אני צריכה עזרה..אורושקוש

נכנסתי להדרכה השבוע(אני מנעלה אבל בקשו ממני להכנס עכשיו..) עם עוד מישי משבט איתן לשבט הרא"ה.. הבעיה היא שאתמול דברתי עם המד"שית שלי הרבה זמן וגילינו שאנחנו לא מסכימות על משו מאוד עקרוני- היא חושבת שלא צריך להקפיד על כחול לבן ואני חושבת שצריך להקפיד. כשניסיתי להסביר לה למה זה חשוב ניסיתי להדגים לה דרך המפקד למה חשוב גם כחול לבן אבל אז הסתבר שהיא תקפיד על המפקד ותקפיד לבוא עם חולצות תנועה רק כי אם היא לא תעשה את זה יוציאו אותה מההדרכה..

למישו יש רעיון איך מסבירים לה מה החשיבות של כוחל לבן, מפקד, חולצת תנועה וכו'..? וזה לא מספק אותה שאנחנו חלק מתנועה ושזה הכללים ושזה מסמל ציונות.. אני צריכה הסבר מקורי שניח את דעתה..

 

תודה!

אייינלי עצה.. אגבל אפשר להביין אותה קצתשווגי =)
עבר עריכה על ידי בת-ישראל-וציון בתאריך ט"ז תשרי תשע"ג 20:57

היא חושבת ככה כי בתור חניכה זה מעצבן הקטע של הכחול לבן לא תמיד יש כוח.. והיא עדיין בראש של החניכה אני חושבת =]

צריך לדעת להתפשר..רחליOס

תנסו להבין אחת את השניה. תנסי להבין למה היא לא רוצה.

אבל תנסי להבהיר לה גם שאלו החוקים, וזאת לא שאלה בכלל אם להקפיד או לא! יש מסגרת אז יש חוקים! 

כמו שאת לא רוצה שחניכות שלך ילכו ויעשו מה שבא להם,יאחרו למפקד,ילכו כשבא להם וכו.. כך את צכה להבהיר להם שיש את החוקים של בנ"ע שצריך להקפיד עליהם,אם אנחנו אוהבים אותם ואם לא! 

 

אבל אל תגרמו לזה להרוס לכן את הקשר! 

תשתדלו להתפשר כשאפשר ולבוא אחת לקראת השניה.

בהצלחה! 

(עזבי את מה שזה מסמל! יש חוקים ואנחנו צריכיםרחליOס

לעמוד בהם! נקודה!בעיקר בתור מדריכה שאמורה להראות דוגמא) 

תשאלי אותה איך היא רוצ שהחניכות שלה יראו אותה?שיבת ציון
נראה לי שהעניין קצת יותר עמוק..אורושקוש

כל ההתנגדות שלה לכחול לבן, למפקד, לחולצת תנועה באה מהחשיבה שלה שבעצם זה בכלל לא משנה שאנחנו סניף "בני עקיבא" באותה מידה גם יכולנו להיות סניף "בלבלבלה". היא לא מרגישה שחשוב שנהיה חלק מתנועה, שנציית לחוקים, שנצא למסעות.. כל מה שהיא עושה מהדברים האלה זה רק כדי שלא יעיפו אותה ממהדרכה. שלא תבינו לא נכון- היא שפיצית ובנאדם מדהים ואני בטוחה שהיא תהיה מדריכה טובה אבל היא לא באה בתור בני עקיבא היא סתם באה בתור מישי שחושבת שיש לה ערכים להעביר..

אני מקווה שהובנתי נכון..

אז את צריכה לדבר איתה על בני עקיבא...בת-ישראל-וציון

תשאלי אותה- מה זה בני עקיבא בשבילה?

תסבירי לה- מה זה בנ"ע, מה הרעיון של בנ"ע, עקרונות, סיסמאות וכו'

תסבירי לה שבתור מדריכה, שזה בעצם אומר שהיא חברה פעילה בתנועה, היא אחראית ליצג את הדברים האלו ולעמוד מאחורי העקרונות של התנועה בלב שלם, ואם היא לא הולכת לשאת באחריות הזאת, בעדינות נגיד שאולי הדרכה בסניף בנ"ע זה לא בדיוק התפקיד בשבילה...

הבנתי מה שאת אומרת, והגיוני שהיום יש בקרב חברי התנועה (בעיקר בסניפים הלא עירוניים- כאשר החניכים לאו דווקא בוחרים בבנ"ע על פני תנועות אחרות או על פני להיות עם חברים [כיוון שכל החברים נמצאים בבנ"ע]) חוסר ידע לגבי התנועה. נוכחתי לדעת שבסניפי חו"ל יש להם מין "גאוות יחידה" כזו: ככה הולך סוף המפקד שלהם:

(אחרי עריכת המפקד)

"- מעביר המפקד: מי אנחנו? [בעברית... ]

-המשתתפים: בני עקיבא

- ומה חיינו?

-תורה ועבודה

- ומה סיסמתנו?

-עם ישראל בארץ ישראל עם תורת ישראל

-סניף בנ"ע ____ מונה __ חניכים, לשירת המנון התנועה ו"התקוה" המפקד יעבור לדום."

 

אולי כדאי שתכלילי את זה בהסבר שלך על התנועה...

מה קורה עם שאר הסניף?מירב707

כל הקטע הזה של כחול לבןן באמת חשוב והכרחי , אבל תיראי קודם כל אם יש דברים שיותר חשובים להתמקד בהם בתוך השבט עצמו... אולי בגלל זה היא מעדיפה לא לגעת בנושא

מה קורה עם שאר השבטים ? בסניף עצמו אומרים לבוא עם כחול  לבן ? בסופו של דבר אתם סניף אחד ואתם צריכים להנהיג פחות או יותר אותו הדבר..

איפה את מדריכה?מירביאחרונה
עבר עריכה על ידי מירבי בתאריך כ"ג תשרי תשע"ג 17:20


 

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך