פעולות תנועות-אנונימי (פותח)

אז ככה: עלה בליבי רעיון לעשות מערך שכזה כדי להכיר את כל התנועות (בני עקיבא, אריאל, עזרא, ואז את הסניף המקסים שלנו)

יש לכם רעיונות?

על בני עקיבא- חשבתי- שהמסר יהיה כמובן תורה ועבודה, ובסוף ללמד אותן את המחרוזת=]]

אולי לצ'ופר על כל תנועה את הסמל שלה..

יש עוד?

גם על שאר התנועות

תודה רבה רבה!!!

מקפיצה!! ממש חשוב! תודהאנונימי (פותח)
לא הבנתי, למה צריך לעשות על כל התנועות?הללי נפשי

מה המסר בזה?

אם אתם בנ"ע(?), אז תעבירי על הערכים של בנ"ע- תורה ועבודה, קדש חייך וכו'..

לא אמור להיות קטע להעביר על כל התנועות, אולי על אחדות, אהבת ישראל וכו'..

הרי אתם, בנ"ע. לא אריאל ולא עזרא..

 

או שהתכונת לעשות פעילות לכל התנועות בעיר ביחד? 

לא, לא! התכוונתי-אנונימי (פותח)

לעשות לשבט שלי פעולות כדי להכיר תנועות אחרות- להבין מה הדרך של התנועה וכו'..

לא רק על בנ"ע..

אז אני רוצה רעיונות למה לעשות בכל פעולה (בנ"ע- שהמסר יהיה תורה ועבודה.. וכו')

ואנחנו לא בני עקיבא.. 

תודה רבה!!!

ומה הקץ' בפעולות האלה?הללי נפשי

כאילו, ע"י הצגת התנועות האחרות. להצדיק את שלך? אני באמת לא מבינה..

איזה תנועה אתם בכלל? משהו קהילתי?

לאיזה גיל את צריכה?

ולמה מאנונומי? אנחנו לא אוכלים אפחד..

 

ב"הצלחה בכל מצב..

 

 

אביגיל- יש משהו יפה בלהציג מה ההבדל בין כל תנועהמתנחלת קטנה=)

להבין מה בני עקיבא ונה מהשאר, ולא, זה לא אומר שצריך להגיד שהשאר לא טובים אלא שבאמת יבינו מי הם ומה מיוחד בזה וגן במ זה שונה מהשאר (שזה ממש לא אומר שהם פחות טובים!)

חשוב להכיר את תנועות הנוער האחרות, אבל...אביה_א

לא סתם להגיד "בני עקיבא זה תורה ועבודה, אריאל זה כמו בני עקיבא אבל נפרד, עזרא... וכו'  את צריכה לעשות בדיקה אמיתית על כל תנועה, לראות למה היא קמה מתי וע"י מי. אחרת תציגי את כל התנועות כמיותרות חוץ משלך...

לדוג' אם את חושבת שבני עקיבא זה רק תורה ועבודה זה קצת הרבה לא מדויק... אחרי הכל - כל אנשי הפועל המזרחי הם תורה ועבודה (וזה כולל כמעט את כל הציבור הציוני דתי).

בקשר לב"ע - את יכולה לחפש במערכי פעולות של שבט נבטים או/וגם במערכים של חודש ארגון.

בקשר לאריאל למשל, התנועה לא קמה סתם כי הם רוצים נפרד (יש גם סניפים בבנ"ע ניפרדים) הם לא הסכימו להשתתף במפעלי התנועה שלטענתם מעורבים מידי, והמזכל פשוט אמר להם שככה הם לא יכולים להיות בנ"ע! (הויכוח היה בעיקר על הועידה).

אגב - הוא עד היום לא מצטער על זה, והיה עושה אותו דבר היום.

חשוב - העיקר לא לספר לשון הרעעל אפ אחד! בהצלחה!

 

נ.ב. אפשר לחפש רעיונות במרכז ההדרכה המקוון 

http://www.hadracha.org/he

התייאשתי מהעניין=]]אנונימי (פותח)אחרונה

ואני אענה על התשובות:

חשבתי שזה יהיה יפה להדגיש את הצדדים היפים שבכל תנועה- כי באמת לא כ"כ מכירים- לספר על הדרך, על המסרים ושאר דברים...

ירדתי מהרעיון בעיקר בקטע של פעולה.. אולי סתם אפשר לדבר על זה.. בעיני זה ממש מעניין (!)

תודה רבה רבה על העיצות וההשקעה בתשובות!!!

שבת שלום!!!

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך