למישהו יש משחקים ל"יום מים" בסניף?איתיאל קריספין
אל תעשה לי את זה! אין מים בכינרת! O: מה נראה לכם!?אנונימי (פותח)
הייתי שם שבוע שעבר ויש מים =)רפ"א
לא חייב להיות בזבוז..מירב707

לדעתי אפשר לעשות יום מים , 

אבל לא עם השפרצות וכל הביזבוזים למיניהם..

אפשר לעשות מישחקי מים שהמדריך קובע את כמות המיים הרצוייה..

יש עם זה בעיה ?

כן...זה עדיין בזבוז. למה החלטת שזה לא בזבוז?אנונימי (פותח)

בגלל שהמדריך החליט שפה זה רק 15 ליטר מים ולא 50? 

אתם חושבים שיש מים בכינרת אבל לא רואים כמה זה כבר פחות עמוק ממה שהיה

כמה מים ירדו, כמה מים התרחקו.

 

אתם חושבים שיש מים בכינרת כי כשאתם פותחים את הברז יש מים בשפע

שבסדר...אפשר לשלם את החשבון של המים

 

אבל את האמת? 

אין מים בכינרת, ואם נבזבז ונבזבז בעתיד לא יהיה כמעט בכלל. 

גם לפני 20 שנה אנשים חשבו להם בתת מודע יש מים בוא נעמוד מתחת לברז שעה, אבל בגלל זה היום חסר מים [חלק מהסיבה], אז עוד קצת ועוד קצת לסתם דברים והופ...אין

 

לא יודעת יש לי שריטה כל בזבוז של מים לסתם דברים - ובמיוחד בקיץ מחרפן אותי לגמרי.

אנשים לא קולטים כלום. 

יש משהו בדברים,אבלמירב707

Tני לא אומרת שאת לא צודקת , חלילה !!

אבל אני אומרת שכן , זה נחמד מדי פעם להוציא כמה בלוני מים ולעשות משחקי חברה..

ואם אפשר לעשות ערב חסיכה במים זה יהיה מעולה , ברור !!

אני אישית לא חושבת שיש עם זה בעיה שפעם אחת מדריך יעשה ערב מים (ולא יגזים בכמויות המיים..)

אני גם לא בעד לעשות "יום מים" בסניף,בת-ישראל-וציון

בנ"ע היא תנועה ישראלית, אחת הבעיות של האומה הישראלית היא משבר המים בישראל.

אפשר לעשות "יום מים" כמודעות למשבר המים, ולאחר מכן להוציא את הסניף לפעול להעלת המודעות גם בעיר\בישוב....

 

ואם אתם ממש מתעקשים.... אנא תיגמרו את זה במלחמת מים של שעה ולא יותר מיזה... (ואיך מתחילים אותה? מעמידים את כולם במעגל, מדריך עומד באמצע עם בקבוק, משפריץ על כולם בתנועה סיבובית, ואז כולם רצים למלא בקבוקים... ;) )

נו די עם "משבר המים"אברי

תתנו לאנשים להנות. אולי תשימו נילון נצמד על הכינרת שלא יצאו האדים???

 

 

 

מטרות. כל אדם עומד בתורו ליד קיר וכולם זורקים בלון מים כ"א ומנסים לפגוע...

 

 

 

חיי שרה עם בלון מים הדגל עם בלוני מיםרפ"א
אפשר להנות גם עם הגגבלות!מירב707

לשמור על המים זה תמיד חשוב !!ולא חייב להשפריץ וכל הדברים האלה,

לא צריך ללכת ולזרום עם המים ועם ההנאה שלנו , ונשתמש בכמויות גדולותת

אפשר להנות גם עם כמות מים מוגבלת... 

 

אברי, חסר לנו שיהיה עוד אנשים כמוךאנונימי (פותח)

מצטערת להגיד

אבל זאת ממש ממש מחשבה בקטן

אתה חושב עליך, על ההנאה שלך ולא עם אחרים

לא אכפת לך אם ייגמרו המים מה יהיה

ואל תגיד לי שלא

חלאס עם הראש הקטן הזה, אין מים. ואין ואין ואין.

אתם חיים בסרט, ואני יודעת על מה אני מדברת יותר מרובכם. 

וואווו הגזמתםםםםםגל=]

ברור שצריך גבול בבזבוז של המים

 

אבלל עד כדי כךך??

 

נראלי שקצת הגזמתם

 

לנו היה יום מים בגן העצמאות..שיבת ציון

זה טוב! כי גם יש שם דשא וכל זה..אז זה בעצם משקה ת'אדמהה..וגם יש שם מן נחלון קטנטן כזהה..

 

אפשר לארגן מראש מים ממוחזרים, מגעיל? ממש לא!דניאל(בת)

אוספים שבוע לפני בערך מים מזוקקים ממזגנים.. מרכזים בבקבוקים\עדיף ג'ריקן ענק

וסאלם על הביזבוז

הרעיון של דניאל מומלץ! דניאל, הגית רעיון גאוני!בת-ישראל-וציוןאחרונה

תיסלם...

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך