ממש אשמח
אלירז: זה בשביל לברר דברים בסוגיית א"י
ממש אשמח
אלירז: זה בשביל לברר דברים בסוגיית א"י
הכרת הקוראן היא על מנת שנהיה בקיאים בפרטי האמונה השניה
ולדעת מה להשיב להם!
לכן קוראן זה 'דע את האויב'.
וכוזרי הוא 'דע את אמונתך'.
אין בזה שום פסול הלכתי
(שלא כמו הברית החדשה)
כך למיטב ידיעתי.
מה כואב לך שילמד?
לא לומדים את זה כדי לברר אצלנו סוגיות אמוניות..
אנחנו מבוררים וסגורים על עצמנו.
תודה על הדאגה.
בכוזרי יש הכל. אנשים חושבים שיש רק אתאיזם, איסלאם, נצרות ויהדות. אבל זה לא נכון. יש שם הכל בנוגע לאמונה. אך עם זאת, יש מחלוקות בסוגיות אמוניות בין הרמב"ם לריה"ל, אזי יש ללמוד הכל.
אי לכך, תלמד את דעתם בכוזרי.
כדאי לך עכשיו, בשבוע הספר...
אולי יש הנחות.
מומלץ בחום הקראן בתרגום של אורי ריבלין.
ורובי גאה בזה שקרוב שלו הפיץ את זה בעולם בעברית
זה מזעזע אותי רק המחשבה לקרוא את זה.. =/
פעם הייתי בבייביסיטר, וראיתי פתאום את "הברית החדשה".. לא יודעת למה זה היה שם
מתוך סקרנות פתחתי לקרוא, רק התחלתי וזה היה נוראי מידי.. מן הרגשה שאתה עושה משהו לא בסדר
משעמם תיכו.
שטויות משעממות בסגנון של עברית תנ"כית...
אבא אמר פעם שמי שיקרא ברית חדשה לא יהיה נוצרי לעולם.
אם כי שמעתי שבחדרים הפנימיים של הספריות בישיבות יש - בבחינת דע מה שתשיב.
בשיעור של מגמת ארץ ישראל פעם הביאו ציטוט מהברית החדשה ועשיתי מלא בלאגן והר"מ שלי למרות שהוא ממלכתי עזר לי.
שידעו מה זה הספר הזה
בחינם-לך למסגד הקרוב ותגיד שאתה מתעניין / בקשה מארגון עדאללה וכדו' הם נותנים בחינם (מניסיון עם שי'יח...)
החיסרון של זה שהוא עם תרגום מסיונרי..
או במבצעי שבוע/חודש הספר בחנויות הספרים 'המובחרות'...
ע"פ ההלכה המסלמית, אסור לתרגם בכלל את הקראן, ואסור להעתיק אותו לשפה שאינה ערבית.
התרגומים הנמצאים היום, בתרגום של אהרון בן שמש, ובתרגום של אורי רובין (מומלץ בחום), מפורשים בצורה אקדמית לחלוטין.
קוראן , סורא 5 משפט 21:
משה: "הו בני עמי הכנסו לארץ הקדושה אשר הבטיח לכם אללא ואל תיסוגו אחור פן תלכו לאבדון."."
סורא 7 137:
אללא: "וניתן ירושה לעם אשר נחשב לחלש את מזרח הארץ ואת מערבה. ויבוא כתומו דבר אלוהיך אשר דיבר טוב על בני ישראל ...
סורא 17:
"ויאמר ( אללא) אל בני ישראל : שכנו בארץ , והיה בבוא מועד אחרית הימים נקבץ אתכם שבטים שבטים"
כלומר בקוראן הם יודעים שארץ ישראל היא שלנו (כולל ארץ ישראל שממזרח לירדן ).
אבל הוא התייאש באמצע, בגלל הסגנון הרדוד והמשעמם שלו. הוא אמר שזה בסך הכל מין "ספר מוסר" שטחי, שבא "לחזק" בקיום תורת משה, כשברור מהטעויות הרבות שם שהוא בכלל לא היה בקיא בה. נראה שהוא קיבץ שם אוסף של דברים שהוא שמע מיהודים ומנוצרים בזמן מסעות המסחר שלו.
אז אל תבנה יותר מדי על ספר קריאה מעניין... ![]()
התחילה לזוז..
והייתי בטוחה שזה משמים..
וחמש דקות אחרי זה היה באינטרנט שהיה רעידת אדמה ברחבי הארץ
ולו רק מכיוון שזה מטומטם ומגעיל להיכנס עם ספר לשרותים.
מילא עיתון, אבל ספר?
או, כמו שאמא שלי טוענת, ויש בזה מין האמת, שמי שנכנס עם ספר לשירותים, חשוד על כך שאינו שוטף ידיים לאחר שסיים, ואם שטף, מה דין הספר שאצבעותיו נגעו בו?
אני לא איסטניס, אבל זה, יאק!
על ספר כזה נכון יותר לשאול אם מותר להוציא אותו מהשירותים...
חוץ מזה, יש כאלה שלקרוא ספרות חול מחוץ לשירותים זה עבורם ביטול תורה חמור, כדברי רשב"י במשנה באבות (ג,ז): "המהלך בדרך ושונה ומפסיק ממשנתו ואומר "מה נאה אילן זה", "מה נאה ניר זה", מעלה עליו הכתוב כאילו מתחייב בנפשו".
אמנם לא כולם זכו למדרגה הזאת, אבל צריך להבין שיש כאלה.
"
"על ספר כזה נכון יותר לשאול אם מותר להוציא אותו מהשירותים..."
הכל נכון אבל המשפט הזה קרע אוטתי מצחוק
תנו כבוד לאותיות, לא מדבר על התוכן.
פשוט מגעילים!
האותיות שכתב נביאנו הקדוש מוחמד! על דברים כאלו נענש דוד המלך, שקרא לדברי תורה "זמירות"!
<צ/> (מי שלא מבין, הסימון הזה מסמל את סוף פסקת הציניות.)
לגבי המשפט שכתבתי, שמעתי אותו פעם בשם רב גדול, בהקשר של עיתונים חילוניים הכתובים באותיות אשוריות (כמו אלו שאתם קוראים עכשיו), שיש להם בחינה של קדושה, כי כותבים בהם ספר תורה. חשבתי שהתשובה תהיה הולמת לא פחות בנדון דידן.
לגבי הסגידה לספרים: לידיעתך, יש ספרים שמצווה לשרוף. בין אם אתה מתחבר לזה ובין אם לא.
האם צריך לשרוף קראן (לא האם מותר) ותראה מה תשובתם.
כמו כן, אני מדבר על גועל הנקיות שבקריאת ספר בשרותים.
שים לב להודעתי הראשונה...
אפילו ספרי "קופיקו" לא צריכים להיות בשירותים. ואם אתה רוחץ ידיך לאחר היציאה משם, כיצד אתה מנקה את הספר?
זה מגעיל! ואני ממש לא איסטניס...
אני מכיר רבנים גדולים שעושים כך. שמעתי גם שהאדמו"ר מראדזין למד שבע שפות בשירותים!. אתה מסיים לקרוא, רוחץ ידיים ונגמר הסיפור.
לגבי השריפה - לא אמרתי שמצווה לשרוף, רק רציתי להמחיש שאין שום מצווה לכבד ספרים רק כי הם כתובים מאותיות...
אם זה סתם "קופיקו" וכדומה - אין סיבה שלא יישאר שם.
אם זה ספר מדעי שימושי, או ספר אחר שאתה מעונין לשמור אותו נקי - אל תגע בו בידיין מלוכלכות. תפתח אותו, תמקמם אותו במקום שנח לקרוא (לא תמיד אפשרי, אני יודע), ותסגור אותו רק אחרי שרחצת ידיים.
מזל שאני לא משאיל לך ת'ספרים שלי!
כאילו אם אתה קורא ספר בסלון והאח הקטן עשה בטיטול...
אז הספר נהיה דוחה?
אבל אתה צודק, בחיי הזומזום. בואו נסיים את הנושא.
<צ>
אולי כדאי שנמשיך את הדיון בפורום ייעודים לענייני שירותים 
הקוראן ולא קיבלתי
הוא אפילו ביקש לא לכתוב הזמנה לחתונה בכתב אשורי [מרובע]
שמא תתבזה..
יש באותיות העבריות עצמן קדושה שאל לנו לזלזל בה..
לא מכניסים אותם לשירותים..
כלומר- בישובים פיציים לא יהיה, אבל בישוב בסדר גודל של אפרת- יהיה.
כמו כן סביר שבישובים דוסיים מידי גם לא יהיה. מאלה שלא יביאו ספרים של פרויד, למשל..
אני אישית קראתי, מתוך עניין, וזה היה בעיקר מצחיק.
פשוט כי: 1) המוסלמים טוענים שזו יצירה ספרותית מדהימה וזה מה שמוכיח שזו יצירה אלוהית, וזהו, שזה לא... סגנון בסיסי, ובטח שאין מה להשוות ליצירה המדהימה ספרותית שנקראת תנ"ך...
2) מדהים כמה פעמים "הפשט" שם סותר את עצמו (יש להם תילי תילים של פרשנויות על זה)
3) מדהים שלפי הקוראן מוחמד עצמו לא קיים את המצוות של הקוראן
4) התוכן עצמו פשוט לקוח כולו מהיהדות עם קצת עיוותים פלוס קצת עבודה זרה...
בקיצור, אין בעיה לקרוא כי או שזה לא עבודה זרה, או שזה ליצנות עבודה זרה...
כי בישובים כמו אפרת וישובים גושניקיים מעודדים דעות מוזרות Oם
שמעתי מהרב שלי בישיבה ("למרחב") שאת הקוראן כתבו לפי מדרש רבא במקום מדרשים שמו סיפורים של מוסלמים.
יש איסור חמור לקרוא דברי כפירה, בחלק מהדינים הוא יותר חמור מאיסור קריאת ספרי עבודה זרה (עיין בתחילת מדרש רבה על קוהלת).
האיסור הוא על הברית החדשה, כי הנוצרים מאמינים ב"שיתוף". אצל המסלמים והיהודים, ההקבלה האלוהית היא מונותאיסטית, ולכן אין בעייה לקרוא מהקראן, ואין בעייה לבקר במסגד, ואפילו להתפלל שם.
תלוי את מי אתה שואל כמובן

כמה הערות:
1) מבחינת הטכניקה הספרותית, הקוראן דווקא כן כתוב בשפה יפה ובטכניקות לשוניות לא רעות. זה משתקף כמובן רק במקור הערבי. מי שקורא את הגרסה העברית מן הסתם לא שם לב לזה (התרגום של ריבלין כתוב במשלב לשוני גבוה, אבל מאותה סיבה לא כולם משתמשים בו היום והוא בוודאי לא יכול לשקף את החריזה הערבית, למשל, שנמצא כמעט בסוף הרבה מאד פסוקים).
2) גם אצלנו הפשט סותר את עצמו לא מעט פעמים וגם אצלנו נכתבו על זה תלי תלים של פירושים, ולא מפתיע שגם באסלאם יש תלי תלים של פירושים על פשטים שסותרים את עצמם.
3) נקודה שנויה במחלוקת. גם לפי התורה אפשר לתהות אם משה רבנו קיים את כל מצוות התורה. אחת הבעיות הקשות של האסלאם - שאצלנו אינה קיימת כמובן - היא ה"עצמה" (عصمة) שלפיה הח'ליפה מחוסן מטעויות ואילו אצלנו גם גדולי האומה טעו. זה אנושי וטוב שכך.
4) התוכן עצמו אכן שואב במידה גדושה ביותר מהיהדות ויש אפילו עדויות בחדית' שאפשר למצוא בהן רמז לכך שכותב הקוראן, או אחד מכותביו בשם "זַיְד", היה יהודי, אבל זה שנוי במחלוקת.
5) אין בקוראן עבודה זרה, למיטב ידיעתי. יש כתות אסלאמיות שגובלות - או יותר מכך - בעבודה זרה, אבל האורתודוכסיה האסלאמית אינה נחשבת לעבודה זרה.
6) זה כמובן לא אומר שהקוראן היא יצירת מופת חכמה במיוחד וכו', הוא פשוט טוב לאסלאם ועשה שירות טוב לאנושות בכך שהביא את האמונה באל אחד לחצי האי ערב וליתר העולם. ר' נתנאל בירב פיומי, לפי דבריו, סבר שמחמד נביא האסלאם מהשמים, אבל עי' הערתו של הר' קאפח על ספרו של הלה, בסתאן אלעקול (גן השכלים), שם הוא טוען ש"לא לכך התכוון המשורר". הטקסט הרלוונטי נמצא בפ"ו של הספר. כמובן, לא נשמעה דעה כזאת ברוחב פה במחוזותינו.
7) הערת אגב: נתקלתי בלא מעט מוסלמים שמודים שהקוראן דומה ביותר לתורה וכתוצאה מכך הם התחילו לקרוא את התורה והתפלאו למצוא את החכמה הרבה שבה. "כי היא חכמתכם וכו'".
איזה דברים של אמת?????????
שמוחמד ימ"ש היה חולה באפילפסיה, מטומטם ובעל הזיות מאוד מפותחות?
שמוחמד קיבל הרבה מהיהודים ואמר בסוף להרוג אותם?????
זה יודעים גם בלי קוראן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
למרות שיש בו דברי אמת.
אמנם דיו לבא מן הדין להיות כנידון (והדין במקרא של ס"ת הוא שכתבו מין דוקא, אבל כתבו גוי או משומד - ייגנז),
אבל לשיטתך, גם עיתון שיש בו מעט אמת צריך לגנוז. לא ברור לי איפה כתוב שצריך לגנוז ספר שכתוב בו דברי אמת.
ממש ממש לא.
הם נחשבים גויים שמקיימים את 7 מצוות בני נוח + בולשיט של האסלאם (ולא נראה לי שאכפת לאלוהים שהם יצומו לכבודו חודש בשנה).
הקוראן זה גיבוב של שטויות מעורבבות בדברי תורה.
אז זה כמו הצהובים העירוניים האלה, שאסור לזרוק כי יש שם ד"ת של רב העיר.
כל רוכב גמלים לגופו. ![]()
כי צריך גם קבלה בפני בית דין וכשהוא גר בארץ ישראל צריך שיהיה גר תושב ולכן מחייב גם שבועת אמונים לשלטון יהודי ולפי הרמב"ם גם אז אסור לקבל אותו עד שיהיה היובל נוהג.
חוץ מזה מוחמד שחט אלפי יהודים ורצח שבט שלם ואנס את כל הנשים היהודיות ואיסלם אותן בכוח. אונס ורצח וגזל זה לא עברה על 7 מצוות? פשוט הזויים אתם. מתחנפים לאויב רצחני כאילו אין מחר! אולי מחר תכתבו שהנאצים בני נוח?
זה לא סוד שהמוסלמים הם אוייבים.
אבל מבחינת דתית הם לא מתנגדים ליהדות.
להרוג את עובדי האלילים ולהשפיל את היהודים
של יהודים בואו ורשו ארץ
ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..
אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר
והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.
אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף. (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)
הוא רוצה שננציח אותו
וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס
חווה על שם צרלי
קדימה. מי לוקח את הכפפה.
לטרמפ יש ישוב,
למה שלצרלי לא יהיה?


קפיץאחרונהבשם ה' נעשה ונצליח
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.
להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.
שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com
חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל
בונים. מיישבים. גואלים.
אשמח לעזרה
יש שם ישיבה 24/7..
עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת...
איזו ברכה ב"ה. מרגש לראות את זה.
"לא עוצרים בסוף השמיטה – מעמיקים את החיבור לארץ ישראל" | ערוץ 7