החוודש הזה גמר אותי!!!!!! כל יום אני הולכת ליחשון בשעה יותר הזויה עד שאתמול מרב עייפות נרדמתי ב5 וחצי בצהריים!!!!!!! ועוד חצי שעה אני עוד פעם בסניף..........
חוודש ארגון....דרוומית גאאה!
מזדהה.. אותו סטטוס...אופטימי=)
זה לא תקין.בת-ישראל-וציון
אני אולי לא נחשב הבנ"א הכי חכם בעולם והמדריך בחודש ארגון הכי מנוסה; ואולי זה לא הדבר הכי מעודד לראות כתגובה עעל השירשור שלך, אבל אני כותבת את זה כי אכפת לי ממך (אז כך שגם אם הייתי כותבת לך משהו שנשמע יותר מעודד כמו "מזהה" או "עוד מעט החודש הזה נגמר", זה היה בא מאותו מניע.... =)
בכל מקרה, מה שאני מנסה לומר הוא שיש כאן טעות, שמשהו לא תקין.
אם כל הכבוד, ויש כבוד לבנ"ע ולחודש ארגון, אסור לקרות מצב שאת הולכת לישון בשעה כ"כ מאוחרת, ושאת כ"F עיפה בלימודים, ושביום שלאחרי, את יותר מידי עיפה כדי לעשות.
גלי את הגורם שמביא אותך ללכת לישון בשעה כ"כ מאוחרת: עבודה נוספת אחרי שכל החניכים הלכו הביתה (כמו למשל לתקן את הטקסט של ההצגה)? ישב"צים בשעות הקטנות של הלילה? שחנ"שים? אחר?
ואז צריך למצוא דרך לתקן את הגורם הזה, להוציא אותו. בד"כ מדובר על תיכנון וניצול לא טוב של הזמן (0וכאן אני כבר מדברת מנסיוני המר.... =), ואת פשוט צריכה לחשוב איך את מנצלת ומתכננת את הזמן שלך טוב יותר.
(לדוגמא, מהדוגמאות שהבאתי:
- אם מדובר בעבודה נוספ תאחרי שכל החניכים הלכו הביתה- האם לא ניתן לעשות את זה בבי"ס בזמן ההפסקות? כשאת בהסעה בדרך הביתה?
- אם מדובר על ישב"צים בשעות הקטנות של הלילה- זה לא בסדר מצד הקומונרית, וחיבים להגיד לה את זה, כיון שהיא אחראית לפעילות השוטפת של הסניף ועל כן היא אחראית לשלומם של הצוות הדרכה של הסניף. אם את רוצה, ולא נוח לך לדבר על כך אם הקומנרית, בבקשה תביאי לי את המספר שלה, ואני אדבר איתה.
- אם מדובר על שחנ"שים- זה טוב שאת משחנ"שת אם בנ"א ופותרת לשניכם את בעיות החיים ופוקים ביחד את אותם בעיות, אבל זה לא צריך ואסור זה יבוא על חשבון שעות השינה שלך. גם אם מדובר בחניך שאת המדריכה שלו, אם את עושה איתו שחנ"שים בשעות האלו: דבר ראשון, קשה לי להאמין שההורים שלו מרוצים מזה. דבר שני, יותר חשוב, גם אם באותה שעה את מדריכה מסורה ואחראית זה פוגם מאוחר יותר בהתנהלות שלך כמדריכה מסורה ואחראית, וגם כתלמידה.)
יצא לי קצת ארוך, אבל בכל זאת אני מאמינה, ומקווה שתאמיני לי, שזה בא מתוך אכפתיות. ב"הצלחה בהכל, ויב=הי ה' עימך.
...
תודה..
אבל כל השבוע האחרון בערך לא תקין....דרוומית גאאה!
אני כבר לא מדריך...אמיר ורשואראחרונה
ואין לך מושג כמה אני מתגעגע לתקופה הנפלאה הזאת...
תגידי תודה ענקית לקב"ה על כל שניה נפלאה שכזאת
ותזכירי שיש ילדים שהיו מתים להתחלף איתך...!
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
תלוירעות שרהאחרונה
בנטיעות וכזה נראה לי שכן
במחנה יש משהו נפרד
אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה
יש למישו אולי?
קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת
לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?
לכיתה ואחי אהוביה
חלק ממערך בת מצוה
באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי..
צ'אט ג'יפיטיזיויק
להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:
חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)
מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.
דקה 1-2: שאלה פותחת
שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"
תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).
דקה 3-5: סיפור קצר
ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."
שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"
דקה 6-10: דיון קצר
שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"
עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.
חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)
מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.
דקה 1-2: הסבר קצר
אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."
דקה 3-8: פעילות קבוצתית
חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.
תן לכל קבוצה משימה:
קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.
קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.
קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).
כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.
דקה 9-10: שיתוף מהיר
נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).
חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)
מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.
דקה 1-3: דבר תורה קצר
אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."
דקה 4-7: פעילות אישית
תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."
תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.
דקה 8-10: סיום מעודד
אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."
סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).
הערות למנחה:
שמור על אווירה קלילה ומכבדת.
התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.
הבא דף ועטים לפעילויות.
אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.
בהצלחה!
צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה
אני ממש מסכימה איתך..
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכני
אחי אהוביה
לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמח
אחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז
חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)
מדשיותאנונימי (פותח)
טוב נושא קשוח אז ככה..
בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה).
אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.
עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.
עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית
קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?
תשחרר. לא בידיים שלךמשה
סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades
מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו
במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה.
סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז
מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות
צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש
רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?
וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)
ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)
תודה רבה!