ספר חדש לבני הנוער - "נגד הזרם"יזהר

בימים אלו יצא מהדפוס ונכנס לחנויות ספר חדש לנוער הדתי - "נגד הזרם". 
הסיפור מבוסס על סיפורים אמיתיים לחלוטין. גרסתו הראשונה התפרסמה לפני
שנים אחדות כפרקים בהמשכים באינטרנט. התגובות – לכל
אורך הסיפור – היו חמות, נרגשות ונלהבות מאוד. רבים מהקוראים הביעו את
תקוותם שהסיפור יצא לאור כספר. בעזרת ה' זוכים אנו לברך על המוגמר.

 

על הסיפור:
קובי לנדאו – נער הגדל במשפחה דתית-לאומית באזור המרכז – נפגש עם אווירה
מתירנית בתיכון ואף בישיבה התיכונית, ומתחיל להעלות שאלות על מהות החיים
ועל המטרה בהם. קשר שהתחיל באותה תקופה עם רחל – בת של רב, מתפתח לקשר
מכתבים רצוף וניצנים של אהבה. רחל דוחפת אותו להתנתק מכל התרבות החילונית
ומכל החברות שלו. קובי "מתחזק" וכתוצאה מכך הוא נוהג ב"חומרות" חדשות,
אשר גורמות למריבות וויכוחים בינו לבין הוריו. ההורים חוששים מהקיצוניות
של בנם ומההתרסה שלו על אורח חייהם. קובי נאלץ להתמודד עם סביבה עוינת.
החברים, ההורים, הבנות, הקרובים, המתפללים בביהכ"נ השכונתי, ואפילו רב
ביהכ"נ – אינם מבינים אותו. הוא "בודד במערכה".
קובי יוצר קשר עם צוריה כהן – בחור ישיבה שהעביר להם שבת סמינריון בעבר –
ולשמחתו נוצר קשר הדוק. הם יוצאים לטיול משותף. תוך כדי דיבורי אמונה
בטיול, מגלה קובי שישנו סוד בחייו של צוריה, עליו הוא מעדיף לא לדבר.
התארחות בישיבה של צוריה ושיחה עמו, גורמת לקובי להחליט לעזוב את הישיבה
התיכונית כבר בסוף השביעית. ההחלטה הזו נתקלת – כצפוי – בתגובות קשות מצד
ההורים וסבא וסבתא. כאשר קובי לא משתכנע מהסברים, הם מאיימים שלא ישלמו
ולא יעזרו לו. את העידוד הוא מקבל מכיוון בלתי צפוי: מאחותו החילונית.
בשלב זה נפתחים כמה מעגלים נוספים של חוויות. סוד עברם של פרופסור לנדאו
– אביו של קובי, ושל צוריה מתחיל להתגלות אט-אט, כמו גם מורכבות חיים
גדולה יותר בדמותה של רחל. במשך כל הסיפור החוטים נארגים למסכת אחת
גדולה, היוצרת תמונה אוטנטית של חיים מורכבים, נפתלים, אך מלאי אופטימיות
ותיקון.

על הסופרים:
רועי אביחי – ר"מ בישיבה הקטנה של "תורת החיים". כיתה יא'. בעבר רב המושב החילוני
"אילניה" בצפון. הוציא לאור בעבר את הספר "ייסורים של אהבה", בהוצאה

פרטית, באלף עותקים. כולם נמכרו במהירות בקרב הנוער הדתי-לאומי, זכו
לתגובות מרגשות במיוחד, והיו לשיחת היום במוסדות לימוד רבים.

משה מעיין – איש קולנוע, תסריטאי, אברך ור"מ לשעבר בישיבת "תורת החיים".
היה שותף לכתיבת התסריט לסיפור ולבניית פרקים רבים בו.

 

הספר יימכר ע"י מפיץ בחנויות אך גם דרך הפצה פרטית באולפנות, ישיבות וסניפים.
בהפצה פרטית זו הספר יעלה כרגע 44 ש"ח בלבד (376 עמודים), או 49 ש"ח כולל משלוח.

לקבלת הספר לא דרך חנויות או לעזרה בהפצה (המפיץ יקבל15% ממה שימכור או ספר חינם על כל 10 ספרים שמוכר):
0545667238 או במייל:
roiavihay@gmail.com

 

 

 

טעימת קריאה מהספר

 

תמונת הכריכה 

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך