התפרסם החומר לשנה הבאה..
מי ניגש?
התפרסם החומר לשנה הבאה..
מי ניגש?
אין את יהושע יז-יח...
1. יש את כל נחמיה- מה שמוסיף כמה רשימות חביבות.
2. יש להם טעות כלשהי- כתוב את החומר ביחזקאל בשני שלבים נפרדים.
3. זה מעניין שהכניסו כ"כ הרבה מהתורה כבר בבית ספרי...
4. וגם זה שהורידו את תחילת בראשית...
5. חומר מעניין.. תתחילו לחרוש!
אין שלב ארצי מקדים.. מכל מחוז עולים רק שניים (די מלחיץ.. מחוז ירושלים....דווקא אם זה היה השנה זה היה יותר נחמד .......)
אם אני לא טועה מה שהעתקת זה היה פחות או יותר החומר של הארצי מקדים של שנה שעברה ואין אותו השנה.. (חוץ מביחזקאל שהיה טיפה שונה).
מוזר אין במחוזי השלמות פסוקים בכלל ומשלי יש רק בעולמי.. וגם עזרא ונחמיה יש רק לארצי מסכם אבל זה נראה כאילו הארצי מסכם הולך להיות שלב קשה כי מתווסף בו הרבה חומר וחומר קשה.. בנחמיה שי את הכל זה אומר שזה הרבה ללמוד רשימות.. ובקשר לאיוב- צריך לדעת את זה בע"פ, נכון?
רק שני נביאים אחרונים (מבחינת הסגנון-יונה לא בסגנון של נביאים אחרונים)-בשלב המחוזי..
מעניין נצטרף ללמוד תורה חזק.. האמת שאני שמחה
(אמנם זה אומר שלבנים יש יתרון כלשהו עלי אבל אני גם רוצה לדעת יותר תורה ממה שאני יודעת עכשיו).. אין את פרקים א-יא בבראשית זה אומר שאין כמה רשימות קשות..

וזה החומר:
| א. |
לחידון הבית ספרי בראשית: פרקים יב'-נ' שמות: פרקים א'-כד' ,לא'-לד' ויקרא: פרקים יט', כג', כד',כה' במדבר: פרקים י'- יז',כ'- כה', כז', לב' דברים: פפרקים כ'- כז', כט'- לד' יהושע: פרקים א'-יא', יד', כב'- כד' שופטים: כל הספר רות: כל הספר |
| ב. |
לחידון המחוזי – תוספת לנ"ל שמואל א': כל הספר שמואל ב': כל הספר מלכים א': כל הספר מלכים ב': כל הספר ישעיה: פרקים א'-יב', כה'- לה', ס'- סו' ירמיה: פרקים א'-ב', יא'-כג', ל'- לג' יונה: כל הספר |
| ג. |
לחידון הארצי המסכם – תוספת לנ"ל הושע: פרקים א'- ו', יא'- יד' עמוס: כל הספר חגי: כל הספר תהילים: פרקים א'- ב', יט'- ל' איוב: פרקים א'-ב', לח'- מב' עזרא: פרקים א', ג', ז', ט', י' נחמיה: כל הספר דברי הימים ב': פרקים יז'- לו' |
| ד. |
לחידון העולמי – תוספת לנ"ל יחזקאל: פרקים יז'- כ',כז'- כח' ,לג'-לד', לו'-לז' מיכה: כל הספר זכריה: כל הספר מלאכי: כל הספר צפניה: כל הספר משלי: פרקים כ'- לא' |
אפשר לעשות שאלות על פי הרשימה, נעשה חידונים על הבית ספרי ועל המחוזי לפי ההתקדמות, כל אחד יכין שאלון ויעלה אותו מהוחמר של השלב.
חומר קטן יותר.. כי זה ממש עוזר ללמוד יסודי כשיש כל שבוע חידון על חומר מסוים..
מכל זרם: אחד ממלכתי ואחד דתי..
וזה באמת לא מעיד על ידע.. תחשבו שהשנה בארצי מסכם: עלו שניים ממחוז דרום.. אם היה עולה אחד אבשלום אל היה עולה למרות שהוא ממש טוב זה באמת לא הגיוני.. צריך לתת הזדמנות יחסית הוגנת.. ככה זה ממש מתבסס על הרמה של המחוזות ואין סיבה שטובים ידפקו כי הם במחוז קשה..
רק מקום ראשון עולה? יותר קשה מהעולמי...
אולי הצפוניים ינצחו השנה את הירושלמים, עוד ניפגש!
זה ממש (ממש ממש ממש) לא טוב ולא הוגן.
זה אומר שממחוזות קשים (כמו ירושלים, לדוגמא) יש מלכתחילה סיכוי למיעוט שבמיעוט שבמיעוט של אנשים.
לדעתי זה ממש טוב שיחסית יש הרבה חומר בתורה כי לפעמים יש הרגשה שת'כלס רוב רובו של החידון הוא על הנביאים ועל הכתובים ולא על התורה שהיא הדבר האמיתי... (סליחה על הניסוח...
)
זה מה שכתבתי..~מישי~לדעתי תורה זה משהו שלומדים כל שנה ולומדים גם בביה"ס, ולכן הייתי שמחה אם במקום ללמוד ויקרא (שחוץ מלקרוא את זה כל שנה, למדתי (למדנו..)את זה גם בכיתה ה' וגם בכיתה ט') שיש לרובנו די מושג לגבי התוכן שלו , היו שמים פרקים מ'חבקוק' או ספרים אחרים שלא יוצא כל כך להיתקל בהם..
בשלבים המוקדמים ולא שמים הרבה רק בעולמי.. וגם אם היו שמים עוד כמה מתרי עשר. הענין הוא שזה לא שיש פחות נביאים אחרונים מהחומר הקודם אלא פשוט יש פחות מהם בשלבים המוקדמים..
ובקשר לתורה- נכון ויקרא יחסית יודעים טוב (במיוחד פרק יט שלומדים ממש ממש באריכות בכיתה ט') אבל גם אני יכולה להגיד שנגיד את פרק כה' שנה שעברה למדנו בחפיף שניה לפני המבחן הארצי והשנה למדתי אותו כמו שצריך (כי לא זכרתי לפני כן את כל הענין עם גאולת השדות איך בדיוק זה הולך..,) ועכשיו אני כן יודעת אחרי שלמדתי את זה..
ודברים אני בטוחה שלא כל מי שפה יודע את הפרקים האלה מדברים טוב וזה שקוראים כל שנה זה לא אומר שיודעים טוב... (חוץ מאולי את ברכות יעקב...
) ואני מניחה שגם לא כולם פה יודעים את האזינו בע"פ וזה דבר שכדאי לדעת בע"פ (בטח יש כאלה שכן אבל לא כולם..)
בקיצור גם את התורה שקוראים כל שנה בשבתות זה לא אומר שיודעים אותה טוב ואני אישית ממש התקדמתי בידיעה של הפרשות שהיו בחומר של החידון..
עד כמה זה יהיה אפשרי/ריאלי להשתלב בחידון, אם אני מסיימת בגרויות רק ביום חמישי?
(השבוע סה"כ יהיו/היו 3)
וכמה זמן זה יקח לי בהחשב בזה שאני ארצה לעשות את כל מה שלא יכלתי בחודשים האחרונים, שלא כולל רק לימוד בקיאותי של תנ"ך?
בכללי ויקרא זה די קל (צריך לשים לב לכמה הבדלים בפרשת המועדות ולכמה הבדלים בין המצוות ופרק כה' הוא טיפה קשה להבנה אבל לא ממש)
דברים זה יותר מסובך צריך לשים לב להבדלים בין מצוות וכו'. לי אישית לקח הרבה זמן ללמוד אותו ואני למדתי אותו רק פעם אחת בלי לרשום לעצמי הבדלים והשוואות.
בכל מקרה זה אפשרי- את יכולה ללמוד מחמישי עד ראשון ולעשות ביום ראשון בערב. אם לא- את יכולה להצטרף לחידון הבא..
(בעיקר בגלל שאני לא רוצה ללמוד כל היום, אני גם ככה נגשת לפחות בגלל שאני חייבת הפסקה.)
השאלה היא בעיקר לגביי החידון הבא.
בס''ד
יאללה, תתחילו ללמוד וה' יעשה הטוב בעיניו!!!
בהצלחה ובהנאה
~מישי~אגב אני חושבת שהאנשים בפורום ברמה גבוהה ולכולם יש סיכוי..
אני חושבת שהרעיון לא טוב ופוגע במטרת החידון אבל זה מה יש וכנראה זה לא ישתנה אז בנתיים נתחיל ללמוד. לפחות החומר הוא ממש טוב
בע"ה
אבל זה הכל עניין של מזל........... אם פתאום יהיה איזה מישהו תותח במחוז שלך........
לדעתי..
הרמה הממוצעת של מי שעולה לפומבי לדעתי גבוהה יותר בירושלים מבשאר המחוזות שוב יכול להיות שאני טועה אני לא מכירה מספיק את שאר המחוזות.. (השנה הכי נמוך היה 36 והיו 3 עם 48, היו גם 46,45,44.. ושנה שעברה עלו 12 עם 46, 3 עם 48, ו3 עם 50 לפומבי).
אבל תמיד יכול להיות שההכי תותחים יהיו במקום אחר וזה גם מה שקרה השנה ושנה שעברה. (אבל גם השנה רק מחוז דרום היה יותר טוב מירושלים..וגם המקום שלישי של ירושלים היה יותר גבוה מהמקום שלישי בכל המחוזות האחרים).
סורי על הפילסוף יכול להיות שהרמה של מחוז ירושלים הולכת ופוחתת (ובכל זאת אני יכולה לגונן על המחוז..)..
בכל מקרה צריך ללמוד טוב וגם אז אין לדעת.. בעז"ה יהיה טוב!
אמרתם שהשנה עולים שני נציגים ממחוז(אחד מממלכתי ואחד מהממ"ד) , כמה עלו עד עכשיו?
אפשר להציע להם שישריינו את אלו שזכו במקום הראשון בכל מחוז שיעלו אוטומטית לארצי(וכך יהיה ייצוג לכל מחוז כמו שהם רוצים),ובין אלו שזכו במקומות השני והשלישי יעשו חידון בכתב שיקבע מי מהם יעלה לארצי?
השאלה היא האם הם יכולים לעלות לארצי מסכם יותר מ12 מתמודדים סה"כ מהממ"ד והממלכתי.. (כי זה גם בשידור של הטלויזיה אז יש להם מגבלות של זמן... ויותר מ-12 מתמודדים זה די ארוך.. )
בכל מקרה אפשר להציע את זה- זה נראה לי רעיון מצוין. אפשר גם את החידון שקובע מי עולה לארצי מסכם לעשות מיד אחרי המחוזי ואז ישוו בין הציונים ויגידו מי מהמקומות שני-שלישי עולים. (נניח לעלות חוץ מה-6 המשורינים מכל זרם עוד 3 בעלי הציון הכי גבוה במבחן זה).
אילת שלחת להם כבר מכתב? יש לך למי לשלוח?
ראשון בארצי מקדים לעולמי (כשהארצי מסכם היה ביחד הממ"ד והממלכתי..) אז דוגרי אני מציעים להם משהו שהם עשו בעבר בצורה קצת שונה... ואת המטרה שלהם משרת וגם את המטרה שלנו אז אם לא יהיה בעיה של מספר אנשים בחידון הארצי מסכם אני חושבת שזה מאוד הגיוני. (חוץ מזה שהחוזר מנכ,ל כבר פורסם ויכול להיות שהם לא ירצו לעשות שינויים במבנה החידון).
חשבתי שיש רק ארבעה..
דרום,ירושלים,מרכז,תל אביב,חיפה וצפון.
לא העפלתי לשלב פומבי, כמו רוב המתמודדים. כמעט כולכם לא תהיו חתני תנ"ך עולמיים. וגם מי שכן יצטרך לקרוע את עצמו בשביל זה. בכל זאת, לא מתחרט על הדרך שלי בחידון. למה? לפני כשלוש שנים התחילה מהפכה בקרב מתמודדי החידון, ו... הם התחילו להכיר אחד את השני! ומה יש לומר, מתמודדי חידון התנ"ך הם נוער איכותי ביותר שאני גאה להיות חלק ממנו. אני ממליץ להשתתף בחידון ולו בשביל להתחבר לאנשים המדהימים האלה.
בקבוצה הזאת רוב האקשן קורה. כאן תוכלו להתעדכן לגבי החומר לחידון, תוכלו להכיר חידוניסטים אחרים, ואפילו להגיע לאירועים פיזיים עם חברים מהחידון!
אני ממליץ במיוחד (מי שמזהה מי אני, תתעלמו משם המשתמש. הוא מלפני כמעט עשור)
למישהו יש טבלה של ביטויים תנכיים דומים ושיטות לזכור אותם?
תודה נהרה(שם בדוי)
האם השתתפות במחנה לפני החידון העולמי היא חובה?
הבן שלי מתלבט אם להתחיל ללמוד בגלל שלא מתאים לנו מחנה מעורב...
יש תקדים למישהו שלא השתתף במחנה?
בפועל יש תקדים שנתנו לצאת באמצע המחנה אחרי הפעלת לחצים כבדים של ההורים
אבל לא הייתי בונה על זה
מי אמר למי:תנו לה את הילוד החי והמת אל תמיתהו
מי אמרה: "אל תראי כי גם זה לך בן?"
לעבור ולהכות את בני עמון, אבל אני לא בטוח...
מי מצטט בדבריו נבואת נביא לכם ישראל עם שמו, "...היה ניבא בימי... לכן..." ?
(נדמה לי שזו אחת הפעמים הבודדות בתנ"ך, אם לא היחידה, שיש ציטוט ישיר עם שם הנביא...)
למי שלא מכיר את הפורמט:
אחד שואל שאלה, ואז הבא בתור עונה את התשובה (לא בכותרת! למניעת ספויילרים) וכותב שאלה משלו, הבא אחריו גם עונה, ושולח שאלה חדשה.
וכן הלאה וכן הלאה.
אתחיל:
מי כונה "לוטש כל חורש נחושת וברזל"?
תובלקין
מי ביקש סליחה על חטא עתידי?
(שאלה ששאלו אותי בזמנו)
מי כונה איש האדמה?
נוח
מי מצא את היֵמים במדבר והיכן מצאם?
ומי הזכיר בדבריו "זרע חומר"?
באיזה ספר לא נזכרת המילה ׳אמונה׳: ישעיהו, יחזקאל, דברים, שמות?
מי שעונה על השאלה שואל שאלה חדשה ~
מתחילה במשהו יחסית קל
מי היכה בבזק עשרת אלפים איש?