אוווווףףף...... אנונימי (פותח)

לא הכניסו אותי להדרכה...

פשוט עצוב.. שאיפת חיי בערך...

בשבוע האחרון (שהודיעו לנו) אני קולטת את עצמי לא מפסיקה לבכות, ופשוט קשה לי עם זה!!

באמת שרציתי! וחשבתי עלזה המוןאם אני עושה את זה בשביל הקטעים או שיש לי עוד ערכים יחד עם זה, 

ובאמת הגעתי למסקנה שאני רוצה להדריךךך!!!!!!!!!

אוני די חושבת שאני מתאימה סה"כ....

ואני ממש לחא רוצה להתקע ולעצור מזה- אני רוצה לעשות משו עם עצמי,

אז יש גרעין- שזה מן הסתם לא כזה יזרום... אפשר להחליט שהולכים עלזה!!

ויש סניפי חוץ\ עמותות וכאלו... ופשוט אין לי ת'כוחות לצאת מזה ולהתחיל לחפש התנדבויות והדרכה בסניפי חוץץ.... 

אוף... אשמח לשמוע!!!

 

וואו, זה באמת נסיון קשה.אנונימי (פותח)

את בטוחה שאת הכי טובה בעולם, הכי מוצלחת, הכי מתאימה.

אבל אלו שמחליטים חושבים אחרת...

 

זה באמת לא נחמד. כשדברים הולכים לא לפי התכנון שלנו, זה מכעיס. זה מעצבן. מה, היא יותר טובה ממני? מה, אני לא הייתי מסוגלת לעשות עבודה טובה?

 

נכון, אפשר עדיין להדריך במקום אחר. אבל זה לא אותה 'פוזה'. זה אחרת.

 

אבל העניין בעיניי יותר עקרוני:

האם הגעת לתנועה בכדי להיות מדריכה?

"רַבִּי יִשְׁמָעֵאל (בְּנוֹ) אוֹמֵר, הַלּוֹמֵד תּוֹרָה עַל מְנָת לְלַמֵּד, מַסְפִּיקִין בְּיָדוֹ לִלְמוֹד וּלְלַמֵּד.

וְהַלּוֹמֵד עַל מְנָת לַעֲשׂוֹת, מַסְפִּיקִין בְּיָדוֹ לִלְמוֹד וּלְלַמֵּד לִשְׁמוֹר וְלַעֲשׂוֹת."

 

אם בוערת בך אש העשייה, אש האידאלים, הלהט של להפוך את הדברים לעניינים מעשיים- קחי את עצמך בידיים ותעשי את זה!

אם הקב"ה, על ידי שליחיו, לא נתן לך להיכנס להדרכה- כנראה שאת יכולה לתת את הכחוחות שלך בצורה טובה יותר במקום אחר.

"וַיִּפֶן אֵלָיו ה' וַיֹּאמֶר לֵךְ בְּכֹּחֲךָ זֶה וְהוֹשַׁעְתָּ אֶת-יִשְׂרָאֵל מִכַּף מִדְיָן הֲלֹא שְׁלַחְתִּיךָ"- הקב"ה ממנה את גדעוןן להיות מושיע בכוח שלו, ומדגיש שהוא שלח ספציפית אותו. הקב"ה העניק לך כוחות מסויימים, אל תתני להם לשקוע בייאוש! לא זו היא דרכינו!

נכון, זה מבאס, זה לא מה שרצית- אבל זה לא יעצור אותך מהעשייה!

 

מקווה שהדברים נראים עכשיו באור קצת אחר...

כמו שאמרת, יש מקומות אחרים.אביה_א

עכשיו תרשי לי להוסיף: לא רק שיש המון מקומות אחרים, חשובים לא פחות, ואף יותר!

אם היית נכנסת להדרכה, מן הסתם אפילו לא היית בודקת מקומות אחרים...

 ומי אמר שאחרי שבוע/חודש/שנה בהדרכה, גם לא היה לך כח יותר (כמו שאין כח לבדוק מקומות אחרים)

 

תנסי לחשוב על זה מצד אחר - הקב"ה ברוב אהבתו, שולח אותך למקומות שצריכים דווקא אותך!

אם בסניף לא הכניסו אותך, כנראה שהם בערך יסתדרו בלעדייך... אבל יש מקומות שלא! יש מקומות שצריכים דווקא אותך!

מנסיון שלי ושל הרבה חבר'ה אחרים - יש מקומות כאלה!

אני הדרכתי שנתיים ביישוב שלי, ובשמינית הלכתי להדריך בעיירת פיתוח - הבדל שמיים וארץ!

(שלא תבינו לא נכון - אני חולה על שני הסניפים.)

הבדל בין סניף שאפילו החניכים לפעמים באים עם חולצותנועה (מת על הסניף הזה! שלא תבינו לא נכון) לבין סניף שלא כל המדריכות שומרות שבת...

רק בשמינית הבנתי שיש מקומות שחייבים אותי, וכנראה שהסניף יסתדר עם מדריך אחד פחות...

הכל תלוי בך! /סניף/פיתוח/עיר/עולים/גרעין/הגשמה  הקב"ה שלח אותך, את רק צריכה לבחור!

 

 

>>בת-ישראל-וציון

לאנונימי (השני): תודה רבה על התגובה שלך, יש בה המון חוכמה וטעם, לא יודעת כמה היא עזרה לפותחת השירשור, אבל עלי היא ממש השפיעה.

 

ולגבי השירשור הראשי: אני דווקא לא ממש רוצה לחשוב בכיוון של אביה, פשוט כי הוא קצת קורא להדרכה, אני רוצה להתיע משהו אחר.
את לא נבחרת להיות מדריכה בסניף שלך, אני מניחה שאלוקים יכנן לך דברים אחרים בחיים, אם אלוקים תיכנן- מי אנחנו שנתנגד?

אני אישית נחשבת אחת מהבנות היותר חשדומטיות (אם לא הכי) בשבט, וגם אני נחשבתי ממש מתאימה להיכנס להדרכה. לא נכנסתי להדרכה [נכון להרגע, הסיבות שמורות אצלי],

מה שהפריע  לי היה שאנשים קצת עיקמו את הפרצוף והסתכלו עלי במבט מוזר כשאמרתי להם:"לא לא נכנסתי להדרכה אבל נכנסתי להגשמה- לגרעין"

ממה שראיתי בתנועה, שבט איתן הוא השבט הראשון של ההגשמה המתחדשת. אם נתנו לנו את הזכות להיות משבט איתן, בואו נהיה חלק מהדבר החדש הזה, בואו נהיה האלו שחידשו את ההגשמה.

יש גרעין בסניף, כל הגרעינים בכל הישובים מקרטעים כרגע, הם מחכים לשבט איתן . אם התנועה בדם שלך, תדברי עם הקומונרית, תדברי עם הרכזי גרעין (במידה ויש כאלו, אם לא- עוד נושא שצריך לדון איתו עם הקומנרית), תלהיבי אולי עוד חשדומטים מהשבט שלא בהדרכה ותריצו את הגרעין- היום יותר מתמיד זה אפשרי. אל תשכחו שההנהלה הארצית מאחורי אלה שרוצים לחדש את ההגשמה. אני גם מאחוריך בנושא הזה (בתור מישהי שבנ"ע בדם שלה....).

זה נשמע גדול, אבל האמת היא שזה ממש בינוני עבור מישהי שבאה ממש מאידיאלים כמוך.

אני חוזרת ואומרת שכדאי ממש לקרוא ולחשוב על מה שאנונימי 2 כתב, יש בהם כ"כ הרבה חוכמה.

-ה' עימך!-

אממממ לא קראתי דווקא להדרכהאביה_אאחרונה

בשורה האחרונה (תרתי משמע) כתוב הכל...

וד"א, אני מכיר מקרוב את מחלקת הגשמה בבנ"ע

אחד הפרוייקטים החשובים של מחלקת הגשמה עכשיו זה למנף את הגרעינים,

כדי שלא יהיה ברור שהדרכה זה יותר חשוב!

יש חב"ב, יש של"פ, יש גרעינים. כל הדברים האלה לא בדיוק מסתדרים עם הדרכה...

אגב - לכן גם הייתי נגד ה"סיכת מדריך" זה רק גורם לאנשים לחשוב שהדרכה זה יותר חשוב.

ולמרות שאני שבט דביר (כן די מזמן, אפילו לפני שהתחילו ממש כל הגרעינים!) 

אני עדיין קשור למחלקת הגשמה! זהירות! זה משהו שלא משתחררים ממנו

 

 

..דרוומית גאאה!

יש אצלכם רק סניף אחד????? רשום למעלה שחסר לסניף אושיות ברחובות...תנסי שם.. בהצלחה

וואו!!! תודה לכולכם!! זה אנונימי 1... אנונימי (פותח)

שיא העזרתם!! ממש פתחתם כיווני חשיבה נוספים...

אנחנו צריכות להתחיל להריץ ת'גרעין.. נראלי שאני בע"ה יקח לי עוד איזה פרוייקט בדרך.. (עמותות וכאלו..)

מקווה שיהיה טוב!! בע"ה!!!!!!!!!!

תודה לכם עודדתם!!

בינתיים נרגענו קצת (שאר הבנות שלא נכנסו..) ויש סיכוי גדול לגרעין!!

קדימה בני עקיבא!!!

אנונימי 2.. אהבתי ת'קטע של "לשמוע ללמוד וללמד לשמור ולעשות"..!! like.. מחזק בטירוף!!!

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך