כסיפה למקדש.... נשיםhfm

בס"ד

לאחרונה חשבתי על הנושא.וכבר כמה פעמים שעליתי להר הבית.

משום מה תמיד כמעט ולא היו נשים, אני יודע שיש גם עליות לנשים אבל, האם יש הענות.

(בניגוד למאבקים בכללי, שדווקא הבנות יותר דומיננטיות והרבה(במספר))

כי נראה לי שלא....

 

דעתכם....

זה לא פשוט לבנים לעלות להר הבית קו"ח לנשיםחילא דמשכנא
אז אנחנו משתדלות לעשות דברים חשובים אחרים...
אשמח לשמוע עוד תגובותhfm
אין עוד מה להוסיף. קבלת את התשובה.עמישב
זה בעייתי מאוד מבחינה הלכתית.
אסור לעלות להר הבית - כך פסק הרב שפיראmavetlaaravym
אשה בכלל שלא טבלה אז בכלל אסור
מסיבות שונותנשארת חסויה
בת יכולה לעלות רק ביום החופה שלה. (כמעט)
אין הבדל בין בנים לבנות(בקשר לעלי'ה להר- הבית)אוריין
בס"ד
צריך לעלות בטהרה זה הכל..... זה לא משנה בנים/בנות.....
זה כן משנה.נשארת חסויה
לפני החתונה אסור לבנות לטבול ואחרי החתונה יש גם בעיות. אפשר רק ביום של החופה.
אסור לבנות.רגב
נשמה,אסור לבנות לעלות...קראתיך
נו,זה לא מה שאמרתי?רגב
לאוריין ולכל השאר:אנונימי (פותח)
*למי שהולכת לפי הרב ישראל אריאל-אין בעיה לבנות לעלות להר.לנימוקים וכ'ד על דעתו תקראו בספר 'בית ה' נלך' פרק יד עמ' פה

*לגבי דעת הרה"ג דב ליאור:
שאלה:
בתי מעונינת לעלות להר הבית בבוקר לפני חתונתה. איך היא צריכה להכין עצמה לקראת העליה? בתי טרם עלתה עד כה.

תשובה:
עליה להר הבית לנשים סבוכה יותר מבחינה הלכתית מאשר עלייתם של גברים, ולכן אני ממליץ שבינתיים נשים לא יעלו להר הבית אם הן מעל גיל בת-מצוה.

דעת הרה"ג לגבי עליה להר הבית בכללי:
דעת הרב ליאור לגבי עלייה להר הבית הרה"ג דב ליאור
י סיון תשס"זנושא: גאולה ובית המקדשהכותל והר הבית

שאלה:
לפני כמה ימים, עלתה קבוצה חשובה של כ- 40 רבנים להר הבית, בקבוצה הנ"ל, הרבה רבנים הינם תלמידים של הגאון הרב אברהם שפירא שליט"א. אתמול בערב, חווה הגאון הנ"ל את דעתו בפומבי בישיבת מרכז הרב, כי אסור לעלות להר הבית.

איך רבנים שהינם תלמידיו של הגאון הרב שפירא שליט"א עולים להר הבית, בניגוד לפסק של רבם שהוא גם לשיטתם גדול הדור? ולמעשה פוסקים הלכה נגדו, השאלה חריפה אף יותר שכן אותם רבנים טענו בזמנו (ובצדק) שמהרגע שהגאון הנ"ל פסק כי יש לסרב פקודה בגירוש, אסור להורות אחרת, ואיך היום אותם הרבנים עושים הפוך ממה שהם פסקו בעצמם?

תשובה:
הסתמכות על הגאון הרב גורן זצ"ל
זו שאלה נכונה, ביחוד לתלמידים. וודאי ידועים דברי הגמ' במסכת ע"ז דף ז. שאם נחלקו שני חכמים אחד אוסר ואחד מתיר אם היה אחד מהם גדול מחבירו בחכמה ובמנין הלך אחריו. ובהמשך שם בשל תורה הלך אחר המחמיר ובשל סופרים הלך אחר המיקל. אלא שכאן אנו מסתמכים על דעת הגאון הרב גורן זצ"ל, שאף הוא היה מגדולי הדור ופסק לאחר מדידת ההר, שמותר לעלות בטהרה להר הבית, במקומות שבוודאי אינם בגדר מחנה שכינה אלא מחנה לוויה. (ואף ישנם במתחם הר הבית כפי שהוא היום, מקומות בדרומו ובצפונו שהם תוספת מזמן הורדוס שאף לא התקדשו בקדושת מחנה לוויה, כפי שיפורט בהמשך).

הסברת הביסוס ההלכתי לעלייה להר הבית
והסבר הדברים: הרי הלכה פשוטה היא שטמא מת מותר ליכנס במחנה לוויה, כפי שלמדים בגמ' ממשה רבינו 'ויקח משה את עצמות יוסף עמו' – עמו במחיצתו. גם אין חולק על מה שכתב מרן הרב קוק זצ"ל בספרו 'משפט כהן' ועוד גדולי ישראל שאנו פוסקים כדעת הרמב"ם שקדושת המקדש מפני השכינה והשכינה אינה בטילה, וקדושה ראשונה קידשה לשעתה וקידשה לעתיד לבוא, והנכנס בזמן הזה למחנה שכינה יש בו איסור כרת. הם הדגישו זאת כנגד אלה שרצו לפסוק כשיטת הראב"ד שכתב שהנכנס שם בזמן הזה אין בו כרת. אלא שיש לחלק בין מחנה שכינה (היינו המקום בו היתה העזרה שבה גם ההיכל וקודש הקדשים, ומדרבנן גם עזרת נשים) לבין מחנה לוויה שהוא חלקו הגדול של הר הבית.

לאחר שחרור הר הבית במלחמת ששת הימים, ערך הרב גורן ועוד כמה רבנים מדידות. הם יצאו מנקודת הנחה ש"כיפת הסלע" עומדת על מקום שנקרא מחנה שכינה, ששם בזמננו אסור לעלות משום טומאת מת, שאין לנו אפשרות להיטהר. ומה שנקרא מחנה לויה - מי שטובל טבילה כהלכתה זה בסדר, שהרי טמא מת מותר ב"מחנה לויה" כנ"ל. מה גם, שחלק מהמתחם הוא תוספת מאוחרת של הורדוס ואפילו לא נחשב מחנה לויה, לדוגמא בדרומה של הרמה היכן שעומד "אל אקצא" וגם בצפון ליד שער השבטים. הרב גורן ועוד רבנים מדדו, הם לקחו בחשבון את גודל האמה (48 סנטימטר או 60 לדעת החזו"א). כמו כן, דנו לגבי "אבן זכרא" בכיפת הסלע, האם זהו מקום השיתין או מקום בית קודשי הקודשים. לקחו בחשבון את כל החישובים והספיקות, וכל מקום שהוא בספק אם הוא מחנה שכינה, לא עולים. משתדלים ללכת סמוך לכתלים, לא להיכנס לספק מחנה שכינה. אם סומכים על הרב גורן אחר שמדד, זה לא נקרא שחולקים על גדולי הדור היום. הרב גורן הוא אילן גדול שאפשר להסתמך עליו, כאן יש ביסוס הלכתי.

ההבדל בין פסק זה לבין הפסק נגד סירוב פקודה
מה שאין כן לגבי מה שאז פסק הגאון הרב שפירא ועוד גדולי ישראל בעניין "סירוב פקודה" הם הסתמכו על שיטת הרמב"ן שיש חיוב להילחם על ארץ ישראל, אסור להסגיר את ארץ ישראל לידי שלטון אחר, כפי שכותב הרמב"ן "ולא נעזבנה ביד זולתינו מן האומות או לשממה", הם פסקו על סמך ראשונים. ואלה שחלקו, לא נימקו בשום נימוק הלכתי למה מותר לעבור על דבר תורה, איך מותר להגלות יהודי מביתו להחריב את ביתו ולהסגיר שטח מארץ ישראל לידי מחבלים. ואם כן, זוהי פסיקה כנגד הדין.

החשיבות הציבורית דווקא היום לעלות
בזמנינו אנו ישנה חשיבות ציבורית לעלייה להר הבית. אם הציבור שלנו לא יעלה זה עלול להקל על המדינאים להסגיר את השטח לידי הווקף דה-יורה ודה-פקטו לגמרי. ולכן ישנה חשיבות של נוכחות יהודית במקום הזה כדי למנוע סחף בנקודה הזאת. אנו סבורים שגם גדולים שלפני עשרות שנים, בשעתו, הורו שלא לעלות, בנסיבות שנשתנו, נכון לעכשיו, גם הם היו אומרים כמונו. הרב טוקוצ'ינסקי בספרו 'הקודש והמקדש' חלק ה' קרא להקמת בית כנסת על הר הבית, לפני כתשעים שנה.

ובזכות ההתעוררות למקום המקדש, יתקיים לנו המשפט בסוף ספר הכוזרי 'ירושלים אמנם תבנה כשיכספו לה ישראל תכלית הכוסף'.

(נלקח מפה:

http://www.yeshiva.org.il/ask/?cat=40&page=2&rc=59&q=&srch=1&orderby=7 )
הרב ישראל אריאל..רגב
הוא זה שאמר לי שלבנות אסור לעולות.
אני לא ש מ ע ת י שהוא אמר. הוא אמר לי!
חשוב להיזהר! גם המתירים זה לאחר תהליך וכו'. לא סתםעמישב
הרב שפירא פסק שאסור - אז אסורmavetlaaravym
ובטח ובטח לבנות שהם נידה
יש גדולי תורה שחלקו עליועמישב
בענין בנות ראה ספר אל הר המור. אם מתירים לגברים יש מקום להתיר לנשים אך זה מסובך לכן העדיפו להחמיר
תגובה זו נכתבה על הרב שפירא.עמישב
יש אזורים בהר הבית שמותר להסתובב בהם טמאיםצופה מהצד2
וגם לבנות מותר ללא הגבלות וללא טבילה - כל מה שמחוץ לתחום 'הסורג'
צריך לברר לפני העליה איפה זה בדיוק ואז אפשר לעלות ללא חשש.
יש גם סיורים מיוחדים לבנות למי שמעוניינת
פשוט:נוער חומש
יש בעיה הלכתית לנשים-בנות לעלות להר הבית יותר מאשר בנים (אוריין שימי לב..)
(למרות שתמידתמצא מי שיתיר רוב הרבנים סוברים שיש עם זה בעיה) בלי להיכנס לסוגיה זו הסיבה שבנות לא עולות להר הבית חוץ מביום חופתן שאז מותר (ז"א לאחר הטבילה) ולא יעזור כמה שהן ירצו לעלות בימים נוספים-זה פשוט לא תפקידן.
אתה צודק שאין הרבה מודעות לזה למרות שאני מכירה לא מעט שעלו ביום החתונה
שום בעי'ה.....אוריין
בס"ד
בנות עולות, פשוט צריך לטבול ולעלות בטהרה.... וגם לבנות יש חלק בבני'ית המקדש!
זה כן תפקידן!!!!!!
יאלה כולם להר- הבית!
אוריין זה לא כזה פשוט לטבול לפני החתונה.חילא דמשכנא
זה לא לא כזה פשוט,פשוט אסור.רגב
ואין עניין להתיר.
בנות שרוצות לעלות,אמא אדמה
קראו תחילה את זה: http://www.hamikdash.com/UnmarriedGirlsAliyaHebrew.htm


על פי מה שאני יודעת, עליית בנות ונשים להר הבית זה לא ממש דבר מקובל.
אם אתן רוצות בכל זאת להתחבר, אני ממליצה לכן ללמוד על בית המקדש עצמו!

ב"הצלחה וישר כוח על הרצון הטוב..!
אסור לבנות וגם לבנים לעלות להר הבית!היסטוריונית
למה אסור?אנונימי (פותח)
על איזה מקור את מסתמכת לאסור דבר חשוב זה? (לא רב מאחרוני האחרונים)
הרמב"ם בעצמו עלה להר הבית ועשה את היום הזה לחג!(כמתואר בספר חרדים)
הרמב"ם הוא בן..פעימה
אין לי מקורהיסטוריונית
{אני גם לא יודעת איך עושים את זה} אבל אני שמעתי שהרב שפירא אסר על זה וחוץ מזה אנחנו טמאים ואסור היה לעמ"י לעלות כשהם היו טמאים
יש מקומות שאסור ליהודים להיות בהם בהר הבית,אמא אדמה
ולכן כשעולים כיום להר הבית לא מגיעים למקומות הללו.

מומלץ לקרוא את הכתבה המעניינת בקישור הבא: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=720008&contrassID=2&subContrassID=4&sbSubContrassID=0
א. היו שחלקו על הרב שפיראעמישב
ב. טמאי מת מותרים ברוב ההר ואסורים בעזרה.
שמעתי פעם דעה שאומרתהכהניסט הנודד
שבכניסה להר צריך לכוון שניכנסים מדין כיבוש ואז מותר להכנס לכל מקום בהר. אני אשמח אם מישהו יסביר לי מה המקור של זה?
לא מכיר סברה כזאת.עמישב
קצת סדרhfm
א. הרב שפירא לא אמר שאסור לעלות אלא שזה מחלוקת ואין "עיניין" לעלות
שמעתי אותו אומר את זה במו אוזניי
(אני מסתמך על הרמב"ם שעלה[לעניות דעתי הוא רב מספיק גדול])
ב.לעיניין נשים מותר להם לעלות להר הבית בדיוק כמו גברים. רק מכיוון שצריך לטבול לפניכן, אז זה כביכול הבעיה. פשוט אפשר ללכת לים ולטבול שם, עם ברכה ככה מונעים את כל הבעייתיות של "פדיחות"+"מה יאמרו(אני לא נשואה)".

ד"א בכל הפעמים שעליתי להר לא ראיתי אפילו אשה אחת נשואה(טוב היו שתי נשים מבוגרות שאני יודע שלפחות אחת עולה בקביעות, אבל אני מדבר על נשואות צעירות שעולות להר) שעולה להר...


ועל כן פתחתי את הנושא...
אז ...
מה אתם אומרים???
לנשים לא נשואות אסור פשוט לטבולצופה מהצד2
וזה ממש לא כמו בנים שאפשר פשוט ללכת לים. לנשים יש הלכות נורא מוזרות בקשר לזה...

גם למי שלא טבלה מותר לעלות להר ולהיכנס למקומות מסויימים. כיןן שהורדוס, כשהוא בנה ושיכלל את בית המקדש, הרחיב את שטח הר הבית פי 4 בערך, מותר להיכנס ללא כל טהרה לכל האיזור המורחב [בזמן בית המקדש היה את הסורג - שזה גדר נמוכה שהייתה מודיעה לגויים שעד כאן מותר להם להיכנס, ומי שיכנס -הוא עצמו אחראי למותו.]

מי שממש רוצה לעלות יכולה לפנות לציפורה פילץ [נראה לי שככה קוראים לה...] שהיא מארגנת עליות לנשים [גם ללא נשואות] למקומות שמותרים.

וגם לנשים נשואות זה ממש 'סיפור מההפטרה' לעלות להר הבית. אולי בגלל זה אין כל כך נשים שעולות...

בנים - לכם זה לא כזה מסובך - אנא התחילו לתפוס יוזמה!!!!
מה הנושא?היסטוריונית
גם ההיתר של תוספת הורדוס נתון במחלוקת.עמישב
תוספת הורדוס נתונה למחלוקת??סבא גפטו
זה מעניין. כי זה חידוש. מה שכן, יש 'מחלוקת' שכלל לא צריך להתייחס אליה (! כי זו מחלוקת לשם מחלוקת, ללא דיון רציני בבי"ד אלא רב אחד אומר "כך הרב שלי אמר" וסותם - וחז"ל הורו לנו שאין טעם בדברי הבל שכאלו, ויהיה מי שיהיה !) אם מותר לעלות להר או לא. (והלכה היא, בלי קשר לאיפה, איך ומתי, שטמא מת עולה להר הבית ואפילו המת עצמו אפשר להעלות! מחלוקת קיימת לעניין איפה איך ומתי.. ובזה יש לא מעט דעות. אם בכלל יש קדושה כיום בהר (רובנו סוברים שכן) כנ"ל לגבי המיקום של קודש הקדשים שמהווה לנו בסיס לחישובים האחרים, מי שמעוניין יגיע לפסקי הלכה (כמו של הרדב"ז) ולאחמ"כ (או לפני כן) למסכת מידות. (כאן יש עוד חילוק לעניין גודל-אורך יחידות מדידה עתיקות (בין הגר"ח נאה לחזו"א כמדומני שזה יוצא כמעט פי שתיים מאחד לשני) יש לזה השלכות חשובות, אבל כולן נוגעות כשעולים באופן פרטי, או בשעה שהמקדש קיים. כמובן שגם לגבי בניית המקדש עצמו.
לעניין השאלה שהועלתה על הדעה שאומרת שלא צריך לטבול לפני העלייה להר הבית, כיום, ואולי לא צריך לחשוש לכניסה לכל מקום בשטח ההר, בקצרצה והמעט שאני יודע זה כזה: הראב"ד (משיג על הרמב"ם בעניין זה) ואומר שקדושה שקידש שלמה היתה לשעתה ואין כיום קדושה בכל איזור הר הבית ואפשר להיכנס לאיפה שרוצים ומבחינתו לשחק כדורגל שם זה אפשרי אם כי לא ראוי. אבל לא 'לא ראוי' בגלל שזה מקום קדוש, אלא כערך היסטורי ובאידיאל לעתיד. (והעניין הזה הובהר לי באופן עיוני ובאופן אישי ע"י מס' רבנים).
מדין כיבוש אפשר (ובמידת הצורך - אין בכלל מקום להיסוס) להיכנס לכל מקום בהר בכל אופציה אפשרית. 'בערך' (לא בדיוק) כמו שבמלחמה (מצווה לא רשות) מותר לאכול בעת הצורך חזיר, ואפילו בשר אדם אם זה עושה לכם את 'זה').
הרב יוסף אלבוים משליך את עניין 'דין כיבוש' גם לעלייה פרטית של כל יהודי כשהוא עולה להר, כביכול הוא כובש את ההר בזה שהוא עולה להר. ומזה הוא לא צריך לטבול, לא צריך להוריד מנעלים, אין לו בעיה לברוח משוטרים הישר לתוך המסגד וכו' וכו' וכו'. רוב הרבנים שעולים להר לא מקבלים את הדעה הזאת במישור המעשי, אלא יותר במובן/מישור רעיוני. (וברור לכולנו איך כובשים כשרוצים לכבוש מקום).
שוב, יש אי דיוקיםhfm
ים הוא מקווה דאורייטה לכל הדעות. (ד"א גם גברים חייבים לטבול דאוריתא בשביל לעלות להר[טבילה דאורייתא כוללת ברכה, מה שגברים לא עושים באף טבילה אחרת]
אז ים זה כן מקווה דאוריתא(כי יש בו 40 סאה לא שאובים.... לכל הדעות)

עכשיו למה נשים לא טובלות:
http://www.hamikdash.com/UnmarriedGirlsAliyaHebrew.htm
=
עוד פעם זה מנהג... כל אחת תחשוב האם היא הולכת לדעתו או לא... (או שתשאל רב וכו'.)

לגבי העליה לתוספת של הורדוס זה לא העיניין כי זה לא מקודש ולכן זה ממש כמו ללכת לכותל, אז מה הקטע??? הר הבית זה לא מוזאון, לא עולים כדי "לראות"

בזמנו הרב גורן פרסם את דיני הטהרה ב67 הוא ארגן תפילות בהר (מאז יצאה החלטת השרים לענייני ביטחון שאסור להתפלל בהר[ראה ספר "הר הבית" של הרב גורן]) אני ינסה להשיג את מה שהוא פרסם ולראות מה הוא כותב על נשים...

יומנעים
לא נראה לי להיכנס עכשיו לדיני טבילהצופה מהצד2
פשוט אסור וזהו.
ובקשר לתוספת של הורדוס - אז עם כל הכבוד להורדוס [ואין הרבה כזה] הוא לא הוסיף שום קדושה להר. ועד היום לא שמעתי דעות שאוסרות להיכנס טמאים לשטח הזה. כמו שאתה הולך ליד הכותל או כמו שהולכים ברובע - ירושלים אמנם קדושה, אבל מותר לטמאים ללכת בה.
האיסור שהזכרת אולי נובע מכך שהתלבטו איפה בדיוק בכל איזור הר הבית שכן המקדש. אבל ב"ה היום כבר לא מתלבטים ואין סיבה שלא לעלות...
זה לא מנהג.רגב
זה הלכה. אסור לבנות לא נשואות לטבול. נקודה. אין שום פשרות.
רגב... אשמח לדעת את המקור...???hfm
וגם לא עניתם לעיניין ש...hfm
נשים נשואות גם לא עולות להר...

ולמה הרי לשיטתכם היו צריכות נשים נשואות לעלות
זה לא קבוע בתורה,אבל,רגב
אחרי שנחרב בית המקדש חכמים קבעו את זה. אסור לבנות לא נשואות לטבול כי אז הם מותרות.==>>שיעור של הרב ישראל אריאל.
הוא אשר אמרתי - גם לנשים נשואות יש בעיה לעלותצופה מהצד2
אם את רוצה פרטים אז במסר אישי...
העיניין פה הוא בדיון פומבי...hfm
אז תכתוב פה...

ורגב...
נשים בימינו אינם נידות אלא רק בחזקת(וזה מתוך שלא יודעים אם אשה זאת טבלה או לא....)
(אני לא סגור על זה), בכל אופן זה רק מראה שזה מנהג, כי אין איסור אלא כדי להמנע מכך שתהיה מותרת (ל30 יום מקסימום)...


והיום,כשהעולם נראה כך,רגב
ממש ממש לא ראוי שאישה תהיה מותרת.
ניחה, זה עיניין של השקפה,למרות שיהיו כמה נשיםhfm
שבשביל מטרה כזאתי יוכלו להחזיק,(לא כל מי שמותרת היא...)

ומה לגבי נשים נשואות???
נשים טהורות, מותר.רגב
השאלה לא אם מותר או אסור...hfm
אלא למה בפועל לא עולות נשים בקושי...
hfm הנכבדצופה מהצד2
כשאסרו על לא נשואות לטבול, זה לא משנה למה או בשביל מה - מאז פשוט אסור ללא נשואות לטבול, עד שתוקם סנהדרין חדשה שתשב בלשכת הגזית ורק היא יכולה לבטל את האיסור הזה. [ממש כמו נטילת ידיים שגזרו די שלא יקרה שהכהנים יאכלו תרומות טמאות, ועד היום זה נשאר וזה חובה!!!]

בקשר לנשים נשואות - יש כאלו שאומרים שאסור להן לעלות בכלל, ויש דעה שאומרת שהן יכולות לטבול, ואז להימנע מיחסי אישות שלושה ימים ורק אז הן יכולות לעלות. ההצעה הזאת לא קוסמת לרוב הנשים הנשואות...
וואי איזה חפירות....אורייןאחרונה
בס"ד
ובקיצור- לבנים מותר ולבנות- במחלוקת...
חחחח חפירות....
מותר ליהודים להיות בכל הר הבית!!!שרלולה
לצערינו היום אין בית-מקדש ולכן יש מקומות שאסור להיות בהם אבל בעיקרון בכל ההר אפשר להיות אפילו בקודש הקודשים יש יהודי שמותר לו (והוא אפילו צריך) להיות שם......... שנזכה לראות בביאת משיח צדקנו ובבנין בית-המקדש במהרה בימנו אומן





רצף של הרס בגבעות - חייבים לעצור את זה!!נ א

בס"ד

 

שלום לכולם!

כולנו רואים שבחודשים האחרונים מתרחש הרס רחב בגבעות ביהודה ושומרון.

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?

 

עם ישראל!! תקימו גבעות בכל אזור בארץ!! תצטרפו לגבעות קיימות!! חייבים להפוך את הגבעות ליישובים!!

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?נ א
להצביע למי שבאמת מייצג אותך...הסטוריאחרונה
כזכור במו"מ הקואליציוני, סמוטריץ' רצה ביטחון, בליכוד התעקשו. בסוף סוכם שהוא יקבל שר במשרד הביטחון עם אחריות על החלקים האזרחיים.


אחרי החתימה - גלנט בשיא החוצפה סירב לבצע את מה שנחתם, בטענות שאי אפשר לפגוע בשיקול הדעת של המפקד והושגה פשרה שאם הפינוי משיקולים בטחוניים - זה נשאר בסמכות אלוף הפיקוד. לכן בצו ההרס של בית ענות, הוא כתב את הטענה האבסורדית ש: "המקום פוגע בשלום תושבי האזור".


אם כל הטפשים בהתיישבות האידיאולוגית שמצביעים ליכוד, היו מצביעים לצה"ד, היתה ממשלת ימין בראשות נתניהו אותו דבר- אבל ההתישבות היתה באמת בידי סמוטריץ'.

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


אולי יעניין אותך