שאלה מציקה...אנונימי (פותח)

ראשית בכדי ששאלתי תובן כראוי אני פותח בלהגיד שכבוד התורה במקומה וכבודם של הרבנים במקומם ויש לי הערכה עצומה לשניהם אך לאור כול ההתפתחויות של הימים האחרונים עלתה בי שאלה קשה, האם המחאה היא באמת על כבודה של תורה או שמא היא על כבודם של הרבנים?

האם אנחנו מעלים את דעת הרבנים מעל התורה עצמה?

אחרי הכול אף אחד לא שרף עותק של התנך או דיבר נגד החומש אלה הוויכוח הוא על לגיטימיות של ספר הילכתי שהוא תוצאת מחקר ודיעה של רב  ועם זאת הצעקות הנשמעות ברחוב הם על פגיעה בכבודה של תורה ומעט מאוד קריאות על פגיעה בכבוד הרבנים

 

ובנוסף לכך למה אותם אנשים לא מזדעקים על פגיעה בכבודה של הארץ באותה מידה? האם כבודו של הרב חשוב יותר מכבודה של הארץ?

 

איני בא לפגוע חלילה או להעליב אך מכיוון שאני בא מרקע שונה אני שואל בכדי להבין, מחילה אם מישהו רואה בדבריי משהו מעליב 

לפי התורה - שכינה בוקעת מגרונם של רבניםאלירז

ולכן כל מה שיאמרו הוא דברי התורה הקדושה!

ובייחוד כשמדובר בפסיקו הלכה!!

כאשר רב וגדול בתורה זה בזיון לתורה עצמה!! הוא כלי קודש המחזיק אותה!!

מוזר שזה לא מובן לך מראש... בתור בן תורה...

<כַּבְּ' וְחַשְ' - לאנשי הפורום שהבינו.. מי שלא כנראה לא צריך להבין>

 

גם מצוות יישוב הארץ נובעת מהתורה עצמה

ולכן הזעקה על כבוד התורה היא זעקה על כבודה של א"י..

 

אפשר לקבל מקורות?אנונימי (פותח)

איפה בדיוק זה רשום שהשכינה בוקעת מגרונם של הרבנים? קראתי את התורה עשרות פעמים ומעולם לא ראיתי את המשפט הזה...

אלירז עם כול כבוד (ויש המון כבוד) אותי חינכו שאלוהים הארץ והתורה הם מעל כול אימרה של רב כי אחרי הכול התורה והארץ ניתנו מהשמיים אבל הרב שהוא אדם יכול תמיד להיגרר ולטעות וכבר נאמר על רבנים גדולים שהם טעו ונגררו אז למה פתאום עכשיו זה לא יכול לקרות?

 

וגם... כב וחש זה דבר מובן לכולם לא רק לאנשי הפורום אז אל תזלזלי באנטיליגנציה של אנשים ואל תהיי חשדנית ותקיפה אל כול אדם ששואל שאלה לגיטימית אם לא היו שואלים שאלות הרבה מספרי ההלכה לא היו קיימים

 

בגמראשי"מ

מסכת מכות אני חושב דף כ"ב עמוד ב' כמה טפשאי הני אנישי דקמי מקמי ספר תורה ולא קמי מקמי ת"ח שבתורה כתוב 40 מללקות ובאו חכמים ואמרו40 חסר אחת עכ"ל

ובגמרא בקדושין ל' עמוד ב' על הפסוק כי אם בתורת השם חפצו ובתורתו יהגה יומם ולילה מקשה הגמרא בהתחלה כתוב תורת השם ומיד תורתואלא מתרצת הגמרא בהתחלה תורת השם אבל כיון שהגה בה נעשת תורתו עכ"ל וזה "ותורתך בתוך מעי"

יש לי עוד מקרות פשוט אני לא יכול לפתוח כי אני מאכיל עכשיו את הבת שלי.

אהמממ....אנונימי (פותח)

הגמרא היא דיון וויכוחים בין חכמים לפני 2000 שנה הוא אומנם שואב הרבה מין התורה אבל הוא אינו התורה שלעצמה כשאני אומר איפה זה רשום אני מתכוון בחמישת חומשי התורה שניתנה למשה מידי האל במעמד הר סיני לא דברים שנכתבו אחרכך בידי האדם

 

אם לא הבנתם..ירנן

בן ישראל הוא כנראה מהאנשים שלא מקבלים בשלמות את חז"ל כמוסרי התורה האמיתיים והיחידים,

ולא סגור אצלו לכל מיני סוגיות בנושא אמונת חכמים

לכן אני מצטרף בזה לאלירז בכב' וחש'

עם נטייה לחש'.. רמקול

אמת....אנונימי (פותח)

אני איני מקבל בשלמות את דעת חזל כמוסרי התורה האמיתיים והיחידים וכפי שאתה יכול לראות מהכינוי שלי אני בן ישראל ובני ישראל מעולם לא קיבלו את חזל בתור דבר האלוהים אלא רק את החומש, הדבר סגור אצלי מאוד חבל שאתם לועגים לכול אחד שלא חושב בדיוק כמוכם וחושבים שהוא לא סגור וכו'. אולי אתם הם הלא סגורים על עצמם? אחרי הכול אתם לא יכולים להחליט כלום בלי ללכת לשאול את הרב

 

אתם יכולים להפסיק לדבר בראשי תיבות אם בא לכם לחשוד בכול דבר שקצת שונה ממכם תחשדו זה לא מפריע לי. אני באתי לדבר ולהחכים ממכם אך נראה שאני נתקל בחומה אטומה של קהילה קנאית סגורה ומסוגרת שחושבת שאלוהים ותורתו הם רכושכם הפרטי

 

אני אומנם איני המשיח ואינני מתיימר להיות אחד אבל אני בטוח שגם אם הוא יבוא אליכם אתם תתנו לו את אותו היחס....

 

 

חבל מאוד שאתה לא מאמיןtalr123

שהתושב"ע היא חלק בלתי נפרד מהתושב"כ, כי זה פשוט כפירה באחד מי"ג עיקרי האמונה שהרמב"ם אומר.. ("אני מאמין באמונה שלמה שכל התורה המצויה עתה בידינו היא הנתונה למה רבנו ע"ה" או משו כזה.. )

 

התושב"ע התקבלה בהר סיני ביחד עם התושב"כ, ואי אפשר להפריד ביניהן...

 

לעמן חברי הפורום- אני מביאה לכם את הפס'מאמע צאדיקה

סתם שיהיה לכם בשרוול לעת צורך...

 

אחד הפס' שהתורה אומרת בהם שמצווה דאו' לשמוע בקול חכמים היא-

 י וְעָשִׂיתָ, עַל-פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ, מִן-הַמָּקוֹם הַהוּא, אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה; וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת, כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ.

יא עַל-פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ, וְעַל-הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר-יֹאמְרוּ לְךָ--תַּעֲשֶׂה: לֹא תָסוּר, מִן-הַדָּבָר אֲשֶׁר-יַגִּידוּ לְךָ--יָמִין וּשְׂמֹאל.

(דברים יז) ויש עוד...

נראלי שפענחתי את הר"ת |חש חכם|אבגדה

סליחה על הניצלו"ש.

 

אין לי כח וזמןשי"מ

להיתוכח אבל הצדוקים ביתוסים וכו' הכל היה רק מתורה שבכתב...

גדולי הדורות השתמשו בעיקר ממקורות בגמרא.

ת"ח עצומים כמו שניהם, הם הם התורה. ממש כך.האדמו"ר מצנעא
אז לפי מה שאתה אומראנונימי (פותח)

התורה היא אינם הכתובים שניתנו מידי השמים למשה אלה הם הכתובים שנכתבו על ידי תלמידי חכמים?

לא.. אבל אם תלמד תורה באמתאלירז

תראה שיש צורך גדול מאוד בכבוד תלמידי חכמים..

שלא כמו הרבה כותבים כאן..

יש כבוד לת"חאנונימי (פותח)

אבל עם זאת יש פולחן אישיות וביטול העצמי שזהו חטא יותר גדול

לא, אנחנו לא מכבדים אותו כאיש, אלא את התורה שבו...האדמו"ר מצנעא

לכן הבא"ח פוסק שמותר לאישה לנשק את היד של ת"ח עצום (כמוהו עצמו, למשל, ובאמת אחרי תפילת מעייריב של שבת היה מנהג אצל יהודיות עיראק שהן הולכות לנשק את ידו של הרב, והבא"ח התיר להן), כי פשיטא שהיא לא מנשקת את הרב, אלא את התורה שבו. עם זאת, שמעתי שיש החולקים עליו בעניין הזה, אך לענ"ד הם לא חולקים עליו באקסיומה של "איננו מכבדים את הרב עצמו, אלא את התורה הרבה שבו", אלא אולי כי לדעתם זה לא ראוי וכו'.

לא סתרת את עצמך?רבקה...

בתחילת השירשור שאלת למה נשמעות טענות על כבוד תורה ולא על כבוד הרבנים ופה אתה מאשים אותנו על ההפך...

ישמצב שלא הבנתי אותך נכון?

דבר ראשון,talr123

גם אם אתה לא מסכים איתם- הרב ליכטנשטיין, הרב שרלו והרב אבינר...

ובקשר לשאלה- הרבנים הם אלה שמייצגים את התורה. אמרת רב- אמרת נציג התורה בעולמנו....

לא משנה מה הדעות שלו ומה הפסיקות שלו (כמובן בגבולות ההלכה..)

ולכן- פגיעה ברב=פגיעה בכבוד התורה....

האומנם?אנונימי (פותח)

רב הוא האב והראש של קהילתו והוא מוסמך מידי הרבנות לפסוק הלכה, לא לשנות את התורה, הוא לא מוסמך מידי שמיים שמשם ניתנה התורה. אז איך ניתן לטעון שהרב הוא נציגו של התורה? האם כול אחד שיעבור את מבחני הרבנות נחשב לנציגו הבלעדי של האל על האדמה?

אתה לא חושב שבמקום פולחן לאל זה חוטא בפולחן אישיות? 

1. אני בתtalr123

2. רב הוא אדם שלמד תורה, ועל סמך זה הוא קיבל הסמכה.

התורה נתנה מהשמיים לעמ"י, והמשך פיתוח התורה נעשה ע"י אנשים.

מי שמייצג את התורה, בוא אדם שלומד אותה, שבקיא בה וכו'.

לא אמרתי שהרב הוא "נציגו הבלעדי של הא-ל".

בדיוק כמו שכל יהודי הוא נציג הקב"ה בעולם, כך גם הרב.

רק שגבלל שהרב הוא אחד שממש מחובר לתורה, הוא נציג הרבה יותר גדול, וצריך הרבה יותר לכבד אותו.

משל: יש מלך. למלך הזה יש נתינים, ויש לו גם שרים- חשובים יותר או פחות.

אם אחד מהנתינים יבזה בצורה כלשהי את אחד השרים (לא משנה באיזו דרגה..) של המלך- זה ייחשב פגיעה בכבודו של המלך, כי השר הוא זה שמייצג אותו.

והנמשל- המלך- הקב"ה.

הנתינים- כל אנשי העולם.

השרים- רבנים....

ראשית מחילה שקראתי לך בלשון זכראנונימי (פותח)

שנית אני מסכים איתך באופן מלא! ואני מעולם לא אמרתי שצריך לערב את המשטרה ובתי המשפט בדעות תורניות זכותו של כול אחד להציג את אמונתו ודעותיו באופן מלא ללא חשש מצנזורה וסתימת פיות. כמו שאמרתי מקודם אני מסכים את תורת המלך ושאלתי לא מופנת בכלל לספר הזה או לספר ספציפי אחר

 

אך עם זאת כנראה שאת לא מבינה את ההבדל בין תורה שניתנה משמיים לבין הלכה שנפסקה על ידי האדם שהם שני דברים אומנם דומים אך שונים בהחלט, התורה ניתנה מידי השמיים ההלכה פותחה על ידי האדם, התורה היא קבועה ואסורה לשינוי, ההלכה היא דינמית ומשתנה, התורה ניתנה מהאל שאינו טועה ההלכה פותחה על ידי האדם שדעתו אינה מושלמת...

 

כן זה נכון פגעו בכבוד הת"ח בכבוד ראשי הקהילות וכן פגעו בכבוד ההלכה אבל אני לא רואה פה מישהו שפגע ישירות בתורה שניתנה מידי שמיים  ואם אתם באמת חושבים שתורה והלכה זה אותו הדבר כנראה שאתם צריכים ללכת ללמוד עוד קצת על מה זה תורה ויהדות

 

אמרת שאפשר לחלוק על דעת אמרת שאתם לא נבהלים ממחלוקות, האומנם? לפי העלייהום שקורה פה (וגם בכלל ברחוב היהודי ) לא נראה לי שאפשר לחלוק על דיעה מסויימת בלי להיות מסומן כאפיקורס

אין שום בעיה עם מחלוקות..talr123

ממה שאני יודעת- כל הגמרא זה מחלוקות.. ככה שלא נראה לי שיש איסור כלשהו לחלוק ולהציע דרך נוספת (בגבולות ההלכה, כן?)

הפגיעה בתורה היא ההתערבות הגסה של ה"חוק" בבית המדרש.

כשמעמידים ספר תורני כלשהו למשפט- זה פגיעה בתורה...

כמו שכתבתי מקודם, הבא בתור יכול להיות הרמב"ם, ואחריו התנ"ך, שמופיעים בו הרבה ביטויים ש"מסיתים לגזענות ולאלימות"קורץ...

קיצר- התערבות בעניינים הלכתיים ותורניים הם פגיעה בכבודה של תורה.

התורה לא תעמוד למשפט!!

וכמובן שאפשר לחולק עליי... =]talr123
את לא צריכה לצעוק....אנונימי (פותח)

אף אחד לא מעמיד את התורה למשפט ואבוי למי שיעשה כך!!!!!!  ואף אחד לא אמור לעמוד למשפט על הבעת דעתו האישית במיוחד כזו שנוצרה לאחר למידה ומחקר ממושך.

 

צר לי שאת חוזרת כול הזמן לעניין תורת המלך כי לא על זה נשאלה שאלתי אין לי שום בעייה עם תורת המלך (להפך, אני אפילו תומך) או עם כול ספר אחר הבעייה שרצה בראשי היא האם הפגיעה היא באמת בכבוד התורה או שהיא בכבוד הרבנים? 

 

למה כול בעייה עם דעתו והלכותיו של רב מסויים נחשבות פתאום לפגיעה בכבוד התורה? להזכירך לפני פחות משנה קבוצת חרדים העדיפה ללכת לכלא "על קידוש השם" ולא לתת לבנותיהם ללמוד עם בנות ממוצא ספרדי כי על פי דעת הרב שלהם ההפרדה בין אשכנזים לספרדים היא דעת תורה כשבעצם בתורה עצמה לא כתוב שום דבר על הפרדה כזו או בכלל על אשכנזיים וספרדים

כולנו יודעים שבין זרמים שונים ביהדות יש מחלוקות עמוקות ובמיוחד השמצות של רבנים מזרם אחד לרבנים מזרם אחר האם גם פה יש פגיעה בכבוד התורה? 

 

אני לא מבינה את השאלה שלך כנראה..אלירז

שאלת - אולי אנחנו לא מפרידים בין כבוד הרבנים לכבוד תורה..

נכון?


אז אנחנו עונים, שפסיקת הלכה של רבנים - היא היא התפתחותוהשתלשלות התורה שבעל פה!

וגם אמר הרב דוב ליאור בעצרת-

שהוא שמח שהציבור מבין שיש פה פגיעה בתורה עצמה! ולא ברבנים!!


יש מבין?

מה שאני מבין...אנונימי (פותח)

זה שזנחת את התורה שניתנה למשה ודבקת בתורה שבעל פה

 

שזה אומר דחית את דבר השמיים ודבקת בדבר האדם

 

הציבור עושה ואומר מה שהרבנים ייגידו לו לא מה שהתורה אומרת לו

גם תורה שבעל פה ניתנה בסיני ביחד עם תורה שבכתבאנונימי (פותח)

אין שום דבר בספר תורת המלך או בכל ספר תורני אמיתי שמגיע מרבנים...הכל מהר סיני בדיוק כמו פרשת בראשית בתורה

אני לא מדבר על זה...אנונימי (פותח)

למרות שאני מסכים לגמריי עם תורת המלך השאלה שלי לא מתייחסת לספר הזה או בכלל לספר ספציפי...

 

אני שואל האם המחאה היא באמת על כבודה של תורה? האם באמת מישהו פגע בכבודה של התורה? בכבודו של האל? בכבודה של השכינה? או שהמחאה היא על כבודם של הרבנים וההנחה שהם תמיד צודקים?

כן. יש פגיעה בכבוד התורה.talr123

הספר "תורת המלך" הוא ספר הלכתי. עצם זה שביהמ"ש והמשטרה מתערבים בפסיקה/דעה תורנית-הלכתית זו פגיעה עצומה בכבוד התורה. מה שכתוב בספר זו תורה. אפשר לחלוק עליו- אנחנו לא נבהלים ממחלוקות... אבל להגיד שהספר הוא "מחוץ לחוק"? לעכב לחקירה רבנים שנתנו לו הסכמה?

 

אין לאף אחד רשות להתערב במה שקורה בין כותלי בית המדרש.

וכמובן לא לערוך חקירות על ספר הלכתי.

מי הבא בתור? הרמב"ם?

אין שום קשר בין תורה לרבניםאנונימי (פותח)

רבנים (אם הם באמת רבנים ולא פרופסורים במסווה של רבנים שמתרבים כמו אש בשדה אפרסקים) הם מעבירי השמועה איש מפי אש...

תורת המלך זה בדיוק כמו פרשת בראשית בחומש. אין שום הפרש ואין שום קשר לרבנים שהם רק מעתיקי השמועה.

אין קשר בין תורה לרבנים??אלעד

רבנים לא רק מעבירים שמועות אלא יוצרים אותם

ואין מה להשוות בין ספר שנוי במחלוקת לבין ספר בראשית

 

אחי הלכת רחוק מידי

עדיף שתקרא את הקדמת פירוש המשניות לרמב"םאנונימי (פותח)

ותבין שרבנים (אמיתיים) לא "יוצרים שמועות". 

שמועה = מה שניתן בהר סיני. גם מה שת"ח מחדש כביכול זה מהר סיני.

ביהדות אין שום דבר בלי מקור, אנחנו שונים מאוד מדתות אחרות שאתה בוודאי מכיר טוב יותר.

תגדיר "יוצרים שמועות"אנונימי (פותח)
תשאל את אלעדאנונימי (פותח)

שמועה זה מה שקיבל מ"ר בהר סיני...אין שום הגיון להגיד "יוצרים שמועות" רק "מעתיקי השמועה"

מחדשים חידושים, חושפים רמזים חבויים,אלעד

מתקנים תקנות חדשות שמותאמות לצרכי הדור, גודרים גדרים שמעולם לא נקבעו,

ועוד ועוד

דיבורי כפירה לא יושמעו בפורום זה..אלירז

על כן - נאלצנו לומר שלום ל"בן ישראל".

בשורות טובות.

אני לא רואה בתגובותיו של בן ישראל דברי כפירה...האדמו"ר מצנעא

אף לא אחד. הוא פשוט אדם שכנראה יש לו מחסור משווע באמונת חכמים, אבל מכאן ועד כפירה?! הדרך רחוקה מאוד... 

הוא כתב שתורה שבעל פה לא ניתנה למשהאנונימי (פותח)

זה לא כפירה לדעתך?

לא ראיתי שהוא כתב דבר כזה...האדמו"ר מצנעא
אה, עכשיו ראיתי...האדמו"ר מצנעא
תראה:יזהר

ואלו שאין להן חלק לעולם הבא, אלא נכרתין ואובדין, ונידונין על גודל רשעם וחטאתם, לעולם ולעולמי עולמים:  המינים, והאפיקורוסים, והכופרים בתורה...

שלושה הן הכופרים בתורה:  האומר שאין התורה מעם ה', אפילו פסוק אחד, אפילו תיבה אחת--אם אמר משה אמרו מפי עצמו, הרי זה כופר בתורה; וכן הכופר בפירושה, והיא תורה שבעל פה, והכחיש מגידיה, כגון צדוק ובייתוס...

כל אחד ואחד מארבעה ועשרים אנשים אלו שמנינו--אף על פי שהן ישראל, אין להן חלק לעולם הבא.

(משנה תורה לרמב"ם, הלכות תשובה פרק ג')

מי שאינו מאמין בתורה שבעל פה, אינו זקן ממרא האמור בתורה, אלא הרי הוא בכלל המינים, ומיתתו ביד כל אדם.  מאחר שנתפרסם שהוא כופר בתורה שבעל פה--מורידין ולא מעלין, כשאר המינים והאפיקורוסין והאומרין אין תורה מן השמיים והמוסרים והמשומדים:  כל אלו אינן בכלל ישראל, ואינן צריכין לא עדים ולא התראה ולא דיינין; אלא כל ההורג אחד מהן, עשה מצוה גדולה והסיר מכשול.

(שם, הלכות ממרים פרק ג')

 

 

 

אני איני מקבל בשלמות את דעת חזל כמוסרי התורה האמיתיים והיחידים וכפי שאתה יכול לראות מהכינוי שלי אני בן ישראל ובני ישראל מעולם לא קיבלו את חזל בתור דבר האלוהים אלא רק את החומש

(בן ישראל, כאן)

 

גם ביזויי ת"ח. לחסום את לרמנטוב.האדמו"ר מצנעא
נחסם. להירגע.זה אותו אחד כל הזמןאלירז

ונחמד לדעת שרק אחד בעולם באמת מרשה לעצמו לבזות ככה ת"ח.

כל השאר נורמלים.

אשרייך. תזכי למצוות ולחתן מהגבעות.מישהו10
יש שניים...האדמו"ר מצנעא

לרמנטוב + שי ניצן. רגע... אולי לרמנטוב הוא בעצם... שי ניצן?! 

יש עוד כמה מבזי ת"ח בלי קשר לשי ניצןאלירזאחרונה

התכוונתי בפורום הזה.

וכנראה שיש עוד אחד.

בכולופן הניקים האלו ייחסמו אחד אחד..

תמשיכו לפתוח אם זה הספורט האהוב עליכם.

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך