קריאה לבטל לגמרי את חובת הגיוס לצה"ל, ולנופכו לצבא מקצועי:
אי של שפיות בים של טירוף:מיכל נגרין
זה נכון גם כלכלית וגם חברתית. צעד מבורך!צחקן
מדוע?רכס רמת מגרון
בע"ה
בעיניי זה יפה שיש צבא חובה, כך גם היה בימי התנ"ך.
מה שכן- צריך לבטל לחלוטין גיוס של נשים, ולחייב [אל תהרגו אותי בבקשה] גיוס של בחורי ישיבות.
בציפיית הישועה.
ברור שצבא חובה זה לא טוב:צחקן
סטופ. מה זה בדיוק "בימי התנ"ך"?אנונימי (פותח)
התנ"ך מתפרש על פני תקופה של 3500 שנה.
מלבד תקופת יהושוע, דוד והמקרה הנבדל של פילגש בגבעה (לא יותר מ-50 עד 60 שנה בסה"כ) לא היה מושג של גיוס חובה מכל רבדי האוכלוסיה בממלכות ישראל ויהודה.
3500/50 = 1/70 = 1.4%
או באוקצור - את מדברת שטויות הזויות בטון סמכותי
דוקטור יקרה אני מבין שהסטוריה זה לא התחום שלך...The yehudi
יש אסמכתאות? קישורים? ציטוטים? דוגמאות?אנונימי (פותח)
לא? זה מה שחשבתי.
כל נסיון להתאים את ההיסטוריה לנראטיב הציוני-ישראלי נידון לכשלון, מסיבה פשוטה - אין לכם שום עשב יבש להאחז בו.
הצבא המושלם לפי המודל היהודי הוא צבא איכותי, מקצועי במובן מסויים, של ברכיים שלא קרעו לבעל.
והגמ' אומרת שאפילו השח בין תפילין של יד לתפילין של ראש חוזר מעורכי המלחמה.
כמובן שכל זה לא קשור לצג"ל שאינו צבא יהודי אלא הגרוע שבצבאות אומות העולם, וליראי ה' אין מה לחפש בו.
כן.יש! השגתי תנך...The yehudi
אז ישבתי ובזבזתי את זמני על תשובה מושקעת ומפורטת...וכן... אני מודע שזה ארוך....
אז אשיב על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון.
לעזרא/נחמיה - יתכן שאתה יודע לקרוא תנך אבל ודאי אינך יודע להבין את הכתוב בו...ואם קראת לא שנית, ואם שנית לא שילשת, ואם שילשת לא פירשו לך. וידוע מאמר רז"ל על 2 מלמדי תינוקות שבעיר חד גריס טפי ולא דייק, וחד דייק ולא דייק שנותנים התינוקות למאן דדייק ולא גריס (ועיין רבינו ירוחם בתוא"ח)...
ולגופו של עניין, מעניין איך הגעת למסקנה שפירוש "צבא" שונה ממשמעותו כיום?
שהרי הרמב"ן ז"ל מפרש "לצבאותם"- לשון אסיפת עם (למען פעולה משותפת) כמו בלווים- “לצבוא צבא בעבודת אהל מועד" ובעניין נדיבת הנשים למשכן- “אשר צבאו פתח אהל מועד" וכן "צבא השמים",וכן הוא מפרש גם לגבי אנשי המלחמה שנקראו "צבא המלחמה". ואמר הכתוב "צבאותם"-לשון רבים-שהם צבאות רבות כי כל שבט ושבט צבא גדול (בדומה יש בימינו גדודים בצבא). וכן בעל "מאור ושמש" מפרש המילה "צבאותם" - לשון מחנות שהיו חונים על פי דגלים. וכן הרד"ק (ישעיה יג) מפרש את המילה צבא כמשמעותה בימינו. לעומתם, "הכתב והקבלה" (שאגב,לא ציינת לו מקור) מתייחס (במדבר א,ג) אל עניין 'הפקידה' שפקדו לצבא רק זרע כשר (דהיינו ערב רב לא נפקד לצבא,כיוון שפקדו רק מהמשפחות המיוחסות אל 12בני יעקב ולא את הערב רב.) ואילו במקום אחר (במדבר ב,ד) הוא רושם ש- 'צבא' הונח על כל התחברות אנשים יחדיו לעשות דבר מן הדברים,חיל היוצא למלחמה נקרא צבא וכו' (עיי"ש). כלומר גם הכתב והקבלה מפרש כמו הרמב"ן (ושאר הפרשנים).
ואני תמה במה שונה פירוש המילה בעבר מפירושה בימינו?
גם בימינו המילה 'צבא' סתם מתייחסת אל-”כלל כח האדם המאורגן והמזוין,העומד לרשות מדינה (האנציקלופדיה העברית) ואילו המילה 'צבא' בכללותה מתייחסת ל-מכלול אנשים הפועלים למען מטרה משותפת (לדוג' בימינו:'צבא החברים של גלעד').
האם אתה חושב שבאמת ניתן בימינו להקים ולקיים צבא המבוסס רק על מתנדבים אידיאליסטים שלא מקבלים שכר על פועלם (שלא יחשבו כשכירי חרב שכבר בארנו את משמעות פעולתם בהודעה הקודמת...)???אתמה.
וכעת למען הד"ר היקרה שלנו שכנראה על שכמותה אמרו רבותינו בתלמוד ארץ ישראל,בדרך גוזמא: “ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים" (ירושלמי סוטה;המאירי).
נעשה סקירה היסטורית-תנכית לאור דברי רבותינו:
צבא כלל ישראלי החל להתקיים מאז עת גאולתינו ממצרים. “וחמושים עלו בני ישראל"- אין חמושים אלא מזוינים...וכתוב זה לא נכתב כי אם לסבר את האוזן,שלא תתמה:במלחמת עמלק,ובמלחמת סיחון ועוג ומדין,מהיכן היה להם כלי זין,שהיכום ישראל לפי חרב?! (שמות יג,יח;ברש"י ישן). ובכל מלחמותיהם במדבר נלחמו בני ישראל עם צבא מסודר שהיתה בו חובת גיוס כללית ע”פ צרכי הצבא [עיי' דברי רבותינו בפירוש "אלף למטה לכל מטות ישראל תשלחו לצבא"(במדבר לא,ד), “בחר לך אנשים"(שמות יז,ט), "ויכהו ישראל לפי חרב"(במדבר כא,כד),עניין דרישת משה מ-2.5השבטים-”האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה"(במדבר לב)].
לא תרחק המציאות מהגדרתה של האנציקלופדיה העברית: ”...הנדידות והחניות עצמן התנהלו כמבצע צבאי,כל הכשרים לקרב לחמו,והמשפחות והשבטים נחשבו כיחידות לוחמות"(ערך צבא).
גם בזמן יהושע היה קיים אותו צבא כלל ישראלי עם חובת גיוס[עיי' “כארבעים אלף חלוצי הצבא עברו לפני ה' למלחמה אל ערבות יריחו",חלוץ=מזויין(יהושע ד,יג;מצודת ציון)] מצב זה המשיך עד שזקן יהושע וה' ציווהו לחלק את הארץ ל-9.5השבטים שעוד לא קבלו נחלה (יהושע יג),והארץ שקטה ממלחמה (יהושוע יא,כג).
מאז היו קיימים כוחות הגנה/התקפה לכל שבט בפני עצמו ללא מנהיגות כלל ישראלית במשך 362שנה [21שנה עד מות יהושוע ועוד 341שנה ימות השופטים שמתחלקים לפי: 17-הזקנים שהאריכו ימים אחרי יהושע, 5-שעבוד ביד כושן(באותם שנים גם פסל מיכה ומעשה פילגש בגבעה), 35-עתניאל בן קנז, 18-שעבוד לעגלון מלך מואב (באותם שנים היו גם ימי רות ואבימלך), 62-אהוד בן גרא, 1-שמגר בן ענת, 20-שעבוד ליבין וססרא, 20-דבורה וברק בן אבינועם, 7-שעבוד למדיין, 40-גדעון, 3-אבימלך, 23.5-תולע בן פואה, 21.5-יאיר הגלעדי, 17-שעבוד לפלישתים ועמון, 6-יפתח, 7-אבצן, 10.5-אילון הזבולוני, 7.5-עבדון בן הלל (בימי אבצן,אילון,ועבדון היו במקביל גם שעבוד לפלישתים וגם שפיטת שופטים), 20-שעבוד לפלישתים בזמן שמשון.] אחר כך היו עוד 51.5שנות משפט הנביאים [40-עלי, 7חודשים-מעת מות עלי-נפילת ארון ה' ביד פלישתים ושעבוד לפלישתים, 11-שמואל].(מקור התאריכים: סדר עולם רבה).
בכל הימים האלו לא היתה מנהיגות כלל-ישראלית/כלל-שבטית וכל שבט נלחם וקיים כוחות לחימה עצמאיים-שבטיים והשופטים לא כפו על גיוס למלחמה אלא מי שחפץ יצא לקרב (לדוג':"ומשכת בהר תבור"(שופטים ד,ו)-משכת בדברים ולא בכפייה(עיי' במפרשים). סה"כ 413.5 שנים מתוך 850 שנה מהכניסה לארץ ועד היציאה לגלות.
בימי שאול המלך (“שתי שנים מלך על ישראל"(שמואל א יג,א)) היה צבא קבוע כלל-ישראלי קטן עם חובת גיוס ע"פ רצון המלך ("ויבחר לו שאול"(שמואל א יג,ב)) במקביל לצבאות השבטיים.
אבל,מימות דוד המלך (אחר 7.5 השנים שמלך בחברון) כבר הוקם צבא סדיר כלל-ישראלי עם חובת גיוס מלאה לכל איש ישראל שנמצא מתאים וכשיר למלחמה (עיי' שמואל ב פרק י, ועוד מקומות רבים) צבא זה המשיך גם בימי שלמה (מלכים א ט,כב; י,כו). אחרי היפרדות מלכות ישראל (בימי ירבעם ורחבעם) נפרד גם הצבא ל-2 צבאות סדירים שהמשיכו להתקיים עד היציאות לגלות (גלות 10 השבטים ואח"כ גלות יהודה) וחורבן המקדש (עיי' דברי הימים ב יד,יז; יז,יד; כה,ה; כו,יא-טו; לב,ו-ח; ועוד...).
לסיכום, מסתבר שבניגוד לדברייך ברוב הזמן מאז יציאת מצריים ועד לחתימת התנ"ך והיציאה לגלות (סה"כ 890 שנה) היה צבא סדיר עם חובת גיוס כללית(כ-475 שנה).
ולגבי ימינו, וודאי שצה"ל עדיין איננו צבא אידיאלי ועדיין יש הרבה מאוד מה לשפר בו, אבל, מכאן ועד לקביעות ואמירות כמו: "ליראי ה' אין מה לחפש בו", "אינו צבא יהודי" המרחק עצום.
ראוי לציין גם כי צבא אידיאלי מהסוג שהזכרת לא התקיים מעולם בעם היהודי וככל הנראה גם לא יתקיים בו לעולם,שכן מדברי הרמב"ם (הלכות מלכים ומלחמותיהם) מוגדר הצבא היהודי-אידיאלי ככזה בעל חובת גיוס ע"פ רצון המלך וצרכי הצבא (במובנים רבים בדומה לימינו (עיי"ש)), ולא כצבא שכירי חרב ומתנדבים אידאליסטים כפי רעיונותיהם של אותם אנשים יראי-מלחמה ורכי-לבב שכפי שכבר כתבתי שמן הסתם הם יהיו גם אלו החוזרים מ-"ערכי המלחמה" גם מצבאו של מלך המשיח בע"ה.
סליחה על האריכות הרבה!
בציפייה לגאולה שלימה-
The yehudi
טיפש מטופש ישווה בין צבא יהודי לצבא הגויי של ימינומיכל נגרין
קיוויתי לתשובה יותר עניינית...The yehudi
הרי גם צבא הכרתים שדוד המלך שם עליהם קצינים יהודים לא היה ממש צבא יהודי אידיאלי....
זה לא מעיד על חוכמה גדולה לתקוף כל דבר בצורה מתלהמת ןבלתי עניינית....
re:The yehudi
א. 'צבא' זה כינוי לאסיפת עם למען מטרה מסויימת (בין היתר למלחמה)
ב. לא כל הפעמים זה יציאה למלחמה. שאול הציב כח צבאי קבוע לשמור מפני הפלישתים,גם דוד ושלמה מינו נציבי חיל ושלחו אותם על פני כל הארץ להגן. ונכון שבעת מלחמה גייסו (בכפייה) יותר לוחמים אבל מימות דוד והלאה תמיד היה גם כח הגנה קבוע בא"י.
ואגב את א הבאתי במפורש למעלה...The yehudi
דבריי מבוססים על דברי רבותינו ז"ל שבכל הדורות...The yehudi
וכבר נאמר- איסתרא בלגינא קיש קיש קריארחלקה
רצף של הרס בגבעות - חייבים לעצור את זה!!נ א
בס"ד
שלום לכולם!
כולנו רואים שבחודשים האחרונים מתרחש הרס רחב בגבעות ביהודה ושומרון.
תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?
עם ישראל!! תקימו גבעות בכל אזור בארץ!! תצטרפו לגבעות קיימות!! חייבים להפוך את הגבעות ליישובים!!
תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?נ א
להצביע למי שבאמת מייצג אותך...הסטוריאחרונה
אחרי החתימה - גלנט בשיא החוצפה סירב לבצע את מה שנחתם, בטענות שאי אפשר לפגוע בשיקול הדעת של המפקד והושגה פשרה שאם הפינוי משיקולים בטחוניים - זה נשאר בסמכות אלוף הפיקוד. לכן בצו ההרס של בית ענות, הוא כתב את הטענה האבסורדית ש: "המקום פוגע בשלום תושבי האזור".
אם כל הטפשים בהתיישבות האידיאולוגית שמצביעים ליכוד, היו מצביעים לצה"ד, היתה ממשלת ימין בראשות נתניהו אותו דבר- אבל ההתישבות היתה באמת בידי סמוטריץ'.
אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד
של יהודים בואו ורשו ארץ
ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..
אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר
נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת
יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר
והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.
אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף. (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)
עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+
הוא רוצה שננציח אותו
וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס
חווה על שם צרלי
קדימה. מי לוקח את הכפפה.
לטרמפ יש ישוב,
למה שלצרלי לא יהיה?
(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר


קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א
בשם ה' נעשה ונצליח
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.
להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.
שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com
חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל
בונים. מיישבים. גואלים.
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל
אשמח לעזרה
מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י
יש שם ישיבה 24/7..
עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת...








