דיון|ישיבה מעורבת/נפרדת בחתונהד"ר שוקו

הדיון הוא עקב סיפור שקרה לי עם חברים (אצלי זה עדיין לא רלוונטי).

חבר התחתן, ובחתונה הוא עשה ישיבה נפרדת.

הגענו כמה חבר'ה מהיישוב (רובם נשואים), והנשואים החליטו להתיישב עם הנשים בעזרת גברים (בשולחן פינתי), אחרי כמה דקות בא חרדי אחד ואמר להם שהוא בא לחתונה על דעת זה שהיא נפרדת, ושאם הנשים נשארות הוא הולך (כמובן שהוא אמר את זה בצורה יפה יותר ועם יותר טאקט). בקיצור חבר נשוי אחד דיי נפגע (להגנתו יאמר שהוא קצין בצבא אז גם ככה הוא בקושי רואה את אשתו), ועוד חבר נשוי אחר אמר לי שאשתו לא מכיר אף אחת מהנשים בעזרת נשים. ולכן בחתונ שלו עצמו הוא התעקש לעשות את הישיבה מעורבת.

עכשיו, מעניין אותי 2 דברים. א' מה דעתכם לגבי חתונה שהגעתם והיא כבר נפרדת. וב' מה תעשו בחתונה שלכם (בעז"ה בקרוב לכולנו)

לדעתי, מאחר שהזוג החליט שהישיבה היא נפרדת, מי אתם שתחליטו שאתם רוצים לשבת מעורב? הם בעלי הבית, אתם אורחים (גם אם אתם חברים מאד טובים שלו) ואתם צריכים לנהוג כמו מה שהוא החליט.

בחתונה שלי יש מצב שאני כן אעשה את הישיבה מעורבת (לפחות חלק מהשולחנות יהיו לזוגות) בשביל שהנשואים (והנשואות) ירגישו בנוח ולא יהיו לחוצים לחזור/לצאת מהר בגלל שהאישה/הבעל מרגישים תקועים.

ממש רחמנות...ברברה

אני בטוחה שהנשים שלהם הסתדרו בצד של הנשים ... אני מסכימה איתך שהזוג  הוא זה שמחליט איך הוא רוצה שהחתונה שלהם תתנהל וצריך לכבד..


בחתונה שלי בעז"ה נראה לי שהישיבה תהיה מעורבת...

כמו שאמרתמעריצה של אבא

א.אם החתן והכלה החליטו שהישיבה נפרדת,זה חשוב להם וצריכים לכבד אותם ,את הארוע וגם את המשפחות.להכניס את הנשים לעזרת גברים על דעת עצמם?נראה לי שזה ממש ל מתאים,לא משנה אם הבעל והאישה לא התראו הרבה זמן או כל סיבה אישית אחרת,צריכים לכבד,לא מתאים?אז אל תבואו.

ב.אני ארצה בעזרת ה' יתברך  בלנ"ד לעשות ישיבה נפרדת.

בקרוב אצלך!

דעתי בנידון!נוצה ברוח

אקדים ואומר, ששמעתי שיש בעיה הלכתית לברך שבע ברכות (או משו כזה..) כשהישיבה מעורבת, וחכמים ממני ידעו לדייק..

   

אז שלב שלב-

א. בתור רווקה עדיין, אני מאוד נהנית כשהישיבה נפרדת ואפילו מעדיפה כך.

אני לא כ"כ מבינה את החברות הנשואות (הרבות) שלי שסוחבות איתן את הבעלים לחתונה של חברה, הם במילא לא מכירים אף אחד! ועדיין לא שמעתי על בעל כלשהו ששמח בעניין (ובדקתי!),

חוצמזה שבטוח לא הכי נעים לו ולנו להדחף בשולחן שרובו בנות, או שלחילופין הם יושבים בשולחן אחר שמעורב ולא עם החברות ואז הם יוצאים קרחים מכל הצדדים..

אז לשאלתך- אם כבר הגעתי לחתונה והישיבה נפרדת, מסכימה עם דעתך אך לא מאותם מניעים.

  

ב. בחתונה שלי? דיה ל"צרה" בשעתה.

ברור שהרצון הגדול שלי הוא שהישיבה תהיה נפרדת, אבל יש גם רצון חתן ובעיקר רצון המשפחות..

אז יכול להיות ששולחנות המשפחה יהיו מעורבים אבל בטוח שהחברים והחברות יהיה נפרד, ואטרח ליידע את חברותיי מראש בכך שיבינו את הרמז..

^^^ אני איתךayeletb9
חצוף!alma

שילך הצידה אם הוא רוצה. הוא לא חייב להסתכל על הנשים שיושבות שם!

מה הוא מעיר להם? הוא המשגיח שלהם?

אם לא טוב לו שיילך!

לא מסכימה!!נוצה ברוח

זה לא הוא החריג אלא דווקא הבעלים שהושיבו את נשותיהם בצד של הבנים!

 

אם כבר הם החצופים, אם לא טוב להם שיילכו..

 

 

צודקת.ד.

מה שייך להגיד עליו "חצוף"?

 

יש אנשים שבאים דווקא לחתונות "נפרדות".

 

הוא בא כי לכך הזמינו ואמרו לו מראש שכך יהיה. מגיעים אנשים שרוצים אחרת - מקלקלים לבעל השמחה (שהוא גם המממן) את האוירה שהוא רוצה; מקלקלים לו את זה שהוא רוצה שהאורחים שבאו לחתונה "נפרדת" ירגישו בנוח (אולי הם משפחה שלו?), אז מי כאן לא בסדר?..

 

נכון שלפעמים אנשים לא מקפידים מי יושב בקצה. אבל אם יש כאלה שהאוירה הזו צורמת להם - מי התיר למתארחים לשנות מהסדר שקבעו המארחים?

לענ"דנפשי תערוג

בכדי לדון על הלכה, יש חובה קודם כל להביא אותה.

 

קיצור שולחן ערוך גנצפריד סימן קמט סעיף א'

קודם ברכת המזון בעשרה, אומר המברך דוי הסר וכו' ואומרים שהשמחה במעונו, ויש לומר שאכלנו משלו בלא וא"א ולא ושאכלנו משלו, ואחר ברכת המזון לוקח כוס שני ואומר עליהם ששה ברכות, ואחר כך מברך על הכוס של ברכת המזון בורא פרי הגפן, וטוב שלא למלאות את הכוס לששה ברכות עד לאחר ברכות המזון. צריכין ליזהר שלא יאכלו אנשים ונשים בחדר אחד, שאם אוכלים אנשים ונשים בחדר אחד אין אומרים שהשמחה במעונו כי אין שמחה כשיצר הרע שולט.

 

כששאלתי את הראש הישיבה שלי, איך יתכן, שאנו, תלמידי הישיבה אומרים "השמחה במעונו" כאשר אנו נמצאים בחתונות של חברים שהישיבה בשולחנות מעורבת. האם איננו מקיימים את ההלכה?

הוא ענה לי שכל הבעיה של ישיבה בשולחנות מעורבים זה בעיקר חברים של החתן וחברות של הכלה ודברים דומים לאלה. אבל סתם ישיבה של משפחה בשולחנות, מה ההבדל בין ראש השנה וליל הסדר לחתונה?

 

שמעתי (לא משמועה, אלא ממקור ראשון (ולא העיתון.)) שאחד מהרבנים החשובים בזרם הדת"ל (אני בכוונה לא מציין את שמו, כדי להמנע מזלזול ברבנים.) הוזמן לחתונה, וכיאה לבעל טוב, הוא לא השאיר את אשתו לבד בבית והגיע עם הרבנית לאולם. להפתעתו, הוא גילה שהישיבה בחתונה מופרדת. ואשתו יתהיה מאוד בודדה, אם תשב בצד של הנשים לבדה, בעוד היא לא מכירה אף אחת (הרבה מכירים אותה, ולא הפוך)

ושוב, כיאה לבעל טוב, הוא נכנס לצד של הנשים והתיישב לידה. (בנימוס ובלי הפגנתיות)

לאחר מכן שאלו אותו לפשר דבריו, והוא השיב שזאת החמרה לשבת מופרד, אך לכבד את אשתך ולדאוג לה זאת לא החמרה אלא הלכה בסיסית.

 

 

לכן, לענ"ד, הבחור לא עשה טוב.

אם הוא רוצה (ובצדק) שאשתו לא תהיה בודדה, הוא לא יכול להכניס אותה לצד של הגברים, כי הוא "מוערר יצר רע בליבותיהם של הגברים ששם" אלא עליו לעבור לצד של הנשים, ושישתדל לשמור על עצמו מפריצות (למרות שאשתו לידו, אז יש לו ב"ה שמירה)  וכדאי שישב עם הגב לרחבת הריקודים.

 

 

אני מצטער שהארכתי, ניסתי לקצר כמה שאפשר.

שנזכה...

 

חנוכה שמח 

..אורה.

אנחנו מוצאים ספסל אחורי בלובי או בכניסה מביאים צלחות כל אחד מנה ואוכלים שם.


ושהילדים מגיעים אנחנו עושים שם סעודה משפחתית.

ואולי בנות לא רוצות שגבר ישב איתם?עדיאל
לדעתי בעל השמחה מחליט איך ישבו וזה מנהג דרך ארץ שאורח לא עושה מה שבא לו בבית חברו
אולי? לא רוצות!!נוצה ברוח
עבר עריכה על ידי נוצה ברוח בתאריך כ"ה כסלו תשע"ב 17:16

ברור שזה פחות נעים כשבן יושב איתנו בשולחן, אבל מה לעשות שאת אישתו אנחנו דווקא רוצות,

עיסקת חבילה או לא?

מצד שני גם אנחנו (הבנים)ד"ר שוקו

רוצים את חבר שלנו אצלנו (ואת אשתו קצת פחות (-; (לא משהו אישי, כן?) ).

אפשר לעשות עסקת חבילה, האשה תשב בעזרת נשים עם חברותיה, והגבר ישב בעזרת גברים עם חבריו


למרות שכשאני חושב על זה בד"כ בחתונות או שזה חתונה מצד שלו ואז היא לא מכירה או להיפך ואז הוא לא מכיר...

ולכן-נוצה ברוח

באים לבד!!!

למה לגרור את בן\בת הזוג אם במילא הם לא מכירים אפחד??

ומה אם זה שרוצים להכיר את החברים של בני הזוג???אנונימי (פותח)
נו, ומה עם זה?!נוצה ברוח

אז אני אשב איתם בשולחן בחתונה וכך אכיר אותם?!

 

לא בבית סיפרנו..

נחמד לי עם חברותיי משכבר ימים...

לחסוך ארוחת ערב..אורי217
הוא אמר שהאשה לא מכירה אף אחתעדיאל
לדעתי צריך לכבד את מה שהזוג קבע~א.ל

סתם נקודה:

אם הישיבה נפרדת: זה לא בדיוק אמור להפריע לאף אחד.. ולא נורא אם הוא לא יראה את אשתו במהלך האוכל. הרי אף אחד לא מנע מהם להפגש ולדבר, אלא רק בזמן הישיבה- שאמורה להיות נפרדת. לא נראה לי נורא..

ואם הישיבה מעורבת: אין שום בעיה שקבוצה שלא מרגישה בנח לשבת בעירבוביה תתרכז סביב שולחן אחד (בנים כקבוצה או בנות כקבוצה). כך זה לא גורע מהם וגם לא מהזוג, שהרי לא פותחים שולחנות לחינם, מה גם שהזוג מודע לזה שלפעמים קורה שנוצרים שולחנות "נפרדים" שלא במכוון, וה"בלאגן" סביב נושא ההפרדה נבלע בסבך הזה..


מכאן,

אני לא מבינה מה המניעה להתנהל כפי שנקבע על ידי הזוג..

זה לא ראוי לבוא למקום ולנהוג כנגד רצון המארחיםאלעד123

בין אם מדובר בהזמנה לחתונה עם ישיבה נפרדת או שמתבקשים לא להביא ילדים או סגנון לבוש וכיוב'.

אם המוזמנים בשום פנים לא יכולים למלא את בקשת המארחים עדיף שימצאו תירוץ ולא יבואו או שיבוא רק אחד מבני הזוג או כל פתרון אחר שימנע עלבונות ומשקעים.

צריך לזכור כי יש מקרים רבים שבהם סגנון החתונה וההזמנה מגיע גם מהמשפחות ולא רק מהזוג המאושר ובמקרים מסוג זה עדיף תמיד שהמוזמנים לא ינקטו עמדה.

גם לנו הייתה דילמה כזוהביצה שהתחפשה

בס"ד


ובסו עשינו,

שליש צד גברים

שליש נשים

ושליש מעורב


ככה כולם יצאו מרוצים


ותכלס היום, כשאנחנו מוזמנים לאירוע נפרד לגמרי, אני מתלבטת הרבה פעמים אם לבוא בכלל, כי מה הטעם לבוא ולשבת כמו פגר כשלא מכירים אפחד?

"כל מה שיאמר לך בעל הבית עשה, חוץ מצא"חושבת...

 (מסכת סנהדרין פ"ו)


חתונה זה סוג של אירוח מצד בני הזוג...

אני מכבד את נפרדות הארועמשה

ומתארגן עם החבר'ה שלי בחוץ...

או מגיע רק לחופה (לפעמים טורח להתלבש חגיגי, ובעבר כשהיה רלוונטי - פשוט הגעתי על מדים), אומר מזל טוב לזוג והולך.

 

בד"כ אין לי מה לעשות לבד (או כמעט לבד) בארועים כאלה.

ברור שהכי רצוי זה באמת לשבת נפרד, כמו שמבקשיםנפשי תערוג

כמו שאנו לא נשמח עם מישהו יחליט לרקוד מעורב.


אבל אם כבר מישהו מחליט לפרוץ גבולות (שישתדל כמה שפחות)

עדיף שיעשה את זה בצורה שהוא יפגע בסביבה כמה שפחות.

בד"כ יפריע לגברים (מבחינה הלכתית) יותר שישבו איתם נשים בשולחן מאשר שיפריע לנשים שגברים ישבו איתן גברים בשולחן.


זה לענ"ד.

הכי רצוי זה לא להפריד איש מאשתו ואב מבנותיומשה

אם בעלי  השמחה בחרו אחרת - נכבד אותם, הם שילמו על הערב הזה עשרות אלפי שקלים ואנחנו אורחיהם.

לא כ"כ קשור, במחילה..ד.

גם כשנמצאים בעבודה, לא נמצאים ביחד..(חוץ מאצלכם, כמובן...)

 

וכן בעוד הרבה הזדמנויות.

 

אז החתונה לא חייבת להיות דווקא הפונקציה של ה"יציאה ביחד", אע"פ שאי אפשר להכחיש שיותר נעים לשבת עם המשפחה הקרובה.

 

אבל זה לא "להפריד.." וכו'. לא להגזים. הרי המטרה היא לא שהאדם לא יראה את אשתו ובנותיו, אלא שהגברים האחרים שיושבים שם לזמן ממושך, לא יראו אותן כל אותו הזמן..

 

ובהיות שמי שעושה זאת - בלי להיכנס כרגע לצד ההלכתי - עושה זאת משום צניעות, כבר כתב הרב קוק זצ"ל שמידת הצניעות היא כ"כ טובה - עד שדוחה מפניה הרבה דברים אחרים שהיו טובים מצד עצמם. כמו למשל - ביטויי קירבה וידידות בין סתם אנשים, שהם בוודאי דברים טובים - ובכל זאת נדחים בכמה וכמה עניינים כשמדובר בין שני המינים, בגלל מעלת הצניעות.

ד. לא מסכים-משה ר-

אנשים רוצים להנות באירוע ואם אני הולך לחתונה במיוחד באירועים שלא כ"כ מכירים אנשים, ואני לא יכול לשבת עם אשתי, אין לי עניין לבוא אירוע כזה,אני לא יבוא לחתונה בשביל לשבת כל הערב בשולחן שאני לא מכיר אף אחד וישתעמם למוות, האם במסעדה או בבית מלון יש הפרדה?? לא. אז מה ההבדל?? 

לא אמרתיד.

שחייב שיהיה לך ענין לבוא לאירוע כזה. אכן מסתבר שאם לא מכירים אף אחד - אולי לא ישארו הרבה זמן (אלא אם כן עסוקים בשימוח החתן והכלה).

 

התייחסתי רק לאמירה ש"לא להפריד איש מאשתו" וכו'.. שזה נשמע איזו "אכזריות" כזו...  ולכן אמרתי שבוודאי שזו לא המטרה שלהם, אלא לדעתם כך צנוע וראוי; וגם שיש עוד הזדמנויות שאנשים לא נמצאים ביחד.  כמובן שהרגשה יותר נעימה - אם היינו מדברים רק על האדם הזה עצמו - לשבת ליד אשתו ובנותיו; ולגיטימי שאם אין לו מכרים שם, גם יעזוב מוקדם יותר..

 

לגבי עצם הנושא - לא התייחסתי, חוץ מציון העיקרון שאם באמת עושים משהו בגלל צניעות, קורה שדוחים מפניו דברים טובים אחרים.

 

[ויש הבדל בין מלון/מסעדה, שכל אחד לעצמו, לבין אירוע שמאורגן לכל הציבור, חוגגים יחדיו]

 

הייתי עד לארוע שבו הוציאו את הסבתאמשה

(אישה מבוגרת, שהגיעה בטיסה מארץ רחוקה) החוצה, בעמידה, כדי שתפגוש את הנכדים שלה.

 

אפשר להבין את ההפרדה בארועים של צעירים, אבל למשפחה זה פשוט לא מתאים.

ותזכיר גם את האירוע שבומאמע צאדיקה

החתן והכלה- כשרצו לשבת לאכול קצת- באו וישבו בשולחן איתנו!!!

|מתרגשת| [טיניניני... טיניניני...]

 

היינו בשולחן היחיד באולם שלא היה נפרד- והחתן והכלה עצמם יכלו לשבת יחדיו לאכול

 

 

היה בזה משו הזוי. משו לא מאוזן

לכו לשבת בשולחן כבוד עם המשפחות שלכם!! למה אתם יושבים איתנו החברים????

 

אבל ככה ההורים רצו.

חתונה- נפרדת.

אממ..החרדי ההוא לא היה כ"כ בעל טאקט..תל אורות

כי אם הוא לא יושב שם, אז זה משנה? סתם הלבין פנים. ובכלל בחתונות הנפרדות של הדת"ל, תמיד יש את הגברים שייכנסו כדי "לומר שלום" למשפחה, אז החתונה לא נפרדת הרמטית. בשביל זה, יש ללכת לחתונה חרדית עם מחיצת ברזל.. אישית, כל זוג יחליט מה מתאים לו, ולי נראה שכאשר אמצא את המיועד, בעתו ובזמנו במהרה בעזי"ה, אציע לעשות נפרד לחברים, לחברות ועוד שולחן שניים למעוניינים בכך, וכל השאר מעורב. אבל כאמור, לחתונה יש 2 צדדים.

אני בעז"ה אעשה ישיבה נפרדת..רותי7

כי זאת דעת ההלכה(שאני מכירה לפחות...) ושאני הולכת לפיה..

ואני חושבת שזאת חוצפה להגיע לחתונה נפרדת ולשבת מעורב-כי ככה יותר נוח לך!!

אז אל תבוא עם אשתך או להפך!!ויש אנשים שעושים את זה..וגם אם לא ידעת שתהיה ישיבה נפרדת וכבר הגעת לחתונה-תכבד!(אתה גם יכול-אם זה כ"כ מפריע לך, לשבת עם אשתך בחוץ בזמן האוכל כדי שהיא לא תהיה לבד.. חוץ מזה שבדוגמא שלך באתם כמה חברה מהישוב-כלומר הנשים מכירות אחת את השניה...אז גם אם הן לא מכירות את כל הנשים-יש להן עם מי להיות..)

וכדי למנוע אי נעימויות כדאי לרשום בהזמנה-הישיבה נפרדת..שכל אחד שיגיע ידע שזאת המציאות וצריך להיות ערוכים אליה..

לענ"ד-אנונימי (פותח)

קודם כל, מלכתחילה למה לשבת נפרד לחלוטין??? עד היום, לא ראיתי אף חתונה שהשולחן של החברות של הכלה והשולחן של חברי החתן  היו בכלל קרובים אחד לשני. והייתי גם בחתונות חילוניות. זה פשוט לא קורה- יש שולחנות למשפחה, ויש שולחנות לחברות/חברים, לא קרה כלום! זה לא שיש "פריצות" ל"ע. בסה"כ- המשפחות ישובות יחד, והחברים עם החברים.. הרי קחו בחשבון שבחתונות לא מגיעים רק החברים..יש גם את בני הדודים של החתן והכלה, וכל המשפחה המורחבת! אצלם זה לא רק להיסחב עם הבעל או לא..

 

הייתי בחתונה נפרדת ממזמן, בתור ילדה- כשהיינו רק בנות בבית, חוץ מאבא שלי. החתונה הייתה של אח של אמא שלי. אבל אבא שלי רקד ושמח הרבה יותר ממנה- כי היא הייתה תקועה בלדאוג לכל הילדות הקטנות שלה בזמן שאבא שלי ישב ערירי בשולחן עם גברים בלבד. אז כאילו- כל הכבוד שאתם כאלה צדיקים, אבל לא כולם כאלה פרוצים, ובעל שרוצה לשבת עם אשתו זה לגיטימי מאוד! במיוחד כשיש גם ילדים ברקע..

 

בנוסף, הזכרתם לי מקרה מעניין שנתקלתי בו..יש בשכונה שלי אולם שמחות גדול שהכסף שמרוויחים תמורתו הולך לקופת הקהילה. לפני שנה בערך הגיע איזה רב גדול עם כל החסידים שלו "לחזק" אותנו. לא אלאה אותכם באיך שהם סחטו מאיתנו את המיץ עם כל הדרישות שלהם (דרשות של הרב שלהם, תפילות שונות..עונג שבת משלהם..חלק היה נחמד, אבל בחייאת, באתם לחזק או להחזיר בתשובה? מה רע ברב שלנו?) . אגיע לפואנטה- האולם נקרא ע"ש מישהי שנרצחה בכבישים היכנשהו ופעם גרה בשכונתינו. לכן, יש לוח זכוכית אטומה כזאת שתלוי בתוך האולם ומספר על האשה הזאת, ויש גם תמונה שלה. כשהחסידים הגיעו , הם ישנו ואכלו באולם. וכמובן שנחרדו למראה תמונתה של אשה על הקיר. איך יוכלו אנשים קדושים וטהורים לשמור על ראייה כשלנגד עינהם נמצאת תמונה של אשה ר"ל?!? מייד השיגו פיסת בד ווידאו שהאשה תהיה מכוסה למשך השבת כולה, לבל יצטרכו, חלילה להביט בה.

תסלחו לי, זה לא נראה לכם מוגזם????  

האשה היתה נשואה, דתיה מאוד, מבוגרת- ומ-ת-ה! מה הבעיה שלכם???? ולכן, לא באה לשפוט. אבל חבר'ה..הזכרתם לי את זה- אם לא תהיה מחיצה איפשהו בקילומטר שבין השולחנות של הבנות והבנים- לא תשלטו ביצר שלכם? די כבר! רק ההתעסקות בצניעות כל הזמן כבר גוררת להרהורים..

 

כמובן שכל זה הוא מלכתחילה. כלומר, לכם הזוג שמתלבט מה לעשות. בדיעבד- אם הישיבה נפרדת, אעשה הכל כדי לכבד את רצון החתן והכלה. אני באה בשביל לשמח אותם, לא?

מחילה שאני חולק..אני7

אבל כל ההתעסקות הזאת עם צניעות  היא לא מיותרת זה צו השעה ! הדבר שהכי צריך לשים עליו דגש זה על הצניעות וכל זה בגלל תרבות יון הפרוצה ששמשתוללת ברחובותנו כרוח פרצים וחודרת לכל סדק גם הקטן ביותר ואין כמעט מקום שהצליח להגן על עצמו מהפריצות של היום לכן מוכרחים להדגיש זאת שוב ושוב בכל מקום !


זה לא שאני יעשה ישיבה נפרדת בחתונתי אדרבה ! אני בעד ישיבה מעורבת (הרבה שידוכים יוצאים מזה) 

 וגם  נגד הפאנטיות של החרדים בנושא 

אבל אני מאוד מבין את החרדים ואת כל המחמירים בנושא כי הם מפחדים מזה! 

לכן אני חושב שאם מישו ביקש שבחתונתו ישבו בנפרד אז צריך מאוד לכבד את רצונו של המארח .

Nifrad!!!אנונימי (פותח)
דעתי-כתר הרימון

בעז"ה אני אעשה חתונה נפרדת!!


ול"נפשי תערוג" - בתור בת זה מפריע מאד שנכנסים בנים.


ישיבה מעורבת גם מפריעה מאד לריקודים של הבנות - לרוב לא סגור מכל הצדדים (ואם כן, אז הרחבה קטנה), וגם אם זה נראה שזה פתוח רק לצד של הבנות - זה לא ככה, כי הבנים מסתובבים ותמיד יש איזו חברה שהביאה את בעלה...


אני ממש מסכימה עם כל אלו שכתבו שהאורחים צריכים לכבד את החתונה ואת הישיבה שבה.


בנוסף על כך, אני חושבת שחשוב מאד ואף הכרחי לכתוב על ההזמנה שהישיבה נפרדת!! ואם אתם לא רוצים - אל תבואו!

אני מבינה את אלו שרוצות לשבת ליד הבעלים שלהן (ולהיפך) - אבל למה אני צריכה לשבת ליד הבעלים שלהן?!



------לביא

א, החרדי הזה הוא גם חצוף, וגם חוצפן, וזה לא משנה אם הוא בא על דעת נפרד,

לא נאה לך, קום תלך, אל תעורר מהומה.


יש אופצייה של מעורב-נפרד שזה ממש נפוץ- כלומר- גוש מרכזי של זוגות ומשפחות שיושבות מעורב, וב2 צדדים נפרדים, חברי החתן, וחברי הכלה, ובלי מחיצה באמצע- ואין בזה גם בעיה הלכתית


אני לא פוסק, אבל מהידע הדל שלי, נפרד הרמטי עם מחיצה וכו' זאת החמרה שאני לא מעוניין ליישם בחתונה שלי,

ואם הייתי נשוי ומגיע לחתונה של חברה של האשה ויש נפרד, אני עושה פרסה...

נפרד.וזה אפילו לא דיון (מבחינתי).קחו עמכם דברים
לדעתי-לירזושש

אם הישיבה היא נפרדת, אני אכבד את החתן והכלה. הרי לא באתי להעציב אותם, להפך, באתי לשמח!

לכן, גם אם זה גורם לי לעצבנות קלילה לשבת ליד כל הדודות הזקנות שאין לי מושג מיהן בכלל במקום לשבת עם המשפחה שלי, בכל אופן אני אכבד.


בחתונה שלי בעז"ה תהיה ישיבה מעורבת. סיוט סיוט סיוט לשבת נפרד. וזה באמת כ"כ הגזמה! זה לשבת ביחד עם המשפחה. (והחברים של החתן או החברות של הכלה? יותר טוב. אולי עוד יצאו זוגות מזה ;) )

בשולחן שבת שמזמינים אורחים אתם גם שמים מחיצות?!

מתוך כבוד והערכה לבעלי שמחה נפרדת,אלעד

מראש לא אגיע לחתונה כזאת ממרחקים,

אם זה ידרוש ממני לשבת לבדי, בלי אשתי.

 

קל וחומר כאשר היא או אני לא מכירים אף אחד באולם

אני חושבת שזה החלטה אישית של החתן והכלה!!לא(ה)לי

היתי בחתונה מעורבת שהיה להם קרוביי משפחה חרדים והם הושיבו רק אותם בנפרד...

יש בזה איזה משהו פדחני קצת אבל לפחות התחשבו בהם והושיבו אותם בנפרד!

 

בחתונה אחרת ישבו לאכול מעורב משפחות משפחות (היה שלטים..) ובריקודים היה נפרד!

^^^^^נוצה ברוחאחרונה
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפיאחרונה
המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולד
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה

הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.

לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?

אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.

התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?

בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?

 

אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?

איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?

במה מתבטאת הפתיחות שלך?

 

בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.

מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
אם חשוב לך דמיון בעולם הדתי עם אשתך, כדאי להגדיר מי אתה
לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה
אוקי חברים לא חשבתי שאי פם אשתף את זה כאןכְּקֶדֶם

~אני אוהב מזרחית~

ספק אשכנתוז שתמיד עלתה לו בחילה מהשירים האלה ותמיד שמע בעיקר לועזי ולא ירד לפשוטי העם

פתאום חולה על מזרחית. נו טוב כנראה אחרי מי יודע כמה פרידות ולב שרוף שרוט ושבור לחתיכות, ימים ולילות במ'חנה עשו את שלהם

@צדיק יסוד עולם

סלח לי, אנא

זה המחנההרמוניה

השפעה חיובית;)

 

כתבת בפורום הנכון?

את חושבת? כע גמלי נראה שזה בעיקר זהכְּקֶדֶם
כל פורום שאני נמצא בו הןא הפורןם הנכון
מבולבלת מאדדדד
בהצלחה רבה!


אל תתייאש. בע"ה שלך תבוא כמה שיותר מהר🙏

פפפפפכְּקֶדֶם
לפעמים אצ מדיי מבוגרת
ימח שם עראפת
כמה חפרת לי ברחוב יפו, שאיזו חנות שם הפעילה מזרחית, שאתה לא מסוגל לשמוע מזרחית, שזה משגע אותך
נ.ב. סליחה על חוסר הטאקט🙈ימח שם עראפת
חחחחחחחח אכןכְּקֶדֶם
איך נפלו גיבורים אייי


אוח ישע למתולתל ואני יש דודא אליך 

חחחחח, הגיע הזמן שתבואו לבקרימח שם עראפת
אתה? חחח אוקי. אצלי זה דווקא הפוך לאחרונה.בנות רבות עלי

סליחה @הרמוניה 

לטובת מההרמוניה

בגדת ככה בשירי נשמה? (כן, ככה אני קוראת למזרחית😛) 

 

 

אהה אליסיה משהו מה שמה

כן?

חח כן לטובת אליסיהבנות רבות עלי

נהייתי קצת אובססיבי לשירים שלה ולאחרונה התחלתי לשמוע את כל האלבומים שלה מהעבר, אפילו נרשמתי לTIDAL רק בשבילה.

היא ממש מיוחדת. למען האמת זה בעיקר בגלל הפרסונה... יש לה לב טוב והפרסום לא גרם לה לאבד את זה.

 

האמת שמאז הנערות לא שמעתי מזרחית קלאסית רק מזרח חסידי חח .. האייל גולן זה היה יותר נוסטלגיה בשבילי אז שמעתי תקופה מסוימת.

מה שאני שומע עכשיו זה בעיקר את אליסיה וחסידי קלאסי. (חח רק אני מסוגל לעשות את השילובים האלה 🤣🤣)

מה זה TIDAL?הרמוניה

לבריאות

למה, זה הגיוני. אתה גם: יהודי, גם ישראלי, גם מזרחי, גם בן אדם בעולם, גם ילד לשעבר, גם .... הרבה זהויות.

בואי.. אין לי כל כך הרבה פצלשים..בנות רבות עלי

TIDAL זה כמו ספוטייפי רק באיכות גבוהה יותר ...HiFi .. אני משלם רק 20 ומשהו שקל בחודש..

חחח וואלה תודה לא הכרתיהרמוניה
אני אוהבת את פאר טסיהפי
וזה מוזר כי רוב השירים שלי זה של ארץ ישראל של פעם
בסדר נוכְּקֶדֶם
מביך....צדיק יסוד עלום

אשכול פריקה חושפני ופוטוגני לא יעזור לך לשחזר את הכבוד האבוד שלך. יש דברים שקשה מאוד לתקן. אפילו הייתי אומר ביזיון...

אני אחזור לי למוזיקה החביבה עלי ואתענג על החברה שאני מארח לעצמי


אפ ששהרמוניה

יום אחד גם אתה תחזור בתשובה

כְּקֶדֶם
מקווה שאתה מתמוגג לך בתענוגים
ברבורים ושליו ודגיםצדיק יסוד עלום
אתה מתכוון לשירי עגבים?אני:)))))
ואי ואי ואי....בנות רבות עלי

🍿

..הרמוניה

זה לא יפה אם את אומרת שמזרחית= שירי עגבים...

יש הרבה שירי עגבים וגם סתם שירים מטומטמים שהם לא מזרחיים

לא אמרתי את זהאני:)))))
שאלתי ספציפית אותו 
השיר הראשון לא מוגדר עקרונית כמזרחית לדעתינוגע, לא נוגע

ולצערנו רוב המוזיקה היום (בין הפופ הרגיל ובין הפופ המזרחי) היא מטומטמת. בזכותה אתה מעריך יותר מוזיקה איכותית ונהנה ממנה...

 

השוני שיש בין הפופ המזרחי של היום לבין ימי תחילת ואמצע הז'אנר הזה- לפני עשרים שלושים שנה, בולט מאוד. כבר אין זכר היום למוזיקה שהיו עושים אז.
 

אבל גם היום מדי פעם יש הבלחות, אפילו מדהימות.

נניח פאר טסי הוא מאוד מוכשר, ומי שיסתכל מהצד לא יכול להבין איך מי שכתב והלחין את "מה יהיה מחר" מבזבז את הכשרון שלו על שירים טיפשיים.

אבל שמה הדור נמצא. תרבות רדודה ואנשים שנמצאים בבוץ רגשי, שצמאים לצאת משם ולהגיע לעומקים רגשיים ולקשר אמיתי, אבל הרבה פעמים לא באמת יודעים מה זה כי הם לא חוו את זה או לא מאמינים שיגיעו לזה.


 

 

 

..הרמוניה

השיר הראשון חסום לי🤭 והשני לא

 

נכון

חחנוגע, לא נוגעאחרונה
לא הפסדת הרבה

אולי יעניין אותך