אני אישית מרגישה שקצת הגזימואילת.

כשמרשים רק למתמודד אחד מכל מחוז לעלות.

 

אני שוקלת לכתוב עצומה באינטרנט, אבל כנראה עדיף שאני קודם אשלח להם אימייל.

 

לפני שאני שולחת אותו, לכתוב אותו כאן כדי שתגידו לי מה כדאי לשנות/להשאיר?

 

ואם הייתי כותבת עצומה, הייתם חותמים עליה?

עצומה ממש לא נראה לי רעיון טוב..~מישי~

יותר טוב לשלוח מכתב..וכן נשמח אם תעלי אותו קודם לפורום ונגיב עליו..

מכתב יכול באמת לעזור כי הם רואים באמת את דעת המתמודדים שזה מפריע להם (אבל בניסוח לא מקטר מדי.. אלא ניסוח יפה ונימוסי אחרת זה עלול לעצבן אותם..)

כמובן שבניסוח יפה ונימוסי -אילת.

גם אם הייתי מנסחת עצומה זה היה בסגנון יפה ונימוסי.

 

משהוא בסגנון של:

חידון התנ"ך, הוא העומד במרכז חגיגות יום העצמאות. החידון, מסמל את זה שהמדינה מושתתת על יסודות התנ"ך, וכו'.

 

ואז להעתיק את השורה שנתנאל ציטט ("אחת המטרות המרכזיות של מפעל חידון התנ"ך היא לעודד את ההתעניינות, את הלימוד ואת העיון של בני הנוער היהודי בספר התנ"ך כבסיס התרבותי של עם ישראל."), לכתוב איך שדרך החידון אנחנו רוצים לקנות את ידע התנ"ך ואהבתו.

 

כשרק אחד מכל מחוז עולה, זה אומר שהשלב המחוזי קשה הרבה יותר מהשלב הארצי מסכם. זה אומר שההכרעה לעולמי, מתבצעת בשלב המחוזי. ואז להרחיב בחלק הזה המון.

 

כשיש הרגשה שהחידון אינו הוגן, יש הרגשה של זילות בו. דבר זה מבטל המון ממטרותיו.

 

כמותכם, אנחנו רוצים שהחידון יצליח, שהוא יגשים את כל מטרותיו. הוגנות החידון, ההרגשה שיש סיכוי לעבור שלב, עירוב אנשים רבים יותר בשלבים המתקדמים, יסייע להגשמת מטרות החידון

מה שאת כותבת נשמע לי מצוין~מישי~

יופי באמת זה טוב וגם נכון ממש. 

למכתב או לעצומה?אילת.
מכתב~מישי~
לאחר עריכהאילת.

חידון התנ"ך, הוא העומד במרכז חגיגות יום העצמאות. החידון, מסמל את זה שהמדינה מושתתת על יסודות התנ"ך, ושהוא חלק מרכזי בתרבות הישראלית. החידון, שם את התנ"ך במרכז ההתעניינות של העם, ומלמד את הנוער שניתן להתחבר אליו.

 

"אחת המטרות המרכזיות של מפעל חידון התנ"ך היא לעודד את ההתעניינות, את הלימוד ואת העיון של בני הנוער היהודי בספר התנ"ך כבסיס התרבותי של עם ישראל."(מתוך חוזר המנכ"ל) דרך החידון אנחנו רוצים לקנות את ידע התנ"ך ואהבתו. אנחנו גם שואפים שהתנ"ך יהיה בסיס המרכז התרבותי של ישראל.

 

כשרק נציג אחד מכל זרם, עולה מכל מחוז, השלב המחוזי קשה הרבה יותר מהשלב הארצי מסכם. זה אומר שההכרעה לעולמי, מתבצעת בשלב המחוזי. זה אומר שמתמודד שמבחינת הידע היה מגיע למקום השני, לא יעבור את המחוזי, כי אתרע מזלו והיחיד בארץ שיודע את החומר יותר טוב ממנו - נמצא במחוזו שלו. זה אומר שמה שקרה בשנתיים האחרונות, בהם שני המתמודדים בעולמי הגיעו מאותו מחוז, לא יוכל להמשיך לקרות, לא כי הם אינם אלה שהכי בקיאים בחומר, אלא כי הוריהם החליטו לגור באיזור מסויים של הארץ.

 

פן נוסף שיתבטל, הוא הפן החברתי. אחד הדברים היפים ביותר בחידון, הוא הקשרים שנרקמים בין המתמודדים באמצעותו. פן זה, גורם לחידון להיתפס כמשהוא יפהפה, משהוא נכון. ביטול השלב הארצי המקדים, וכמובן העלאת מתמודד אחד בלבד מכל זרם במחוזי, פוגעים בכך משמעותית.

 

כשיש הרגשה שהחידון אינו הוגן, יש הרגשה של זילות בו. דבר זה מבטל המון ממטרותיו.

 

כמותכם, אנחנו רוצים שהחידון יצליח, שהוא יגשים את כל מטרותיו, שהם גם מטרותינו. הוגנות החידון, ההרגשה שיש סיכוי לעבור שלב, וכן עירוב אנשים רבים יותר בשלבים המתקדמים, יסייע להגשמת מטרות החידון.

אתם מוזמנים להגיב ולומר מה דעתכם.אילת.
נראה טובshcohen

ועדיף מכתב כי עצומה זה יראה כאילו אנחנו 'נגדם'

מישהוא יודע לאיפה אפשר לשלוח את המכתב?אילת.
אפשר להוסיף את הפסקה הבאהאילת.

קיים רצון בקרב משרד החינוך לאפשר לנציגי כל המחוזות להגיע לארצי. זה דבר יפה, רק שבצורה זו, זה מהווה אפליה מתקנת. השאלה היא אם מקום מגוריו של אדם מצדיק אפליה מתקנת בהיקף כזה.
 

אפשר לשנות את החידון כך שהוא יתן לנציגי כל המחוזות להגיע לארצי, מבלי לפגוע במתמודדים עצמם. אפשרות אחת, היא לעשות את החידון המקדים לפומבי. אפשרות נוספת, היא להעלות 12 נציגים מכל זרם לחידון הארצי מסכם. אפשרות שלישית, היא להעלות 9 נציגים, כאשר מעלים את כל מי שזכה במקום הראשון במחוז שלו, ואת שלושת האנשים בעלי הניקוד הגבוה ביותר שזכו במקום השני במחוז שלהם.

נראה לי כדאי להוסיף~מישי~

אני לא ודעת אם אפשרות שלישית היא ניתנת ליישום אבל בכל מקרה לא מזיק לרשום גם אותה. לדעתי תוסיפי את זה. ישר כח!

תרשמו להם את כל הטענות למה לא טוב שיהיה רק 1ישראל12-$

מה שאני כתבתי + אם רק אחד עולה אז פחות יבואו לחידון ותחפרו להם...

לדעתי כדאי להגיד להם:ארץ ושמים

בס"ד

 

שישוו את הנקודות של כל המתמודדים מכל המחוזות ומי שיודע הכי טוב יעלה. זה בכלל לא שאלה. כי למה מי שיודע יותר טוב מאחר לא יעלה? בגלל שאחד מהמחוז שלו יודע יותר טוב?

 

 

לדעתי את צודקת~מישי~

השאלה היא אם יש סיכוי שהם יקשיבו לנו. 

אם את רוצה את יכולה לראות את התגובה שלהם (של רחל מצוות מקראנט) בשירשור שנגע בנושא במקראנט: http://www.cet.ac.il/mikranet/bible-quiz/forum.asp

 

המצב הזה באמת לא טוביהודה סעדה

בייחוד שישראל במחוז ירושלים ואין לו כל כך סיכויים לעלות בגלל הרמה של המתמודדים, צריכים לעזור לו.חיוך

אני יעבור לצפון כדי לקרוע אותך ... חחח...ישראל12-$
חברה דברו לעצים ולאבנים הם לא ישנו את השיטה השנהישראל12-$

אין מה לעשות רק ללמוד.,...........

אולי אני אעבור לירושלים, לא נטריח אותךיהודה סעדה

ועל הדרך, דמות:אבן, מקל, נהר.

חח...אני עוברת לחיפה.. סתם..~מישי~

יעקב

תשובה נכונהיהודה סעדה

עוד חידה-נביא שניסו להוכיח שדבריו אינם נכונים(רמז-קשור לחודשי השנה, יש צורך בהבנה יותר מפשט הפסוקים).

התשובה לחידה שלייהודה סעדה

ירמיהו הנביא.

ירמיהו ניבא על חנניה בן עזור שימות באותה שנה, וכתוב שמת בחודש השביעי שהוא כידוע חודש תשרי מה שאומר שזו שנה חדשה, האם ירמיה טעה בנבואתו? אלא שהחביאו את גופתו ליום אחד והראו אותה רק בראש השנה כדי לנסות להראות שדבריו אינם נכונים.

יפה! לא שמעתי אף פעם את זה..~מישי~אחרונה

אני תמיד חשבתי שבשנה הזו זה אומר שנה מניסן עד אדר ולכן לא חשבתי שיש בעיה..

חידוניסט לשעבראני חי בשביל 42

לא העפלתי לשלב פומבי, כמו רוב המתמודדים. כמעט כולכם לא תהיו חתני תנ"ך עולמיים. וגם מי שכן יצטרך לקרוע את עצמו בשביל זה. בכל זאת, לא מתחרט על הדרך שלי בחידון. למה? לפני כשלוש שנים התחילה מהפכה בקרב מתמודדי החידון, ו... הם התחילו להכיר אחד את השני! ומה יש לומר, מתמודדי חידון התנ"ך הם נוער איכותי ביותר שאני גאה להיות חלק ממנו. אני ממליץ להשתתף בחידון ולו בשביל להתחבר לאנשים המדהימים האלה.


בקבוצה הזאת רוב האקשן קורה. כאן תוכלו להתעדכן לגבי החומר לחידון, תוכלו להכיר חידוניסטים אחרים, ואפילו להגיע לאירועים פיזיים עם חברים מהחידון!

אני ממליץ במיוחד (מי שמזהה מי אני, תתעלמו משם המשתמש. הוא מלפני כמעט עשור)

לימוד לחידון תנך📜📖

פעיל?כלתתנ''ךבעתיד

למישהו יש טבלה של ביטויים תנכיים דומים ושיטות לזכור אותם?

תודה נהרה(שם בדוי)

שאלה בקשר לחידון - מי שמגיע לשלבים הגבוהיםתְכלת

 האם השתתפות במחנה לפני החידון העולמי היא חובה?

הבן שלי מתלבט אם להתחיל ללמוד בגלל שלא מתאים לנו מחנה מעורב...
יש תקדים למישהו שלא השתתף במחנה?

בעיקרון חובהבוקר אור

בפועל יש תקדים שנתנו לצאת באמצע המחנה אחרי הפעלת לחצים כבדים של ההורים

אבל לא הייתי בונה על זה

תודה רבה!תְכלתאחרונה
שרשור שאלותקווהניק

מי אמר למי:תנו לה את הילוד החי והמת אל תמיתהו 

האמא האמיתית של התינוק ממשפט שלמה, מלכים.ה' אור לי.

מי אמרה: "אל תראי כי גם זה לך בן?"

המילדת (של רחל)בת סוד
מה היה התנאי בשביל להיות "לראש לכל ישבי גלעד"?
נדמה לימאריץאחרונה

לעבור ולהכות את בני עמון, אבל אני לא בטוח...


מי מצטט בדבריו נבואת נביא לכם ישראל עם שמו, "...היה ניבא בימי... לכן..." ?

(נדמה לי שזו אחת הפעמים הבודדות בתנ"ך, אם לא היחידה, שיש ציטוט ישיר עם שם הנביא...)

טוב, שרשור שאלות שבעז"ה יצליחחובה?

למי שלא מכיר את הפורמט:

אחד שואל שאלה, ואז הבא בתור עונה את התשובה (לא בכותרת! למניעת ספויילרים) וכותב שאלה משלו, הבא אחריו גם עונה, ושולח שאלה חדשה.

וכן הלאה וכן הלאה.


אתחיל:

מי כונה "לוטש כל חורש נחושת וברזל"?

נוסטלגיהאחו

תובלקין

 

מי ביקש סליחה על חטא עתידי?

(שאלה ששאלו אותי בזמנו)

אאלטחובה?
נעמן ביקש מאלישע? "אך בדבר הזה יסלח (נא)".


מי כונה איש האדמה?

....תות"ח!

נוח

 

מי מצא את היֵמים במדבר והיכן מצאם?

תשובהיהושפט13
ענה מצא את הימים במדבר ברעותו את חמורים לצבעון אביו.


ומי הזכיר בדבריו "זרע חומר"?

ישעיהותתן אחרית לעמך!

באיזה ספר לא נזכרת המילה ׳אמונה׳: ישעיהו, יחזקאל, דברים, שמות?

כולל הטיות?מאריץאחרונה
זהה הקשר של חגיקווהניק
לא בהקשר של חגי הנביא
#חזרנו - שרשור שאלות שנת התשפ"דיהושפט13
כל שאלה מתקבלת, אפילו החרושות ביותר!


בבחינת: "אפתח בכינור חידתי"


מי היה "אבי כל תופש כינור ועוגב"?

למה לפתוח אחד? יש אחד שפתחו לפני כמה ימיםחובה?
אין לי מושג, שיהיה מסודר...יהושפט13אחרונה
תענה על השאלה...
שרשור שאלותבת סוד

מי שעונה על השאלה שואל שאלה חדשה ~

מתחילה במשהו יחסית קל

מי היכה בבזק עשרת אלפים איש?

אולי יעניין אותך