דחוף!!!פעולה על ניצול זמן!!!Tehilla*

שלום!!!

אני מחפשת בדחיפות פעולה על ניצול זמן...

כלומר שזה יהיה קשור לחופש...ניצול זמן בחופש...

תודה רבה!!!

תראי אם זה טוב לך..בהצלחה!אנונימי (פותח)
תודה!!!Tehilla*

בסוף לקחתי את הקטע מהפעולה וצירפתי לזה משחקים משלי!!!

שבת שלום!

ראיתי שהסתדרת אבל אולי מישהו יצטרךרות014אחרונה

זה פעולה על ניצול הזמן בחופש...

 

 

 

מה אתה עושה כשאתה קם בחופש?

מטרות הפעולה:
החניך יבין את משמעותו של הזמן כמסגרת שאליה ניתן ליצוק תכנים שונים.
החניך ישאף לנצל את זמנו בחופש הגדול לפי הערכים החשובים לו כפרט וכחלק מהשבט ומהסניף.

עזרים: גליון נייר גדול וטוש, דפים וכלי כתיבה, טבלת לוח חופש.

מהלך הפעולה:
שלב א'
נפרוס בפני החניכים גליון נייר גדול. נשאל את החניכים מה הם היו רוצים להספיק לעשות בחופש הגדול, בתחומים שונים – למידה, הנאה, משפחה, חסד, סניף וכו'. נרשום על גבי הנייר את תשובות החניכים.

שלב ב'
נחלק את החניכים לקבוצות. לכל קבוצה יגדיר המדריך דמות והקבוצה תבנה לה לוח-זמנים יומי.
 יעקב. תלמיד ישיבה וחבר בגרעיןv תורני.
 ניצה. אשת חינוך, מנהלת בית ספר.v
 נמרוד. סולן בלהקת "החיפושיותv המגניבות".
 שיר. תלמידה מצטיינת, חולמת להיות מדענית ולגלות תרופות למחלותv חשוכות מרפא.
 דפנה. מדריכה בסניף, לומדת באולפנה ביישוב.v
 ירון. סטודנטv לכלכלה באוניברסיטת חיפה.

לאחר שהקבוצות תסיימנה, כל קבוצה תציג את לוח-הזמנים שבנתה.
נשאל את החניכים לפי מה הם קבעו את מרכיבי הלו"ז? ממה נובעים ההבדלים בין התוצרים של הקבוצות השונות? איזה פעולות דומות היו קיימות בין הדמוית?
נראה עם החניכים שהפעילויות שבהן בחרנו למלא את לוח-הזמנים היומי של כל דמות קשורים בהכרח לדרך חייה, לשאיפותיה, לעולמה הערכי ולמהלך חייה.

שלב ג'
נחלק את החניכים לקבוצות. כל קבוצה תקבל בריסטול שעליו מסורטטת מסגרת, וצבעים. נכריז על תחרות ציורים – כל קבוצה צריכה לנסות ליצור את הציור היפה ביותר בתוך המסגרת הנתונה.
לאחר שהחניכים יסיימו, נערוך תערוכה של הציורים ונראה את ההבדלים ביניהם – באופי, בצורה ובאיכות. נאיר את עיני החניכים לכך שכל קבוצה קיבלה את אותה המסגרת בדיוק, אך כל קבוצה יצרה לתוכה תוכן שונה.
בהשאלה, בתור דימוי, המסגרת של הציור דומה למסגרת הזמן. לכל אחד מאיתנו יש את אותם 24 שעות ביממה. בשלב הקודם ראינו כיצד אנשים שונים יוצקים תכנים שונים לתוך אותה מסגרת יומית. גם אנחנו, במיוחד בחופש הגדול, יכולים ליצוק תכנים שונים ומגוונים ליומנו. וכמו שהתאמנו את סדר היום לשאיפותיה ולאורחות חיה של כל דמות – כך צריכים אנו לבדוק את עצמנו. האם התוכנן שאנו יוצקים לתוך מסגרת הזמן שלנו משרת את שאיפותינו? משקף את ערכינו? אם לא, אנו יכולים לסיים את החופש הגדול ולהחמיץ הזדמנות גדולה לבנות את עצמנו ולהתקדם, ואם נצליח בכך - נרוויח!

שלב ד'
נסביר לחניכים כי 'סוף מעשה במחשבה תחילה' וכדי להגיע לניצול המיוחל של החופש, עלינו לתכן את לוח-הזמנים שלנו לפי השאיפות והערכים שלנו. וכמו שיש לכל פרט מאיתנו שאיפות וערכים פרטיים, גם לנו בתור קבוצה, בתור שבט יש שאיפות וערכים שצריכים לבוא לידי ביטוי.
נניח לפני החניכים טבלת לוח חופש ונבקש מהם להגדיר מהם השאיפות והערכים שלנו כשבט. (לפעול בשכונה או ביישוב, להרים מפעלי חסד, ללמוד יחד, להשקיע בסניף, לגבש את השבט, לקחת חלק בפעילויות התנועה. אפשר להשתמש בשלב זה גם ברעיונות שעלו בשלב הפתיחה של הפעולה).

לאחר שיגדירו את השאיפות המשותפות, נבנה יחד איתם לוח פעילות שישקף כל אחד ואחד מהשאיפות והערכים שהעלו החניכים.

בסיום התכנון נדגיש כי רצוי שכל אחד ואחד יערוך לעצמו לוח כזה, וכך לסייע לעצמו לצלוח חופש בעל משמעות והתקדמות.

 מדריך שים לב, בזמן התכנון, האר את עיני החניכים לנקודות אחדות:
קיבעו אחראיים לכל פעילות, שידאגו לביצוע התוכנית בפועל.
לכל אחד יש גם תכנונים אישיים ויש להשאיר לכך מקום.
יש לערוך לוח מאוזן (לא לתכנן שבוע עמוס מאד ולאחריו שבועיים ריקים מפעילות).
שימו לב לפעילויות מתאימות בשלושת השבועות.

 
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך