תודה.
קטע-ניצול זמןטל=]
תודה.
יש סיפור ידוע עך חולה סרטן בשם ערן..יהודיה גאה=]
"אלה תולדות חיי..."?ת*ל!ש
לא. המכתב של ערן ואודי. אחד החזקים..פגזניקית גאה!
ויש גם אתזה שהוא רץ ואז עושים "לאן בעצם אתה רץ??" אני יכולה להעלות אתזה מהאתר של אריאל. רק תבקשו.
לא,לא לזה התכוונתי..טל=]
יש גם את ההוא ערכו של הזמן... זה זה?ת*ל!ש
מאיפה הבאת את השרשור הזה?????לבן כההאחרונה
המכתב של אוודי-חנה זלדה 2
החניכות שלי ממש התרגשו והקשיבו בשקיקה לכל מילה ומילה..
ולכי תדעי אם הם שינו משו בצורת ההתנהגות שלהם..
כן!טל=]
אבל בכל מקרה הסתדרתי..תודה.טל=]
אני רווצה תקטע הזה..חנה זלדה 2
הנה זה בא...חחחמסטולה!!!
יום אחד מנחם הרגיש קצת כאבים ברגל. הוא אמר לעצמו שזה יעבור. אבל אחרי שבוע הכאבים לא עברו ורק התגברו והוא סיפר לדליה. דליה מאוד נבהלה ורצה עם בעלה מנחם לבית חולים. הרופא בדק אותו ואמר שהוא צריך לעשות ניתוח, מפני שמצב הציפורן ברגל מאוד חמור. דליה חיכתה בחוץ, ומנחם עלה על שולחן הניתוחים. רגע לפני ההרדמה, הוא שמע את הרופאים מדברים בינהם. בין השאר הוא שמע אותם אומרים- האיש הזה במצב אנוש, אין, יש לו אולי חודש לחיות. והוא נרדם.
למחרת הוא התעורר מהניתוח וזכר את מה שהרופאים אמרו- שהוא מן הסתם לא היה אמור לשמוע.. הוא שקע בדיכאון. הוא אמר לעצמו: מה הטעם לחיים שלי? רק חודש? מה כבר אפשר להספיק בחודש?!
הוא ישן כמה שעות וכשהתעורר ישבו ליד מיטתו אישתו וילדיו. הוא הסתכל עליהם ואז החליט שחודש זה הרבה זמן ובחודש הוא יכול להספיק הרבה דברים. הוא החליט שהוא הולך לנצל את הזמן שנשאר לו, לנצל כל רגע.
והוא באמת עשה את זה. כל בוקר הוא זינק במרץ עם הזריחה. אכל בנחת ארוחת בוקר עם אישתו וילדיו ושלח אותם לבית הספר בשמחה. הוא הלך לעבודה וניצל שם כל רגע. הוא חייך לכל מי שהיה בסביבתו והתייחס מאוד יפה למזכירה.הוא יצא עם משפחתו לטיול גדול, כמו שתמיד חלם וביקר במקומות שתמיד סיקרנו אותו. הוא עשה דברים שכל החיים רצה לעשות, אבל דחה אותם. הוא קפץ באנג'י, אכל במסעדה תאילנדית, הלך לראות את הזריחה באילת ולמד לנהוג באופנוע. הוא בילה כמה שאפשר עם הילדים, ישב ודיבר איתם, שיחק איתם והכין איתם שיעורים. הוא בילה זמן עם אישתו והלך לבקר את כל הדודים שלו. הוא קרא מלא ספרים שאף פעם לא הספיק לקרוא וראה סרטים שאף פעם לא היה לו זמן אליהם. הוא נזהר מאוד לא להתעצבן ולא לכעוס וכשהרגיש שזה בא לו- אמר לעצמו: את הרגעים האחרונים שלי אני אבזבז על כעס?! הוא השתדל להיות הכי טוב שאפשר.
ואז הגיע השבוע האחרון. מנחם נכנס לאטרף כדי להספיק דברים. הוא בקושי ישן, כי חבל על הזמן. כל רגע היה לו חשוב.
הוא נזכר בדברים שהיה לו חשוב לעשות. הוא התפייס עם חבר ילדות שרב איתו פעם בכיתה ה', ושלח מכתב סליחה למורה שלו מכיתה י"א על שהפריע לה. הוא קנה מחברת ומילא אותה במחשבות ורעיונות שהיו לו כל החיים אבל הוא אף פעם לא התייחס אליהם. במחברת הוא גם כתב דברים שרצה לומר לילדיו כשיהיו גדולים, ודברים שרצה שיזכרו ממנו אחרי מותו.
הוא תרם כספים למלא מקומות והלך לבקר בקברי צדיקים.
הוא ניצל כל שנייה של זמן!
היום האחרון לחייו הגיע! מנחם לא זז מהבית ורק היה עם דליה והילדים.
אנשים באו לבקר אותו ולשבת איתו, בעצם- להיפרד ממנו, אבל הוא לא הרגיש עצוב. כשהלך לישון ידע, שכנראה הוא לא יקום מחר בבוקר. הוא חשב לעצמו כמה זה נורא, אבל הרגיש שהוא שלם עם עצמו, בחודש האחרון הוא הספיק יותר ממה שעשה כל חייו. הוא עצם את עיניו.
בוקר. מנחם פקח את עיניו וראה את השמש בחלון. אשתו עדיין ישנה. פתאום נזכר. הוא לא אמור להיות פה! הוא בכלל לא היה אמור לקום בבוקר!! מנחם ואשתו הלכו לבית החולים, כדי להבין מה קרה.
הם נפגשו עם הרופא שניתח אותו לפני חודש ומנחם סיפר לו מה ששמע. הרופא התפלא- סה"כ זה היה ניתוח פשוט ברגל! הוא ניסה להיזכר למה מנחם מתכוון. ואז הוא נזכר שבזמן הניתוח של מנחם, במיטה הסמוכה ביצעו ניתוח לחולה אחר, חולה שבאמת היה מצבו אנוש. הוא הסביר זאת למנחם.
מנחם שמע והתרגז. כל החודש האחרון הוא חי כאילו שאלו רגעיו האחרונים ובסוף מסתבר שהכל היה סתם.
לא. זה לא היה סתם. מנחם חשב והבין שהחודש האחרון לימד אותו משהו חשוב מאוד. הוא ראה עד כמה החיים יקרים, ושאפשר לנצל כל רגע בזמן הקצר שלנו. הוא למד לא לדחות דברים לאח"כ כי מי יודע מה יהיה- אלא להשתמש בזמן שיש, ולעשות כל מה שרוצים וצריכים. הוא למד לנצל כל רגע בחייו.
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
תלוירעות שרהאחרונה
בנטיעות וכזה נראה לי שכן
במחנה יש משהו נפרד
אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה
יש למישו אולי?
קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת
לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?
לכיתה ואחי אהוביה
חלק ממערך בת מצוה
באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי..
צ'אט ג'יפיטיזיויק
להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:
חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)
מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.
דקה 1-2: שאלה פותחת
שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"
תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).
דקה 3-5: סיפור קצר
ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."
שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"
דקה 6-10: דיון קצר
שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"
עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.
חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)
מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.
דקה 1-2: הסבר קצר
אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."
דקה 3-8: פעילות קבוצתית
חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.
תן לכל קבוצה משימה:
קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.
קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.
קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).
כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.
דקה 9-10: שיתוף מהיר
נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).
חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)
מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.
דקה 1-3: דבר תורה קצר
אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."
דקה 4-7: פעילות אישית
תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."
תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.
דקה 8-10: סיום מעודד
אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."
סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).
הערות למנחה:
שמור על אווירה קלילה ומכבדת.
התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.
הבא דף ועטים לפעילויות.
אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.
בהצלחה!
צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה
אני ממש מסכימה איתך..
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכני
אחי אהוביה
לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמח
אחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז
חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)
מדשיותאנונימי (פותח)
טוב נושא קשוח אז ככה..
בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה).
אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.
עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.
עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית
קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?
תשחרר. לא בידיים שלךמשה
סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades
מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו
במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה.
סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז
מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות
צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש
רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?
וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)
ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)
תודה רבה!