אני צריכה בדחיפות קטע/סיפור/צ'ופר על מסגרת!!מוריה ק

אנחנו עושות פעולה על זה שצריך לעמוד בכללים ובמסגרת של הסניף....

וזה לבנות בכיתה ד' אז לא משו עמוק מידי...

תודה רבה אנשים!! תזכו למצוות!!

אולי זה ..שובי אל ביתי

אומרים שהעולם יפה ומושלם 
אפשר לבנות רק ביחד כולם. 
אם ניתן את היד, ונפתח את הלב, 
יהיה לנו סניף גדול ואוהב 
שרק בזכותך - ממש בשל כך 
הסניף שלנו יגדל ויפרח 
ולכן בכל עת ושעה פנויה 
הושיטו עזרה, כל עוד היד נטויה 
תמכו בחבר, סייעו לנזקק 
ואז איש לאחיו - יוכל לאמור "חזק" ! 

 

 

או זה -שובי אל ביתי

רציתי לכתוב לכם סיפור. 
על ארבע אנשים ששמותיהם: כולם, מישהו, כל אחד, ואף אחד. 
הייתה עבודה חשובה שצריכה הייתה להעשות. 
ביקשו מכולם שיעשה אותה, כל אחד יכול לעשות אותה אבל אף אחד לא עשה אותה 
מישהו כעס מאוד, כיוון שהיה זה התפקיד של כולם, כולם חשב שכל אחד יכול לעשות את זה 
אבל אף אחד לא שיער שכולם לא יעשה את זה. 
הסיפור נגמר בכך שכולם האשים את מישהו בגלל שאף אחד לא עשה מה 
שכל אחד יכול לעשות, 
בתקווה שהסיפור ייגמר בסוף יותר שמח כך שכולם יעשו את מה שכל אחד צריך, 
על מנת שמישהו ידע שאף אחד בקבוצה לא מרגיש מחוץ לה 
אז בואו נזוז ונשקיע בכח 
גם אם לא תמיד זה נוח 
נשקיע במרץ ועם הרבה לצון 
נרצה לתת מעצמנו ולא רק לקחת 
כי אז המסיבה תהיה יותר מוצלחת 
סוף שמח ושיהיה בהצלחה 
וכל זה עם המון אהבה... 
אל תשכחו שכל מאמץ בשביל נתינה 
הוא כעין תו נוסף במין מנגינה 
וככל שרבים ורבים המאמצים 
נוספים עוד ועוד תווים

וואי אייזה קטטע יפהה !!!מירב707
תראי מה מצאתי!!אנונימי (פותח)

 

נושא: מסגרת

מטרה: שהחניכים יבינו שכמו בכל מסגרת (צבא,בי"ס וכו) גם בבנ"ע אנחנו צריכים לשמור על המסגרת ולבוא כחולבן ,להיכנס לתפילה,לבוא בזמן למפקד,לעמוד יפה וכו'..

מהלך הפעולה: מסרטטים ריבוע לא גדול מדי ולא קטן מדי..בו תהיה כל הפעולה! החניכים יכולים לעשות מה שבא להם בלי לצאת מהמסגרת!

-פאזלים: מחלקים את השבט לשתי קבוצות,קבוצה אחת מקבלת פאזל שגזור ישר וממש קל לחיבור והקבוצה השניה מקבלת פאזל שגזור ממש עקום ולא ברור.. (אולי עם חלקים חסרים..) הם צריכים לחבר אותם כמה שיותר מהר..

משחקים משחקים רק בתוך המסגרת,לא משנה איזה משחקים לא חובה שיהיו קשורים:                                                                                               -סבב התנועות של הטמפה טמפה                                                            -שיפ שיפ בנג                                                                                        -פיוו                                                                                                    -המשחק עם הידיים שמשנים כיוון                                                            -המלפפון

התאמה בין מסגרת לתלבושת ,מביאים לחניכים סמל של צה"ל וחייל עם מדים וסמל של הבי"ס שלהם והתלבושת שלהם..וכו<התלבושת מסמלת השתייכות>

אפשר לשחק איזה משחק בלי כללים מוגדרים להראות איך זה נראה כשאין כללים.

קטע על מר שמוץ ששנא מסגרות..

והמסר: לכל דבר בחיים יש מסגרת -לצבא ,לבי"ס וגם לבנ"ע

מי שרוצה להישאר בפנים צריך לשמור על הכללים-לבוא למפקד בזמן,להיכנס לתפילה,לבוא כחולבן..

בלי המסגרת הכל נראה כמו סתם פעילות ומשו לא מוגדר..

 

 

 

על מר שמוץ:

 
 
תודה רבה!! עזרתם מאוד!!(:מוריה ק
תוודה רבבה !!!מירב707אחרונה

עעזרתת מאוודד גםם לי :]  !!!

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך