חופה- זקוקה לעזרה..אנונימי (פותח)
אני בעז"ה מתחתנת עוד כמה ימים, ישבנו לדבר עם הרב שמחתן אותנו ולא ממש הרגשתי בנוח לדבר איתו, דיברנו על הטקס עצמו ומה הוא יכלול מה אחנו מעונינים ומה לא וכל זה.. בגלל שהרגשתי לא בנוח אני רוצה שנדבר איתו שוב טלפונית, רציתי עזרה, אני רוצה טקס מיוחד שאנשים לא ישכחו כל כך מהר, בלי הרצאות ונאומים כי יש קהל חילוני לא קטן.. 
איך זה צריך להתנהל? מה קודם למה? 

והאם המנהג ששמים עפר על הראש של החתן זכר לחורבן ירושלים מקובל אצל ספרדים? 

עזרתכם תועיל לי מאוד! תודה!

"חתונה לא נשכחת"מאמע צאדיקה
המון אנשים מחפשים ומנסים למצוא את הנוסחא המנצחת- או את הגימיק המנצח- איך החתונה שלהם תהיה הכי לא-נשכחת בעולם.
 
אני אגלה לך סוד- זה לא עובד להם.
כי זה לא מה שהופך חתונה ללא-נשכחת.
 
מה שמיוחד בטקס החתונה היהודי- זה שכולנו מתחתנים ככה בדיוק- כולנו התחתנו ככה כבר אלפי שנים, להורים לסבים ולסבי-סבים שלנו היה בדיוק את אותו טקס- אותם ברכות, אוץם כיבודים... רק הד"ת של הרב היה טיפה שונה....
וזה מה שמיוחד פה- שמצטרפים לשרשרת הדורות של קדושת המשפחות של עמ"י
לא מדגישים את האינדבידואל- החתונה שלי- אלא את המסורת של עמ"י
וממילא- יש פה קדושה אדירה על הזוג המתחתן- וזה בלתי נשכח
 
מה שעושה חתונה ללא-נשכחת- זה הזוג עצמו
האור והשמחה שלהם, הקדושה והטהרה שלהם
האהבה שלהם ביניהם, למשפחות- ולכל האורחים שבאים
מה שהעושה חתונה של חברה שלי ללא נשכחת- זה עצם העובדה שהיא חברה שלי
 
 
וזה דבר שקהל חילוני לא ראה מימיו.... ויתפעל בטירוף לראות
 
 
לגבי ההתנהלות של החופה- יש כל מיני ספרים וחוברות שמבארים (או שיש בהם פרק שמבאר) את עינייני החופה.
תשאלי את המדריכת כלות שלך.
 
 
לגבי הדבר-תורה של הרב- אפשר לבקש ממנו לקצר...
אל תשמיטו אותו לגמרי- א. זה לא כבוד לרב.
ב. לכם כזוג מגיע ללמוד את הדברים- ושיאמרו דברים דווקא תחת החופה שלכם. אלו דברים בלתי- נשכחים וחשובים. (אמנם- אי אישית לא זוכרת מה הרב אמר בחתונה שלי... הייתי כלה נרגשת... אבל הווידיו יזכיר לי)
ג. יש מספיק נימון ותרבות- גם אצל חילונים- לשתוק ולהקשיב כשרב מדבר.
 
 
כמה הארות לסיום-
א. הוולים בתונה לא חייב להיות מחריש-אוזניים. אפשר לסכם עם התזמורת שמישו מהמשפחה אחראי להגיד להם להנמיך- ואם הם לא עושים את זה- אין כסף.
ב. עפר מקלה- עד כמה שידוע לי- זה מנהג כל ישראל, שכתוב בכל ספרי הההלכה. (עכשיו יקום התימני ויגיד )
ג. שיהיה במזל- וברוכה הבאה לפרום!!
 
צדיקה אחותך, אחלה תגובה!no name102
חתונה זה חתונה,
אנשים לא באים למופע תרבותי.
 
ולדעתי, בגלל שהקהל חילוני, זאת צריכה להיות חתונה תורנית.
מצטרפת לכל הנ"להביצה שהתחפשה
גם אצל תימנים שמים אפר >_<דאץ
אז בלי שטויות גזעניות. אל תהיו עמנואלניקים ><
יישר כח לצדיקה. אמיתות ראשוניות.ד.
כל החתונות לבסוף נשכחותנמרוד
ולאחר זמן גם זכרון החתונה שלנו עצמנו מתערפל והולך.
מובן מאליו שגם נאומי הרבנים נשכחים, גם הזוג עצמו לא זוכר (ובקושי מקשיב ושומע), רוב הקהל מקשיב בנימוס ותו לא. מספרם של המתעניינים בד"ת המושמעים הוא ממילא קטן ואת החילוניים זה לא מעניין כלל.
ועל כן, מה שנשאר זו חתונה יהודית כהלכתה, בלי שום טריקים ושטיקים.

שיהיה במזל ושתזכו לאושר ועושר.
זה נכוןט'
אבל יש ענין שהחתן והכלה יקשיבו לפחות לברכות כי הם צריכים לענות אמן.
לחלוטין לא נכוןאפצ'י
אני עד היום זוכרת את דבר התורה שאמר לנו הרב בחופה - הוא אמר שלושה משפטים, והם מלווים אותנו כבר 8 שנים.
 
אז מה הוא אמר?
הוא ביקש שנכוון לקיים בחופה שלוש מצוות חשובות: ואהבת לרעך כמוך, פרו ורבו, ומצוות "כי יקח איש אשה". ושנזכה לקיים אותן במשך השנים, וזהן.
 
וזה באמת עולם ומלואו!
אולי לא הבהרתי את עצמי נכון,אנונימי (פותח)
לא התכוונתי משהו כזה מפוצץ שכולם יגידו "וואו", התכוונתי לחופה יהודית מיוחדת, אם יש מנהגים מיוחדים שלא כולם עושים או מכירים, מיוחד מבחינה דתית.. יש משהו כזה? 

ואיך הולך הסדר של הטקס? מה בא לפני מה? מתי הד"ת נכנס? ובאיזה נושא הוא בדרך כלל?

תודה לכולם!
כן יש מנהגים..חשבשבת
משמעות סדר החתונה
 
אוך זה^^לא קובץ טובחשבשבת
קובץ מתוקן
טוב- את זקוקה לסדר רציני... חברים- תוסיפו עלי!!מאמע צאדיקה
קודם כל- אמורה להיות לך מדריכת כלות. היא אמורה- בין היתר- ללמוד איתך על הסדר של החופה- מה קורה שם בעצם....
אם אין לך מדריכה עדיין (ואיך אין לך?! זו דרישה ברבנות כשנרשמים!) -תגידי ונעזור לך בהפניה לאירגונים רלוונטיים.
 
סדר הטקס- עפ"י זיכרוני- יכול להיות שיש כמה תיקונים (שאני שאמח אם חברים -יאירו ויתקנו מה שצריך..)
החתן- מלווה באבות- בא לכסות את הכלה בהינומה.
להינומה יש משמעות הכלתית- יש סבר שאומרת שהינמה זה ה"חופה" שהיא חלק מהקיניין של הקידושין.
הוא הולך לחופה.
הכלה גומרת את כל התפילות- ואז האמהות לוקחות אותה לחופה.
יש כאלו שנוהגים שהכלה ומלוותיה מקיפות את החתן 7 פעמים. (יש כאלו שלא נוהגים... תשאלי את הרב שלכם. אם יש מישו שיכול להעשיר אותנו בהסבר לטעם-- תודה!)
עומדים בחופה לפי הסדר- מנחה האירוע (זה גיס או אח או בנדוד שמקריא מי מכובד מה...), הרב, האבא שלה, הבא שלו, חתן, כלה, אמא שלה, אמא שלו.  פני הזוג כלפי ירושלים
"הסידור קידושין מכובר הרב פלוני אלמוני" (זה המחנה...)
הרב לוקח מיקרופון- נותן את הד"ת שלו- ואז מתחילים הקידושים
*מתי קוראים לעדים? לפני הברכות אירוסין? (לא זוכרת..)
קיצר- יש שם שני עדים (הרב יסביר לכם מה ומי הם צריכים להיות ולא להיות... רמז- לא קורבים שלכם...)
שתי ברכות- "...מקדש עמו ישראל ע"י חופה וקידושין" וברכת גפן
את והחתן צריכים לשמוע את הברכות ולהתכוון לצאת- כי אתם תשתו מהיין
הרב שותה- נותן לחתן לשתות, ואז אמא שלך נותנת לך לשתות (החתן לא נותן לך לשתות בשלב זה)
אז החתן נותן לך טבעת ואומר את דברו (נכון? טבעת זה אחרי ברכות- כן?!)
ואז כולם עושים קולוללולולולולולו ואת מקודשת
שזה אומר- שלב ביניים של נישואין- שבו את אסורה לכל העולם וגם אסורה לבעלך
זה שלב של קשר רוחני ביניכם- בלי קשר גשמי
"בקריאת הכתובה מכובד פלוני" (תכבדו מישו שידע לקרוא את הארמית של זה...)
* מאוד מומלץ שתלמדי מה התוכן של הכתובה- מה כתוב שם- כי זה מסמך משפטי הבסיסי של הנישואין שלכם. (וגם כי זה בארמית- ככה שאם את לא יודעת מה זה "כסותייכי וסיפוקיכי בקושטא- את בבעיה די משעממת....)
אחרי ההקראה- החתן נותן לכלה את הכתובה. את יכולה לתת לאמא שלך לשמור לך את זה עד אחרי האירוע- שלא יאבד!!! (אם זה נאבד- אסור לזוג לחיות ביחד עד שכותבים חדשה- ולכן הרבנות שומרת עותק כתובה שלכם- על כל צרה שלא תבוא....)
אז מברכים שבע ברכות- (מישהוא יכול לתת לנו וורט על 7 ברכות? משמעות? מבנה? וכו')
תקשיבי לברכות מתוך כוונה לצאת- המברכים הם שליחים שלכם (של החתן) לברך -ואתם צריכים לשתות מהיין בסוף.
מקובל לכבד כל ברכה- למישו אחר להגיד. (שמישו יפרט על פוליטיקות וכיבודים?)
אחרי זה- החתן שותה- ונותן לך לשתות (תרימי קצת את הההינומה.)
אז הרב שם אפר מקלה על ראש החתן- זכר לחורן הבית, שוברים כוס ושרים "אם אשכחך ירושלים"
ואז כולם אומרים מזל טוב ומתחבקים ומתרגשים וכו' (חבל על הליפסטיק... לא נורא)
 
ברוב המקומות נהוג שהחתן והכלה נותנים ידיים בדרך לחדר ייחוד- כי זה חלק מהקיניין של החופה (יש מקומות שלא נהגו- כי זה לא צנוע, או כדי להצניע לכולם שלא ידעו מי חופת נידה ומי לא.... תשאלי את הרב)
הולכים לחדר ייחוד. תהנו לכם. יש לךם כ 20 דק' לבד... עד שהצלם יבוא להציק לכם.
 
 
ספרים וחוברות מומלצים:
* ספר "איש אישה" של הרב קונהל -יש פרק על סדר הטקס
* חוברת תכלת מרדכי -על חופה וקידושין
*יש משו של הרב קרליבך.
יש עוד... (המלצות?)
 
 
 
 
 
 
 
הסיבה לסיבובים...חשבשבת
מעין לעתיד לבוא- שאישה תיהיה בדרגה נעלית מהבעל והיא תיהיה המשפיע והוא המקבל בניגדו למצב היום ככתוב: "אישה תסובב גבר"
עוד משהו על הסיבוביםכן לציפור
האמת, פעם ראשונה ששמעתי את ההסבר של חשבשבת, זה לא שאני ח"ו אומר שהוא לא נכון או טעות, פשוט תמיד יש פעם ראשונה (-:
 
אין לי מושג למה עושים 7, בטח משהו שקשור לשלמות של הטבע, אבל קבלו את ההסבר הזה ממש בערבון מוגבל.
יש משהו שגם בו אני לא ממש מבין אבל למדתי בכמה מקומות על זה שיש שתי סוגי השפעות מרכזיות של הקב"ה, יש אור ישר(הגבר) ויש אור מקיף(האשה), עכשיו... אל תשאלו אותי מה זה ממש אומר כי זה דברים עמוקים מאוד שאין לי ממש מושג בהם. אבל זה עוד משהו שההקפות של האשה באות לסמל. האיש עומד באמצע בתור אור ישר, והאשה מקיפה אותו כדי לסמל את האור המקיף.
 
ושיהיה מלא מזל"ט!!!
 
 
 
7- כנגד שבע המידותחשבשבת
שלמות המידות
 
והסבר יפה
זה גם כן אומר שהאישה היא למעלה מהגבר בשורשה רק בעולם זה נראה הפוך ובגאולה עוד נראה את זה
 
 
הסבר קצר על אור ישר ומקיף:

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית

קפיצה אל: ניווט, חיפוש
ערך זה עוסק באור ישר. לערך שעוסק בפירושים נוספים באור, ראו אור (פירושונים)

אור ישר הינו גילוי והמשכת ההארה משם הוי' להיות מקור להתהוות העולמות, כי הוי"ה מלשון התהוות. והיינו המשכת אור שבסדר ההשתלשלות מלמעלה למטה.

ונקרא אור ישר בגלל שלשה טעמים: -

א) להבדיל מאור העיגול (סובב כל עלמין), שאין לו ראש וסוף - דבר המלמד על היותו בלי גבול, אבל אור ישר הנמשך מלמעלה למטה, יש לו ראש וסוף, שהרי מאיר מהמאור אל הנבראים להחיותם, והוא אור הבא בהגבלה.

ב) להבדיל מאור חוזר המאיר מלמטה למעלה, מהתהפכות החושך לאור, שזה תכלית הכונה , ולכן האור מאיר שם ביתר שאת, בבחינת רצון העליון - אין סוף ב"ה.

ואילו אור ישר - עם היות שהוא אור הבא מעצם המאור (ולא כמו אור חוזר שרק מוחזר מעצם שאינו מאיר מצד עצמו), מכל מקום הריהו בא בהגבלה.

ג) להיותו "ישר" - בלי שינוי בפנימיותו - בעצם מהותו, שכמו שהיה קודם שנברא העולם, שהיה אור אלקי - בהיותו כלול בשורשו ומקורו אין-סוף ב"ה - כמו אור השמש בשמש, שאז היה בטל ומאוחד ממש במקורו, כך גם לאחר שנברא העולם, שאף על פי שנמשך האור לאחר הצמצום בבחינת גבול, עם כל זאת - בפנימיותו ובעצם מהותו לא נשתנה, והוא אור אלוקי, וכמו שכתוב "אני הוי' לא שניתי" - לא השתניתי, והוא ישר - כמו שהוא למעלה כך הוא למטה.

 

אור מקיף - כל אור אלקי המאיר לעולמות או לכלים או לכל נברא שהוא, שאינם יכולים לקבל את האור בפנימיותם והרגשתם, מצד היותו גדול ומופשט מהם, נקרא האור בחינת מקיף ביחס אליהם. והיינו שהוא מעל ומעבר ליכולת השגתם.

עיקרו של אור מקיף הוא אור אין סוף הבלתי בעל גבול.

אור אין-סוף ב"ה מבחינת סובב כל עלמין, הוא אור אלקי הבלתי בעל-גבול, ולכן אין הנבראים המוגבלים יכולים לקבל - להרגיש ולחוש בפנימיותם את האור, והוא מקיף בעצם.

ושלושה ענינים בזה:

א) היותו סובב כל עלמין. ואין הכונה סובב ומקיף מלמעלה ח"ו, שהרי אינו בגדר מקום ח"ו, שאינו מוגבל בשום הגבלה שהיא, ולית אתר פנוי מני' (אין מקום פנוי ממנו), ונמצא למטה כמו למעלה, בתוך הנבראים, מחוץ להם ובעצם הויתם.

יתר על כן, האור אף נמשך ופועל בהם, שהרי הוא "מקיף" אותם כביכול, ו"הקפה" זו היא פעולת ההתיחסותו אל ה"מוקפים", ואדרבה - גורם להם פעולה עצומה בענינם, ופעולתו בנבראים היא עקרונית ביותר, והיא, שכל עצם התהוותם מאין ליש על ידי אור הממלא כל עלמין - בא מכוחו של האור הסובב כל עלמין.

מכל מקום נקרא "סובב כל עלמין" משום שהוא בהעלם ואינו נרגש.

ופירוש - סובב כל עלמין, סובב ומקיף את השגת - תחושת והרגשת הנבראים, וזאת בגלל עליונותו והיותו מופשט בבחינת בלי-גבול.

ב) להיותו סובב כל עלמין, הרי הוא בבחינת עיגול כביכול, להורות שאף על פי שלית אתר פנוי מני' כנ"ל, מכל מקום הוא נקרא בדרך משל כמו "עיגול", וזאת על שם שה"עיגול" אין לו התחלה ואין לו סוף, כך גם אור זה אינו בגדר גבול ח"ו - אין לו התחלה ואין לו סוף, ולכן מקיף ה"ראש" וה"רגל" כאחד, במדריגה העליונה ובמדריגה התחתונה בשוה. והיינו שנמצא גם ברגל כמו שנמצא בראש. ועם זה - אינו מורגש ואינו מתגלה בראש, כמו שאינו מורגש ברגל.

ואף על פי כן, הארה מאור המקיף זורח בתוך הכלי, שהרי "המקיף מצחצח חצי הכלי מבחוץ" כמבואר ענינו בתורת החסידות. אבל גם זה בהעלם, שאינו מאיר בתוך הכלי בבחינת פנימיות וגילוי.

ג) האור המקיף בחינת סובב כל עלמין, מהוה שמירה לאור הפנימי. כי האור פנימי להיותו מלובש בכלי, הרי עלול להפגם ח"ו ע"י פגם בכלי, ולכן המקיף שומר עליו, כי אור המקיף מצחצח חצי הכלי מבחוץ, והמקיף גם מסמא עיני החיצונים, נמצא שעל ידי המקיף אין החיצונים יכולים להתקרב אל הפנימי.

[עריכה] מקורות לעיון:

  • אגה"ק ג., ד"ה האומנם ישב א-לקים תרמ"ג, לקו"ת ויקרא כב. ג', שם במדבר נב. ב', שם דברים כא.ד'
(חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות").
מצטרפת לחשבשבת , המקור הוא בקבלה+mp8
ולכן הנוהגים ע"פ דרכי הקבלה- חסידות- נוהגים בכך.
קודם כל שלום לכולם, רציתי להוסיף הסבר ל7 סיבוביםאנונימי (פותח)
בס"ד
אז קודם כל שלום לכולם

שמעתי פעם הסבר שהכלה מסתובבת 7 סיבובים סביב החתן
 זה מסמל שבירת החומות בין החתן לכלה כמו בחומת יריחו 
כמו כן למיטב ידיעתי זה הוא מינהג אשכנזי יש ספרדים שאימצו את המינהג
לכל אחד התפקיד שלו...כן לציפור
כל מה שאני אכתוב פה זאת סברה שלי, ללא שום מקורות, פשוט זה נראה לי ההגיון הבריא. (-:
 
גם היום, האיש לא נמצא מעל האשה, למרות שאני לא יודע למה, אבל יש נשים שחושבות ככה, ומקימות ארגונים למיניהם שיפעלו בשביל להוכיח שהאשה יכולה לעשות כל מה שהגבר עושה.
 ולעתיד לבוא האשה לא תהיה מעל הגבר.
כל דבר בבריאה עושה את תפקידו. נכון שיש דברים שהם עליונים יותר כמו ישראל ושאר אומות העולם(שגם על זה יש מה לדבר) אבל זה לא נראה לי תקף לגבי איש ואשה שהם שני דברים שמשלימים אחד את השני ולא נלחמים אחד בשני.
זה כמו שמישהו יגיד שהשמים יותר חשובים מהארץ, שברור שלכל אחד מהדברים פשוט יש תפקיד אחר, שביחד הם משלימים את הבריאה.
מדובר פה על סדר השתלשלותחשבשבת
ולא על פמיניזם שוביניזם שהוא מושלל לחלוטין
לאיזה 7 מידות התכוונת?נקדש את שמך..
לי ידוע ש7 מסמל את הטבע.
 
או - שעד 7 זה מסמל את החומריות שבעולם, אחרי 7 מסמל את הקדושה ו7 זה מעין 'קידוש החומר'.
 
קצת הסתבכתי עם דבריי, ואני לא בטוחה בהם במאה אחוז... אז תתקנו אותי אם טעיתי בבקשה.
 
ז' המידות בקבלה:אנונימי (פותח)
ב"ה
חסד גבורה תפארת נצח הוד יסוד מלכות
אני דווקא לא אוהבתno name102
שעושים ת'קולווללולולו ישר אחרי ששוברים תכוס.
זה ניראה לי לא מכובד.
וראיתי בהרבה חתונות ששברו תכוס, ורק אז שרו "אם אשכחך"- יענו לא לפני ששברו.
זה היה הרבה יותר יפה, ויחודי, ככה שאם את רוצה משו יחודי, ניראה לי שזה נכנס לקטגוריה..
אני איתך....כן לציפור
בחתונות שהרבה שלי עושה, הוא מסביר לפני שבירת הכוס למה שוברים אותה ועל החיסרון הגדול שזה בא לסמל, והוא מבקש מפורשות שלא ישמחו אחרי שהחתן שובר את הכוס.
 
ד"א, אחד מהמקורות לעניין שבירת הכוס הוא... מסופר בגמרא שמר ברי דרבינא עשה חתונה לבנו וראה שחכמים שמחים יותר מידי, אז הוא לקח כוס בשווי 400 זוז.(משכורת של שנתיים!!!) וכולם נהיו בשקט.
ולצערינו היום מה שקורה זה בדיוק הפוך, שוברים כוס לזכר חורבן ירושלים וכולם שמחים.
נק' למחשבה...
*הרב שלי, לא הרבה (-:כן לציפור
על רבנים של צדיקים נסתרים, אני לא שואלת...no name102
נראה לי שפספסת את הקטע שנקדש את שמך..
הוא שובר את הכוס של ה400 זוז...
שבירת הכוסשיפקה
אני שמעתי על מנהג יפה בשבירת הכוס(כדי שלא יתחילו לעשות קולולולולולו, וישמחו כאשר זה מסמל משהו עצוב):
החתן אומר "אם אשכחך..."וכו', ואז התזמורת מתחילה לנגן את "אם אשכחך"(באיזה מנגינה שבוחרים), ובאמצע השיר הרב מסמן לחתן לשבור את הכוס. בד"כ אי אפשר כ"כ לראות את הכוס נשברת- ומוחאים כפים אחרי ששומעים את הצליל. אם זה באמצע השיר- אף אחד לא שומע את הכוס נשברת ולא מריעישים בשמחה.
דרך אגב- מי שרוצה חתונה לא נשכחת- אני ממליצה לקחת את התזמורת "שיר חדש"- הם מדהימים! ובאמת מקפיצים ומלהיבים. שווה לבדוק ולנסות.
אצלנואנונימי (פותח)
בס"ד

בחתונה שלנו שרו "אם אשכחך", תוך כדי כך החתן [כיום בעלי... ב"ה] שבר את הכוס, ואחרי שנגמר השיר עברנו ל"יבנה המקדש" שזה שיר שמח על גאולה.
מנהג ההקפה 7 פעמים הוא אשכנזי-משה ר-
בעדות המזרח זה לא נהוג
מנהג שלא מומלץ לאף אחד!ב.ש.
הרב של אח שלי היה בחתונה שבה החתן בחופה היה צריך לדרוך על רגל הכלה זכר ל"והוא ימשול בך".  
יש מלא דברים שאסור לעשות..shimi11
אל תתנו לאיזה רב מקובל אלוקי לעשות לכם ברכה עם כונות הרש"ש ע"ה.. זה 20 דקות של סיוט לציבור.
תקפידו שהיין יהיה יין לבן! שאם ישפך..
תקפידו שכל הרבנים שמכובדים בברכה הגיעו לחופה ותבקשו בהתחלה שכולם יעמדו ליד החופה כי עד שהם מפלסים דרך זה לוקח יותר מידי זמן..
לכתוב את ההנחיה ברורה על דף שהקריין יודע להגיד ברהיטות את שמו של דוד הכלה מנחם זמנטוביסקי...
מנהג יפה לשים אפשר על הראש החתן...
לשים כוס קלה לשבירה ולא איזה סופרגלאס עבה..
ויש עוד כל מני שלא זוכר..
 
כמה שיותר שמח!!תכלת דומה לים
מוזיקה רועשת (לא מידי), באמצע החופה שירים, וכן, אפילו קצת ריקודים של החתן עם הרב  באמצע החופה.
הקהל התרגש מאוד, ולא שוכחים את החתונה הזו אפילו שעברה חצי שנה כבר!
מה שעשה את החתונה ההיא לשמחה היה הפשוטות.
פשוט החתן והכלה היו שמחים, ולא היה אכפת להם מכלום! אז כל דבר שימח אותם, וזה הוקרן אל כולם.
שמחה, זה המפתח. עד כמה זה תלוי בך? לא יודעת. תבואו פשוט שמחים, בפשטות. זה היום הכי גדול שלכם.
מנהגי חופהאם הבנים12
עבר עריכה על ידי Admin בתאריך י' תמוז תש"ע 10:05
מנהג ה7 סיבובים סביב החתן מלא טעמים וסיבות. בעיקרון הספר המקיף ביותר על כל שלל הממנהגים מה מותר ומה אסור וכו' לענ"ד הינו "נישואין כהלכתם", אחד הטעמים [שמופיעים בספר] הינו שכל מנהגי החופה הינם דומים או מזכירים את החופה שבין ישראל לקב"ה [מעמד הר סיני], וזכר להקפות שעם ישראל הקיף את הר סיני עושים את ההקפות הנ"ל [אם אני לא טועה]. לגבי מה שתכלת דומה לים כתבה, הרב שפירא זצ"ל מאוד הקפיד בחופות שערך שלא יהיו שירים כלל בין הברכות במהלך ה7 ברכות שבתוך החופה [לפני ה7 ברכות ואחרי כן, באמצע הברכה האחרונה כן, בימי ה7 ברכות גם בין ברכה לברכה כן אבל לא חופה] כיוון שכל ה7 ברכות הינן המשך אחד לחתן ולכלה ואסור שיהיה הפסק בברכה [בחופה הברכה הראשונה שמברכים הינה בורא פרי הגפן ורק בסוף שותים לעומת זאת בימי ה7 ברכות ברכת בורא פרי הגפן הינה הברכה האחרונה]. לגבי יין לבן שימי ממליץ ממש נכון [אם כי נראה לי שעדיף מיץ ענבים לבן - זה יותר קל ויותר טעים לשתות], רב אברום זצ"ל היה מגדיר זאת יין של חסד מאותה סיבה ששימי כתב.

אני רוצה להוסיף שאני ממש מסכימה עם מה שאמרה [צדיקה אחותך], מה שמייחד את הקידושין ואת עם ישראל הינו שאנו לא מנותקים משרשרת הדורות ועד למעמד הר סיני.

אם ישנן שאלות נוספות אשמח לענות/ להגיב
אני חוזרת ומבקשת- לא לפרסם את שמי מעל גבי הפורום!!מאמע צאדיקה
אווטינג הוא איסור מדיני המדינה ומדיני התורה!!
 
גם אם הרבה אנשים יודעים מה השם האמיתי שלי- זה לא סיבה לפרסם אותו- ואותי- מעל גבי הפורום!!!
 
 
נייגון ארבע באבות של האדמור הזקן-מדהים!!!אנונימי (פותח)
לך..אנונימי (פותח)
אני חושב שאת לא צריכה להרגיש איתו הכי בנוח את לא מתחתנת עם הרב אלא עם בעלך לעתיד..אז ברור שיהיה דיבור נחמד ונעים אבל לא יותר מיזהץץ זהוי דעתי...
לךאנונימי (פותח)
ולמה את צריכה שהכי יזכרו? קצת צניעות ענווה...את רוצה שיזכרו אותך ואת בעלך לכו תופיעו בהופעה בקיסריה..
וחוץ מיזה אנשים שוכחים כל אחד יזכור את החתונות של הילדים שלו...צריך שהיה חתונה יפה וחופה יפה וזהווו! זהוי דעתי שיהיה מזל טוב...
אויש באמת, איזה חוסר רגישות.אנונימי (פותח)
הבחורה רוצה משהו קצת מיוחד. מה הבעיה עם זה?
abc אני איתך. לכי עם ההרגשה שלך כי אח"כ תתחרטי על זה שלא עשית משהו מיוחד כמו שרצית.
תכלס,אי''האחרונה
כל חתונה נשכחת בסוף
 
חבל לבזבז המון כסף שתצטרכו אותו אח"כ בשביל החיים...
זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים

השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?

זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.

מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?

המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולד
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה

הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.

לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?

אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.

התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?

בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?

 

אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?

איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?

במה מתבטאת הפתיחות שלך?

 

בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.

מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
אם חשוב לך דמיון בעולם הדתי עם אשתך, כדאי להגדיר מי אתה
לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה

אולי יעניין אותך