אז שכל אחד יגיד למה הוא חושב שהתנועה שלו יותר טובה!
טוב בעקבות השרשור על התנועות החלטתי לפתוח דיוןענבל
בגלל שזאת תנועה קטנה!כישוף כושל
ממש סניף משפחתי
וכל אחד יכול למצוא שם ת'מקום שלו
חוצמזה כשהסניף קטן הוא גם יותר מגובש!!
וגם אני מסכימה אם האידיאלים
אני שונאת שאנשים חושבים
שהם יכולים להחליט מתי לקיים את התורה ומתי לא...
תורה היא תורת חיים!!
זה גם הסיסמא של התנועה
"תורת חיים בעוז אריאל!!"
>>>נושי104
טויב, אז ככה, קודם כל, אני חושבת שלכל תנועה יש את היתרונות ואת החסרונות שלה..
ובכ"ז, אני חושבת שבנ"ע יותר טובה מתנועות אחרות..
קודם כל, יש לה אידיאלים שאני מאוד מאוד מסכימה איתם וכל הפרוייקטים שהם עושים..כמה שהם מחזקים את העם. הם לא רק מדברים-הם גם עושים.
וגם הקטע הזה, שבבנ"ע יש הרבה סוגים של אנשים, מאוד מגוון, וזה ממש-תנועה של עם..
ולמה לא אריאל-
כי בת'כלס, מזה אריאל?-זה להיות מסוגר בתוך עצמך, עום אותם אנשים דוסים כמוך..
אז תגידו-"קדושה אני מבקש", אז בסדר, בקטע הזה אריאל הכי טובים, בכל הקטע של התורה, של הקדושה, אין ספק.
אבל הם פשוט בורחים.. במקום להתמודד עם מה שיש, לנסות להשפיע כאן, לשפר, לשנות, הם ברחו והקימו להם תנועה אחרת.. 'בועה'.
וזאת דעתי, מומנים לחלוק..
ערב טוב!
את אולי קצת צודקת אבלענבל
בשביל להיות בבני עקיבא צריך להיות מאוד חזקים בתורה ובמצוות במיוחד בינו לבינה וכל מה שקשור לצניעות ובגלל שכיום לצערי רוב הנוער הוא לא כזה אז עדיף פשוט לשמור עליו ולהכין אותו שכשהוא יצא הוא יהיה מספיק חזק בשביל לא ליפול
תנועת אריאלכישוף כושל
בכלל לא רצתה לצאת מבני עקיבא
אבל בבני עקיבא התנגדו לדרך שניסו להעביר באריאל
ולכן התפצלו!
חוצמזה יש את הקטע של אחריות
(מכרים ת'קטע:קודם א-אני ואז אח-המעגל הקרוב עלי וכו)
קיצר לפני שמשפעים צרכים להיות שלמים!
אנחנו לא סגורים בתוך בועה
יש לנו הרבה חניכות שהם על גבול המסורתי
ובמסגרת הסניף אנחנו תורמים לשינוי שלהם
(רצני את רואה בנות שהלכו אם מיני ובקושי שרוולים מתחילות ללכת צנוע...)
קיצר השינוי מתחיל בנו לא חייבים לצאת לעיר ולהחזיר חילונים בתשובה
ועוד משו אני חושבת שכל התנועות מועילות בדרך כולשהיא
וזה שאריאל תורמת לא סותר את זה שבני עקיבא מאוד עוזרים
לנושי- אני לא חושבת שאת צודקת ב100 אחוז~מישי~
זה נכון שבנ"ע משפיעה ואני לא יודעת כמה אריאל משפיעה או לא כי אף פעם לא הייתי מעורבת בזה.
אבל ת'כלס תנועות נוער מה שחשוב בהם זה יותר מזה שהם משפיעות לסביבה זה איך הם משפיעות על החניכים שלהם. כי מדריכים הם באמת משפיעים ולתנועת נוער יש כח להשפיע על החניכים וכאשר יוצאים למסע\מחנה ורואים הרבה סניפים לא שמים על נגיעה הולכים עם גופים + בנטימטר שרוול זה משפיע על החניכים וזה חבל- זה גורם לזלזל בהכל ולהיות פשרנים וככה בטח שאי אפשר להשפיע.
ללמוד תורה בישיבה שגם לברו, לשיטתך.צחקן
שאלה למעריצי בני עקיבאיושב בדד
ממתי אפשר לקרוא לתנא קדוש בשמו הפרטי?
מאז שהמציאו את שם התנועה...=)תילה
אני בעזרא אבל הילדיםאורחת כבוד
שלי בעז"ה יהיו בבנע, כי לפחות לתנועה יש ערכים ואידיאלים שלא משתנים כל 5 דקות...
ומי ששואל למה אני בעזרא-- זה בגלל שככה חונכתי, וגם שבנ"ע במקום שלי הם שיא הלא דוסים, ואם זה אני כבר לא מסכימה..
אני מקווה שעד אז עזרא תהיה שונהיושב בדד
עם הנהלה פחות מטומטמת [ואני לא מתבטא ככה בד"כ, אבל זה מקרה מיוחד]
אני בעזרא...מרים=)
אין לי דיעה מגובשת אבל מסכימהעם אורחת כבוד שפעם מישהי שאלה אותי
אם עזרא זה פשרה ביםן השניים או זה האידיאל...תחשבו על זה!
וכן-אריאל בבועה..
והרוב הולכים לפי המיקום של הסניף ןהחברות ולא בכיתה ד' לפי ערכים...
לכל תנועה היתרונות והחסרונות שלה.ניגונים
אני באריאל.
קודם כל-מה הבעיה להיות עם חברה דוסים?
אולי, אם כולם היו מצתרפים אלינו, אז היינו יוצרים נוער אחר? דווקא הפילוג הזה, שאריאל שייך לדוסים, והבני עקיבא לא, זה מה שהרס את בני עקיבא לעניות דעתי.
אני מסכימה עם האידאלים של התנועה, שצריך לחיות בקדושה, בהפרדה בין בנים לבנות (כן, גם במפקד, שמעתם על שירת נשים פעם?)
ובכלל, האווירה באריאל הרבה יותר על רמה. אני זוכרת אותי בתור ילדה בכיתה ה' שמחליטה שהיא לא רוצה ללכת עם חצאיות קצרות כמו כולם-ובאה בפעם הראשונה לבני עקיבא עם החצאית הארוכה של שבת.
אני רק זוכרת שיצאתי בוכה והחלטתי שזו לא תנועה שמתאימה לי, שאילו לא הבנות שהייתי רוצה להיות איתם ולהיות מושפעת מהן. אז פשוט עברתי לאריאל-שם קיבלו אותי כמו שאני. חצאית ארוכה או קצרה. מה שאני!
בכלל, התנועה משפיעה המון, במיוחד חב''ב. כל הימי עיון המדהים, השבתות שהולכים למקומות לא הכי ומפיצים שם את התורה.. באמת שאני גאה להשתייך לכזו תנועה!
ובכלל, אני חושבת שהצורת חינוך של בני עקיבא היא כפייתית משו. אני מדברת עם מדריכות-שאומרת שגם אם לחניכה לא טוב-שתשאר בבני עקביא כי אי אפשר להחליף אידאלים ומלטשות את זה באלפי תירוצים.
או שאני יושבת ליד אחת מהן-והיא פשוט בלי בושה מתחילה להשמיץ.
"איזה סניף.. ממש נורא מה שהולך אצלכם. ואתם סתם דוסים מדי.. זו בכלל לא הדרך הנכונה.
ובכלל, אתן עוד מעט הולכות להתפרק! אין לכם כמעט חניכות!"
אני באמת גאה להשתייך לתנועת אריאל.
(אבל! ועם אבל גדול. מי שלא טוב לה באריאל-שתעבור קפיץ קפוץ לבני עקיבא! לא שווה לסבול.)
ניגונים >>נושי104
קודם כל-מה הבעיה להיות עם חברה דוסים?
כן. אני חושבת שיש בזה בעיה.
למה את צ'כה להיות עם אנשים שהם כמוך? למה לא להכיר דברים אחרים?
למה לחיות בבועה?
אולי, אם כולם היו מצתרפים אלינו, אז היינו יוצרים נוער אחר? דווקא הפילוג הזה, שאריאל שייך לדוסים, והבני עקיבא לא, זה מה שהרס את בני עקיבא לעניות דעתי.
היי, וואו. בנ"ע היא היתה התנועה הראשונה, סבבה? אז זה שאיזה חבר'ה אידיאליסטים [שבכלל לא הלכו לכיוון הנכון-לדעתי.] החליטו להקים עוד תנועה, אז פתאום שכולם הצטרפו אליכם? זה אתם שיצרתם את הפילוג !! כן! [ד"א, הדוסיות של הבנות מבנ"ע לא נופלת בהרבה מהדוסיות שבאריאל. אתן לא יותר טובות מאיתנו.]
(כן, גם במפקד, שמעתם על שירת נשים פעם?)
לפי מה שאני יודעת, כמה נשים ביחד זה פ'סדר- כי לא שומעים אחת אחת, את לא יודעת מי שרה [ובפרט שאיזה 40 ילדות בכיתה ד' צורחות לך..]
אני רק זוכרת שיצאתי בוכה והחלטתי שזו לא תנועה שמתאימה לי, שאילו לא הבנות שהייתי רוצה להיות איתם ולהיות מושפעת מהן. אז פשוט עברתי לאריאל-שם קיבלו אותי כמו שאני. חצאית ארוכה או קצרה. מה שאני!
אז אולי זה השבט שלך. אצלינו ממש מקבלים בסבבה גם בנות בחצאית ארוכה, וגם בקצרה, כל אחת שתלך איך שאי רוצה..[ו-היי, בנות בכיתה ה'..]
ואני ודווקא באריאל, לא הרגשתי נוח..הפוך.. כולם שם היו כזה עם חצאיות ארוכות, ואני עם החצאית הקצרה.. וכולם שם דוסות אחת אחת, וממש לא הרגשתי שייכת. ת'אמת!
ובכלל, אני חושבת שהצורת חינוך של בני עקיבא היא כפייתית משו. אני מדברת עם מדריכות-שאומרת שגם אם לחניכה לא טוב-שתשאר בבני עקביא כי אי אפשר להחליף אידאלים ומלטשות את זה באלפי תירוצים.
או שאני יושבת ליד אחת מהן-והיא פשוט בלי בושה מתחילה להשמיץ.
ושוב, אני חושבת שהפוך, זתומרת-זה תלוי במדריכות, חברה שלי שעזבה את השבט באריאל-לפני, מדריכה אחת ממש חפרה לה [פשוטו כמשמעו
] שלמה היא רוצה לעזוב, ושתשאר, וכ'ו.
ואת לוקחת מכמה מדריכות שלא מבינות כלום מהחיים שלהם-דוגמא?
מצטערת אם פגעתי.. ערב טוב!
>>צחקן
בע"ה.
אולי, אם כולם היו מצתרפים אלינו, אז היינו יוצרים נוער אחר? דווקא הפילוג הזה, שאריאל שייך לדוסים, והבני עקיבא לא, זה מה שהרס את בני עקיבא לעניות דעתי.
היי, וואו. בנ"ע היא היתה התנועה הראשונה, סבבה? אז זה שאיזה חבר'ה אידיאליסטים [שבכלל לא הלכו לכיוון הנכון-לדעתי.] החליטו להקים עוד תנועה, אז פתאום שכולם הצטרפו אליכם? זה אתם שיצרתם את הפילוג !! כן! [ד"א, הדוסיות של הבנות מבנ"ע לא נופלת בהרבה מהדוסיות שבאריאל. אתן לא יותר טובות מאיתנו.]
עזרא היתה התנועה הראשונה! בנ"ע לא רצו את אריאל בתוכה!
>> קפץ לי, הנה עוד:צחקן
בע"ה
כן, גם במפקד, שמעתם על שירת נשים פעם?)
לפי מה שאני יודעת, כמה נשים ביחד זה פ'סדר- כי לא שומעים אחת אחת, את לא יודעת מי שרה [ובפרט שאיזה 40 ילדות בכיתה ד' צורחות לך..]
---
זה בסדר , אבל אם מישהו אוהב / חושב על מישהי הוא ימצא את הקול שלה...
---
אין שום בעיה לחיות בבועה. בינישי"ם חיים כמה שנים בבועה ומשנים את העולם.1
כשאתה רואה אותן, זה לאיושב בדד
צודקצחקן
היי!!נושי-תן חיוך....=)
תבדקי מה שאת כותבת 10 פעמים לפני שאת כותבת
לא קראתי עדיין שום תגובה אחרייך אז סורי אם כבר כתבו אבל-
עזרא היא התנועה הראשונה שהוקמה~!!!!!!!!!!
וסתם-בקשר לדיון על התנועות-
את בני עקיבא הרב קוק הקים...[נראלי שגם את עזרא...] ואני לא חושבת שהוא היה רוצה שנריב על זה
לכי תלמדי היסטוריהצחקן
בע"ה.
הרב קוק לא הקים את בנ"ע. המזרחי ניכסו את הרב קוק (או תלמידי הרב קוק ניכסו את המזרחי...) אליהם.
אהה..אופס!תן חיוך....=)
צודק...ובלי קשר לזה אני צריכה ללמוד היסטוריה...
אבל הרב קוק חיבר את ה"הימנון"-ככה הם קוראים לזה?
גם לא,רבקה...
את ההמנון של בנ"ע חיבר הרב נריה.
הרב קוק חיבר את ההמנון של אריאל וגם את של עזרא...
תתקנו אותי אם טעיתי...
מאכפת לי...תן חיוך....=)
לי אמרו שהוא חיבר את של בנ"ע...
לומשנה...
מכל מקום לא ראוי להגיד לה כך ,אני מוחה על זהשואף לאור
אני בעזרא אבל אם היה פה בנ"עאיל!לי
הייתי שם!! אינלי כוח לחפור למה...
..תקוע בתקוע
וממתי לקב"ה לקרוא אבא?
ענו על שאלתך בפורום בני עקיבא לפני חודש או פחות. אתה מוזמן להסתכל.
יושב בדד, חיפשתי במיוחד בשבילך...<אריאל>
אני לא מוצא שום קשר בין זה למה שרשמץייושב בדד
אפילו אני אצטט מהמקור...<אריאל>
"… אך הרב בר-אילן (והסכים עמו הרב זצ"ל) נתן פירוש אחר: תואר יוצר חיץ. תואר בא לומר שהנושא גדול מאוד ורחוק מאוד מאתנו, ולמרות הכל נושא התואר הגדול ביותר –בניו יקראוהו "אבא" ופנו אליו בלשון נוכח "אתה". כך אנו המרגישים עצמנו קרובים לאיש ולרעיון וקוראים לעצמנו "בני-עקיבא". "
אני בעזראתן חיוך....=)
ואני גאה בזה [לא בקטע של המריבות על התנועות!ממש לא!].
ולמה אני בעזרא-
לא בגלל שאני חושבת שזה הכי טוב,
בגלל שזה מה שיש לנו בישוב
ולכל מי שאומר שאריאל זה ככה וככה ובני עקיבא זה ככה וככה או עזרא וכו' אני חושבת שהוא קצת טועה כי זה דיי תלוי במקום שבה נמצאת...כאילו זה לא משנה ממש איזה תנועה תהיה בישוב שלי אנחנו נשאר אותו סגנון...מבינים?
למרות שלכל תנועה יש פחות או יותר את הסגנון שלה...אבל המקום הוא הגורם המשפיע העיקרי...
~סוף~
מממ,פלספנית
בעזהי"ת
תנועת אריאל לא מוותרת על הערכים שלה.
בנ"ע היא תנועה של עם, וזה חשוב;
אבל העם שאליו פנתה בנ"ע- השתנה. עמ"י מסוגל היום ליותר, פשוט יותר.
תנועת אריאל היא תנועה שמחנכת ליותר, שואפת ליותר, וב"ה עולה עוד ועוד גם בעשיה ובהשפעה הכלל-עמישראלית.
תנועת אריאל, התנועה שלי, היא תנועה שרוצה ללכת עם התורה עד הסוף, לגדל דור שנאמן לערכים שלו, ומוכן למות למען קיום התורה וכאלה.
ממש ככה, בתכלס', בפועל, ככה זה.
אני בעזרא אבל...תל-אביבית
אני חושבת שכל תנועה מתאימה לסוג מסויים של אנשים.. זה הכל.
ולמה עזרא?
אני מסכימה עם הערכים ואידיאלים- תורה- בלי פשרות אבל לחיות חיים, דרך ארץ.
ועוד משהו- זה ממש משתנה בין הסניפים! אם מישו פה אומר שהוא בבנ"ע למשל זה לא אומר עליו כלום כי יש מקומות שבנ"ע יותר דוסים מעזרא ויש מקומות שהפוך...
בקשר לחברה של דוסים- שוב, זה משתנה בין אדם לאדם.. בדיוק היה לנו על זה ויכוח עם החברות.. וממש הבנתי את שני הצדדים. כרגע אני די בצד של ה"להיות עם הדוסים".. כי בת'כלס- למה לא? הרי המטרה של כולנו זה להידבק בה', וזה מתאפשר יותר בד"כ בחברה שיותר שואפת לזה..
בקשר למה שמישי סיפרה על זה שבמחנה חילקו חולצות קצרות- בעזרא גם מחלקים חולצות קצרות הרבה פעמים וכמעט כל הבנות (הגדולות ויש גם הרבה קטנות) הולכות עם שרוולונים וחולצה מלמטה. מיעוט לא.
ובקשר לשירת נשים במסדר- אצלנו לפחות הבנים מתחילים, והבנות לא שרות כזה חזק.. אולי שומעים הד שלהן אבל ממש לא יותר מדי.. אבל שוב זה תלוי בסניפים..
ודבר אחרון- יש את הנושא של הישב"צים (שאצלנו הם מעורבים..) והסניף בכללי נפרד..
לפרט מה אני חושבת?
בכללי- אני חושבת שזה טוב ממש.
לפחות אצלנו בסניף.
ולא נפרט היום.
לל"ט!!
בני עקיבא ב"התקוע בתקוע
ופשוט בגלל שהתנועה לוקחת תחת כנפיה את כל העם.
כמה שהיא רק יכול, ואיפה שנותנים לה להיכנס.
לא כביקורת, אבל כדיי להסביר למה לע"ד
יש בה עדיפות על פני תנועות אחרות -
התנועות האחרות יודעות לטפל בילדים מבית טוב,
במשפחה שומרות תורה ומצוות וכדו', -
אבל אנחנו צריכים עם שלם, ועם שלם - אני לא
בטוח עד כמה הוא ייבנה מהקבוצות הקטנות הנ"ל
שנמצאות בתוך עצמן רוב הזמן.
(ח"ו לא שוכח את ההתנדבויות העצומות שהם עושים בכל מיני מקומות. למשל עזא מרכז בירושלים)
אבל, את לקיחת החסות של כולם (כיפות סרוגות או שקופות)- לא רואים בתנועות אחרות לצערי..
מחזקת את דבריה של נושי.הרהור
"זה בסדר , אבל אם מישהו אוהב / חושב על מישהי הוא ימצא את הקול שלה..."
יופי צחקן- בואו נלך על רחובות נפרדים, סליחה!!! יבשת בנים יבשת בנות, באמצע חומת ענק (אפשר להעביר את החומה הסינית, זה נשמע טוב) ומשמרי הצניעות!!! אה, שחכתי, מעוות קול..
נו באמת,
זה מוגזם.
זה לא מוגזם בכלל...<אריאל>
לא חסר מקרים שבהם, כביכול , בשם בנ"ע, דתיים יוצאים כנגד ההלכה-- אז למה זה מוצדק?
למה נשארתי והמשכתי להיות במפקדים מעורבים?למה הדרכתי שבט של בנים ובנות יחד? שיחות עם המד"שיות? באיזו הצדקה בדיוק?
זה נושא עמוק וארוך, אני אנסה לתמצת אותו.
בנ"ע היא תנועה של עם. תנועה שמחזקת את העם- בכל רבדיו.
לא תמצאו תנועה אחרת שיש בה מצד אחד 'דוסים' שחיים חיים נפרדים לכל דבר ועניין, ומצד השני של המתרס 'מסורתיים' שלא בהכרח נמנעים מלעשות את כל ל"ט אבות מלאכה בשבת- וכן, יש להם חברה. לפעמים מהסניף.
נניח ובנ"ע תחליט על 'הפרדת כל הסניפים' הרמה הכללית תעלה, זה ברור. אבל עמ"י כולו יפסיד מזה- כל החניכים האלה, שהקשר היחיד שלהם אל הדת הוא פעולה בשבת, וד"ת במפקד- ישארו ברחובות ויטמאו בתוך התרבות החילונית.
השאיפה של הסניפים, ואת זה צריך להחדיר בקרב הקומו' והרכזים, היא להפרדה. כמו השאיפה של עמ"י.
רק שאם נעשה את זה ב"בום" נפסיד המון.
אבל זה לא נוגד את ההלכה.הרהור
מי שלא רואה שבנ"ע, מעצם קיומה, נוגדת את ההלכהיושב בדד
הוא עיוור או עוצם עיניים
כל מילה^^^דניאלה .ד.
נוגד ת'הלכה.
אם הייתי רכז בבני עקיבא אולי הייתי עושה צעד נוסף ליחזיר את ההלכה למקום הראשון שלה.
אבל אני לא.
אני רק מדריכה באיזה סניף במרכז שמשתדלת להשפיע מה שאפשר.. כי אם לא אנחנו, אלו שיכולים
אז מי?
דניאלה-כל מילה.נושי104
אז זה שהיא נוגדת את ההלכה, זה אומר שאנחנו צריכים לעזוב?
שכל אלה שלא ממש מבינים שהם עושים משו לא בסדר-שישארו שם?
לא! אנחנו רוצים לשנות, להשפיע, ובעז"ה גם נצליח להחזיר אותה לדרך התורה..
השאלה - מה את עושה?יושב בדד
כשאת רואה שני מדריכים שעושים דברים שהם לא אמורים לעשות כשהם חושבים שלא רואים [או יותר גרוע - גם אם לא] - מה את אומרת להם?
קודם כלנושי104
** קפץ..נושי104
הם בני אדם לפני שהם מדריכים, נכון?
אז נכון שהם צריכים להוות דוגמא אישית, אבל זו בעיה אישית של המדריכים..
זתומרת, אנחנו לא רוצים לשנות את הבני אדם, אלא את התנועה..
לוידת ממש איך להסביר..
כשאני רואה 2 מדריכיםדניאלה .ד.
שעושים דברים שהם לא אמורים לעשות אז אני לא מתערבת.
אין לי מה להגיד להם כי אני יודעת שבאותו רגע אחד מהם יחטיף לי סתירה כי
הדברים לא נשמעים באותו רגע.
לא אדבר לא כי אני פוחדת מהסטירה.. כי אני יודעת שזה לא הזמן לדבר.
אבל את החניכים שלי אני אוכיח! חבר'ה מהסניף שלי- איתם אני אדבר...
ואם הסיטואציה מתאימה לדבר אז אני כן אדבר וכן אגיב...
ואני אומר לך שיש עוד בעיה בזה שאני אעיר להם.. בנ"ע נותנת להם לגיטימציה לעשות את זה
כי.. זו חבר'ה מעורבת.
זה אחד הדברים שלי אישית בוערים!!! ממש...
אין לי הרבה מה לעשות חוץ ממה שאמרתי לעיל.
לחזק ת'מודעות.
ואם אראה גדר פרוצה במחנה או מסע אני אלך לרכז ואומר לו את זה
אני אעמוד על זה שיסדרו את זה.
בנ"ע התקדמו ב"ה.. וגדרות ההפרדה התחזקו!
הלוואי שמכאן זה ימשיך.
(זה ממש בעייתי)
אני לא חושבת שהתנועה שלי יותר טובה,שואפת למעלה..!
אני פשוט לא חושבת שזה להשוואה, (הייתי באריאל, כבר עזבתי ת'הדרכה..) 
נתחיל מזה שהתנועה שלי הכי טובה בשבילי! אני יודעת שתנועות אחרות חשובות מאוד לעמ"י, ותורמות הרבה, אבל- זה לא בשבילי..
ואם נפרט יותר- אומרים שכדי להראות כמה אתה טוב, אתה לא צריך להוציא ת'שני דפוק. אתה יכול להסביר מה מיוחד אצלך. מה טוב אצלך! ולכן אין לי עניין לומר מה לא בסדר בתנועה הזאת, או בתנועה אחרת..
אני גם לא נכנסת לעניין של נפרד לא נפרד, מי שרואה את זה בתור ההבדל בין התנועות, הפסיד ובגדול! ההבדל הוא הרבה יותר עקרוני. אריאל היא תנועה שהסיסמא שלה: "תורת חיים בעוז!!" ללכת על התורה בלי פשרות, ובגאון! לא להתבייש בזה.
ההבדל של כן בנים, לא בנים, (וכן להיפך..) הוא אמנם משמעותי מאוד, אבל זה לא ההבדל היחיד. אני מרגישה שבתור יהודי, הדבר שאמור לעמוד כל הזמן לנגד עינינו זה- איך אני עובד את ד' בצורה הכי טובה שיש! כל דבר שאני עושה בחיים צריך לחשוב, זה נכון? זה מה שד' רוצה? זה מה שהתורה רוצה.. לא לחפש כל מיני התרים והקלות.
וחוצמזה, גם להיות גאה בזה שאתה דוס!
לא להיות צול"ר (צדיק ורע לו, זה האלו שנראה שהם סובלים מלהיות דוסים..)
אני מרגישה שבאריאל זה ממש ככה, אז אם כמו שאמרתי זה מתבטא בסניף נפרד, אז סניף נפרד, ואם זה בכל דבר אחר.
גם אם נקח ת'סמל של התנועה (שאגב, אושר ע"י הרב צבי יהודה) א"י, עמ"י ותורת ישראל, וההמנון של התנועה שנכתב ע"י הרב קוק זצ"ל.. כל אלו ממש מבטאים ת'קטע. שברור לגמרי מה המטרה שלנו..
נ.ב. ברור שיש לי ביקורת על כל מיני דברים שהתנועה עושה, אבל את הכביסה השחורה, לא תולים בחוץ..
קיצור, שיהיה בשורות טובות! והכי חשוב!! שנדע לקבל ולאהוב אחד את השני, למרות..
בציפיה לישועת הכלל והפרט!
צופיה.
מצטרפת לתגובתך המהממת!דניאלה .ד.
זה שאני בבני עקיבא זה לא אומר שהתנועה שאני נמצאת בה היא הכי טובה
זה אומר שברחתי לתרום משם.. שקיבלתי משם.
שיש הרבה מה לשנות ומשתדלים!
שמתקדמים ב"ה.
שנזכה...
צופיה סיכמת הכל אצלך! שכוייח
אני בעזרא-פזוש
לעניות דעתי עזרא זה באמצע בין 2 הקיצוניות, אריאל {סליחה אם מישהו נפגע}- זה להיות סגור בעצמך ואני מדברת מניסיון שאני הייתי שם- אני יודעת מה זה להיות סגור בעצמך! ובני עקיבא לפחות מה שבעיר שלי זה פתיחות ברמה מטורפת שלא צריכה להיות בכלל! ברור ששתי התנועות בנ'ע ואריאל הם תנועות שבאמת עושות רק טוב אבל לפי מה שאני מסתכלת מהצד על 2 התנועות הבנתי שעזרא זה האמצע.....וסתם משהו- בסניף שלנו באמת יש משהו מיוחד.. תבואו ותראו...... דרך אגב ההמנון של עזרא והממנון של אריאל כתובים באותה פסקא של הרב קוק!
יום טוב ובשורות טובות , לדעתי כל אחד שילך לאן שמתאים לו ושיעשה כרצונו רק רציתי להגיד מהצד שלי....
בנ"G-תנועה של עם!!הללי נפשי
תנועה שמגבשת,שמקרבת,עשיה של יחד!!!
תנועה של עם? תגדירי עם.פלספנית
בעזהי"ת
לוידעת אם זה המקום להזכיר גם את זה, אבל-
עם המון הערכה לבנ"ע-
הרבה פעמים נראה לי שמתוך רצון להיות 'תנועה של עם', הם מועכים כמה אנשים שלא-באים-איתם-ביחד בדרך.
כשבוגרת בנ"ע [הנהגה ארצית וכאלה] מדברת עם מישי ורואה אותה עם חולצתנועה של אריאל, אז היא מסיימת את השיחה מיד ואומרת 'אה, את מאריאל? עזבי, ממך לא תצא הגאולה' והולכת לה לדרכה- ה'תנועה של עם' נדרסת, נמעכת, נשברת.
כשבוגרת בנ"ע ואמא לחניכים בבנ"ע יורקת על חניכות עם חולצתנועה של אריאל, ורק מעצם היותם באריאל- ה'תנועה של עם' כבר כמעט ולא קיימת;
כשמדריכות וקומונריות לעתיד קורעות את הסמל מפלאיירים של אריאל, ה'תנועה של עם' משדרת לי שקר.
מסכימה לגמרי!!כישוף כושל
התנועה מעודדת לחיות לפי התורה כל הזמן לא רק כשמתחשק
"אלו ואלו דברי א-לוקים חיים"נעמה*
מה זה תנועה יותר טובה? אין כזה מין דבר!
כל תנועה פועלת בתחום שלה, בעשייה שלה ובסגנון שלה- ואין מקום להשוות.
מה שתנועת אריאל עושה- זה לא מה שבני עקיבא עושה. מה שבני עקיבא עושה- זה לא מה שעזרא עושה. ומה שעזרא עושה- זה לא מה שגם אריאל וגם בנ"ע עושות.
כל אחד פועל בתחום שלו, וכל אחד ממלא את החלק שלו בתורמה לאומה ובקירוב הגאולה, לפי הכוחות, היוכולות והמטרות של התנועה שלו.
מה העניין להשוות בכלל? זה מוסיף משהו? הרי כל אחד מאמין בתנועה שלו, אז זה לא בדיוק ישכנע..
בקיצור- חבל.
שכל אחד יהיה גאה בתנועה שלו, ויעריך אותה על העשיה שלה, בלי לשלול את התנועות האחרות.
יו"ט!
...אחת העם...
בסוף כל ההתפלספויות שלנו לא משנות שום דבר כי כמעט הרוב (ואני מדגישה הרוב כי אני לא חלק מהרוב הזה) הולכים למה שיש להם קרוב לבית / התנועה שנמצאת
בישוב ... ![]()
כולם כנסו.. אוהדי אריאל, בנ"ע.. כולם.אווזה.
אני ברוך-ה' באריאל. ואני ממש ממש נהנת.
אי באריאל מכיתה ג' (אני בח'), והכי כיף לי בעולם. היה שנה אחת שפיספסתי בה 2 פעולות. כאילו אני ממש ממש שרופה על הסניף בדם, וברוך-ה' ממש נהנת.
ועכשיו.. למה דווקא אריאל??
דבר ראשון, כל האחים שלי היו, עכשיו, ובעזרת ה' יהיו באראיל. זה מה שהכרתי בבית. וגם בני עקיבא זה בקצה השני של הישוב, ואריאל זה 2 דקות מהבית שלי. אבל זה יותר סיבות טכניות..אבל ת'אמת, אני באריאל, כי בישוב שלי (בית-אל, כאילו דה!) ונראלי גם ברוב המקומות, אריאל זה הרבה יותר דוס מבני-עקיבא. זה נפרד, יש לזה אידיאלים אחרים שאני יותר מתחברת אליהם, וכו'... וגם רוב החברות שלי שם, ומדריכות נשמות!! (חרות, שפרה ונעם: אם אתם קוראות את זה, תתלהבו!!) וחוצמיזה, אני ממש לא חושבת שיש בעיה עם דוסים. אני דוסית, כל המשפחה שלי דוסים, כל הישוב שלנו דוסים, כל הסניף שלי דוסים, כל הבצפר שלי דוסים, וכו'. אולי תגידו שזה בועה, וגם יש דברים בבית-אל שהם הכי בועה בעולם, אבל תאמינו לי - זה כיף..
ומה הבעיה שלך בדוסים? דוסים זה ה-דבר!@!
שוס להיות דוס!!
ועכשיו.. למה לא בני-עקיבא??
דבראשון, כי הם לא מספיק דוסים בשבילי.וכן, אני אומרת את זה מוך באמת. אני חושבת שלהיות עם בנים בסניף זה לא מספיק דוס, ואני רוצה תנועת נוער דוסית! וגם, עם כל הכבוד לבני-עקיבא, ויש לי כבוד, בזמן האחרון הם ירדו קצת. .בואו נקח דוגמא. לפני בערך שנה הם הוסיפו לרשת ישבות בני-עקיבא תיכון דרוזי, סבבה? כאילו הם הוסיפו בשביל הכסף וזה, אבל דרוזים?? הססמא שלהם זה לא "תורה ועבודה"?? איפה נמצאת התורה אצל הדרוזים, איפה נמצאת העבודה? (שכמו שכתוב בלא זוכרת איפה זה עבודת ה') וגם יש סניפים משולבים = סניפים של חילניים ודתיים ביחד. זה סבבה. כאילו גם אני בעד לקרב את כולם. אבל עד רמה מסוימת. בני-עקיבא מגדירה את עצמה כתנועת נוער דתית. אז גם אם יש שם חילוניים, שיכבדו ת'סניף!! אני יודעת ממקור מוסמך שילדים באים לסניף בלי כיפות, בנות באות לבושות (או לא לבושות..) בבגדים לא הכי צנועים, הם באים בשבת לסניף באוטו.. כאילו אתם חלק מתנועת נוער דתית, תורה ועבודה, כאילו דחילק, תכבדו קצת??
וגם, אולי בני-עקיבא זה תנועה של עם,תנועה שהקימה את מדינת ישרא, תנועה שהעלתה יהודים לארץ. ובאמת על זה מגיע להם כל הכבוד!! אבל, איך לומר, זהו. פסה. בימינו, רב האנשים שמתעניינים בבני-עקיבא הם דתיים. ועכשיו? אז מה? נשאר כל הזמן באותה נקודה? עכשיו המטרה היא לקחת את החברה הדתיים ולקדם אותם יותר. אריאל, עושה את זה, ברוך-ה'. בני-עקיבא עדיין לא. כאילו אריאל קידמו קצת, למשל בקטע של הבנים בנות. ובני-עקיבא נשארו אותה נקודה. אז זהו, החזרתם את כולם בתשובה. אז עכשיו תקדמו אותם יותר!!
זהו. זה דעתי, ואתם מוזמנים לחלוק עליה. להסביר לי למה אני טועה. המשך יום נעים!!
ועוד משו. תוך כדי הכתיבה מישו שעמד מאחורי התחרפן מזה שאני לא כותבת בני-עקיבא בראשי-תיבות. אז סליחה אם זה עצבן אותכם. אני פשוט שונאת ראשי-תיבות. כאילו מה אתם מתקמצנים על המילים??
אורה, רק כדי לסבר את מחשבך...מרב.
נכון שבנ"ע בישוב שלנו הרבה פחות דוס מאריאל.
נכון שבכללי, במקומות שיש בהם גם אריאל וגם בנ"ע- אז אריאל יותר דוס.
זה הדגל של התנועה שלנו, נכון? "קדימה ליותר"- יותר דוסיות, בעיקר.
אבל זה ממש לא נכון שבנ"ע לא דוס במקומות אחרים!!
אני מכירה הרבה סניפי בנ"ע, וכמעט כל סניף שאני מכירה- העירוב היחיד הוא במפקד שעומדים אחד מול השני.
דוד שלי, שהוא הסמזכ"ל של בנ"ע, אמר לי פעם שבנ"ע אצלנו בישוב, הוא ממש לא בנ"ע האידיאלי, ובנ"ע האידיאלי זה כמו של עלי, למשל.. [וואלה, ישלהם אחלה סניף!]
רוב הסניפים הם כמו עלי, ולא כמו אצלנו.
אז...
ובקשר לדיון- אני הייתי באריאל. פרשתי מסיבות ששמורות במערכת~ בעיקרון אני אריאלניקית XD
אצלינו (סוף סוף הגיע תורי)ענבל
זה סניף בני עקיבא נפרד לגמרי! אבל זה קצת מפגר כי אנחנו לא יוצאים לשום פעילות בכלל! אז למה להיות בני עקיבא???
עכשיו בטח יגידו לי בשביל להשפיע אבל זה העניין שאנחנו לא משפיעות בכלל! כאילו אף אחד כמעט לא מכיר אותנו.
ודבר שני בקשר לכמה דיונים שהתנהלו בשרשור:
אני מצטרפת לאוריק כי כן אני הייתי רוצה להיות בתנועה דוסית ואני בעזרת ה' לא אשלח את ילדי לבני עקיבא בלי נדר כי זה לא אידיאלי מאוד הסיסמה של בני עקיבא זה תורה ועבודה עכשיו לגבי העבודה אני לא מתווכחת אבל תורה? כמה תורה יש בתנועה? (אני לא מדברת על הישיבות) איך אפשר להגיד תורה כשאני רואה בנות באות לסניף לבושות כמו הצרות שלי פחות או יותר ובנות שכל הזמן נמצאות עם הבני הלזה ייקרא תורה?????
ואריאל למרות שהם אולי סגורים הם מכינים את החניכים לצאת לעולם חזקים באמונתם ואז גם כשהם יצאו ויפגשו בדברים האלה הם יהיו מספיק חזקים כדי לעמוד בפניהם.
זאת דעתי האישית אתם מוזמנים לחלוק או שלא
בקשר לכל הקטע של הצניעות, בנים בנות וכ'ו-בבנ"ע>>נושי104
רוב הסניפים שזה ככה אצליהם, ושהבנות באות לבושות-לא לבושות, ושמעורב, ובנים בנות ביחד, זה בגלל שבישוב\קיבוץ\עיר שלהם, ככה זה.
אתם לא יכולים להכריח בת לבוא עם חולצה ארוכה! באים לתנועה[מבחינת החניכים]-להנות, ו-ללמוד, אבל קודם להנות, ולמה שאני יבוא לתנועה שמחייבים אותי איך לבוא? לא נוח להם עם איך שאני הולכת?-אני לא יבוא! ואז זה לא יהיה טוב. כי אנחנו כן רוצים שהם יבואו! גם החניכים שהם לא בדיוק נראים כמו האידיאלים של התנועה.
אני באריאל--pnina-
ליודעת אני רואה את חברות שלי יוצאות מבני עקיבא -עם לק אדום ברגליים ובידיים עם חצאיות מיני, חולצות פתוחות וכו'...
כתוב שבת ישראל צריכה להיות צנועה ..נכון??לפי דעתי איך שבנות בני עקיבא בעיר שלי יוצאות-זה לא צנוע !
אני לא חזקה כ"כ ואני פוחדת ל-ה-י-ס-ח-ף-! לכן אני כבר מציבה לי איזשהי עובדה-שאני באריאל-זהו!!!!!
פשוט חבל לי להסחף!!!!!!!!!!!!!!
אח"כ לכו תדעו מה אני יצא..
נ.ב -אבל יש סניסים של בני עקיבא שהם טובים מאד רק פשוט בעיר שלנו -בני עקיבא
בכלל לא טוב!!!
*סניפים-pnina-
אהה לזאת אני!!lea..
זה מזה לא ככה .. אפשר לחשוב שכולם באריאל יוצאות דוסות אחת אחת ממש לא!!
אני מכירה כמה בנות מאריאל ומעזרא שהם האמא של הפקאצות.. אז בבקשה לא להכליל , אל תגידי יוצאות מבני עקיבא!! זה תלוי איזה סניף זה.. וחוצמיזה שזה גם תלוי בבת עצמה היא יכולה להיות בתוך חברה הכי לא דתייה שאפשר ולהיות דוסית הכל תלוי בנו!! 
[נושי,פלספנית
בעזהי"ת
ביישובינו הקט- ככה זה? אז איך את מסבירה את התעופה שמתפשטת גם אצלינו?]
[--נושי104
אבל אצלינו המדריכות כן מחנכות לצניעות! ואני לא חושבת שזה התפקיד של המדריכה להעיר על צניעות [אלי קצת, אבל לא בקטע של-אל תבואי לבנ"ע ככה] אבל בקטע של בנים-בנות, המדריכות שלנו כן מדברות איתנו.. ואצלינו מאוד מאוד מדגישים את הקטע של התורה.]
[לא דיברתי על המדריכות.פלספנית
בעזהי"ת
דיברתי על החניכות, בתכלס', בפועל. הרי מלכתחילה כולנו מתחילים אותו דבר; כולנו באים ממשפחות דוסיות, שעברו ת'וועדת קבלה, ועברו את כל הסינונים המעצבנים האלה, וכולנו באים ממשפחות פחות או יותר אותו דבר.
והנה פתאום בקטע של התנועות נוער- אז בכיתה ג' ד' ה' ואולי גם ו' אין כ"כ הבדל בין בנ"ע לאריאל; ופתאום- באיזשהו שלב- פתאום רואים את אלה שבבנ"ע ככה, ואת אלה שבאריאל ככה. וראבק- אם באמת אנחנו סניף בנ"ע נפרד, מה פיספסנו בדרך? באמת שאני תוהה על זה מיליון פעמים. אם כל הזמן אומרים שבנ"ע זה בדיוק כמו אריאל ביישוב; ששתיהם דוסים ונפרדים; שמחנכים בדיוק לאותם אידאלים- אז מה, למה התוצאות כ"כ שונות? למה במבחן התוצאה, יש הבדלים?
אולי בכל זאת אריאל מחנכים קצת אחת. קצת יותר.]
העקרונות שונים!!!כישוף כושל
בני עקיבא שמים דגש על קירוב רחוקים(חילונים)
ואריאל שמים דגש על לחזק את אלה שדתיים ככה שהם ישארו כאלה!!
שתיהם עבודות חשובת!!
מה הקשר?נעמה*
אין לי מושג מה הסניף שלך, אבל אתם כנראה בבנ"ע כי זאת הדרך שאתם מאמינים בה, למרות שאתם נפרדים.
אני בע"ה שנה הבאה הולכת להיות קומונרית בסניף שהוא מאוד מאוד מאוד נפרד, והוא מאוד מאוד מאוד בנ"ע.
סותר?
בכלל לא.
אהה .. לזאת אני!lea..
זה מזה לא ככה .. אפשר לחשוב שכולם באריאל יוצאות דוסות אחת אחת ממש לא!!
אני מכירה כמה בנות מאריאל ומעזרא שהם האמא של הפקאצות.. אז בבקשה לא להכליל , אל תגידי יוצאות מבני עקיבא!! זה תלוי איזה סניף זה.. וחוצמיזה שזה גם תלוי בבת עצמה היא יכולה להיות בתוך חברה הכי לא דתייה שאפשר ולהיות דוסית הכל תלוי בנו!!
אני גם חושבת ש-נערות הקוביות!
שכל סניף זה משהו אחר, אני למשל מאוד מאוד בנ"ע ומאוד מאמינה בערכים שלה וזה ,אבל אם הייתי גרה במקום אחר שסניף בו מעורב וזה -לא הייתי הולכת אלה אם כן הייתי מושפעת או משו כזה..
ויש מקומות שבנ"ע יותר דוס מאריאל במקום אחר, וככה גם עזרא ולהיפך , ככה שהשירשור הזה יוצא די מעוות בסוף כי כל בכל מקום זה אחרת. ....
אריאל זה בועהה אבלבתאל ב"צ
זה בועה טובה, לא צריך להחשף לכל הדברים..לא צריך לדעת הכל. ומי שרוצה לדעת ולעשת דברים זה לא משנה באיזה תנועה הוא-הוא יעשה את זה...
אגב, בני עקיבא זה גם בועה...רק גדולה יותר.
אולי, אבל ההבדל בין בנ"ע לאריאל הואנערות הקוביות!
שבאריאל רוצים להיות בועה! אולי מהסיבות שאת אמרת ואולי לא, אבל בבנ"ע מנסים לפתוח כמה שיותר! להכיר ציבור אחר לבנות ציבור של תורה ועבודה! הולך לצבא ולומד תורה, אני לא יחפור בדו"ג אבל יש לי מלא..
בכל מקרה, בנ"ע לפי דעתי זה לא כזה בועה בכלל . אני לא יודעת איזה סניף של בנ"ע את מכירה אבל אני מכירה הרבה והדבר האחרון שאפשר להגיד על מלא סניפים (של בנ"ע) שאני מכירה - זה שהם בועה!!
>>נערות הקוביות!
** שאמרתי הולך לצבא ולומד תורה התכוונתי שבנ"ע מנסים לחנך לא להיות בבועה הדתית והנוחה אלה ללכת לצבא עם חילונים ,ערבים,בדואים ולהפיץ תורה, ללמד חילונים שדתיים הם לא חייזרים ממאדים..קיצר..זה אחד העקרונות של בנ"ע..אז..
..*נעמה*
וניגונים- מה שאת עושה לא צודק,נערות הקוביות!
** קפץ!נערות הקוביות!
את עושה דבר לא צודק בגלל שאת שופטת את כל תנועת בנ"ע (בכל העולם) על איזה משהו שנעלבת מבנות בכיתה ד'.
אני זוכרת שיצאת מבנ"ע זה היה באמת בכיתה ד'! ( את יודעת מה אפילו כיתה ה') אבל אני יכולה להבין אותך - נעלבת מחברה מסויימת ואת באופן טבעי לא חושבת טוב על החברה הזאת ולא רוצה לחזור אליה , אבל גם השבט שלך השתנה! הוא כבר לא בנות קטנות שלא מבינות מזה רע ומה וטוב, הם כבר יותר בוגרות ויותר מבינות.. כמו שאומרים שעם הילדים זה עם טהור ואכזרי. כי לא מבינים בכלל שזה כ"כ פוגע..
את חושבת אולי שאת בחיים לא היית עושה את זה אבל זה לאו דווקא נכון! בנות בכיתה ד' לא מבינות עד כמה דברים כאלה פוגעים עד שזה קורה להם בעצמם!
חוץ מזה, שאולי את לא יודעת את זה אבל -אני אתן דוגמא מהשבט שלי- בנות באות אין שהם רוצות יש כאלה עם קצר יש כאלה עם ארון יש כאלה הכי משקיעות בעולם בבגדים שלהם ויש כאלה שורש עם גרביים ומה שנוח- ואף אחת מאלה לא הרגישה שצוחקים עליה! דווקא פחות מעריכים ומקבלים את דווקא זאת עם הקצר
אז סתם חבל שאת שופטת ככה תנועה שלמה על מעשה של כיתה ד'!!
פסלתי את התנועה ביישוב שלי.ניגונים
למה לא להיות אצלי בישוב בבני עקיבא.
ודווקא אני חושבת שבגיל קטן הרבה פחות צריך להפריע העניין של חצאית ארוכה או קצרה-בגיל של כיתה ד', זה לא אמור להיות מה שמפריע לבנות.
אולי בגיל יותר מאוחר-כן, כי אז כבר מתחיל הלחץ החברתי.
נו אבל זה בידיוק ההבדל בין בנ"ע לאריאל!!!נערות הקוביות!אחרונה
באריאל כמו שאת אמרת בגיל קטן זה לא צריך להפריע - משתמע שיישר באים דוסים \ צדיקים\ מבית טוב..
ובבנ"ע - שקטנים אז אולי זה ככה אבל בנ"ע - עובדה- מחנכת לא להיות כאלה!! ואצלנו בשבט למשל ממש ממש לא ככה! אין שום הבדל בין חצאים ארוכה וקצרה !! ואם מישי שתמיד עם קצר באה אם ארוך אף אחד לא שמה לב!!! ( כמובן שאומרים תתחדשי וזה , אבל כל אחת איך שבא לה..)
ואת הבאת עובדה שלפני שהבנות האלה התחנכו בבנ"ע זה היה ככה ועכשיו בנ"ע שינה אותם!! 
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






