הכנת ש.ב. ובעיות קשב וריכוז. <מאמר>שרבוב

לאחרונה האירו את עיניי שאולי כדאי להעלות לפורום חומר לקריאה ולדיון.

אני חושבת שהמאמר הבא עונה על הקטריונים של מאמר קריא, מעניין ורלוונטי להרבה שאלות שעלו כאן.

 

כמובן שזה נסיון,

אם תהיינה תגוובת חיוביות בעז"ה נמשיך עם זה.

 

אתם מוזמנים להביא לפורום מאמרים נוספים,

וכמובן , בשרשור זה, הערות והארות על המאמר עצמו.

 

קריאה מהנה,

דיון פורה ומועיל.

 

 

 
 
 
 
 
שיעורי בית לתלמידים עם הפרעת קשב/ רונן שפירא
 

הקושי

הכנת שיעורי בית לתלמידים עם הפרעת קשב וריכוז (הק"ר) מהווה בדרך כלל מקור לא-אכזב לסכסוכים ולעימותים בין ההורים – הלוחצים, לבין הילד – המסרב. לפעמים ההורים מוותרים, לפעמים ההורים הופכים את הכנת שיעורי הבית לקריטריון היחיד של היחסים בינם לבין הילד, לפעמים ההורים בעצם מבינים את הילד, אך הם בעצמם נלחצים בידי מורים/יועצים שאמרו להם שהילד "צריך" לעשות שיעורי בית...

אבל מה מקור הבעיה ? האם הילד באמת "סרבן" עיקש, שלא רוצה לעשות כלום, מסרב לשתף פעולה עם ההורים, רוצה להכשיל עצמו במבחנים וכיוצ"ב? אני אולי אפתיע רבים מכם אם אטען שדווקא גישה של "חייבים" לעשות שיעורי בית עלולה לגרום לילד לפתח גישות כאלה. לעתים הילד נקרע בין הרצון שלו לעשות שיעורים, לרצות את הוריו/מוריו ועוד...

אני אומר זאת מניסיוני האישי... בתור ילד תמיד בלטתי בסקרנות שלי, בידע הרחב, ביכולת ההבעה בעל-פה... אבל שיעורים? השתגעתם... ממני והלאה... בעל-פה היו כולם בטחתי שאני מה זה דגרן – אבל המחברות היו ריקות, חצי או רבע מלאות, מקושקשות ועוד... לא עזרו כל השיחות, ואפילו לא שתי מורות זכורות במיוחד לדיראון שהיו מורידות לי ציונים על אי-הכנת שיעורי בית בכתב. לפחות אחת מהן אפילו טרחה והודיעה שכל שלוש פעמים של אי-הכנת שיעורים אי תוריד ציון. התוצאה היחידה הייתה שהממוצע שלי ירד מ"טוב מאוד" ל"טוב" ומטה... ברור שכעסתי, במיוחד כאשר תלמיד אחר היו מעלים לו ציון אם היה עושה שיעורים... (זה היה במיוחד לאחר שבמשך שנתיים הייתה לי מורה שויתרה לי על השיעורים....). כל המוטיבציה שלי ללמוד ירדה פלאים, ופשוט ניתקתי מגע...

זה אגב לא מנע ממני לגמור תואר שני במדעי הרוח...

אבל למה ומדוע?


הפרעת הקשב כמפריעה לשיעורים

צריך להבין שהכנת שיעורים דורשת מהתלמיד משאבי קשב מרובים. צריך לזכור שאצל אנשים עם הפרעות קשב, משך הקשב אינו עולה על 15 דקות, ובדרך כלל פחות, גם אם הם מאוד רוצים, גם אם זה מאוד מעניין אותם... הם פשוט לא יכולים להתרכז.

בנוסף לבעיה של טווח קשב, לבעלי הפרעת קשב יש בעיות נוספות. שתיים מהן חשובות במיוחד: קשיי התארגנות יום-יומיים – מה שלפעמים נקרא "פיזור", וקושי להתרכז בסביבה עם כמה גירויים. צריך להבין שויסות הגירויים, ההחלטה מה חשוב ומה לא, הינה תכונה נפוצה אצל רוב בני-האדם. ואילו אצל בעלי הפרעת קשב יש בעיה "להחליט" מה יותר חשוב, הרעש של העפרון מטור הימני, הSMS מהטור שמאלי, הקול של המורה ... כל אלה הם גירויים שמונעים מבעל הרעת קשב להתרכז. יש לציין שבין בעלי הפרעת הקשב יש כאלה שצריכים הרבה גרויים – אבל בכמות שכל אדם נורמלי היה משתגע מהם. לא ברור למה, אבל זה חלק מאוהה הפרעה.

כדי להכין שיעורים התלמיד צריך להעתיק מהלוח נכון, לרשום הכול במחברת, ולעשות זאת בזמן קצוב מבלי שדעתו תהייה מוסחת – לרוב האנשים זה נשמע פשוט. לבעלי הפרעת קשב זה כמעט משימה בלתי-אפשרית, במיוחד אם נזכור שלרבים מהם יש לקות למידה נוספת. זה בערך כמו לדרוש מנכה רגליים לרוץ מאה מטר... (במקרה שלי הפרעת הקשב לוותה בתפיסה חזותית בעייתית במיוחד, ובעיות עיניים שונות = כולל בעייה של מיקוד ראיה - שחלקן נתגלו רק לאחר גיל 40)....


אם כך איך להכין שיעורים?

אנו רואים לפיכך שהכנת השיעורים מהווה עבור תלמיד עם הפרעת קשב משימה בלתי אפשרית כמעט, או קשה מנשוא. אם הוא מתגבר עליה זה במאמצים מרובים, שתובעים את מחירם בתחומים אחרים. זה נכון בעיקר לגבי סוגי מסויים של ילדות שכדי לרצות את סביבתן משקיעות מאמצים ללמוד, ומשלמות על כך מחיר כבד

אז אם בכל זאת שהילד/ה יכון שיעורים, צריך לעשות זאת בדרך המתאימה לו.

כדי למצוא דרך כזאת צריך לחשוב ראשית לשם מה צריך להכין שיעורים...

ניתן לחלק את המטרות של שיעורי הבית לשלוש עיקריות::

1. לאפשר לתלמיד תרגול נוסף של מה שנלמד בכיתה

2. להרגיל אותו לבצע עבודות חקר

3. לאפשר למורה לדעת מה הילדים למדו והאם אפשר להתקדם הלאה.

צריך להודות כי ישנם תלמידים שצריכים את שיעורי הבית כדי ללמוד יותר טוב. אבל בדרך כלל תלמידים עם הפרעת קשב אינם כאלה... אם הם ניחנים ביכולות אינטלקטואליות, הם לומדים לבד, מה שמעניין אותם, ובית הספר רק מפריע... אם לא, שום דבר לא יעזור, או שלפעמים אפילו יגרום לנזק.

בכל מקרה, כדי שיוכלו לעשות זאת יש צורך בשיתוף פעולה בין ההורים למורים , ולהגיע ביחד לסיכום של איזה שיעורים להכין, באיזו כמות ואיך להכין. סיכום כזה תלוי במידה רבה ביכולתו של כל ילד ובקושי שלו. בשבל שני המשפחה צריכה להתארגן כך שלילד/ה יווצרו התנאים הטובים ביותר להכנת שיעורים.

 

להלן מספר הצעות:


ברמת המורים.

אילו שיעורים להכין:

זאת לכאורה שאלה פשוטה, שהרי כולם צריכים להכין אותם שיעורים. אבל לא. לבעלי הפרעת קשב יש "מנגנון" שונה אסור שהשיעורים היו משעממים וחד גוניים. בנוסח 1 כמה זה 3+5 2. כמה זה 2+4? וכן הלאה... סגנון כזה יביא אותם מהר מאוד לשעמום, להסחת דעת ולחיפוש אחר גירויים חדש. חשוב שהשיעורים יהיו מגוונים וינסו ל"אתגר" יש לדאוג שהדף לא יהיה עמוס מדי.

רצוי לחשוב על שיעורים שיתאימו לתחומי העיניין של התלמיד. למשל

במקום לשאול כמה זה 40% של מאה, אפשר לאמץ זאת למשל בדרך של שאלה בכדורסל.

דרק שארפ (שחקן מכבי בכדורסל) קולע 45 אחוז משלוש נקודת, ו-50 אחוז משתי נקודות. יש לו 10 זריקות במהלך המשחק. מאיזה מרחק עדיף שיקלע?... או לבת אפשר לנסוח זאת בצורה של תחרות ריקודים...

 

 

כמה שיעורים להכין?

מאוד תלוי בכל ילד ובקושי שלו. יהיו ילדים שלא יצטרכו בכלל שיעורים, יהיו אחרים שיותר.

 

איך להכין שיעורים?

שוב לכאורה תשובה פשוטה - בחוברת. אבל בעלי הפרעת קשב מתקשים לא פעם עם מחברות, יש להם כתב יד לא ברור ועוד... למה שלא יכתבו במחשב? יותר פשוט ויותר ברור...

ואם קשה להם לכתוב, למה שלא יקליטו את התשובה? או אולי שיכתיבו אותה, או יביעו בציור או במצגת, או בשיר? ה נכון גם לגבי ליקויי אחרים, ולא רק לבעלי הפרעת קשב...

 

ואם יהיו כאלה שיגידו לי ומה עם הבגרות? אשיב שהשיטה של להכריח את הילד לעשות שיעורים למרות הקשיים עלולה לפתח אצלו כל כך הרבה תסכולים וקשיים עד שהבגרות תהיה רחוקה ממנו והלאה..

 

לאחר התארגנות עם בית הספר, יש להתארגן גם בבית, וליצור את התנאים שבהם הילד יוכל להתרכז בצורה הטובה ביותר. ושוב, זאת לא דרישה מוגזמת, אם רוצים שהילד ילמד, צריך לעזור לו. כשיגדל הוא יוכל לפעול במסגרת הנוחה לו, אם יצליח. עד אז, צריך לעזור לו.


ברמת ההורים.

להלן מספר עצות:

 

1. אם הכנת השיעורים מהווה קושי מהותי, נסו לדבר עם המורים הרלוונטיים ולהפחית את המטלות לבית.

2. חזרה על דבר מוכר הינה משימה קשה לבעלי הפרעות קשב. לפיכך אין זה מפתיע שילד אינטליגנטי עם הפרעת קשב יתקשה בהכנת שיעורים. השתדלו שבשיערי הבית יהיה גיוון ואתגר.

3. דאגו שהילד יוכל לברר עם חברים לכיתה מה בדיוק השיעורים שיש להכין, אם לא, נסו לברר עם המורה או עם חבר מהם השיעורים. אין לראות בכך סתם הפניית תשומת לב לילד. סביר להניח כי הילד יצטרך להודות בהמשך כי יש לו הפרעת קשב המקשה על ביצוע מטלות מסוימות, והוא צריך עזרה והבנה מהסביבה. עדיף לפיכך להתרגל לכך כמה שיותר מוקדם.

4. בהתייעצות עם המורים, נסו להיעזר במידת האפשר באמצעי המחשה ויזואליים וקוליים – סרטים, מצגות וכיו"ב.

5. העדיפו להתמקד במטלות יצירתיות ומפעילות דמיון ויכולת הבעה על פני תרגילים משעממים.

6. חשוב מאוד לקבוע זמן מוגדר מראש להכנת שיעורים, אולם תדאגו להשאיר מספיק זמן לפעילות חברתית, תחביבים וכו'.

7. דאגו שהילד יאכל משהו לפני הכנת השיעורים, כדי שלא יהיה רעב, אך לא "מפוצץ" ורדום.

8. התאימו את הזמן להכנת שיעורים ליכולת הקשב של הילד. זכרו כי ללא טיפול תרופתי טווח הקשב הממוצע של ילד עם הק"ר אינו עולה על 15 דקות.

9. תאמו מראש את הציפיות שלכם. אל תצפו שבבת אחת הילד יכין מראש את כל השיעורים. התייחסו לכל תשובה ותרגיל עשויים כאל הישג ראוי לשבח. חישבו על צ'ופר מתאים. (המינון יכול לרדת בהדרגה). גם ככה קשה לו.

10. באשר מדובר בפרויקטים ארוכי-טווח חלקו אותם למנות קטנות ככל האפשר.

11. הכינו מקום מסודר ונוח, מומלץ שתהיה "פינה מיוחדת" לשיעורי הבית.

12. השתדלו שהילד ישלים את כל המשימות שלו לפני הכנת השיעורים. (פינוי זבל, שטיפת כלים, שיחות עם חברים, תוכנית טלוויזיה אהובה...)

13. דאגו שבעת הכנת השיעורים לא יוטרד התלמיד – אלא כאשר הדבר חיוני. הימנעו גם ככל האפשר מרעשים לא-חיוניים. זה לא טרור, ילדים הסובלים מפיצול קשב יתקשו מאוד לחזור לשיעורי הבית אם יש אירוע המטריד אותם. תשתדלו גם לא להפעיל רעשים מחוץ לחדרים כמו טלוויזיה בקול רם וכו'. במידה והרעש מפריע לילד בצורה בלתי-נסבלת, נסו להרגיל אותו לעבוד עם אוזניות.

14. בידקו עם הילד אם התנאים באזור הלימודים מתאימים לו מבחינת אור ואוויר, ותנו לו לקבוע תנאים אלה. למשל, אל תחליטו על דעת עצמכם להדליק מזגן, או לפתוח חלון וכיו"ב. לפעמים אפילו לעט בו משתמש הילד יש חשיבות.

15. אם לילד יש התאמות - התחשבו בהן (לא חבל על הכסף הרב ששילמתם או ששילמו הוריו?). אל תתקנו לילד עם פטור משגיאות כתיב את שגיאות הכתיב, ואל תכריחו ילד לכתוב בעט אם יש המלצה להשתמש במחשב.

16. זכרו כי עבודה עם ילד הסובל מהפרעת קשב ו/או לקויות למידה דורשת ידע מקצועי רב. במידה ואתם נוכחים לדעת כי הכנת השיעורים עם הילד הינה משימה קשה מדי עבורכם, אל תיקחו אותה על עצמכם. אתם עלולים לגרום נזק הן לעצמכם והן לילדכם.

17. ועצה נוספת: אם הילד לא הכין עד כה שיעורי בית, אל תתחילו עם דרישה שישב שעה או חצי שעה. הציבו לו שעון חול או דקות, והתחילו מ-5 דקת נטו – שלא כוללות את הזמן לטלפון, להסתובבות בבית ועוד... תתפלאו לראות כמה אפשר לעשות ב-5 דקות פשוטות.

 

 

 

וזכרו תמיד, הילד לא מעמיד פנים ולא מתעצל.

באמת קשה לו להכין שיעורים. 

 

המאמר נלקח מהאתר קשב לADHD

 

כ"כ צודק!אביגייל

תמיד אמרתי ששיעורים זה דבר מיותר, חח לקח לי שעה לקרא את מה שכתוב פה.. חבל שההורים והמורים לא קוראים את זה

 

אגב-אני מכירה מישו שאת השיעורי בית היה עושה תוך כדי משחק !  (בכדור, מסירות, קלפים..)

 

וחניכים  שלי ששכתבתי להם את השיעורים הם סיימו אותם בקלות

 

 

יפה ל על היוזמה.. מאמר מעניין

אחלה מאמררות014

מזכיר לי את שנות לימודי ביסודי- תיכון..

ואת אבא שלי משחק איתי משחקים כדי ללמוד להכתבות באנגלית..

או את זה שהתחלתי לכתוב במחשב והציונים קפצו בין 25- ל 50 נקודות..

וגם שגילתי שעם מוזיקה טראנס רמת הקשב שלי עולה..

ואת הצעקות של אמא שלי שאני יוריד את המוזיקה כי אני יהיה חירשת.

ובעקבות זה את המעבר שלי ללמוד בדירת שירות ריקה..

ועוד מליון סיפורים על איך אני לומדת כיום..

כמו מה למשל?אביגייל

מעניין אותי... רק שתדעי מאז שאמרת לי על המחשב אני שמה לב שזה ממש עוזר לי! אני לא הייתי שמה לב לזה אחרת..

לרות יש רעיונות חכמים..שרבוב

|גם אני מחכה לשמוע|

אפשר תקציר???ת.מ.

וואו שנים לא הייתי פהפרח532

[גם אם אתם לא זוכרים שהגבתי פה אולי 3 פעמים, הייתי קוראת פעם מלא(: ]

 

לייק על המאמר!

נוו.. הקצב פה לא זז.. אני יתן עוד רעיונות ללמידהרות014

שלי..

אני לפעמים רצה במכשיר ריצה או משהו עם החומר מוקלט..

או בתיכון שלי לפני הבגרות הייתי הולכת לים ומציירת שם את כל החומר במתמטיקה..

פותרת תרגילים בגיאומטריה ואלגברה..

וההורים שלי היו מתחרפנים .. איך זה יכול להיות שיום לפני הבגרות אני בחוף הים..

אבל כך היה לי טוב..

הייתי מוצאת מקום שקט מדי פעם נכנסת לים..

כדי להתאורר..

 

עוד משהו שהיה ממש עוזר לי זה לשחק פינג פונג עם אחים שלי ושמישהו מקריא לי חומר או שואל שאלות קצרות..

זה היה טוב בתקופה של הפסיכי בעיקר למילים או בהכתבות באנגלית שהייתי צריכה לדעת את הפירוש של המילה..

וואו...עצות טובות שרבוב
באמת שלא היית פה!!שרבובאחרונה

(ודאי שזוכרים )

מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך