בס"ד
עדיף כמה שיותר מושקע 
תודה, ד"ר אריק.
בס"ד
עדיף כמה שיותר מושקע 
תודה, ד"ר אריק.
> הכי כיף לעשות משהו עם אוכל
פונדו/ פוייקע וכדו'..
> בפעולה עצמה- תחשבי מה ממש חשוב לך להעביר להם, מה ממש חשוב שיזכרו ממך.
לי לדוגמא, היה ממש חשוב שהם יפרגנו אחד לשני וישמחו אחד בשני.. אז עשיתי להם 'מעגל פרגון' כזה, שכל אחד כתב נקודות טובות של השני. וזה יצא מדהים!
> משחקים כיפיים- טאבו, כתרים, עתידות.. אפשר שכל אחד יכתוב מה יקרה עוד 5 שנים, ועוד 5 שנים להחזיר להם את מה שהם כתבו..
> להכין סרט מסכם ולראות עם החניכים, ואם אפשר אז גם להביא דיסק עם הסרט לחניכים- שיוכלו להראות לנכדים.. 
> מתנה לחניכים- קולאז' תמונות / מובייל / כרית וכל מיני שטויות כאלה.
> מתנה סמלית כלשהי- מחזיק מפתחות לכל אחד עם משהו שמאפיין אותו / משהו קטן מחנות הכל בשקל, נגיד פנסים- "שתמשיכו להפיץ את האור" או משהו כזה 
ב"הצלחה!!
בס"ד
אשמח לעוד רעיונות 
להם את הפעולת פתיחה.. וזה מין סגירת מעגל! והיה ממש סבבה! הם שמחו!
ונתנו לכל אחד פנקס עם השם שלו והעברנו בין כולם את הפנקסים וכל אחד רשם משהו לחבר שלו.
>אם זה דבר טוב.
> משהו שלמדת מהחבר.
>מה הוא יעשה שהוא יהיה גדול..
>ותזרום כמובן, תוסיף משלך לפי ראות עיניך!
או שאתה יכול לעשות (ואת זה עשה לי המדריך שלי) שכל אחד יכתוב מכתב.. אתה תשמור ותפתחו אותו עוד 5 שנים! (זה חזק!) או משהו כזה.!
וסתם בשביל הצחוק.. תביא להם מלא מלא מלא במבה... ותשאל אחרי שאין להם כח לאכול כבר
"נמאס לכם?" -"כן" - "גם לי".. (זה בצחוק...)
בהצלחה![=
1. משחקים שמזכירים דברים שעשינו ביחד (אחד הציג פנטומימה על יומולדת הפתעה שעשינו לחניך והשאר היו צריכים לגלות מה הוא מציג. אחד יוצא החוצה, בוחרים שיר וכל אחד מקבל מילה, והוא צריך ע"י שאלות לגלות מה השיר- את המשחק הזה לעשות על השיר של הריקוד משבת ארגון. 3 חניכים מכינים הצגה קטנה על פעולה שהם זוכרים טוב והשאר צריכים לגלות איזה פעולה זו.) ועוד- דברים שיגרמו להם להזכר בדברים שעברנו ביחד
2. אוכל (שיהיה שווה/הרבה) ואז כשאוכלים- לשבת ולדבר איתם
3. דיסק עם קליפ על השבט לכל אחד
4. מכתב כללי לשבט (מה התקדמנו, מה חשוב לך שיזכרו ויפנימו, במה עוד כדאיר להתקדם- בחיובי, לא איזה מכתב תוכחה על מה עוד חסר וצריך לעשות...) + כמה משפטים אישיים לכ"א על המכתב שלו
בנטיעות וכזה נראה לי שכן
במחנה יש משהו נפרד
יש למישו אולי?
לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?
חלק ממערך בת מצוה
באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי..
להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:
חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)
מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.
דקה 1-2: שאלה פותחת
שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"
תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).
דקה 3-5: סיפור קצר
ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."
שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"
דקה 6-10: דיון קצר
שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"
עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.
חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)
מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.
דקה 1-2: הסבר קצר
אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."
דקה 3-8: פעילות קבוצתית
חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.
תן לכל קבוצה משימה:
קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.
קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.
קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).
כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.
דקה 9-10: שיתוף מהיר
נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).
חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)
מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.
דקה 1-3: דבר תורה קצר
אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."
דקה 4-7: פעילות אישית
תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."
תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.
דקה 8-10: סיום מעודד
אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."
סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).
הערות למנחה:
שמור על אווירה קלילה ומכבדת.
התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.
הבא דף ועטים לפעילויות.
אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.
בהצלחה!
אני ממש מסכימה איתך..
אחי אהוביה
אחי אהוביהאחרונהחברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)
טוב נושא קשוח אז ככה..
בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה).
אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.
עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.
עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית
קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?
מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו
במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה.
מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות
רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?
וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)
ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)
תודה רבה!