פרשת מטות מסעי - אני יוצא למסע של חיים... אח..
עבר עריכה על ידי <אריאל> בתאריך כ"ו תמוז תש"ע 21:49
אני לא יודע מה איתכם,
אני מרגיש ממש קשור לד"ת הזה...
 


"ויכתוב משה את מוצאיהם למסעיהם על פי ה' ואלה מסעיהם למוצאיהם" (פרשת 'מטות מסעי')

שני דברים מוזרים יש פה, הנה הם:
1) "מוצאיהם למסעיהם" או "מסעיהם למוצאיהם"?!
2) ההליכה היא על פי ה' או לא ע"פ ה'?!
 
בואו נזכר לרגע - עם ישראל יוצא ממצרים אבל אחרי כמה זמן רוצים לחזור למצרים.
לא רק רוצים, אלא גם מתחילים.
וואו, מה אתם עושים? ה' אמר לארץ ישראל. אתם הולכים נגד ה'!...

בכל החיים, יש שני סוגי מסעות:
יש יציאה אל המסע. (מהבית אל הישיבה וכדו')
יש מסע אל היציאה = מסע בחזרה אל נקודה שכבר יצאנו ממנה. (מהאולפנה אל הבית וכדו')
 

עכשיו נראה איך הדברים מסתדרים ממש יפה:
"מוצאיהם למסעיהם על פי ה'" = עם ישראל יוצא אל המסע. לארץ ישראל.
האא, מסע שכזה לכיוון א"י? הוא על פי ה'.
"מסעיהם למוצאיהם" = מסע אל נקודת המוצא. נסיגה לאחור, לכיוון מצרים.
סליחה?! מי בקש מכם לחזור אחורה?...
בודאי שלא ה'. לכן לא מוזכר 'על פי ה'', כי באמת ה' לא בקש שיעשו את זה.

(כלי יקר)


 
רגע, עוד חצי דקה בבקשה.
בקשה אחת שלי מכם צדיקים וצדיקות.
אני יוצא למסע של חיים. חיים שבשבילם, כדאי לחיות באמת.
אני עובר מפה בעז"ה עוד כחודש. הד"ת ימשיך - ויותר תותח ממה שהיה עד עכשיו.
אבל בקשה אחת לי אליכם. תתפללו עלי. בבקשה. תתפלו עלי בתוך כל עם ישראל,
שאזכה לצאת - אל מסע של חיים = מוציאהם למסעיהם - על פי ה'.
תודה על המילים הטובות כל הזמן, מתוקים אתם.
חשוב לי שתכנסו לפה בבקשה: להתראות חברים, אתם מדהימים...



 מסע חיי / בועז מעודה


אני יוצא שוב אל הדרך המושטת לרגלי
אל ימים ולילות, אל מסע חיי
אני אומר שלום לכל אחד
ארץ נרדמת ולב נפרד

מן הבית בו גדלתי נשמתי עוד מביטה
חלונות נפקחים אל אמת פשוטה
אני הולך איתה לכל מדבר
ארץ חורגת או דרך בר

אבל כמי הנחל הסוער
תמיד אני חוזר
לאן שגעגוע טוב ייקח
לשם אני שייך

ואם מישהו בבית מסתכל עלי עכשיו
כאדם לאדם, לא לאור כוכב
אני אומר תודה בקול נרעד
ארץ נפרדת ולב אחד

אבל כמי הנחל הסוער...

חוזר אל השבילים, אל הרחובות, אל הידיים הרחוקות
אל הזריחות, אל השקיעות והשנים הכי יפות
הן שיקרה, הן שעבר אל מה שעוד לא נאמר

כמי הנחל הסוער...






תודה לכם לכם אחים ואחיות מדהימים על הכל.
שנזכה בעז"ה כל החיים להמשיך קדימה אל המסע, על פי ה'.
שבת שלום ומבורכת מלאה שמחה וקדושה!
א-מ-ן-!


<נערך לבקשת המחבר..>

הד"ת לביינישי"ם (ו"ת...) >>>אח..
עבר עריכה על ידי <אריאל> בתאריך כ"ו תמוז תש"ע 21:51
אני לא יודע מה איתכם,
אני מרגיש ממש קשור לד"ת הזה...
 


"ויכתוב משה את מוצאיהם למסעיהם על פי ה' ואלה מסעיהם למוצאיהם" (פרשת 'מטות מסעי')

שני דברים מוזרים יש פה, הנה הם:
1) "מוצאיהם למסעיהם" או "מסעיהם למוצאיהם"?!
2) ההליכה היא על פי ה' או לא ע"פ ה'?!
 
בואו נזכר לרגע - עם ישראל יוצא ממצרים אבל אחרי כמה זמן רוצים לחזור למצרים.
לא רק רוצים, אלא גם מתחילים.
וואו, מה אתם עושים? ה' אמר לארץ ישראל. אתם הולכים נגד ה'!...

בכל החיים, יש שני סוגי מסעות:
יש יציאה אל המסע. (מהבית אל הישיבה וכדו')
יש מסע אל היציאה = מסע בחזרה אל נקודה שכבר יצאנו ממנה. (מהאולפנה אל הבית וכדו')
 

עכשיו נראה איך הדברים מסתדרים ממש יפה:
"מוצאיהם למסעיהם על פי ה'" = עם ישראל יוצא אל המסע. לארץ ישראל.
האא, מסע שכזה לכיוון א"י? הוא על פי ה'.
"מסעיהם למוצאיהם" = מסע אל נקודת המוצא. נסיגה לאחור, לכיוון מצרים.
סליחה?! מי בקש מכם לחזור אחורה?...
בודאי שלא ה'. לכן לא מוזכר 'על פי ה'', כי באמת ה' לא בקש שיעשו את זה.

(כלי יקר)


 
רגע, עוד חצי דקה בבקשה.
בקשה אחת שלי מכם צדיקים וצדיקות.
אני יוצא למסע של חיים. חיים שבשבילם, כדאי לחיות באמת.
אני עובר מפה בעז"ה עוד כחודש. הד"ת ימשיך - ויותר תותח ממה שהיה עד עכשיו.
אבל בקשה אחת לי אליכם. תתפללו עלי. בבקשה. תתפלו עלי בתוך כל עם ישראל,
שאזכה לצאת - אל מסע של חיים = מוציאהם למסעיהם - על פי ה'.
תודה על המילים הטובות כל הזמן, מתוקים אתם.
חשוב לי שתכנסו לפה בבקשה: להתראות חברים, אתם מדהימים...



 מסע חיי / בועז מעודה


אני יוצא שוב אל הדרך המושטת לרגלי
אל ימים ולילות, אל מסע חיי
אני אומר שלום לכל אחד
ארץ נרדמת ולב נפרד

מן הבית בו גדלתי נשמתי עוד מביטה
חלונות נפקחים אל אמת פשוטה
אני הולך איתה לכל מדבר
ארץ חורגת או דרך בר

אבל כמי הנחל הסוער
תמיד אני חוזר
לאן שגעגוע טוב ייקח
לשם אני שייך

ואם מישהו בבית מסתכל עלי עכשיו
כאדם לאדם, לא לאור כוכב
אני אומר תודה בקול נרעד
ארץ נפרדת ולב אחד

אבל כמי הנחל הסוער...

חוזר אל השבילים, אל הרחובות, אל הידיים הרחוקות
אל הזריחות, אל השקיעות והשנים הכי יפות
הן שיקרה, הן שעבר אל מה שעוד לא נאמר

כמי הנחל הסוער...






תודה לכם לכם אחים ואחיות מדהימים על הכל.
שנזכה בעז"ה כל החיים להמשיך קדימה אל המסע, על פי ה'.
שבת שלום ומבורכת מלאה שמחה וקדושה!
א-מ-ן-!


<נערך לבקשת המחבר>
כמו תמיד..מדהים.תמיד בשמחה
המון בהצלחה בהמשך הדרך...הדרוש=)
יפה מאוד.יהודה00
מה ההבדל בין הד"ת הרגיל לד"ת לביינישי"ם?
וואי,איזה ד"ת! אהבתי לגמרי שיראל.
תודה!דניאלה .ד.
שבת שלום וב"הצלחה.
אבל יש פירוש אחר שאומר-סוסת פרא
יש פרשן אחר (נראה לי רש"י) שמפרש את זה שונה, הוא אומר שה' אמר למשה לחזור כדי להטעות את מצריים, שיחשבו שהם התבלבלו
ממש יפה!! שכויח!)) ש"ש=]]ה!2ה 2!2ה
אא"מ, צודקת -אח..

הכלי יקר כותב -

"כי מתחילה וישובו ויחנו לפני פי החירות - פירש רש"י שהלכו לאחוריהם לצד מצרים".

והנה הרש"י המדובר:

  • וישבו - לאחוריהם לצד מצרים היו מקרבין כל יום השלישי כדי להטעות את פרעה שיאמר תועים הם בדרך כמו שנאמר ואמר פרעה לבני ישראל וגו'
  •  

    אבל יודעת מה, בשביל שלא נעשה פה "שיעור עיון בתנ"ך" אז הכלי יקר מביא עוד פסוק שאומר -

    "ונפן ונסע המדברה" - לפי שקלקלו הפכו לצד המדבר.

    "מבארות בני יעקן מוסרה - שחזרו שמונה מסעות לאחוריהם".

     

     

     

     

    בקיצור, אכן. אז ה' אמר להם שיחזרו, אבל אוקי, לא משנה דוקא הפסוק ההוא שם.

    העיקר שהייתה (!) חזרה אחורה של עם ישראל ללא רצון ה', כך כותב הכלי יקר.

    וממילא, מכאן ממשיך הד"ת. אבל צריך עיון בכלי יקר עצמו שיש מצב שלא הבנתי אותו בדיוק על מה מביא את הפסוק שהתכוונת אליו. היה נראה לי כאילו לומר שהם חזרו אחורה. אבל בכל מקרה, היה שחזרו אחורה שלא ברצון ה'.

     

     

     

    תודה רבה רבה על ההארה. בזכותך אשנה בנ"ד את הצריך.

    אם יש צורך להרחיב, בשמחה. בל"נ אבדוק את הפסוק המדובר בכלי יקר.

    שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!

    שאלתי את אבא שליסוסת פרא
    אמרתי את הד"ת הזה בשולחן שבת ואבא שלי אמר שחמשת המסעות האחרונים היו חזרה אחורה לכיוון מצריים בניגוד לרצון ה', והרש"י שדיברתי עליו מדבר על השלב שלפני ים סוף ושם ה' אמר לחזור בשביל להטעות את המיצרים.
    אח..,אולי זה מה שאמרת ואני סתם חוזרת, פשוט לא הבנתי מה כתבת...  
    יפה ממש!!!ת.מ.
    תודה רבה על כל הדברי תורה ובכלל ההודעות שלך בפורום....
    וגם אני התחברתי לד"ת הפעם....
    שכוייח!ארי צלוב
    אא"מ זה הפשט "דבר אל בני ישראל וישובו ויחנו..tompak
    ואיכבדה בפרעה ובכל חילו"....
    תודה עצומה,במבלולו
    מדהים שהרבה יותר כייפ לקרוא את זה פה מאשר בפייס.
    אינמה לעשות, האווירה משפיעה.

    ו- ד"א , ממש אוהבת את השיר הזה, שיר מדהים. התחברתי אליו ברמות. .(:


    תודה לך. בהצלחה.

    יישר כוח!דוסית גאה!
    ההבדל למי ששאל זה שהד"ת של הביינישים לא צבעוני...
    האוירה משפיעה... אח..
    אכן.
     
     
    רק שמחה וטוב בעז"ה.
    שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
    תודה צדיק! אח..
    גם בזכותך בדקתי את הדברים.
     
     
     
    תודה רבה על ההארה.
    שבת שלום ומבורכת!
    ממש יפה, תודה רבה!נשוב לכל יישוב
    מה הוא אומר? אח..
    ח...)) ^^ה!2ה 2!2ה
    שזה אומר?... אח..
    לא ידוע.. תחקצי כאילו על זה שזה לא מובן..=]]ה!2ה 2!2ה
    איך הגעת מ"צחקתי" ל-"תחקצי"???הדריכני
    כאילו, איך הצלחת להזיז ככה את האצבעות?!?!
    אין לי מושג!! גמאני לא הבנתי.) אני ממש מיוחדת!=]ה!2ה 2!2האחרונה
    מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

    לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

    מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

    על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

    אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

    אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

    תודה  

    כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

    לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

    מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

    על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

     

    אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

     

    אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

     

    תודה  

    הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

    האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

    הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

    בדיוק כמו בחיים האזרחיים

    הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

    ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

    חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

    מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

     

    הסיפור באורך 38 עמודים. 

     

    פרטים על הסיפור:

    השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

     

    תקציר:

     

    ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

    אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

    עד להימור הגדול מכולם. 

    אני חדשההרהמורניק

    סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

    משתתף בצערךסוורוס סנייפ
    תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    הפצות!!יהודי חסידי

    ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

     הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

     

    בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

     

    יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

     

     

    כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

     

    אשמח לתגובות....

    וואודומיה תהילהאחרונה
    מדהים!
    שלוםטאטע מלך העולם

    יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

     

    ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

    רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

     

    תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

    זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

    אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


    כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

    האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


    האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

    או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


    העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

    מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


    אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

    אמממטאטע מלך העולם

    זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

    אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

    הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

    בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

    אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

     

    לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

    אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
    אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
    אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

    זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

    אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

     

    עכשיו מבינים קצת יותר??

    כן...יהודי חסידי

    אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

     

    חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

    וואי תודה!טאטע מלך העולם

    אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

    ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

    אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

    כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

     

    בקיצור מורכב ביותר...

    בדידותהרשפון הנודד

    למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

    לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
    כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
    בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

    אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

    אתה לא חבר בתנועת נוער? 

    זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

    זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

    ...הרמוניה

    א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

    מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

    תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

    ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

    אולי יעניין אותך