לשתף את מי שמעוניין.
בס"ד
"כל המרבה ביציאת מצריים הרי זה משובח"
ישנה אמירה מפורשת המתייחסת לריבוי סיפור יציאת מצריים- ודווקא בפסח. אמירה זו לא מתייחסת לשום חג אחר.
אז מדוע דווקא לחג זה מתייחסת האמירה?
ידוע שלאדם ישנו רגש כבוי הנמצא תמיד בתוך ליבו. לדוגמא כאשר אדם נזכר בילדותו הרגש על הילדות, הזיכרון, תמיד נימצא בליבו. וככל שהוא מרבה בדיבור עליו הרגש גדל וגדל ועמו החוויות והגעגוע. קיימת תחושה טובה המתעוררת לחיים.
כך גם בסיפור יציאת מצרים. זהו סיפור אשר חבוי אצל כל יהודי ויהודי בליבו. ככל שנרבה בסיפור היציאה אותו רגש אשר חבוי וטמון הנמצא בליבנו תמיד יגדל ויגבור וכך נחווה את החוויה כאילו מחדש.
אם כן מדוע משובח? שכתוב "הרי זה משובח":
יש פה התייחסות ישירה לעניין האמונה. כשבנ"י היו במצרים, עמוק עמוק בתוך האפלה והחושך, מתוך העבדות הם זעקו לקב"ה. אף אחד מהם לא ידע מה בכוחו של הקב"ה לעשות. אף אחד לא העלה בדעתו שיתרחש משהו כמו עשרת מכות. וכאשר בנ"י עמדו מול ים סוף שמצד אחד רוח מצד שני אש מאחוריהם מצרים ומלפניהם ים, הדבר האחרון שהעלו בדעתם שיקרה זה שהים יבקע ל-2 והדבר היחידי שהיה בידיהם לעשות הוא לסמוך על אותה אמונה. האמונה בקב"ה שמשהו יקרה, שיתממש פה אותו הכוח העצום.
ובזכות אותה אמונה גדולה בכך שהקב"ה בכוחו לגאול אותנו מאותו מבוי סתום יתרחש סיפור היציאה.
וכאן זה מתייחס אלינו- ע"י ריבוי סיפור היציאה והתעוררות הרגש החבוי נגיע לרמה עצומה של אמונה ונגדיל אותה בתוכנו נאמין שגם כאשר אנחנו נמצאים עמוק בתוך אפלה חושך ופחד הקב"ה תמיד נמצא וקיים וביכולתו לגאול אותנו ולהוביל אותנו לאור.
שנזכה בעז"ה לעורר בנו את אותו רגש חבוי ןלשמוח בשמחת החג באמת!
חג שמח(=

