עוד שאלהeyal1214

קודם כל תודה  על האנשים שענו לי על השאלה הקודמת ודיברו ממש יפה,רציתי לשאול עוד משהו יצא לי לראות במדרא בהתנדביות בבתי חולים שיצא לי סתם לראות יש גם חילונים כמוני ברור אבל תמיד רואים הרוב מלא רק דתיים לאומיים למה זה ככה למה הם כל הזמן רוצים להתנדב ולעזור ולתת לכולם נגיד יצא לי לראות סתם במקרה קו לחיים דברים כאלה לא יודע מזה בכלל אבל תמיד רואים איך האנשים עוזרים להם והכל אנשים כל כך טובים אז למה הם תמיד מתבדבים,דבר שני זה איך מבדילים בין דתיים לאומים לחרדים בין בנים מבדילים בין בנות אני לא מבדיל הכל צנוע ומה ההבדל חרדים מקיימים יותר מצוות ודתיים פחות חוץ מהקטע של הצבא ושל שירות לאומי ושיש דתיים באוניברסיטה ובכל מקום מה ההבדל בינהם, אני זוכר את המפקד שלי בצבא עם כיפה בן אדם מדהים אבל לפעמים עם כיפה לפעמים בלי אני מאוד מתחבר לציבור הזה וכבר אמרתי את זה פה אבל האם כל הזמן שהציבור הדתי לאומי תמיד מנסה לקרב בין כולם ועם ישראל כמו שהוא אומר אבל יצא לי לראות שכל הדבר הזה גורם להם להשתנה ולחזור בשאלה נגיד בצבא אני רואה את המפקד שלי פעם עם כיפה ופעם בלי כיפה,ומדי פעם שיצא לי לראות בעיר אני רואה נגיד בנות טובות של אולפנא כמו שאומרים גם משתנים והכל וזה קורה יותר אצל הדתיים הלואמיים מאשר אצל החרדים האמת שאני רואה את זה אפילו שאני לא דתי זה קצת עצוב כי כל הזמן מלא משתנים ובסוף לא ישארו אנשים כאלה אני זוכר שעבדתי בכותל סתם באו אלי אמרו לי אתה חלק מעם ישראל אנשים מדהימים ולא רק אני אומר את זה כולם יודעים אני חושב שהבעיה שכל הזמן הם רק חושבים נתינה נתינה נתינה ולא חושבים על עצמם צריכים להעריך את עצמם יותר הם לא יודעים גם לקבל מחמאות הם תמיד יגידו שכולם טובים באמת חברה מדהימה מצטער על החפירה

דבר ראשון- אתה נשמע בנאדם מדהים! שכוייח שאתה מברר.אנונימי (פותח)

ודבר שני-

זה פורום של בנות ו-"קטנות".

יש פה באתר פורומים שיוכלו יותר לעזור לך.

למשל הפורום "צעירים מעל 20" שזה הקישור אליו- http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/f394

(פשוט תלחץ על זה ותכתוב את זה שמה, זה אנשים יותר בוגרים, וסליחה מהבנות שפה..)

 

וחוצמיזה כמה נקודות-

א. הקטע של ההתנדבויות וכל זה-ביהדות יש ערך מאוד גדול לחסד ולנתינה ולכן אנחנו משתדלים להרבות בחסד, לעזור לאנשים וכל זה. [זה נשמע ממש מתגאה, אבל אתה אמרת ]

(בלי קשר-תחשוב על זה שכשאדם נותן ותורם הוא בעל משמעות בעיני עצמו. יש לו ערך)

 

ב. ההבדלים בין הדתיים לחרדים- זה לא נכון לדעתי שהחרדים מקיימים יותר מצוות מהדתיים. בתוך הדתיים יש המון סוגים של אנשים ויש כאלה שמקפידים על המצוות פחות מאחרים.

ההבדל העיקרי בין החרדים לדתיים הוא בהשקפת העולם! ההשקפה בין הדתיים לחרדים שונה מאוד בהרבה בחינות (לדוגמא מה שאתה אמרת על היחס למדינה, על השירות הצבאי ועל עוד הרבה דברים)

בזה באמת יוכלו יותר לעזור לך בני גילך הנמצאים בפורום שהבאתי לך ת'קישור מקודם.

 

ג. על הקטע של הנשירה מהדרך- לדעתי פשוט נתקלת בפחות חרדים שנהיים חילונים ולכן אתה חושב ככה. אני לא חושבת שבמספרים יש באמת הבדלים כ"כ משמעותיים בין הנשירה של הדתיים לחרדים, ואם כן זה אולי בגלל הקנאיות שיש בציבור החרדי והפחד מלשנות דברים.

בל מקרה- אתה צודק. חבל על כל יהודי ששוכח כיצד יש לעבוד את הקב"ה וכו'.

 

 

בכללי, כדאי שתכתוב את השאלות בנקודות מדוייקות על מה אתה רוצה שנענה, כי יש הרבה מה להרחיב בנושאים האלה. ו-אמרתי כבר? פה אנחנו  לא באמת נעזור. יש אנשים בגיל שלך בערך ב-http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/f394 

מקפיצה אנונימי (פותח)
יש מצב שאתה מפסק ושם פסקאות?פיתה פיתה

זה מפריע.קשה לקרוא ככה.

 

אנשים לא עוטנים כי אין להם כח לקרוא ולהבין בגלל שצפוף.

את צודקת תחיית עמי" ועוד כמה דברים על הציבור הדתיeyal1214

למרות שאמרו לי שזה לא הפורום המתאים וקיבלתי כבר תשובה יחסית אני יכתוב שוב וינסה לפסק למרות שיש לי בעיה קצת עם הכתב לצערי אני קצת מבולגן[ועוד אמא שלי מורה ללשון]

 מה שאני שואל למעשה זה מדוע נגיד בכל מקומות שיצא לי לראות כבר קיבלתי תשובה יחסית] בעיקר בתנדבויות מדא ילידם חולים ודברים כאלה נגיד קו לחיים  כל מיני דברים שראיתי רואים תמיד רק את הציבור הדתי לאומי מתנדב ותורם למה הוא כל הזמן רוצה לעזור לכל האנשים מאיפה כל הנתינה הזאת מגיע?

 

2,אני לא ממש מבדיל בין דתיות לחרדיות מבחינת לבוש הכל נראה לי צנוע ומה ההבדל כאילו חרדיות יותר צנועות ויותר מקיימות מצוות[מלבד העובדה שהבנים הולכים לצבא וונותים הכל למען המדינה כמו שהיה המפקד שלי ואני ירחיב שוב על המוסר והערכים והנתינה שיש לציבור הדתי לאומי,והבנות לשירות לאומי,?

 

3.וגם על זה ענו לי נניח יצא לי במקומות שהייתי זה לראות מלא דתיים לאומים שמשתנים וחוזרים בשאלה זה קצת עצוב כאילו בנות טובות כאלה של אולפנא דרך הגב לא ידעתי מזה אולפנא עד לפני כמה זמן אז למה זה כל הזמן קורה כי זה  לא אנשים מסוגרים זה אנשים שעושים הכל אוניברסיטה שירות לאומי צבאי רואים אותם בכל מקום אולי בגלל שכל הזמן הם רוצים להתקרב לאנשים ולכל עם ישראל כמו שהם מדברים קשה להם להכיר חילונים נגיד בלי להשתנות

4 ובנימה אחרונה כמו שכבר ציינתי תעריכו את עצמכם יותר אתם כל הזמן חושבים על נתינה נתינה נתינה ולא חושבים על עצמכם רק רוצים לתת לעזור מאיפה כל המוסר הזה לדוגמא: שנהרג החייל אלירז פרץ ראיתי באו לבקר את אשתו ומה היא מבקשת שיחשררו את פולארד כמו אשתו של רועי קליין שאומרת שבעלה קפץ על הרימון היו לו תמיכה ממני לא כעסה למה היתה המלחמה לא כעסה על שהצבא היה לא מוכן הם רק רוצים עדין לעזור ,ומהדברים האלה הייתי בהלם ,וכאב לי איך שלא מעריכם את הציבור שלכם יש לכם שוב חברה מדהימה אנשים שאין כמותם,ואיך אני יודע את זה אתם יודעים כי גם עם אני יגיד עאת זה אתם תגידו שגם חילונים כמו טובים באותה מידה וזה שבן אדם לא שומר מצוות זה לא אומר שהוא פחות טוב כי יכול להיות שהוא מקיים בן אדם לחברו עד כדי כך הצניעות של הציבור הזה גבוה שהם לא מסוגלים להעיד על עצמם , הם אומרים שרק חשוב זה להיות בן אדם טוב וחרדים גם אומרים אבל יותר חושבים גם על מצוות אז אני לא מבין עם לשמור שבת זה גם חשוב ולהניח תפילין זה חשוב או שרק חשוב זה להיות בן דם טוב כמו שהציבור הדתי לאומי אומר,

אני חייב להיות כנה אתכם מעבר לשאלות שלי זה לא היה הנושא העיקרי רציתי בעיקר להביא הערכה כלפי הציבור שלכם דווקא בתור אחד שלצערי לא נולד שמה כל בני עקביא והאנשים האלה גם ביקרתי פעם אחת במשקפת ביהודה ושומרון וראיתי אנשים מדהימים כל הכבוד שלכם על כל מה שאתם עושים יש לכם זכות להיות בציבור הזה ולא רק אני אומר את זה מלא אנשים חילוני כמוני יודעים שהציבורה הדתי לאומי באמת מלח הארץ

אני ינסה לענות לך..פיתה פיתה

עם הבנתי נכון..

1.אצל הדתיים יש חינוך לעשייה ולהתנדבות,ואנחנו גם מזמינים בכיף את שאר הציבור-אבל הוא לא בא....

זה מגיעה מהרצון שלנו לעשות.לעזור,לא רק לצפות מהצד.

זה חלק מהחיים.לא כדאי רק להתלונן,אנחנו גם משנים-בהתנדבות שלנו.

 

2.יש הבדל בין הדתיים לחרדים.

לעיניין צניעות-הם מקפידים יותר איתנו,לדוג' בעיניין הגרביים.אנחנו הולכים בלי והם עם.

אבל חוץ מהחיצוניות יש גם הבדל בתפיסת עולם.

הם לא מכניסים טכנולוגיה ולא מתקדמים,ואנחנו ממשיכים להיות דתיים ולשמור את המצוות ביחד עפ העולם שמתקדם,אנחנו לא מתעלמים ממנו.

 

3.אנחנו לא יכולים להיות מושלמים.יש אנשים שבוחרים ללכת בדרך אחרת,אין מה לעשות.

והתפקיד שלנו זה לקבל אותם ולא להכריח אותם להיות כמונו.

 

4.יש הערכה.אבל אתה לא רואה את זה נכון.

אני אישית חושבתאנונימי (פותח)

שההבדל המהותי בין דתים לחרדים זה לא דווקא הצניעות כי אני דתיה ואני לובשת גרביים

ההבדלהוא העניין של הציונות היחס למדיה וגם כמו שכתבו הקטע עם הטכנולוגיה

תודה רבה תחייה בת עמי עוד משהו שמיוחד אצלכםeyal1214

אתם כל הזמן אומרים אנחנו כאילו בשבילכם כולם הם חלק מעם ישראל כאילו גם היום במקרה פגשתי בחור מעלי ויצא לי לדבר על דברים הוא אומר שהוא זה אני כולם חלק אנשים מדהימים אוהבים את כולם,כל כך כואב לי לפעמים מפנים אותם מהבתים שלהם אחרי זה שולחים אותם במלחמה והם נותנים הכל ואז רוצים לפעמים לגרש את האלמנות מהבתים איזה רוע ,ובאים אנשי שמאל מדי פעם למגרון כי קראתי רוצים להציק ולהפריע והם אנשי מגרון אומרים אנחנו אוהבים את כל עם ישראל כבר ציינתי פה וגם שראיתי איך שתמר פוגל דיברה אחרי כל מה שקרה לה שההורים שלה רצו שיהיה קירוב בעם ישראל ורצתה לבקר את פולארד ,כל הערכים שלכם המוסריות והנתינה האין סופית גרמו לי מאוד להתחבר לחברה שלכם למה כתבתי פה אני לא ידעתי מזה דתי לאומי עד לפני 9 חודשים לא ידעתי מזה אולפנה,ועכשיו אני יודע שכיפות סרוגות ואלפנא זה החברה של הצינוות הדתי ולכן שאלתי פה מה שאני אוהב גם זה את אהבה שלכם לארץ לישובים לאידאולוגיה לא מעניין אתכם כל מיני דברים חומריים ,אתם אוהבים את הארץ שלנו אני רק פעם אחת ביקרתי בהתנחלויות בטיול לפני חצי שנה ,רציתי גם לראות מזה  מערת המכפלה של אברהם דברים שקראתי רק בתנך,אבל אני חושב שבניגוד לחרדים כל הקרבה שלכם לכולם והטכנולוגיה והכל זה יפה אבל מצד שני אתם הרבה משתנים כי קשה לכם להכיר חילונים נגיד ולהישאר דתיים ,ואני לא מבין קצת למה הרי אתם גם באוניברסיטה ועושים הכל אבל קשה להחזיק, שאת אומרת נגיד שהחרדים מקפידים יותר נגיד שמירת נגיעה הם יותר ואתם לא שומרים למרות שבעיני דווקא בתור חילוני זה מאוד יפה בעיני איך שבנות מכבדות את עצמם  עד לחתונה כי אני רואה מה קרוה במקומות אחרים [פאבים ומקומות כאלה] לכן שתמיד אומרים הדרת נשים בציבור הדתי שאסור לשמוע מישהי שרה אני לא מבין בזה למה אסור אבל אני יודע שעבדתי בכותל באבטחה שאנשים שהכי מכבדים נשים  זה הכיפות הסרוגות ראיתי איך מתיחסים בכבוד.

אני לא יודע למה בזמןה אחרון אני מרגיש צורך לכתוב כאן ולאמר דברים חיוביים כלפי הציבור הזה יצא לי לדבר עם אנשים אמרו שדווקא בגלל שאני חילנוי זה מחזק אותם להמשיך בדרך מה הכונה מחזק הרי  הם בעצמם דתייים אני באמת מאחל לכם רק טוב שיהיה לכם ושוב תדעו שיש אנשים שמעריכים אתכם אני מקנא שלא נולדתי לציבור הנפלא שלכם.

 

אני יתייחס לנקודה האחרונה שלך-פיתה פיתה

אנחנו לא מושלמים.

וזה מאוד מחזק לקבל חיזוקים.

 

עם אתה המוכר סחורה,והסחורה שלך היא הכי טובה.בכל זאת כשאתה מקבל חיזוקים זה מחזק!!!!!

 

 

 

 

 

 

בעיניין מגרון-ארץ ישראל ניקנית בייסורים

אנחנו לא יכולים שהכל יגיע ב"בום".זה מגיע לאט.

 

היית פעם בים?

יש גלים.גלים גדולים,וכשהם מתקרבים לחוף הם נהיים יותר קטנים,יותר חלשים.

 

זה כמונו,כשאנחנו רחוקים יש גלים גדולים,חזקים,שמרימים אותך,

אבל אתה צריך לקפוץ,לא תמיד להישאר במקום בישביל להתקרב אל החוף.

בגלל זה הדתיים מתקדמים עם המערב,ולומדים לחיות עם זה.

 

יש גלים שמקדמים אותך,ויש גם גלים שלוקחים אותך אחורה ואתה צריך לדעת לא להתיאש ולהתקדם קדימה.

הבנתיeyal1214

תודה רבה על כל ההסברים  באמת שיהיה לכם רק טוב

ראיתי רק עכשיו...אותי

לא קראתי הכל אבל ממש תודב על הכתיבה המחזקת!

אתה צודק לגמרי בקשר לזה שאנכנו לא מספיק שומרים על עצמנו,  דיברת על  הסרוגים זה ממש לא כמו בטלווזיה! האנשים שפגשת הם רק חלק מהציבור המגוון שנקרא דתיים- לאומיים.

יש כ,כ הרבה גוונים שאפילו אני לפעמים מתבלבלת....

ותרשה לי לחדש לך עוד מושג יש תנועה מקסימה שבה יש הפרדה מלאה בין הבנים לבנות! 

פועלים תחת דגל אחד אבל הכל מופרד וקדוש! יש קומונרים לסניפי בנים וקומונריות לסניפי בנות המחנה באותם תאריכים ואפילו במרחר רק של כמה מטרים ואין כל קשר בין מחנה בנים למחנה בנות!

זה מהמם!!

 

מצד שני אסור לשכוח שבדור של ההורים שלנו הבנים והבנות רקדו ביחד אז היום הרבה יותר טוב!   

רק עוד משו' על דתיים לאומיים וחרדים -אחת העם...

 -לענ"ד-

תפיסת העולם של הדתיים הלאומיים היא שה' רוצה שיהיה שילוב בין העבודה לתורה, שהתורה מובנית בתוך "החיים הרגילים" שזה אומר - התגייסות לצבא, למידת מקצוע, עבודה וכו' - והכל מתוך צו ה'.

לעומת זאת אני חושבת שהחרדים תופסים את זה כמשהו נפרד.

כן אני פעם חשבתיeyal1214

אני חשבתי שחרדים כאילו יותר מקיימים מצוות ודברים כאלה כי את הדתיים הלאומיים רואים בכל מקום גם באוניברסיטה בצבא  בקולנוע בכל מקום,למרות שהשילוב של התורה בעבודה גורם להם הרבה להשתנות ופחות להחזיק כאילו חשבתי ושוב כל הזמן הציבור הדתי לאומי אומר שהכי חשוב להיות בן אדם טוב אז לא ממש הבנתי עם זה גם חשוב לשמור שבת להניח תפילין ודברים כאלה או רק להיות אבן אדם טוב,בקשר בקשר להתנחלויות אני לא ממש יודע למה לדתיים הלאומים כל כך אכפת מזה ולחרדים לא הרי הם גם מאמינים ששילה וחברון וזה גם לא אמונה זה עובדות שרשומים בתנך וממצאים ארכיאולוגים שזו ארץ אבותינו והמורשת שלנו אז למה להם פחות אכפת מזה,לצבא אני גם זוכר את המפקד שלי ועוד כמה שחלק לפעמים לא היו עם כיפה אני חילוני אבל בצבא הרבה משתנים אני חושב שבשירות לאומי תורמים מלא הרבה יותר לפעמים מבצבא מבחינת בנות ועדיף שהבנות יעשו שירות לאומי כי בצבא אמרתי הרבה משתנים ברור שיש גם חזקות זה יהיה מוזר מה שאני יגיד אבל שראיתי בצבא חלק בנות דתיות הם הרבה גם לובשות מכנסייםם כאילו במכללת דוד ילין שלמדתי פסיכומטרי יש שם הרבה בקבוצה ובכלל שלמדו איתי,ועם יש מישהי עם חצאית ארוכה כמעט בטוח שהיא עשתה שירות לאומי ומישהי עם מכנסיים גם יכלה לעשות שירות לאומי אבל כן יש סיכוי גבוה שהיא עשתה צבא אני לא אוהב הכללות כל אחת שתעשה מה שבא לה ומה שטוב,מה גם שבצבא יש כל מיני סגננות ודיבורים ורק פעם אחת הכרתי מישהי דתיה וקצת שמתי לב הם בנות מאוד עדינות וטובות כאלה וזה לא מתאים לדעתי לכולם אבל יש גם מאוד חזקות שיכולות כל אחת מה שטוב לה אני לא מבין בזה

יפה מה שאתה כותב.אנונימי (פותח)

לגבי זה שאתה כותב פה- לפורום הזה קוראים "אולפניסטיות" ואולי לכן נכנסת לזה,

אבל כל אתר הוא של דתיים-לאומיים,

ככה שאם אתה נכנס לפורום שהביאו לך את הקישור למעלה- זה גם דתיים לאומיים, רק יותר גדולים...

 

 

ועל החשיבות של המצוות-

לנו מאוד מאוד חשוב להקפיד בשמירת המצוות!!!!!!!!!!!!!!!

כל מה שאתה כותב!

זה שיש חלקים מהציבור שהולכות עם מכנסיים לדוגמא, ממש לא מראה על החשיבות של קיום המצוות בעיננו.

 

ההבדל זה בדרך, המטרה של הדתיים ושל החרדים זה אותה מטרה לעבוד את ה'.

השאלה אם בקיצוניות או לא...

ברור שצריך להגות בתורה יומם ולילה השאלה איך אתאנונימי (פותח)

 

מפרשת "הגיה"...

יישוב הארץ, התנדבויות, עיסוק בחינוך והוראה וכו' לדעתי הם הגיה בתורה, אולי לדעתך לא...

ואני אסביר-

יישוב הארץ זו מצווה גדולה מאוד מאוד (גם יהושע בן נון שהיה מאוד צדיק עסק בעיקר ביישוב הארץ...) ובכך שאת מקיימת אותה את בעצם מתעסקת בתורה, וכן על זו הדרך שאר הדברים...

כשהמקור שלך הוא תורה וכשאת באה מעולם של תורה, אז כל מעשה שתעשי יהיה עיסוק בתורה!

זו האמונה שלי ואני מקווה שגם שלך...

והעניין הוא שאצל החרדים התפיסה היא קצת גלותית- בגלות לא היה צורך בעבודת הארץ וכו' אלא רק בלימוד תורה (וקצת עבודה לצורך פרנסה וקיום עצמי)

אבל היום נוספה למשוואה גם ארץ ישראל, שהיא חלק מהקיום שלנו כעם!!

יש את העניין של השילוב בין עם ישראל לארץ ישראל עפ"י תורת ישראל...

וזה מתחבר למה שאמרתי על יהושע- הוא היה מהדור שיצא מהגלות והגיע לארץ ולכן עסק המון ביישוב הארץ (זה לא פירוש שלי אלא פשט גמור), ולעומתו, משה התעסק בעיקר בתורה וכו' כי הוא חי במציאות של גלות!

בגלות אין שום צורך לעבד אדמות, להקים יישובים, ליטוע עצים וכו' (אפילו פרנסה הם לא היו צריכים כי היה מן...)

בקיצור- הכל עניין של השקפה והסתכלות, וההשקפה שהציונות הדתית דוגלת בה היא "קדש חייך", כלומר, לחיות את החיים בקדושה

בניגוד להשקפה החרדית (בהכללה!) שאומרת שהחיים הם חול וצריך להתעסק רק בקודש...

 

קצת ארוך, אבל שווה קריאה לדעתי... (ותודה למי שקרא)

וקוראים לתנועה הזאתדלוקה...

אריאל!!!!!!!!!!!!!

אולי ענו לך, לא קראתי את התגובות אבל אני אכתוב גםשוקו =)
עבר עריכה על ידי שוקו =) בתאריך כ"ה אב תשע"ב 23:16
1. אני אגיד ממש ממש בכלליות בלי להיכנס לפרטים

הנתינה הזאת מגיעה מהתורה, אנחנו לא רק לומדים אנחנו גם משתדלים ליישם, 

לעזור ולתת יוצר עולם טוב יותר, זה גם עוזר ונותן לך

אתה מרגיש שאתה עושה עם עצמך משהו, זה ממלא זה מספק זה עושה לך טוב ולאחרים טוב. 

כשכל אחד עסוק בעצמו ואף אחד לא מתייחס לשני...אתה יכול לתאר בעצמך איך העולם היה נראה

מזל שקיבלנו את התורה לא? מה היה קורה פה בלעדיה...

 

2. דתיות וחרדיות זה לא דווקא יותר צנוע ופחות צנוע, יש דתיים הרבה יותר צדיקים מחרדים וגם להפך....זה ששאתה בנאדם צדיק לא אומר שאתה חרדי ואם אתה פחות -  אתה דתי לאומי ממש לא. 

גם בצניעות יש דתיות צנועות יותר ויש פחות, יש חרדיות שיותר ויש פחות

יש דתיות שלבושות יותר צנוע מחרדיות ולהפך...

אתה שאלת מה ההבדל בלבוש, יש הבדל אבל אני לא יודעת בדיוק איך להסביר את זה....

אני אנסה להגיד כמה נקודות, דתיות לובשות חצאיות ג'ינס (לא רק כן?)  וחרדיות לא [החמרה]. דתיות לרוב הולכות עם כיסוי ראש וחרדיות לרוב עם פיאות, יש הרבה חרדיות שהולכות מכופתר, הרוב הגדול של הבנות הדתיות לאומיות לא...
זה הקווים הכלליים

 

עוד נקודה שאמרת ואני רוצה להתייחס אליה,

זה שחרדים לא עושים צבא - זה לא בעיה כל עוד הם לומדים תורה

אתה נחלם בשביל המדינה והם לומדים בשביל הקיום שלה

לא כולם, איך אני אסביר את זה? כמו שמהצבא יש משתמטים גם שם יש 'משתמטים' לא כולם שם לומדים תורה ומחבינתי מי שלא לומד שיילך לצבא. ומי שלומד מקבל ממני ח"ח וסחתיין [וכמובן גם אצל הדתיים ב"ה לומדים, מה שנקרא "תורה ועבודה"] 

 

3. ענית קצת לעצמך, אנחנו לא סגורים. 

לא כולם מתנדבים ומבינים [ב"ה כמעט כולם ] ויש חלק שגם שומרים שבת ועושים מצוות אבל בלי להבין את החשיבות של זה, כשאתה לא מבין את החשיבות אתה מרגיש שזה ח"ו עול רע, זה עול - אבל לא רע

אז אתה הולך לחיים שנראים לך טובים, חיים שלרוב אין בהם הרבה משמעות וככה מדרדרים, 

לפעמים שואלים שאלות אבל לא במקומות הנכונים ולא מקבלים עליהם תשובות / תשובות לא מספקות 

אתה מחליט שהיהדות זה לא דבר טוב והופ..חזרת בשאלה

מה לעשות לצערנו זה קורה ובע"ה הם יחזרו בתשובה בחזרה

 

ודווקא אני כן מכירה הרבה חילונים ואני גם ממש מתחזקת, הכרות עם אנשים לא דתיים לא אומר שבגלל זה אתה יורד...לפעמים אתה רק מתחזק מזה - לראות כמה שהחיים שלהם זה חיים ריקים ובלי תוכן ולהבין כמה מזל שאנחנו העם שקיבל את התורה ושאנחנו גם הולכים בדרך המצוות  

 

4. איזה כיף לקבל מחמאות מאנשים שהם לא דתיים, זה באמת מחמם את הלב ומחזק תודה רבה צדיק!

אתה כל הזמן אומר אתם אתם, לצערי גם לא כולנוו מתנדבים ועוזרים...ואנחנו לא ציבור מושלם 

 

ומי אמר שאנחנו לא מעריכים את עצמנו? אני ממש ממש גאה בציבור שלנו - ואני לא החידה

שרות לאומי והתנדבויות לא תמיד רק במקומות חילוניים אלא גם בתוך הציבור עצמו אנחנו גם תורמים בתוך עצמנו ולא רק בחוץ

אבל ברור, זה שאנחנו תורמים ועוזרים לא אומר שכל השאר לא טובים

"ועמך כולם צדיקים" (ישעיהו ס' כ"א) בכל יהודי יש נקודה טובה, אין כזה דבר יהודי רע לגמרי

יש אנשים פשוט פשוט מדהימים שהם לא דתיים, והרבה!!!!! יש גם חילונים שמתנדבים ועוזרים זה לא רק אנחנו 

התקשורת מציגה רק רע, ואת החלקים הרעים שיש בנו, ולכן לפעמים אנחנו חיים בהרגשה שרוב העם שלנו דפוק ולא טוב, זה לא נכון. אני בטוחה שאם תחפש אתה תראה בכל אחד משהו טוב...

 

לילה טוב

תודה רבה שוקו ולכולם אני יסכם על הציבור הדתי לאומיeyal1214

אני חושב שללמוד תורה זה דבר קשה מאוד כאילו כל היום רק ללמוד את זה ואי זה קשה ביותר נראה חילונים כמוני להחליף אותם בלתי אפשרי, יש הרבה אנשים ששוכחים  שאנחנו זה שהשתננו הרי פעם כולנו היינו דתייים ולומדים תורה ,החרדים נשארו כמו שהם פעם דיברתי עם חרדי והוא אמר שאין בכלל חובה ללבוש שחורים הם עושים את זה כדי להיבדל מאוד יפה לראות בציבור החרדי במיוחד וגם בציבור הדתי מלבד הנימוס והדרך הארץ והאחווה הדדית זה לראות ילדה בת  5 איך היא דואגת לאחים שלה כאילו ממש מגיל קטן והנימוס והצורה שהם מתבטאים כלפי כולם,יש משהו שממחיש עוד פעם על הנתינה עשיתי פסיכומטרי לפני חודש לצערי התוצאה לא יצאה מספיק טובה בלשון המעטה הם רשמו אותי בכיתה אחרת והתלבלו לא חשוב אבל אומרים שהכל לטובה היתה מישהי דתיה שראתה שאני כזה לחוץ ומזיע כי רצתי לכיתה ישר הציעה לי שוקלד כזה נכון יש גם חילונים אבל אתה רואה את הטוב הזה אצלם בעיניים  דיברתי אחרי  זה עם עוד מישהי דתיה שהיתה במבחן אני כבר אמרתי אני יודע מה את רוצה ללמוד בלי להכיר אותה בטח עובדת סוציאלית וזה אכן כך היה עוד דבר בטלווזיה הראו פעם משהו טוב לשם שינוי ילדה בת 12 שמארחת ילדים חולים מעממותת זכרון מנחן לבת מצווה שלה וכל המתנות הדברים לילדים החולים אני לא יודע מזה זכרון מנחם אבל עוד לפני שאמרו שם של העמותה ואמרו בפרומו על הילדה ישר ידעתי שהיא שייכת לציבור הדתי לאומי ואכן כך היה ברור שאני מכליל וברור שי גם מלא אחרים אני הרי חילוני אבל הם כל הזמן רק רוצים לתת אני לא מסוגל להגיע למידות שלהם למרות שיצא לי גם לתרום במקרה דווקא לציבור הדתי לאומי משהו שחשבתי הרבה זמן ופתאום למחרת זה קרה משהו שחלמתי שאני יתרום אבל לא באמת האמנתי שזה יקרה וזה קרה  אבל זה קצת קשה לכתוב את זה פה ליד כולם,אני שוב אומר מעבר לכל השאלות רק רציתי לאמר דברים חיוביים כלפי הציבור שלכם אולי פה זה גם לא המקום פשוט ממה שלמדתי קצת על הציבור הדתי לאומי אני יודע שזה כיפות סרוגות ובנות של אולפנא ולא רק אני אומר את זה מלא חילונים כמוני שאני מדבר עם אנשים אומרים אותו דבר שהציבור הדתי לאומי אנשים הכי מוסרים הכי טובים ונתינה זה דבר ידוע יפה שאתם גם מערכיים את אלה שלומדים תורה וגם לא מתגייסים זה גם חשוב מאוד הרי שרדנו כל השנים האלה בזכות התורה ככה אומרים חרדים אני מאמין שזה גם נכון כל פעם שאומרים למידת תורה עולה לי בראש חרדים אני לא מבין שזה גם דתיים לאומים שגם להם זה חשוב כי הציבור הדתי לאומי  מדבר על ערכים ובן אדם טוב אבל הבנתי מכם שגם המצוו חשובות להם  באמת תודה על ההסברים

אתה קצת טועה שוקו =)

אמרת שללמוד כל היום תורה זה קשה, אף אחד לא ביקש ממך ללמוד תורה כל היום

צריך לקבוע עיתים (זמנים) לתורה, אבל העיתים האלה לא מוגדרים

כלומר, אתה קובע לעצמך את הזמן יש כאלה שקובעים שלוש שעות ויש כאלה שחצי שעה ויש כאלה שלומדים כל היום...

בקיצור, להיות דתי לא אומר שאתה צריך ללמוד תורה כל היום [ואתה יכול לראות את זה בפועל]

גם חרדים אני רואה שהזכרת את זה לקראת הסוף לא לומדים תורה כל כל היום,

יש כאלה שלומדים חצי יום, יש כאלה שלומדים כמה שעות עם הפסקות ויש כאלה שבאמת לומדים כל היום - אבל כל מה שאמרתי - קיים גם בציבור הדתי הלאומי, אומנם לא כל אדם שני אבל ב"ה לומדים תורה!

גם בישיבות ובאולפנות, גם בשיעורי תורה מחוץ למסגרות וכו'

אמרת גם שלא כ"כ חשבת שאנחנו לומדים תורה כי אנחנו מדברים יותר על ערכים ואדם טוב - 

אל תשכח שכל זה - זה תורה! כל זה מגיע מהתורה ומשם אנחנו מקבלים את זה

[ואם אתה רוצה אני יכולה לתת לך כמה ד"תים קצרים להמחשה

 

עוד דבר, כתבת "אני לא מסוגל להגיע למידות שלהם" זה כל כך לא נכון

אתה חושב שאנחנו מלאכים מושלמים שרק עוזרים ונותנים...גם לנו יש את הדפקות שלנו

התמודדויות בתור ציבור, התמודדות בתוך המעגלים שלך [משפחה, סניף, יישוב, עיר וכו'] 

והתמודדויות בתור אדם, קשיים שאתה צריך להתגבר עליהם וכדו'

זה שהאדם תורם ונותן  - לא אומר שהוא מושלם

אין כזה דבר אדם מושלם

אתה עם הרצון הטוב וההערכה העצומה הזאת, דווקא אתה יכול לעלות ולהתקדם

דווקא אתה יכול לתרום יותר 

אם אתה אומר לעצמך "אני לא יכול" אתה באמת לא תוכל....ואם תרצה - זה ייקרה

בשביל לתרום ולתת אתה לא צריך להיות דתי מספיק שתלך להתנדב לחצי שעה פעם בחודש וזה כבר טוב! 

אסור להוריד מהערך של עצמך אף פעם

 

ותודה רבה על ההתנעיינות שלך ועל הרצון הטוב וההערכה! אשריך!  

תקראו... ולא להיבהל... זה שווה את הזמןעטרה...

בשבחי החינוך הדתי לאומי- אורי אורבך
הוא צעיר בן 24, חרדי מלידה , גר בירושלים.
העולם האסוציאציות שלו לא משחקים שום תפקיד הביטלס', שלום חנוך, עמוס עוז, "מבית אלפא עד נהלל", חיים יבין, פרס נובל, כ"ט בנובמבר, הבימה, הפקולטה לחקלאות, חנה סנש, קידה שעירה, חייקה גרוסמן, ריטה ורמי. הוא שמע מילה פה מילה שם, אבל הוא לא ממש מבחין בין ידיעות למעריב. עיתון הארץ או מקור ראשון מעולם לא ראה, בטח לא קנה. הוא לא זוכר שמות של חמישה רמטכ"לים, לא תקבלו תשובה אם תשאלו אותו מי אלה התרנגולים, ומה זה משפט קונסטיטוציוני. הוא יודע מילים בודדות באנגלית, וכלום במתמטיקה, רק חיבור חיסור כפל וחילוק. פיזיקה וכימיה מחוץ לתחום, ספרות עברית מעולם לא קרא, וכנראה גם לא יקרא, ספרות יפה, שירה עברית, ספר חדש בהוצאת עם עובד. המחקר החדש באוניברסיטה על מגדר וזהות לא יובא לידיעתו, גם לא התצוגה החדשה בגלרית עמליה ארבל. הדיון על חופש הדיבור, ועל מדיניות הרווחה במשנה הסוציאל-דמוקרטית לעולם לא יחצה את המסננת שלו. אולי הוא שמע משהו מהמושגים הללו באקראי, אבל אף אחד מהמינוחים, השמות, הטעמים, הספרים והנושאים הללו לא מדבר אליו. אף אחת מהמילים: אום-כולתום, חשבון דיפרנציאלי, יחידה 669 ואדמונדו דה-אמיצ'יס לא מוכרת לו. בלוטות האקטואליה והנוסטלגיה שלו לא ינועו לחלוטין למשמע התיבות: גיורא שפיגל, טלעד, אהרון אפלפלד, יובנטוס, חנוך לוין, דגניה
הוא חרדי ואין לו מושג!

הוא צעיר בן 24, חילוני מלידה, גר בירושלים.
בעולם האסוציאציות שלו לא משחקים שום תפקיד חסידי קרלין, הסטייפלר, החזון איש והרב כהנמן. "תהא השעה הזאת שעת רחמים", קידוש השם, זצוק"ל, איצקוביץ, חוג חת"ם סופר, ישיבת המתמידים, השיעור השבועי ו"שירו למלך". הוא שמע משהו פה ושם, אבל הוא לא מבדיל בין המודיע ליתד נאמן. שבעון חרדי מעולם לא נפל לידיו והוא לא מכיר שמות של שלושה גדולי תורה. לא תקבלו תשובה אם תשאלו אותו מה זה "תוספות", ומי זה הרבי מסאטמר. הוא יודע מילים בודדות בארמית: רחמנא ליצלן ואדרבה, אבל לא מבין כתב רש"י. חומש הוא קורא בשגיאות נוראיות, הוא לא ידוע על קיומם של הריטב"א והמהרש"א, תוספות יום טוב, וקידוש לבנה. הוא ניזון ממקורות רבים, אבל מעולם לא שמע ויכוח על דין גרמא, ועל שלוחו של אדם כמותו. לא פתח את הספר שמירת שבת כהלכתה, אין בעברית שלו "מַחְשוֹבֶה" ו"מה הפשט?", הגבהה וגלילה. זעקת היתומים וביטול תורה. הוא לא מבדיל בין ראשונים ואחרונים. אף אחד מהמושגים כלי שלישי, המשגיח, האדמו"ר הזקן, כּוֹ'לֶל ערב והופרשו תרומות ומעשרות לא חדר למקורות המידע שלו. "שיר המעלות ממעמקים קראתיך ה'" לא עושה לו את זה, לא מתרגש מ"אבינו מלכנו חננו ועננו", ואינו מגיב לזימון בעשרה, צאן קדושים, שמירת הלשון, ורבנו בחיי.
הוא חילוני ואין לו מושג!






הגיב על זה חיים ולדר, סופר חרדי:
בשבח החינוך החרדי- חיים ולדר
במאמרו המרתק של אורי אורבך חלה לדעתי השמטה. הוא התייחס למושגים של צעיר חרדי ושל חילוני ושכח משום מה את מושגי הצעיר הדתי לאומי. מכיוון שאורי אורבך הוא ידיד, מצאתי לנכון להשלים את החסר.

הוא צעיר בן 24, מזרוחניק, וגר בירושלים.
בעולם האסוציאציות שלו משמשים בערבוביה: הביטלס' עם חסידי ברסלב, עמוס עוז והרמח"ל, הבימה ומרכז הרב, חנה סנש וחנה ושבעת בניה, ידיעות והצופה. הוא זוכר שמות של חמישה ראשונים ושל חמישה רמטכ"לים, אבל דווקא אצל החמישה האחרונים נוצצות לו העיניים. הוא קורא ספרות עברית, שומע שירים באנגלית, ולומד גמרא בארמית, ההשוואה בין השלוש לא ממש עובדת לטובת הארמית. הוא יושב ב"טיש" של הרב מרדכי אלון, אך גם במופע האחרון של ריטה ורמי, בשניהם תראה אותו עם עיניים עצומות שר בדבקות. הוא ישתתף בהפגנות סוערות נגד פינוי היישוב "נוה יהופיץ" המונה שלושה קראוונים, אבל לא תראה אותו בהפגנה נגד חילול שבת. הוא בהחלט מכבד רבנים, אך המ"פ שלו הוא בשבילו אלוהים. הוא די מעריך כאלה שמגיעים להישגים ב"מפעל הש"ס", אבל מעללי הגיבוש האחרון של דובדבן יגרמו לו למבטי הערצה ולדפיקות לב של ציפייה.
גם אם הוא מרשה לעצמו לגבר איתך כל התפילה, אם תדבר איתו ב"תפילה לשלום המדינה" הוא לא ידבר איתך יותר. הוא סובלני כלפי החילונים ויגלה הבנה לעובדה שהם משתמטים מקיום תורה ומצוות, אבל לא יכול לסבול את החרדים שמשתמטים משירות צבאי. אם תספר לו שאתה לומד כלכלה באוניברסיטה הוא יעריך אותך הרבה יותר מאשר אם תספר לו שאתה לומד גמרא בכולל. הוא ישתולל בטירוף למראה גול של נימני, אבל בשמחת תורה לא יהיה לו נאה לקפוץ ב"מוישה אמת".
הוא לא יחשוב שמוכרחים לגדל זקן ופאות, אבל על השפם שלו הוא בחיים לא יוותר.
הוא מזרוחניק, ואין לו מושג מה הוא יותר, דתי או חילוני.




ותגובה אחרונה
מהלל מרצבך, מישיבת תורת חיים

חיים ולדר היקר,
שלום, קראתי את מכתבו של אורי אורבך ותגובתך לדבריו. אמנם מסכים אני איתך שישנו ציבור ד"ל (דתי לאומי), החי מתוך בינוניות בכל התחומים, כפי שכתבת. אך דע לך שישנו ציבור נוסף, שחי במקום אחר וגישתו שונה לגמרי.
ברצוני לספר לך על שנים מחברי הממוצעים, בוגרי הישיבה בה אני לומד:
א. הוא צעיר בן 24. יש לו ילדה קטנה. לאחר 5 שנים שלמד תורה בהתמדה מתוך בחירה חופשית אישית בישיבת ההסדר, ותרם לשמירת עמו בשירות צבאי בחטיבת גבעתי במסלול ההסדר של ישיבתו, עמד בהכרעה אישית גורלית: האם לקבוע כל ימיו לתורה, לבניין הרוחני של עמו, או שתפקידו לתרום לעם ישראל בתחומים אחרים. לאחר התייעצות עם רבותיו הגיע למסקנה שעניינו בחיים, יהיה בתרומה בתחום התעניינותו. הוא החל ללמוד רפואה, על מנת לתרום לעם ישראל, ולפרנס את משפחתו בכבוד, ע"י מיצוי כוחותיו, ורצון שלא רצה לחיות מתוך דחקות ונדיבות.
הוא קובע עיתים לתורה, מדי ערב, בלימוד דף היומי בשקידה עצומה, למרות שזה על חשבון זמן איכות בביתו, וזמן התכוננות למבחנים בלימודיו ברפואה. הוא הקים שיעור תורה שבועי קבוע לחבריו הדתיים שלומדים עימו באוניברסיטה. הוא רואה בזה ערך עליון, להיות מחובר כל ימיו לתורה. בחופשת הסמסטר האחרונה, הוא יצא לשבוע התנדבות עם משפחתו למען ילדי קו לחיים. הוא כלל לא מבולבל, הוא יודע שהתורה היא המרכז, ומתוך התורה הוא לומד את לימודיו, מתוך שליחות ומסירות.
הוא לא פוחד מחבריו החילונים שיקלקלו אותו, משום שהוא בנה את בניין האמונה שלו, מתוך התמודדות רצינית, בתקופתו בישיבה, וחבריו העקריים דתיים. הוא מכיר את הויות העולם הזה, ומבין את יחס התורה אליהם. יש לו: מחשב נייד, רכב, מצלמה דיגיטלית ופלאפון (אך לא טלביזיה), וברור לו, שכלים אלו מרחיבים את נפשו, ולא סותרים את עבודת ה' שלו, אלא ההפך.
יש לו התלבטויות רבות נוכח המורכבויות שבהם נתקל בלימודיו, לאחר שהוא מתייעץ עם רבו, הוא יודע כיצד לנהוג בשאלות הרבות שבהם הוא מתמודד. הוא מיושב בדעתו, ומרגיש שלמות בכל תחומי חייו.

ב. חבר נוסף, שרצוני לספר לך עליו:
הוא צעיר בן 24, אשכנזי ונשוי לבחורה ספרדיה (העיקר אצלו זה היראת שמים, ומידות טובות, ולא הגזע שלה).
אשתו צנועה עם כיסוי ראש מלא, אב לילד, וגר בגבעה בשומרון. בבוקר הוא קם מוקדם טובל מתפלל ותיקין לומד תורה בהתמדה (ללא קבלת שקל מהמדינה או מתורמים שונים), בצהרים הוא עובד בבניית הארץ, ובלילה הוא שומר על הגבעה שלו. יש לו תעודת בגרות, אבל הוא יודע בהחלט שהתורה היא עיקר חייו. הוא לא מתלבש ע"פ המודה, ואשתו לא עם פאה ונעליים נוצצות. לבושו יותר דומה למלבושו של אבותינו הקדושים. הוא שומע את מוזיקה יהודית אמיתית (כהגדרתו). הוא לומד הרבה תנ"ך, ומשתדל לחיות בצורה בריאה בגוף ובנפש, כדברי הרמב"ם.
הוא מכיר בכך, שהוא לא צריך להיות גדול הדור, ולכן הוא לא מרשה לעצמו להתפרנס מכספים של לימוד תורה, אבל בשעה שהוא לומד, אין זה ממניעות חיצוניות, אלא מתוך רצון לעשות רצון ה'. הוא עובד קשה, ובעל כוח פיזי רב, ומרגיש שהוא ממצה את הכוחות שלו בכל התחומים, הוא חי בקישור ובקרבה אמיתית לקב"ה.
כל תשעה באב, יש לו מנהג קבוע לעלות להר הבית, למקומות שהתירו לו רבותיו, ולבכות על חורבן המקדש. כאב השכינה בוער בנפשו, ולא רק באמירת קינות נוסח פולין או נוסח ליטא.
המדהים הוא, ששני חברי הם אוהבים מאוד אחד את השני, למרות השוני הרב שבניהם. אמנם שניהם לא הגיעו להפגנה נגד פינוי ספק עצמות יהודים מלפני 2000 שנה בכביש 6, אבל שניהם התייצבו נגד פינוי אלפי יהודים חיים ובתי קברות ודאיים, ממקום משכנם בגוש קטיף.

לסיום, בישיבה שבה אני לומד תלו בלוח המודעות את המאמר שכתבת, האם אצלכם גם יתלו גם את מכתבי?
האם מבית המדרש שלכם ייצאו גם אנשים בריאים בנפשם, שירגישו שהם מממשים את כשרונותיהם, וחיים באושר?
אתם, מעולים בלהוציא "אחד מאלף" גדול הדור בתורה, השאלה היא היכן כל האלף, שחיים מתוך דחקות, לחץ, עצבות ומחוייבות חברתית מתמדת, משום שהם לא זכו להיות ה"גדולים"?
דרך אגב, אם תבדוק באמת, תגלה שגם אצלנו ישנם כמה גדולי תורה, שמשום מה לא זוכים להערכה אצלכם.
חיים היקר, אני ממליץ לך להכיר את החברים שלי, אינני בטוח שמהישיבות שלכם ייצאו כאלו אנשים. אולי עם מעט פתיחות תזכו לראות שיש עוד סוגים של עובדי ה', אולי מעט יותר טבעיים, ולאו דוקא פחות יראי שמים.

שנזכה לבירור רצון ה' באמת,

בברכה רבה,
הלל מרצבך,
ישיבת תורת החיים
נווה דקלים (בינתיים יד בנימין

לדעתי מה שמייחד את הציבור שלנו זה שאנחנו מקדשיםעטרה...

את החול....

יעני מביאים את התורה לחיי המעשה

אני מכירה את זה, אבל הרוב בנוי על סטיגמות לדעתישוקו =)

יש הרבה חילונים ששומרים חגים, צמים ומכירים רבנים

הם לא מנותקים לגמרי

 

חרדים באמת יותר סגורים חלק יותר וחלק פחות בגלל שאני לא חיה בתוכם אני לא יכולה לדעת בדיוק עד כמה ומי, ועד כמה הקטע נכון,

אבל הם לא כל הזמן נמצאים בתוך הכולל ולא יוצאים משם...שככה פחות או יותר זה נשמע

גם אצלם יש גמילות חסדים וחיים מעבר (זק"א לדוגמא...כמה פעמים פתחנו טלוויזיה/עיתון כשהיה תאונה או פיגוע ל"ע וראינו אנשים עם פיאות, זקנים וכיפות שחורות נמצאים במקום התאונה ועוזרים?)
וד"א...חיים ולדר בעצמו חרדי ובכל זאת אנחנו רואים שהוא יודע כמה מושגים לא? והוא גם לא היחיד...

 

חיים ולדר גם מוציא את הדתיים רע

(כמו שהקטע מוציא את החרדים והחילונים - על אותו משקל, אני לא אומרת שהוא חושב ככה)  

מה שכן הרב הלל מרבצך מתקן אותו בעניין הזה ב"ה, אבל - הוא לא תיקן את הקטעים של החרדים והחילונים וזה לדעתי קצת לא בסדר וזה דיי מפריע לי

 

אבל בסופו של דבר זה קטע נחמד =] תודה אחותנו!

יש גם ויכוח שהיה לי מוזר לראותeyal1214

  יש גם ויכוח בין הרב אמנון יצחק שסתם במקרה יצא לי לראות ביוטוב מול דתיות לאומיות על השקפת העולם מעניין היה לשמוע אתזה כאילו ויכוח על השקפות בין דתיים הוא אומר להם משהו על ברכת הלל שלא צריך להגיד את זה מתי שקמה המדינה כי המדינה חוטאת ודברים כאלה למשל במצעד הגאוה ובעוד כל מיני חטאים ושהוא אומר הלל רק בפסח כי אז באמת השתחררנו והוא אומר להם שלמעשה רימו את הדתיים הלאומיים שהם באו במטרה לגשר בין החברה ולמעשה אצל הדתיים הלאומיים לא סתם הנשירה מהדת גבוהה בעעשרות אחוזים מאשר בסוגים דתיים אחרים, במקום לחבר הם עצמם כאילו נהפכים להיות חילונים לא ממש הבנתי מזה הלל הזה

איזה ברכה זאת ,אבל זה ויכוח מעניין בכל מקרה אני תמיד מתחבר לציונות הדתית והאידאלים שלה במיוחד ישוב הארץ ומקומות כאלה אני חושב לבקר במערת המכפלה לראות מזה מישהו היה שם איך זה

קניתי כל מיני ספרים מדברי שיר מכתבים לטליה ואהבת בכל לבבך של אהרון קרב בלבב פנימה של רועי קליין אוהב ימים ספר של הרב קרליבך עוד לא קראתי אותם זה ספרים טובים את אוהב ימים קראתי ויש שם דברים מדהימים.

 וזה הויכוח בינו לבין הדתיות הלאומיות זה מעניין לראות

 

לקידומת - התכוונתי למה ששוקו ועטרה אמרו...=)אחת העם...
עבר עריכה על ידי אחת העם... בתאריך כ"ו אב תשע"ב 12:54

לקדש את החול , לקבוע עיתים לתורה וכו'..

 

בכללי אני חושבת שמי שבאמת יכול (גם מבחינה כלכלית!!) לשבת וללמוד כל היום, ולהיות רב ופוסק הלכה וכו' וכו' למה לא? שיעשה את זה!

אבל!!

לא כל הציבור יכול, צריך, וכדאי שיהיה רבנים. אחרת מי יפתח דברים? איך העולם יתקדם? 

הציבור הכללי הוא לא הגוי של שבת שלנו!

הדת שלנו היא לא מעל הדת שלהם!

אנו מחויבים בדיוק כמוהם, והם בדיוק כמונו.

וחוצימיזה, עובדתית, אם לא היה את האנשים העובדים, החברה החרדית היתה קורסת.

מי יהיו הרופאים, העו"ד, ורואי חשבון, , והלוחמים בצבא,ומנהלי חשבונות וכל המקצועות שקיימים בעולם!

 

ויש פה קטע שהרב נריה כתב:

 

איננו שוללים דרך המקדמת קריירה,

אך משתדלים להוציא ממנה את העוקץ החומרני.

תלמיד המגלה כשרון ללימוד פיסיקה,

אדרבא, שיהיה פיסיקאי,

אבל לא כדי לרכוש דירה נאה ומכונית,

אלא כדי למלא שליחות ציבורית כפולה -

כאיש מדע שפועל לטובת המדינה,

וכמייצג את הציבוריות הדתית

בחברה הישראלית.

 

ויש כמובן את הספרא וסייפא...

 

ורציתי להוסיף עוד דבר, שהעניין של לא לעבוד התחיל ב30-40  שנה האחרונות, לפני כן כולם היו יוצאים לעבוד ולפרנס את משפחותיהם, והאנשים שכיום לומדים חיים כנראה על גב הוריהם, אבל האם זה יוכל להמשך לאורך זמן?!

 

מקווה שסברתי את עצמי טוב...=)

וסליחה על החפירה..=) חופר

 

 

לאחת העםeyal1214

הרמבם הוא הדבר הכי נכון לגבי מה שאת אומרת רופא וגם פוסק ורב  [למדתי 5 יחידות מחשבת ישראל אז קצת למדתי על זה ]אני חושב שכל האלפי שנים שאנחנו שורדים עוד לפני שקמה מדינה זה גם בזכות התורה ומזה ספרא וסיפא סליחה על הבורות,אני לא בטוח משהו שמשלב רוחניות אבל אני לא זוכר,אני חושב אבל שלפעמים היור מדי פתיחות של הציבור הדתי לאומי גורם לו לשינויים ולפעמים לחילון האמת כמו שאמרתי קצת חבל כי הם באמת חברה מדהימה וערכים וצריך שיהיו כמה שיותר אנשים כמוהם עם תסתכלי במה שכתבתי בהתחלה

=)אחת העם...

דבר ראשון כתבתי בהתחלה שכל העבודה היא מתוך התורה והעניין הוא לשלב. לא או תורה או עבודה. שניהם ובלי פשרות!

ספרא וסייפא זה אומר לשלב תורה ולימוד (ספר) עם חרב (מלחמה/ עבודה).

אם מישהו "מתחלן" (אין כזה מושג חוזר בשאלה!) כנראה שהוא פספס משהו בענין, קרה לו משהו בדרך... (יכולות להיות אלף סיבות) (ואני לא מדברת על זה מרחוק! תאמינו לי...)

 

בעניין הזה הייתי ממליצה לך לקרוא את הספר מקימי של נועה ירון דיין. ספר מהמם!! גם כספר ספרותי.  וקראתי אותו יותר מפעם אחת... (האחרונה אתמול חיוך)

 

הוא לא מדבר על הצינות הדתית / דתיים לאומיים או משו' בסגנון, הוא יותר ספר אמוני  אבל יש בו קטע מסוים שהיא התווכחה על זה עם מישהו.

 

 

תראיeyal1214

אני מאד מתחבר לחברה הזאת של הצינות הדתית אני אמנם חילוני אבל עם יהיה אצלי שינוי זה יהיה רק לכיוון של הציבור הדתי לאומי לכן אני מחפש דברים שקשורים לצינות הדתית זה החברה שאני אוהב עם תראי מה שכתבתי ממש בהתחלה את כל מה שאני חושב עלהם וגם בהודעה שלי שרשום הויכוח ויש סימן של וידיאו יש כל מיני ספרים שקניתי מדברים שיר את חושבת שספרים טובים ,כן בקשר לחזרה בשאלה כבר אמרתי את זה זה הכי מחליש אותי שאני רואה בנות טובות כאלה נגיד שהכרתי אחת נגיד שהיתה מאולפנא עפרה וכל מיני כאלה שחזרו בשאלה אבל הרוב זה לא מאמונה זה כי אין להם רצון לקיים מצוות כי זה קשה והם הולכים למסיבות ודברים כאלה ואז אני מתחיל להיות מבולבל כי יש מלא שמשתנים כי הציבור שלכם הוא ציבור פתוח אז מה אני יגיד לכן זה מחליש אבל מדי פעם שאמרתי לאנשים האלה את הדברים שאני חושב עלהם על הציבור הדתי לאומי זה די חיזק אותם כי אתם לפעמים לא תופסים מה יש לכם בידיים

אני מכירה את זה ממש ממש מקרוב...אנונימי (פותח)

ובד"כ אם מישהו מחליט לא להמשיך בחייו כדתי זה בגלל שקשה לו והוא רוצה לשבור את הכלים.

או שחונקים אותו בישיבה / אולפנא. ואז מפתחים אנטי,

אבל יכול להיות גם מקרה הפוך שבגלל שזה היה פתוח אז הדרדרו למטה.

בגלל זה יש כל מיני אולפנות ויכול להיות שהסוג הזה לא התאים.

אני יודעת על עצמי שאני מעדיפה שהכל אצלי יבוא מבחירה, כי ברגע שמחייבים אותי למשו' אני מפתחת אנטי. לדוג' כשאין לימודים אני מרגישה יותר מחויבות כלפי עצמי ללבוש חצאית יותר ארוכות אפילו מבד"כ. כדי להוכיח לעצמי שזה מבחירה.

יש כאלה שיחנכו את עצמם לתורה ומצוות ע"י מקום שנותן בחירה ויש כאלה שבדיוק ההפך.

ויכול להיות שמצבים כאלה קורים בגלל בחירת מקום לימודים שאינו מתאים, או אולי בגלל המשפחה שהיא יותר מגבילה או רוצה שהדברים יבואו מבחירה.

לכל אדם יש משברים וגם לי יש את הדחפים האלה שאני קמה בבוקר בקיץ, ואין לי כח ללבוש חצאית, ושרוולים ארוכים, ופתח סגור, ועוד אני גרה באיזור ים המלח... ואני אומרת לעצמי, באלי לזרוק הכל!! אין לי כח יותר... אבל מתגברים, ומשתדלים להמשיך למעלה.

ובאמת מהמשברים גם אפשר להגיד זה גדול עליי, ואני לא מסוגלת יותר.

 

יש משפט יפה ששולי רנד כתב ש"כל נפילה אותי רק מעלה..."

 

ובכל זאת אני ממליצה על הספר סתם כספר חמוד, זה לא שנהיתי ברסלברית אחרי שקראתי אותו, אבל הוא בהחלט מחזק בימים אפורים.

 

אז אם ככה אני פשוט יעשה ספוילר.

הספר הוא על מישי' (הסופרת) שבאה מעולם השדרנות בגל"צ וההופעות בטלויזיה, והיא מתארת את תהליך התשובה שלה והיא נהיית חסידת ברסלב. לקראת סוף הספר ההורים שלה מבקשים ממנה לבוא איתם ל"חוזר בשאלה" שידבר איתה על מה היא עושה לעצמה. והיא אומרת לו שאם הוא היה כ"כ עילוי והלך משם כנראה שהוא פספס משהו בדרך. היא אמרה שלו יש שכל, אבל לה יש את הלב עם האמונה הפשוטה והתמימה כמו שהיהדות שואפת אליה. והויכוח בינה לבין החוזר בשאלה הוא מעניין אבל זה בערך התמצית.חיוך

 

זה בטעות כתוב מאנונימי אבל זה אני^^ =)אחת העם...
זה גם לך אחת העםeyal1214

פעם מיישהי מהישוב עלי אמרה לי שכן הרבה השתנו או אולי כי לחצו עלהם או שסתם אין להם כוח לקיים מצוות ודברים כאלה בזמן האחרון הכרתי קצת אנשים מהציבור הדתי לאומי בעיקר מפורמים בפייסבוק של תמיכה בהתיישבות ודברים כאלה,אני שוב לא מבין למה הרבה משתנים כי זו חברה שגם עושה הכל למעשה גם מצוות גם לימודים אוניברסיטה רואים אותם בכל מקום אנשים עם תארים אנשים רופאים זה לא חרדים שיותר סגורים ואין להם יכולת למימוש עצמי,ואנשים טובים שבעיקר אוהבים את כולם כל עם ישראל חברה מדהימה חבל שאני לא נולדתי בה, ואני שוב אומר אומר בלי קשר לדת זה יפה בעיני איך שבנות מכבדות את עצמם גם בשמירת נגיעה ודברים כאלה למרות שמה שהבנתי אסור אפילו ללחוץ יד למרות שאמרו לי שרוב הדתיים הלאומיים לא מקפידים עד הסוף ממש בדברים האלה אבל גם עד לפני 30 שנה גם היה נהוג יותר צניעות בלי קשר לדתיים אבל זה יפה בעיני הצניעות הזאת כאילו בנות ממש מכבדות את עצמם וושומרות על עצמם כי שוב אני רואה מה קורה בפאבים ודברים כאלה עם בנות ובנים [ואיך מדברים אחד עם השני] [אז שלא יגידו כיבוד נשים כי בחברה החילונית שלי לא כולם אבל לא ממש מכבדים והציבור הדתי לאומי הרבה יותר מכב ומייחס בכבוד הכי הרבה לנשים]אז בעיני זה ממש יפה לראות את זה תמיד גם שראיתי כאלה דתיות שהייתי קטן לא ממש ידעתי מזה אבל אמרתי לעצמי כאילו יהודים כל הלבו הזה סימן בעיני כאילו יהודים לא יודע איך להסביר את זה ובעיני זה חשוב וזה גם יפה

זה הכל מאוד אישי, אין הסבר גורף לכולם.אחת העם...

וכמו שכתבתי יכולות להיות אלף סיבות.

 

אולי ניקח דוג' של אוכל בריא.

נגיד מישהו גדל בבית שמחנך לאוכל בריא, אוכלים רק אוכל בריא וכו' וכו'.

ואז פתאום הבנאדם מחליט להפסיק את זה.

יכול להיות שנמאס לו, יכול להיות שכבר המח שלו מתפוצץ מרב דיבורים על בריא ובריא ובריא ויכולות להיות עוד מלא סיבות...

 

הדוג' הזאת היא לא משו' מאוד מאוד עקרוני.. (היא כן לאנשים מסוימים) אבל לא מצאתי דוג' יותר מתאימה.

אנסה להסביר את תופעת ה"חילון"אותי

לא כל ההורים קיבלו חינוך של אהבת ה'  אמיתית.

במשך השנים הדורות הלכו והתרחקו מהפשטות ומהטבע  וכך גם התרחקו מעצמם ומ-ה'.

ככל שהחיים נעשו יותר קלים ונוחים התרחק האדם מבוראו כי כבר לא הרגיש כ"כ תלוי בו.

הדור שלנו בעל נשמה ענקית! שאינה מסתפקת באמונה שיש משהוא בשמים אלא מבקשת לחקור לודרות בצמע אדיר את קירבת ה' השלמה.

ולכן החיפוש הוא מוטיב מרכזי בימינו.

האדם מחפש דרך לשוב לעצמו לטבע שלו (האמונה היא טבע!) אדם שלא קיבל מאבא ומאמא שלו את  קריאת הכיוון הברורה הזאת יבין טוב מאוד שזה לא משהוא חיפש וינסה דברים אחרים לנפש הצמעה שלו ( אלכוהול, דתות המזרח, סמים, מדיתציות...)

דברים "עוצמתיים"  ובסוף הוא יבין שזה לא זה!

בקיצור הדור המתוק שלנו זועק: "או הכול או לא כלום!!)

מקווה שהובנתי...

(כל הדברים נכתבו על דעתי בלבד אפשר לא להסכים אבל אסור להשליך זאת על דעת אחר) 

לאותי קצת מוזר מה שאני יגידeyal1214

אני חושב שסיבת החילון נובעת ממזה שהציבור הדתי לאומי מאוד פתוח ומכיר אנשים לא כמו חילונים וקשה להכיר אנשים ולא להשתנות  כי רוצים יותר אני יגיד משהו מאוד מוזר גם עם אתה לא מאמין זה יפה לחיות ככה כל התפילות האלה האמונה הזאת זה גם עושה את הבן אדם אפילו יותר טוב לא יודע החגים התפילות למרות שאני לא דתי אני נורא מתחבר לכל הדברים האלה וכל הנתינה והמסוריות שיש לציבור הדתי לאומי זה חלק מזה יש גם דברים יפים בעיני בלי קשר לדת כמו שמירת נגיע והכבוד שיש אז גם עם אתה לא מאמין שווה לחיות ככה עם נולדת לזה לדעתי זה לא שאתה לא יכול להגשים את עצמך אבל  לבן אדם כמוני שלא נולד לזה קשה להיכנס ולהפוך להיות כזה כי אתה לא רגיל

...אחת העם...

מי שהאמונה שלו חזקה, הכרות עם אנשים שאינם מאמינים רק מחזקת אותו, ולא להפך.

השאלה שלך מוזרה! למה-שדר ממאדים

אם אתה אומר שזה בגלל שאנחנו יותר פתוחים ושומעים דעות של אחרים ומושפעים, אז אני מ-מ-ש לא מסכימה עם זה!

אם זה נכון אז למה לא כל חלוני (כמוך) חוזר בתשובה כשהוא רואה איך אנחנו וכו' וכו', למה הוא לא מושפע? לכל אחד יש בחירה חופשית!! גם לאילה שחוזרים בשאלה יש את הסיבות שלהם, ואין 'קשר לפתיחות שלנו- גם חרדים חוזרים בתשובה. אולי אכן כי אנחנו יותר קרובים לציבור החילוני יש להם טיפה השפעה עלינו אבל ז פועל גם בכיון ההפוך!! זה קצת נשמע כאילו אתה אומר "הציבור הדתיטוב וכו' אבל הם חסרי אופי והחילונים משפעים עליהם לחזור בשאלה" הרגזת אותי קצת, מצטערת.

תראהדלוקה...אחרונה

אתה רואה את זה מבחוץ...

אתה רואה את כל הטוב שבנו  ואני לא אומרת שאין. אני פשוט אומרת שכשאתה צריך כל יום לקום ליטול ידים, להתפלל וכל החיים שלך מסביב לזה. כשזה נהפך לשגרה האמונה יכולה קצת לצאת והשגרה הזאת כבר משכממת כי ברגע שאין לך אמונה אז השגרה נהפכת לשגרה משעממת

בכל דבר יד דברים טובים יותר ודברים טובים פחות אידלוקה...

אפשר שיהיה טוה מהכל..

טוב, אני מנסה לענות קצת...אנונימי (פותח)

לדעתי אנחנו לא היחידים שתורמים אבל אתה צודק שרואים את זה הרבה אצלנו...

הרבה מזה בא בגלל החינוך וההשקפת עולם שלנו, שרואה את החיבור של עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל...

אנחנו מאוד מאמינים בחיבור של כל עם ישראל כולל את אלו שלא מאמינים בתורת ישראל ורוצים לקרב אותם לעבודת ה' ולשלמות...

החרדים לא שומרים יותר מצות ממנו אלא מחזיקים בהשקפת עולם שונה...

(אני ממש מכלילה, לא כל החרדים זה אותו דבר- יש המון זרמים [חסידויות שונו וכו'], אני ממש מראה את זה בקווים כלליים ואם מישהו חולק עלי הוא מוזמן לכתוב)

לחרדים יש תפיסה קצת גלותית, עם ישראל היה המון זמן בגלות ולכן נאחז יותר בתורה ולא באדמה כי הוא לא היה על אדמתו, עכשיו המצב שונה- יש לנו אדמה שחשו לטפח כל פינה בתוכה, חשוב לעבוד אותה וחשוב לטייל בה.

למשל אתה תראה שישובים חדשים וחקלאות נעשות הרבה ע"י הציונות הדתית לעומת החרדים שאתה לא תראה אותם מעבדים אדמה ויותר תראה אותם לומדים תורה.

לסיכום- ההשקפה החרדית יותר גלותית וההשקפה הציונית דתית היא יותר ארצישראלית (ושוב- בהכללה גדולה)

בקשר לפריקת עול ועזיבת הדת- לא נראה לי שבציונות הדתית יש יותר מאצל החרדים, אבל גם אם כן אולי זה קשור לזה שאצל החרדים נורא מפחדים להגיד דעות בקול ולסטות מהמוסכמויות החברתיות ואצל הדתיים יותר פתוחים לקבל שינויים- שזה לטובה ולרעה...

ולהבדיל בין דתיות לחרדיות זה לא מסובך, די רואים, קשה לי להסביר בדיוק...

 

ואם בא לך שאני אפרט יותר באישי אז תגיד, פה חפרתי מספיק

לאנונימיeyal1214

את יכולה לכתוב באישי זה בסדר גמור אני גם חפרתי שאלתי מלא שאלות וכתבתי מלא דברים אמרתי את זה מעבר לשאלות המטרה היתה לאמר דברים חיוביים ,לגבי הפתיחות זה חשוב אבל זה גורם לכם הרבה להשתנות ולחילון למרות שיש באמת חזקים שמצליחים ובגלל זה החרדים מפחדים אצלכם אני רואה שמלא משתנים מלא חבל בסוף לא יהיו הרבה דתיים לאומיים וגם אלה שחוזרים בתשובה עם תשימי לב לא הופכים לדתיים לאומיים יותר לחרדים ואתם חברה מדהימה אז תמשיכו להיות בה ואני שוב לא דתי ואני אומר את זה

תודה, ואני זו שכבר דיברה איתך באישי אתמולאנונימי (פותח)
אייל זה שלפעמים משתנים בגלל הפתיחות -שוקו =)

זה לא אומר שזה תמיד רע.

לפעמים גם משתנים לטובה... (מניסיון...) 

 

כןeyal1214

יכול להיות שאת צודקת

לגבי 3דלוקה...

לפי מה שאני רואה אז בחברה שלנו יש בנות שחוזרות בשאלה אבל אצל החרדים הרבה בנים חוזרים בשאלה..

ולגבי 4דלוקה...

אנחנו מאוד מעריכים את עצמנו, מה שעושה לנו טוה זה לעזור לאחרים!!

אולפנת רננהעלה קטן

היי, צריכה בדחיפות מידע על אולפנת רננה

מה הסגנון באופן כללי, למי מיועד, איך האווירה

ומבחינה תורנית-דתית- מה הסגנון? האם מותר שם פלאפונים?

האם יש אולפנה אחרת מקבילה בסגנון כדי שאוכל להשוות?

כל מידע יעזור לי

תודה רבה!

מישהי יודעת אולי?עלה קטן
מכירה קצת מרחוקמתואמת

נחשבת אולפנה תורנית בעיקרון, לא בקצה הכי תורני של הסקאלה. למיטב ידיעתי מותר שם סמרטפונים, אולי צריך סינון.

אולפנות נוספות שאולי אפשר לבדוק: שיראל, עטרת רחל, ראשית.

(אני מכירה את הנושא ממקום של אמא לבת באולפנה, אז לא יודעת מקרוב מאוד...)

תודה רבה! עזרת ליעלה קטןאחרונה
קומי אוריאיידן

אני רוצה ללכת לאולפנת קומי אורי ואני צריכה לשכנע את ההורים שלי ואני לא יודעת איך מישהי יכולה לעזור לי בבקשה?

ההורים שלי מאוד דוסים אבא שלי רב וכו..

הם מסכימים לי ללכת לתפארת, ראשית, רעיה ובהרן אפילו לכפר פינס הם לא מסכימים.

מישהי יכולה לעזור?

..הרמוניהאחרונה

למה את רוצה ללמוד שם?

מה הדברים שחשובים לך?

 

הפורום הזה פעיל? אני ממש אשמח לתשובהעלה קטן

לא בשבילי -

אולפנה בסגנון של אולפנת בית-אל

מישהי מכירה אולי?


תודה מראש!

מחפשת אולפנה בסגנון מתנחל ברסלב כזהאנולה

היייייי לכולןןן 

מחפשת אולפנה לשנת לימודים תשפ"ו עולה (עולה לי"ב)

אני יודעת שזה ממש מאוחר אבל תמיד עדיף לנסות

רגע חחח בטעות נשלח, -המשך-אנולה

בקיצור סגנון ברסלב כזה מתנחל 

חצאיות ארוכות, טלפונים כשרים, עם בגרויות 

לא כ"כ משנה איפה עדיפות לירושלים אפשר עם פנימייה 

בנות טובות וכפיות זורמות סגנון דוד המלך כזה..

מקום שיהיה חיבור לה מתוך אהבה 

וצוות טוב 

חחח זהו בעיקרון 

אשמח להמלצות וגם לטלפונים או מייל של המקום

 

היימפוצלשת(:אחרונה

יש את אולפנת ראשית ואולפנת נביעה שהם בירושלים

ויש את אולפנת טהר ביד בנימין ואולפנת תפארת במגדל העמק


יש פרטים בגוגל תחפשי..

בהצלחה 😇

הי חדשה כאן!מיכלי123
ברוכה הבאה, נכנסתי רק כדי להסביר שלא פעיל כאןחסום לשעבר
(בנות נא לא לסקול אותי)
🏢פתית שלג

לצערי עם כל הפוליטקלי קורקט אין אימוג'י נסקל או סוקל

אז תסתפק באימוג'י של בית הסקילה

חסום לשעבראחרונה
אתה יודע שגם אתה אמור להיסקל?
התאמת אולפנה לעולה לכיתה ח'צביהק
שואלת לחוות דנת לגבי אולפנות של בנות דתי לאומי עם פנימיה/חצי פנימיה. עזרו לי איך לבחור נכון.
מחפשת מידע על אולפנת צביה בקעת הירדן. (אולפנת חמרהציפור כסופה
מישהי מכירה??? ויכולה לספר
אולפנה עם חטיבת ביניים בירושלים עם בנות דוסיות?טל524

מחפשת לאחותי - אולפנה עם חטיבת ביניים בירושלים עם בנות דוסיות? קיים כזה דבר? אשמח לרעיונות. לא כולם צריכות להיות דוסיות, אבל לא להיות היחידה.

ממד הר נוף ואז לעבור לאולפנה דוסיתמרגולאחרונה
יש להם חטיבה, יש בנות שבאות אחרי כיתה ו רק לחטיבה

אולי יעניין אותך