאן הן שאלות לגטמיות ואמיתיות.

ונשאלו כאן שאלות מאוד חשובות ולא תשובה אחת להן.

אמא ל-5, את  מבררת עם עצמך כיצד נכון לנהוג היום על-מנת שבעתיד הרחוק הילדים יצליחו להתמודד עם סיטואציות שונות מחיי היום יום.
מה ראוי, עד כמה אני יכולה להיות מתווכת, כמה לדרוש וכמה לשחרר, האם רצוי לחפש אלטרנטיבות ???

כיום, יש חשיבות רבה לתהליך ההתערבות וככל שמזהים קשיים בגלאים הצעירים יותר ונותנים להם את המענה הרצוי
כך, אנו מאפשרים להם להיות פחות תלויים בחברה,משפחה וביה"ס.


אורנה פרידמן
"מטפלת ומאבחנת בשיטת אלבאום בשילוב פסיכותרפיה גופנית" 
הדאגות שהועלו כאןד.
לא היו מה שאת "תרגמת" ("כיצד לנהוג היום על מנת שבעתיד הרחוק" וכו').
הן במפורש, "מה יהיה כשיגיעו לכיתה ח' ". זה מתיש ולא בריא.
עם זה, אף אחד לא אמר שהשאלות אינן לגיטימיות; ואכן בדברי יש גם תשובות קונקרטיות למה ששאלה - למרות שזה רחוק מאד. כי אם מישהו דואג ממשהו - טוב להתייחס גם לכך.
אכן, גם אני התייחסתי למה שנראה לענ"ד כראוי לעשות בהווה, במקום לדאוג יותר מדי...
לדאוג או לא?שרבוב
אני חושבת שצריך לדאוג לספק לילד את הכלים להתמודד בעתיד.
אך אין צורך להכנס לדאגות לקראת הישיבה התיכונית, אין בזה שום תועלת, זה סתם שואב ומדכא...
בעז"ה הוא יעלה על דרך המלך על דרך המלך הפרטית שלו.
 
נראה לי מדי מוקדם לחשוב על זהאני ירושלמית
אני אישית מטיבי, תמיד חיה בסרט, מה יהיה בעתיד.
אבל למדתי שרק הקב"ה לבדו מנהל ומתכנן הכל. אז עדיף שאני אשים את הדאגות שלי עליו... הוא יעזור להן יותר ממני...
ילדים עשויים להשתנות, הם משתנים כל הזמן. מה שקורה איתם עכשיו זה לא מה שמחייב שיקרה איתם בעתיד. ומה את יודעת? עד אז המשיח כבר יבוא בעז"ה וכולם ישבו וילמדו תורה בלי שום הפרעה...
אלה התפילות שליאמא ל-5
כל הזמן.
הלוואי והיה כל-כך פשוט להרפות ולא לדאוג.
בכל זאת אנחנו כהורים צריכים להסתכל קדימה כמה צעדים, הפערים מצטברים והתסכולים גדלים.
 
ה' יעזור
צריך להסתכל קדימהשרבוב
אבל לא להגרר ולחשוב על זה יותר מידי....
וכן, צריך להסתכל קדימה וכל הזמן להציב לילד רף קצת יותר גבוה,
אבל לפי דעתי בכלל לא להסתכל על הרף של ילדים בני גילו,
כמו שאמרת זה סתם מתסכל...
 
ב"ה הוא יכול להתקדם בקצב שלו,
וכנראה זה מה שהכי טוב לו...
 
קשה לקבל את זה,
זה לוקח קצת זמן,
אבל אח"כ לא רק שמתרגלים לזה,
אפילו צומחים מתוך זה.
 
אולי באופן פורמאלי זה לא ממש המקום-
אבל אני מאמינה שה' נתן את בנסיון רק בשביל לצמוח ממנו,
ויש לנו את הכוחות....
והעיקר זה להתמודד בשמחה!!!!ובאמונה!
ואמון בנו ובכוחות של הילד.
 
[ואפשר לשלוט במחשבות! מנסיון..
ואפשר גם ללכת לטיפול, יש מבחר רב של שיטות כיום,
אני ממש ממליצה]
 
בהצלחה במשימה!
 
 
 
נראה ליאמא ל-5
שהתסכול שלו וגם שלנו נובע מחוסר התמודדות עם הבעיה.
הוא עבר אבחון ונתנו התאמות שקצת קשה לעשות בתלמוד-תורה, קשה לנו לתת מענה פרטי- מבחינה כספית (טיפול רגשי ושיעורים פרטיים)
לגבי ה- אי.די.די הוא יתחיל קונצרטה בקרוב כי הריטלין עושה לו בחילות ולא עוזר בכלל.
מה שיוצא זה שאין התקדמות בכיתה וכל התקדמות הנראית לעין באה רק מעבודה בבית, וכמה אפשר לעבוד בבית?
אני תוהה אם ילד מתקשה עם חומר בכיתה ד'- איך יתמודד עם מסות של חומר בכיתות הגבוהות?
אם אלחץ מידי- זה ישפיע עליו לרעה, גם כך הדימוי העצמי ברצפה.
אם ארפה- זה כאילו עזבתי אותו להתמודד לבד.
נכון לעכשיו, ארגע מאוד אם אדע שיש מסגרות תורניות שיכילו סוף סוף את הבעיות, הקושי הרגשי הוא העיקר, הוא יכול להתגלגל לכדור שלג גדול,שכבר נוצר.
קשה לנו מאוד לראות את הבן הבכור שלנו סובל כך 
 
אני מתנחמת בכך שיש הרבה ילדים שהקשיים בהבנה ובהתמודדות עם לקויות הלמידה, מתפתחים לטובה- משהו נפתח והופך יותר קל בגילאים המאוחרים, ניתן לראות את השינוי בגיל 14-15 או לחלופין בלימודים אקדמאים, שם יש יותר הצלחה.
מכירים מנסיון?
הצד הרגשי חשוב מאד.ד.אחרונה
להשתדל להראות לו, לא באופן מלאכותי כל צד חזק שבו. הלימודים זה לא הכל. מה המצב החברתי?  אסור ללחוץ בשום אופן; צריך לעודד, לקדם, לשבח כל התקדמות - גם קטנה.
ריטלין במינון נכון (לידיעתי, גם קונצרטה זה ריטלין. אופן השחרור של החומר שונה) יכול לשנות מאד את אפשרות קליטת החומר בכיתה.  יש לעקוב זמן מה ולראות: האם הריכוז טוב יותר? איך הוא מרגיש בהפסקות? משחק, שמח? או "קפוא" (שזה לא בא בחשבון). את הדברים הללו יש לבדוק כמה ימים אחרי שמתחיל, כשמתרגל קצת; ולשאול עליהם בלי לחץ, בשיחת אגב נינוחה.
אם זה יעזור, ותמשיכו לעבוד אח"כ בבית, בהסכמה משותפת שמשלימים קצת את מה שהחסרנו - זה מצוין.  במקרה כזה, אם יש מורים שממשיכים ללמדו (כלומר, שיש להם נסיון אחר איתו) - צריך לעדכנם שיש טיפול כדי שיביאו בחשבון אפשרות תיפקוד שונה לגמרי, ויעודדו.  נושא המינון חשוב מאד; צריך לעמוד בקשר עם הנוירולוג. לפאמים כמות קצת יותר קטנה או להיפך משנה את כל התמונה.  צריך גם שימת לב לארוחות - כולל אכילה לפני שהולך לת"ת, אם הוא יכול מבחינתו כבר לאכול אז. 
אם אפשר להזמין מדי פעם חברים הביתה ולראות שזה יהיה מוצלח - מצוין.
כל דבר (כמעט) שהוא יכול להרגיש מצליח בו, זה טוב: סוג של משחק, תחביב, קריאה, וכד'.
אם תפרטי ממה הקושי הרגשי (יש להניח שתדמית עצמית. השאלה היא אם בגלל לימודים, קשיים חברתיים, מוטוריקה וכו') - יתכן שיהיה קל יותר לנסות לעזור.
יש ישיבות תיכוניות ספציפיות לילדים עם קשיי ריכוז וכד' - למשל: "בני חיל" בירושלים ובקדומים - שם מטפלים גם בקבוצות קטנותו וכו'.  אך עדיין מוקדם מדי להניח שזה מה שיצטרך.  אם הטיפול כעת יעזור - יתכן שינוי גדול במצב.  גם יכולת הלמידה והמוטיבציה יכולות לעלות עם הזמן.  
כעת צריך להשתדל למצות את הנושא של נסיון העזרה בריכוז, לסיייע בבית בלימודים באופן שלא "מרגיז" אותו (בגיל הזה לא צריך המון זמן בשביל זה), לעודד ולשבח כל דבר טוב, ולהעלות בכך את התדמית העצמית וגם ע"י הזדמנות להצלחה במה שאפשר בנוסף ללימודים.
תצליחו, ובשמחה. 
מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך