ב"ה
שיכול לקרוא יותר משלושה - ארבעה משפטים רצופים?
בבקשה, בהנאה:
http://bonim.biz/sadan/kreat_kevon.pdf
מה דעתכם? [העניינית!!!]
בציפיית הישועה.
ב"ה
שיכול לקרוא יותר משלושה - ארבעה משפטים רצופים?
בבקשה, בהנאה:
http://bonim.biz/sadan/kreat_kevon.pdf
מה דעתכם? [העניינית!!!]
בציפיית הישועה.
בס"ד! הרב כהנא צדק!
אבל זה כבר חופרר זה איזה חמישים עמודים של שטויותתת.. למי יש כח להתחיל לקרוא אתזה ביכלל .??
אין חדש תחת השמש. כלומר: אין טענות שלא התלבנו ונטחנו עד דק. כיון שכך, אין טעם להתחיל לטחון שוב את הטענות, ורק אפנה למאמרו החשוב של הרב אברהם וסרמן בעולם קטן של השבת, "זהירות: מדינה ערך עליון" כותרתו, וכן אנגע בכמה נקודות סביב החוברת ובשורשה:
א. המעיין יבחין מיד, שרוב בניין ומניין של הקביעות, האמירות, וקריאת המציאות שבחוברת אינו מגובה במקורות. הדברים מתבססים בעיקר על כך ש"אני משוכנע שכך המצב", "אין לי ספק שכך הם פני הדברים". מוזכרים מקורות בחוברת, אבל בעיקר כמסגרת מתודית ולא כטיעונים. כל זה לא היה בעייתי כלל ועיקר, אלמלא הדברים נסתרים מאין ספור מקורות, הן הלכתיים, הן מקורות חז"ליים השקפתיים ואמוניים, והן קבליים. שתי דוגמאות, בהחלט לא יחידות: 1. רבים מהמגדלים שבנה על הדמוקרטיה נסתרים מהעובדה הפשוטה ש"קשר רשעים אינו מן המניין". 2- יחס האוהב ללא תנאי לכולם ללא יוצא מן הכלל, ודאי אינו מתחיל, לא הלכתית ולא השקפתית, ע"פ הסוגיות בנושאי גדרי אהבת ישראל ויחס לרשעים.
ב. לא מספיק ברור לי היחס בין דבריו בסוף החוברת "לא צריך לבוז, לחרף ולגדף" לבין שלל הביטויים הפזורים בחוברת לגבי אמירות ומעשים שונים בציבור הדת"ל: "לזות שפתיים", "טמטום", "מלל צבוע", "דברים בטלים".
ג. כל החיכוכים והמחלוקות ביננו לבין החילונים מוצגות בחוברת כמחלוקת לגיטימית, כמעט אפשר לומר "לשם שמים". כל אחד מחזיק בדעתו האישית ואין זה ראוי כלל שיחשוב אפילו על שינוי של חברו. כלומר: מציאות של יהודים הכופרים בתורה ובועטים במצוותיה בשאט נפש היא מציאות רגילה ולגיטימית, "תפאורה בסיסית", וכל שנותר לנו הוא לא להפריע למציאות להתנהל, ולשמור על אליל ה"שותפות" מכך משמר.
ד. נראה שהרב סדן אכן בטוח בצדקת דרכו, ואם כן לא ברור כלל למה הוא מוצא לנכון להכפיש ולהגיד עלינו טענות דמגוגיות ומסולפות: "ברגע שזה סותר את עמדתם בנושא א"י - אז הם מתייאשים"; "יש אנשים שמתייאשים... מן הגאולה. ואנו כולנו רוצים ללכת בדרכו של רב יוסף..."
אני מאמין שהרב סדן התעמק, ולו במקצת, בגישה המתנתקת מן המדינה שבציבור הדת"ל, ויודע שהגדרתנו כ"מיואשים מן הגאולה", וכן הטענה שא"י היא הסיבה היחידה לשינוי ההשקפתי - אלו שקרים וכזבים.
הסברה נגדית מאורגנת - החוברות האלה (דוגמת, כזכור לך היטב, החוברות של "נאמני")
והשיח שלהן, הולכות למשול בכיפה.
צריך לאתגר אותם, שלא יוכלו לחזור על אותם הטיעונים הישנים שוב ושוב.
אז מי מוכן לשבת ולכתוב בצורה מסודרת?
בגדול אני מסכים עם כמעט כל מילה שלו הוא צודק בהרבה מובנים, בעיקר בכל הקשור לתג מחיר ופגיעה בחיילי צה"ל...
מתוך החוברת:
"תג מחיר-
נ.ב. ידעתי שמישהו יעלה את זה לדיון
בחוברת היה כתוב שהמעשים האלה (תג מחיר ופגיעה בצבא) באים מתוך תסכול שיש כלפי המדינה והביא את הדוגמא של יאיר הר סיני הי"ד והא מאד התפלץ אבל לו יש איפוק.
אבל יש הבדל גדול מאד בין הזעזוע שלו לזעזוע של האנשים שלהם עצמם נהרסים הבתים והוא בתור אחד שלא הקריב כלום בשביל הארץ והוא לא מתפרנס מרעיית צאן וחקלאות אלא מחינוך - לא יכול להגיד כלום על תסכול
אל תדון על חברך עד שתגיע למקומו
במיוחד שהוא נוגע בדבר שהוא מקבל כסף מהמדינה והמדינה לא משקיעה משאבים יומם ולילה בשביל לחשוב איך לדפוק אותו ואת המכינה שלו
בעזהי"ת.
מה יש לומר.. הדברים חפורים מכל זווית אפשרית, אבל היה כיף להתרענן בהם שוב.
בגדול- יש הרבה דברים שהוא צודק בהם, אבל גם יש הרבה דברים שהוא מקצין לצד השני...
אני רוצה קוקטייל שלו ושל גבעונים 
בהזדמנות ארחיב בע"ה, מחר מבחן במתמטיקה בדידה ל"ע..
הצלחת לעצבן איזה גיבור אתה!.באמת.
בס"ד בר"ה
לא צריך לאיתייחס לכול מה שכותבים עלינו
בעזהי"ת.
מצדיק מאוד את הסטיגמות.
בעזהי"ת.
תוך כדי שאני כותבת תגובות ל"אבא שמואל" [להלן, בהמשך השירשור], תגובות שמסבירות באופן ראוי את הסתירות לענ"ד שבדבריו, אתה כותב שאני מפחדת מלהתעמת עם האמת. משעשע... 
ול"דבר אמת"- כינית את הרב בכינויים לא ראויים, ולכן הודעתך נמחקה.
אתה יותר ממוזמן להביע את דעתך בצורה נורמלית והגיונית, ובלי לבזות אף אחד, ותגובתך תושאר על כנה..
אדם שמדבר על רבנים..
אני גם לא מסכים בכלל עם הרב אלי סדן, אבל צריך גם לשמור על הפה...
בעזהי"ת.
עכשיו אתה בוחר, במקום להתמודד עם האמת המרה, לצאת מולי בסכינים שלופות.
תפאדל.
ותגובתך היא ביזוי ת"ח.
המלצתי- למחוק.
בעזהי"ת.
הם לא מסוגלים להכיל את אלה שהם אל לגמרי פלורליסטים?
......
ההודעה שהוא כתב עברה על חוקי הפורום. אין מקומה בפורום דתי.
שלום על ישראל.
בס"ד! הרב כהנא צדק!
אבל קצת מצחיק [או שלא כ"כ] שהודעה שנכתבה בשבת יש לה מקום בפורום דתי... .
בעזהי"ת.
הבנאדם בא, התבטא כמו שצריך, אולי פשוט כמו בנאדם [מה שאין רגילים לראות במחוזותינו לעיתים קרובות, לצערי].
אז הוא פשוט לא עשה את זה בעיתוי הנכון. זה לא הנקודה הרלוונטית..
חוצמזה שיש לו הקלות כי הוא חדש בפורום, ואחרי שהסבירו לו שלא עושים את זה פה הוא התנצל והבטיח לו לחזור על זה שנית...
כאן מדובר בגולש שבאופן סידרתי משפריץ השמצות לכל כיוון...
בס"ד! הרב כהנא צדק!
"על כבודו של בשר ודם מחיתם על כבודי לא מחיתם"???
קצת, אבל קצת כבוד מינימלי לשבת- תמחקו את ההודעה. התנצל היה נחמד יופי. זה פורום דתי כמו שאמרת אז לא אמורות להיות פה הודעות שנכתבו בשבת.
השמצות על אנשים[ולפעמים גם על כאלו שמגיע להם] נמחקות וימחקו גם אם משתמשים חדשים שלא בדיוק יודעים את הכללים יכתבו אותם ויבטיחו לא לחזור עליהם נכון ??
בעזהי"ת.
כרגע המצב חמור בכל מה שנוגע לביזוי אנשים ותלמידים חכמים. לעומת על כתיבה בשבת.. פעם ביובל יש הודעה כזו.
[אה, וסתם נקודה, אולי הוא יהודי שהיה בחו"ל וסתם נהנה לעורר מדנים? חשבת על זה?]
בכל אופן, לענ"ד אין צורך למחוק. אבל תודה שהארת את עיני, אני באמת אתייעץ עם גדולים ממני בעניין, ונראה מה לעשות עם זה..
באמת תודה!
ואני מעריכה את זה שאת מתבטאת בצורה הגיונית. כיף להדיין ככה..
"באופן סדרתי משפריץ השמצות"? מאיפה זה בא לך?
יש גבול למה שקורה כאן גם צנזורה גסה וגם העלבה חסרת שחר בטיעון מופרך של "דברים לא ראויים"
אין דוגמה יותר טובה ללא ראוי ממה שכתבת את בעצמך
ועל זה נאמר כל הפוסל במומו פוסל
ואני מוכן שתעלה את תגובתי והציבור ישפוט האם דברי הם כה חמורים שלא ניתן לפרסמם (לדעתי ישנן פה תגובות הרבה יותר חריפות משלי)
בעזהי"ת.
לזה קוראים "סדרתי", חוזר על עצמו..
לא זכור לי שמחקו לי אי פעם הודעה...(אולי מחקו בלי ידיעתי...)
מילא אם רק היית מוחקת אבל עכשיו חשפת את פרצופך האמיתי "משפריץ השמצות" זה הרבה יותר מאשר סתם למחוק הודעה...
כנראה שהמניעים שלך נובעים מנאצה ולא מסיבות ענייניות אחרת לא היית צריכה להשמיץ אותי ככה.
בעזהי"ת.
אתה יותר ממוזמן לכתוב את דעתך בשפה נקייה ומכובדת.
הודעות פה נמחקות על רקע ניסוחים מבזים, לא על רקע דעות...
בפורום דתי באמת, יש לה מקום.
קצת בוד לת"ח.
קצת כבוד למנהיגי ציבור.
זה שאתם חולקים (על רב גדול בישראל !!!!) לא מצדיק לקרוא לו מטומטם.
(אני מבין שמי שכתב את התגובה המזלזלת הנ"ל הוא רב גדול ועמקן בנגל ובנסתר. ובכל זאת זלזול כזה אין מקומו בחברה יראת שמים)
ני תוהה אם המניע של חלק מהכותבים כאן זה יראת שמים או השפעות זרות.
רבותי,
יום כיפור מתקרב!

אבל זה נשמע פחות תורני, ויותר שמאלני.
פאשיזם , כמו קומוניזם הוא דבר בזוי ורקוב ,
האדרת ערכי הגויים , שסובלים מגאוה רבה , מעריצות ,
מרצון להכפיף כל בן אנוש למרותם ,
פורקים את עולו של בורא עולם ,
ומכפיפים , מנסים להכפיף כל בן אנוש למרותם האנושית ,
מסיימים בהפיכת קומתם האנושית , ובפולחן אישיות עצמי , כשל אחד האלילים ,
שטועה לחשוב שהוא אלוקים.
זה נשמע שמאלני , אבל אמיתי ונכון.
שיש להם שכל ישר , ולא תורה עקומה, שנקראת בשם אדאולוגיה בעוד שהיא מחריבה והורסת .
את היושר לומר מהו טמא ומהו טהור,
ולא לקידוש של הרוע בשם "המדינה",
היכן עצמאות המחשבה ?
היכן המוסר האישי של כל אחד מאיתנו?
האם פקודה של השלטון איננה מחייבת אותי באופן אישי לשקול האם היא מוסרית ?
האין ציות מוחלטת , או נתינת לגיטימציה בשם התורה לציות מוחלטת לפקודות השלטון הוא קריסת המוסר?
והאחריות האישית?
היכן האמת? הצדק? המוסר?
היכן הערכים עליהם התחנכנו?????????
האם לחץ חברתי מקדש כל עוול ?
היכן האמיצים שיקראו "המלך הוא עירום" ,
וכמו במחזה ההוא יבינו כולם כיצד הם הפכו לקלס?????
לבדיחה מהלכת על שתיים, שאיננה מסוגלת למחשבה אישית ועצמאית במנותק מהזרם!!
צדיק עם אמונה שלימה וברה.
הוא טועה ומטעה, מתוך חשיבה מסודרת בהירה ומובנית שמונחת על יסודות לא יהודיים
מזל שאין לו טווח השפעה משמעותי
ישאל השואל בעיקר את עצמו!
אבל למדינה יש ויש כוונה ולא רק כוונה.. (וזה לא התחיל היום)
וחבל שאין.
בכל צבא נורמלי יש 'הדרת נשים' כזו או אחרת, מהסיבה הפשוטה שהן רק מפריעות..
בעזהי"ת.
בין כה וכה הוא צבא משוקץ שאין לך, צדיק ירא ה', מה לחפש שם חוץ מעוונות...
וַיֹּאמֶר, הַפְּלִשְׁתִּי, אֲנִי חֵרַפְתִּי אֶת-מַעַרְכוֹת יִשְׂרָאֵל, הַיּוֹם הַזֶּה; תְּנוּ-לִי אִישׁ, וְנִלָּחֲמָה יָחַד....
יֹּאמֶר דָּוִד, אֶל-הָאֲנָשִׁים הָעֹמְדִים עִמּוֹ לֵאמֹר, מַה-יֵּעָשֶׂה לָאִישׁ אֲשֶׁר יַכֶּה אֶת-הַפְּלִשְׁתִּי הַלָּז, וְהֵסִיר חֶרְפָּה מֵעַל יִשְׂרָאֵל: כִּי מִי, הַפְּלִשְׁתִּי הֶעָרֵל הַזֶּה, כִּי חֵרֵף, מַעַרְכוֹת אֱלֹהִים חַיִּים...
וְאָנֹכִי בָא-אֵלֶיךָ, בְּשֵׁם יְהוָה צְבָאוֹת, אֱלֹהֵי מַעַרְכוֹת יִשְׂרָאֵל, אֲשֶׁר חֵרַפְתָּ.
מסקנה ברורה: זלזול בצבא הוא חירוף ה'!!
אם את רווצה לקים מצוות תוכחה- אז תלמדי את כללי התוכחה !! (כמו- להוכיח את העושים ולא לפרסם תוכחות בציבור)
אין הביטוי "צבא משוקץ" מהווה זלזול בעיניך?
אני מסכים על החשיבות העצומה של הצבא, אבל להקיש את המערכת הצבאית של היום לזו של שאול המלך??
נו באמת...
יש פסוק "שמע ישראל אתם קרבים היום למלחמה"
ואומר רש"י אם יש לכם את הזכות של ק"ש לבדה (שמע ישראל) היא תספיק לניצחון.
ופה צבא ישראל נכשל- הם לא הקפידו על ק"ש...
ולמרות זאת זלזול בצבא ישראל הוא חירוף מערכות אלו-הים חיים.
מכאן שזה דבר שקשור בקדושה העצמית של ישראל, ללא קשר למעשיהם!
אני מדבר על זה שהצבא היום לא מתקרב ברמתו הרוחנית לצבאו של שאול, והלוואי וחוסר הצדקות בצהלינ"ו היה מסתכם באי אמירת קריאת שמע..
ומה זה משנה?
אסור לזלזל בצה"ל וזהו
רק אציין שמבחינתי לא ממש השתנה משהו מאז שהיה לי מה לחפש בצבא..
בעזהי"ת.
להשתלב שם ולשנות את המערכת המלוכלכת הזאת מבפנים?
בעצם, לא אולי. בטוח...
באמת, לפעמים יש לי חלומות, בגדר הזיות..
תחשבו, אם "שמוליק פיין" למשל היה מג"ד בצה"ל? או אם חברו 'די"מ' היה אוגדונר?
או אפילו סתם מ"פ...
ותכפילו את זה במספר נערי הגבעות [כמה מאות].
צה"ל היום היה נראה אחרת לגמרי!!!
ואסתפק בזה לע"ע.
לדעתך בטח היה צריך להשתתף בשיעור..
בעזהי"ת.
יש הבדל בין 'טקס' לבין שיעור,
ויש הבדל [הלכתי!!! וגם תקשורתי.] בין תפילה בזמנה לבין קצה-הלכה של קול באישה. שיש לו היתרים והקלות מפה ועד פ"ת..
הרב שרלו ושות'...
והשאלה הגדולה, מה את רוצה לייצג בתור חייל דתי, את זה שהתורה היא משו חמוד כזה שאפשר לחפף כשבא לך, או שאני בא לצבא לשדר את עוצם היהדות('להשפיע מבפנים'{נ.ב. אני נגד בכלל להתגייס}) ואת זה שיש מלך לעולם, שמה לעשות נתן לנו תורה ומצוות,(וזה כיף גם לקיים מצוות) והחליט שהם יותר חשובות מכל השטויות האלה של אחדות הצבא..
יש כאן מלחמה של חילונים מול דתיים, שרוצים שהכל יהיה חילוני במדינה, והם מצליחים בעיקר בגלל שהרבנים המיזרוחניקים שלא באמת רוצים להנהיג..
וכמובן שאין שום דבר כזה להתייחס למצב התיקשורתי בהלכה,
וגם תפילה בזמנה אפשר למצוא אלף קולות לחפף, במיוחד שמאמינים בצבא שכל מלאכתו קודש, והעוסק במצוה פטור מן המצוה....
במציאות האמיתית יש סגל פיקוד גבוה כמו יאיר נוה ואלעזר שטרן, או "תקרת זכוכית" למי של מיישר קו.
בעזהי"ת.
יש לעומדים בראשה כמה בעיות, שעלינו, ה'מבינים' שבחבורה, מוטלת החובה לתקן.
["לתקן עולם במלכות ש-די". לא בשביל זה באנו לעולם?!]
את ההבדל בין "מדינה" ל"עומדים בראשה", כאילו צריך באמת להפריד ביניהם?
כאילו אני יכול להלחם ב"עומדים בראשה" אבל חייב לסגוד למדינה..
בעזהי"ת.
כולם מסכימים, גם הרב אלי סדן, שלסגוד למדינה זה דבר רע.
והוא גם כותב בחוברת שיש במדינה הרבה מגרעות...
אלא מה?
שהוא בוחר לתקן אותה מבפנים.
ואתה? אתה רק רוצה להשמידה. בלי לראות בעיניים...
ולשאלתך, מה ההבדל בין המדינה לבין העומדים בראשה-
המדינה היא הכלי, היא הערכים הכלליים שלשמה היא הוקמה. העומדים בראשה זה התוכן שיוצקים לתוכו..
בכל זרועותיה ומוסדותיה.
והם לא סתם "מבולבלים". יש כאן מגמה ברורה של רשעות.
אשר על כן, כל ניסיון לשחק בכללי המשחק שלהם נידון לכישלון.
זוהי תורת ה"אין טעם לנסות להשפיע מבפנים" על רגל אחת.
בעזהי"ת.
כך גם אנחנו יכולים.
אין שום סיבה, שחייל מקצועי [ויש הרבה גבעוניסטים מאוד מקצועיים בנושאים האלה!!], שלא עושה יותר מדי [שימו לב, אמרתי "יותר מדי"!!!] צרות, לא יקודם.
אין שום סיבה. ודברים כאלה, אגב, קורים.
אבל יותר קל לשבת מהצד ולומר "אין לה תקנה.."..
והמציאות מוכיחה את זה, אי אפשר להיות חייל בצבא, כשאתה חושב שהצבא עובד בתורת לחימה של גויים,
ומהניסיון שלי, ויש לי חברים שהתגייסו וחשבו שהם יעזרו מבפנים ופשוט הם נשאבו פנימה לתוך המערכת, והיום הם כבר חושבים בראש של צה"ל.
אין מצב בעולם שיקדמו מישו שחושב קיצוני(אם בכלל יגייסו אותו) ואין מצב שמישו פנאט ישאר באמת פנאט בצבא..
לפחות באופן חלקי. היום זה כבר לא קיים.
גם היטלר ימ"ש ניצל את הדמוקרטיה כדי לתפוס את השלטון, וגם הוא ביטל אותה אחרי זה, רק שהוא עשה את זה רשמית באופן גלוי.
בעזהי"ת.
למה קול באישה הוא לא איסור חמור דאורייתא כמו שרבים נוהגים לתפוס ממנו משום מה.
המקור שלו בכלל בברכות, בהקשר של קריאת שמע... עיי"ש.
ובכל אופן, היום, הלכה למעשה, יש רבים המתירים לשמוע קול זמרת אישה כאשר אינו רואה אותה שרה, ודרך מיקרופון זה עוד יותר מקל.
אז נכון, לא מלכתחילה מתירים ומקלים, אבל בשעת הדחק, וכשיש אידאל אחר [וכן! אחווה ושמירה על יציבות העם זה אידאל!] אז כן, יש מקום להקל. וזה לא אני אמרתי, יש פוסקי הלכות גדולים שפוסקים כך.
אני לא צריכה ללמד אתכם הלכה. לכו תלמדו לבד..
"וכן! אחווה ושמירה על יציבות העם זה אידאל!"
ובשם אידיאל זה אני חייב לתת לה להשמיע קולה, הרי בלעדיה לא תהיה חלילה אחווה ושמירה על יציבות העם.
איך לא חשבתי..
בעזהי"ת.
אבל כיום המצב הנוכחי (והלא מתוקן) הוא שצה"ל משלב נשים, ובין השאר גם זמרות.
והזמרות הללו משולבות בטקסים רישמיים חשובים לצוערים ולמפקדים. אם תצא בהפגנתיות- תפרק אותו.
יש אידאל לא לפרק את צה"ל, לשמור על אחדות.
אם זה במחיר של לשמוע קול אישה, שההלכה מתירה לשמוע בתנאים מסויימים (!!!), אז יש מקום להקל ולהישאר בטקס.
אני חושב שההתכופפות הזו היא זו שהורסת ובגלל זה גם המערכת מרשה לעצמה לכפכף את החיילים הד"ל,
היה מקרה לא מזמן שרצו לחייב גם ב"נצח" שירת נשים והחרדים העמידו אולטימטום והצבא נכנע..
אם אנחנו נעמוד על שלנו הצבא ידע לכבד אותנו ולא לדרוס את הערכים שלנו פעם אחר פעם...
לא יתכן שאנחנו נצטרך להיות אלה שמתחשבים ב"נסיבות",
שהם בעצם הגחמות של גורמים ידועים (שאני מעדיף להאמין שהן מושכלות ומגמתיות,
מאשר תמימות ונאיביות. מה, בדרגים האלה כאלה פתאים מסתובבים? אבוי לנו).
לא בעד אנרכיה. כן בעד לעשות שריר.
בעזהי"ת.
עסקת פעם בריגול? או אפילו סתם התעניינת וקראת ספרים?
מכיר את המונח "תא רדום"??
זה מה שצריך לייצר בצבא ובמדינה.
מלאמלאמלא תאים רדומים שלנו. אנשים שבשעת פקודה יעשו את המהפך.
לא צריך לעורר מהומות על כל שטות. להקטין ראש. לזרום איתם כמה שאפשר.
אבל-לשמור על הגחלת.
הבעיה היא שלא כולם בנויים לזה...
חשבתי שצריכים לפתח ראיה יותר גדלותית...
לא של אנרכיסטים, לא של בכיינים ולא של מתכנני הפיכות.
יש פה מדינה שנמצאת במצב רע, ואנחנו פשוט צריכים לקום ולפעול בגאון.
מנטלית זה לא מעשי.
אחרי 20 שנה שאתה 'תא רדום' אתה כבר לגמרי מתיישר עם המערכת
ולא תהיה מסוגל להתעורר בעת פקודה.
ואם תתעורר מוקדם יותר - תחשוף את עצמך, קידומך ייעצר
תעוף מהצבא במקרה הטוב, ויתפרו לך תיק במקרה הפחות טוב.
האחרונים שיעשו את המהפך, הם האנשים שינקו עם חלב אמם
את התודעה שאסור לדבר נגד מערכות השלטון.
הדתיים הלאומיים, אם תהיה מהפכה אי פעם, יעשו כל שבכוחם כדי
לטרפד אותה.
בעזהי"ת.
יש צדק בדבריכם..
אולי צריך חלק כאלה וחלק כאלה.
צע"ג.
כמו פייגלין או משהו..?
סתן הצעה מטורפת
בעזהי"ת.
צריך, מה שנקרא, "לירות לכל הכיוונים"..
כי לא היה להם את האומץ.
תקראי פעם את פייגלין.
שאני אבין, צה"ל הוא שלי כאשר אני נדרש להתקפל בערכי ההלכה לטובתו, אבל הוא לא שלי כדי לדרוש שלא אצטרך להתקפל?
מי זה צה"ל שאני כ"כ רוצה לשמור על לכידותו?
הייתי ממליץ לך לקרוא שוב ולהפנים את מה שכתב "אח.."
כאשר אני מאפשר לצה"ל להכניס קול אישה אני פוגע בצה"ל. כאשר היא כבר שם - לא נשאר לי אלא לעשות תשובה..
בעזהי"ת.
ולא רק היא. לצערנו יש עוד הרבה הרבה שטוויות רבות ומגוונות בצה"ל ובמוסדות השלטון במדינה.
עכשיו נותרה בידך הברירה:
או שאתה חלק מהתהליך הזה, ומנסה לשנות אותו ולהשפיע אור מהתורה,
או שאתה בוחר להתנגד לו, ולשבת בשקט לבד, בחושך ובקור.. [ע"ע החרדים בשואה הי"ד!]
אולי בתהליך הזה יש חושך וקור, ובהתנגדות לו אור תורה?
מלחמת בני אור בבני חושך...
חידה:
מי האחרון שהשתמש בביטוי הזה, מי הם בני האור ומי הם בני החושך?
בעזהי"ת.
בחייאת ראבק, אני לא הולכת להרצות פה את כל תורת הרב קוק על רגל אחת...
לך תלמד, ותחפש רב טוב.
למה התשובה אצל הרב קוק דוקא?
ולמה אם אני אלמד אני אמצא תשובה?
ומי אמר שלא למדתי?
הנחות יסוד שגויות גורמות לטעויות ענקיות בהתאם בהמשך הדרך.
אין רע בסטיגמטיות.
יש לה בעיה אחת.
את לא יכולה להשליך ממנה על דעתם של אנשים אחרים.
אם לדעתך שירת נשים תציל את עם ישראל, זה בסדר.
אבל את לא יכולה לקרוא לזה אור תורה.
בעזהי"ת.
1. כי אצלו זכיתי לראות התייחסות בריאה, עמוקה ומשוחררת לנושא.
2. כי בד"כ עיון במקורות מביא למסקנות נכונות.
3. לא אמרתי שלא למדת. המלצתי לך ללמוד. גם אם זה פעם ראשונה, וגם אם זו פעם עשירית...
ולא אמרתי ששירת נשים זה בסדר, ממש לא.
אבל אני כן מסוגלת להבין את הרציונל שעומד מאחורי דעתו של הרב סדן.
מורכבויות, מכיר?
[ואגב, אני, לו הייתי חייל, הכי הייתי עושה מהומות!! אבל זה סתם בשביל לסבר ת'אוזן..]
אחד מהם חייב להיות רע, ממה נפשך.
אני מסוגל להבין את הרציונל של הרב סדן, כל כמה שהוא עמוק,
אם כי לא הייתי בוחר במילה רציונל דוקא
בשביל לתאר את קו המחשבה הזה.
וקשה לי להבין עוד משהו:
למה בתור לא חייל, את מסוגלת להבין רציונל,
שבתור חייל היית מחוללת מהומות נגדו?
זה סיבר לי את האוזן עוד יותר פחות...
בעזהי"ת.
עוזרות בתקשורת, בהבנת מושגים.
זה לא סותר את הידיעה שהן לא הדבר המוחלט..
[זה כמו שתגיד- גם מתכון וגם מוצרי יסוד?? הייתכן?]
אפשר להבין רציונל, ואפשר לא להסכים איתו..
זה לא קשור אחד לשני..
את כבר לא משוחררת לדון בנושא.
בעזהי"ת.
ואין בכך שום בעיה..
אתמול זה היה על שירת נשים , אבל מה כשזה מגיע לדברים שהם ללא ספק לא מחייבים רק את ה'קיצוניים המחמירים' , איפה כן עובר הגבול שבין חיפוף ההלכה בשביל הלכידות של צבא העם בכל מצב ?
הצוערים השכימו לתפילה אך גילו שמפקדיהם קיצרו את לוח הזמנים. הם ביקשו להתפלל ונענו בשלילה – אך החליטו ללכת להתפלל גם במחיר הדחתם מהקורס. ח"כ אורלב: לא הגיוני שצה"ל לא מאפשר תפילה בזמנה
אין פה גבול בכלל.
הצבא צריך להתאים את עצמו לתורה.
גם אם אתה לא מסכים עם הרב אלי סדן, נא לתת לו את התואר רב (לא זכור לי שיש פה מגבלת תווים, אז תתן לו עוד 2 אותיות)
איפה שהיה הדרת נשים זה היה לא דרך מסך אלא עלו זמרות לבמה והרב אלי סדן שאומר שלהשאר שלא יהיה כפייה דתית שיזכור שיש מושג שנקרא כפייה חילונית
<צ><צ><צ>
מה פגע באהוד? ברק.
מה שרף את תומי? לפיד.
מה לא נשאר מיוסי? שריד.
מה נפל על אלי?! ......................................
<צ><צ><צ>
<צצצ>מיגים תו<צצצ>רת <צצצ>ה"ל...........
אנו במדינה יהודית ולא צריך להקל בהלכה מפורשת כי לקצין חילוני נוח לשמוע שירת נשים למען השויון בין המינים
לאותו קצין גם לא נוח שאתה מברך כל בוקר שלא עשני אישה
הגיע הזמן שנחיה את חיינו לפי ההלכה ואם ההלכה תתנגש עם הצבא שהצא ישתנה ולא ההלכה
והמציאות מוכיחה שלחיילי שח"ר החרדים מצאו פתרונות להמון דברים שקודם לא האמינו שניתן לשנות כולל גם שירת נשים במסדר הנפת הדגל לטירונים שהם מקבלים פטור למרות ששם זה לא זמרת אלא כל הבסיס
והבעייה של דור הגאולה שהרע והטוב התערבבו עדי כך שאתה בעצמך לא יודע מה אמת או שקר כי הדבר הזה מרחיק אותך מלהתקרב לה' יתברך וזה הקללה הכי נוראה שכתוב בתורה בפרשת כי תבוא "תמהון לבב"
שהלב שלנו מאוד מבולבל לאן מי לנטות ולאן ללכת. יש פתרון פשוט עדי כך היצר הרע מבלבל עם לו"ז צפוף ויום עמוס שמונע ללמוד שו"ע ופוסקים ויסודות בחסידות עפ"י בעש"ט ורבי נחמן ותורת הקבלה ששם מסביר מה הגבולות של כל דבר ולכן אי אפשר להתבלבל יש נקודות מאוד ברורות.
הזוהר מסביר שכל דבר שאין לו שורש בקדושה דהיינו מהגויים זה טומאה! ולכן דמוקרטיה זה דבר טמא ופלורוליזם זה דבר טיפשי לחלוטין שמאפשר לקיים דעות נגד התורה הקדושה!!! במסווה חופש הביטוי הקדוש! דמוקרטיה מעולם לא הייתה טובה לעם ישראל.הייתה התורה אוסרת איסור חמור לדבר כנגד התורה אפילו קצת קצת פותח פתח לעבירות חמורות מי ה' ישורנו! מקורות: כמו אנוכי ה' אלוקייך שמה אמרתי לכם אל תשנו. אל תסור מהדבר ימין ושמאל.
הרב מרדכי אליהו רצה שתהיה מדינת הלכה עפ"י שו"ע והכל, פשוט! בלי לחפש בשדות זרים כמו חינוך עפ"י שיטות גויים וספרות גויית וחילונית ממש אסורים שאין בהם יסודות אמונה. מי שקורא דברים כאלה לא מובטח שיינצל מהבילבול השורר
אני אומר שהרב אלי סדן נפל זה המציאות.
קיבלתי את החוברת, במייל ובדואר. עיינתי קלות, ואני מקוה שאמצא כח לעיין יותר. אך ממבט ראשון נראה שאכן אין חדש, וכבר הגבתי לפני מספר שנים לחוברת הראשונה.
מאז מיתנתי קצת את עיסוקי בעניין, היתה לי התכתבות קצרה עם הרב סדן, ואף נפגשנו קצרות מס' פעמים. אך דעותי לא השתנו במילימטר. יחסו של בית המדרש בו למדתי, "בני דוד" בעלי, לגירוש יהודים, הינו טעות מרה.
מוזמנים לעיין במכתב.
שלמה בשן.
להוסיף אמת-הצדעה לנוער הכתום
מכתב גלוי לרב אלי סדן - שלמה בשן.
בס"ד
ער"ח טבת תשס"ח
לכבוד: הרב אלי סדן, בית המדרש "בני דוד", עלי.
מאת: שלמה בשן, בוגר מחזור י"א וביהמ"ד לבוגרים.
שלום וברכה.
מצורף בזאת מכתב שהתחלתי לכתוב אליך לפני כשנה וחצי. לצערי, הכעס, הייאוש, הספק וטרדות המעשה הפסיקו את כתיבתי ומנעו ממני לסיים את המכתב. לשמחתי, אני זוכה לראות כיצד כל המוזכרים למעלה ניגפים לפניי בקרב איתנים פנימי, יום יומי, ואני זוכה להשלים את מכתבי אליך. הוא מצורף כאן בתאריכו המקורי.
הדברים אינם קלים לקריאה, אך אני מקוה שיהיה בהם בכדי להוסיף אמת.
בברכת אור ושלום
שלמה בשן.
בס"ד
ר"ח סיוון תשס"ו
להוסיף אמת – הצדעה לנוער הכתום.
מכתב גלוי לרב אלי סדן.
לכבוד הרב אלי סדן שליט"א, ראש מוסדות התורה "בני דוד", עלי.
זכיתי לעיין באיגרתו של הרב לבני הנוער הנפלאים, "להוסיף אור". זכיתי אף לעיין בכמה מדברי התגובה שפורסמו לאור הדברים. לאחר התלבטות קשה בדבר זכותי הקטן לדבר בדבר, החלטתי להעלות על הכתב כמה מתחושותיי ומחשבותיי בדברים האמורים, מתוך רצון להוסיף כמה נקודות שלעניות דעתי חשובות לבירור חשוב זה.
ראשית אני מברך על כך שסוף סוף הגיעו הדברים לכדי בירור ציבורי יסודי ומעמיק. אל לנו להצר על כך. להיפך, הדיון הציבורי חשוב מאד לבירור העמדות בציבור הדתי לאומי לאור האירועים הקשים שחווה עם ישראל בשנה האחרונה. אל לנו להיבהל מהמחלוקות. כל עוד נשמעים קולות הבירור בכבוד תלמידי חכמים ולפי דרכה של תורה – אל לנו להשתיק אותם. בלימוד יש צורך בחקירה מעמיקה ויסודית בכדי להגיע לחקר האמת.
אוסיף ואומר, כי אילו נערכו הבירורים בנקודות יסודיות אלו לפני שנה (לפני הגירוש) בקול צלול וברור, בלי לטשטש ובלי לעמעם, היינו זוכים עתה להרבה פחות בלבול בציבור, ומתוך כך לאחדות רבה יותר במחנה הדתי לאומי ובעם ישראל כולו, ולא היינו מדרדרים לביזוי תלמידי חכמים כפי שנתגלה לצערנו בשנה האחרונה.
ברצוני לנסות ולהאיר כמה נקודות יסודיות.
א. "תכנית החלוקה".
הניסיון להסיט את הדיון הציבורי לחלוקה בין מאמיני ראשית צמיחת גאולתנו למתנגדיה, החלוקה ל"ממלכתיים" ושאינם "ממלכתיים", זו הנקודה הראשונה שמקוממת אותי. אני "אנטי ממלכתי"? אני "אנטי ציוני"? האם העובדה שזכיתי לקחת חלק במאבק בגירוש הנפשע מגוש קטיף, שקראתי לחיילים שלא להיות שותפים בפשע, שהייתי בעמונה ברגעיה הקשים – אומרת שאני נגד המדינה, נגד הציונות, מבקש להתנתק?
הרי מאבקנו בפשע הגירוש היה מאמץ מאסף להציל את המדינה!
לא ניסינו להרוג חיילים, לא ניסינו לחתור תחת השלטון, בסך הכול קראנו לדמוקרטיה להתייצב לצד המיעוט ולהתיר לו לומר את דברו! האם זו התנגדות למדינה?
האדישות, גסות הלב בכאב אחים, הם הם אויבי הממלכה! השנאה העיוורת שהתגלתה בגירוש, ניכור האחים שהופיע בענק לאחריו, הם אנטי ממלכתיים! הציות העיוור שגילו רבים מתלמידיך למפקדים טמאים ובזויים – הוא הסכנה למדינה! בית מדרש שממשיך ללמוד כרגיל את תורתו הדלה כשבגבעה הסמוכה נשפך דמם של ילדים יהודים – הוא סכנה לממלכת ה' השלימה, ההולכת ועומדת על מכונה בארצנו! הוא חשכת הגלות בהתגלמותה הפראית ביותר!
החלוקה הגסה ל"ממלכתיים" ו"אנטי ממלכתיים" היא ניסיון זול לעקר את עיני נערינו ותלמידינו מראות. אך שקר, חלילה, צף על פני המים - וניכרים דברי אמת. לא נצליח להכניס את הדור הבא לקלחת המטופשת בזו.
לשמחתי, כאשר אתה ניסית לשדר בזמן אירועי עמונה "עסקים כרגיל" בבית המדרש – היו רוב תלמידיך שם. בעמונה. במקום שבו אתה אמרת שלא צריך להיות. שעדיף ללמוד תורה בזמן הזה. סרבנים קטנים, תלמידיך. הם היו שם עם רבנים אחרים, עם מנהיגים, ח"כים וילדים בני 12. הם לקחו אחריות ואתה נשארת להיאנח בבית המדרש על גורל העם. עצוב.
הם, תלמידיך, יהיו יותר ממלכתיים ממך: הם ירוצו באהבה על הגבעות בווינגייט, ביום סיירות, ויחד עם זאת ירוצו בחרדת קודש על גבעות העם והארץ בכדי למנוע את האסון הבא. לא תצליח לעצור בעדם. הם חזקים וצודקים ממך וממני. את מה שאנחנו לא הצלחנו עדיין להבין הם כבר יודעים מנעורים. לכן ברא אותם הקדוש ברוך הוא בדור הבא.
הם יהיו, בע"ה, מנהיגי הממלכה.
החלוקה, הרב סדן, היא נחלת העבר.
ב. טענת כי חיילינו נקראו לסרב פקודה כיון שרק כך נוכל למנוע את הגירוש.
לא נכון. האיסור התורני והמוסרי להשתתף בפשע הגירוש או בכל פשע אחר – כלל אינו אופרטיבי. אין זה ענינו של אדם, אזרח פשוט או מצביא דגול, מה יצליח או לא יצליח צה"ל לעשות. על אדם לחשב את חשבונו הפרטי, ומתוכו את החשבון הכללי: האם מעשה הגירוש הוא מצוות "עזרת ישראל מיד צר" או פשע חמור? מתוך כך, האם מוטל עלי להשתתף בו או שמא מצווה עלי לבלות חודש בכלא הצבאי, בשמחה ובאהבה, בחירות אמיתית, יחד עם חבריי למצפון, על קופסת נובלס וספר קריאה מתאים? (מומלץ: "לא אירע רע" של חברך נתן שרנסקי.)
לא מקובלת עלי הדמגוגיה הבאה:
"וכי אם היו תלמידינו מסרבים היה הגירוש נכשל? הרי צה"ל גדול וחזק והוא לא צריך אותנו!"
ב"ה, צה"ל גדול וחזק. אך אין זה חשבוננו. על האדם הפרטי לחשב את צעדיו ולהחליט האם את אב תשס"ה הוא יבלה בשורות המגרשים ימ"ש או בשורות הנאבקים יבדל"א. או לפחות להקטין ראש ולבלות בכלא.
אחדים מתלמידיך החליטו כך, אחרים החליטו אחרת. רבים החליטו שלא להחליט.
על חיילי צה"ל שסירבו פקודה וערקו לשורות המאבק נאמר "אשריך רבי עקיבא שנתפסת על דברי תורה". על הפתאים הקטנים והנבערים שסרחו בצבא הגירוש ולא עמדו על דעתם – עוד יאמרו דברים אחרים.
לא קראנו לסרבנות בכדי לסכל את תכניות צה"ל. מי אנחנו שנסכל מבצע צבאי?
קראנו לחיילינו שלא להשתתף בפשע הגירוש רק מכיוון שזה אסור.
ג. מדבריך נשמע כי מי שחפץ בקירוב לבבות בעם ישראל חייב למשוך את ידיו מהמאבק.
וכמובן שלא לכך הייתה כוונתך. אך הטפה לחוסר מעש, דוגמת קריאתו המזעזעת של רבך צבי טאו שקרא לתלמידיו שלא להגיע לכפר מימון אלא ללמוד תורה בזמן הזה, וקריאתך שלך, המזעזעת אף יותר, שלא להשתתף במאבק על עמונה, הם מקור הקטנות והבלבול.
לשמחתי הרבה, אין פירותיכם כמותכם. תלמידי ישיבות "הקו" מילאו את שורות המאבק בהמוניהם, בניגוד לקריאת רבותיהם, שמלמלו משהו לא ברור על "היה לא תהיה", "מבצע פנים אל פנים", ושאר גיבובים.
יבורכו התלמידים שסירבו לפקודם רבניהם.
ד. יש הטוענים כי לאחר הגירוש מצויים בני הנוער במצוקה קשה, בלבול ואובדן דרך.
מצחיק.
נוער הגוש, נוער המאבק בצפון השומרון ובעמונה, "הנוער הכתום", עסוק אמנם בבירורים.
אולם הוא איננו מבולבל. להיפך – הוא על דרך המלך. הרבנים המתכתשים ומתחשבנים – הם המבולבלים. חבל.
ה. שמעתי מפיך כי האלימות בעמונה מעידה על מצוקת נערינו.
בעמונה ראיתי מחזה אחד עצוב.
לאחר המאבק הקדוש התפזרו אלפי הנערים הנפלאים לבתיהם. מאות ירדו לעפרה, בכדי לתפוס טרמפים החוצה. בטרמפיאדה היה צפוף. שני נערים נדחקו לויכוח ומריבה. ברגע אחד של התלהטות רוחות, מובנת בהחלט ביום מתוח שכזה, הרים אחד מהם יד על חברו. עוד בטרם הספיקו בני הנוער במקום להפריד בין הניצים – הרים השני אבן.
זו אכן צרה גדולה. אלימות אינה דרכנו, והנערים נחשפו אליה במלוא עוזה המכוער בכמה שעות של מאבק בעמונה. אכן, לו היו נשארים הנערים בבית לא היו נחשפים לאותה אלימות. אכן, מדובר בשריטה עמוקה הנחרטת בנפש ועלולה לפרוץ, בלא טיפול רוחני ונפשי ראוי, בשורות מוסדות החינוך, ברחוב הדתי לאומי או אפילו חלילה בתוך המשפחה העתידית.
אך אלימות בשדה הקרב היא תוצאה של ההליכה אליו.
ההחלטה ללכת לשדה הקרב בעמונה הייתה החלטה נכונה. היא הצילה את העם, את הארץ, וגם את המדינה והדמוקרטיה. המאבק, האלים דווקא, על בתי עמונה, סימן את גבולות הכוחנות של שולט יחיד. את גבולות הדיקטטורה. את גבולותיו של שלטון כוחני, כמעט צבאי, על ציבור אזרחי.
כמו הילדים הפלשתינאים באינתיפאדה הראשונה – ממש כך היו ילדינו, לטוב ולרע. הם הוכיחו כי אי אפשר להכריח מישהו לחשוב משהו באיומי נשק, טנק, סוס ואלה.
הם לימדו אותנו חירות מהי.
הם לימדו אותנו כיצד נראית דמוקרטיה במיטבה. עד לאן מגיע חופש הביטוי והמחאה.
הם לימדו אותי מהי תקומה.
הם מנהיגי הדור הבא.
הם חיילי הממלכה ההולכת וקמה.
הם בני דוד.
ו. חוסר מעש אינו יכול לשמש מענה לשאלות מהותיות.
"מלחמת החוברות" שפרצה בינך לבין רבנים אחרים בציבור, לאחר הגירוש – היא זו שהביאה אותי, לשמחתי, להבנה כי לא מכם תבוא הישועה. נערינו הכתומים, גיבורינו, הם התשובה לשאלות המעסיקות ומבלבלות את הרבנים המתכתשים. גם הם, אגב, הפסיקו לקרוא ולהתבלבל.
חוסר המעש שלך, הרב סדן, ושל חבריך הטוענים לכתר ממשיכי דרכו של הרב צבי יהודה, בתקופה שקדמה לגירוש ובתקופה שאחריו, ההסתתרות המתמדת בין ספסלי בית המדרש, תחת התואר "רבנים וראשי ישיבות", מאחורי גבב מילים מתיש – אינו מספק שום מענה לנערינו. להיפך. הוא מגביר את התהיות.
היום אני מבין מהי "שאלת רב". כאשר רב אינו יודע מה לעשות - הוא אומר את דברו בבלבול ובריבוי ספקות. דברים לא ברורים ולא מבוררים היוצאים מפיו של מי שמתיימר לקחת אחריות – הם הספק שנוטע מנהיג עייף בקרב נאמניו. הם גם העדות לתום עידן מנהיגותו. הם שאלה שאין עליה תשובה.
ביום שבו רב הופך להיות השואל – והתלמידים צריכים להפוך למשיבים – הם מפסיקים להיקרא תלמידים. הופכים הם להיות המנהיגים. הרב ימשיך להיקרא רב, אך מקרב תלמידיו נולדת מנהיגות חדשה. כזו שלא מפנה שאלות לרבנים שאבד עליהם קלח ההנהגה. כזו שמייצרת מציאות בשטח ומספקת את התשובות למה שניסה הרב לשאול.
זה מה שעושה היום הנוער הכתום, הנפלא, הנשגב.
עונה לשאלות ההורים, המחנכים והרבנים.
מאז החלה סוגיית הגירוש לרחף כעננה מעלינו, בשנת תשס"ד, עת הייתי תלמידך – כל דבריך, רבי ומורי, על אף היותם מלומדים ומנומקים, נשמעים לי כשאלה אחת גדולה.
ז. "כבתה – אינו זקוק לה".
תורתנו הקדושה לא תכבה אלא תוסיף ותאיר. גם תורתו העצומה של הרב קוק, מאיר הדור, תוסיף ותזרח בשמי ימינו.
אך "ישיבות הקו", בתי המדרש המתדלדלים והמתפתלים אשר הפסיקו לקחת אחריות על מעשים, והחליטו לקחת בגאוותם אחריות על מילים בלבד – הולכים ונמקים, הולכים וכבים.
נערינו אינם זקוקים עוד לתורה כזו.
האחרון שייצא מ"בני דוד" צריך לזכור לכבות את האור. חבל על החשמל. הדור אינו זקוק עוד לתורה קטנה.
האחרון שייצא מבית המדרש המכונה "הר המור" - שיקרא לי. אני מוכן להדליק שם איזה גפרור קטן, שיצית להבות.
שיצית לבבות.
"המלך מת!", נהגו להריע באירופה של ימי הביניים, "יחי המלך החדש!"
רבותינו, הגיע זמן קריאת שמע של שחרית.
יחי הנוער הכתום!
בכבוד רב,
שלמה בשן, נוה דקלים,
בוגר מחזור י"א במכינה התורנית,
ובית המדרש לבוגרי צבא, "בני דוד", עלי.
התשובה לרב סדן ודומיו איננה במכתבים פומפוזיים (ואלגנטיים ומנוסחים היטב ובחדות) שיורים לכל עבר.
היא בתוך בית המדרש.
היא אצל חובשי בית המדרש, שיושבים ומייגעים את עצמם במשך שנים באוהלה של תורה,
ויצמחו להיות מעניקי חמה בקומתם, שתורתם תורה של עוז, גאון לאומי, שלימות ארץ ישראל,
גו זקוף ונחוש מול הרודנות הארצישראלית הפסבדו-דמוקרטית דהיום -
והם יצליחו לעשות זאת אפילו מתוך כבוד לגדולי תלמידי חכמים, שעם כל הביקורת הראויה -
הם בעיקר ראויים לכבוד.
והם - הם ורק הם - אלה שימשיכו להיות רלוונטיים,
גם משתכלינה רגלי בעלי תריסין וקונטריסין משוק הציבוריות הישראלית.
אז נא לא לזלזל!!
זו לשה"ר חמור ביותר!!
אני לא קראתי פה בשקיקה את כל התגובות אבל מעיון קל ראיתי שאתם מוצאים לשון הרע על רב חשוב מאווווווד!!!!
ועכשיו אחרי כמה פעמים ששרצתי פה הבנתי שאתם באמת לא חבורת דוסים מהגבעות אלה חבורה שעל כל חלקה וחלקה במדינה אתם מעירים כאילו אתם הטלית שכולה תכלת של המדינה!!!!!
במה הוא בידיוק נפל??..?.
ותקרא קצת תגובות ותבין כמה אתם חבורה של עבריני מקלדת שמפחדים מהאמת!!!!!
כשהולכים עם הממלכתיות רחוק יותר מידי זה כבר הופך להיות פאשיסטיות.
לשום מקום טוב
אנחנו רוצים שהיא תיפול.
אנחנו לא טלית שכולה תכלת. אבל הממלכתים הם זבל האנושות.
וסוכן שב"כ ואבישי רביב ושמפניה וליקר תפוחים וסידר ובלה להלהאאאא
זה פרדיריך בכלל
נסחפתם במקצת.
יהודי מרמ"ג- ממלכתים הם לא זבל האנושות.
הם פשוט אנשים שצריך להסביר להם כדי שיבינו שהם טועים.
ותחשוב מה היה קורה אם היו קוראים לאחים שלך, לחברים שלך ולכל הסובבים אותך: זבל האנושות?
יש דרך לדבר.
הם העירו, הם לא אמרו את דעתם.
מותר לכם גם לספוג קצת ביקורת.
תלמדו שגם בכם יש דברים שצריך לתקן בדיוק כמו שיש בממלכתים.
אף אחד כאן לא מושלם.
ואם לא תדעו לקבל ביקורת לא יצא לכם זה כלום ואתם לא תתקדמו לשום מקום בטח לא לאן שאתם רוצים.
אה, ובשביל שלא תקפוץ "עוד ממלכתית" אז לא, אני לא ממלכתית, ויעידו המכירים אותי.
של יהודים בואו ורשו ארץ
ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..
אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר
והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.
אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף. (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)
הוא רוצה שננציח אותו
וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס
חווה על שם צרלי
קדימה. מי לוקח את הכפפה.
לטרמפ יש ישוב,
למה שלצרלי לא יהיה?


קפיץאחרונהבשם ה' נעשה ונצליח
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.
להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.
שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com
חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל
בונים. מיישבים. גואלים.
אשמח לעזרה
יש שם ישיבה 24/7..
עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת...
איזו ברכה ב"ה. מרגש לראות את זה.
"לא עוצרים בסוף השמיטה – מעמיקים את החיבור לארץ ישראל" | ערוץ 7