http://www.inn.co.il/News/News.aspx/242202
אם זה מה שה' היה רוצה שנעשה הוא היה כותב את זה בתורה!! לא נאה לך, תתגבר! לא רק לך זה קשה, יש עוד כמוך בדיוק וב"ה הם שולטים בעצמם...
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/242202
אם זה מה שה' היה רוצה שנעשה הוא היה כותב את זה בתורה!! לא נאה לך, תתגבר! לא רק לך זה קשה, יש עוד כמוך בדיוק וב"ה הם שולטים בעצמם...
כאילו .. זה נראלי קצת מוזר .. וואי הזוי .
הטוב שבזה , שהם לא מכריחים אותנו להישאר במטבח , אלא מוצאים לעצמם פתרונות .
לדעתי הם ממש עפו . כאילו .. תרגעו . אבל מי אני שיגיד להם משו .. שיהנו ..
לפחות לפי הבנתי
חוץ מזה שלפי התמונה זה לחלוטין לא נראה כמו משקפי שמש רגילות..
זו סוגיה קשה ובמיוחד בדורנו ולכן דברים כאלו צריך לשאול את גדולי ישראל.
מה שרציתי להעיר זה על ההקלה כביכול שאת כותבת שיש אנשים כמו הקונה הפוטנציאלי של המשקפיים שהם שולטים על עצמם.המציאות היא הרבה יותר קשה ומורכבת ממה שאת מתארת,כשבכל רחוב יש בחורות שאינן צנועות ואדם צריך להסתכל לאן הוא הולך זה בעייתי מאוד,קשה מאוד לאדם ששומר על העניים להחשף לדברים האלו בעל כורחו באופן תדיר.
פרקטית לגבי ההצעה הזו צריך לשאול את גדולי ישראל..
בכל רחוב- לא מדויק! נכון? לחרדים יש ת'רחובות שלהם, הנקיים, הצנועים.. ואני מכירה כאלה צדיקים שהם לא הולכים ברחוב, זה דבר שאני ממש מעריכה.. ![]()
ואם הרבנים היו מצדיקים את זה הם היו קונים לעצמם גם משקפיים כאלה, לא ככה?! בייחוד שאתה רב, אז אתה יותר מחמיר...
אני לא יודע מה דעת תלמידי חכמים,זה מה שאמרתי בנושאים כאלו צריך לשאול את גדולי ישראל.
כמו כן חרדים צריכים גם לצאת מחוץ לשכונות החרדיות,ואני מדבר על יהודים יראי שמיים בכלל ועל הסוגיה בכללה שלא נכון להקל מהתמודדות הקשה מאוד שלה כיאלו ויש כאלו שרק קצת מתאמצים ומצליחים הצלחה רבה(יכול להיות שלא לזה התכוונת,אבל השתמע משהו בסגנון הזה),זה הרבה יותר קשה מזה.
כשיש שני צדדים שכל אחד חושב שהוא צודק והאחר קיצוני התוצאה היא שכולם צודקים וכולם קיצונים.
אנחנו לא הקב"ה וגם הם לא ולכן מה שנשאר זה לחכות למכריע (אליהו הנביא) שיכריע מי צודק.
קיצונים??
אני אומר שהיה ניתן לשמוע מהתגובה שלך (ואולי זו אי הבנה) כיאלו ורק צריך להתאמץ מעט ולהצליח הצלחה רבה בסוגיה הזו ומשום כך לא צריך פתרונות כאלו,אלא שהמציאות הרבה יותר מורכבת וקשה מזה ולא נכון להקל בהתמודדות הקשה הזו ,כאמור יכול להיות שלא הבנתי נכון.
לגבי המשקפיים אמרתי שצריך לשאול את גדולי ישראל
נראה לי שהדבר היחיד שאפשר לעשות זה לצחוק על זה!!!
בסך הכל ה' ברא גם אותנו!!! הבנות!!! וה' ברא אותנו על אותו עולם!!!! זה אומר לדעתי שהוא התכוון שנסתדר ביחד!!!!!!!!!
ונראה לי שאם ה' היה רוצה שהגברים לא יראו אותנו אז הוא היה בורא אותנו על כוכב אחר!!!
תתקנו אותי אם אתם חושבים אחרת...
הכוונה שלהם לפי הבנתי היא לנשים לא צנועות במקומות הומי אדם: "ב'וועד לטוהר המחנה' אומרים כי מדובר במשקפים המתאימים לנאלצים להסתובב במקומות הומי אדם דוגמת שדה תעופה, שם, לטענתם, אדם המעוניין 'לשמור את עיניו' יתקשה לעשות זאת."
לא כתוב משהו שונה מזה..
וזאת בלי להתייחס לעצם הסוגיה אלא לכוונותיהם,אני חושב שצריך לשאול רבנים לגבי המשקפיים
מספר אחד למעלה או למטה כך שהוא ראה הכול מטושטש בלי שאף אחת תשים לב.
זוהי קיצוניות חרדית אמיתית
שמקפידים פי מיליון על הלכות מהחרדים! ואני בטוחה שזה לא מה שכל החרדים חושבים עלינו!
ומושיקו- מה שהרב מרדכי זצוקלל"ה עשה זה היה בשיעורים, המשקפיים האלה לא לשיעורים...
שאומרת שאסור לדבר סתם עם אשה, אסור ללכת מאחורי אשה ברחוב ואסור להסתכל בפני האשה סתם - יש להלכה הזו טעם ברור.
יש כאלו שמנסים להתחמק מזה
יש כאלו שמנסים להקצין את זה
ויש כאלו שמקפידים עך זה בלי שאף אחד שם לב.
בכ"א ההלכה שייכת לכולם חרדים ודתל"ים כאחד.
השאלה איך מקימיים אותה.
נ.ב.והמשפקים שהתחילו את השרשור הם האמת מטומטמות - זה למי שרומה להציץ בין החרכים וד"ל
[עריכה: לפי בקשת הכותב]
למה את אומרת בשמי דברים שמעולם לא הוצאתי מפי.
אנא ממך: קראי היטב שוב ושוב מה אני כתבתי..
בס"ד
פעם אחת הוא נסע באוטובוס ואישה התיישבה לידו לא היה נעים לו אז הוא הוריד את הראש טוב הוא יורד בתחנה היא יורדת אחריו הוא הולך הביטה היא הולכת אחריו הולך הולך הולך..הגיע הביתה גילה שזאת אישתו..
(מוקדש לכל מי שמתאים את הרב מרדכי אליהו זצוק"ל למה שהוא חושב)
הכל התחיל ביום בהיר אחד, השמש זרחה, הציפורים צייצו בשמים התכולים, השמש המשיכה לאיים עלינו בצלייה..
אתה יודע, שלוות בוקר..
עד ש----!!!
נו באמת, איך הגענו? כמו כל קיצוניות. מתחילים בקטן.
הם לא חכמים, הם פעלו מהר מידי. אם הכל היה פועל לפי התוכניות (ראו, אוטובוסים נפרדים כבר נראים בציבור שלנו ללגיטימיים. אוי לא.) עוד כמה שנים 30% מהתגובות כאן היו נותנות לגיטימציה מלאה לטמטום הזה.
חבל שהם לא פועלים עם גרפים. כרגע זה עדיין בגבול האבסורדיות..
לא נורא.
מרוב שזה אבסורדי, כבר אי אפשר להתייחס ברצינות לאנושות הזאת. אז שיהיה.
רוצים, כשניישב את מאדים נעביר לשם את כל הבנות, זה כבר יהיה משעשע. לגמרי משעשע.
אידיאלים שמידיאלים, אתם יודעים.
![]()
את מדברת על כמה נושאים נפרדים,לגבי אוטובוסים נפרדים זוהי מחלוקת.
אני חושב שאת הקיצוניות יש בראש ובראשונה לשייך לחברה שבנותיה מתלבשות בה בצורה לא צנועה בעליל בלשון רכה (לצערי הרב,כי בפנים מדובר ביהלומים באמת).אני לא חושב שאת מודעת לאיזו התמודדת קשה יש לאדם שרוצה לשמור על העניים וצריך לעבור דרך רחובות שכולם עוברים בהם.
כמו כן אין כאן קשר לנשים בכללותן(לגבי הדברים שאמרת על מאדים) לפי מה שהבנתי הכוונה היא להתמודד עם חוסר צניעות משווע של נשים שאינן צנועות בלבד במקומות הומים כמו שדות תעופה,ראי מה שכתוב שם.
אני לא מתייחס בדברים לגבי המשקפיים,את זה אני חושב שיש לשאול פסוקי הלכה.
תחשבי על זה, הם משבשים את הראיה שלהם כדי לא לראות נשים.
(!!!)
הכוונה שלהם לפי הבנתי היא לנשים לא צנועות במקומות הומי אדם: "ב'וועד לטוהר המחנה' אומרים כי מדובר במשקפים המתאימים לנאלצים להסתובב במקומות הומי אדם דוגמת שדה תעופה, שם, לטענתם, אדם המעוניין 'לשמור את עיניו' יתקשה לעשות זאת."
לא כתוב משהו שונה מזה..
בס"ד
מה זה השטויות האלה?! מה זה מפריע לך..?
אגב אני אגלה לך סוד: הקב"ה באמת אמר את זה שצריך לשמור את העיניים.."ולא תתורו אחרי לבבכם..אשר אתם זונים אחריהם..והייתם קדושים לאלוקיכם"
נשים לא צנועות,
זה כמו שלנו חשוב ארץ ישראל,
אז להם חשוב שמירת הענים, ושבת.
איך צחקנו על זה...
הצדיקים אצלנו הזדעזעו מהטירוף הזה... וגם אחד מהם אמר... אם אלוקים היה רוצה את זה הוא או היה בורא אותנו עם עיניים שרואות 3 מטר או נשים ללא צורה...
בלי קשר לעניין המשקפיים.
בפנים
ואתן לו שתי סטירות ומעלה
הערה חשובה:
בסרט מופיעות נשים
וכילו,זה היה רק נשים בלבוש צנוע...שרוולים,כיסוי ראש...עד לאן הגענו?!?
ואסור להסתכל על אשה זרה גם אם היא צנועה, וגם אם זה בסרט.
אחר"כ מה פתאום שנתלונן שיש יחידים קיצוניים מהם שיורקים על ילדות ?,אני מאמין שלא התכוונת לזה מעשית.
כפי שנאמר זה לא קשור לנשים בכללותן ולכן אני לא מבין מה יש להעלב מזה,זה אדם שרוצה לשמור את העניים שלו מפני חוסר צניעות במקומות הומי אדם כמו שדות תעופה,כך לפחות נאמר,תראו את הכתבה.בקשר לסוגיה עצמה אם ללבוש או לא,צריך לשאול תלמידי חכמים.
אני אמרתי שאני תומך ? ,אני אמרתי שאני מעודד ? אמרתי שאני לא מבין בסוגיות כאלו שדורשות ידע של תלמיד חכם.
אני הערתי שזה לא קשור לנשים בכללותן על פי הכתבה אלא על נשים לא צנועות במקום הומה אדם,כך לפחות מובן משם,אם הבנת משהו אחר משם זה משהו אחר
כמו כן אני לא חושב שהערת בצורה ראויה.
ולמה כאשר אתה רואה אדם שנוסע בשבת אתה לו יורק לו בפנים ונותן לו שתי סטירות?
נכון שזה לא קשה רק לאדם מסוים, ולכן באמת רוב האנשים נופלים.
קל מאוד ליפול בראית דברים לא צנועים, והנזק שזה יכול לגרום הוא עצום (מלבד האיסור בעצם הראיה).
ברצוני לסכם את ההגיגים שעלו בי בעקבות צפייה בשרשור הזה בשני דברים:
אחד-השו"ע אומר שצריך להתרחק מהנשים מאוד מאוד, ביטוי נדיר מאוד והשו"ע לא שם לו גבול.
שני- אם אתם לא מסכימים עם מישהו, זה לא סיבה לזלזל בו, במיוחד אם הוא פועל למטרות טובות (לעזור לאנשים לא לחטוא זו בהחלט מטרה טובה), וכל שכן כשיש לו סברא טובה והוא לא גורם נזק, (ולנזק יש הגדרה ברורה מאוד, וכל עוד א"א לחייב אדם בבית דין כאשר יש עדים על מה שהוא עשה-זה לא נחשב נזק,) ולא פוגע ישירות באף אחד, וזה לא נחשב פגיעה ישירה במישהו, כמו שאם אני אלך ברחוב עם כובע צילינדר ירוק ומישהו יחשוב שאני עושה את זה כדי לצחוק עליו, זה לא נחשב שעברתי על עבירה כלשהי.
רוב הגברים, אם הם רואים אשה לא צנועה מיד יש להם דחף טבעי להמשיך להביט בה...
היתרון במשקפיים האלה הוא שרוב הסיכויים שהגבר בכלל לא יראה את האשה, וממילא הוא לא יביט בה.
לשים ת'משקפים האלו זה לא התמודדות! זה להפוך את זה כבר למשו יותר מידי טמא!
קשה לך-תתמודד!
לדעתי זה סתם חילול ה' מטורף!!!!!!
שחילונים, ואפילו דתיים רואים בנאדם עם המשקפיים האלו, זה פוגע! ויש גבול לשמירה על מצוות! צריך לשמור מצוות אבל במסלול מסויים! לא להפוך את זה ליותר מידיי!
אם אני הייתי חילוניה ברור שהייתי מלגלגת או נעלבת מזה!
לכל אחד יש את הדרך שלו, ואני לא רואה שום צורך לפגוע בבני אדם תוך כדי קיום המצוות!
זה ההתמודדות הכי קשה שיש לגבר ואם הוא לא מצליח להתמודד- הוא צריך להקטין את ההתמודדות- והמשקפיים האלה עוזרות לזה
אדם צריך לדעת להתמודד, כמו שמדינה צריכה שיהיה לה צבא חזק ומיומן שיודע להלחם.
האם בגלל זה מדינה צריכה להלחם כל הזמן?
ברור שלא, כי אז אחרי הרבה מלחמות, גם הצבא החזק ביותר-יפול בסוף, צריך להמנע ממלחמה כל עוד אפשר, ואם מגיעים למצב של מלחמה-אז צריך להתמודד, וכנ"ל במלחמת היצר, במיוחד לאור העובדה הנזכרת לעיל שכלי הנשק של יצר העריות הם חזקים במיוחד ומחלישים מאוד מאוד את מי שנלחם בהם.
אדם צריך לדעת להתמודד, כמו שמדינה צריכה שיהיה לה צבא חזק שיודע להלחם.
האם בגלל זה מדינה צריכה להלחם כל הזמן?
ברור שלא, כי אז אחרי הרבה מלחמות, גם הצבא החזק ביותר-יפול בסוף, צריך להמנע ממלחמה כל עוד אפשר, ואם מגיעים למצב של מלחמה-אז צריך להתמודד, וכנ"ל במלחמת היצר, במיוחד לאור העובדה הנזכרת לעיל שכלי הנשק של יצר העריות הם חזקים במיוחד ומחלישים מאוד מאוד את מי שנלחם בהם.
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!