אני צריכה פעלה על כבוד.. למישהו יש משהו??או רעיוןאנונימי (פותח)
ואו- יש לי!!!*#&למה?!*#&

לא כרגע בשלוף- אבל עקרונית עשינו על זה מערך שלם.. לאיזה גיל את מתכוונת?

 

אני גם אשמח.. אבל לשבט קטן.. זרעים טלט!ש=]
ואיי גמאני חייבת לשבט מעלות=]]]אנונימי (פותח)
פעולה על כבוד.מומו הפרה*אחרונה

 

בס"ד.

כבוד

 

-להגדיר "כבוד".

מקראים את ההגדרה המילונית יחס הולם בין בני אדם, שאינו פוגע ואינו מבזה.

 

-דיון:

למה בכלל צריך כבוד?

האם הערך של האדם נמדד לפי הבגדים שהוא לובש?

 

-כבוד עצמי- להדגיש כי אסור לאדם לחשוב את עצמו לאפס, צריך שלאדם יהיה ערך

מסוים כלפי  עצמו.. אבל שהוא לא יהפוך לגאווה.

 

-מחלקים לחניכים 3 פתקים של

"אני אקשיב לו וארים את הנייר מהשביל"

"אני אקשיב לו, אחכה שהוא ילך ולא יעשה כלום"

" אני אל ישים עליו למה מי הוא?"

 

נותנים את הדמויות הבאות:

איש מהקבוץ

סתם איש מהרחוב

מורה בביה"ס,

המחנך שלי בביה"ס

מנהל בי"הס

סתם ילד מהיכתה

חבר קרוב

ומדריך משבט אחר.

 

ואז שואלים

"אם ____היה אומר לך להרים מהרצפה את מה שזרקת מה היתה התגובה שלך?"

וכל אחד מרים אתהתגובה לדעתו.

 

-בקשים מ-2 חניכים לצאת החוצה ולהכין הצגה לכל השבט, ובנתיים אומרים לשבטשכשהם באים להציג לא לתת להם להציג, ולהפריע או פשוט לא להקשיב.

אח"כ מוציאים אותם שוב ואומרים לשאר השבט שיקשיבו וישתפופעולה.

ואז שואלים את המציגים:

איך היה לכם יותר נעים?ולמה?

- ואת שאר השבט:

מה דעתכם?איך הייתים מרגישים במקומם?

 

 

המסר!

לא משנה מי עומד מולך ועד כמה אתה אוהב או לא אוהב אותו, בן כמה הוא,מאיפה הוא בא ומי החברים שלו - חייבים לתת כבוד לאותו הבנאדם! 

 כמו שלכם לא נעיםשלא מקשיבים ומתייחסים לדברים שלכם, תאמינו, אתם לא היחידים, למי שעומד מולכם זה לאנחמד באותה המידה!

תנו כבוד לאחרים, ובתמורה קבלו את הכבוד שמגיע לכם, ומגיעלכם!!!

 

..."כולם היו יודעים אז טוב מאוד, למי למי יש יותר כבוד!!!"...

מעפילים תשע"א כל הכבוד שרק אפשר!

 

 

סיפור-בגדי המלך החדשים..

 

 

בגדי המלך החדשים.

פעם אחת , לפני הרבה שנים, חי מלך שאהב מאוד בגדים יפים.

ארון הבגדים שלו היה כה חשוב בעיניו , שהיו לו יותר חיטים מחילים.

בכל יום היה עורך טכס חגיגי , רק כדי להתפאר בבגדיו המגונדרים.

ולכל שעה משעות היום היה לו בגד מיוחד.

האנשים בממלכה נאלצו ללכת לטקסים כה רבים , שלא נשאר להם זמן לעבוד.

אבל המלך לא הבין איזה נזק הוא גורם לממלכה.

הוא המשיך לצעוד ברחובות ולהתפאר בבגדיו החדשים.

בירת הממלכה הייתה גדולה ויפה.

תיירים באו מרחוק כדי להתפעל ממנה - והמלך ניצל זאת כדי לערוך עוד ועוד טכסים ומסיבות.

החיטים שלו נאלצו לעבוד מסביב לשעון , כדי לעמוד בדרישותיו למחלצות חדשות.

חדר ההלבשה של המלך היה ענקי , כמו אולם ריקודים.

כל בוקר התבונן המלך בשפע הגלימות , המעילים והכתרים , כדי לבחור תלבושת לאותו היום. משרתיו המתינו בדאגה מחוץ לדלת , עד שיחליט.

יום אחד הופיעו בעיר שני זרים:

שועל בשם "מחט" , וקוף שקרא לעצמו "חוט".

 הם התיימרו להיות חיטים מומחים מארץ רחוקה , אשר באו לארג למלך מערכת בגדים , שאין יפה ממנה בעולם כולו.

למעשה , הם היו רמאים ונוכלים.

כשהגיעו לארמון , השתחוו חוט ומחט לפני המלך ואמרו:"הוד מלכותך , הבד שלנו לא רק מקסים ונהדר , יש לו גם תכונה מופלאה: טיפשים לא יוכלו לראותו."

"מצוין!" חשב המלך , "שילוב של יופי וחוכמה!"

ומיד ציוה על החיטים להתחיל במלכה.

לאחר שקיבלו המון כסף כדי לקנות חומרים , התיישבו חוט ומחט מול הנול והעמידו פנים שהם אורגים.

חוטי הכסף והזהב שהם הזמינו היו מוסתרים בחדרם , אבל רחש הנול הריק שלהם נשמע בארמון עד מאוחר בלילה.

כולם התרשמו מחריצותם הרבה.

המלך התפוצץ מסקרנות בקשר לבגדיו החדשים.

לבסוף שלח את יועצו הבכיר ביותר לראות איך מתקדמת העבודה.

היועץ המסכן נדהם: הוא לא ראה את הבד , שהאורגים הציגו לפניו בגאווה!

"האומנם אני טיפש כזה?"חשב בדאגה. "אעמיד פנים שראיתי…"

כדי שהמלך לא יחשוד בו , חזר היועץ ובפיו הלולים וחשבונות:

"העבודה מתקדמת להפליא , מלכי.

אילו דוגמאות , אילו צבעים!

עין לא ראתה…"

המלך היה מאשר.

"תנו לחיטים כל מה שיבקשו" , ציוה , "אל תחסכו פרוטה!" וכך זרמה לחדר עבודתם של החיטים תהלוכה אינסופית של משרתים , ובדיהם חוטים יקרים מפז ; את כל אלה הסתירו החיטים במחבוא והמשיכו להתחזות כאורגים.

ושמועה חלפה בעיר: חג לאומי יוכרז לכבוד בגדי המלך החדשים , והמלך יציג אותם לצבור במצעד מיוחד!

לבסוף לא התאפק המלך ונכנס בעצמו לחדר האריגה. כמה הופתע כשלא ראה את הבד הנהדר , שהחיטים "הראו" לו!

"אוי לי!" חשב , "האומנם אני טיפש? מדוע אינני רואה דבר?"

אבל מיד קרא בקול: "נפלא! מקסים! איזו עבודה נהדרת!"

ליתר ביטחון , כנס ועדה מיוחדת והעניק לצמד הנוכלים ברב טקס את אות הכבוד הממלכתי של מסדר החיטים.

אנשי העיר התגודדו מחוץ לחלונם של החיטים , כדי להתפעל מיפים של הבגדים החדשים , שהיו "כמעט מוכנים".

איש לא העז להודות שאינו רואה דבר , פן יחשבו אותו שכניו לטיפש.

מדי פעם קראו הרמאים הפיקחים למלך , ל" מדידות אחרונות".

המלך , בכותנתו לעורו , ניסה לשווא לגלות במראה ולו שמץ מבגדיו החדשים ,

בעוד חוט ומחט מחמיאים לו על הופעתו.

סופסוף הגיע היום הגדול.

בראש , מתחת לחופה מיוחדת , צעד המלך – עירום , פרט לכותנתו.

אחריו צעדו החיטים המומחים , שהעמידו פנים כאילו הם נושאים את השובל הארוך של גלימתו החדשה.

אנשי העיר הנרגשים הצטופפו בצידי הדרך , והריעו בראותם את התהלוכה המתקרבת.

כולם פרצו בתשואות למראה המלך , הצועד מולם בחגיגיות , וצעקו:

"איזה גלימה מרהיבה! והשובל! מעולם לא נראה מלכינו הדור כל – כך!"

אבל לפתע נשמע קול קטן וצלול מעל רחש ההמון.

"אבא ," אמר הקול בפליאה , ,המלך לא לובש שום דבר!"

האב נבוך ניסה להשקיט את ילדו.

"אל תדבר שטויות ," לחש.

אבל הילד חזר על דבריו בכל רם , והקהל הצטרף אליו: המלך עירום!!!"

מרוב שמחה אין עוד צורך להעמיד פנים , פרץ הקהל כולו בצחוק גדול.

 

לבסוף , אפילו המלך התחיל לצחוק!

הוא צחק על טיפשותו ועל פיקחותם של חוט ומחט.

הוא צחק על טיפשותם של כל אלה שפחדו להראות טיפשים , והעמידו פנים כאילו הם רואים דבר שאינו קיים :

כי עדיף להודות בטיפשות , מאשר להתחזות כחכם.  

 

 

----------------------

 

בהצלחה!!

 

 

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך