לכל החניכים/ות, מדריכים/ות וקמונרים/יותמרדכי
עבר עריכה על ידי בת-ישראל-וציון בתאריך ח' חשון תשע"ג 19:22

בס"ד

 

בעקבות החלטתו של מזכ"ל התנועה, דני הירשברג, להשתתף ואף לנאום בעצרת הזיכרון למען יצחק רבין, יצאו חניכי סניף בני עקיבא איתמר בקריאה למזכ"ל שלא השתתף בעצרת הזאת.

 

לכן, אני קורא לכם פה, הצטרפו לחניכי ומדריכי איתמר וקיראו למזכ"ל שלא לנאום שם ובכלל לא להגיע לשם!

 

מי זה אותו רבין?

זה אותו אחד שחתם על הסכמי אוסלו. זה אותו אחד שהביא לאויב הערבי נשק. זה אותו אחד שהרג יהודים על באנטלנה.

באזכרה של אותו אחד הוא רוצה לנאום? בעצרת של אותו אחד שבגללו השכן שלו, רועי ארבל הי"ד, ועוד מאות יהודים נרצחו מהכלי נשק שהוא חילק לערבים.

 

הצטפרו עכשיו לסניף איתמר עכשיו!

לא נראה ליבניעקיבא

אתה חושב שאתה מכיר את רבין?

אתה חושב שהמזכ"ל מכיר אותו?

אולי תנסה לחשוב למה הוא קיבל את ההזמנה לנאום שם.

תנסה לראות דווקא את הצדדים החיובים שבדבר, ואולי תגיע לדברים מעניינים. 

 

[כן, בעיניי יש כאן מקום לדיון. יש מקום פה לשתי דעות, שנראות לי נכונות וצודקות. הבעייה שלי היא על החד צדדיות כאן... על הדרך. דרכינו אינה להחרים. 'אינם קובלים על הרשעה...']

הרב רונצקי גם אמר שהוא יעזוב את יו"שמרדכי
עבר עריכה על ידי בת-ישראל-וציון בתאריך ט' חשון תשע"ג 19:54
עבר עריכה על ידי בת-ישראל-וציון בתאריך ט' חשון תשע"ג 19:53

עריכה: ההודעה נערכה כך שבניסוחה יהיו כמה שפחות ביטויים היכולים להישמע כזלזול בתלמידי חכמים

בס"ד

 

בגלל האלימות של נוער הגבעות. ומה יצא מזה? הוא אמר וכבר הוקדש לכבודי בשנה שעברה שיעור אזרחות שלם עם דבריו של הרב רונצקי.

 

לדעתי חבל שהרב רונצקי לא מביע תמיכה בסניף שלו ובשכנים שלו, אלא יוצא נגדם. וגם אם הוא לא מסכים איתם, אז לצאת לתקשורת עם הודעה שכזאת זה הדבר הכי לא נכון לעשות, מקסימום שיפרסם את זה בעיתון המקומי של איתמר שהוא לא מסכים עם המכתב, אבל להוציא את זה החוצה לכולם זה מעשה לא חכם במיוחד.

 

לפני שהוא עושה אזכרה "יותר מפעם אחת" (כלשונו) לרבין, שיעשה לכמות הנרצחים שלצערנו נרצחו ביישוב שלו. אני לא זוכר שהוא יצא בכזאת נחרצות נגד הרוצחים של משפחת פוגל הי"ד. 

 

טוב להביא את דבריו של הרב רונצקי, אבל אסור לשכוח שיש עוד רבנים מלבד הרב רונצקי שטוענים שאסור להשתתף, רק שההבדל זה שהם לא יצאו לתקשורת.

דבריך רק מחזקים את דבריבניעקיבא

אתה טוען שהרב רונצקי לא מביע תמיכה ביישובו. באותה מידה אפשר לטעון שהסניף לא נותן תמיכה בתנועתו....

 

ברור לי שיש עוד רבנים, זה לא הנקודה; העניין הוא שזה משהו שנוי במחלוקת, ולכן יש מקום לדיון. יש פה שני צדדים עם טענות גדולות וחשובות, כבדות משקל. [עיין בתגובתו של אביה].

דווקא נגיע לעצרת! נצעק את האמת נצעק שאנחנו נגד רצחאביה_א

אנחנו מתנגדים לרצח!! שלא יישמע אחרת!

לא מסכימים עם הסכם אוסלו, אבל בשביל זה לרצוח ר"מ? אסור לרצוח יהודי!

אם זה מה שהמזכ"ל יגיד (ואני סומך עליו ב 100%) זה מצויין! והלוואי שהיו מזמינים אותנו עוד קודם!

אף אחד לא התכוון לקבל אשמה על הרצח...

האמריה העיקרית לענ"ד היא:

 

למרות שאנחנו מתנגדים להסכם וויתור לערבים, או בכלל לוותר על הארץ, אנחנו נגד רצח! אסור לרצוח בשום מקרה!

 

ולמה אתה ( והתנועה) לא תומך ברצח?מרדכי
בס"ד

הרי רבין אחראי לרצח של יהודי אנטלנה ושל יהודים רבים אחרים. ואם הוא לא היה הרצח הוא היה ממשיך עם דרכו ואולי ח"ו היה מגדיל את מספר הנרצחים.

העצרת "שלום" שבה הוא נרצח הייתה אנטי דתית (מסירת שטחים לאויב) והיעתה הפתח לנתינת השטח שממנו מגיעים מסתננים שעושים צרות בדרום תל אביב ומשם מבריחים נשק לעזה שממנו יורים טילים על הדרום עכשיו. ומשם הגיעו המחבלים בפיגוע בדרך לאילת למי שזוכר בשנה שעברה. ועוד רבות הדוגמאות.

נכון, קשה לשמוח ולתמוך ברצח של יהודי, אבל זה בדיוק כמו יהודי שעכשיו יבוא שודד יהודי לאיזה בנק וירצח את הלקוחות ואת העובדים כח מנת לקבל כסף ואז יבוא משהו וירצח את אותו השודד. אז אני לא חושב שיאשימו את אותו אחד שרצח את הרוצח גם אם אותו רוצח היה ראש כנופיית השודדים של העולם התחתון, אלא להפתח היו מצפרים אותו על כך. ולדעתי הסיפור של רבין זה בדיוק אותו הדבר.
איזו תמימות.... נאיביות...מוטיז
עבר עריכה על ידי בת-ישראל-וציון בתאריך י' חשון תשע"ג 09:51
עבר עריכה על ידי בת-ישראל-וציון בתאריך ט' חשון תשע"ג 19:59
עבר עריכה על ידי בת-ישראל-וציון בתאריך ט' חשון תשע"ג 19:58

עריכה: נערך כך שלא יהיו ביטויים היכולים להתפרש גם כפגיעה בכבודם של האישים המוזכרים

הרי זה בדיוק כמו פעילי השמאל הקיצוניים ביותר,

גם הם מסכימים שהטרור הערבי הוא מסוכן, הוא רע,

אבל הם אומרים "זה לא אומר שלא צריך לראות את הצד הפלסטיני, זה לא אומר שאין שם ילדים מסכנים שסובלים..."

 

אות הדבר כאן,אותה אוילות, לא לראות את התמונה הכללית ולהצטדק "אנחנו רק נגיד שלרצוח זה רע..." וקשקושים אחרים...

 

הכנס הזה הוא ה-אירוע של השמאל במדינה,

מתאספים אליו כל הבוגדים הגדולים... וההשתתפות של הירשברג  תיחשב רק התרפסות בפניהם,

 

הדמוקרטיה לא מעניינת שם אף אחד,

 

כיום הכנס הזה הוא כנס פוליטי טהור של השמאל,

ומי שמשתתף בו בוחר צד, בצד של האויבים שלנו. הפלסטינים.

העובדה שרק סניף אחד טרח להביע התנגדות להשתתפות הזאת

מלמדת הרבה על בני עקיבא, דברים שלא ידעתי.

עד היום הכנס באמת היה כנס שלום לאירגוני השמאלאביה_א

לא עוד!!

מרגע שהזמינו את בנ"ע, ושהוחלט להשתתף,

הכנס הפך להיות כנס נגד אלימות, כנס אחדות, כנס דמוקרטיה (כולל שמיעת כל הדעות)

אם נתנגד - נשאיר את הכנס הזה כמו שהוא כעט.

אם נגיע - נוכל לעשות עבודה של שנים קדימה ברגע!

ברורר...מוטיז
עבר עריכה על ידי בת-ישראל-וציון בתאריך ט' חשון תשע"ג 20:00

הערה: רצח של יהודי הוא מצער

רק נזק והתרפסות.

 

הרי בלי קשר לבושה, פשוט אסור להשתתף עם אנשים כאלה באירועים,

כל הזבל מתאסף שם, האויב בעצמו!

מוטי, אני מזכיר לך שאלה יהודים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אביה_א

אפילו הם רשעים כאמון מנשה ואחאב...

 

ממליץ על אגרת תקנ"ה של הרב קוק...

 

לא משנה מה מלך יהודי עושה , אפילו אם הוא יחתוך את שערי הזהב של המקדש - חייבים בכבודו, במוראו, וומי שמורד בו חייב מיתה

ברשותכםבניעקיבא

אציין שהדיון הזה עבר גם בין אנשי המליאה.

 

ברצוני להפריד כאן בין שני עניינים:

1. יחס לאדם/ קבוצה שדעותיהם אינם מקובלות עלינו- בעיניי, הלשון הרע והניאוץ שנעשה כאן הם מעל ומעבר. נכון, רבין עשה דברים שאינם לרוחינו, אבל אין לשכוח גם את פעילותו בהגנה, בפלמ"ח ובצה"ל- כ- 30 שנה של שירות צבאי, מחפ"ש עד רמטכ"לות [שדרך אגב, כלל גם את מלחמת ששת הימים]. לפסול אותו מכל וכל לא נכון. להגיד שזכרו לא ראוי בכלל לאזכור?! אין ספק שיש לו 'נקודות שחורות' שאתה אולי לא מכיר, אבל אם היית חי לפני חמישים ושישים שנה...

אוסיף ואומר שמבחינה דתית, מרדכי, תוכל למצוא רבנים משלל גווני הקשת ביחס לסוגיות הלאומיות. יש לא מעט רבנים שהפסיקה שלהם לגבי מסירת שטחים קצת שונה משלך.

ומוטי- האם כל מי שאינו מסכים איתך, הוא אוייב שאין לשהות במחיצתו? האנשים האלה רוצים בסופו של דבר בטובתו של עם ישראל. הם רק חושבים שזה מגיע בדרך שונה....

 

2. גופו של עניין- העצרת המתקיימת.

 

השנה בוטלה העצרת המרכזית, ובמקומה מוצעים מסלולי טיול לציבור הרחב.

מה שמתקיים השנה זה עצרת של תנועות הנוער, עצרת שלא מוקדשת לשלום או למורשת רבין, אלא על השסע שזה יצר בעם.

תחשבו על הצעד שהם עשו לקראתינו- הזמינו את המזכ"ל להשתתף. האם לא כדאי לנצל את ההזדמנות? הדבר לא הותנה בכך שחניכי התנועה יגיעו. זו איזושהי קריאה להדברות.

הם אויב שאין לשהות במחיצתו מסיבה פשוטה מאד.מוטיז
עבר עריכה על ידי בת-ישראל-וציון בתאריך י' חשון תשע"ג 09:53
עבר עריכה על ידי מוטי ז בתאריך ט' חשון תשע"ג 21:10

האנשים האלה לא רוצים בטובתו של עם ישראל,

אם גם לא רוצים בקיומו של "עם ישראל"

הם לכל היותר רוצים בקיומה של מדינת ישראל.

 

(שלא לדבר על כך שאחוז גדול מהמשתתפים בו

הם בוגדים במובן הפשוט, משתפי"ם של האויב,)

 

"הצעד שהם עשו לקראתנו"

אתה עושה צחוק?המום

 

טוב, הויכוח חסר טעם, כל אחד מבין מיד במה מדובר,

זה כנס של השמאל, זה ה-כנס של השמל,

באירוע הזה השמאל מנסה להתחזק ולהשפיע,

 

השתתפות באירוע הזה רק תהפוך את בני עקיבא ליותר שמאלנית

היא לא תשנה במאום את אופי הכנס.

 

(אגב, רבין לא עשה "דברים שאינם לרוחנו"

הוא רצח אנשים על האלטלנה. זאת עובדה

ובקשר לצנזורה של בת ישראל וציון, רצח של יהודי אכן מצער

אז נסתפק בלומר שאני לא בטוח שהרצח הזה ראוי להזכרה כזאת,

אחרי הכל, הרוגים יש מכאן ומכאן.)

שאמרתי 'מלך' לא התכוונתי לרבין...אביה_א

אין לי ספק שגם ברבין היה נוצוץ ממשיח צדקנו!

 

אבל כשדיברתי על מלך שקיצץ את שערי הזהב בהר הבית (לא זוכר בדיוק...)

התכוונתי ללא אחר מ...

שלמה המלך!

 

המון מלכים בעבר של עם ישראל עשו רע בעיני ה'!!!

הם עדיין מלכים!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ואם אתה חושב שלא - תתווכח עם התנ"ך!

אתה מאד לא ברור,מוטיז

בהנחה שכל מה שכתבת נכון - איך זה קשור לדיון שלנו?

הרי הרגע כתבת שרבין לא נחשב מלך

אני לא מבין למה מחקו לי תגובה...מוטיז

אמרתי, חבל מאד שאתה מכניס לפיו של הרב קוק דברים שגורמים לו להתהפך בקברו,

 

הוא מעולם לא התכוון שאפשר לחבור לכל טירוף ולכל רע רק בגלל שיהודים מובילים אותם.

 

 

אסור לחבור לטירוף ולרע!אביה_א

אבל חובה  לאהוב את היהודי, גם אם אתה לא מסכים לדיעותיו.

וגם לכבד

וגם לנסות לתקן

ובטח שלא לקלל (שלא נומר לתמוך ברצח)!

 

ובקשר לדיני מלך:

 

1.) לא ברור שר"מ הוא לגמרי לא מלך...

2.) פעם מלכים יהודיים היו עושים מעשים נוראיים (רצח, ע"ז)

ראה: היחס של דוד למי שהרג את שאול, אפילו ששאול רצה להרוג אותו.

 

אם היה 'שאול' כזה בימינו (שהיה רוצה להרוג אותך) היית נוהג בו בכבוד?!?

לא כל שכן רבין!! שאף שלא היה מלך ממש (רוב, אבל לא כול הפוסקים מסכימים לזה)

רצה לעשות טוב לעם!!! 

 

 

אין כמעט אף אחד שרואה בראש הממשלה מלך!מוטיז
עבר עריכה על ידי מוטי ז בתאריך ט' חשון תשע"ג 22:34

אם בכלל, אני לא בטוח שיש אפילו אחד שמסכים עם זה.

ממילא כל הראיות והדוגמאות לא נוגעות לכאן.

 

הדיבורים האלה על אהבה הם סתם מלמלת... חסרת משמעות.

(חרדים אתה אוהב כמו חילונים?

אתה אוהב את כל החברים שלך בכיתה\שיעור?)

 

ואגב, הרי כאן מדובר על להשתתף באירוע, לא לאהוב,

כך שלא ממש ברור מה אתה רוצה...

כן!אביה_א

בקשר למלך - אני לא 100% ... אז נשאיר את זה סגור.

בכל מקרה ר"מ הוא הנציג של עמ"י.

 

אבל כן! אני אוהב את החרדים, ואני אוהב את החבר'ה מהשיעור! (לפחות בשאיפה)

גם אם לפעמים זה קשה,  אני משתדל.

 

"אוהב את הבריות, ומקרבן לתורה"  לא לאהוב את הבריות כדי לקרבן לתורה, שהרי זאת אהבה התלויה בדבר.

אוהב את הבריות כי הן בריותיו של הקב"ה, ומתוך כך מקרבן לתורה.!

 

סניף בני עקיבא חברון הצטרפו לסניף איתמר עצובעצובעצוב

אני לא יודע מה המקור לכל הוורטים שאתה כותב פהמוטיז

אבל בין כך ובין כך לא ענית על השאלה שלי,

 

לא מדובר פה על לאהוב, מדובר פה על להשתתף באירוע,

תאהב אותם כמה שבא לך! למה אתה משתתף באירועים המעוותים שלהם?

ראש התנועה של דרור ישראל אמר:בועית מחשבה

בס"ד ובהשתדלותי

 

המראיין: ותבקרו גם סרבני דמוקרטיה משמאל, כמו האנשים שקראו לאחרונה לטייסי חיל האוויר לסרב לפקודה של תקיפה באיראן?

 

פסח האוספטר: בודאי

אוו מאי גאד!! את רצינית??מוטיז
עבר עריכה על ידי מוטי ז בתאריך ט' חשון תשע"ג 22:52

אחח, איזו טעות, מתנצל חבר'ה.

 

יו"ר דרור ישראל לא אמר שהם יזמינו את סרבני הדמוקרטיה משמאל,

אלא להיפך,

שהם יבקרו סרבני דמוקרטיה משמאל, לא ברור איך התבלבלתי ...

 

סליחה, טעות.

נכון, כולנו באופן כללי נגד רצח...מוריה.ר =)

אז בואו ונעשה עצרות לזכר כל אותם הנרצחים חפי הפשע שנרצחו על לא עוול בידם.

 

מה עם כל אותם האנשים?

 

אני לא מסכימה עם הרצח המזעזע של הילדה המסכנה,רוז פזם. הילדה לא חטאה ולא הזיקה לאיש.

למה אז לא הולך המזכ"ל לדבר נגד רצח של ילדים חסרי אונים?

רבין גרם להרצחם של אנשים כפי שמתואר להנ"ל.

ללכת לעצרת בכיכר רבין, בה כל האנשים(כמעט...) מזלזלים בנו, הדתיים. ולתמוך בהם?

 לא יעזור כמה שננסה להוכיח את עצמנו בפניהם.

ובעצם, למה? למה אנו חייבים להוכיח לאותם אנשים עד כמה אנו אנשים טובים/מועילים/לא כפי שמציירים אותנו...?

(אני, בתור תל אביבית ,מכירה סניף של הצופים. סניף של זרים.(מסתננים..) המקבל כל כך הרבה תקציבים והערכה.

ועל מה ולמה?  וכי תורמים הם למדינה בכלל? ...אז ככה זה כשיש לעיריית תל אביב העדפות משלהם...)

 אני חושבת שללכת ולנאום בעצרת זה דבר שלא יעשה.(נעשה כבר. אך נורא מקומם.)

 

נכון, כולנו נגד רצח.מוריה.ר =)

אז בואו ונעשה עצרת לזכר כל נרצח ונרצח חף מפשע, שנרצח על לא עוול בכפו.

 

רוז פזם,לדוג'. הילדה חסרת האונים שנרצחה באופן כה מזעזע. בואו ונעשה עצרת לזכרה. הן לא חטאה היא מעולם?!

רבין נרצח. אנו לא מסכימים עם רצח. אבל מפה ועד להשתתפות בעצרת של אדם שגרם לרצח של אזרחים חפים מפשע?

הלא, למרות הנאום של המזכ"ל ועם כל הנסיונות. הגישה של אותם אנשים כלפינו לא תשתנה.

ויותר מכך,קצת נשבר לי מזה שאנחנו צריכים להוכיח את עצמנו בפניהם בכל פעם מחדש.

אנחנו מה שאנחנו. לא צריך להתחנחן בפני אותם אנשים.

(מה שגם לא יעזור. כשיש סדר עדיפויות מסויים אין מה לעשות כנגד זה. הוכחה:בתור תל אביבית אני מכירה סניף צופים של זרים שמקבל כל כך הרבה תקציבים לעומת סניף של בני עקיבא שמקבל עשירית מהתקציב....כי ככה זה פה. ואין מה לעשות כנגד. קל וחומר שלא להתייצב בעצרת.)

אופס..חשבתי שנמחקה אחת התגובות..מוריה.ר =)

לכן כתבתי פעמיים.

 

ובכן,בניעקיבא

אם היו מזמינים אותך לדבר בעצרת לזכר רוז פיזם, לא היית הולכת?

ובכן, זו לא היתה עצרת לזכר רבין. זו היתה עצרת שמטרתה לדבר על השסע בעם.

 

בכל מקרה, בעיניי זה לא נקודה של הוכחה.

זה הזמנה לאיחוי קרע. זו קריאה שיש לנו ערכים משותפים, שאנחנו רוצים להיום יחד באותה הסירה

נראהלי שהגישה שלהם השתנתה. עובדה שהם מיוזמתם פנו אל התנועה.

לא כאצבע מאשימה כלפינו, אלא כצעד בתהליך הדדי של התקרבות.

 

ולא הבתני מה הקשר של תקציה הצופים לכאן. אין לימושג מה קורה במחלקת הכספים של עיריית תל אביב ואיך הם מקצים את המשאבים שלהם, אבל בעיניי עצם החברות בתנועת נוער בדור של ימינו חשוב בעיניי...

אני מסכימה עם הרב רונצקי....דרוומית גאאה!
ב"ה סניף בני עקיבא חברון הצטרפו לסניף איתמר מרדכי
עבר עריכה על ידי בת-ישראל-וציון בתאריך י' חשון תשע"ג 10:00
עבר עריכה על ידי מרדכי בתאריך י' חשון תשע"ג 09:11

 

תגובת המזכ"לבניעקיבא

 

השבוע יצוין יום השנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. חניכי בני עקיבא הפועלים בתנועה בעת הזאת, נולדו לאחר הרצח, או שהיו בעריסותיהם. לפני מספר ימים קיבלתי פניה מראשי תנועת הנוער העובד והלומד להשתתף בעצרת המאורגנת על ידם לזכרו של יצחק רבין. הרגשתי ששאלת ההשתתפות בעצרת איננה שאלה פרטית, ולא שאלה תנועתית, זוהי שאלה לאומית שעל כולנו להרהר בה.

לא אתכחש כי דרכה החינוכית של בני עקיבא היתה שונה מאוד מדרכו של יצחק רבין, יחד עם זאת, ובלא כל גמגום בהיוודע דבר הרצח, יצאה בני עקיבא בגינוי חריף והוקעה של המעשה הנפשע. מיד לאחר הרצח, ובמשך זמן רב התקיימו בכל סניפי בני עקיבא פעילויות העוסקות באיסור "לא תרצח", בחובה לקיים מחלוקת ללא אלימות ובדרכי המחלוקת שיש לקיים בין אחים. חרף אווירה איומה של דה-לגיטימציה לכל הציבור הדתי-לאומי, אל מול אצבע מאשימה שהופנתה כלפינו - בחרנו לקיים דיון חינוכי על ערכי סובלנות, כבוד, אחדות ושלום.

במשך שנים רבות תבענו שיום הזיכרון לרבין יהיה יום לאומי, ולא מגזרי, אמרנו שכדי שזה יקרה, חייבים להפריד בין מורשתו של רבין ודרכו לשלום, שהייתה ועודנה במחלוקת, לבין תחושת האבל על הרצח הנורא, שסביבה עלינו להתאחד. בקשנו שביום הזה, נוכל כולנו להתאבל על רצח ראש ממשלת ישראל - ראש הממשלה שלנו, ולהתנגד לאלימות ולרצח.

קראנו למארגני העצרות, לכותבי התכנים החינוכיים, לכל אזרח ישראלי: אל תכפו עלינו את מורשת רבין כתנאי לאבלנו עליו ולכאבנו על עצם האלימות והרצח. איננו רוצים בהכרח ללכת בדרכו, אבל אנו בהחלט רוצים להדליק נר לעילוי נשמתו. זכותנו וחובתנו לבכות על רבין גם מבלי להתחייב למורשתו. בקשנו להעניק ליום זה מימד של אחדות וסובלנות, לחוות אותו יחדיו עם כל עם ישראל, מתוך כובד ראש, מתוך הבנת המורכבות, מתוך תחושת גורל ושליחות שעתידנו כאן תלוי ביכולתנו להתגבר על המפריד מתוך הקשבה זה לזה.

והנה השנה נענינו בקריאה לבא ולהשתתף בעצרת, עצרת ששינתה את סגנונה ושהמסר שלה יהיה מסר של זיכרון מחד ועשייה למען הדמוקרטיה מאידך. הרגשנו שקולל הדוד דופק... ואנו חייבים לקום ולפתוח. הרגשנו כי זוהי שעת כושר לחיבור לבבות לחידוד המחלוקת מתוך כבוד וכיבוד של כללי המשחק, הרגשנו כי דרושה החלטה אמיצה, אך מתבקשת, להיענות לפניה של תנועות הנוער להשתתף בעצרת.

איננו באים לעצרת כמתנצלים, וכנושאים באשמה. אנו באים כתנועת נוער ציונית דתית גאה, שמעורבת בכל תחומי החיים בארץ ונוטלת על שכמה משימות לאומיות, ובכלל זה את המשימה הקשה מאד, של חיבור ואחדות העם. אנו יודעים כי ייתכן ולא כל הקולות שיושמעו בכיכר ינעמו לאזננו ויחד עם זאת כתנועה של עם לא זה מה שירתיע אותנו מלפעול למען האחדות ולמען נשמיע בפני חניכי התנועות האחרות את קולנו ברמה.

לצערנו עלינו להכיר בכך שרצח פוליטי היה ועלול להיות, כמוהו גם פריעת חוק ופגיעה בחיילי צה"ל (ע"י קיצוניים מכל הצדדים) הסכנה למרקם החברתי העדין המקיים את עמנו היא סכנה של ממש. עלינו לעשות כל שביכולתנו להתאחד ביום זה, אנו מעריכים את מאמציו של מחנה השמאל ומודעים שגם להם בוודאי לא קל לארח אותנו באירוע ומשוכנעים שטובת העם המבוקשת על ידינו, מבוקשת גם על ידם.

ברור לי שיש כאלו שיבקרו את ההחלטה הנוכחית, החלטה הנוגעת בעצבים הרגישים של חיינו, ביקורת כזו היא לגיטימית. דיון וויכוח בתוכנו רצויים ונחוצים ויחד עם זאת החלטנו כי אנו מצדנו מחויבים לניסיון לשנות את השיח לדבר על החזון, על האחדות ועל המשך העשייה הציונית יהודית שהיא התשתית של כולנו והבסיס לעתידנו.

 


בברכת חברים לתורה ועבודה

דני הירשברג מזכ"ל

מכתב לחניכי איתמר- הרב יואל בן נוןבניעקיבא

קישור

 

{ומנהלות יקרןת: אל יקל בעינכם העריכה. לכל אדם יש את הזכות להביע את דעתו, וזה קצת מורכב להבין את הדיון כשהדברים עוברים שינוי תמידי....}

הכל ברברת.מוטיז

זה אירוע של מורשתו של רבין ועוד איך,

 

כל מי ששומע את הנאומים שומע מיד, כאן השמאל צווח את התבוסתנות והעליבות שלו,

זה לא עוסק בדמוקרטיה, וזה לא עוסק בשום דבר חוץ מלנסות להשפיע את העליבות וההתייפיפות המבחילה של השמאל.

 

מי שמתרשם מה"אנטי אלימות" שם בכיכר הוא בבעיה גדולה,

 

 

(פוי, מגעיל |נזכר|)

 

 

הלוואי שהסניף שלי יסכים להצטרף לסניף איתמר וחברון.סתם אחת

בינתיים אני בתהליכי שכנוע, שכנעתי כבר שתי מדריכות ואת הקומונרית..

הלוואי שבסוף כולם יסכימו.

 

מה שכן, אני הולכת בעז"ה בי"ב חשוון לעשות לחניכים שלי פעולה על אלטלנה...!

והנה מי שינאם בכנס ה"לא פוליטי" הזה.מוטיז

יולי תמיר,

ממייסדי "שלום עכשיו"

 

הרב בני לאו בעצרת: " לא תג מחיר, לא תורת המלך"הפונצ'יקים

למה אתה יוצא נגד אנשי הגבעות המוסרים ולא נגד השמאלנים האנטי ציוניים שיוצאים נגד צה"ל ומדינת ישראל? רק להם יש חופש ביטוי? רק להם יש דמוקרטיה? האחדות ב"בית הלאומי" יכולה להיות רק עם שמאלנים? לא עם אנשים אידאליסטים? 

 

פסטיבל רבין- עכשיו גם רבני בית הלל!

הניקים "בני עקיבא" ו"אביה_א"מוטיז
עבר עריכה על ידי מוטי ז בתאריך י"ב חשון תשע"ג 01:23

לפחות עכשיו תודו שטעיתם ?

 

אחרי שיולי תמיר נשאה שם נאום פוליטי אנטי ביבי-ימין טהור?

 

אחרי שהרב אבי גיסר התקבל שם בקריאות בוז?

 

אחרי שכל צעיר שנשאל (ברדיו) לסיבה שבגללה הוא הגיע להשתתף ענה שהוא מזדהה עם החזון והמורשת של רבין?

 

אילו בזיונות,

 

 

מוטי, אחרי מה שכתבת אני רק מתחזק בדעה שלי אביה_א

שים לב לשני ציטוטים שלך:

 

*הרב שהרב אבי גיסר התקבל שם בקריאות בוז

 

מספיק בן אדם אחד כדי לעשות רעש. תזכור שהיו גם הרבה שלא עשו רעש וקריאות בוז!

 

*שיולי תמיר נשאה שם נאום פוליטי אנטי ביבי-ימין טהור

 

קודם כל, לא הייתי בעצרת, וגם לא קראתי מה היה שם. אז קח את זה בערבון מוגבל.

אבל יולי תמיר לא היחידה שהייתה  שם...  היו גם הרב אבי גיסר והמזכ"ל.

אם היו רק נאומים ימנייםקיצונים-ביבי-בגין-הרב קוק- וכו', לדעתך העצרת היתה יותר טובה?!?

אם זה רק מה שאתה רוצה לשמוע, שיבושם לך.

כמובן שאני מסכים איתם, אבל אני מעדיף עצרת שיוויונית. שכולם ישמעו את כל הדעות,

גם אם אני לא מסכים איתם!

 

*שכל צעיר שנשאל (ברדיו) לסיבה שבגללה הוא הגיע להשתתף ענה שהוא מזדהה עם החזון והמורשת של רבין

יקראו עיניך מה שידיך כותבות!!

"כל צעיר שנשאל ברדיו... רדיו זה תקשורת!! אם הם היו מאוזנים, אף אחד לא היה שומע, וזה לא היה מעניין...

 

 ולהזכירך: העצרת הזאת, קמה בתוך אלטרנטיבה לעצרת השמאלנית-בלבד,

ולאהוב פירושו בין השאר גם להאמין בחיבור!

אני לא מסכים עם רבין, א

בל

אני רוצה כבוד אחד לשני (גם כשהו לא מסכים איתי)

אני רוצה דמוקרטיה

אני לא רוצה אלימות

אני לא רוצה רצח!

ואני לא רוצה לסתום פיות ודעות

 

אם לא היו מזמינים את שלום-עכשיו היה יותר טוב?!? לדעתי לא!

 

 

מה שאני אומר זה שבניגוד לכל הדיבוריםמוטיז

העצרת היתה פוליטית.

 

בעצרות פוליטיות של השמאל אין לבני עקיבא מה לחפש, אבל אתה לא מסכים גם אם זה.

 

דווקא אני כן מסכים (הנה מצאנו משהו משותף )אביה_א

אני חושב שזש שהזמינו את בנ"ע, זה אומר שהעצרת לא פוליטית, גם אם אנשים באים בגלל פוליטיקה.

 

לדעתי זה סוף לדיון...

ניפרד כידידים

 

בב"ח לתו"ע!

קשה לומר על עצרת שהיא לא פוליטיתמוטיז

כשבפועל דיברו בה פוליטיקה...

 

אכן, הויכוח מיצה את עצמו, כל טוב.

ובכן, המציאות קצת יותר מורכבת...בניעקיבא

בעיניי, עצם ההתעסקות בתקשורת בתנועה, מראה לאזרחי המדינה הזאת כי בסופו של דבר אנשים אחים אנחנו. הכותרות לא היו רוויות שנאה, אלא דווקא שמו דגש על המאחד. וזה לבדו נראה לי מטרה בפני עצמה.

...אחושלוקי=]אחרונה
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך