ואני מתכוון לבחור צעיר יחסית, בגיל 20 נגיד, לא 27 וכו', שכבר מגדל זקן...
יש כאלה שזה יפריע להן?
עד כדי כך שהן לא יצאו עם אחד כזה?
ואני מתכוון לבחור צעיר יחסית, בגיל 20 נגיד, לא 27 וכו', שכבר מגדל זקן...
יש כאלה שזה יפריע להן?
עד כדי כך שהן לא יצאו עם אחד כזה?
אישית כלל לא מפריע. אפילו יפה לפעמים, יהודי כזה.
מכירה יותר בנות שזה מפריע להן מאשר שלא מפריע..
באורך של הזקן...
גם מי שאוהבת את זה,
וזה מראה יהודי באמת,
א
ם זה זקן ארוך כשל בחור בן 27,
זה יכול להפריע ברמה שהן לא יצאו עם אחד כזה.....
(יש לי כמה חברות שזה קרה להן...)
התלבטות על זה השבוע (לפסול/לא על זה), לי אישית מפריע, בעבר גם פסלתי על זה, אבל אחרי שיצאתי עם בנאדם מקסים שהיה לו זקן (לא ידעתי מראש), זה טיפה הוריד לי מהרתיעה מזה, נראלי חבל להפסיד אדם טוב בגלל זה.
אולי כמו עוד דברים שקשורים בחיצוניות, כשמכירים את האדם עצמו ואוהבים את הבפנים, גם החיצוניות נראית פתאום אחרת.
הרי אין שום מצווה לגדל זקן.
אמנם יש לציין שלמי שהולך לפי הקבלה בהחלט יש עניין לגדל זקן, ושוב אתה מוזמן לעיין במה שהספרדים קוראים בתשליך בראש השנה.
לטעמי מראה יהודי זה ציציות בחוץ (ובאופן "פרדוקסאלי" דווקא כאן לפי הקבלה יש עניין להכניס את הציציות)
אני חושב שיהודי זה לקדש שם שמיים בכל מערכות החיים. זה יהודי. לא זקן או פאות הם אלה שיחליטו מי יהודי או לא, אלא שמירת המצוות.
שם הוא מציע לנכה לערוך עסקה עם הקב"ה - הנכה שומר את כל המצוות, וד' מרים אותו מכסא הגלגלים. הרב שאל אותו: "אתה לובש עכשיו ציצית?" הנכה ענה בחיוב. "אתה תניח תפילין מתי שצריך?" שאל הרב ושוב נענה בחיוב. "תגדל זקן מעכשיו לעולם?" הנהן הנכה.
ואני תמה - האמנם גידול זקן שוהה סמוך למצוות דאורייתא כמו ציצית ותפילין? הרב היה צריך לשאול אותו במקום זה: "לא תספר לשה"ר?" שהוא לאו חמור מאוד ובמקרה גם דאורייתא. או "תקבע עתים לתורה?" וכו'.
הזקן מצטרף לרשימת הסממנים שעמי הארצות מזהים עם רבנים; כובע, זקן, פאות, שחור-לבן וכו'. לפיכך אנשים המקפידים בקלה כבחמורה, אולם מה לעשות - הם חסרי-זקן, לעולם לא יקבלו את הכבוד המגיע להם.
יש עניין בנסתר בגידול זקן? אז כנראה זה המקור, כי בנגלה למיטב ידיעתי אין שום אזכור לכך, ברם יש מעלה מסויימת (שכיום סברא לענ"ד להגיד שהמעלה לקמן חובה היא) בגילוח ללא תער - "ירא ד' יצא את כולם ולא יתגלח בתער כלל" (שו"ע, איפהשהו ביו"ד...) - הלכך אין שום מצווה בגידול זקן, אלא ישנה מעלה באי-גילוח הזקן בתער. ומשום שכיום מכונת גילוח כשרה למהדרין נמצאת בהישג יד בדיוק כמו תער - ע"פ הכלל של אדם שיש בידו להדר במצווה מסויימת, שחייב להדר בה על אף שאדם שאין ידו משגת להדר בה איננו חייב - הרי שחובה להתגלח רק במכונת גילוח, לענ"ד. אולם יש לבדוק הסברא הזו.
שעיקר היהדות זה פאות וזקן!!!
זה מחזק אותנו יש לך בעיה???
מסברא נראה שזה קצת מעניין לצאת עם מישהו שנראה כמו רב...
לוקח זמן לעכל שהוא סה"כ צעיר בן 20.
השאלה אם אתה מתכוון לזקן זקן - או לסתם פלומה נורמטיבית באורך
של סנטימטר, דהיינו אחד שסתם לא מתגלח אלא מסדר קצת לפעמים.
התכוונתי לזָקָן.
אבל כנראה כבר כולם הבינו.
חח
אבל ברצינות! למה לא? ילדה בד"כ שבאה ממקום של תורה
מאוד תעריך זקן.. זה משדר משהו אחר.. דתי יותר.. רציני יותר!!
ובכלל למה לקצץ? מלא שפע יורד לעולם דרך הזקן ופה תראה לי משהי שלא רוצה שפע..
עובדתית- ישנן בנות שלא מוצא חן בעיניהן הדבר. אפשר לשדר רצינות ותורניות גם בלי זקן ארוך ארוך ארוך.
nogoshkaהאמת שזה תלוי במה שאבא שלם והרב שלהם היה..
יכול להיות שאם לאבא שלהן ולרב שלהן לא היה זקן.. אז הן באמת לא רואות צורך(יכול להיות?!)
אבל אני מניחה שמי שהדוגמאות שלה הם עם זקן..
אז ברור שתרצה מישהו שמצהיר בכך שהולך בדרך הגדולים..
נראה לי..
שבוע טוב
אצל בנות
בנות-אנא מכן, אל תגדלו זקן...
מעוררות שאט נפש,ממש!!
אין צורך להתחבא בתירוצים... אפשר גם לומר שאתם רוצים לשתות יותר.. אל דאגה,נוותר לכם!!
נכון שתלוי מה האורך ואיך נראה..
אבל בכללי אותי זה כן מרתיע..
[אבל לא עד כדי כך שאנלא אצא עם אחד כזה..]
ואפשר להיות דוס רציני גם בלי זקן!!
אישית לטעמי זקן מבגר מאוד והורס מיופי של גבר,
וזה תלוי איך הוא נראה גם, יש זקן קצר
על בנים שזה נראה פשוט מדהים
זקן ארוך נראה נורא בעיני,
זקן קצר אני מסוגלת לשקול
תלוי אם זה לא מכער את הבחור.
אישית אני מעדיפה את הבחור שלי עם זיפים
ולא נראה דוס כל כך, נראה נורמלי ומטופח
את זה אני אוהבת,.
אם היא מרכזניקית שמשוגעת על חולצה מכופתרת עד הסוף + שני עטים בכיס של החולצה - זקן הינו ייהרג בל יעבר בשבילה... אולם צ"ע מה דינה אם היא גושניקית חובבת פלפולים בגמ'...
סטיגידישתלוי בבחורה. מן הסתם גם בחברה שהיא גדלה ובאיך שהיא רואה את בעלה בעתיד.
אני אישית לא אוהבת.
מתה על זיפים או זקנקן של צבא. אבל זקן רציני זה יותר מידי בשבילי...
בכל מקרה- כן. יש כאלה שזה יפריע להם.
אבל באותה מידה יש כאלה שזה אפילו ייתן לבחור עוד נקודות זכות.
nogoshkaזקן כזה קצר...קרוב לפנים.
אבל הן ירתעו מלצאת עם מישהו עם יותר.
באופן אישי אני לא מסוגלת דווקא עם גבר מגולח,חייבת זיפים או זקן קצרצר.
ואם יש לו זקן יותר ארוך,אבל הוא פחות או יותר מסודר ולא מבולגן כזה מוזנח,אז אפשר לבלוע את זה.
ולא, לאבא /סבא / אח שלי אין זקן... לבעלי בעזרת ד' יהיה.
שבוע טוב לכל עם ישראל!
יש שינויים חיצוניים קטנים או גדולים שמאוד מקובל לשאול או לדון בהן,
אם מדובר ברתיעה ראשונית שלא מאפשרת אפילו לנהל שיחת ידידות, תוותרי מראש...
אבל, מאוד מהגיוני שאם תעלי את הנושא תגלי שלא מפריע לו לקצץ/ לסדר/ לעשות "זקנקן של צבא",
בדיוק כמו שהוא יכול להעלות (ברגישות ובנחישות
) נושאי לבוש/ כיסוי ראש ולא ימות העולם...
בינינו? מאוד הגיוני ומציאותי שבחורה תלך קצת/ פחות יותר דוסי בשביל מישהו שחשוב לה להראות טוב בעיניו, לא?
גם אם הוא לא יעלה את הנושא, זה בטבע שלנו (שלכן! |מוציא לשון|) להתאים בגדים לאירוע/ מעמד מסוים
אז למה שגבר לא יוכל לעשות את זה?
מאוד הגיוני שהו מגדל זקן "ככה" ואם אשתו (או מועמדת רצינית) תבקש אחרת, הוא יקנה מכונת גילוח...
ואני מביא הוכחה מהפורום! לדוס שלנ"ו אין זקן, יש פאות והוא חמודי
!!!
מ.ש.ל. , חלקי 
בגלל זה בכלל שאלתי...
כי מי שלא יודע, מכונות גילוח מאוד בעיתייות...רוב רובן של מכונות הגילוח בעיתיות הלכתית, ורבנים רבים מסתפקי בשאלה האם להתיר אותן...אפילו ל"צומת" קשה עם השאלה הזאת.
ובמובן הרוחני יותר - אם אלוקים אסר להעביר תער על הזקן, משמע שכנראה הוא רצה שנגדל זקן...תזכרו שכשהוא נתן את המצווה הזאת, עדיין לא קמה חברת פיליפס והמציאה מכונות גילוח...
ר' חמא בי ר' חנינה ור' הושעיה חד אמר אי זו אומה כאומה הזאת בנוהג שבעולם אדם יודע שיש לו דין לובש שחורים ומתעטף שחורים ומגדל זקנו שאינו יודע היאך דינו יוצא אבל ישרראל אינן כן אלא לובשים לבנים ומתעטפן לבנים ומגלחין זקנם ואוכלין ושותין ושמחים יודעין שהקב"ה עושה להן ניסים". (ירושלמי פרק א הלכה ג)
כדי להיות בטוח - אתה בטוח שהכוונה שם היא ממש לגילוח, ולא רק "לסדר" את הזקן?
וגם אם באמת הם דיברו על לגלח ממש, אני לא יודע - אני יודע שרבנים ששאלתי אותם ממש מסתפקים בזה. רוב מכונות הגילוח כיום לא עוברות ביקורת קפדנית כל כך שמוציאה מהן את החשש של תער...
שאלה אחת היא באיזה תנאים מותר להתגלח ושאלה שניה היא האם גם בתנאים המותרים ראוי להתגלח.
אני התייחסתי לשאלה השניה לאור מה שאמרת "ובמובן הרוחני יותר - אם אלוקים אסר להעביר תער על הזקן, משמע שכנראה הוא רצה שנגדל זקן...תזכרו שכשהוא נתן את המצווה הזאת, עדיין לא קמה חברת פיליפס והמציאה מכונות גילוח...". המקור של הגישה הזאת שראוי לא לגעת כלל בזקן הוא בעיקר לפי הקבלה (שים לב מה אומרים הספרדים בתשליך בראש השנה "ואי למאן דאושיט ידוי בדיקנא..."), וכנגד זה הבאתי את המקור מהירושלמי ממנו עולה שאין בעיה לגעת בזקן (גם אם תפרש זאת רק כלסדר, עדיין) ולא עוד אלא שראוי לעשות כן. וזה לא המקור היחיד בגמרא ממנו מובן כן.
ולגבי השאלה הראשונה נראה לי שהמסקנה של מכון צומת היתה שאו שכל המכונות מותרות או שכולן אסורות, והנטיה היתה להתיר.
לא מדוייק. מידיעה. הבעייה במכונות גילוח היא אם התער, הלהבים שלה, נוגעים ממש בעור הפנים, ואז זה אסור. כדי להתיר מכונה, צריך להוכיח הלכתית ובשטח, שאין בה דין תער - ובזה יש הבדל בין מכונות שונות, אך עדיין - הרבנים ששאלתי טענו שתחום מכונות הגילוח הוא בעייתי, ולכן כולם בחזקת בעיתיות. אני עדיין מחפש חלוקה של צומת לגגבי מכונות כשרות ולא כשרות,ולצערי עדיין לא מצאתי, מה שאומר דרשני...
אני זוכר שזה מה שהבנתי כשניסיתי לברר את דעת מכון צומת. שבהתחלה הם סברו לחלק כמו שתיארת ולבסוף הגיעו למסקנה שאו שהכל מותר או שהכל אסור.
nogoshka
מישהו10סליחה, אבל זה מקור מספיק חזק לטעמי.
(ואי אני לא זוכר מי) חתכו את זקנם
וגם הגמרא אומר שהדרת פנים זה זקן. צריך לבדוק מה הפירוש מגלחים זקנם יתכן שזה שפם
בלי קשר הרמח"ל ידוע שהיה מגולח.. ויש בזה דעות ושיטות כשרובם אומרים שלגדל עדיף
"וַיִּקַּח חָנוּן אֶת-עַבְדֵי דָוִד, וַיְגַלַּח אֶת-חֲצִי זְקָנָם, וַיִּכְרֹת אֶת-מַדְוֵיהֶם בַּחֵצִי, עַד שְׁתוֹתֵיהֶם; וַיְשַׁלְּחֵם. ה וַיַּגִּדוּ לְדָוִד וַיִּשְׁלַח לִקְרָאתָם, כִּי-הָיוּ הָאֲנָשִׁים נִכְלָמִים מְאֹד; וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ שְׁבוּ בִירֵחוֹ, עַד-יְצַמַּח זְקַנְכֶם וְשַׁבְתֶּם"
כלומר הבושה לא היתה רק בגלל הגילוח, אלא מהגילוח עד החצי ומזה שהוא חתך להם את הבגדים.
אבל בסדר.
צריך לקחת בחשבון שאפשרויות הגילוח פעם היו הרבה יותר מוגבלות, אז אנשים התגלחו פחות. לטעמי זקן עבות זה מכוער ואני לא סובל את זה.
ולגבי הרמח"ל, נראה לי שזה כי לא צמח לו מספיק, ולא מ"אידאולוגיה" או משהו.
ב. לגבי הרמחל שמעתי שזו שיטה נדמה לי כדי שלא ינשור אבל אני לא בטוח
שהגמרא רוצה לומר על מישהו שיש לו משהו טוב והוא לא רוצה אותו, היא נותנת דוג' למישהו שאמרו לו זקנך מגודל והוא אומר יהיה כנגד המשחיתים.
זאת היתה בעצם הראיה השניה שלי.
נראה לי באמת שמהבבלי מתפרש ככה, אבל הפירוש העולה מהנוסח המופיע בירושלמי ובתוספתא תואם את השיטה שלי.
למה שנאמר שם "וַיִּכְרֹת אֶת-מַדְוֵיהֶם בַּחֵצִי, עַד שְׁתוֹתֵיהֶם"...
אבל אולי אתה צודק ויש מכאן ראיה כלשהי...
שוב, לגבי הרמח"ל נראה לי שהיתה לו בעיה וזאת לא היתה שיטה.
פרק אלו מגלחין במועד קטן. הרי כל הסיבה שאסרו
גילוח בחול המועד הוא כדי שלא ייכנס למועד כשהוא מנוול.
כלומר התורה רצתה שנהיה גולחים במועד.
וידוע שהרב צבי יהודה היה פונה אל תלמידים שלא גדלו זקן ביום העצמאות
ואמר להם:"אתם כפויי טובה למה אתם לא מתגלחים?"
אם היה מקובל להתגלח גילוח מוחלט, לא היה נאסר הגילוח בחול המועד כדי שיתגלחו בערב החג, כיוון שאדם שלא מתגלח בחול המועד יצמחו לו זיפים עד סוף החג. אלא שהכוונה בגילוח כנראה לספר את הזקן.
לאמר שזה בראש
אני יודעת שהרבה רבנים אומרים שהם מתגלחים והכוונה לראש.
יש רב שכשמישהו שאל אותו למה הוא לא עם זקן קצר הוא הזדעזע, נישק את הזקן ואמר "לא נוגעים בדיקנא קדישא"......
יש רבנים ומקובלים (אמיתיים!) שהיו בלי זקן בגלל בעיה בריאותית/חוסר צמיחת זקן/נשירה והם התבטאו הרבה שהם מצטערים על זה.........
אבל הזהר הקדוש אמר לא לגעת בזקן וככה נהגו כל החסידים והמקובלים
הבבא סאלי לא גדל לא זקן והוא התפלל על זה ובסוףך חייו היה לו קצת זקן
לא להתפלפל ברצונו של הקב"ה. מה שד' אסר - אותו אנו אוסרים; מה שלא אסר - אנו מתירים.
אולי לפי הנסתר לא המליצו. ע"פ הנגלה מה הדין? מותר!
אגב, תער לא אסור מדינא, אלא יש מקומות בודדים ע"פ פוסקים מסויימים שמותר להתגלח בהם בתער. אלא "ירא ד' יצא את כולם ולא יתגלח בתער כלל"...
בהתחלה זה יכול להרתיע קצת,
כי בד"כ בנים צעירים עם זקן זה מבגר אותם.
אבל מתרגלים...ככה אני לפחות![]()
בס"ד לק"י.
מצטערת שלא עברתי קודם על כל התגובות לראות אם אני חוזרת על דברים, אז מחילה.
תראה, שאלת שאלה שמאוד 'מעניינת' אותך, ותכלס, בנות ענו.
עכשיו -
אם אתה מגדל זקן, סימן שאתה מתחבר לזה.
הרי, לא תעשה את זה כי סתם בא לך. ממש לא.
אז, לדעתי התשובות של הבנות כאן לא באמת אמורות לשנות משהו,
כי בסופו של דבר, מי שתרצה להמשיך להיות איתך תצטרך להכיר בך את כל הצדדים.
וכן, גם את הצד של הזקן, וגם את הצד שממנו נובע הזקן.
ולכן, אל תשתנה בשביל פגישות.
לפחות, זו דעתי.
אשתי לא מרשה לי להוריד אותו.
מישהו10בעזהי"ת.
לפחות בעיני בנות...
זקן זה מהמם
בשביל הרבה בנות,
גם כאלה שכן מפריע להם זקן,
אם הוא מסודר ולא מוזנח כזה,
זה יהיה להם סבבה.
אבל לדעתי האישית- שכל אחד יעשה
מה שמתאים לו... לא צריך להתחשב אם
בנות אוהבות או לא. מקסימום-
אשתך תוריד לך אותו(מאחלת שזה לא מה שיקרה)
שלום
ראשית עלי לומר שכל ההתעסקות הזו עם הזקן היא התעסקות חיצונית
והגם שלפעמים יש בכך על מנת להעיד על משהו
בכל זאת כבר נאמר - אל תסתכל בזקנקן אלא במה שיש בו
אך לעצם השאלה מפריע לי שאתה עושה סקר אם לגדל זקן או לא
בהתאם למה יגידו הבנות
הרי זקן זה דבר שצריך לנבוע מהאשיות שלך
ואתה לא צריך לשנות את האישיות, בהתאם לסיכוי שלך למצוא זיווג מתאים
אלא עם אישיות בנויה ומבוררת, יש לך סיכוי טוב יותר למצוא את אישתך - והפוך
דבר אחד כן יכול להפריע בזקן, והוא אם הזקן יהיה פרא
כלומר : זה פחות משנה הזקן עצמו, כמו שהוא מעיד עליך
אם אתה בחור מפוזר, או שלומפר וכדומה.
כך שזקן מגודל פרוע, בהחלט יכול להרתיע, משום שהוא כאילו מעיד על היחס שלך לחיים
וזקן מסודר (עם שאר כל מרכיבי המראה) יצור לך תדמית חיובית
בברכה
אלי גרון
ולא בגלל שהוא לא מתגלח
חחחח. אהבתי.. מה שנכון-נכון..
לי אישית לא מפריע זקן (למרות שבאמת לא הייתי רוצה על ההתחלה לצאת עם מישהו שנראה כמו סבא רבה שלי מבחינת הזקן..) זקן קטן או סביר ונורמלי מתקבל בהחלט...
ו.. סתם חשבתי.. אני לא יודעת איך האבות שלכם,אבל מבחינתי זה לא אבא בלי זקן..
אז דיי ברור לי שבאיזה שלב של החיים שלי אני כ-ן ארצה שלבעלי יהיה זקן ככה ש...
אני בלי זקן
רחלקהובשיעור שלי הייתי היחיד שלא היה לו שום זכר לזקן לכל האר היה או זקן או זיפים
אתה רואה בעצמך שרוב הבנות בשירשור מעדיפות בנים בלי זקן.. (אם לא אכפת להם שיהיה לו.. משמע-רצוי לא יהיה לו..)
אז אתה עוד שואל???
נראה לי רק לבנים כ''כ מפריע העניין הזה.... מה אתה,פחות "גבר" אם אין לך זקן??
בעזהי"ת.
אם הוא מגולח או ללא זקן....
דוב, אני יכולה לעודד אותך ולספר לך שאני מכירה מישהו שממש ממש בקושי יש לו זקן, והוא נשוי באושר ובעושר 
זה גם תלוי באורך עם זה זיפים פחות מפריע..
מקוה שהוא יתחשב ויגלח אותו כי אני פשוט לא אוהבת![]()
לא קרה שמישהי שיצאתי אותה הפריע לה הזקן (או שהיא לא אמרה את זה), ובכל מקרה אישתי רצתה מישהו עם זקן אז יצא לי טוב
.
גיסתי אמרה שלא תתחתן עם מישהו עם זקן אבל בסוף התחתנה עם אחד כזה והיום הוא רוצה להוריד את הזקן והיא לא מרשה לו.
אחותי לא רצתה מישהו עם זקן אבל בסוף כשהגיעה לגיל מבוגר ויתרה על הרעיון ואכן בעלה עם זקן..
אני יודע שסבתא שלי וההורים אמרו שזה יכול להרתיע וגם שמעתי על כמה כמו שלא רוצות מישהו עם זקן - נראה לי שזה תלוי נורמה חברתית. וכיום בדור שלנו זה יותר מקובל גם תלוי מאיזה מקום מגורים\לימודים הבחורה מגיעה.
ב"ה
אז, תשאף לשנות נורמות שפסולות בענייך (סלידה מזקן....) אם הן קימות.
בס"ד
בנוגד למה שכתבו פה שאם בחורה תורנית וכו'
זה תלוי, הכרתי מישהי לפני שהתחתנתי ,אבא שלה הוא תלמיד חכם ומעביר שיעורים בבית כנסת וחוץ מהימים בהם לא מתגלחים- הוא מתגלח. הגברת לא הייתה מעוניינת בגלל הזקן שלי.
לימים פגשתי את אשתי שתחיה אביה אומנם היה בחור ישיבה בצעירותו אך הוא משאיר שפם בלבד, וכל זאת היא הייתה מעוניינת במישהו עם זקן.
אפילו ששאלתי אותה במשך השנים (יותר מ10) אם להוריד את הזקן עד היום היא מתנגדת.
הכל עניין של גישה.
תסדר אותו!!!![]()
זקן מדובלל ולא מסודר מבריח אנשים!!! קו"ח בנות!!!
nogoshkaזקן=יהודי!!!!!
פאות וזקן הם הסימנים של יהודי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
מספרים על אדם בתקופת הבא"ח שתפסו אותו נוצרים שרצו להרוע ערבים ובאו להרוג אותו, הוא אמר להם שהוא יהודי והראה את הפאות והזקן שהם עדיו (בערבית-עירקית זה חרוז......) וכך היהודי ניצל.
כשהגיעו עם הסיפור לבא"ח אמר שהיהודי צודק שהגדיר את הפאות והזקן עדיו כי הם מעידים על היהודי.........
(לא חב"דניקית...... )
תשאלו ברסלברים מה זה "מותרי מוחין" (ויעויין בסוף תורות כט, סט בליקוטי מוהר"ן).
מעניין אם זה נפקא מינה לקידושי אישה...
שערות הראש=מידת הדין
זקן=מידת הרחמים
להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..
למרות שממש התכוונתי אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.
ואז
לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר
ואולי זה הולך לשם ?
גאולה כללית ופרטית
חג שמח
לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..
מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.
אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".
הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.
הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.
כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.
כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.
ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!
גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד
רק נותר לנו למשוך אותו
מבין?
אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה
חבר'ה אני צריך ייעוץ.
אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).
אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.
אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!
מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?
א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.
האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'
ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.
ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...
מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה?
בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.
כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.
גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.
לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.
תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.
בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.
כלומר,
אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:
לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?
האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?
האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?
האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?
האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?
כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.
בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)
מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.
אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...
את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.
ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.
תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...
תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..
לאו דווקא רק בפן התורני.
לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת
בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה
מאשר היא.
אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי
אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון
עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה
שהיה בבית שממנו באה.
אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה
אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.
אבל גם לפי המקורות,
כתוב בשולחן ערוך לישא
בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.
המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.
וגם אם החליטה לשנות כיוון
מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף
תזכר במנהגי הוריה.
אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי
וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה
אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים
ולא כאלה חזקים.
מה דעתכם?
תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.
תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.
המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות
יכול להיות שכבר כתבו בדומה
תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.
החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.
תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...
גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.
תראה שיש ביניכם התאמה וכו'
אולי זו אשתך?
ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...
האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.
אנשים קשים זו התמודדות
וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה
בהצלחה וה יתן לך עצה טובה
השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?
זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.
מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?
ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.
לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,
מה דעתכם על זה?
אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..
כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.
קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.
אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.
העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.
ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות
אולי זה יותר הצורה.
מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?
ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.
באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.
לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.
ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..
אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.
ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.
ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.
אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.
אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק".
אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.
כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.
לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם.
השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.
"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."
יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.
מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).
אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.
יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.
אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.
זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.
אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.
אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.
כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?
הבנתי נכון ?
אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.
ישר כוח!
באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.
אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]
וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...
תודה על ההסבר על השוק.
נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.
זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..
שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.
נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות
שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .
אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר
אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים
מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר
אצלי אני לא מרגישה ככה
הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..
וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש
אני לא חושב,
אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.
בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.
על עצם ההצעה.
אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.
תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.
אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.
ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.
מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.
לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.
ככה מסתבר לי
מקווה שהפעם זה מובן חח
הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.
לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.
אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע,
אבל אם כן קיימים, אז זה בונוס נחמד מאוד.
אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.
אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח.
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.
לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס.
היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )
ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס.
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.
הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות) כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל.
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.
יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.
נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
ימי חנוכה שמחים לכולם.
כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג
אופס ימי החנוכה😂
ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים,
כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב
שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי
אני מעוניין לחזור לדייטים
מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?
אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?
תודה לכולם תזכו למצוות
נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.
מה זה אומר ראש פתוח?
האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?
האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?
האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?
האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?
מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?
האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?
או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?
כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות
המון בהצלחה
זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות) אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג
מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב
ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות
אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.
התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?
בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?
אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?
איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?
במה מתבטאת הפתיחות שלך?
בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.
יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.
אבל מעבר לזה,
הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,
אבל לא רק.
להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,
ככל שיש לך כח להתמודד..
אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.
"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.
חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.
האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?
הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?
יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.
אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.
הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.
בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.
יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.
הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.
נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.
לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.
לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.
עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.
השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."
התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.
😂😂😂
מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.
תודה!
מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..
והרהרתי בשאלה האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!
כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.
לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!!
-דעתי-.
המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.
ניקח את שוק הרכב.
אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,
אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.
עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.
אבל קודם הבסיס.
ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.
במה הוא עובד ?
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ?
כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)
בהצלחה.
אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"
חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥