הקול היהודימעודכן
~ 1 ~ 054-9915112
 SMS   
  Hakol.Hayehudi@gmail.com הקול היהודי
בזוית חדה | האם אנחנו מעסיקים מוסריים?
מיוחד – הגזע מזכיר את האות א.  ע
" יֵר אה ולא מ גן - שחיתות מוסרית וכלכלית בשב"כ "
לא נורא א. זה סופו של כל בלון!
השבוע נחשף מה שעד היום היה רק בסברא, בלחשושים וניחושים - שני
בכירים בשב"כ הודחו והוצאו לחופשה כפויה. מי שמופקדים על ידי
השלטונות להפר את הברית בין ישראל לארצם ולאדונם, לא שמרו, כצפוי,
על ברית הקדושה בין איש לאשתו. כמובן אנשי השב"כ עוסקים גם בהגנה
על עם ישראל בארצו ואיש לא ייקח מיהודי זכויות על פעלו כשהוא
מבורך - אך לדאבון ליבנו גם את הפעילות מול האויב נוהג השב"כ לעשות
בפינצטה, בהתרברבות ותחת הנחיות עקומות לא מוסריות הנובעות בעקיפין
מתפיסה אנטי יהודית אכזרית, שכן המידע
המודיעיני מיועד להנחיית יחידות חיילים
לפעילות עומק, המסכנת חיילים יהודים רק כדי
לא לסכן אוכלוסיית האויב. במקום לפעול
בפשיטות נגד עיר/אזור של אויבים על פי המוסר
היהודי הפשוט.
רכז מקומי זוטר, שכל ענינו לדאוג שיהודים
ימשיכו להיות צאן ממושמע ולא ירימו את האף
בגזרתו, נושא את עיניו הלאה, אל מפקדיו
הנערצים, ועיניהם של אלו, כך מסתבר, פוזלות
אל איזו פקידה א"א (אשת איש...). אותו רכז
ממשיך במסירות לעקוב אחרי יהודים, לדווח,
לאסוף נתונים, להכין תיקים שמנמנים ומשמימים
אודותינו ומי שמגלה אומץ יהודי - אף מורחק.
ההשקעה במשימות (הזויות) אלו ובלבול הדעת
הולך יופי יחד עם בלבול וטשטוש ברית קודש
אישית.
מעניין לציין כי באתר 'רוטר' פורסם על ידי
הגולש 'יהלום' המציג עצמו כעובד זוטר בשב"כ
(וכותב בזהות זו כבר מספר שנים באתר), כי הוא
מודע למימדי שחיתות וסיאוב בארגון כבר שנים ארוכות גם בתחום הכספי.
לדבריו, שני הבכירים שהושעו כעת מהארגון, הושעו למעשה בשל אי
סדרים כספיים חמורים ביותר. א', שהיה ראש אגף, וממונה על מינויים
וועדות כוח אדם, היה אחראי לחריגה תקציבית של השב"כ בעשרות
מיליוני שקלים. "יומיים לאחר השעייתו", כותב 'יהלום', "חזר א' למשרדו
של דיסקין ואיים כי אם יודח יוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה. דיסקין
החליט להשאיר את הצחנה בבית ומינה את א. לתפקיד ראש האגף הלא
יהודי, תפקיד אותו מילא בעבר".
רק עם הפרשה האחרונה, הודח א.
מתפקידו, וזאת לא בגלל דיסקין שחיפה על
שחיתותו של א. מחשש שיבולע אף לו, אלא
בשל פנייה לנציב שירות המדינה שבחן את
העניין והורה לדיסקין להשעות את א' לאלתר.
כשחושבים על זה, אין כאן כל חידוש. בכל
יום יצרו של אדם מתגבר עליו בכל יום ומי
שאינו דבוק בה' בתורה ובצדיקים איך לא ייפול
בזה העולם? לכן מצער יותר לראות כי יש
יהודים האמונים על תורת משה אשר מבטלים
דעתם למפקדים מבולבלים, מחזקים אותם,
מאמינים במדיניותם, הולכים בה ומחיים אותה.
'עיר פרוצה אין חומה איש אין מעצור לרוחו' -
מי שמופקדים לכאורה על ביטחון ישראל הם
בעלי חומות פרוצות ושטופים בענייני העולם
הזה. באמת אין כיום, אין מי ששוקדים על
האיומים הקיומיים נגד ישראל בדעה צלולה
ומכוונת.
יהושע הס
לפני מספר שנים יצא לי לבקר הרבה במפעל מזון בשומרון, לרגל
עבודתי. שאלתי עצמי לא פעם, מדוע לא מיישמים שם עקרונות ניהול
מתקדמים: הנחלת חזון משותף לכל העובדים, שימוש בסדנאות
יצירתיות, ובקיצור תרבות ניהול. רוב עובדי המפעל, אגב, הם ערבים.
אחרי זמן מה התברר לי, שהעובדה האחרונה אינה אגבית כלל. זה
שרוב עובדי המפעל ערבים גרם לכך שמעסיקיהם, וגם העמיתים-
לעבודה היהודים, לא היו מעוניינים לייצר איתם חזון משותף, לעשות
איתם סדנה או לייצר איתם כל קשר שאינו הכרחי.
ה'תש"ע ערש"ק קרח  מס' 40 כ"ט בסיוו  גליו
2 ~ 054-9915112
 SMS   
  Hakol.Hayehudi@gmail.com הקול היהודי
~
"צריך כבר להעיף אותם" – על 'חילופי משמרות' רגועים.
את התופעה הזו אנו מכירים גם ממערכות יחסים אחרות, קרובות
הרבה יותר. בין שכנים, בין בני משפחה ואפילו בין בני זוג: אם לא
מוגדרים גבולות באופן נכון, לא ניתן לנהל מערכת יחסים תקינה.
התנאי לקיום מערכת כזו הוא קודם כל הביטחון הבסיסי של כל אחד
במקומו, שמאפשר לייצר גם את יחסי הקירבה המתאימים.
כאשר אין את ההבדלה הבסיסית בין יהודי לגוי, כאשר מנסים
לטאטא אל מתחת לשולחן את הבעיות שבבסיס מערכת היחסים של
מעסיק-מועסק ושל עמיתים לעבודה הנמצאים משני צידי מתרס
גבוה, נבנית מערכת לא מוסרית ולא יציבה של יחסים.
כיהודים, חשוב לנו להתייחס באופן מוסרי ומכבד לכל מי
שסביבנו, ערבי כיהודי. ההכרה בקיומו של עימות לאומי ובצורך
לפתור אותו, תאפשר להסדיר את יחסנו לתושבי הארץ שאינם
יהודים, במסגרות תעסוקה ובמסגרות אחרות. בינתיים, העסקת
ערבים גורמת לנו למציאות לא מוסרית ולא בריאה, גם ברמה
האנושית הפשוטה וגם ברמה הלאומית. כדאי לחשוב על זה.
הרב מרדכי אליהו זצ"ל באלון מורה
מנחם בן שחר
כל מי שהיה בלוויתו של ר' הלל ליברמן זיע"א לא ישכח את
שי ירד
'כמה זמן אפשר לסבול עוד הנהגה כזו עם תפיסות מיושנות, מוטעות ולא
יעילות! צריך להעיף אותם במהירות ולתפוס את מקומם!'
זו מחשבה שנראית מאד הגיונית לכל מי שמרגיש שיש לו בשורה חדשה וגדולה
לבשר, בעוד שנושאי הדרך הישנה והמוטעית, הם כרגע אלו שמחזיקים במושכות
של הנהגת המציאות. אך אם נתבונן ב'מהפכנים קדושים' בתוך עם ישראל, נגלה
שדרכיהם היו שונות. למשל, דוד שלמרות שנמשח למלך על ידי שמואל, סירב
בתוקף לפגוע בשאול שלא רק שלא פינה לו את מקומו אלא רדף אותו עד מוות.
אלא פעל בקטן, בראש קבוצה קטנה וחיכה עד שהעם כולו יבוא אליו ויבקש ממנו
למלוך עליו. עוד דוגמא היא של הבעל שם טוב הקדוש, שכשהתחיל להפיץ את
דרך החסידות בעולם, גזר ואסר על חסידיו באיסורים חמורים להיכנס לעימותים עם
המתנגדים להם. אף עם אלו שלא מכוונים רק לשם שמים. אלא שיקבלו בהכנעה
את הרדיפות ויגלו את אורם לאט ובנחת.
איך אפשר להבין התנהגות כזו? הרי הם יודעים שהם צודקים ושה' חפץ בהם
ובדרכם? למה הם מוכנים לחכות, ואפילו לסבול השפלות ורדיפות ולא לעשות
כלום? אני מצאתי ארבע סיבות לכך:
1.הם הבינו, שאם כי ההנהגה הקיימת יש בה חסרונות גדולים ומשמעותיים, עם
זאת א"א להתעלם מכך שיש לה גם זכויות רבות שבגינן זכו להוביל ולהנהיג. ה',
שהוא טוב לכל בריותיו, אינו מקפח שכרה של שום בריה. חז"ל הורונו ש: 'אין
מתוך העלון "הרכבת נוסעת"
אחר מיטתו של הרב מרדכי אליהו זצוק"ל, אין מתאים יותר מלספר
סיפורים ממנו. סיפור זה סיפר הרב אליהו בעצמו לפני מספר שנים בשיעור
שנתן בשבת לאחר תפילת ותיקין.
בהיות הרב מרדכי אליהו זצוק"ל דיין צעיר בבאר-שבע, פגש יום אחד
במסדרון בית הדין יהודיה אומללה שסיפרה כי היתה נשואה (או מאורסת)
בפרס לבחור אחד, לימים הבחור התאסלם והצטרף ל"משמרות המהפכה",
והיא עלתה ארצה ונשארה עגונה. כאן בארץ, אף אחד לא הצליח לעזור לה
וכבר מספר שנים היא מסתובבת בבתי הדין ומחפשת דרך לצאת מעגינותה.
הרב אליהו שמע את הסיפור וכתב מכתב לרב הראשי של אירן. במכתב
הוא סיפר את כל הסיפור וציין שישנו פתרון פשוט: שהרב הראשי לאירן יגש
לחומייני שהוא כידוע איש חסד, רגיש, עדין נפש, אוהב אמת וצדק וכו'
ובוודאי חומייני ירום הודו ישמח לעזור לו.
כצפוי, המכתב לא הגיע כלל לרב הראשי של אירן אלא דרך הצנזורה
הוא עבר ישר לחומייני עצמו. בעקבות המכתב, אותו רב הוזמן לפגישה עם
חומייני. הרב הגיע לפגישה רועד מפחד, לאחר שמן הסתם השאיר צוואה
בבית... בפגישה חומייני שאל אותו אם הוא מכיר את הרב מרדכי אליהו. הרב
אמר שלא, אבל שמע שיש בארץ כזה רב, ומתוך חשש שיאשימו אותו באיזה
קשר איתו וכו' הוא גם אמר שיש כזה רב, אבל זה לא דמות הכי חשובה וכו'.
חומייני שמע את הדברים וצעק עליו: "לא דמות חשובה?! הוא הרב הכי חשוב
בארץ! הוא הכי חכם והכי מבין באמת – הנה, ראה מה הוא כתב עלי" -
והראה לו את המכתב. ההמשך של הסיפור היה שמיד זימנו לשם את אותו
בעל, הרב ביקש שלא יענישו אותו אלא שיתנו לו רק לדבר איתו, וכמובן,
לאחר שאותו רב הסביר לאותו יהודי את המצב לאשורו – מה יקרה לו אם
הוא לא יתן את הגט - הוא מסר גט שנשלח לארץ, וכך הותרה אותה אומללה.
"אוהב צדיקים" – סיפור שבועי הרב מרדכי אליהו – אהבת ישראל פשוטה
מנחם בן שחר
כל מי שהיה בלוויתו של ר' הלל ליברמן זיע"א לא ישכח את ההספד
שנשא הרב אליהו. הימים ימי מהומות, יריות בכבישים מידי שעה,
פצועים והרוגים בקרב המתיישבים והחיילים. קבר יוסף עולה בלהבות,
קרבות אצל רחל אימנו בבית לחם, הכבישים כמעט סגורים ואווירת
סכנה.
***
הרב אליהו בא והספיד בבית הכנסת באלון מורה שהיה מלא מפה
לפה, הרב אליהו געה בבכייה עם כל הציבור, ושאג בקול מר וצורח:
"רבי הלל! רבי הלל! תעלה למעלה, תלך לרחל אימנו! תלך לרחל אימנו
ותאמר לה, שהיא תלך ותבכה לפני כסא הכבוד! תבכה על הבנים שלה
שנהרגים כאן, על החילול ה'! שאיננו יכולים עוד לסבול את הצרות,
תעוררו זעקה לפני ריבונו של עולם! שישלח לנו הגאולה כבר! "
***
מעבר להיותו דיין ופוסק עצום, תלמיד חכם בקיא ושקדן, וצדיק
גדול שלוואי ונתחזק איש איש ממידותיו של הרב אליהו, היה בו ברב
אליהו גם משהו מן היהודי הפשוט. דיבורים בסגנון עממי, כוסף בכל
ליבו לגאולה בכל רגע כמו יהודי פשוט, ובצעירותו אף נשאו ליבו
לפעול בקנאות עזה נגד השלטון, קנאות טהורה הבאה מלב טהור. לכן
יהודים פשוטים כה אהבו את הרב וחשו מחוברים אליו.
***
לעיתים 'התאכזבנו' מדוע הרב איננו קם כמו מנהיג וסוחף את כל
הציבור קדימה. אך בפשטותו הרב אליהו באמת אהב את הציבור כולו,
כמו יהודי פשוט שלא אוהב לעשות חילוקים והפרדות. הרב אליהו
באמת הסתדר עם עסקני המפדל, יחד עם תלמידיו החרדים, הורה
שלא ללכת לשירות לאומי, ורבים מתלמידיו משרתים בהסדר בגאון.
אהבת ישראל. באמת סבר הרב אליהו כי כך, יד ביד כל הציבורים
השונים עלינו לצעוד ולקבל פני משיח.
3 ~ 054-9915112
 SMS   
  Hakol.Hayehudi@gmail.com הקול היהודי
~
מארכיון שלומי דביר – אסיר ציון בציון
מלכות נוגעת בחברתה אפילו כמלוא נימה' ולכל מלכות יש את הזמן שיועד לה
משמים. ועד שייתם זמנה הקצוב והמגיע לה - אין תועלת בדחיקתה בכח.
2. אם מתבוננים בענווה, אפשר לראות שאמנם הדרך החדשה שנושאים יש לה
הרבה מעלות אך האם היא ונושאיה מספיק בשלים כבר להנהיג את המציאות?
אומר ר' נחמן מברסלב: "כשאחד נכנס בעבודת ה', הוא צריך לשהות ולהתמהמה
עד שיתפרסם בעולם... והוא בחינת הריון, וצריך לשהות שם ולהתמהמה לחמם
עצמו שם כמו עובר במעי אימו עד שיגיע הזמן שיצא לאוויר העולם, לגלות זה
הדרך בעולם. וכשיוצא קודם זמנו, זה בחינת נפל.ועל ידי פגם המחלוקת נתפרסם
קודם זמנו..." [ליקו"מ ח"ב תורה כ'] כלומר, לחדשנים, כדאי לזכור שהם כלים
ביד ה' לגילוי רצונו ואם כך, גם העיכובים בדרכם, הם לטובתם. הם נותנים להם זמן
להתפתח לרמה שלימה יותר עד שיפרצו ודרכם תתפרסם בעולם. לכן, כדאי להם
'להנמיך פרופיל' ולהימנע ככל האפשר מעימותים חזיתיים עד זמן 'הלידה' והגילוי
אותה כבר יגלגל ה' שיודע מתי זמנה הנכון.
3. לכל מהפכן, כדאי לזכור, שגם אחריו יגיעו בדרך הטבע, אנשים שלמים יותר
ממנו, וגם הם ירצו לעשות שינוי בעולם. על כן, במחשבה לטווח ארוך, משתלם
יותר לכולם, שיהיה 'נוהל' כזה, שכל דרך חדשה תגיע בנחת לעולם ולא בדרך של
עימותים. כך מסביר הרלב"ג (שמואל א' כד' ה') את הימנעות דוד לפגוע בשאול על
אף שהדבר היה מותר לו (מדין רודף) כדי שהאנשים יתרגלו, שמלך - לא מחליפים
בהריגה. בעתיד, התברר שהשיקול הזה הצליח: במלכות יהודה לעומת מלכות
ישראל בה היו מרובות ההתנקשויות במלכים, כמעט לא היו התנקשויות פוליטיות.
(וכשהיו - היו מעורבים בהם אנשים ממלכות ישראל) ומלכי בית דוד הוסיפו למלוך
בן אחר אב במשך מאות שנים. וקיבלה גם הבטחה מה' שתימשך לנצח. ובכן-
הסבלנות השתלמה!
4. הסבלנות וההמתנה מעניקות למהפכן, ביטחון שהוא פועל כשליח של ה'
יתברך בהנהגת העולם ולא מכוח רצונו הפרטי וה'קריזות' שלו. זה דבר מרגיע
ומשחרר מאד. הן גם ממלאות בביטחון שהמהפך המיוחל, יגיע בסופו של דבר. כיון
שמי שבאמת אחראי לקדם אותו הוא ה' שהוא כל יכול, ולא אני הקטן והמוגבל.
הקול היהודי
ביום חמישי שעבר, עלה ערן, תושב כוכב יעקב על אוטובוס על קו 143 מתחנת הדלק
במעבר-מכמש לכיוון ירושלים. האוטובוס היה נהוג בידי נהג ערבי. לאוטובוס עלו יחד איתו שתי
נשים ערביות וילד. הנהג הערבי כמובן העלה אותן ללא שאלות מיותרות.
כאשר האוטובוס החל לנסוע, נגש אחד הנוסעים ושאל את הנהג למה הוא מעלה את
הערבים בלי לבדוק ת.ז. וכד', אבל הנהג לא התייחס לשאלה.
בשער בנימין, הוא העלה ערבי נוסף. בשלב זה ניגש ערן לנהג ושאל אותו האם רק בגלל
שהוא ערבי הוא מעלה את הערבים בלי לבדוק מי הם ומה הם, "הנהג", מספר ערן, "בגסות
ערבית אופיינית השיב "כן".
"אני הכרזתי באוטובוס שראוי שכל הנוסעים ידעו על המצב שנוצר, הכרזה שיצרה מצב
רוח מאתגר של שמחה, והרוחות הלכו וסערו".
במחסום חיזמה נגשו כמה נוסעים לדלת הקדמית של האוטובוס, סימנו לחיילים שיעצרו
את הנהג ודרשו שהחיילים יבדקו את האוטובוס. החיילים והמאבטחים הורידו מהאוטובוס את
ארבעת הערבים והשאירו אותם במחסום. למורת רוחנו, את הערבי החמישי – נהג האוטובוס –
"מסיע השב"חים" כהגדרתם, לא עצרו.
ערן ציין בפני כתב הקול היהודי כי "שוב מתברר ש"נהג ערבי בעד הערבים", שוב מתברר
שאין הבדל איפה גר הערבי. אנו נמצאים במציאות לא בריאה שנכפתה עלינו – מציאות
המחסומים. המחסומים יוצרים אשליה שיש כאן שני חלקי ארץ ישראל וכן שני סוגים של
ערבים". "כמובן", הוסיף ערן, "שמציאות זו רעה מאד, והסיפור שלי התרחש על רקע מציאות זו
שאליה נקלעתי". "חובה להיות עירניים לתופעות כאלו, לא להתעצל ואם יש בעיות עם נהגים
ערבים (עצם זה שהם ערבים זו כמובן בעיה, לא?) להתלונן לאגד (ולא למשטרה במקביל כי אגד
נוהגים לטפל בפניות והמשטרה לא, ואם מערבים משטרה המדיניות של אגד לחכו עד סוף
הטיפול המשטרתי – מה שלא קורה...).
"אם כל אחד ידאג", סיים ערן ואמר, "שלא יהיו גויים בחלק הארץ שבו הוא יכול לפעול
זאת – הבית שלו, הגינה שלו, האוטובוס או כל מקום אחר – הוא מקיים את הלאו של "לא
תחנם". וזה מבצע נחמד לעשות".
"נהג ערבי בעד הערבים..."
משה מירון בטאט, דמות מוכרת בקרב פעילי הימין - תושב שכונת "שמעון הצדיק" שנעצר בשבת שוחרר. קבוצת יהודים שהלכה בשבת בשכונת "שמעון הצדיק" בירושלים הותקפה ע"י ערבים
שאחד מהם אף היה חמוש באלה. משה מירון, המתגורר בשכונה שמע את ההמולה ויצא מביתו. לטענתו התקרבה אליו ערביה כבת 80 המתגוררת בשכונה והשליכה לעברו אבן. למקום הוזמנה
משטרה והערבייה טענה שמירון "הטריד אותה" בכך שאמר לה ש"היא יפה" (יצויין כי מדובר בערביה כבת 80 ). מירון כמובן הכחיש וטען שהערבייה זרקה לעברו אבן.
שוטר שהגיע למקום, גם הוא ערבי, אמר למשה שהוא מעוכב ודרש ממנו לעלות לניידת. מירון הסביר לשוטר הערבי, שהוא יהודי ואסור לו לנסוע בשבת אך השוטר ערבי ולכן מותר לו לנסוע.
הוא הוסיף שהוא מוכן ללכת ברגל לתחנה הסמוכה למקום. השוטר לא הסכים והעלה את מירון בכח לניידת. בבוקר יום ראשון, הובא מירון בפני שופטת בית משפט השלום בירושלים שולמית
דותן. את מירון ייצג עו"ד נפתלי ורצברגר מטעם "חננו". המשטרה טענה שמירון הטריד את הערבייה וכן העליב את השוטר שעצר אותו בכך שאמר לו שהוא ערבי ולכן מותר לו לנסוע בשבת...
המשטרה ביקשה להרחיק את מירון למשך שלושים יום משכונת "שמעון הצדיק" ולשישים יום מהערבייה. במהלך הדיון הודה נציג המשטרה כי לא הם לא טרחו לחקור את הערבייה על זריקת
האבן, מה גם שתושבי השכונה היהודים טוענים שבידיהם תמונות וידאו ממערכת האבטחה המתעדת את האירוע כולו. השופטת קבעה שאין בעיה חוקית לומר לשוטר ערבי שהוא ערבי ולכן אין
כאן עבירה של העלבת שוטר. בסופו של דבר הסכימה השופטת להרחיק את מירון מהערבייה בת ה 80 ואף הדגישה שאסור לו לומר לה גם דברי חיבה... תושבי השכונה הודיעו כי יגישו
למשטרה את החומר המצולם והם מקווים כי המשטרה תחזור בה מהאשמותיה הנלוזות. אז עכשיו זה רשמי... מותר לקרוא לערבי "ערבי".
4 ~ 054-9915112
 SMS   
  Hakol.Hayehudi@gmail.com הקול היהודי
~
"נעשה, ונשמע" – אירועי השבוע בקצרה
אם יש לכם
סיפורים
מעניינים
נוספים על
עבודה
עברית, אנא
שלחו אותם
למוקד
בכתובת
המייל של
מוקד עבודה
עברית
כתובות "תג
מחיר", "מיועד
להריסה", "על
יהודה ושומרון
תהיה מלחמה",
רוססו ביום שלישי
בלילה על קירות
המסגד בכפר
איבטין שבצפון.
המשטרה עצרה
ארבעה תלמידים
מישיבת כפר
חסידים בחשד למעורבות במעשה. הצדיקים מכחישים את מעורבותם בעניין,
ושותקים בחקירה. אשריהם. המשטרע מבקשת (יום חמישי) להאריך את מעצרם
בעשרה ימים.
צוותים מקצועיים וגרפולוגים של מחוז צפון במשטרה בחנו היטב את כתובות
הגרפיטי בכפר אבטין בצפון, והגישו את מסקנותיהם בצורה חד משמעית -
"הכתובות נוצרו על ידי קצר חשמלי"!
השבוע הגיעה ניידת משטרה לכוכב השחר לתת דוחות. בתוך הניידת ישבו 2
חיילים כליווי בטחוני לשוטרים (מפני מי?). מיד התחיל שיח עם החיילים על אופי
העבודה בה הם אמורים לעבוד, ובטח שלא לסייע למשטרה. קצין המשטרה ביקש
מהחברים להפסיק את השיחה אך לא נענה כמובן. הקצין ביקש מהחיילים להפסיק
את השיחה אך גם הם בחרו להמשיך ולשוחח עם התושבים. ערב כך, עזבה הניידת
את היישוב.
ביום ראשון הגיעו לביתו של מאיר ברטלר מעדי עד שבגוש שילה בלשי
משטרה והזמינו אותו לחקירה. בבוקר יום ב', התייצב מאיר במשטרת אריאל ונכנס
לחדר החקירות, שם ישב איש שב"כ המכונה "בני". "בני" אמר למאיר שהשב"כ יודע
על כך שהוא פעיל למען החזרה לשכם ולבתי הכנסת העתיקים ביריחו. הוא הוסיף
שהשב"כ לא יכולים להמשיך לשתוק ואם לא יחדל מפעילותו יש להם אמצעים כגון
הרחקות מנהליות. "בני" ציין ש"עם הערבים המדינה ישר מגיבה בטילים אבל
ליהודים המדינה מוציאה צווים מנהליים". יש לציין כי הפעילות לחזרה לשכם
ויריחו היא פעילות לגיטימית וגלויה הכוללת צעדות ועצרות מחאה. מאיר מסר כי
"השב"כ פועל כנגד פעולות לגיטימיות באמצעים דרקוניים ואנטי דמוקרטיים" הוא
הוסיף כי "הפעילים אינם נרתעים והפעילות תימשך עד שבעז"ה נשוב לשכם
וליריחו."
ביום שלישי השבוע הרסו המינהל האזרחי בליווי כוחות משטרה רבים מבנה
בבית אל, שהוקם בעקבות צו ההקפאה המרושע. הכוחות נהגו באלימות רבה, וריססו
בגז מפגינים רבים. עשרות נפגעו מהגז ומפגיעת אלות. תשעה צדיקים נעצרו
ושוחררו בערב לאחר חקירה. יש לציין כי הציבור שבא למחות כנגד ההרס היה נחוש
ונחרץ: לעבר כוחות ההרס הושלכו בקבוקי צבע, ביצים סרוחות ואף מספר אבנים
ריחניות.
באותו ערב, במחאה על ההרס הנפשע, התקיימו הפגנות מול ביתם של מרקו
בן שבת – ראש יחידת הפיקוח במינהל, המתגורר ברחוב בורוכוב בבירה, ומול ביתו
של רמי זיו תושב פדואל. בלילה חולקו בבניינים השכנים כ 150 פלאיירים המתארים
את מעללי אנשי המינהל כנגד ההתיישבות היהודית בארץ הקודש.
הפגנות נוספות התקיימו מול משרדי המינהל האזרחי בבית אל, בצומת ה-
ובצומת שילה. אשריכם ישראל. T
בעפרה הגיעו כעשרה חבר'ה לביתו של פקח המנהל יגאל רותם ודפקו
בדלת. כאשר הוא פתח את הדלת, צעקו עליו כמה דקות וכשהזמין משטרה הם הלכו.
ממספר מקורות דווח לקול היהודי, כי תוכניות המשטרה ביום שלישי היו
להמשיך במסע ההרס מבית אל – לעבר גבעת רונן וגבעת תקומה ביצהר. המאבק
הנחוש בבית אל מנע ועיכב את המשך מגמת ההרס. כמובן, שהדבר צריך לחדד
שבעתיים את חושיהם של נאמני ארץ הקודש, משום שמסע ההרס לא הסתיים
עדיין. יש להתכונן לקראת הבאות.
ביום רביעי התקיים דיון בבג"ץ על צווי ההרחקה המנהליים. המדינה נדרשה
להגיב בתוך שלושים יום על דרישתו של עקיבא הכהן לפיצוי כספי ולתלום שכר
דירה בזמן ההרחקה. שופטי בג"ץ יתנו את עמדתם העקרונית לגבי מתן הצווים
בהמשך.
אור ליום חמישי נשרפו שני רכבים בכפר אימאתין שליד קדומים. הערבי
טוען שזאת פעם שניה שמציתים לו את הרכב. (הערת מערכת: לא למדת אחרי
הפעם הראשונה שלא חונים ברחוב?!)
אתמול התקיים סיבוב שערים של 50 בנות צדקניות, היה בלאגן ואחת נעצרה
ושוחררה לאחר חקירה. היום (חמישי) אמור להתקיים סיבוב נוסף (כידוע המשטרה
ביטלה את הסיבוב החודשי וכאשר יענו אותו... יהיו שני סיבובים ואולי שלישי גם
ביום ראשון).
,Hakol.Hayehudi@gmail.com : דווחו לקול היהודי מאיזורכם
. או בסמס למספר 054-9915112
מי שירשם לקבל את העלון כל שבועבלפן
יוכל לקבל אותו בצורה יותר נוחה ומסודרת! בכתובת הזו    Hakol.Hayehudi@gmail.com  - "לא רק מספר מה שהם עושים לנו אלא גם מסתלבט על מה שאנחנו עשים להם": 
תקראו ותהנו
איך נרשמים?כהניסטית!
תרמי בקישור הבא שאת רוצה להיצטרף....כל הזמן שמח
אתה יכול לתת לי את הדוא"ל שלהם?..כהניסטית!
בבקשה:קוקו
Hakol.Hayehudi@gmail.com 
תודה רבה!כהניסטית!אחרונה
חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך