טוב, שלום לכולם!דינה ל.

אני שמחה ומתרגשת לכבוד פתיחת הפוורם הזה פרח חושף שיניים פרח

 

מקווה שנניב כאן דברים טובים!

 

ואחרי ברכת השלום הצנועה שלי, הנה אני פותחת בבקשת עצה:

 

אני עובדת כעת על דיוקן מחודש ומשופץ של זה הקיים, ואני רוצה לשאול את המבינים בדבר:

חילקתי את הבלוק לריבועים של ס"מ X ס"מ. וכן את הצילום של התמונה. עכשיו- היכן בדיוק ממקמים את הראש? יש נוסחה מדויקת? (בשליש העליון וכו') האם חשוב למשל שהראש ימוקם בדיוק בדיוק באמצע, או דווקא יותר למעלה...?

מבינים?

[חשוב! אני רוצה שהעניבה והצוורון יראו, אבל שהכיפה לא תגע בקצה הדף.]

 

 

 

לדעתייוסלה קמצן (קדוש?)

הראש צריך להיות במרכז- משום שהוא הכי דומננטי

כן, אבל,דינה ל.

אל תשכח שיש צוואר וצווארון / טיפה בגד, וכן לרוב מציירים טיפה מהכתפיים.

לכן ההיגיון שלי אומר שהראש צריך להיות ממוקם טיפה למעלה, נגיד אם מחלקים את הדף לחמישיות- אז הסנטר ממוקם מעל לחמישית התחתונה.

 

תנסי כמה סקיצותפלאפל

תנסי לצייר סקיצה עם כל אחת מהאפשרויות כי כל אחת מהן תתן אפקט ותחושה אחרת,

יש לזה חוקים מדוייקים שלמדתי פעם וכבר הספקתי לשכוח...

סליחה שהקפצתי-אבל הדיוקן הזה פשוט מדהים!!!!!!!!!!!תמיד ב=]
אני יודע ש...לך דומיה תהילה

אצל אדם בוגר, במבט מלפנים, צריך שהכתפיים יהיו ברוחב שלושה ראשים.

שני ראשים נוספים מלבד הראש האמיתי.

זה ^ פרופורציה באופן כללי.דינה ל.

אבל לא מחייב שבתמונת-דיוקן יראו את מלוא רוחב הכתפיים.

 

מה גם שלא שאלתי על זה, אלא היכן למקם את הראש על הדף.

 

אה, טעות שלי...לך דומיה תהילה

ובעניין מה ששאלת,

אני חושב שזו החלטה די גמישה. תלוי איך את רוצה שהדיוקן יראה (רק פנים, עם כתפיים, כל הגוף...).

אני לא חושב שיש חוקים מהסוג הזה. לא שאני מכיר...

אז ככה בינתיים:דינה ל.

אתמול התלבשתי סוף סוף על הציור שלי.

 

הפנים לקוחות מתוך צילום מיום חתונת הוריי, לפני X שנים טובות. הפנים בצילום מאוד קטנות, והדיוקן שאני רוצה לצייר הוא גדול. לכן צילמתי את התמונה במכונת צילום בהגדלה, מה שיצר פנים מטושטשות מאוד.

 

אחרי שחילקתי את הצילום וגם את דף הציור שלי לס"מXס"מ ממש הסתבכתי בסרטוט הראשון של בקווי המתאר. זה היה כמו לצייר "על עיוור"! הקושי המרכזי הוא בציור של העיניים, הפה, האף- כי אני ממש לא רואה את הדיוקים! זה די מתסכל... איך הדיוקן יצא ככה מדויק??? מבולבל

מה שעשיתי לבינתיים- באמת ציירתי "על עיוור" את התווים הכלליים, אח"כ צילמתי שוב את התמונה, קצת יותר קטן, כך שאני אראה משהו... ובעזרת הצילום הקטן והתמונה המקורית- אני ממשיכה לצייר.

 

מצורף הציור המותחל. [מקווה שיראו משהו...]

אשמח לעצות חיוך

 

 

אני יודעת שצריך לחלק את הפנים ל3 חלקים.פיתה פיתה

שליש שליש שליש.

 

העיניים טיפה מעל הקו העליון של השליש.

האף בשליש האמצעי והפה בתחתון.

 

אין לי כ"כ מושג,בהצלחה!

זאת חלוקה טובה!דינה ל.
עבר עריכה על ידי דינה. ל. בתאריך ז' אב תשע"ב 14:56

אבל אני מתכוונת למשהו אחר-

איפה אני ממקמת את הפנים על הדף, כשאני רוצה לצייר דיוקן. האם הראש צריך להיות ממוקם למעלה במיוחד, בדיוק באמצע, וכו.

דינהמאחורי הקו

הדיוקן יפהפה! (אני מסתמכת על ההוא שהעלית לפסיפס), אני ממליצה להקפיד שההשתקפות תהיה שווה בשתי העיניים- זה יוצר מראה אמין יותר. הצלחות!

הממ.. זה חייב להיות ככה לדעתך?דינה ל.

לעיתים עין אחת מוארת יותר והשניה פחות.

 

אגב, אם קראת את דבריי, את יכולה להבין שההשתקפות היא פרי דמיוני. העיניים כ"כ כ"כ קטנות בתמונה, שאני יכולה רק לדמיין לעצמי את גודל האישון וההתשקפות וכל השאר.

עדכון:דינה ל.
עבר עריכה על ידי דינה. ל. בתאריך י"ד אב תשע"ב 08:07

היום עבדתי הרבה על הציור, והתקדמתי המון! אני ממש מבסוטית! מלאך יוצא לי יפה מאוד חושף שיניים

 

סתם לשתף ברון-ליבי פרח

ישר כוחך דינהמאחורי הקו

נשמח לראות!

|חורק שיניים|דינה ל.

שיניים זה דבר שכ"כ קשה לצייר!!!

הפנים מושלמות כבר, רק השיניים תוקעות אותי! מצד אחד לא יפה לצייר את הרווחים כקוים ברורים- זה לא אמיתי. מצד שני, כמה טשטוש אפשר להכניס שם?!

אוף, ישבתי על זה המון הלילה ולא הולך לי מבולבל ויש לי עוד זמן עד לשיעור הבא שלי, כי המקום יצא לחופשה.

 

יהיה טוב, הבה נתעודד מוציא לשון

אותו דבר אצלי.לך דומיה תהילה

צרת רבים, חצי נחמה? חיוך

יש גם-השתפכות הנפש

צרת רבים-נחמת שוטים..

 

לרוב זה מה שאני עונה ^ דינה ל.

כי צרת רבים לא מנחמת אותי בד"כ.

אבל תודה על האמפטיה, דומיה, בכל אופן חיוך

במוצ"ש אני אשקוד עוד על הציור.

 

 

אה, ואני רוצה רעיון בבקשה:דינה ל.

איזה רקע לצייר לדיוקן?

פעם שעברה ציירתי רקע שהולך ונעשה בהיר יותר סביב הפנים.

כדאי שוב? או שיש לכם רעיון יותר יפה?

נראה לי הרעיון הראשוני מצוין...- דניאל -

ככה מצד אחד יהיה רקע, אבל מצד שני הפוקוס יהיה על הדיוקן עצמו - ולא יווצר מצב בו הרקע גונב את ההופעה D:

אפשר לפתוח על זה דיון שלם, אבל... נשאיר זאת כך.לך דומיה תהילה


דווקא מעניין אותי לשמוע דעות אחרות. (:- דניאל -
לדעתי דווקא יותר קל כשהרקע כהה סביב הדמותמאחורי הקו

ככה התחימה הכי ברורה.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^אחיהוא
כהה...? בטוחים? לא יותר הגיוני שהרקע בהיר?דינה ל.
כאן אני אוחזתדינה ל.

בעיני הפנים עצמן מושלמות, את אוזן שמאל אני אשפץ הלילה עוד טיפה בעז"ה.

 

אם יש הערות לשיפור אשמח לשמוע.

 

רציתי להתחיל את החליפה, בזמן שאני מתלבטת איך לצייר את הרקע, אבל היא סתם תלכלך לי את שאר הציור, אז אני משאירה אותה לסוף.

 

20120812152721.jpg

 

 

 
 
חבל שזה כזה קטן ואי אפשר "לראות את כל התמונה".מפוספס
יש בעיה עם העלאת תמונה. לא יודעת למה זה יצא כה.דינה ל.
אז את יכולה להשתמש באתר חיצוני להעלאת התמונה.מפוספס

משהו כמו http://www.siz.co.il/.

הכהה מבליט את הבהיר. גם אני אוהב את זה.לך דומיה תהילה

ואולי גם כי זה פשוט נעים יותר לעין.

צרת רבים - חצי נחמת שוטים... בשם מישהי...אנונימי (פותח)
זו חלוקה לא נכונה!נתנאל ואודיה

העיניים צריכות להיות באמצע הפנים בדיוק!

הקו התחתון של האף מקביל לקו התחתון של האזניים, הפה מעט מתחתיו- משתנה.

לגבי מיקום על הדף- לא כדאי בדיוק במרכז. גם ככה דיוקן מושך את העין ואין צורך למקם אותו במרכז.

^^מאחורי הקו

מה שכתבתם שם מעליי לגבי העיניים זה אולי נכון- אבל אני למשל שמתי לב לזה רק אחרי שקראתי את התגובה שלכם, סימן שזה לא כ"כ בולט. בקשר לרקע- אני חושבת שרקע כהה יכול להקפיץ לך את התמונה החוצה מהדף, אבל אחרי הכל הכי עדיף לעשות רקע שקרוב לרקע בתמונה המקורית (אגב אשמח לראות את התמונה המקורית!)

רק בתיאוריה זה נכון.דינה ל.
עבר עריכה על ידי דינה. ל. בתאריך כ"ז אב תשע"ב 08:23

הפרצוף של האדם לא סימטרי. כן כן, גם שלי ואפילו שלך.

הנוסחא שלך אולי נכונה במקרה של תצלום פנים מאוד מאוד ממוקדות ושמצולמות סופר-מלפנים. [וגם אז רואים כמה העיניים לא באותו הגובה בדיוק!]

אך לא כך התמונה אותה אני מעתיקה. בתמונה הפנים נוטות טיפה ימינה ולמטה (לכיוון הכלה) לכן קן האף גלש למטה.

מה גם שאני ציירתי על דף מחולק לריבועים- האיברים ממקומים במקומם מאוד חיוך

 

 

לגבי הרקע- דיברתי עם מורתי בטלפון והיא יעצה לי לצייר רקע דמוי עץ. למה לא בעצם? אני לא אצייר את הרקע שבתמונה, כי הוא מקושקש מדי.

 

 

 

 

טוב, סיימתי!דינה ל.
עבר עריכה על ידי דינה. ל. בתאריך י' אלול תשע"ב 23:08

הלכתי על "רקע עץ". התוצאה לא משביעה את רצוני עד הסוף, אבל לא נורא.

אני פתוחה לשיפוצים נוספים, אם לדעתכם יש צורך.

 

מהמם!פיתה פיתה

הדבר הראשון שקפץ לי-האף,מרובע...

ממש יפה!

מדהים!! אין לי מיליםם!עומדת על צוק
יפה וחי מאוד!מפוספס

נהניתי להתבונן רבות.

נראה שהושקע בה המון.

כמה שעות השקעת בה?


ההתבוננות נעשתה בזום, אז אולי חלק מנקודותיי לא רלוונטיות בגודל המקורי של היצירה.

אני לא כשיר להעריך את היצירה, אבל בכל זאת הנה מס' נקודות. מיד לאחר השלת הנעליים:
א. אהבתי במיוחד את הגבות. הן נראות לי ריאליסטיות מאוד.
ב. גם את הבוהק בקצה האף, בלחי בימין ובשפה התחתונה.
ג. אפרופו שפה תחתונה - היא נראית לי סמוקה מדי, כהה. לפחות ביחס לשפה העליונה. תהיתי לחשוב שמא הוא אכל קרחון כחול.
ד. אהבתי את העיניים המחייכות, אבל נראה לי שהעין בימין בהחלט לא משתווה לחברתה ובכלל לרמת היצירה;
למה העפעף העליון גמלוני? למה גוונה בכלל דהוי יותר וחי פחות מהעין בשמאל? למה הקשתית נראית גדולה יותר ומעוותת קלות בעיגולה? למה האישון לא נמצא במרכז הקשתית?
ה. מכיוון ששיערו תלתלים-קצרים על תלתלים-קצרים - מהיכן מגיעה קווצת השיער המוחלקת לשפה השמאלית של מפרץ-השיער בימין?
ו. ברקה השמאלית עשית בוהק אמין, אך לא הבנתי את ההצללה (הכהה יותר) שנמצאת באלכסון-תחתון-ימין לו. זה נראה לי שיש לו שקע קל בגולגולת.
ז. מהו מקור הבהירות הפתאומית בימין-השיער?
ח. שתי השיניים הקדמיות נראות לי רבועות, גדולות או אנכיות מדי. אולי בגלל שכל הראש מוחזק באלכסון קל.
ט. החליפה נראית לי פחות אמינה, במיוחד בצ'ופצ'יקי-החיבור-לחולצה העליונים, אבל זה כבר סתם קנטרני.
י. וסתם טהור: למה יש לו (לדף) צלקת מעל העין בימין ומי חרט עליו מספרים (בפינה הימנית-עליונה ובמקביל לשול-הדף בשמאל)?
כ. איך עשית את את ה"הילה"?

זהו.
 כמו שאמרתי - נהנתי מאוד (ולא רק מלמצוא "פגמים" ) וגם למדתי.

המשיכי לעלות, להצליח ולשתפנו!

תודה רבה ^ על דברי השבח והביקורת הבונה!דינה ל.
עבר עריכה על ידי דינה. ל. בתאריך י"ב אלול תשע"ב 18:33

הציור צויר בערך ב-8 שעות (במצטבר)

 

חשוב לי להדגיש, שאני לא "מיפה" אנשים בציור. אני מציירת מה שעיני רואות.  הציור צויר על פי תמונה קטנה וישנה מהחתונה, והראש הוגדל עד לגודל דף הציור שלי, מה שיצר פנים נורא מטושטשות, שהקשו על מלאכת הציור.

 

ד. אנסה לשפץ עוד את עין ימין, אך מה פירוש "עפעף עליון גמלוני"?

ה. כנראה שאלו תלתלים יותר ארוכים.  כך זה נראה בתמונה- ג'ינג'י יותר מרוח, לא בצורת תלתלים כמו השאר. סרבתי להחליט שאלו תלתלים קצרים וציירתי מה שראיתי.

ו. יתכן שהיה לו שקע. אינני יודעת... מה שכן היו- אלו רקות בולטות כמו שרואים, יתכן והזוית + האור, יצרו אשליה של שקע. בכל אופן- טשטשתי מעט את החלק הכהה.

ז. זהו כלל ידוע בציור, סמוך לאוזניים השיער תמיד כהה יותר. יתכן שהוא יותר צפוף. כך גם באיזור הפוני, השיער בתמונה היה כהה, ומצד ימין- בהיר. אולי זה ענין של צבענים, או שהשיער שם היה דליל יותר.

י. לדאבוני הרב, הדף עבר התעללות קלה. לא יודעת איך ומתי. ענין המספרים זאת טרגדיה איומה, התיאוריה שלי גורסת כך: שחילקתי את הדף לקוביות, כאשר הדף היה מונח על בלוק הציור. המספרים נחרטו בבלוק וכשצבעתי את הדמות, ג"כ על גבי הבלוק- המספרים התקבעו בציור שלי... אין מה לעשות.

להבא אשמור יותר על הדף.

כ. ההילה: צבעתי רקע שהולך ומתכהה ככל שהוא מתרחק מהדמות, וההילה נעשתה בעזרת מחיקה, וטשטוש.

 

חן חן.

 

אני כמובן לא הכרתי אותו ולא ראיתי את תמונת-המקור,מפוספס

אבל אגיב לגופו של ציור.
ד. קמור, דבשתי.
בגלל שכשאנחנו מחייכים שרירי-העפעפיים נמתחים וכשאנחנו עייפים השרירים נרפים - העין בשמאל נראית מחייכת (=צרה) בעוד שהעין בימין נראית יותר עייפה/בוהה/לא ממוקדת.
ה. בגלל שזה מאוד נקודתי וחד-פעמי זה נראה לי מוזר, אבל  אוקיי.
ו. מכיוון שמקור האור הוא לא אחורי (נכון?) - איך הבליטה הקדמית-שמאלית של המצח, שאמורה להיות הנקודה הכי בולטת(=חשופה לאור), יכולה להיות חשוכה? לא הבנתי את הפיזיקה או האנטומיה שבדבר.
ואולי זה בגלל שההצללה היא בקו ישר; אולי אם תעגלי אותה קמעא זה יתאים יותר למבנה המצח (שהוא לרוב דבר מעוגל. לא?!).

אשמח אם תשתפי בשיפוצון.

נ.ב.מפוספס

כתבת שהתוצאה לא משביעה את רצונך עד הסוף.

מה בר-שיפור בעינייך?

> > >דינה ל.

ד. ענין שריר העין טופל. שיפצתי מעט את העפעפיים העליונים.

ו. כנראה שהיתה מוצבת מנורה משמאל להם, אם נקודת האור מתמקדת שם.

יתכן שהיתה שם בליטה דווקא- הצד שבצד האור- בוהק, והצד השני- חשוך יותר.

בהחלט מושא למחקר פיזיולוגי קורץ

 

הבעתי אי שביעות רצון מהרקע, אבל ככל שעובר הזמן אני מתרגלת אליו ומחבבת אותו כמו שהוא.

הציור בהחלט בר שיפור, והוא לא מושלם בעיני בכלל.

הייתי רוצה לשפץ עוד את השיניים בעיקר, אבל... אני לא מצליחה ומפחדת לעשות נזק. גם העיניים- אני מודעת לכך שיש מה לשפר בהן ואני מסוגלת ליותר, אבל מפחדת לעשות נזקים. יש לי נסיון מר עם ציורים בעבר, שסיימתי אותם, ואז פתאום רציתי לשפר מעט, ועשיתי נזק בלתי הפיך.

לכן- זה הציור, והוא מוצא חן בעיני וזהו חיוך

 

 

מדהים!- דניאל -

אין לי ביקורת או משהו בסגנון, אני רק אומר שאני רואה בציור הזה הרבה טוהר. 

יפהפה!

אין מילים.אחיהואאחרונה

יגעת ומצאת... הרקע יפיפה, זה יוצר לו הדרת פנים נפלאה.

שני סדרטוני הדגמת ציור בשבועroniyoffe
בית המקדשצילה.

אני רוצה לעשות סדנה שיכינו בה שרשראות של בית המקדש. משהו יודע איפה ניתן להשיג תליונים בצורת בית מקדש (במחיר סביר)?


 

רימונים ציור ישראלי אומנות ישראליתroniyoffe

 

 

ציור שמן על לוח עץ

ציור שמן על בד ציור ישראלי אומנות ישראליתroniyoffe

ציור של כלי הקרמיקה של אמא שליSuperofir

הכלים של אמא שקיבלה בחתונה היו ספונים במזנון שנים רבות, עד שהחלטתי לעשות בהם שימוש ולצייר אותם

דיי זה מהמםםאני והאניאחרונה

ואהבתי שרק הפרחים עם צבע והשאר שחור לבן!

עבודה מהבית נוחה וקלה מהבית!!אנציללואנטנך

דרושים דרושות לעבודה מהבית בקלדנות, כתיבה, הזנת תוכן, הזנת נתונים, תמלול, ותרגום, לפרטים נא לפנות בוואטספ למספר 050-2322173
 

איזה כיף זה לעבוד ברשת מהבית.! כנסואנציללואנטנך

דרושים דרושות לעבודה מהבית בקלדנות, כתיבה, הזנת תוכן, הזנת נתונים, תמלול, ותרגום, לפרטים נא לפנות בוואטספ למספר 050-2322173
 

עבודה ברשת נוחה וקלה מאוד!!2אנציללואנטנך

דרושים דרושות לעבודה מהבית בקלדנות, כתיבה, הזנת תוכן, הזנת נתונים, תמלול, ותרגום, לפרטים נא לפנות בוואטספ למספר 050-2322173
 

אולי יעניין אותך