בואו נדמיין ביחד מה יהיה לנו השנה בל"ג בעומר: אש, עשן, שירים, מדורה תפוחי אדמה שרופים והרבה שעות עם הח'ברה והחניכים.
ל"ג בעומר הוא חגיגה למדריכים, שווה לנצל את ל"ג בעומר לחיזוק הקשר עם החניכים, בדר"כ החניכים נשארים עד מאוחר ובשלב מסוים הם כבר נהיים משועממים וגם קצת עייפים, זה זמן מצוין לעשות להם איזו פעילות גיבוש ספורטיבית, להתחיל לספר יזה צ'יזבט שווה או סתם לשחנ"ש עם החניכים.כדאי גם לדבר על המשמעות העמוקה של ל"ג בעומר כדי להפוך אותו מ"סתם על האש" לבעל משמעות רוחנית עמוקה. (גם אם החניכים לא עושים מדורה עם בנ"ע והולכים לעשות מדורה לעצמם, המדריך צריך ללכת אליהם בלי להתבייש ולהיות איתם, צריך להיות יוזם! כולם ישמחו על רענון במדורה ועל המדריך ש"עשה כבוד" והצטרף)
מה אומר לנו ל"ג בעומר?
ל"ג בעומר במצב הצבירה הנוכחי שלו הוא בעיקר גשמי, אבל באמת ענינו של ל"ג בעומר הוא קדוש וכולו עטוף מסתורין. רבי שמעון בר יוחאי נפטר בל"ג בעומר ואז נתגלה אור גדול של שמחה אין קץ ע"י הסודות הטמירים שגילה לתלמידיו ושנכתבו בספר הזוהר.( כדאי לספר את הסיפור על בר יוחאי ובנו במערה )
סיבה נוספת לחגיגה היא שביום זה פסקו תלמידי רבי עקיבא מלמות, הם מתו במגיפה או ב"מרד הגדול"- מלחמת בר כוכבא ולוחמיו על חירות עם ישראל. היום, שזכינו בחסדי ה' למדינה בארץ ישראל אנו צריכים לזכור את הסיבה שבגללה אמרו חכמי ישראל שתלמידי רבי עקיבא הפסידו- "על שלא נהגו כבוד זה בזה", חשוב להקפיד על בין אדם לחבירו בייחוד בתקופה של הספירה ובל"ג בעומר, חבל לריב על קרשים ולהתפרד למדורות קטנות. ,
משחקים ופעילות לל"ג בעומר:
לכל שבט יש את המשחקים שהוא אוהב ושמנגד- הוא מחשיב לתינוקיים, המדריך צריך לבחור (וגם להמציא!) בחוכמה ולא להתבייש לנסות משחקים חדשים ומוזרים.
משחקי חברה- אפשר להיזכר ולשחק בכל המשחקים הקטנים והחמודים: "טמפה טמפה", "נסיך צפרדע", "הרוצח", "זרם", "טלפון שבור", "טלפון מתוקן". ך
משחקים ספורטיביים- אם יש לכם כוח... תופסת (על כל סוגיה) , הדגל, 3 מקלות, מחבואים, שוטרים וגנבים, הנדס אפ, ים יבשה.
חידות- כדאי להכין חידות על ל"ג בעומר: רשב"י, תלמידי ר' עקיבא, ספירת העומר.
שירים- אפשר להכין דף עם כל מיני שירים לשיר סביב המדורה, לא לשכוח להכניס את השיר "בר יוחאי" ו "קשתנו על שכמנו".
משחק המלפפון- אחד המשחקים המגניבים, (למשחק צריך לפחות 7 אנשים) החניכים עומדים אחד ליד השני צמודים וסוגרים מעגל כשהפנים שלהם למרכז, הם מעבירים מלפפון מאחורי הגב בין אחד לשני וצריכים לתת ביס במלפפון, העניין הוא שבמרכז עומד חניך נוסף, שצריך לתפוס את הזללנים, ברגע שהוא מצביע על החניך שנגס מהמלפפון ותופס אותו "על חם" הוא והחניך מתחלפים וזה שהמלפפון נתפס אצלו יעמוד עכשיו באמצע.
אני כתבתי (קצת באיחור אבל אני מקווה שיש מי שיראה...), אם יש לכם רעיונות לשיפור או מה להוסיף תאמרו לי, אני עוד רוצה להעביר את זה הלאה...

