חוגגים יום העצמאות? חישבו שנית.אנונימי (פותח)

http://www.hakolhayehudi.co.il/?p=8940


יש לנו שלטון יהודי. האם אפשר להתעלם מכך ולעבור על כך לסדר היום?

אחת הדעות הרווחות בציבור שומרי התורה והמצוות על ימינו בהם האור והחושך משמשים בערבוביה, גורסת כי למרות שמדובר בשלטון רע מעללים, למרות שמדובר במדינה בה שולט בית משפט עליון שנלחם נגד תורת ישראל וארץ ישראל, למרות ששולט בה פרלמנט הרואה לעצמו זכות טבעית לחוקק חוקים הנוגדים את תורת משה, למרות שמוסדותיה הבטחוניים פועלים על פי מוסר לא יהודי החס על נפש האויב על חשבון סיכון חיי יהודים – זוהי מדינה בה שולטים יהודים בפעם הראשונה מזה אלפי שנים, ועל כן זוהי סיבה מספקת להכרת הטוב לקב"ה ולקביעת יום חג והודיה בה' באייר, יום העצמאות.


האם ניחא לו לקב"ה שנודה לו דווקא ביום זה? על כך נדון במאמר זה.


נתחיל בסקירה היסטורית קצרה: יום העצמאות מציין את חתימת מגילת העצמאות, או בשמה המקורי ההכרזה על הקמת מדינת ישראל. בה' באייר התש"ח, נחתמה ההכרזה על הקמת מדינת ישראל במעמד ראשי מועצת העם והוקראה על ידי דוד בן גוריון במוזיאון תל אביב שברחוב רוטשילד. אין חולק על כך במסמך מגילת העצמאות ישנם אלמנטים מרובים הסותרים והמבזים את תורת ישראל. הציטוט הבא מהמגילה ממחיש זאת:

מדינת ישראל…תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות, ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות.


מגילת העצמאות עושה שימוש ציני בנביאי ישראל על מנת להכשיר את עקרונות הדמוקרטיה המערבית הזרים לתורה ולנביא. לדידם של מנסחי המגילה, נביאי ישראל תמכו במילוי הארץ מפה אל פה בפסילים ובגילולי ע"ז בשם "חופש דת". ואכן, צרה היריעה מלהכיל את העיוותים בהם מלאה וגדושה מגילת העצמאות. המגילה עצמה נחתמה בידי שונאי יהדות מובהקים כדוגמת הקומוניסט מאיר וילנר וכגון יצחק גרינבוים, הידוע לשמצה כמי שבעת השואה עמד בראש וועד ההצלה ועשה מאמצים כבירים על מנת למנוע סיוע והצלה מיהודים שעמדו על סף השמדה, כאשר בנו אליעזר תיפקד באותו זמן כקאפו אכזרי במחנה ההשמדה אושוויץ, לפי עדויות הניצולים. לא נפקד בה גם מקומו של נשיא המדינה הראשון חיים וייצמן, שערב השואה האיומה הפטיר: "מליוני יהודים אלה אבק-אדם הם על גלגלי ההסטוריה ואפשר שיצטרך להיזרות ברוח, אין אנו רוצים שינהרו לארץ ישראל, אין אנו רוצים שתל-אביב שלנו תיהפך לעוד גטו בזוי" (מובא בספרו של הסופר היהודי-אמריקאי בן הכט).

יום העצמאות לא נקבע בתאריך יום סיום מלחמת השיחרור בה אכן נעשו ניסי הצלה כבירים ליישוב היהודי בארץ ישראל. יום ה' באייר נקבע בידי הכנסת כחג עצמאות חילוני, אזרחי, המעתיק חגים דומים בקרב אומות העולם –  ומציין את היום בו חתמו מרשיעי ברית ושונאי יהדות מובהקים על מסמך הנוגד את תורת ישראל והמעוות את דברי הנביא כדי להתאימו לנראטיב "זכויות האדם" המצוי בקרב מדינות העולם המערביות המודרניות.


למה לא להשתתף בחגיגות יחד עם כל בני המדינה ומוסדותיה, הרי לא על זה נאמר "כל הפורשים מדרכי ציבור"?

שלשה היו באותה עצה: בלעם, ואיוב, ויתרו, בלעם שיעץ – נהרג, איוב ששתק – נידון ביסורין, יתרו שברח – זכו מבני בניו שישבו בלשכת הגזית (סוטה יא.)

חז"ל מחדשים חידוש מפליא: יסורי התופת הנוראייים של איוב לא נפלו עליו אלא כעונש על שישב בעצה אחת עם בלעם, ועל אף שלא עשה כמעשיו, אלא שתק בלבד! בניגוד לאיוב, יתרו זכה שצאצאיו ישבו בלשכת הגזית בגלל שברח משם וסירב להשתתף במושב אחד עם רשע שיעץ להרע לבני ישראל. מה היו אומרים היום? יתרו אנטי-ממלכתי, מתבדל וקיצוני. שהרי אם היה נשאר, יכול היה להצביע נגד עצתו של בלעם ובכך לנסות להפוך את גזרת פרעה על פיה, "להפוך את הטומאה לקדושה" ו"להשפיע מבפנים".

עוד אמרו חז"ל:


מעשה באגריפס שמשחוהו ישראל מלך עליהן, וכיון שהגיע מוצאי שביעית לקרות המלך בספר תורה, עמד הוא וקרא ושבחוהו חכמים וכיון שהגיע ללא תוכל לתת עליך איש נכרי זלגו עיניו דמעות, ענו ואמרו לו אל תירא אגריפס אחינו אתה אחינו, מאותה שעה נחתם גזר דין על אבותינו לגלות מפני שחינפו (מדרש תנאים)

עם ישראל נענש על כך שחכמי ישראל החניפו לאגריפס המלך ועם ישראל אמרו לו "אחינו אתה". אבל הרי אגריפס לא היה רשע כלל! אגריפס היה מלך טוב! אלא שמכיון שנוצרה מראית העין שחכמי ישראל מקבלים את המצב הנתון בו יש מלך שמונה בניגוד לדעת תורה -  זה דבר פסול,  ונאמר בירושלמי שהרבה חללים נפלו באותו יום שהחניפו לאגריפס. ואם אסור לתת מראית עין של לגיטימיות לשלטון של מלך צדיק ואוהב תורה שהליך מינויו היה פסול להלכה, קל וחומר בן בנו של קל וחומר שאסור לתת מראית עין של שיתוף פעולה עם משטר שמרגע הווסדו מחרף מערכות אלוקים חיים, רואה לעצמו זכות לחוקק חוקים נגד התורה ואף מיישם זכות זו חדשות לבקרים. ואיך נוכל לחגוג חג שעיקר תכליתו אינו אלא ציון התאריך בו חתמו יצחק גרינבוים וחבריו על מגילת העצמאות המסלפת את תורת ישראל להתאימה לחוקות הגויים?


האם מראית העין זו סיבה מספקת? הרי אנחנו עושים הכל לשם שמים ועל מנת להודות לקב"ה!


עניין מראית העין הוא יסוד גדול מאוד בתורה. מטרת הבריאה היא המלכת מלכות שמים על הנבראים, ואם על ידי מעשינו, גם אם הכוונה היא הקדושה והטהורה ביותר, נוצר רושם בקרב אומות העולם שאנחנו שותפים עם רשעים שמבזים את תורת ישראל, יצא שכרינו בהפסדינו. רבינו יונה בפרושו על המשנה במסכת אבות שאומרת "ואל תתחבר לרשע", כותב: "כל המדבק לרשעים אף על פי שאינו עושה כמעשיהם – נוטל שכר כיוצא בהם". ובאורחות צדיקים כותב:

…ואסור להתחבר עם רשע בעסקי העולם, שנאמר "בהתחברך עם אחזיהו פרץ ה' את מעשיך"ואפילו לדבר מצוה אסור להתחבר לרשע, שנאמר: "אל תקנא באיש חמס ואל תבחר בכל דרכיו", ואמרו חכמים: אל תתחבר לרשע – ואפילו לדבר מצוה.

תוכחת הנביא ליהושפט היא נדבך חשוב בהבנת יחסינו לשלטון המנוגד לתורה. מנגד להוגי דעות בני זמנינו המביאים את שבחו של אחאב במלחמותיו נגד הגויים ומצדיקים בכך את השלטון הנוכחי, הנביא קובע שהתחברותו של יהושפט לאחאב לצורך אחת המצוות הגדולות בתורה, מלחמת מצווה נגד אויב גוי, הינה אסורה ומהווה עבירה! יתרה על זאת, יש המפליגים לעשות ומלמדים זכות על משטר מלכות אחאב בהשענם על מה שאמרו ז"ל שהיו עובדים ע"ז ונוצחין במלחמה על שלא היתה דילטוריא ביניהם. ונעלם מעיניהם שאמרו ז"ל בירושלמי פאה: וכל עמא ידעין ולא מפרסמין למלכא – עובדיה הנביא החביא את נביאי ה' והעם לא הלשין למלך אחאב. ואין זו כי אם קטגוריה על אחאב וממלכתו הרשעה.

התחברות לרשע לצורך מצווה אסורה, ולא רק משום החשש שבסופו של דבר יחבור אליהם גם לדבר עברה –שהרי מדברי רבי יונה אף שאינו עושה כמעשיהם הדבר אסור, אלא בעיקר משום יסוד מראית העין של הצדקת הרשעים וחילול השם הנוצר כפועל יוצא של מראית העין.

אי איפשי לסיים בלא עצת קום עשה – אפשר כי על חכמי ישראל אשר אינם משועבדים לשלטון, לקבוע יום הודיה ושמחה נפרד על נס ההצלה במלחמת השחרור לפי ההלכה ובהתאם למסורת. ויותר חשוב מכך: על כל אחד מאיתנו מוטל לפעול ביתר שאת ויתר עז להקמת מלכות ישראל בעלת יסודות מתוקנים, החלש יאמר גיבור אני ויתחזק ישראל לקדש את השם בתרומת חלקו לממלכת כהנים ועם קדוש. אז ורק אז נוכל לומר בהודיה "הללו עבדי ה'" – ולא עבדי הדמוקרטיה המערבית.

אנחנו לא חוגגים את יום העצמאות כי המדינה מושלמת..אביה7

או מתנהגת בצורה טובה.. או שהעקרונות שלה טובים..
ההודיה היא על עצם זה שיש לנו מדינה.


וממש אין לי כוח לנהל על זה דיון חופר!


הנה תקרא: http://www.rabbikahane.org/ArticleView.aspx?id=256

איייי הכהניסטים של היום.. לא מה שהיה פעם...

אנחנו לא כהניסטיםטוביה2

בכול הנוגע למדינה ניתן לובר בברור

 

 

הרב כהנה טעה!!!

התכוונתי לפותח השרשור, לא לכל תושבי הפורום..אביה7
עבר עריכה על ידי אביה7 בתאריך ל' ניסן תשע"ב 11:56
ומי זה הרב כהנה?!
חחח בדיוק!!! אביה- העם איתך אוריין


מודים לה' על המדינה,דוסית גאה!

ותוך כדי מבקשים ממנו להעיף את כל הרשעים בממשלה ...

רק בממשלה?יזהר
שקר וכזבorenzauda

"יום ה' באייר נקבע בידי הכנסת"

יום העצמאות נקבע  ע"י הרה"ר.

הרבנות הראשית נספחה עם הזרם, לא היא קבעה.משכנות הרועים
רגע.orenzauda

1. הרה"ר קבעה יום זה. יפתח בדורו כשמואל בדורו!

2."שלשה היו  באותה עצה" - אני מסרב לענות לטיעון כ"כ מטומטם.

3.בספר של הרב טייכטל, מחייב חיבור עם רשעם לצורך  המצווה של יישוב הארץ. הלכה כתבראי.

4.בחנוכה אומרים הלל בברכה למרות שחזרה מלכות ישראל שהוציאה את רבני ישראל להורג (ינאי המלך, ברכות פרק 6).

5.  בחנוכה אומרים  הלל למרות ש20 שנה אחרי זה המשיכו להילחם.


קיצור, הרצי"ה שהיה גדול הדור הקודם  ("ראיתי בני עליייה והן מועטים. אם 2 הן, אני ובני הם",רשב"י/הרב קוק), אמר "אמונה איננה ספיקות"

http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=2022

סעיף י'.

בלי להתייחס לכל זה, מי שקבע את התאריך היתה המדינה.משכנות הרועים

 

והמן קבע את התאריך של פורים.orenzauda

האם בן גוריון גרוע ממנו?

וגם פרעה את של יציאת מצריםorenzauda


די קיצוני לקרוא לבן גוריון פרעה והמןאנונימי (פותח)

אבל אני דן אותך לכף זכות.

רבנו משולם ראטהorenzauda
עבר עריכה על ידי orenzauda בתאריך א' אייר תשע"ב 16:40

הנה אין ספק שהיום ההוא [ה' אייר], שנקבע על ידי הממשלה וחברי הכנסת [שהם נבחרי רוב הציבור] ורוב גדולי הרבנים, לחוג אותו בכל הארץ זכר לנס של תשועתנו וחירותנו, מצווה לעשותו שמחה ויום טוב ולומר הלל" (שו"ת קול מבשר ח"א כא)


תגובה עניינית  תתקבל בברכה.

אגב, מיעוט גדולי הרבנים שהתנגדו הם אשכנזים. עריכה:  רובם. חוץ מהרב מוצפי זצ"ל ועוד

וכתב בעל הישועות מלכו, בעניין היתר מכירה:"בדבר השמיטה, תמה אני, והלא למכור את הקרקע, היתר פשוט הוא, ובפרט כי גדולי רבני ספרד,(כונתו להגאון הרב אלישר), אשר צפורנם עבה מכריסם של חכמי אשכנז, הם מתירים שיעבדו הנכרים בשביעית על ידי מכירה, ואיך נוכל לעשות את תורתם פלסתר"


מכיון שאתה קורא לבן גוריון פרעה והמןאנונימי (פותח)

והמאמר דלעיל מוכיח שאין כל היתר הלכתי להשתתף עם רשעים אפילו לדבר מצווה,

אזי ששיתופם של חברי הכנסת ושרי הממשלה עם הרבנים הגדולים זהו איסור גמור.


ואם נשתכחה ההלכה מרבנים גדולים ונמצאו עוברים על איסור חמור של חילול השם מפאת עוונות הדור, באותו היום צריך ללבוש שק ולצום.

לחגוג וודאי שלא.

תוכל להצביע, היכן קראתי לו פרעה והמן?orenzauda

ב"אם הבנים שמחה" 

מחייב הרב טייכטל חיבור עם חילונים וזאת לאחר שפעם היה חרדי קיצוני.

יש לו שם איזה חשבון הלכתי מעמיק.

אתה לא יכול לדחות את רוב גדולי ישראל עם מימרת חז"ל אחת, הם ידעו אותה.

הם גדולים מיהושפט?אנונימי (פותח)אחרונה

אליו כוונה תוכחתו המקורית של הנביא.

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך