עזבו את חורבן בית-המקדש בשקט...משתחרר

 

מ'אֵיכָה' ל'אַיִיכָּה'

 

 

מספרים בחסידות חב"ד על ר' שמואל מונקיס מחסידיו הראשונים של אדמו"ר הזקן.

בליל תשעה באב, היו מתפללי בית-המדרש ישובים על רצפת האבן וראשם בין ברכם, וקראו קינות ומגילת איכה. כמנהג ישראל קדושים.

היה נוהג ר' שמואל לעמוד בקצה בית-המדרש ולזרוק בוטנים (בובקעס בלע"ז) על אחד המתפללים. משהיה זה מסתובב לאחור להביט מי משתעשע בשעה נוראה כזו היה מחייך אליו ר' שמואל ובידו שק קטן.

ניגש ר' שמואל למתפלל המסכן ושאלו:

'נו, כמה מהשק כבר הצלחת למלא בדמעות'?

 

סיפור חב"די זה מודע היטב לשקר שאנחנו עושים בנפשנו.

למען האמת אין לנו ולבית המקדש דבר.

חוץ מלהיות מוקסמים מאוטופיה של ניסים ושל ממלכה ישראלית שלווה ובוטחת אין לנו שום כלום.

איש מאיתנו לא אוהב לבקר באיטליז ולא יכול לראות בשחיטת בהמה מעשה קדוש.

'החפץ לה' בזבחים ועולות...מה לי רוב זבחכם יאמר ה' '?

אנחנו מתקשים לראות כיצד זה בדיוק חסר לנו.

האבל על דבר שמעולם לא היה לך, ושאין לך שום דרך להעריך, ואם כבר יש – אז היא רק מוכיחה ההיפך... (השוואה לדתות 'מעשיות', החיות היום על פני הגלובוס, לא גורמת לי לרצות להידמות להם) לא בדיוק מבטא כנות.

הגיחוך מגיע למקסימום כאשר אדם מתאמץ מאוד לבכות, ומרגיש שאכן הוא כנראה אדם דתי אם הוא הצליח להזיל דמעה שם בבית-הכנסת. על אחת כמה וכמה אם הוא הגיע למדריגה של פנים אדומות מדמעות. פשש..קדוש ממש.

 

על מה אפשר וקל להתאבל?

המקובלים חידשו-חידדו מושג חז"לי, ובחסידות המשיכו עם זה קדימה – השכינה.

השכינה הוא הצד השני, הנקבי, של האלוהות (הזכרי  נקרא קודשא בריך הוא. וזה מה שמכונה ייחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה, ייחוד של הצדדים הזכריים והנקביים כביכול של א-לוקים).

הא-ל הוא מעל העולם, ולא מושג כלל בעולם. איננו יכולים לדעת עליו דבר, הוא לא בתחום השפה שלנו, איננו שומעים או רואים אותו.

השכינה היא הביטוי התחתון של ההתגלות שלו. הדבר שאיתו אנחנו כן נפגשים.

 

כיום, וכפי שמלמדים המקובלים, מאז חורבן הבית, המימד הזה עזב אותנו.

'ישראל, כיוון שגלו – גלתה שכינה עמהם'.

זהו מושג גלות השכינה.

איננו יודעים בכלל שהא-ל קיים. כל אדם בוגר יודע שהאמונה היום היא לא פרי הכרעה שכלית או הכרתית כל שהיא. היא בחירה מלאה.

לאנשים שגדלו בסביבה מאמינה יש יותר מוטיבציה ויכולת לכוון את חייהם על פי אמונה בקיומו של הא-ל. מי שלא – לרוב, אין לו שום בעיה או מניעה מלחיות ללא שום התערבות אמונית או דתית.

הוכחות עובדתיות נעשות מגוחכות. צדיק ורע לו, רשע וטוב לו, שואה, תחושת שרירותיות שורה בכל.

האמונה נותרה כאפשרות בלבד.

על זה אנחנו בוכים.

על כך שאנחנו מתפללים, ולמעשה, אנחנו רואים בזה יותר תרפיה ומעשה נכון נפשית מאשר פרקטיקה של ממש.

ר' נחמן מברסלב נהג לומר: 'העולם אומר לאחר שאדם חלה, וכבר ניסו את כל הרפואות שבעולם: כעת נותר רק להתפלל. ואני רוצה שקודם כל יתפללו, ואח"כ (לכל היותר) – כל שנותר הוא ללכת לרופאים'.

תירוצי ההשתדלות לא מספיקים. כולנו יודעים שבת'כלס, מה שמקדם ופועל הם: המעשים שלנו, וצירוף המקרים. את צירוף המקרים ה'נכון' אפשר לכנות השגחה. לכן, גם חילוניים צרופים משתמשים בביטוי בעזרת ה', כשהם יודעים שדברים גדולים עומדים על הפרק, ושצירוף המקרים יכריע את מידת הצלחתם.

 

על מה אתאבל השנה?

על התפילות שלא נענות. על הקדושה שלא נחווית. על האמונה שנותרת הזויה וחסרת פשר. על ישרי דרך שנופלים מטה, ועל מושחתים שדרכם צולחת. על הייאוש.

על כך שהדבר היחיד שנותר לי לומר לעצמי כדי להסביר דברים הוא: הסתר פנים.

ואיה הפנים?

אייכה?

 

 

חזק!!! תודה..גלוק17
כתבת יפה!310

אך בכל זאת אני חושב שאני מתאבל על זה שאחוות עם ישראל 

לא כמו שהיא צריכה להיות, אני חושב שצריך לרדת יותר לשורש העניין

ולא להתאבל על תוצאות ועובדות.

כי מה יעזור שנתאבל על בית המקדש, בזמן שעם ישראל עדיין לא מאוחד מספיק.

אם נתקן את השורש אז לא נצטרך להתאבל.

יש לנו הרבה עבודה לעשות והימים האלה באים להזכיר לנו זאת.

אל לנו לחיות באשלייה שאם נתאבל כל שנה אז בית המקדש יבנה!

 

ובעז"ה ימים אלה יהכפו לששון ולשמחה וליום טובחיוך

צר לי לומרד.

שבצד דברים "יפים" שיש במאמר זה - יש בו טעויות חמורות ביותר בעניינים יסודיים, גם תחת הסיגנון ה"ספרותי". ממש דברים חמורים.  היריעה כאן, וגם הזמן הנוכחי, אינם שייכים לפירוט - כתבתי רק כ"אזהרה" למי שיחשוב שיש כאן גילויים רוחניים אמיתיים בלבד.

וחלק גדול מהמאמר עושה בדיוק את מה שמלגלג עליו בהתחלה: "אונס" את המציאות כדי שתסתדר לפי התיאוריה שמנסה להציג...

 

והערות אגב:

א. ההמשך של הסיפור על ר' שמואל מונקס הוא שאח"כ מצאוהו בשדה בבכיה נוראה על החורבן, כשכלל אינו חש בנמלים האוכלים את בשרו.

ב. אפשר בקלות "להגיע" לאֵבל - גם בלי מושגים "קבליים" שמובאים כאן בצורה מאד בעייתית - ע"י התבוננות פשוטה על מה שהתגלגל עד היום בהמשך מהחורבן. מי שיש לו חוץ מחיפוש חוויות אישיות, קצת תחושת קישור לעם ישראל על כל דורותיו, יכול בנקל לראות איך יום זה הוא שורש כל הצרות שעברנו מאז, עד השואה והלאה.  את זה לא מרגישים? רק את ה"שכינה"?

ג. ואע"פ שנכון שלתפוס את עומק מה שהיה במקדש עד תומו אין ביכולתנו עד שנזכה בעז"ה לראותו בנוי על תילו - מכל מקום, גם מה שיש ביכולתנו מספיק בשביל לבכות עליו הרבה.

ד. כל הדורות יהודים קוננו במר נפשם על החורבן. כולם עשו "שקר בנפשם", כולם עשו הצגה, עד שקם פורום לנ"ו  ומישהו בו האיר את העיניים?  לא.  הם לא עשו הצגה וגם כל מי שמתאבל פה על החורבן הוא אמיתי. אל דאגה. 

ה. לשונו של הרב צבי יהודה זצ"ל: אמונה זה לא ספקות. הוודא שמו - כן תהילתו.

והערה אחרונה: האמירה "כל אדם בוגר יודע", עפ"י רוב אינה באה דווקא מבגרות. אנשים בוגרים אינם נוטים להשתמש בה יותר מידי. והאם להקצין "הבנה רוחנית" כלשהי עד סתירת כל מושגים מיושבים, זו בגרות?

 

צר לי שהייתי צריך להשתמש  בסגנון חריף מעט. אם לא חומר הענין - לא הייתי מגיב. ומכל מקום, יש להניח שכוונת הכותב לשם שמיים.

תודהמשתחרר

תודה על ההערות.

 

אני לא חושב שהכל עובד בדרך החוויה. יש המון דברים שמובנים ומופנמים באמצעות השכל. עם זאת, נראה לי שמנהג הקינות הכולל אמירת פיוטים בלשון קלירית וימי-ביניימית, שחלק גדול ממנה איננו מובן אפילו כפשוטו, ותוכנם, שהוא -  אנחנו מסכנים. הגויים שולטים בעולם ומנצחים אותנו, נשים זקנים וטף נהרגים -

קשה מאוד מאוד להזדהות.

במשך הדורות היום הזה היה קל הרבה יותר להזדהות. היא היא הסיבה שבכל דור וקהילה הוסיפו קינות ותחינות כידם הטובה. הפרעות, תחושת הנרדפות והביזיון היו חלק ממשי והכרחי בזהות היהודית שלנו.

 

היום - מה באמת חסר לנו מבחינה גשמית? מה? אורך החיים ארוך ברוך ה'. פרנסה - לא רעה. הביטחון - עם הבעיות שישנם, הוא במצב טוב מאוד ברוך ה'. כלכלה, תיירות וכו'. אנחנו חיים טוב. גם אפשרויות לימוד התורה ועבודת ה' מעולם לא היו נוחות כל-כך.

 

אני רוצה להוסיף אנקדוטה מתפילת שחרית היום ביישוב שלי. יש קינה שחוברה ע"י יואל אליצור לזכר 'חורבן גוש קטיף'.

הקינה נאמרה אצלנו בבית-הכנסת בנעימה המסורתית, בסולם המינורי, האשכנזי, כקינות הקליר וכקינות קהילות אשכנז במאות ה-12 וכו'.

לא יכולתי להישאר. הרגשתי שמדובר בעניין הזוי.

קודם כל הרעיון נפלא בעיניי. נכון מאוד להפנים מאורעות בזמן הזה באופן של דו-שיח ותפילה עם ה'. 

אמנם - האם באמת ניתן להשוות?

האם יש איזשהו סיכוי שבעוד 100 שנה הקינה הזאת תשרוד?

וכמה אחוז מעם ישראל המאמין, ואומר הקינות, אומר אותה היום, בסך הכל 6 שנים לאחר האירועים? לכל היותר 50% מהציבור הדתי-לאומי.

ניסיון נוראי בעיניי להפוך מהלך מדיני שנוי במחלוקת (ושאני אישית חושב שהוא היה טעות חמור!..), ל'פרעות'.

כאילו עדיין ישנו עם-ישראל צדיקים וטהורים שעומדים מסכנים אל מול הפריץ - פעם הוא פולני, פעם גרמני, פעם עיראקי, ופעם יהודי רשע, או בגרסא עדינה מבולבל.

 

אז לא. היום עם ישראל לא מסכן. הוא אחד העמים המאושרים והחזקים בתבל. ההתנתקות היתה מהלך מדיני שחלקים גדולים מאוד בעם תמכו בו. השהייה בגוש קטיף היתה לא ברורה מאליה. בכל זאת, 8,000 יהודים בתוך מיליון וחצי ערבים. שכדי להגן עליהם נדרשים....

הנתונים האלו משמעותיים. במחשבה קצת לא חכמה, עם-ישראל החזק היושב בארצו החליט שלא כדאי לשבת באיזור הזה. זה מסוכן, ויקר, ומנוגד לאינטרסים הפוליטיים שלנו.

הפינוי נעשה, בניגוד לחורבן הבית, פרעות תתנ"ו, ת"ח-ת"ט והשואה - באופן חוקי, למרות שמאוד בעייתי. לא הופעלה אלימות לשווא. היתה התחשבות בנשים ונערות. יש תהליך חוקי ארוך של מתן פיצויים.

אני לא חושב שהעניין פשוט. זה כואב מאוד מאוד. יש משפחות שהתפרקו, יש קהילות שהתפרקו. ועם זאת -

האם זה דומה באיזשהו מובן לאיכרים שטופי הטפה נוצרית הבאים ומכלים את זעמם במיעוט אתני שנוא?! בוזזים, אונסים ורוצחים?!

 

על צער השכינה אפשר לבכות. כל זאת אם מפרשים אותו בעברית של היום. יש התגלויות שאותם אנחנו יכולים לכנות כגילוי פנים. למשל, שמחת חתן וכלה. נדנוד נכד על ברכי סבו. תחשות של 'יום מואר' - יום שבו החלטות שאני מקבל הולכות לי טוב, שאני מצליח לשמח אנשים סביבי, שהאמונה בה' ובטובו נעשית ממשית.

הרגעים האלו הם לעתים כל-כך דלים, ודרוש הרבה מאמץ בשביל לפרש אותם באמת כהארת שכינה, ולא כסתם מזל. זו זו גלות השכינה.

אבל, מבחינתי, העובדה שבסופו של יום ניתן לראות ולחוש ברכה דווקא במעשים החיוביים, במצוות ובברית עם ה' - היא גילוי השכינה.

כל כך שאין זו חוויה יומיומית ושאנחנו נדרשים לעבוד קשה כדי להאמין בזה, ולהאמין בטוב בכלל - על זה ניתן להתאבל...

על זה אני מתאבל היום.

בענין האנקדוטה...עין הקורא

האם אפשר שלא להשוות?

 

הלא זה שרק 50% מהציבור הדת"ל מרגיש בכלל שקרה פה אסון -

זה האסון הכי גדול!!!

 

ובדרך הטבע - יש סיכוי יפה מאוד שהקינה הזאת תשרוד,

ובעוד 100 שנה נגיד אותה על נהרות ניו יורק!

 

האם אתה מתייחס לארוע הזה כארוע חד פעמי?

כאיזה אסון טבע שהתרחש במקרה?

זה תהליך של 30 שנה כבר!

 

האם יהודים שרואים אותנו כמיעוט אתני שנוא,

בוזזים ואונסים ורק עדיין לא רוצחים,

זה פחות נורא בגלל שהם יהודים??

 

אז לא.

עם ישראל הוא עם חלש.

חלש משנים של חוסר רצון לשבת בארצו.

משנים של חוסר אמונה שה' ברא את העולם

ונתן את א"י ברצונו לעם ישראל.

 

גם עם ישראל שלפני חורבן בית ראשון (ואולי גם שני)

היה עם חזק ומאושר ומופת למדיניות טובה בכל העולם.

 

"לא האמינו מלכי ארץ כל יושבי תבל כי יבוא צר ואויב בשערי ירושלים..."

 

החורבן היה הפתעה גמורה.

עם ישראל האמין עד הרגע האחרון

בחוסנו הצבאי, הכלכלי והמדיני.

וגם בזה שה' ישמור עליו, שלא יקרה דבר כזה.

 

אתה יודע איך קוראים בעברית לפסוק שציטטתי למעלה?

 

היו לא תהיה.

 

אז נכון.

זה עוד לא חורבן.

אבל זה שלב חשוב וקריטי.

וגם טרי עד אימה.

שונאי ישראל הארורים עדיין מושכים באף את שארית הפליטה

ומסרבים לתת להם בתי קבע או פיצויים ראויים.

האם לא ראוי לקונן על כך קינה אחת בלבד?

בוודאי שעלול לבוא חורבן..משתחרר

אבל, זה לא סיבה לומר קינה על תכנית ההתנתקות והרס היישובים בגוש-קטיף.

ולעניין ההשוואה -

בזמן בית ראשון לא חשנו נרדפים, בזויים, וקדושים מעונים.

ולא אמרנו קינות!!

צאו מזה!

אנחנו לא עם נרדף ומסכן.

אנטישמיות היתה ועודנה,

ועם זה אנחנו עם חזק, טוב, מוסרי ובטוח.

ויש דברים לשפר. כמו תמיד.

יש הבדל בין תודעה אופטימית, המודעת לחסרונות

לבין תודעה גלותית ופסימית החשה תמיד שהצודק הוא גם המסכן והמושפל.

נהדר! תכתוב עודסוג'וק
סליחה, אבל יש פה ערבוב נוראי...עין הקורא

א. אין שום קשר בין בימ"ק לקרבנות. אפשר להקריב קרבנות גם בלי בימ"ק,

     ואפילו נהגו כך כמה מאות שנים בתקופות שונות בעם ישראל.

     הסיבה שהיום לא מקריבים קרבנות היא שהשלטונות (וחלק מהרבנים)

     לא נותנים לעשות זאת, ודוקא זהו החורבן לדעתי....

 

ב. אני שונא את הסיפור הזה!

     זה סיפור כ"כ מתנשא, כ"כ הזוי!

    יושבים יהודים תמימים בבית הכנסת, אומרים קינות, מי מתוך הבנה

    ומי מתוך מסורת, ולפתע מגיע היהודי הטוב!  היהודי, שלמד חסידות וקבלה!

    והוא יודע את האמת - שכל מי שיושב עכשיו בביכנ"ס  עושה שקר בנפשו,

    ורק הוא, אותו חסיד, מבין באמת את גודל החורבן ואת צער השכינה.

    הסיפור הזה הוא הפך החסידות ממש.

 

ג. אף פעם לא ידענו שהאל קיים. מיום שניתנה תורה לעם ישראל

    ניתנה להם גם הבחירה.

    יותר מזה - אין אפשרות בעולם הזה להוכחה (חוץ ממעמד הר סיני, וגם זה לא ברור)

    העולם הזה נברא בשביל הבחירה. גם כשבית המקדש היה קיים -

    היתה בחירה. בגלל זה הוא גם נחרב - כי בחרנו לבלתי לכת אחרי

    אלוקים חיים.

    לא זה החוסר שאנחנו מרגישים.

 

ד. החשוב מכל - אף אחד לא מרגיש היום את החורבן של אז.

    גם לא את גלות השכינה, התפילות שלא נענות, הקדושה שלא נחווית וכל זה -

    מהסיבה הפשוטה:

    אף אחד לא יכול להרגיש חסר בדבר שלא היה לו מעולם,

    לא לחברה שסביבו ולא למשפחתו 80 דורות אחורה.

    כולנו מתאבלים על דמיונות עכשוויים שחסרים לנו היום.

    אין לנו שמץ של מושג מה זה גאולה, מה זה בית המקדש.

     הסתר פנים?

    אין לנו מושג מהם הפנים ומה מסתתר.

    אלו מילים ריקות.

 

אז מה לעשות....

קצת לשבת ולומר קינות

עם דמעות או בלי,

עם למלא שק או בלי

עם להבין מה זה שכינה או בלי

לדעת שהחסר הכי גדול שלנו הוא שאין לנו מושג שחסר לנו משהו בכלל

 

אבל עיקר העיקרים:

לא להתנשא.

כל אחד מתאבל על משהו.

אתה חושב שזה שיושב לידך מתאבל על משהו חסר משמעות?

קרב את הגאולה:

תשתוק.

^^^^^ כל מילה!אלירז
ומוסיפה הערה:
מי חירטט ת'מוח שאףאחד מאיתנו לא מסוגל לראות שחיטה.
אני בעצמי מתעסקת בזה וידוע לי על עוד כמה בפורומינו הקט
ובמציאות על עוד הרבה.
אם מישו לא מוכן עדיין למצב הזה,שלא יכליל את כולנו בבעיה שלו.
רוצים בית מקדש עכשיו!


(אחרי לילה לבן בכותל הקטן. לילה טוב.נפגש בגאולה במוצאי הצום ממש!)
יפה מאוד שאת רוצה!310

אך אם את רוצה אז קומי תבני אותו.

צריך להבין שאין לנו מה לעשות עם הבית מקדש הפיזי

כל עוד הבית מקדש הרוחני והמוסרי שלנו כיהודים וכבני אדם טרם נבנה.

 

צריך להבין ששני הבתי מקדש נחרבו בגלל שעם ישראל לא יכל לקבל אותו

מבחינת דרגתו.

ועם הבית מקדש השלישי יבנה בטרם נהיה מוכנים אז גם הוא עלול להיחרב ח"ו

בשביל שהבית מקדש יבנה בעז"ה במהרה בימינו, לא מספיק לחלום צריך להכין את עצמנו, כדי שהבית מקדש הזה יהיה נצחי ולעולם לא יחרב.

בעז"ה שנזכהחיוך

כמו שנאמרגושני"ק

בית חרוב החרבת, הבניין הפיזי הוא לא העיקר, אם בכלל..

משתחרר לא הבנתי איך מה שכתבת קשור לפורום?מצפה לגאולה!!
לא קשור. צודקת. סתם הרהורים שלי לתשעה באבמשתחרר
כןן... צודקמצפה לגאולה!!
אם יש מצווה לבנות את בית המקדש-(,")

(כמו שכותב הרמב"ם.)

 

אנחנו לא צריכים לעשות חשבונות "מה משתלם לה'"

לה' אין מניעה להחזיר את עמ"י דרך ביתץ המקדש או כל דבר אחר

אבל בין אם נמצא למה זה "משתלם לה'" ובין אם לא .

אנחנו עבדי ה' שצריכים להקשיב ולעשות את רצון ה'' ומצוותו

שמגיעים להלכה לא עושים חשבונות מה נראה לנו.

 

אם היית אומר שיש פוסקים שאומרים אין חובה לבנות בפועל את בית המקדש-

או תגיד שזה ממש לא ריאלי עד שנאחד-

לפחות את הציבור המאמין

וולפחות לפחות את הרבנים

כי פשוט הוייכוחים על איך הוא יראה יגרמו לכך שהוא לא יבנה

יש על מה להתווכח.

 

אבל לא תפקידנו להחליט אם לה' כדאי לחכות עוד קצת לבית מקדש נצחי

או להסתפק עכשיו במשהו ארעי

או רק קורבנות (ובין היתר קורבן פסח שלא לעשותו במזיד זה כרת!)

 

בע"זה שנזכה שתוסר חרפה ונזכה לגאלה שלמה בקרוב ממש

310, זה בדיוק הסיבה שהוא עוד לא בנוי תכלס.אלירזאחרונה

כי כרגע הוא עוד לא יתקבל על לב כולם..

לצערינו הרב!!

אתה יודע כמה זה קשה להיות מוכן לגאולה אבל מי שחולק אותה איתך עוד לא מוכן?!

[כמו בנישואין... ההקשר לפורום..]

מסכים עם עין הקורא ואלירז ועוד..ירנן

 

עין הקורא אתה טועה-משה ר-

יש קשר בין ביהמ"ק לקורבנות.. מאז שנבה בית המקדש נאסרו הבמות..

*שנבנה-משה ר-
לא הבנת, הוא לא התכוון שאפשר להקריב מחוץ להר הבית(,")

אלה שאין צורך בבית המקדש בנוי כדי להקריב-

(כמו שעשו בעליה מבבל,עד כמה שזכור לי  ע"פ הוראת הנביאים..)

 

אני מכיר גרסה שונהדי"מ

בלי השק

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
בתור גבר אומרדרייב

בהחלט חשוב תמונה מושקעת שמציגה אותנו בטוב, וגם אני מביא כזאת.

אבל חייב גם שתהיה משקפת ומציאותית.. לא פילטרים ומשחקים עם זוויות וכאלה.

זה עלול לגרום הרבה תסכול מדייטים ראשונים מביכים בו סתם מחכים לברוח ברגע שמנומס מספיק. (לא שזה מעלה גדולה לגבר כזה, אבל כך עובד העולם)

הצד השני מצפה לרחל כמו בתמונה ואז מגיעה לאה..

^^Sevenאחרונה

שידכתי לחבר של בעלי מישי ובפגישה הגיעה מישהי מאוד מאוד מלאה

ממש לא ראו את זה בתמונה שהעבירה

החבר הזה נסע שעה נסיעה כדי להפגש איתה ובסוף זה היה ברור שהפגישה הלכה לפח כי זה נפל כבר על זה

הוא כמובן כיבד ונשאר עד סוף הפגישה

אבל חייב להעביר תמונה תואמת מציאות..חבל על שניכם

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים

השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?

זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.

מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?

המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולד
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה

הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.

לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?

אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.

התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?

בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?

 

אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?

איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?

במה מתבטאת הפתיחות שלך?

 

בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.

מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
אם חשוב לך דמיון בעולם הדתי עם אשתך, כדאי להגדיר מי אתה
לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.

אולי יעניין אותך