לכל שוחרי הר הבית והמקדש!יזהר

לרבים מאיתנו יש סלידה ברמה כזו או אחרת מהכותל המערבי. זה בגלל משהו עצמי, ח"ו. הכותל הוא מקום קדוש, קרוב למקום בית מקדשנו, ויש אף דיבורים בחז"ל על מעלתו המיוחדת (יש לדון בהם, האם הם מדברים על הכותל ההרודיאני הקיים כיום, אבל אכמ"ל). אלא מה? לצערנו הכותל מסמל היום את שכחת הר הבית ובית המקדש. "הסתפקות במועט" במובן השלילי.

לצערנו תופעה זו נרחבת וחזקה מאוד בימינו. קראתי פעם תיאור של אחד הצנחנים שכבשו את הר הבית במלחמת ששת הימים, כותב איך הם נכנסו להר הבית בהתרגשות, וחיפשו את קיר האנשים הגדול, עשו את הר הבית קפנדריא, וירדו לכותל בהתרגשות ובבכי.

מה אפשר לעשות? אפשר להתמרמר על כך באוזני חברינו ומשפחותינו, להקפיד להתפלל באלכסון שמאלה כשמתפללים בכותל. זה חשוב ומועיל. אבל אם רוצים לפעול בגדול, צריך גם לחשוב בגדול. כידוע, שפה היא דבר מאוד משפיע. אנחנו יודעים כמה התקשורת מעוותת ומבלבלת את המוני בית ישראל, באמצעות מינוחים וביטויים כמו "מתנחלים", "כיבוש", וכדו' מחד, ו"צעיר בן מיעוטים", "פעילי שלום" וכדו' מאידך. דרך השפה בה משתמשים אפשר להשפיע!

ומכאן להצעתי:

במקום לומר ולכתוב "הכותל", אמרו וכתבו מעתה "הכותל המערבי של הר הבית". בכל הזדמנות, בכל פורום, ועם כל חבריכם. הפיצו את הבשורה ושכנעו את כולם לומר ככה גם כן. זה קצת לא נוח, הרבה יותר ארוך, וצריך לזכור ולהתרגל. אבל יש לזה כוח עצום. אם מסה קריטית של אנשים יתחילו לקרוא ככה לכותל, זה יכול ליצור מודעות גדולה.

 

שנזכה לבניין בית מקדשנו בב"א.

 

 

מחזק.צחקן

בתק' האחרונה אני מתײיחס לכותל כאל מקום בו הולכים לשרותים טרם העליה להר, או שטיבל חביב.

 

 

קשה לי איתו. נוסח המדרגה השביעית.

מסכים עם יזהר ובכלל לא עם צחקן-משה ר-

האמירה הזו שאני מתייחס לכותל כאל מקום בו הולכים לשירותים טרם העלייה להר מאד מבזה את המקום הזה שהיה במשך כל הדורות מקום תפילה להמוני בית ישראל וגדולי עולם זה שהר הבית מקודש ביותר לא אומר שצריך לדבר באופן כזה על הכותל ("מעולם לא זזה שכינה מכותל המערבי"- מדרש רבה)

לא מדובר על הכותל המערבי של הר הבית..שמוליק פיין

בס"ד

 

אלא על הכותל המערבי של בית המקדש..

נראה לי שלא הבנת את דברי צחקןאלירז
הוא לא זלזל בכלל.
פשוט שהכותל הפך אצלו להיות "הדרך אל המטרה" ולא "המטרה עצמה".
בדיוק כפי שצריך להיות.
(אגב,דבריו רק מחזקים את יזהר)
אבל הדרך בה נאמרו הדברים מכעיסה-משה ר-

זה עדיין מקום מקודש וגם אם אמצעי בדרך למטרה עדיין מתפללים במקום הזה

האם אפשר להגיד על בית כנסת שאני עובר שם רק בשביל שירותים??

מה מקודש בכותל ?אוריין

בס"ד! הרב כהנא צדק! 
עד כמה שידוע לי... זה לא הכותל של בית המקדש.... 
 

גם אם הוא לא מקודש-משה ר-

בהקשר לביהמ"ק הוא קדוש כמו כל מקום תפילה יש מבין??

כעע...אוריין
יש קדושה במקום התפילה, מדין בית כנסתיזהר

כמו כן, יש שם קדושה קלה מדין ירושלים שבתוך החומות.

הרחבה העליונה, ובתוכה השירותים, אינה בית כנסת, ועל כן אינה מקום קדוש יותר מרחוב חב"ד או רח' משגב לדך.

אתה רציני? במה יש לדון?אנונימי (פותח)

ברור כשמש בצהרים שהמדרשים לא דיברו על הכותל ההרודיאני

אם כן יוצא שהמדרש טעהאנונימי (פותח)

הרי בסוף הכותל המערבי נחרב, לא?

במחשבה שנייה- אני חוזר ביאנונימי (פותח)

אני לא יודע מאיזה גננת קיבלתי את הרעיון שהוא לא נחרב

והכתלים האחרים כן, אבל היא היתה קצת חרטטנית

חחחחחחחחחחחאנונימי (פותח)

הגננות האלה...

הכותל המערבי הוא מקום קודש הקודשיםאנונימי (פותח)

והכוונה של המדרש היא שבניגוד לחורבן הראשון בחורבן השני הבית נשאר בקדושתו

(כמו שכתבו בכמה מקומות בגמרא על ביאה שניה שקדושתה לא בטלה לא בא"י ולא במקדש) ומי שנכנס לשם חייב כרת

 

אם הכותל של מסיבות הסיום (ההרודיאני) היה הכותל המערבי של המדרש כל מי שהיה מתקרב היה חייב כרת!!!

אוי באמת מה עשית בתשעה באב?צעיר רענן

אדריאנוס אמר לארבע מצביעים להחריב את ארבעת הכתלים..כשפנגרון בא להחריב את הכותל המערבי הוא לא הצליח לשבור אותו , הוא בא  לאדריאנוס ואמר לו שהשאיר את הכותל כדי שיראו איזה עוצמה יש לאדרינאוס שכל כותל איזה גודל היה - מעיין מזכרת עולם... כדי לשמוע את השיעור בהידברות יש שמה את הסיפור:

http://www.hidabroot.org/MediaDetail.asp?MediaID=10752

 

גם במדרש שם כתוב הכותל המערבי של ביהמ"קאנונימי (פותח)

לא של הר הבית. לא מבין מה אתה רוצה!

ברור אחי..צעיר רענן

לא עניתי לך, עניתי לנטע...

קצת דחוקיזהר

היו יכולים לכתוב "מקום הכותל" או משהו בסגנון. תמוה שתנאים יאמרו לנו מדרש "הנה זה עומד אחר כתלנו - זה כותל המערבי של בית המקדש שאינו חרב לעולם" אחרי שהוא כבר נחרב.

כנראה יש לומר ש"בית המקדש" כאן משמש כשם כולל, והכוונה לכותל של הר הבית.

אפשרות אחרת היא לומר שהכותל המערבי של בית המקדש אכן עוד שרד בתקופתם, ולכן אמרו זאת. אך זה דחוק מאוד, שכן התנאים היו שרפים מלאכי עליון, וכל דבריהם היו ברוח הקודש. קשה להאמין שהם אמרו ברוח קודשם "שאינו חרב לעולם" ולאחר מכן חרב.

בכלל לא דחוק אחי!אנונימי (פותח)

מערב זה לא מקום פיסי. זה תמיד תמיד כינוי למקום השכינה (איך תסביר אחרת את המדרש "במערב לעולם שכינה שרויה"? אין שכינה ביתר חלקי ביהמ"ק?!).

 

אז זה ממש לא דחוק להסביר שהכותל המערבי של ביהמ"ק זה מקום השכינה.

הכל מתקשר ובא למקומו בשלום, וברור שזה עדיף מאשר להסביר שאחד המדרשים לא נכון או שמדובר בכלל בקיר ההרודיאני.

נטעירנן

לא יודע..

אבל בכל מקרה אם כך זה טעות

כי אם הוא התכוון לכותל של הר הבית

הרי שכל הכתלים שלו שלמים ולא נחרבו

יש כותל מזקחי וצפוני ודרומי בדיוק כמו שיש מערבי...

אני בעיקרון מסכיםיזהר

אבל יש מה לדון, כיון שהמדרשים נכתבו לאחר חורבן בית שני.

צריך לזכור שגם הכותל הדרומי של הורדוס לא חרבאנונימי (פותח)

וזה בכלל הורס את הסיפורי סבתא שהכותל המערבי של הר הבית הוא הכותל היחיד שלא חרב שמדברים עליו במדרש

מסכימה חלקית...talr123

גם לכותל יש קדושה מסויימת- אחרי הכל, זה הדבר היחיד שנשאר לנו מבית המקדש, וחוצמיזה, הוא ספוג בכ"כ הרבה תפילות של יהודים ככה שנראה לי שיש בו קדושה....

אבל אני גם חושבת שחייבים לזכור שבתקופת ביהמ"ק שהאזור של הכותל היה שוק בהמות- לקורבנות (שמעתי את זה פעם, אינלי מושג על מקורות, אז קחו אותי בעירבון מוגבל..)

ואני ממש התחברתי לרעיון של המשפט "הכותל המערבי של הר הבית"....

צחקן,דוסית גאה!

מעלת הקדושה של הכותל בכלל לא מגיעה למעלת קדושת הר הבית,

אבל כל התפילות שהתפללו כל הדורות בכותל כן העלו אותו קצת בקדושה...

ואסור לך לדבר כך...

עוד צעד פשוט להפצת העניין, שתפו מאמר זה בפייסבוקאיפה הקלם

שכל אחד ישתף את המאמר הזה בפייסבוק

רגע רגע,דוסית גאה!

אני צריכה הסבר,

 

אתם רוצים להגיד לי שהמדרש מדבר על הכותל המערבי של בית המקדש עצמו???

אם כן, הוא כן נחרב!

אז איך זה יכול להיות?

ומזתומרת "הכותל ההרודיני"? האבנים של הכותל הם לא מימי בית שני???

מה הבעיה?!הוא חרב ונשארה שם שכינה..שמוליק פיין
האבנים של הכותל לא נחרבו מעולם...האדמו"ר מצנעא
מה הקטע להפיץ את הענין שהכותב הוא כותל של הר הביתמעשיה נאה

והאם יש יהודי אחד שלא מתפלל כל יום על בנין בית המקדש אתם פשוט משועממים שמנסים למצוא תוכן בפירסומות בומבסטיות שלא עוזרות לאף אחד, כמו המשיחיסטים בחב"ד שכל הזמן עושים סטיקרים על המשיח, אולי תתמקדו קצת בתוכן ולא רק בבומבסטיות שאינה מועילה לאיש, חוץ מלהפיג את השיעמום.

אולי גם תנחילו את המודעות של שבת בציבור.. סטיקרים על שבת, ולקרוא לשבת היום הקדוש, ועוד כל מיני גימיקים שלא מועילים כלום לאנושות.

 

להפיץ שבת לא מועיל כלום לאנושות..?!שמוליק פיין

בס"ד

 

אתה ספק דתי אם בכלל יהודי..

ואתה ספק שונא חינם... סליחה, אתה שונא חינם ודאיהאדמו"ר מצנעא

איך אתה מעז לקרוא ליהודי כמוך, שומר מצוות כמוך, ספק דתי אם בכלל יהודי?! שונא חינם שכמותך, אתה שונא אותו רק בגלל דעותיו ששונות משלך! זו שנאת חינם, ואתה מעכב את הגאולה!

יש הרבה יותר שנאה ואגרסיביות פראית בתגובה שלךאנונימי (פותח)

האדמו"ר היקר. תהיה שמח ויהיה טוב!!

לא אמרתי שלהפיץ שבת לא מועיל כלום לאנושות.מעשיה נאה

אלא אמרתי שגימיקים פופוליסטים אינם מועילים מאוומה לאנושות. אחד עלה לו ג'וק לראש שצריך לקרוא לכותב המערבי "הכותךל המערבי של הר הבית" בחורים צעירים שהחליטו שהם הכי חכמים בעולם, כדאי שתנסו להתמודד עם הטענות במקום להתעסק בדמגוגיה מטופשת.

לא הבנתייזהר

תיארתי מציאות קיימת, שאנשים מסתפקים בכותל ולא שואפים למקדש. תיארי את כוחה של הטרמינולוגיה לעצב תודעה, ומתוך שני אלא העלתי רעיון שיכול להוביל לשינוי תודעה. על איזה חלק אתה חולק, ומה טענתך בדיוק?

יהודי בשמחה, האדמור הוכיח אותו כהוגן!!דוסית גאה!

גם אם חושבים אחרת לא צריך לדבר כך!!

תיארת מציאות קיימת שאנשים לא רוצים אתמעשיה נאה

בית המקדש, תגיד לי אתה באמת חולה נפש? יש מישהו שלא רוצה את בית המקדש? אתה מכיר יהודי אחד שלא איכפת לו מבית המקדש?, אתה שקוע בתוך עצמ, באיזה מין תיאוריות שבנית בשיעמום החולני שלך, אין לך שום מושג מה קורה סביבך, אתה הזוי!, החלטת שאתה זה שתציל את המצב, בחור בגילאי הטפש עשרה, אתה חושב שבטענות ההזויות שלך אתה יותר חכם מכולם.

מחר יבוא לי מטורף אחר, ויאמר שלעם ישראל לא אכפת לו מהשבת, לכן הוא מפרסם את המילה שבת בכל מקום...

מעשייה תשתה משהו....-משה ר-

מה קרה עצבים לפני שבת.

 

בקשר לתגובתו של יזהר הוא צודק וזאת האמת גם אם קשה לך לשמוע אותה, כן יש

לא מעט אנשים שלא אכפת להם מביהמ"ק אפילו מירושלים לא אכפת להם והם מוכנים לתת אותה..

מספיק לשמוע אנשים אומרים לך בט' באב מה אני צריך לצום על איזה קיר שנהרס לפני 2000 שנה 

זה מראה על משהו.

 

 

 

אם כל עם ישראל כ"כ רוצה את זה, אז כדאי שתתחילאבגדה

לארגן קבוצות של לימוד הלכות קודשים וטהרות, לארגן הוצאה של חוברות מסודרות עם ההלכות האלה, לנסות להביא לארץ פרה אדומה, שלא כ"כ קשה להשיג, ויש הרבה בחו"ל...ואם אתה לא יודע מה בדיוק צריך לעזור ולעשות, אני מכיר אנשים שיעזרו לך למצוא מה בדיוק צריך לעשות, ויתנו לך הוראות מדויקות...

(ומישהו שנמצא לידי, אומר, שבישיבה של זה שהוא "בגיל הטיפש עשרה", דווקא יש אנשים שמתעסקים בצורה מאורגנת בלימוד ההלכות הלו וכד') 

אין קבוצות לימוד של קדשים וטהרות?מעשיה נאה

אתה בטח חי באיזה ציבור דתי לייט, ששם אנשים לא יודעים על מה הם צמים בתשעה באב - על קיר שנחרב.., תצא מהבועה שלך, תגיע לעם ישראל האמיתי, תראה את הישיבות הקדושות, ששם כולם בוכים בתשעה באב על השכינה שהסתלקה, כולם באיזה שלב לומדים קדשים וטהרות, וכיון שהם לומדים הם גם יודעים שאי אפשר להביא פרה אדומה, כי בית המקדש מעכב בפרה אדומה.

קיצור לא מהלכים בוהים על הגבעות, ראוים טלויזיה וסרטים, ואחר כך רוצים לתקן את כל העולם היהודיי ב"חכמתם הגדולה"...

תגובה יומרנית מאדם שחושב שהוא יודע הכל-משה ר-

וכולם בורים... אני לא זכיתי להיות בוהה כהגדרתך.. אבל כן למדתי בישיבה קדושה ואני ממש לא נמצא בציבור דתי לייט, חבל שהשנאה מעבירה אנשים כמוך על דעתך אולי לפני שאתה לומד איך לבנות את הבית תלמד על מה הוא נהרס..

כולם בורים..מעשיה נאה

אתה זה שאמרת שהכותל מעביר לך סלידה, ולכן צריך לשנות את שמו לכותל המערבי של הרב הבית.. (נכון לא אתה בדיוק אלא מי שאתה מגין עליו), אתה לא מסוגל לקבל נימה של ביקורת, וכל מי שמתקיף אותך זה כבר נהיה שנאת חינם, אין לך שום חוט שדרה להתמודדד עם ביקורת שמופנה כלפיך.

 

איזה ישיבה קדושה אתה לומד?, פשוט מעניין באיזה ישיבה שמעת ביטויים שהכותל הוא קיר שנחרב לפני אלפים שנה ולא צריך להתאבל עליו.

התגובה למעשיה..-משה ר-
דיברתי על להביא פרה מחו"ל, לא על לשרוף פרה...אבגדה

יש רמות שונות של לימוד...האם לומדים את זה כמו הלכות שבת??

משהו מעשי שאנחנו עומדים לעשות וזה יהפוך חלק משגרת היום?

 

(אגב, אותו אחד שהיה לידי, ולומד בישיבה ההיא, לא נוגע במחשב עם אינטרנט(גם אם הוא חסום), בסדר?(טלוויזיה-הוא אפילו לא מעלה על דעתו..) וגם לא רואה סרטים, ולא נוגע בעלוני שבת בשבת, כי יש שם פרסומות, ולא בעיתונים חילוניים, והוא לא בדיוק "בוהה"...ועוד...אז אל תגיד דברים על אנשים שאתה לא מכיר (גם ההוא "בגיל הטיפש עשרה"-כבר עבר אותו...))

 

אז מה ההצעה הגאונית שלך.מעשיה נאה

לקרוא לכותל - הכותל של הר הבית, ואז אנשים יתחילו ללמוד את ההלכות האלה כמו הלכות שבת...

משהו לא שפוי? הא?

ולמה להביא פרה מחו"ל אם ממילא עדיין אי אפשר להקריב אותה, כדי לספק גימיקים זולים לחסרי תעסוקה?

ומי זה אותו אחד שהיה לידי..?

 

מעשיה-talr123

אני לא יודעת למי את קוראת "עם ישראל"... את יודעת, עמ"י זה לא רק אלה שיושבים בישיבות הקדושות. תתפלאי, אבל גם דתיים לייט הם חלק מעמ"י! והם לא ממש מחוברים לקטע של ביהמ"ק..

ועוד עובדה מעניינת- יש הרבה יותר מיהודי אחד שלא מתפללים כל יום על ביהמ"ק...

אז להפיץ את הרעיון הזה- שהכותל המערבי, עם כל הקדושה שלו, הוא רק שלב בדרך למטרה- זה, למשל, יכול להעלות את תודעת המקדש אצל אנשים....

 

ובקשר לגיל הטיפש עשרה- אינלי כוח לפרט עכשיו יותר מדי, אבל תסתכלי באחד השירים של בנ"ע שלדעתי דיי מבטאים ת'רעיון- "בראשית הייתה מחשבה, אידיאל נשגב ומרומם, התאספו חברים בני מצווה, והחליטו לשנות את העולם..." (אני לא ממש זוכרת את המילים המדוייקות, אבל זה בערך...)

א. כן, זה צעד שיקדם אותנו.אבגדה

 

קפץאבגדה

ב.אפשר לשרוף פרה אדומה, ודווקא מי שכותב שזה כ"כ ברור שא"א אולי זה מראה שהוא לא כ"כ מתעסק בהלכות האלה..

ג.אותו אחד שהיה לידי זה יהודי שמשתדל להתעסק הרבה בעניינים האלה, ושמח על הזדמנות לצרף עוד אנשים לכל מיני פעילויות בעניין.

 

אגב, כיוון שכתבת שידוע לך על אנשים שמתעסקים בעניין הזה, הוא באמת מבקש ממך לעסוק בעצמך או למצוא אנשים שמעוניינים לעזור באחת המשימות הבאות:

הוצאת חוברת הדרכה מעשית לטהרה מטומאות היוצאות מן הגוף(כולל טומאת מדרס למשל), או לחילופין סיוע בהפצת הספר "הגדה של פסח לזמן הבית",

תמסור לו ד"ש..יזהר
בכלל לא ברור שאפשר לעשות פרהאנונימי (פותח)

כתוב פתח אוהל מועד- וכשאין בית אי אפשר. (אם כי יש הסוברים

שאפשר בכל זאת)

נכון. אבל גם לא ברור שא"א.אבגדה
יזהר כנסאנונימי (פותח)אחרונה

קרא את זה בעיון

 

שו"ת רדב"ז חלק ב סימן תרמח

שאלת ממני אודיעך דעתי במי שאנסוהו ליכנס לב"ה לעשות איזו מלאכה והגיע זמן תפלה ונמצא עומד בין כותל מערבי ובית קדש הקדשים כיון שאמרו ז"ל לא זזה שכינה מכותל מערבי ומקום בית קדש הקדשים אין שם שכינה לאי זה צד יהפוך פניו.

תשובה דרוש וקבל שכר יש בתשובה זו מ"מ דעתי הוא שיהפוך פניו אל קדש הקדשים ככל שאר המתפללים כי אע"פ שאמרו לא זזה שכינה מכותל מערבי ראש הכותל גבוה כמה אמות נמצא שהיא חולקת רשות לעצמה ואע"פ שיהיו אחוריו אל הכותל לית לן בה ומקום בית קדש הקדשים אפילו בחרבנו בקדושתו הוא עומד. ותו דהא אמרינן נמי שכינה בכל מקום. ותו דלא אוכל לצייר שתהיה השכינה מצויה בזמן הזה בכותל מערבי בין טומאת העכו"ם ומה שארז"ל לא זזה שכינה מכותל מערבי דומה למה שאמרו שכינה במערב רוצה לומר במערבו של עולם וצד מערב נקרא כותל מערבי ומה שאמרו ז"ל לפיכך לא חרב כותל מערבי כדאיתא במדרש שיר השירים על פסוק הנה זה עומד אחר כתלנו לפי שכותלי בית המקדש מכוון כנגד עולם העליון וכותל מערבי מכוון כנגד השכינה ולכן לא חרב עד היום הזה. תדע שגם בזמן שב"ה קיים השכינה במערב היתה ואפ"ה מי שהיה עומד בבית החילפות אחורי קדש הקדשים בי"א אמה שבין כותל מערבי לאחורי קדש הקדשים היה צריך להפוך פניו אל קדש הקדשים ואחוריו אל כותל מערבי השתא נמי לא שנא ויתפלל לצד שמתפללים כל ישראל כיון שהוא גבוה הרבה אין לחוש ואפי' בזמן הזה שהבית ביד עכו"ם.

 

רצף של הרס בגבעות - חייבים לעצור את זה!!נ א

בס"ד

 

שלום לכולם!

כולנו רואים שבחודשים האחרונים מתרחש הרס רחב בגבעות ביהודה ושומרון.

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?

 

עם ישראל!! תקימו גבעות בכל אזור בארץ!! תצטרפו לגבעות קיימות!! חייבים להפוך את הגבעות ליישובים!!

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?נ א
להצביע למי שבאמת מייצג אותך...הסטוריאחרונה
כזכור במו"מ הקואליציוני, סמוטריץ' רצה ביטחון, בליכוד התעקשו. בסוף סוכם שהוא יקבל שר במשרד הביטחון עם אחריות על החלקים האזרחיים.


אחרי החתימה - גלנט בשיא החוצפה סירב לבצע את מה שנחתם, בטענות שאי אפשר לפגוע בשיקול הדעת של המפקד והושגה פשרה שאם הפינוי משיקולים בטחוניים - זה נשאר בסמכות אלוף הפיקוד. לכן בצו ההרס של בית ענות, הוא כתב את הטענה האבסורדית ש: "המקום פוגע בשלום תושבי האזור".


אם כל הטפשים בהתיישבות האידיאולוגית שמצביעים ליכוד, היו מצביעים לצה"ד, היתה ממשלת ימין בראשות נתניהו אותו דבר- אבל ההתישבות היתה באמת בידי סמוטריץ'.

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


אולי יעניין אותך