שאלה.. מאד מאד שאלתית, אגב- היא שאולה משאלות אחרותאני17

(הגשש החיוור, שם, שם)
 

ועכשיו- לעניין, שאלה באמת שאלתית ומאד רצינית (מוכנים? יופי):

מהי מטרתו של האדם בעולם?

או:

למה האדם נברא?

או-השאלה שלדעתי מרכזת את שתיהן ועוד הרבה:

למה העולם נברא?
 

שאלות שמעסיקות אותי ואני אשמח לקבל ממכם תשובות.

 

תודה מראש-אני(17)

.....שירס

האדם והעולם נבראו - משום שהקב"ה כולו טוב , ותכלית הטוב להיטיב .

כלומר מטרתו של הטוב זה להיטיב והקב"ה בעצם ברא את העולם /האדם כדי להיטיב עם הבריאה

אין תכלית לאדם.ב.ש.

אין לו מטרה בעולם.

ב.ש. הכל בסדר?ענבל

בטח שיש תכלית לאדם ומטרה!!

אננו פשוט לא יודעים מה היא.

ב.ש. והיציאות שלו, ענבל בטח שיש תכלית ובטח שיודעיםדניאלה .ד.

מהי.. "להתענג על זיו השכינה"

"לתקן עולם במלכות שדי"

 

נשמע מפוצץ-  אני רוצה לנסות לפשט את זה.. בע"ה בל"נ בהזדמנות

מסכימה עם ב.ש.כפרעלייך!!=)

אם הקב"ה כל כך רוצה ש"נתקן" את העולם, הוא יכול לעשות את זה גם בעצמו. למה דווקא אנחנו?

למה הוא בכלל ברא אותנו? כי ממש שיעמם לו לבד בעולם, והוא חייב יצורים שיעריצו אותו ויתפללו אליו ויכרעו לכבודו ויקימו לכבודו בעמל כפיהם בתי כנסת מפוארים.

 

"בית הבובות" משחקים בנודניאלה .ד.

חשבתי- אולי באמת נעשה תכנית כזאת "מתעללים בנו"

ככה נקרא לה! שם יפה לא?!

 

תראי- תסריט מעולה:

ירדנו לעולם לסבול, לסבול, לסבול ולסבול.. החל מקטנות וכלול בגיל ההתפגרות עד לימי הזקנה

של התרוצצות סביב מיטות החולים לא עלינו ואז- למות?!

אויש התסריט נשמע נורא.. חיים של סבל ואז פשוט למות איזה סוף עצוב!

חייב להיות קצת משו שונה.. אחרת, מה אנחנו עושים פה בכלל?

למה אנחנו מתכתבים בנוג"ה למה מדברים?

 

למה חיים? למה לי חיים? זה מיותר!!! למה אני פה בכלל? משחקים בי? מה? אני בבית ברביות?

או אולי ברט נע בשחור לבן? אולי מנסרים את טקסס? סרטי אימה?

 

מה ההבדל בין מציאות לדימיון? מי עבד עלי שהביא אותי לעולם כזה מטונף?! מי יענה לי על כל זה?

 

בייני'ש אני לא! אבל אני יענה מה שלמדתי בחיי או לפחות חלקיק מיזה.

נוכחתי לדעת לאחר בירור פנימי עמוק.. ולאחר שאלות והתחבטויות מהי דרכה של אמת.. מה זה בעצם עולם?

ומה אני עושה בבית הבובות הזה?

 

בטוח לא שרה סיגפו, אני עומלת פה, לא לחינם אף אחד בתכל'ס לא צריך אותי

הנני עפר ואפר.. שלוחה של מישו שדאג להביא אותי פה גם כדי לענות לך ת'תשובה הזאת.

 

"ילדה איך את כל כך בטוחה בעצמך? מאיפה לך כל כך הרבה על בורא עולם?"

 

זה התחיל כשהתחלתי לברר, כשהתחלתי לשאול.. כשהכל צף.

כשמישהו זרק את כל התשובות לפני שהספקתי להעלות או רק לחשוב על כל השאלות האפשריות

ואז יצאתי לחקור.

 

יצאתי- לחקור!

דניאלה חקירות בע"מ.. הלכתי לברר וואלה אנ'לא טיפשה שיעבדו עלי.. יש לי מח.. בואי נחשוב

חשבתי וחשבתי ו.. הכל העיד שהוא לידי הכל העיד שכל מה שלא אומר וכל מה שלא אחשוב

הקב"ה הוא האמת והוא עשה מה שעשה בשבילנו לא כי את החלטת לא כי אני החלטתי.

כי המלך החליט!

 

את בכלל מסוגלת להבין מזה אינסוף? 8 <---- אני לא, המושג הזה גדול עלי.

כי אני סופית, גם השכל שלי כ"כ סופי.

לכן אין לי מושג בכלל היכן ד' מתחיל 'לחשוב' (במושגים שלנו) והיכן זה 'מפסיק' לחשוב אם בכלל

כי חשיבה זה תהליך של בני אדם

לא של ד'.

 

למה? כי הוא ד'.. כי הוא אינסוף... אז אם הוא אינסוף איך אפשר לשאול שאלות על אינסוף = משהו שאני לא יכולה

להכיל, להבין עד הסוף.

 

ובעצם מזה הדבר הזה שבילבלו לי ת'שכל שנים עליו- אמונה!

מזה? זה פשוט שטויות במיץ אה?!

אבל אמונה מתחילה איפה שאני מסיימת להבין דברים.. שאלתי וביררתי מה שיכלתי, קיבלתי תשובות שסיפקו

את השאלות עד שהיה קטע שלא קיבלתי עליו תשובות.

 

למה? כי שם מתחילה הבחירה אם להאמין או לא. ואם הייתי יודעת הכל בבירור אז זה לא היה אמונה, זה היה ידיעה, הייתי אנסוף כמו ד' אם הייתי מבינה.

 

אז אני יודעת שאני לא אינסוף ואפילו לא בדרך לזה.. ולכן היום אני יודעת לקבל את ד' גם אם לא הכל אני מבינה

 

שואלת? עדיין! מבררת? עדיין! מהמקום של באמת להאמין, לראות אמונה ולסמוך על הקב"ה

שאני לא בשיר סיגפו של בית הבובות.

אני בחיים של התמודדות ואם אני מחפשת באמת לדעת אני אשאל כדי לברר באמת

ולא כדי לברוח מהמציאות!!!

תגובה נהדרת =)הסנה-בוער
דניאלה חזקת ממש עץ על מים

אוהב

 

תודה!!

אפשר לדעת מה זה ה',אבגדה

א"א רק להבין, יחי ההבדל הקטן!

 

הבחירה היא לא "אם להאמין או לא", אלא-אם ללכת ע"פ האמת או לא,ז"א-חובה על אדם לידע את קיומו של ה' ולעובדו, עכשיו השאלה היא אם אכפת לו מהחובות שלו...

 

נ.ב.למדת ספרי מחשבה?

רואים שם די בבירור שאפשר לחקור, מותר לחקור, מצווה לחקור, ואף חובה לחקור.

דניאלה...כפרעלייך!!=)

למען האמת אני בכלל לא בטוחה שהוא האמת, ולכן אני לא ממש מבררת עליו... כי אחרי חודשים של חיפושים כושלים כבר די נמאס לי...

 

אם תבררי טוב יותר תגלי שהואאבגדהאחרונה

האמת.

 

מאחר שאני מאמין שיש הוכחה ברורה למציאותו, ואני לא מאמין בזה סתם באופן תיאורטי-אלא גם מכיון שמצאתי את ההוכחה...

(וזו לא הוכחה שבדיתי מלבי-אלא הוכחה שיש לה על מי שתסמוך. ואגב, אני ממש חולק על דניאלה בענין הזה של הוכחות וחקירות, אז אם יש לך שאלות, לחלק ניכר מן הסתם יהיו לי תשובות-וגם מה שלא אני אוכל לברר לך די בקלות)

 

אני יכול לעזור לך, באישי, אם תרצי...

כמה דברים:מחפש את האור..

אני אשתדל להיות פרקטי כמה שניתן.

 

עצם ההתעסקות בשאלה הזאת, יכולה להוביל את האדם למקומות לא כל כך טובים, ובדיוק כמו שתיארת את זה, למחשבה שה' ברא את האדם כדי שישתחווה לו וכו' וכו'... תראי, מי כמוני וכמוך יודעים שה' לא צריך שום כבוד, ושום אחד שיעריץ אאותו. משמע, אם הוא ברא אותנו, הוא כנראה ברא אותנו בשבילנו. אממה, משום מה אין לנו את יכולת התפיסה של אלוקים, אז אנחנו לא באמת מבינים למה זה ככה, ורואים מציאות עקומה, כי מה לעשות, אנחנו בני אדם (אגב, כאנקדוטה - גם במובן הפיזי זה נכון, שבני האדם רואים מציאות עקומה, פשוט כי כדור הארץ הוא עגול, כך שכל מה שאתה רואה ב"טיפה" מרחק ממך, מבחינה פיזית נמצא במעוגל אליך, בטיפה, ככה שזה לא שאתה מסתכל אליו בקו ישר, אלא במין קשת זעירה ולא מורגשת בכלל... מקווה שהסברתי את עצמי, אבל זה בכלל לא חשוב...)

אז מה לעשות? ישנה תשובה פשוטה שאפשר לענות לך והיא "תמים תהיה עם ה' אלוקיך". אדם צריך להיות תמים ולקיים את מצוות ה' בלי יותר מידי להרהר, כמו שאם רופא יגיד לך ל'קחת תרופה זאת וזאת, או לעשות ככה וככה, אתה תעשה את זה בלי לשאול יותר מידי שאלות, כי אתה יודע שהוא מבין יותר ממך, וגם אם תבקש ממנו להסביר לך, אתה לא באמת תבין, כי הוא למד בשביל זה 7 שנים+, ואתה לא שנייה... אז תשליכי אותו דבר על ה'...יופי.

 

אבל מה לעשות ואנחנו בדור הגאולה שמברר דברים נוקבים ולא פוחד לשאול שאלות ("חוצפא ישגי"), הכי קשות והכי אמוניות שיש. אז להגיד לך להיות תמימה ולא לשאול זה כנראה לא ילך. במקום זה, אני ממליץ לך שוב לעשות מה שהמצלתי קודם - להשאר עם השאלה הזאת, ולחתור כל חייך להגיע לתשובה אמיתית אליה, אבל מתוך התורה הקדושה, מתוך עשיית המצוות, מתוך הידבקות בו יתברך. אם תעשי את זה באמת ובאמונה, באהבה ובהתמסרות מלאה - בסופו של דבר הלב ידע את התשובה. וזה מה שחשוב, באמת.

 

יום טוב!

אם היית צודק, המסל"ש לא היה עונה על השאלה הזאתאבגדה

והארכתי בתגובה אחרת פה.

 

ואפשר ללמוד ספרי מחשבה-ואז להבין דברים.

 

מותר וטוב לשאול שאלות, וזו אינה חוצפה, השאלה היא איך אתה שואל-

"האם יש אלוקים/האם יש טעם בבריאת העולם/האם מה שאלוקים עשה זה טוב?"

או-

"איך אפשר לדעת שיש אלוקים/מה הטעם בבריאת העולם/איפה הטוב במה שאלוקים עשה?"

יש חקירה ויש ספקנות.

 

אין דיעה הטוענת שאסור לחקור, יש דיעות שעדיף לא לחקור שמא תגיע למקומות לא טובים,

אבל לחקור כראוי-זה טוב, ולכן אם התחלת כבר לשאול שאלות-חפש תשובות-אבל כמו שצריך, והש אלה פה די ברור שהיא התעניינות ראויה, ולא זלזול.

תכלית- מזה? אולי התכוונו בעצם לתכלת? צבע תכלת?דניאלה .ד.

בואי נעצור רגע ונחשוב- מזה בעצם המילה תכלית? מה המשמעות העמוקה שלה?

מזה אומר לנו?

 

תכלית- הגדרה: יעוד, מטרה של עצם כלשהו שקיים בעולם.

 

בואי ניקח לדוגמה את הכסא שאת יושבת עליו עכשיו.. מה היעוד של הכסא?

כסא מעץ- היעוד שלו שאנשים ישבו עליו לנוח או בין עמידה לעמידה.

 

עיפרון- גוש עץ עם פחם בקצה, מה היעוד שלו?

לרשום על דף דברים כדי לזכור, לקרוא, לתעד.

 

אם כך אנחנו בעצם מבינים שהיעוד של כל דבר שקיים הוא גבוה יותר מהעצם עצמו.

יש לו מטרה נעלה יותר משל עצמו.. דומם שמטרתו להיטיב עם החי...

תמצאי לי דבר אחד בעולם שלא היה לו יעוד כלשהו.. לא תצליחי!

מכאן מבינים ש..- אנחנו בני האדם יש לנו תכלית, יעוד, מטרה גבוהה יותר מעצמינו!!!

 

מהי? איך יודעים אותה? אם אנחנו פה בעולם סתם זה לא דבר הגיוני כי הרי יש מטרה כלשהי

אז המטרה צריכה להיות גבוהה ונצחית ולא חולפת.. כי אם היאחולפת אז היא לא אמיתית, היא שיקרית כי לשקר אין רגליים והוא לא עומד.

 

אז המטרה שלנו היא כן עומדת.. כי יש משהו נצחי מאחורי גוף שמתכלה.. מאחורי עולם מטורף

מאחורי שקר חולף.. מאחורי הנאה רגעית.

יש משהו קיים וניצחי- הנשמה.. חיים שאחרי.

 

בתוך גלקסיה אינסופית הקב"ה יצר ריק- חלל ריק שאותו ימלא משהו גשמי כמו העולם שלנו

מה שהפך ת'עולם ללא מתוקן.

במילים פשוטות, הקב"ה העיף את כל השלמות הצידה ובנה בחור הריק עולם לא שלם, עולם חסר.

הקב"ה ברא אותנו הבנים שלו ואנחנו בחרנו בתיקון עולם, אנחנו בחרנו בלקבל טוב רק לאחר ניסיונות

תשאלי את אדם וחוה

 

"הנני נותן לפניך את הטוב והרע, וברחת בחיים" במה אני בוחרת? במה אנחנו בוחרים?!!

 

 

 

 

 

 

 

מסכים לחלוטין עם כפרעלייךב.ש.
מממ... <כותרת מעניינת>יאיר ויזנר

פעם, כשרק התחלתי להכיר את הרעיון של אמת אחת אבסולוטית (תעדכנו אותי אם קראתם והלכתם לאיבוד איפשהו), ממש התלהבתי מהרעיון.

אמת אחת, אמת מוחלטת, יחידה, כל השאר שקר, כל מיני מושגים וססמאות מפוצצים...

אחרי שחשבתי על זה קצת, התחלתי להבין שלמרות שאמת אחת מוחלטת זה נשמע יפה, במציאות זה הולך קצת אחרת. כל אחד חושב אחרת - אפילו בין בני אותה דת, אפילו אחים, אפילו תאומים, אפילו רבנים/כמרים/נזירים/כהנים - כולם.

וקצת, קצת קשה לראות איך המושג "אמת אחת מוחלטת" משתלב בכל הסיפור הזה...

 

הנקודה היא שאם אתה רוצה להאמין באלוקים ובאמת אחת מוחלטת, אתה צריך גם להאמין ב"אחת אמר אלוקים - שתים זו שמעתי"... אחרת אתה פשוט צריך לרדת מהרעיון הנחמד הזה.

ואם כבר חושבים על זה, די קשה להאמין באמת אחת אבסולוטית אם לא מאמינים באלוקים. כי: "אם אין אלוקים, איך יכול להיות שרק דעה אחת צודקת? הרי אין רעיון אחד שמאחד את הכל... ומצד שני, גם לא יכול להיות שכולם צודקים."

 

בחרתי דווקא את המושג "אמת אחת אבסולוטית" בגלל ששאלת(אני 17) שלוש שאלות שונות, שכל אחת מהן יוצאת מנקודת הנחה שיש תשובה אמיתית אחת. או במילים אחרות, אמת אחת אבסולוטית.

ואני חושב, שבאמת יכול להיות שיש אמת אחת אבסולוטית. אבל היא הרבה יותר גדולה ומורכבת מאשר מה שציפינו למצוא כשרק שמענו את המושג הזה, כי מדובר בעולם גדול, עם הרבה יצורים שונים ובני אדם שכידוע "כשם שפרצופיהם שונים, כך דעותיהם שונות".

הרמח"ל בספר "מסילת ישרים" כותב:"יסוד החסידות ושורש העבודה התמימה הוא שיתבאר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו ולמה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל", כלומר שלכל אדם יש מטרה אחרת בעולם.

והוא צריך לגלות מה היא...

 

מקווה שעניתי.

אם לא, חופשי באישי.

"דיעות" שונות.אבגדה

דיעות בלשון חז"ל אלו תכונות הנפש, ולא השקפות עולם.

 

הרמח"ל אומר שכל אדם צריך לדעת מהי מגמתו, אבל הוא גם אומר מהי המטרה...להתענג על זיו השכינה-משמע יש מטרה מאוחדת לכולם, וגם שכינה בתחתונים-זה משותף לכולנו.

 

יום נעים לכולם!

 

<אותה כותרת>יאיר ויזנר

אני מניח שאתה מנסה להקשות על הציטוט שהבאתי "כשם שפרצופיהם שונים, כך דעותיהם שונות", ואגיב מתוך הנחה שבאמת באת להקשות על הציטוט.

 

לא משנה אם תקרא את האימרה:"כשם שפרצופיהם שונים, כך דעותיהם שונות" מתוך הנחה ש"דעות=תכונות נפש" או אם תבין את המושג "דעות" כמו שאנחנו רגילים להשתמש במושג בימינו - כלומר השקפת עולם ואמונה מסוימת לגבי דבר מסוים.

זה לא משנה כי הבאתי את הציטוט כדי לחזק ולהמחיש את זה שהעולם מורכב ומגוון, ושיש בו יותר מאשר דעה אחת(בכל דרך שתרצה לפרש את המילה), או אמירה אחת. אפילו המראה של כמעט כל דבר נראה שונה...

 

אם כך, יוצא שמה שהוספת לנו (וחידשת לידוס) בתגבה שלמעלה רק מצטרף ומחזק את מה שאמרתי. לא ההיפך.

 

תודה רבה!

לא,נפש-שונה בין האנשים, אבל השכל, הרוח-לא!אבגדה

נפש=רגש  וכדו'.

 

ברור שהנפש שונה...יאיר ויזנר

אבל בהחלט השכל שונה מאדם לאדם. ההוכחה לזה היא שגם בנושא ספציפי לכל אחד תהיה הדעה שלו.

לגבי הרוח, אם התכוונת לנשמה - אז הרב קוק כתב שיש נשמה פרטית ונשמה כלל ישראלית, משמע שיש נשמות שונות מאדם לאדם.

אם התכוונת למשהו אחר, אשמח אם תסביר למה התכוונת...

 

בכל מקרה, אשמח אם תביא מקורות למה שאתה אומר ותעשיר את ידיעותי.

השכל פועל בצורה זהה אצל כל בני האדם!אבגדה

טעות=חוסר חשיבה על עניין מסוים/חוסר התחשבות בפרט מתוך אות עניין- מוביל לטעות.

זה המקור לכל חילוקי הדיעות באשר הם!

 

לא.יאיר ויזנר

אם תתן לכמה בני אדם בעיה אחת, ואת כל הנתונים הנדרשים לפתירתה, תגלה שברוב הפעמים  לפות חלק מהאנשים פתרו את הבעיה בצורה שונה.

איך זה? הרי הבעיה היא אותה בעיה והנתונים אותם נתונים...

 

התשובה - כי השכל של כל אחד עובד אחרת. אחד מקורי יותר, שני מקורי פחות, שלישי לא מסוגל לצאת מהריבוע והרביעי חייב לעשות הכל אחרת...

כי אחד חשב על דברים שהשני לא חשב עליהםאבגדה

אם כולם יחשבו על אותם דברים-כולם יגיעו לאותן מסקנות!

לכן, בקשר לאמת-אתה צריך להביא לאדם את כל הנתונים החשובים הקשורים...והוא יגיע למסקנה הנכונה...

צורת הפעולה של השכל זהה, הדברים עליהם הוא חושב-אינם זהים,אבל אפשר לעורר אצל אדם נקודות למחשבה.

 

לעבוד ולשמור.אלעזר300
האדם לא נברא.......א-ל נקמות ה'

האדם לא נברא רק להתענג על ה' ולהנות מזיו שכינתו......

תכלית האדם בעולמו להיטיב עם זולתו ...שירס

מקווה שציטטתי נכון , לא בטוחה

^^^מסל"ש מפורש!!אבגדה
אתה מזכיר לי את הסיפור עם הגוי ועם שמאי והללמחפש את האור..

ולכן אענה לך כתשובתו של הלל הזקן : "ואהבת לרעך כמוך", וכל השאר פירושא הוא, זיל גמור.

 

ועכשיו ברצינות יותר - איך אתה מצפה שאנשים יפתחו בדיון בפורום בשרשור כזה תשובה אמיתית שבאמת תכוון למה שאתה מדבר, אם כבר עשרות ספרים נכתבו על זה, ורק הרב קוק מדבר על זה במאמרים רבים כל כך - אם אתה מצפה לתשובה אמיתית, לך ללמוד תורה, ואם תעשה את זה ביגיעה, ברצינות ובהתמדה - מובטח לך שבסופו של דבר גם תגיע לתשובה האמיתית, אם מדברי הרב קוק, אם מדברי רבי נחמן, ואם מתוך הזוהר הקדוש (אחרי גיל ארבעים, נשוי, עם זקן, וגדול בכל שאר חלקי התורה... זה מה שצריך בשביל זוהר, אה, ורב מקובל אחר שיסכים ללמד אותך) - אבל אז גם לא תצטרך באמת את התשובה כי היא כבר תנבע מתוכך, ולמרות שזה קלישאה, זה כל כך נכון - הלב שלך כבר ידע את התשובה, ולא יצריך יותר את השכל בהתעמקות בשאלה הזאת.

 

אבל כאן בפורום, שכח מהאפשרות לתשובות רציניות ואמיתיתו - אף אחד כאן לא הרב קוק, אף אחד כאן גם לא יודע לקפל תורות שלמות בתוך תגובה שארוכה כמה שתהיה, עדיין תלויה בפורמט המוגבל הזה, ועוד כהנה וכהנה הגבלות וכו' - כך שלמעשה, אתה יכול להתייאש מתשובה אמיתית כאן בפורום כבר בשלב הזה.

 

אלא אם כן אתה מחפש שטחיות, ואז סבבה, אבל רק שתזכור שזה לא האמת השלמה, ואפילו לא מיליונית ממנה...

 

וסליחה אם ריסקתי אותך אל הקרקע, גם אם כבר היית עליה...מצטער, זה לא כדי לפגוע, אלא כדי להעמיד דברים על דיוקם.

|מצקצק בלשונו|אבגדה

 "והנה מה שהורונו חכמינו זכרונם לברכה הוא, שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' ולהנות מזיו שכינתו שזהו התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להמצא. ומקום העידון הזה באמת הוא העולם הבא, כי הוא הנברא בהכנה המצטרכת לדבר הזה. אך הדרך כדי להגיע אל מחוז חפצנו זה, הוא זה העולם."

-מסל"ש מפורש! בביאור כלל חובת האדם בעולמו-פ"א

ושאלה לי אליך - אתה באמת מבין מה זה אומר?מחפש את האור..

או שכמו רוב בני האדם אתה תופס את זה בשכלך הפשוט והרדוד ביותר (גם אני!) ומבין את זה לפי התפיסה הנמוכה שנובעת עקב המצב הנמוך שבו אתה נמצא?

 

מה זה להתענג על ה'? מה זה להינות מזיו שכינתו?

 

שום תשובה שתביא לא תספק אותי כי התשובה האמיתית תנבע מבפנים -אדם לא יכול לתאר מה זה להתענג על ה', או מה זה "להינות מזיו שכינתו" לפני שהוא עבר את זה בעצמו... (עשה ניסוי - בקש ממישהו שלא עשה סקי מימיו לתאר לך כמה כיף זה לעשות סקי...) - לכן אני משוכנע שכדי להבין באמת מה זה הדברים האלה, יש שתי דרכים - אחת, פחות מומלצת, היא לקרוא את דברי ענקי התורה שכן זכו להסתופף בצל השכינה וכו' וכו', ולהבין מהם מה זה להתענג ולהינות מזיו השכינה (זה רק ביטויים, בתכל'ס מה זה אומר...) - או הדרך האידיאלית, להגיע לזה בעצמך.

 

לצטט מסל"ש כולם יכולים פה בלי בעייה - כלומר, מי שיודע קרוא וכתוב - השאלה היא מי יודע להבין אותו...

 

כל דבר אחר, לעניות דעתי, הוא רדידות ושטחיות.

 

יום טוב!

אבל אפשר להבין שמדובר פה בדבר טוב!אבגדה

לו היו אומרים לך שאתה פה בעולם בשביל שאח"כ תוכל לעשות סקי אינסופי, והיו אומרים לך שזה תענוג אינסופי, היית מבין שיש משמעות לקיומך בעולם?-נראה לי שכן.

מה גם שכתוב שלימוד תורה ושבת הם מעין עולם הבא, אז אפשר קצת להבין.

לא הבנת אותי כנראה.מחפש את האור..

לא אמרתי שלא מדובר בדבר וב או משהו כזה - ברור לי שמדובר בדבר טוב, וברור לי שרצונו של ה' להיטיב עם ברואיו, זה פשוט, בכלל מעצם המציאות ובכלל מהיותי הבן של אבא שלי שבשמיים. אין אבא שלא רוצה להיטיב לבן שלו (בעצםן, יש, אבל בואו לא נכנס לזה)  - השאלה מתחילה בניסיון להגדיר במדויק מהו הטוב הזה, ומהו התענוג הזה... לאלגורייה שלנו - אם היו אומרים לי שאעשה סקי אינסופי, הייתי מבין כמובן שכנראה מדובר במשהו טוב, אבל לא הייתי מבין מה הטוב הזה, ולא הייתי יודע באמת כמה הוא טוב, פשוט כי אף פעם לא עשיתי סקי... (סבא שלי, למשל, היה מבין...) - כנ"ל במקרה הזה - זה שה' עשה כדי לתת לנו טוב, ברור - אך מהו הטוב, את זה אנחנו לא יכולים להבין סתם ככה. זה רדוד ושטחי מידי.

 

אני מסכים איתך שזה טוב, זה בבוודאי.

 

ולגבי שבת ולימוד תורה - שוב, השאלה היא איך האדם עושה את זה, מאיזה לב - אדם שלומד תורה נגיד כדי לכפור, ברור שלא יחשב לו מעין עולם הבא - אבל גם אדם שלומד תורה כי זה הנורמה, או דברים מהסוג הזה - לא בטוח שירגיש את המעין עולם הבא. מעין עולם הבא מרגישים כאשר לומדים לשמה באמת, בלי כל כוונות חיצוניות...

כנ"ל לגבי שבת - אפילו אדם ששומר את השבת, אך לא מקדש אותה בכל רמ"ח איבריו באמת, לא בטוח שירגיש את המעין עולם הבא, ואני מעיד על עצמי שאינני יודע אם אי פעם הרגשתי באמת את המעין עולם הבא...

 

 

בסדר, אנחנו לא יכולים להבין בדיוק באיזה טוב מדובראבגדה

אז מה?

העיקר שאנחנו יודעים שזה טוב, וזהו!

 

ולגבי שבת ולימוד תורה-בטווח הרחוק אם מאוד נרצה נגיע לזה.

 

אז לבנתיים זה באמת רק תיאורטי, אבל רק לבנתיים, וכמו שכתבתי -זה לא דחוף...

 

אבל מה אני17 שאל?מחפש את האור..

לדעתי הוא לא שאל האם העולם נברא לטוב או לרע, כי אני די בטוח שגם הוא יודע את התשובה. הוא רצה עמוק יותר, להבין למה בדיוק בטוב, וכו'...

 

ולכן לו זה כן משנה, אולי לך לא, ואני הגבתי בשבילו לכן הגבתי שזה מסובך מידי כאן... אתה חושב שזה מספיק לדעת שזה טוב, ולי אולי יש מה לחלוק עליך קצת בעניין, אבל זה לא לשירשור הזה...

 

בוקר טוב (כנראה...)!

אני התכוונתי ככה-אני17

בוא נגיד ככה:
למה אתה לומד? כדי להציח בבגרות (נגיד)

למה להצליח בבגרות? כדי שיהיה עבודה

למה שיהיה עבודה? כדי שיהיה אפשר לחיות

למה לחיות? כדי לעבוד עוד

למה לעבוד עוד? כדי לחיות

 

עכשיו לאן כל זה הולך?   מן הסתם יש איזה משהו גדול שבישבילו כל זה ואותו אני מחפש

נתאווה הקב"ה לדירה בתחתוניםיזהר

הקב"ה ברא את העולם הזה, שיש בו כ"כ הרבה הסתר פנים, וכל כך לא ברור שה' נמצא בכל דבר, דווקא כדי שאנחנו נגלה אותו כאן בעולם.

הקב"ה נתאווה לכך שדווקא בני אדם שיכולים לבחור בטוב או ברע, דווקא הם ימליכו אותו עליהם, ויגלו בעולם שבעצם ה' מולך ושולט בכך המציאות. והתכלית הסופית היא שתיגלה מלכותו יתברך בכל המציאות, מתוך הבחירה והעבודה העצמית של הנבראים.

זה מדהים לחשוב על זה. יש כאן אור מסוים שבעצם הקב"ה בעצמו כביכול לא יכול להבין אותו. אור ה"ריחוק מה'".

להרחבת הנקודה הזאת מומלץ ללמוד את פרקים לה-לז בספר התניא (ניתן להעזר בפירוש "שיעורים בספר התניא").

 

דברי המסל"י בפרק א', מיועדים לאדם הניצב בתחילת דרכו. הם נכונים, אבל הם לא תמונה שלמה. בהמשך הספר, הרמח"ל משלים את התמונה ומגלה לנו שתכליתנו היא לעשות נחת רוח לה'.

להוסיף עוד טוב בעולםasw

ובכך להשלים את הבריאה ולקדש שם ה' בעולם

אתם מדהימים! כל הכבוד על הרצינות ועל המקורות!~מישי~

אין לי כ"כ מה להוסיף. באופן כללי לעבוד את ה- לעשות את מצוותיו ולקדש שמו בעולם. שנזכה...

לא כ"כ פשוט..פורר

כל התשובות שיגידו לך אנשים ושתקרא בספרים לא תמיד יספקו אותך לגמרי צריך לדעת שה' ברא את העולם ואנחנו צריכים לעשותת מה שהוא אומר ולהנות בחיים ולא כל הזמן לחשוב שאנחנו חיים בשביל להתענד על ה' וכל זה!!!

 

אם לא היה צריך לדעת למה אתה חי,אבגדה

המסל"ש לא היה טורח להקדיש לזה פרק בספרו!

ושים לב שזהו פרק הבסיס-ממנו מתחילה העבודה-בלעדיו אין כלום!!!

 

זה אפילו עוד לא "הסולם" של המידות (זהירות, זריזות וכן הלאה...), זו הקרקע שעליה עומד הסולם!!

(מדברי אחד הר"מים אצלנו בישיבה.)

אבל אם לא היה עולם.. לא היה צריך לקדש את שם ה'..~n אני~

אז למה בכלל יש עולם?

צודק, חשבתי על זה , אבל לא רציתי לכתוב כי לא לגמריאבגדה

הבנתי את זה. אבל עכשיו בזכות איזה ניסוח שכתבת, הבנתי.

תודה רבה!

צודקת!!! לא צודק..אני בת!!! בכיף ~n אני~
כתבתי ליזהר.אבגדה

את לא צודקת.

כי לקדש את שם ה' זה דבר שצריך להעשות, לכן נברא העולם-שיהיה גם מי שיצטרך לעשות.

 

פחחח.. אבל למה יש עולם? למה בכלל אנשים חיים?!~n אני~

אם אפחד לא היה פה.. וגם לא הגויים.. אז לא היה צריך לקדש את שם ה'..

אז אני כן צודקת!!!!!

כן היה צריך מצד עצמו, לא מצד האנשים...אבגדה
לא הבנתי..~n אני~
אין טעם. |מרווין|הרהור


כתוב על זה משו במסילת ישרים ויש מטרה לעולם ולאדם!!אני שמח סתם!

אני פשוט לא זוכר, ואינלי כח להסתכל עכשיו...

להתקרב לה', להנות מזיו שכינתו...<אריאל>

(מסילת ישרים, פרק א'- בביאור כלל חובת האדם בעולמו) 

וואי שאלה מעסיקה אותי מלאא בתקופה האחרונה..~n אני~
תפתח מסילת ישרים ותראה מה כתוב.דוסית גאה!

(בתמצותאדם נברא להתענג מזיו שכינתו של הקב"ה בעולם הבא, וכדי לזכות לכך הוא הוריד אותנו לעולם הזה כדי שנקיים מצוות ונזכה לשכר.

וזה מה שנאמר באבות:"התקן עצצך בפרוזדור כדי שתיכנס לטרקלין".

 

וואי !! שאלה מהממת !!האלי גאלי

אין תכלית המיועדת לעולם הזה!! התכלית של העולם הזה היא להתכונן לעולם הבא ..את כל השכר , והתוצאות של מה שעושים בעוה''ז אנחנו נראה רק בעוה''ב התכלית היא להכין את עצמנו , לקיים מצוות ולהתדבק בהשי''ת כדי שבעיה''ב נוכל להנות מזיו השכינה וכו' וכו' .. כאילו החייים האמיתיים הם בעוה''ב והעוה''ז הוא רק הכנה אליהם , הזדמנות לאסוף זכויות .. ולקיים את דבר הקב''ה ..

(מסילת ישרים ..)

 

(אם באלך פרוט וכו' .. אני באישי ..

>>>100

יש את התשובה שכמו שאדם שיקבל כל הזמן מתנות ממשהו ירגיש לא נעים ויתבייש... כך גם הנשמה שלנו תתבייש אם תיהיה בעולם הבא ותהנה מהאור האלוקי הגדול כל כך , מבלי להתאמץ ולעשות משהו לשם כך ולקבל זכות זו על ידי המעשים- לכן ה' נותן לנו להיות בעולם הזה ולקנות את חלקנו בעולם הבא.

 

לעם היהודי יש תפקיד להיות אור לגויים ולהפיץ את שם השם בעולם ואת התורה והמוסר.

ולכל אדם בנפרד יש יעוד לעבוד את ה',  כל אחד בדרך שמתאימה לו על פי התורה  [אחד ילמד הרבה תורה,אחד במעשי חסד אחד ב...] כל אחד צריך לנצל את תכונותיו וכשרונותיו לעבודת ה'....

 

ועוד משהו שאמרו לפני>>

חשוב מאד כששואלים שאלות באמונה, לשאול מתוך בירור ולא התרסה!! ביהדות לשאול שאלות זה דבר חשוב מאד [פסח...] אבל חשוב שהשאלות יבאו מתוך בירור...

 

וגם  צריך לשים לב שאמרנו אמונה, בעצם דברים שהם לא לגמרי נראים\מובנים לשכלנו.....  מתישהו נגיע לתשובה:"לא יודעים..זה חשבונות של הקב"ה"
אבל לא יודעים זה לא שאין סיבה אלה שאנחנו לא מבינים אותה!!! וזה הגיוני תחשבו על זה:אנחנו נבראנו, העולם נברא ע"י מישהו\משהו מן הסתם שמישהו\משהו הזה הוא מעלנו ואנחנו קטנים ומוגבלים ולא קולטים הכל.
זה גם כמו שתשאלו:"הרי יש סוף והתחלה לכל דבר, אז מתי התחיל העולם להתקיים??? איפה הקצה של היקום??" ואין לדברים האלה תשובות- כי המח הקטן [יחסית..] לא יכול לקלוט את האין-סופיות הזאת....

כשיוצאים החוצה ומסתכלים לשמים אנחנו לא יכולים לקלוט איפה הסוף של השמים.... אחנו בשכלנו לא יכולים לקלוט אייך אין סוף למספרים... אייך כל דבר יכול להתחלק לדבר עוד יותר קטן... [מתמתיקה וביולגיה...] זה דברים שהשכל לא יכול לתפוס>>>> השכל שלנו מוגבל והוא לא יכול לקלוט כל דבר......
אז צריך לא להבהל מתשובות כאלו....

 

מקווה שעזרתי אפשר באישי

למי שלא הבין זה בערך מה שהתכוונתי>>>אני17

בואו נגיד ככה:
למה אתה לומד? כדי להציח בבגרות (נגיד)

למה להצליח בבגרות? כדי שיהיה עבודה

למה שיהיה עבודה? כדי שיהיה אפשר לחיות

למה לחיות? כדי לעבוד עוד

למה לעבוד עוד? כדי לחיות

 

עכשיו לאן כל זה הולך?   מן הסתם יש איזה משהו גדול שבישבילו כל זה, ואותו אני מחפש.

 

כתבתי את זה כבר אבל נראה לי שלא ראו

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך