התייעצות קטנה, אפשר? סתם אחת

ישלי חניכה די בעייתית, היא חצופה בטירוף.. אבל לא על זה באתי לדבר, כי זה לא יגמר..

הבעיה היא זה שהיא מרעישה בתפילה בלי סוף, לא מוכנה להתפלל, וכשבא לה, היא מודיעה לי שהיא לא נכנסת.

אין דבר שלא ניסיתי. א י ן . לא הכנסתי לפעולות, ניסיתי להתעלם, ניסיתי לדבר יפה, ניסינו להגיע להסכם כלשהו, ניסיתי לכעוס אפילו, כלום. כלום לא עוזר!

כל שבת אותו סיפור, היא לא מפסיקה לדבר, ופשוט לא שמה עליי! 

יש לנו בעיקרון הסכם שקיים עוד מהמדריכים הקודמים שלה, שהיא לא מתפללת, אבל יושבת בשקט, מיותר לומר שהיא מפרה את ההסכם הזה כל שבת מחדש...

בקיצור, אין מושג כבר מה לעשות.. מבולבל

למישהו אולי יש רעיון? 

תודה צדיקים

היה לי פעם חניך כזהאביה_א

אבל קודם כל - ממנו אני לא חושב  שתקבלי את התשובה המלאה... בכמה שורות אי אפשר להכיר את האופי של החניכה, המדריכה, הסניף וכו'. אולי רעיונות...

השאלה זה אם זה רק בתפילה, או בכל הדברים.

 

היה לי פעם חניך, שלא רק שהוא הפריע ולא היה אכפת לו,

אלא תמיד היה נראה שהוא בא רק כדי להפריע!

מגיע באיחור, עושה בלאגן, מפריע, ולפעמים גם הולך באמצע...

לפעמים הנכיכות היו חוזרות הביתה בוכות בגללו...

חשבתי להגיד לו "שמע, או שאתה נמצא בשקט, או שתלך."

ובאמת היה עדיף שהוא פשוט לא יבוא.

 

חשבתי קצת, והבנתי שכנראה הוא לא מגיע לסניף סתם.

וכנראה הוא גם לא מגיע רק כדי להפריע.

החניך/ה רוצה להגיע, וזה מה שחשוב

מפריעים? יש לזה סיבה, אבל בד"כ גם יש פתרון.

אם היא הייתה מגיעה לתפילה ולפעולה בלי סיבה - בסוף היא גם לא תגיע בכלל!

היא כאן כי היא רוצה להיות כאן. וזה הכי חשוב!

פתרון? אין לי כרגע, מצטער

מה שבטוח - שאת והקומונרית תוכלו לפתור את זה יותר טוב מהאנשים כאן (בד"כ)

בהצלחה!

 

בעזרת נשים השבת אצלנו היו 2 בנות (מדריכות).תהילול

אולי פשוט לא לחייב לבוא?

האמת שחשבתי על פשוט לתת לה לשבת בחוץ,סתם אחת

אבל אז כל הסניף כמובן יבוא ויגיד, " למה היא כן ואנחנו לא?"...

אני לא יודעת מה הקשר שלך אם אותה חניכהרחליOס

אבל אחד הדברים הכי הכי חשובים בין מדריכה לחניכה זה להראות את האהבה, את החיבור.

לא לוותר עליו. לפעמים יש חניכה שהיא ממש ממש קשה,אבל היא מקסימה.. אז מה שצריך זה: לא לוותר על החוקים,אולי אם ממש צריך להתפשר טיפה-כמו שאמרת שהיא לא תתפלל אבל תהיה בשקט.

צריך להסביר לה בנעימות,לקחת אותה לשיחה,ואם היא לא רוצה אז לכתוב לה מכתב (אני עשיתי את זה לחניכה שלי,אבל זה היה לא רק בגלל זה,היה איזה תקרית בשבת אחת שהיא לא נכנסה.. הסיפור המדויק לא חשוב, אבל בסופו של דבר כתבתי לה מכתב של 3 דפים) היא ממש התרגשה,הבינה,ומאז היא באמת יותר כיבדה. זה לא אומר שהיא הייתה מושלמת היא עוד המשיכה להפריע,לאחר וכו אבל היא יותר הבינה. הפחיתה את כמות הבעיות וכבדה קצת יותר..

ועוד משהו מאוד חשוב.. חשוב להראות לה שאת אוהבת אותה בכל זאת,את רק מבקשת שתקשיב. ואם יש בניכם הסכם,שלא תפר אותו,זה פוגע באמון וכו..

מקווה שהובנתי...

מוזמנת לאישי בכיףף  

שיהיה בהצלחה

חניכות שלי היו גם כאלה...אנונימי (פותח)אחרונה

אבל מה שעשיתי- אמרתי להן שמי שמדברת לא משתתפת בפעולה...

בהתחלה 5 חניכות לא יכלו להשתתף בפעולה,אבל בשבת שאחריה רק 2 בנות וכך אחרי 3 שבועות כולן(!!!!!!!!!!!!!!!) היו בשקט וממממממממש התפללו...

יכול ליהות שזה ביגלל שהן התבגרו אבל לא ניראה לי...

 

נ.ב- אני לא מהמדריכות ה"שוטרות" אני דווקא שיא הסבבה איתן ואפילו באה ליקרתן ברוב המקרים, וכמובן מראה להן שלמרות הכל אני אוהבת אותן...

 

 

בהצלחה=)

לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך