לילה לבן?לבן כהה

כמה סיבות למה לא לעשות לילה לבן.

 

  • יום שישי בבוקר עמוס עוד יותר מהימים שלפניו, כשצריך לקחת את החניכים מבית הספר, להביא אותם לאולם, ולשמור שלא יעשו בלאגן. כל זה תוך כדי ארגון החזרות. לא כדאי להיות עצבני בזמן הזה.
  • לא אחת אני שומע בחודש ארגון את המשפט "בסדר, נעשה את זה בחמישי בלילה". זה גורם לדחיית כל הדברים לרגע האחרון.
  • בגלל ההתרגשות של "הלילה הלבן", עד שמתחילים אותו, כבר מאוחר, ונשארו הרבה משימות שדחינו ללילה הזה!
  • ולא מספיק כל העבודה שמצפה, אנחנו עוד שנייה נרדמים בעמידה!
  • חוצמיזה, שגם בשעות הקטנות של הלילה, אתם מכירים את זה, יש יותר "משיכה" (לא יודע איך לקרוא לזה...) בין בנים לבנות.

 

 

טוב, ניתן לראות שכמה נקודות הם אותו דבר, או שהם נגזרות מאותו דבר.

אבל זה לא נכון?

 

אגב, הדברים שכתבתי הם לגמרי לפי מה שראיתי בסניף שלי בלבד, אז אני מבין אם בסניפים אחרים המצב שונה.

 

כל זה לפי מה שאני רואה. מי שרואה דברים אחרים, בין אם הם טובים, ובין אם לא, מוזמן להוסיף!

-------אחת מהשומרון

בס"ד

זה הלילה של ההתפרקות מכל הלחץ של החודש,

וזאת גם ההזדמנות של כל חב"ב שלא בצה"ד לבוא ולעזור..

 

אבל באמת זה מה שעוד יותר גורם לקלות ראש...

 

אולי פשוט צריך להחליט בכל סניף/כל אחד לעצמו על גבולות מאוד ברורים.

מה לא משאירים ללילה הלבן, מתי הולכים לישון, איפה ההפרדה..

וואי לילה לבן..מיטל

באמת שזה אחד הדברים היותר נחמדים שיש בזכות בני עקיבא =)

 

בתור חניכה, זה היה ה-דבר שחיכינו לו.. וכן, גם בתור מדריכה האמת

 

שנה שעברה מה שעשיתי כדי לא להשאיר לחץ זה באמת לא לדחות דברים עדיום חמישי

 

בסופו של דבר יצא שאת הקיר כמעט גמרנו (בכל זאת צריך להשאיר קצת בשביל הלילה לבן) והריקוד וההצגה גם היו כבר כמעט מושלמים.. לעבוד סיימנו בחצות, ואז כנהוג שמושבנו הקט, עשינו קומזיץ..

 

ובקומזיץ זה הזמן של ההתפרקות והכל.. והחניכים ממש ממש נהנים!! וגם המדריכים צריכים קצת לנוח (אני אישית הייתי איתם קצת ואז הלכתי לנוח עם עצמי..)

 

מה גם טוב בלילה לבן זה שכל חב"ב מגיעים, וזה ממש כיף!!

 

גם מגיעים כל מיני מדריכים ותיקים לבקר וכו'...

 

בתור מדריכה הלילה הזה היה די תומך מבחינת כל החברים שהיו בסביבה =)

 

השנה בעז"ה אני יהיה בלילה לבן בתור חב"ב ולא מדריכה =) פעם ראשונה בחיי! אני בטוחה שאני גם יהנה..

איך שזה עגשיו זה מיותר! אבל...gross

א. אצלנו החליטו שגומרים את התערוכה עד רביעי בליה, ככה לא נתקעים עם זה בחמישי.

ב. גם חזרה גנרלית עושים כבר בחמישי לפני הלילה לבן, ככה שאת ההצגה גם גומרים

ג. מה שנשאר זה רק הקירות של חב"ב וכמה דברים קטנים- צ'ופרים וכד', לכן ממש כדאי לדעתי להגביל את הלילה עד 1:00 בערך... אם יש הגבלה, אפשר לגמור את כל הדברים עד אז בלי הרבה מאמץ

ד. חניכים לא מגיעים ללילה הלבן, הם רק מפריעים שם...

אני גם חושבת שהוא דיי מיותר..אודי'האחרונה

אבל אצלנו ההופעות של הבנות הם כבר ביום רביעי! 

 

אז ביום חמישי בלילה נשארים בעיקר צ'ופרים,ניקיונות והכנות לשבת ומוצ"ש..

 

בקטע של הבנים בנות זה ממש נכון ועצוב..!

 

הלוואי שהשנה לא יהיה אצלנו יותר מדיי בלאגן.. זה יהיה הרבה יותר כיף!

 

 

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך