של"פ, הגשמה..חייבת עזרה!!!!!! מישהו???אנונימי (פותח)

ממש קיבלתי כוחות מחודשים מהמועצה של בני עקיבא עושים הגשמה..לא הייתי במועצה אבל שמעתי על זה דיבורים, ובמסע פסח דיברו על זה הרבה..ופשוט החלטתי שבא לי ללכת לשל"פ..

אבל יש כמה בעיות.. אמרו לי שלא כ"כ צריך בנות, ושגם אם כן זה קצת בנות...

אני לא יודעת כ"כ אם כדאי לי ללכת שנה הבאה או לא..

אתם יכולים בבקשה להסביר לי מזה?? חוץ מזה שצריך ללכת לעיירות פיתוח וללמוד בבית ספר אחר???

ואם יש פה מישהו שעבר את של"פ אני אשמח לדעהה...

ואם אפשר גם איפה יש של"פ?? באיזה ערים??

ומה צריך כדי להתקבל?? כי אני לא אוהבת ללכת ולהיכשל זה מוריד לי מהביטחוןן....מישהו??.

אם את בשביעית אז עד כמה שידוע לי כבר מאוחר מדי...עוד חוזר הניגון

בס"ד

 

הראיונות לשל"פ היו די מזמן...

לא נכון!מים חיים

תפני למחלקת הגשמה, דרך האתר של התנועה ויסדרו לך ב"ה ראיון, שם אף פעם לא מאוחר (אני מכירה מישהי שעשתה ראיון חודש לפני שהתחילה של"פ

ושל"פ זה דבר מדהים פשוט לא מתאים לכל אד ובטח אחת.

תודה על התיקון! עוד חוזר הניגון
בקשר לשאר השאלות:עוד חוזר הניגון

בס"ד

 

א. כן, צריך להתקבל, אבל אני יודעת ש4 החברות שלי שהלכו לראיונות- כולן התקבלו (בסוף רק 2 החליטו שהן הולכות על זה).

 

ב. הערים שיש בהן של"פיות בנות הן נהריה ועפולה ובכל אחת מהן יש בערך 5-7 בנות.

 

ג. מה זה של"פ? שמיניסטים לעיירות פיתוח.

בגדול, זה לעבור לשנה- בשמינית לגור בעיירת פיתוח בדירה עם עוד כמה שמיניסטים. משתלבים שם בלימודים, מדריכים בבנ"ע שם, והופכים להיות חלק מהקהילה במטרה, כמובן, להשפיע בצורה חיובית.

 

זה יכול להיות מדהים, אבל זה באמת לא מתאים לכל אחד. את צריכה לחשוב טוב אם זה מתאים לך ואם את מוכנה להקריב את השמינית שלך באולפנה בשביל זה. אני מניחה שבנ"ע יוכלו לתת לך יותר פרטים.

 

http://www.bneiakiva.org.il/show_item.asp?itemId=9346&levelId=58806&itemType=0

יש רק בנהריה ובעפולה??אנונימי (פותח)


עד כמה שהבנתי: לבנות- כן. אבל אולי אני טועה...עוד חוזר הניגון
תודה=)אנונימי (פותח)
מה עם טבריה? [השנה, לפחות, יש..]יורבית
פותחים השנה אולי גם בצפת...אנונימי (פותח)אחרונה
הולך לשל"פ...אנונימי (פותח)
  • אף פעם לא מאוחר מדי להירשם, אני יודע שאצל הבנים חסר להם הרבה... (זאת הסיבה שדיברו על זה הרבה במועצה ובמסע). וגם אם נגמרו המקומות תמיד יש כאלה שפורשים כשהם מגלים מה זה באמת...
  • הייתי ממליץ לך להירשם בכל מקרה, ואז גם תביני יותר מה זה...
  • תחשבי על זה שבכל מקרה יהיה לך שירות לאומי אחרי זה... לבנים אין את זה.. כמעט כל מי שדיברתי איתו אמר שלבנות הוא פחות ממליץ בגלל הנקודה הזאת. אבל כדאי שתשאלי בנות שהלכו... 

 

בהצלחה!!

בכל מקרה תדעי שזה לא מסובך להתקבל... (בעיקר אם יש לך תעודה טובה)

אני עוד מתלבט בקשר לזה...tompak

אבל בעיקרון יש מיונים ביום השואה.. כח ניסן.. בירושלים..

כל הזמן יש מיונים..אנונימי (פותח)

אני חושב שכל שבוע הם עושים יום ראיונות.

זה ממש חשוב לבוא, ככה אתה יכול לראות איזה חברה באים ומה ההתלבטויות שלהם.

 

יש להם איזה קטע עם התאריכים, לי הראיונות היו ביום של הבגרות חורף במתמטיקה...

ל-מבר בנשמה :אנונימי (פותח)

זה לא אכפת לי שיש שירות לאומי, אני רוצה לתרום גם בשמינית שלי....אבל לא נראה לי שאני אלך כי אם יש רק בטבריה, נהריה, ועפולה לבנות..... זה ממש רחוק לי....ידעתי שאם אני ארצה ללכת אז זה יהיה רחוק, אבל לא חשבתי שעד כדי כך.....אני בכלל גרה ברחובות ואני שביעסטיתת וזה ממש רחוק המקומות האלה.......מצידי ללכת לכל מקום אבל לא עד קצה העולם איזה באסה!!!!!אבל נראה לי שאני ילך בכל זאת לבדוק במיונים.....אני מקווה שאמא שלי תסכים לי ליסוע עד נהריה או עפולה חחחחחח תודה רבה!!!!!!!!

יש של"פ לבנות גם בלוד!!תן חיוך!

אני גם רציתי באיזה שלב ללכת לשל"פ אבל ירדתי מזה...

בכל מקרה יש לי מספר של מישי שקשורה לשל"פ אם את רוצה אז אישי...

בהצלחה נשמה!

אין של"פ בטבריהאנונימי (פותח)

ובלוד יש של"פ של עזרא.

 

מה זה משנה שזה רחוק? בכל מקרה חוזרים הביתה רק אחת לשבועיים שלוש...

מרחובות לנהריה ברכבת זה שעתייםאוסנת

לא נורא כל כך...

 

עפולה וטבריה זה יותר ארוך (אוטובוסים מאספים בת"א...).

אמרו לי שרוצים לפתוח עוד של"פ עזרא בנות..שוס להיות שלוס

ושאלה, חוץ מלשלוח טופס צריך לעשות עוד משהו? לא שמעתי על ראיונות...

ומי שהיה, יכול להגיד מה הולך שם?

בעיקרון אני רוצה של"פ של בני עקיבא..אנונימי (פותח)
לאאנונימי (פותח)

צריך רק לשלוח טפסים...

אחר כך מקבלים הזמנה ליום ראיונות.

ביום ראיונות מביאים כל מיני דילמות ושאלות ומדברים עליהם,

וגם נותנים איזשהי משימה לכל הקבוצה.

בסוף יש ראיון אישי...

עדיין לא החזירו לי תשובה אמרו שאחרי פסחשוס להיות שלוס
מסכימה עם מבר בנשמה ועם אוסנתעוד חוזר הניגון

בס"ד

 

בעיני, המרחק יכול להיות שיקול אבל לא צריך להיות השיקול העיקרי.

 

 

 

 

 

 

בסה"כ באמת לא חוזרים הביתה כל שבוע...

עשיתי שלפ בלודני"ש

זה קשה מאתגר ומניב פירות.

במידה ולא ילך - אז קחי את הכוחות והרצון הטוב לצורה אחרת - תפילות והתנדבות בדברים שמתאימים לך ולכשרונות שלך.

הרצנה של אידיאלים, לימוד אמונה ותורה בכלל - התחברות עם אנשים - כל אלו יועילו ממש בשלפ , בשירות , בחיים.

הלוואי ותצליחי להגיע לאן שתרצי ואם לא - אז הלוואי שתביני שהטוב לא תלוי רק בדברים פרטניים ויחידיים כמו שלפ (בנ"ע או עזרא) שירות או שבת באיזה אירגון - הוא חופשי ומחפש , הוא אמיתי ולא תלוי בדברים - הדברים נובעים מהטוב שבך , מהרצון שלך , שלנו לטוב.

אז נסי ומקסימום נסי אחרת.

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך