אם יש מקורות אשמח
מה אתם אומרים על לצאת עם גרים?ניקי
מה הבעיה?קחו עמכם דברים
שאור החיים לדג' כותבניקי
שילדים של גרה וישראלי הם פחותים בקדושה מישראלי וישראלית
אז? מה זה משנה במעשה?קחו עמכם דברים
די לחפש סיבות לשלול.
מה זה משנה אם הילדים שלך קדושים יותר או פחות?ניקי
אתמהה..
ואם נולד לזוג של כהן ובת כהן ילד,בכור,זכר,קחו עמכם דברים
בקדושה ובטהרה,שגדל להיות נואף ורוצח
האם הוא עדיין יותר קדוש מילד של גר שגדל להיות יהודי כשר?
אתמהה..
אפשר להביע תמיהה עד מחר,ועדיין השאלה תעמוד בעינה-
מה זה משנה?! מה?!
אין עניין לחפש סיבות לפסול מתחת לאדמה.
צריך לבוא עם עין טובה,עם חיפוש הטוב.
לא הבנתי את התשובהניקי
בהנחה שאנחנו עם דברי אור החיים, זה לא משנה לך אם הילד שלך קדוש יותר או פחות?
ישראל יכול ללכלך את הנשמה אבל תמיד היא תשאר קדושה
גר הוא יהודי לכל דבר,גם הנשמה שלו קדושה.קחו עמכם דברים
ומחילה,אני לא רואה איך זה בא לידי ביטוי במעשה.
מרגיש לי כמו דיון עקר.
ועדיין רבי עקיבא בן של גר עמלקי....עוד מישהי
מצד שני כתוב לא להאמין בגר עד 22 דורות או יותרעדיאל
כמו דוד המלך למשל? תבדוק במקור.ender13
ההערה הזו לא נכונה. ר"ע בן של גר, אבל לא כמו שכתבתפרח זהב
מקור בתורה שבעל פה לדבר הזה יש?מישהו10
חוץ ממקורות בתורת הנסתר.
לגבי גר אני לא יודע, אבל לגבי גיורתגבעוני מצוי
רבא אמר לבניו "אל תשנו על מיטת ארמית" ואחד הפירושים המובאים בגמרא - לא תינסבו גיורתא (אל תשאו לאשה גיורת)
קהלת שלמה לגאון מסוסנוביץ אות נ': אין נכון ליקח גיורת אע"פ שאין איסור, ש"ס ברכות (ח
דאזהיר להו רבא לבניה אל תשבו על מיטת ארמית, ואיכא דאמרי דלא תנסבו גיורתא
באסה לדוד המלך...האדם היושב
נו וחילזון 123
ילדים של ישראלי וישראלית לא פחותים בקדושה מילדים של כהן וכהנת?
אז מה נתחתן רק עם כהנים?
זה תלוי בפוסק.ציפיה.
כמו שהכוזרי אומר שגרים לא יכולים להיות נביאים (כלומר, שהם פחותים מישראל) אבל יש לא מעטים שחולקים עליו מכל וכל.
אני הייתי שמח שאשתי תהיה יראת שמים ועובדת ה'ב.ש.
אף על פי שלא תהיה נביאה.
חבריקוס! תראו לאן נסחפנו... בוחנים הצעה על פי הסיכוי שאשתך תהיה נביאה???
לא זאת היתה הכוונה שלי, אלא להגיד שיש כאלוציפיה.
שאומרים שדרגה של גרים נמוכה מדרגה של ישראל וזה מתבטא, בין השאר, ביכולת להגיע לנבואה.
ויש כאלו [לא אני] שיכול להיות שיפריע להם להתחתן עם מישהו "נמוך" יותר. [ואני יודעת שזה נשמע מאוד אליטיסטי, אבל יש כאלו].
זה הדבר היחיד שהכוזרי מבחין בין גרים לסתם ישראלב.ש.
אז זהו? החלטנו לפתוח עוד רעיונות לפסילה? יכולת נבואה לפי שיטת הכוזרי? אנשים כ"כ מחפשים בנרות איפה אפשר לפסול...
אני דור חמישי לאחד מגדולי הדור במאה ה-19 ואני מאוד גאה בכך, למרות ש...
הוא לא היה נביא.
מה הקשר אליטיסטי?~א.ל
גם אם תתחתני עם 'ישראל'איתן6
וכן, אני יודע שלא התכוונת דווקא לזה
התורה אומרת במפורש שגר יתום ואלמנה מקבלים יחס מועדף אצל הקב"ה
אז אנחנו? הקטנים שבקטנים שבגרגירים נחשוב אחרת?
אוף אתכם!! לי זה בכלל לא משנה, רק אמרתי שישציפיה.
מי שלדעתו יש הבדל.
[בהערת שוליים- דווקא יש ענין בלרצות להיות נביא. מדרגה יותר גבוהה, אנשים שעובדים את ה' יותר בשלמות.. כל הענין של מה שרבי פנחס בן יאיר אומר- אמר ר' פנחס בן יאיר: זריזות מביאה לידי נקיות, נקיות מביאה לידי טהרה, טהרה מביאה לידי קדושה, קדושה מביאה לידי יראת חטא, יראת חטא מביאה לידי ענוה, ענוה מביאה לידי חסידות, חסידות מביאה לידי רוח הקודש, רוח הקודש מביאה לידי תחיית המתים, תחיית המתים מביאה לידי אליהו ז"ל (ותודה לויקיפדיה.)]
את זה הבנתי.ב.ש.
הבנתי את זה שיש מי שאומר שיש הבדל.
ומה הנושא הזה של נבואה קשור לשידוכים?
(שאלה כנה. לא תקיפה ח"ו)
למה זה קשור לשידוכים? יש כאלה שרוצים אדםציפיה.
טוב וצדיק- ואם הוא עדיין לא שם- לפחות שיהיה בדרך, שיהיה לו בפוטנציאל, ונבואה זה סוג של מדרגה.
ברור שנבואה זה ללכת קצת רחוק, אבל זה ביטוי של ההבדל בין מי שנולד כישראל לבין מי שעשה את התהליך הזה בהמשך החיים.
[לא חשבתי שאתה תוקף, פשוט הרגשתי צורך להביע תסכול מזה שאני לא מצליחה להסביר.]
הלכתית רק לכהנים אסורפתוח אליכם
מעשית, כל אחד לפי מה שמתאים לו.
לי אישית היה קשה לצאת עם גרים...
דווקא לכהן מותר..ruthi
יש לי שכן כהן שהיה גרוש ונשוי לגיורת.
ואני מכירה עוד כהן שהיה גרוש שנישא לגיורת.
זה לא אומר שמותר..כבשת החורף
^^^האדם היושב
כהן אסור לשאת גיורת מהתורהyonatan7
ככה פוסק השו"ע בחלק אבה"ע סימן ו' סעיף ח'.
זה דין מפורש בגמרא ואין חולק בכך. (אני מדבר על גיורת שהתגיירה אחרי גיל 3).
מי שמוטרד מכך, שישאל את רבותיו...קיש חצילים
אם העניין זה מקורות וכו'.
שאלה קשה..ג'נדס
טרם העמקתי בה..
מאוד תלוי מה המצב של הבן-אדם היום. כמה הוא יציב, כמה הוא למד, מה הרב שלו חושב על המוכנות שלו לחיי נישואין ומשפחה... קשה לדעת![]()
בהצלחות
יש עם זה בעיות..~א.ל
יש עם זה בעיות? אולי תפרטי?מישהו10
זה היה לאחרונה בדף יומימטבחון
ח: רבא אאל"ט מורה שם לבניו שלא ישאו גיורות.(ע"פ אחד הפירושים)
יש על זה כמה הסברים: 1. ע"פ ההסבר של רבי אברהם גר בתוספות במסכת קידושין ע: סוף ד"ה קשים גרים (בעמוד אחרי כבר) שגרים מדקדקים יותר במצוות מישראל ולכן עלול להיות עליהם קטרוג.
2. רבא היה כהן אז זה היה אסור לו.
3. כמו האור החיים שהוזכר.
זה מה שאני זוכר כרגע.
אם זכור לי נכון...הרב אמזלג
בכל מקרה, גם לפי הכוזרי- הילדים של הגר- הם כבר באותה מדריגה של ישראל גמור לכל עניין.
ולציין שזה אחד משלושה פירושיםמישהו10
לאל תשבו על מיטת ארמית. והפירוש האחרון מפרש כפשוטו לא לשבת על מיטה של נכרית (וכידוע בד"כ הדעה האחרונה היא הדעה המקובלת בגמרא).
ציינתי שזה אחד הפרושיםמטבחון
יש לשים לב שהפירוש נאמר בגמרא!גבעוני מצוי
זה לא פירוש של אחד הראשונים או האחרונים אלא של הגמרא עצמה
וכמו שציינתי זה לא האי בעית אימא האחרוןמישהו10
וואו וואו... יש לי המון מה לומר (מהיכרות מקרוב...)ב.ש.
אני לא אתחיל לפרט כי זה באמת לא ייגמר היום.
רק דבר קטן:
נניח שה' אומר לך מחר שכלל אין צורך לקיים מצוות וזה בסדר גמור. האם היית מתעקש לקבל על עצמך לכל חייך עוד שש מאות ומשו מצוות עד יומך האחרון? ונניח שכן, האם היית מוכן לעבור דרך כה ארוכה ומפרכת בשביל זה?
הגמרא אומרת "קשים גרים לישראל כספחת".
ההסבר הוא פשוט:
כשאנחנו כשעושים איזו מצווה קטנטונת אנחנו מרגישים כאילו עשינו טובה למישו.
גרים לעומת זאת קיבלו על עצמם שש מאות ומשו מצוות וכולן באהבה גמורה, בלי שמישו הכריח אותם, אמר להם או חינך אותם לעשות ככה. כל אחת ואחת מהמצוות (גם הכי קשות והכי לא מובנות) הם קיבלו על עצמם מתוך רצון להתקרב לקב"ה.
הדבר יוצר קיטרוג על עם ישראל שלא תמיד מתחשק לו לקיים חלק מהמצוות וגם אם הוא כן מקיים זה לא מתוך אהבה כמו הגרים אלא כי ככה הם גדלו, חונכו או אמרו להם.
אין כמו גרים בעבודת ה'. מתוך אהבה והתקרבות נטו!
אם תרצי לשוחח על כך עוד - אני באישי.
אני ממש לא מביןב.ש.
מזתומרת "מדרגות בקדושה"?
ממתי הפכתם לאנשים שמתעסקים במדרגות של קדושה?
אולי נמציא דתומטר של מדרגות קדושה הכולל בדיקת יחוס עד אברהם אבינו?
עם רבי יהודה הנשיא היית מתחתנת? למרות שנאמר עליו שהוא רק "ארי בן שועל" לעומת רבי אלעזר בן שמעון שהיה "ארי בן ארי"?
ומה עם דמעותייך הנשפחות על קברי אימותינו הקדושות? בגלל שאבא שלהם היה לבן הארמי אז כבר אסור להתחתן איתן? ובסוף לא יצאו מהן שנים עשר שבטי י-ה?
ועם רבקה אסור להתחתן? מפני שאבא שלה היה בתואל הארמי? ובסוף לא יצא ממנה הרגל השלישית במרכבה? האמיני לי שהייתי שמח מאוד אם הבן שלי היה הרגל השלישית במרכבה (אפילו הייתי מתפשר על הרביעית) אף על פי שהוא לא עונה במאה אחוז לקריטריונים של הדתומטר החדש של "מדרגות בקדושה".
מעשה אבות סימן לבנים. האבות הקדושים ידעו היטב עם מי הם מתחתנים. עם בנות של רוצחים, גנבים ונוכלים. הם ידעו טוב מאוד לפי מה בודקים בן זוג, ועוד יותר טוב הם ידעו, לפי מה לא בודקים בן זוג.
אז מה, אנחנו עכשיו אחרי 3500 שנה נשנה את קריטריון הבחירה של בן הזוג בגלל "מדרגות דקדושה"? הלוואי שנגיע לאפס קצהו קרסולו של יעקב אבינו (שלפי הנאמר לעיל אנחנו אמורים להיות עכשיו יותר קדושים ממנו...)
יהי רצון שתזכי לבנות בית נאמן בישראל.
יפה כתבת, חזק וברוך.מישהו10
ואני מניח שציינו כבר את יהושע ורחב ובועז ורות (והראיה מבועז יותר חזקה, תמיד אפשר לטעון שיהושע עשה זאת ב"רוח הקודש", לא שיש לזה מקור אבל ניחא, אבל בשום פנים ואופן אי אפשר לטעון זאת במקרה של בועז).
לא רק רותאלעד
גם ר' עקיבא מעביר התורה כולה היה בן גרים
וכן שמעיה ואבטליון עוד לפניו,
וכן על זה הדרך.
ויש עוד, גרים נקראים נדיבי העמיםים...
כי הם מביאים ניצוצות לעם ישראל ודוקא בגלל זה הם יכולים לגלות יותר קדושה
תלוי מי... אם הסבא היה נאצי?חתונת הדמים
זה לא נראה לי שייך בכלל.
מה הנכד אשם במעשי הסבא?!יעל מהדרום
לק"י
אם הוא התגייר מתוך רצון אמיתי לקיים את רצון ה', הוא יכול להגיע למדרגה גבוהה יותר ולהיות בנאדם טוב יותר ממישו שסבא שלו רב, אבל הוא..
בתור חברה של גיורתבת 30
אני יכולה להבין את השאלה. הרקע הוא מאוד מאוד מאוד שונה לפעמים, יותר מאשר הרקע של בעלי תשובה שבסופו של דבר גדלו פה בארץ. אבל זה לא קשור לעצם ההתגיירות, אלא לאדם עצמו.
לא מכירה המון גרים, אבל אלה שאני כן מכירה הם מאוד מיוחדים, תארי לעצמך אדם שבחר בצורה מודעת לחלוטין ביהדות על כל קשייה!!!
יתכן שיש משהו יותר פתוח אצל גרים, כי הם גדלו, כאמור, בכנסיה (למשל) או במקומות שונים מאוד, ואע"פ שהם התנתקו משם, הם עדיין מכירים את העולם הזה.
חברה טובה שלי מראה לי תמונות של השבטים האינדיאנים שהיא הייתה מבלה איתם בקיץ בתור ילדה... מדליק...
לא נראה לי רלוונטי כ"כ הדיון של מי ילד קדוש יותר או פחות. מה אנחנו מבינים בכלל?
ואם הגר הזה הוא בכלל צאצא של יהודים טובים שאיכשהוא נעלמו במהלך ההסטוריה? אז זה אחרת? תחושה שלי שחישובים כאלה לא עושים טוב ומסבכים את החיים ללא צורך.
רוב הגריםב.ש.
לא היו מזוהים עם דת אחרת לפני הגירות.
איזו שטות, ידידיאלעד
"תנו רבנן, נעמן גר תושב היה נבוזראדן, גר צדק היה מבני בניו של סיסרא למדו תורה בירושלים, מבני בניו של סנחריב לימדו תורה ברבים, ומאן נינהו שמעיה ואבטליון, מבני בניו של המן למדו תורה בבני ברק"
זה לא אומרד.
שדבריו הם "שטות"...
"מבני בניו" - זה אחרי הרבה דורות;
וההרגשה שהוא אמר, היא הרגשה סובייקטיבית שיכולה להיות מובנת.
מה, באמת אין פה אף אחד שהיה השבת בבית הכנסת?שמעון.א.
חלק א' - |משתולל|:
ספר דברים פרק י' פסוק יט' : "וַאֲהַבְתֶּם, אֶת-הַגֵּר: כִּי-גֵרִים הֱיִיתֶם, בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם".
והלו! מה נסגר פה עם הציטוטים מ"האור החיים" הקדוש? למה, אתם הולכים בכל פיפס לפי מה שהוא אומר?
יש לכם מושג בכלל מה זה נשמה לפני שאתם נותנים פה ציונים?
זה נכון שאובייקטיבית יש הבדל בנשמה בין גר ליהודי, אבל מי שאמור להתייחס לזה זה רק מי שיודע לזהות את זה.
צר לי, אבל כמה אנשים היום בעולם יודעים להבחין בכלל בין גוי ליהודי רק במבט על הנשמה שלו?
ואם כבר ציטטו פה את הדף היומי אז "בהדי כבשי דרחמנא למה לך?" (תרגום חופשי - מה לך ולחשבונות שמיים?).
איזה בעסה זאת תהיה להגיע למעלה אחרי מאה ועשרים ולגלות שצריך לרדת לסיבוב נוסף בגלל שלא התחנתי עם הזיווג האמיתי שלי רק בגלל שהוא/היא היה/היתה גר/גיורת...
מישהו פה באמת מתנהל בחיי היומיום שלו באופן קבוע לפי כל מיני מנהגי חסידות כאלה ואחרים?
ואני מוסיף ומדגיש שזו לחלוטין לא ההלכה. מקסימום מידת חסידות שרבא (אולי), ורבי חיים בן עטר הציעו לאנשים מסויימים.
ואגב, שני פסוקים לפני מה שהבאתי כתוב ככה:
"כִּי, ה' אֱלֹהֵיכֶם ... וְאֹהֵב גֵּר, לָתֶת לוֹ לֶחֶם וְשִׂמְלָה.
אז גם יש כאן מצווה נוספת של "והלכת בדרכיו"...
וחוץ מזה, תחשבו על זה: איזה מוצלח זה לאהוב את אישתך ולקיים בכך מצווה נוספת על הדרך!
חלק ב' - |רגוע| :
מבחינה פרקטית - מעשית, של חיים משותפים יש מה לשקול:
וזה כי ישנם הבדלי מנטליות ואורח חיים, ולכן בד"כ זה חתיכת סיפור, כמו שכתבו אנשים פה לפני ואכמ"ל.
אני רק אומר שלכן הרבה מאד פעמים גרים מתחתנים אחד עם השני או עם יהודים שהם יוצאי אותה התפוצה ואז לפחות יש שפה משותפת...
יה"ר שנזכה כולנו למצוא בקלות את הזיווג שבת קול הכריזה עליו בשבילנו.
כל טוב!
שמעון.
"זה נכון שאובייקטיבית יש הבדל בנשמה בין גר ליהודי"מישהו10
לא, זה לא נכון! אין לזה שום מקור בר סמכא.
חוץ מזה יפה כתבת.
שמעון-ב.ש.
אני מסכים איתך בהרבה דברים.
אבל:
א. המנטליות שלנו ושלהם ממש לא רחוקה (כפי שציינתי באחת התגובות כאן)
ב. בד"כ הם מתחתנים אחד עם השני זה אמת. אבל לא מהסיבה שציינת אלא מפני ש:
א. הם היו נשואים לפני והחליטו להתגייר יחד (גיור משפחות, זה קורה המון. הייתי בכמה חתונות כאלה).
ב. הכירו לפני שהתגיירו.
ג. הכירו במהלך הליכי הגיור (באולפני הגיור יש קבוצות שמחולקות לפי אזורים).
גר שנתגייר כקטן שנולד דמי ( יבמות צז: )ב.ש.
הערה:ד.
אני חושב שלא ראוי לפתוח שירשור כזה - בלי שאתייחס כלל עניינית לתכנו.
הרי מה שבטוח הוא - שעשרות פעמים נצטווינו הבתורה לא להונות (להעליב) את הגר (מה שלא נצטווינו על נישואין איתו..)
אם גר/ה קורא את השאלה וכו' - מן הסתם הוא נעלב או מרגיש מאד לא בנוח.
לכן, לכאורה ראוי יותר שאם מישהו יש לו שאלה פרטית בסיגנון זה, ישאל ת"ח שהוא סומך עליו.
אז לדעתך צריך למחוק את כל ספרי ההלכה המדבריםעדיאל
לא... זה לא דומה..ד.
חשבתי בעצמי על שירשורים נוספים, כשכתבתי את זה.
באמת, גם בשירשורים אחרים צריך להיזהר, בניסוח, בצורת ההבעה. וזה לא פשוט. אכן, אישית, אני נוטה לא לכתוב גם בדברים כאלה כשאין הקצנה לצד אחד, מחשש לפגיעה באנשים יקרים שאולי קוראים כאן.
אבל כאן - חושבני שזה קצת אחרת. לעיתים אדם שואל על נכות, חולי, ל"ע, כי הוא רוצה בעצמו לדעת מה אומרים. באופן גלוי. יתכן גם שהאנשים הללו מודעים ממילא למה שחלק אומרים, ומחפשים ממילא את אלו שמסתכלים אחרת.
גר - מבחינה מסויימת - הוא בא עם פחות "הגנה". זה מקרוב הצטרף לעם ישראל (הרי מדובר פה בגילאים די מסויימים ובמי שהספיק להתגייר בעצמו), מן הסתם אין לו משפחה מסביב, והנה "שאלה" פומבית: הייתם מתחתנים עם גר?.. לא נעים, הייתי אומר. אולי מחליש את הדעת. והעיקר - ציווי מפורש: וגר לא תונו. מה גם שה"חיסרון" העיקרי ששואלים עליו, הוא בדבר הכי גדול שהוא עשה בחיים שלו..
אז אתה יכול לומר, ואמרת: הרי יש גם ספרים המתייחסים לענין. אפילו כבר בתלמוד. ההבדל הוא, שבוודאי אין התורה מתעלמת מכל מיני צדדים וגוונים שיש במצבי החיים השונים. כשמעלים לשאלה פומבית בפורום - זה אחרת.
הנה, תבחן בעצמך: היתה לך בעיה ללכת לרב לשאול האם יש התייחסות מיוחדת לנושא זה בספרותנו? בוודאי שלא היתה בעיה. אבל אם היה עומד על ידך גר - לא היית שואל את זה אז, נכון? אז מה שאני חששתי הוא, שמא הפורום זה כמו המצב השני...
השבת היה בפרשה: "ואהבת את הגר.."מייכ
ו
מהיכרות קרובה עם אותה אוכלוסיה צדיקה -ב.ש.
עוד לא יצא לי להיפגש גם גר או גיורת שבאו מבית הרוס.
ההפך הוא הנכון. הם באים מבתים מאוד מאוד יציבים. כלכלית וחברתית.
ממש בלי בעייה.rivka501
היו לי בדירה שנה שעברה שתי גיורות והן פשוט מדהימות!
באופן כללי - גרים, שלקחו על עצמם מתוך בחירה את כל המצוות שבכלל לא היו מחוייבים בהם -
נשמה של יהודי שנולדה בגוף של גוי, ועשתה כ"כ הרבה מאמצים כדי להגיע לאמת שלה ---
ברור. אפילו אשמח.
(השאלה היא, עד כמה הבדלי המנטליות נוראיים. ועד כמה גרים - דווקא מהשינוי שעברו וקיבלו על עצמם, יסתדרו עם אנשים 'כמונו'... )
המנטאליות שלהם לא רחוקה משלנו כללב.ש.
הם מאוד קשובים לתורה ולהלכה ולכל מה שהרבנים אומרים.
הם מאוד פתוחים להכיר עולם חדש שעד היום לא נתוודעו אליו.
זו אחת התכונות הבולטות שלהם - אוזן קשבת ותשומת לב.
לצאת עם גר/גיורת צדק זה בגדרשיזף
love מדאורייתא של ואהבת את הגר
רק אני חושבת שזאת זכות להתחתן עם גר צדק?עוד מישהי
בס"ד
מבחינה מעשית הכל תלוי באדם, במידות, יראת שמיים וכ', אבל מבחינה עקרונית לחתן עם אדם שעבר כל כך הרבה כדי לקבל את מה שלנו מובן מאליו...?
יש כל כך הרבה גדולים בעמינו שהיו גרים, בכל הדורות.
אם האישיות באמת מתאימה, והגיור לא היה לצורך משכנתא וכד' אלא אמיתי, ללא אנטרסים,
תחשבו על אופן קיום המצוות בבית כזה.
אדם שמרגיש זכות בקיום כל מצווה- במובן מסויים הלוואי עליינו תודעה של גרים.
תחשבו על חינוך בבית כזה. עומק כזה של בחירה לבטח משפיע על חינוך הילדים.
אגב לגבי שורשי נשמות גבוהות יותר או פחות- לכל יהודי יש חלק בעצמות ה', גם לגר צדק. כשהנשמה יורדת בסדר ההשתלשלות יש יש רמות ודרגות(ולאו דווקא שקשורות לבני גרים או לא) אבל זה לא משנה כהוא זה לעצם היהדות שלו, לא משנה ליוקר של הנשמה בעני ה'.
ה' אוהב כל יהודי, איך שהוא יצר אותו, עם הנשמה הקדושה שניתנה לו. להימנע מלהתחתן עם גר\ת צדק במידה וזה האדם שהכי מתאים מכל הבחינות האחרות בגלל שיקול כזה, לעניות דעתי זאת שטות גמורה. הקב"ה הוא השולח נשמות לילדים, והוא יחליט לכל ילד איזו נשמה הוא צריך. מה שאנחנו רואים בעול זה לא שורשי נשמות!! יכול להיות הרשע הכי גדול עם נשמה גבוהה יותר מגדול הדור. מה שאנחנו רואים וחווים זה החינוך של האדם, (בעיקר העצמי) הבחירות שלו, האופן בו הוא מתמודד עם הטבע שלו לטוב ולמוטב.
יכולים להיות קשיים, התמודדויות בגלל סיבות טכניות שקשורות לגרות שלו, אולי מנטליות, אולי קשר עם הורים אחים וכ', ואלו דברים שקשורים לעצם האדם והקשר, מתאים או לא מתאים. אבל מבחינה עקרונית לראות פגם בלצאת עם גר?? מצטערת לא מבינה.
גילוי נאות- הגר היחיד שאני מכירה אישית זה תלמיד חכם די מבוגר בעל שיעור קומה בקהילה שלנו, שנוסף לכל גם איש חסד טוב לב בצורה לא רגילה, אדם משכמו ומעלה.
לפעמים אפילו עדיף להתחתן עם גיורת/גרשיזף
הרב פיינשטיין והרב שטרנבוך כתבו שלא לפסולyonatan7
שו"ת תשובות והנהגות (הראב"ד של העדה החרדית היום) ח"א סימן תשכ"ח:
שאלה: לישא גיורת אם כדאי לכתחילה
הנה איתא בברכות (ח ב) דא"ל רבא לבניה ואל תשבו על מטת ארמית ומפרשינן בגמרא איכא דאמרי דלא תנסובו גיורתא, אמנם מדאמר להו הלשון "שלא לישב על מטה ארמית", נראה שפירש להם הטעם שלא לישא גיורת דהוא משום שעדיין קשורה וחושבת על משפחתה הגויים, אבל במקרה עליו נשאלתי היה מדובר שהתגיירה האם עם בתה כשהיתה קטנה וזאת הקטנה שגדלה ואין ספק שלא חושבת על המשפחה הגויים, ועוד בלאו הכי י"ל דהגמרא נקט אזהרה על דרך כלל, אבל יש לפעמים שניכר בגיורת שניתקה קשריה עם משפחתה לגמרי וקשורה עכשיו לעם היהודי באופן חזק. ואמנם יש שחששו מהא דאמרו בב"ב קט: לעולם ידבק אדם בטובים שהרי משה שנשא בת יתרו יצא ממנו יהונתן, גם בזה יש לומר שאף דודאי היחוס מעלה חשובה היא, אבל כשהגיורת יש בה מעלות הרבה ביר"ש ובמדות וכו' אין לפוסלה ח"ו רק מחמת זה שהיא גיורת שלא לישאנה, ועיין מה שהארכנו בזה בח"ב סימן תרכ"ג יעוש"ה. ועיין רמב"ם בהקדמה ליד החזקה במסורת התורה דור דור שמביא מגדולי התנאים כר"ע ור"מ שהיו צאצאי גרים שהאב היה גר, וכ"ש לישא גיורת שיהושע נשא גיורת, ודוד המלך מרות הגיורת, ור"ע נשא גיורת, וכו'. ובודאי ראו שדרכם יומשך שרשרת הדורות, והרבה מבני ישראל מיוחסים והם צאצאי גיורות ולא נקרא בזה ח"ו פגם, וידוע שכל נשמות הגרים וגיורות שעד סוף כל הדורות היו במעמד הר סיני יחד עם כל ישראל, ואברהם אבינו אב המון גויים הוא האב לגרים שיתגיירו.
בהמשך התשובה הוא דן איך הגיור מועיל בזמן הזה, אבל זה לא נוגע לדיון הנוכחי.
אג"מ אבה"ע ח"ד סימן ע"א בסוף התשובה:
ולישא גיורת אם היא גיורת לשם שמים ליכא שום איסור ומפורש בגמ' הוריות דף י"ג ע"א שאלו תלמידיו את ראבר"צ מפני מה הכל רצין לישא גיורת ואין הכל רצין לישא משוחררת, עכ"פ נאמר לשון הכל רצין שמשמע שליכא שום איסור ושום חשש אבל ודאי כשהיא ראויה להוליד בנים טוב ליקח יותר בת ישראל שהרי הבנים דומין לאחי האם, אבל ודאי לאחד שרוצה לישא גיורת צריך לבדוק הרבה לידע מאיזה טעם נתגיירה.
אונקלוס הגרב.ש.
מי לא היתה רוצה להתחתן איתו?
אני מניח שבועז, בעלה של רות המואביה היה אומר לךender13
שאם זה מתאים, ללכת על זה.
הרמב"םהממ
ב"ה
כותב בספר המצוות שאסור להימנע מלהתחתן עם גר בגלל שהוא גר.
יש לנו הרבה מאוד דברים במה לקנא בגריםב.ש.
חבל שיהיו פה טעויות לגבי המקורותשואף לאור
את הפן התורני צריך לשאול רב,חלילה שאנשים ימנעו מעצמם לעשות דבר כזה בגלל טעות.
רק לחשוב איזה חינוך מדהים זה לילדים -אחת מהשומרון
בס"ד
קבלת עול מצוות אמיתית מתוך אהבה ורצון.
רק בשביל הזכות הזאת, להיות נשואה למישהו שבחר בעצמו להתחבר לעמ"י.
גיורתrafidאחרונה
כל דבר צריך לדון לגופו.
הייתה אצלנו בראש השנה חיילת בתהליך גיור [על הבעיה לארח בחג גויים לא נרחיב כאן אלא אומר שהתיעצתי...] היא באה ממשפחה שהסבא מצד האבא יהודי יר"ש חסיד חב"ד שברוסיה לא הצליח להנחיל לבנו חינוך יהודי ,והוא התחתן עם גויה והנכדה שהיא בעצם גויה על פי ההלכה רואה את עצמה כיהודיה שצריכה לעבור הליך פרוצדוראלי . היא מתכוונת לשמור הכל ואפילו דואגת שאביה למרות שנשוי בשנית לגויה [אמה נהרגה בתאונה] ילך לבית הכנסת לפחות בחגים.
אם משהו ישאל אותי עליה למשל זה סיפור שונה לחלוטין מהרבה גיורים אחרים שמונעים רק מטעמים של שייכות לחברה הישראלית.
לבנותמישהי 1
בתור גבר אומרדרייב
בהחלט חשוב תמונה מושקעת שמציגה אותנו בטוב, וגם אני מביא כזאת.
אבל חייב גם שתהיה משקפת ומציאותית.. לא פילטרים ומשחקים עם זוויות וכאלה.
זה עלול לגרום הרבה תסכול מדייטים ראשונים מביכים בו סתם מחכים לברוח ברגע שמנומס מספיק. (לא שזה מעלה גדולה לגבר כזה, אבל כך עובד העולם)
הצד השני מצפה לרחל כמו בתמונה ואז מגיעה לאה..
^^Seven
שידכתי לחבר של בעלי מישי ובפגישה הגיעה מישהי מאוד מאוד מלאה
ממש לא ראו את זה בתמונה שהעבירה
החבר הזה נסע שעה נסיעה כדי להפגש איתה ובסוף זה היה ברור שהפגישה הלכה לפח כי זה נפל כבר על זה
הוא כמובן כיבד ונשאר עד סוף הפגישה
אבל חייב להעביר תמונה תואמת מציאות..חבל על שניכם
מה זה קניות אונליין?חסדי הים
פשוט עצובפצל"פאחרונה
קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים
השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?
זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.
מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?
יש המון השפעהultracrepidamאחרונה
כמו כל אדם שמכירים ואפשר ללמוד ממנו
בטח אם יש הרבה חוויות משותפות ושיחות עומק
זה כואבהפי
להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..
למרות שממש התכוונתי אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.
ואז
לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר
ואולי זה הולך לשם ?
גאולה כללית ופרטית
חג שמח
לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..
אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים
מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.
אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".
הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.
הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.
כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.
כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.
ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!
נכון ממשהפי
3>ברוקולי
😶זיויק
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי
גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד
רק נותר לנו למשוך אותו
מבין?
כן. מבין..בנות מרכלות עלי
אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה
כן, מביןארץ השוקולד
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
חנוכה שמח🥰
אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל
חבר'ה אני צריך ייעוץ.
אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).
אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.
אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!
מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?
יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?
א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.
האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'
ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.
ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...
א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb
מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה?
בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.
כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.
גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.
לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.
תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.
לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה
בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.
כלומר,
אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:
לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?
האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?
האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?
האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?
האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?
כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.
בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)
מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.
אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...
מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
סליחהיובללל
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי
את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.
ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.
לגיטימי אבלזיויק
תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...
תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..
..יובללל
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+
לאו דווקא רק בפן התורני.
לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת
בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה
מאשר היא.
אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי
אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון
עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה
שהיה בבית שממנו באה.
אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה
אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.
אבל גם לפי המקורות,
כתוב בשולחן ערוך לישא
בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.
המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.
וגם אם החליטה לשנות כיוון
מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף
תזכר במנהגי הוריה.
אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי
וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה
אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים
ולא כאלה חזקים.
מה דעתכם?
מענייןיובללל
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb
תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.
תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.
המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות
חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה
יכול להיות שכבר כתבו בדומה
תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.
החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.
תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...
גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.
תראה שיש ביניכם התאמה וכו'
אולי זו אשתך?
ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...
האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.
אנשים קשים זו התמודדות
וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה
בהצלחה וה יתן לך עצה טובה
המהירות של שוק השידוכיםadvfb
ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.
לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,
מה דעתכם על זה?
למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb
אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..
כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.
קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.
אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.
העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.
ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות
אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?
אולי זה יותר הצורה.
מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?
ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.
באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.
לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.
ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..
אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb
אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.
ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.
ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.
אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.
אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק".
אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.
כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.
לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם.
השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.
לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020
"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."
יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.
מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).
אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.
יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.
אין עליךadvfb
אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.
זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.
אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.
נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020
אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.
כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?
הבנתי נכון ?
כןadvfb
אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.
ישר כוח!
תודהלגיטימי?
באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.
אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]
וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...
תודה על ההסבר על השוק.
נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.
זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..
מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.
נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות
אתה מתכווןהפי
שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .
אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר
האופציה הראשונה חחחadvfb
אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים
מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר
וואו. מעניין.פצלשי"ת
אצלי אני לא מרגישה ככה
הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..
וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש
אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד
אני לא חושב,
אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.
התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb
בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.
כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא תשובה כפרהadvfb
על עצם ההצעה.
אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.
תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.
אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.
אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb
ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.
מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.
לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.
ככה מסתבר לי
מקווה שהפעם זה מובן חח
זה מובןארץ השוקולד
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה
הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.
לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.
הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020
אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע,
אבל אם כן קיימים, אז זה בונוס נחמד מאוד.
אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.
אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח.
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.
לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס.
היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )
ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס.
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.
הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות) כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל.
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.
יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.
נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
ימי חנוכה שמחים לכולם.
מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy
כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג
אופס ימי החנוכה😂
לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה
ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים,
כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב
להתחיל קשר חדשראובן255
שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי
אני מעוניין לחזור לדייטים
מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?
אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?
תודה לכולם תזכו למצוות
מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד
נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.
מה זה אומר ראש פתוח?
האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?
האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?
האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?
האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?
מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?
האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?
או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?
כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות
המון בהצלחה
תשובה לארץ השוקולדראובן255
זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות) אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג
מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב
ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות
לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?
אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.
התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?
בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?
אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?
איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?
במה מתבטאת הפתיחות שלך?
בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.
מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
לא.לגיטימי?
יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.
אבל מעבר לזה,
הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,
אבל לא רק.
להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,
ככל שיש לך כח להתמודד..
אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.
מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים
"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.
חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.
האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?
הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?
יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.
אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.
הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.
בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.
יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.
הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.
נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.
לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.
לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.
עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.
השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."
התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.
😂😂😂
מדהים!חרמון
מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.
תודה!
