כתבתי בפורום נוגה ואני רוצה גם פהמאיה תמיר
על צביעות בסניף אחד שראיתי בשבת ארגון..

אישית אני לא בבני עקיבא אבל הלכתי לחברה שכן, בשבת ארגון. סניף נפרד מאוד

בפעולת חבריה א התרשמתי מהבגרות של הבנות הקטנות שלא עושות שוויץ על הבנים כל הזמן-כי אין, ומהרמה הגבוהה של השיח

אפילו חשבתי שאם זה ככ טוב אולי אגדל את הילדים שיהיו לי בחברה כזו

עד פעולת חבריה ב.
שם הבגרות הפכה לתינוקיות, הבנות ירדו כל הזמן על הבנים והפוך. היו פלירטוטים גם)ואל תגידו שאני מגזימה זה מה שהיה(
הבנים שישבו מקדימה הסתובבו כל הזמן לבנות, הצוות והחניכות הגדולות יותר ששיתפו פעולה..

הקיצר-הייתי בהלם
אם זה התוצאה של נפרד-אחת כמוני שמבטיחה לעצמה שלא תחייה בחברה כזו בעתיד
משו קצת התפקשש, לא??
רוב הסניפים בבנ"ע מעורביםשוקו =)

ובכלל האידיאל בבנ"ע הוא להיות מעורב

ככה ששאלה כזאת לא כ"כ מתאימה לפה, אולי לאריאל.

בכ"מ אישית אני נגד חברה ניפרדת לגמרי 

אני חושבת שצריך להיות מינון

פעולות נפרדת אבל כן לדבר

ואל תגידו לי שזה לא אפשרי כי אישית אנחנו סניף כזה ואני מכירה  עוד הרבה כאלה. 

 

 

וואי זה כ"כ לא נכון שרוב הסניפים בבנ"ע מעורבים!מחייכת =)
ההפך, רוב הסניפים נפרדיםמ וגם מאיפה לך בכלל לדעת שהאידיאל של בנ"ע הוא להיות מעורב?! תנועת בנ"ע הולכת לפי ההלכה . בהלכה יש כללים עד כמה מותר להיות מעורב . יש סניפים שאם לא יתירו מעורב , לא יהיה סניף ולא יבואו ...להם צריך להתיר את זה אבל בהמון הגבלה , לא הכל מותר. אבל ההיתר הזה הוא רק לדברים ספיציפיים ובגדול - האידיאל של בנ"ע הוא להיות נפרד ויש המון הגבלות בכמה מותר להיות מעורב וכו'..!
האידיאל של בנ"ע הוא מעורב. זו עובדה.סתם אחת

את מוזמנת לשאול את דני הירשברג.

סליחה אבל איזה אידיאל יש בהפרדהשיגר
אני לא בעד מעורב, אבל זה האידיאל של בנ"ע,סתם אחת

אידיאל זה משהו שאתה מאמין בו, בני עקיבא מאמינים במעורב...

יש אולי אידיאל להשפיע גם על חניכים שלא הכישיגר

דתיים אבל לא נראה לי שיש אידיאל שיהיה מעורב אני חושב שפשוט ככה הם רוצים להגיע לכולם

אני אישית לא מסכים עם הדרך הזאת כי אם אתה עושה ככה אז יהיה את הילדים הדוסים שלא ילכו ואז איזה תנועה של שם יש כאן (אני הייתי כזה כמה שנים)

אידיאל בקיום תורה ומצוותרפ"א
איזה שטויות אתם מדברים! אני שמעתי את הרב דרוקמןרפ"א

באוזני! והוא אמר את זה בשו"ת שהיה לנוער אצלנו ביישוב(ואפילו יש לי הקלטה של השיעור הזה למי
שרוצה...) שבאידיאל של בני עקיבא זה להיות נפרד בנים לחוד ובנות לחוד אך הבעיה היא שאי אפשר

לעשות את זה בדורנו שחלק ממנו לא יבוא לבני עקיבא אם תהיה הפרדה ולכן בני עקיבא זה מעורב
בנוסף, הוא אמר שהתנועה ביסודה התחילה כמעורבת ולכן זה נשאר ככה אבל ברור לכולם שזה לא המצב

האידיאלי!

 

אז בבקשה אל תקשקשו בשכל דברים שאתם לא יודעים! ואפילו אם דברי דני הירשברג נכונים אז אם כל הכבוד לו
אני בטוח שהרב דרוקמן בן אדם יותר גדול בתורה וחשוב ממנו!!!

מי מחליט מה האידיאל?בניעקיבא

בין כך ובין כך,

בעיניי יש מקום לבחון כל סניף לגופו.

הציבור שלנו מתחלק לזרמים שונים, וכל אחד יכול מצוא את האיזון הנכון הראוי למקומו.

הרב לא אמר שלא אבל המצב התקין הוא באמת הפרדה!רפ"א

המצב הנכון\התקין\האידיאלי הוא הפרדה!

ברור שלא לכל סניף זה יהיה בריא להפריד, כל סניף והתקדמות שלו לעבר האידיאל...

צריך לשאוף להגיע למצב הנכון ביותר שזה הפרדה!

האידיאל של בני עקיבא זה לא נפרד ולא מעורב- אלא זהאנונימי (פותח)

לחיות עפ"י תורה ועבודה!!!

איך עוים את זה- זו שאלה אחרת, אבל אין שום 'אידיאל' להיות נפרד\ מעורב!!!

יכול להיות שיש העדפה של התנועה למשהו מסוים שהם חושבים שיהיה נכון יותר אבל זה לא הופך את זה לאידיאל אלא לחלק מאידיאל!!!

טוב,סתם אחת
זה כבר שאלה של איך להגדיר 'אידיאל ' וזה ויכוח מטופש ... העובדה היא שמזכ"ל בנ"ע והאנשים העומדים בראשה רואים במעורב את הדרך הנכונה...
ותגדירו את זה איך שבא לכם.
אין אידיאל ברור בבנ"ע להיות מעורב או נפרד!אביה_א

עובדה היא שהרב נריה אמר שכשיגיע הזמן צריך להפריד.

על אף שאני דוגל בתנועה מעורבת, אני נאלץ להודות שבבנ"ע אין דעה אחת.

אלא כמו שאמרו - תנועה של עם, תורה ועבודה. כל אחד בדרך שלו.

תקרא לזה איך שאתה רוצה...רפ"א
עבר עריכה על ידי רפ"א בתאריך כ"ז בכסלו תשע"ג 13:08

מבחינת ההלכה בכל הזמנים ההפרדה בין המינים זה חלק בלתי נפרד מהתורה ולכן

מבחינת בנ"ע אמור להיות אידיאל כלשהו לקיים את כל מצוות התורה בשלמות ואם אין אידיאל כזה

זה בעיה ענקית שבבני עקיבא! לצאת בקריאה נגד ציווי התורה, ההלכה בכל הזמנים(תנאים,אמוראים,סבוראים,ראשונים

ואחרונים ומי שלא תרצו) זה פשלה ענקית של התנועה אם זה מה שבאמת הם אומרים כמובן...

 

ושלא תדייקו מדברי לא נכון אם יש סניפים שההפרדה תגרום רק לצרות בעיות שנאה וכו... באמת אין ויכוח

נצטרך לערבב את הסניף ולחנך לערכים ולתורה כך ואולי החניכים יביו מעצמם שהמצב בו הם נמצאים כיום הוא בדיעבד של בדיעבד אבל סניפים שיכולים להפריד מה טוב!

 

אני לא מסכים להנחת היסוד שלך!אביה_א

לא כולם מסכימים שהפרדה זה מצב אידיאלי!

ו

אתה גם חייב להסכים איתי, שגם אלה שכן חושבים ככה - זה נחלק להמון כתות!

אפילו בסניפי בנ"ע הנפרדים, יש מרמה שמפרידים את כל הסניף - סניף בנים וסניף בנות.

ועד רמה שהשבט עצמו נפרד, אבל  במפקד, בשירי סעודה שלישית,  חב"ב והצוות - מעורבים לגמרי!

(הייתי פעם בסניף נפרד, אבל המכות אחר כך היו מעורבות)

 

וגם בסניפים המעורבים (כן ירבו) יש כאלה שמעורבים לגמרי. כולל כיפים, מכות, משחקים (- לא דמקה, ג'נגל ספיד!)

ויש סניפים שכן הולכים לפי ההלכה!

 

צודקת!!! הסניף שלי הוא מעורב אבל דוס בטירוף!!!אנונימי (פותח)
תראה לי רב שיוצא נגדרפ"א

הרמב"ם? נגד השו"ע? תראה לי!

סניף שלא מקפיד על גדרי ההלכה בכל התחומים צריך לתפוש את עצמו בידיים ולהתקדם הלאה!

לא להשאר בשנות החמישים של הסבא והסבתא שלנו שרקדו מעורב(ר"ל!) צריך לעיין בהלכה, לפתוח ספרים ופוסקים

ולבדוק אם באמת המצב שיש בסניף הוא מצב תקין! לזה היום כל הזקנים קוראים התחרדות! מה קרה? סוף סוף

אנשים פותחים תמחשבה שלהם קצת ובודקים אם הם שומרים את ההלכה כמו שצריך? מה יש בזה בעיה??

 

הסניפים המעורבים שאתה כל כך משבח לפחות ממה שאי מכיר מתפתח קשרים חזקים בין בנים לבנות כולל חברויות בגיל הנוער שלא למטרות חתונה אלא סתם וגורם לעבירות רבות שזוג המאוהבים אינו יכול לעמוד בהם וזה אביה,

נוגד את ההלכה גם לפי מי שטוען "מעורב לכתחילה"... שמירת נגיעה, שחוק וקלות ראש עם האישה, שמירת העיניים וכו'

 

תראה לי סניף אחד שעומד בתנאים הללו לגמרי(שאגב זה גם התנאים לפי "מעורב לכתחילה") שאין שמירת נגיעה בכלל,

שכל הבנים מצליחים לשמור את העיניים שלהם, שאין חברויות...

בגלל שיש אולי במקרה סניף אחד כזה אין אפילו מקום בהלכה לחשוב להתיר מעורב לכתחילה. במשך כל הדורות ממשה עד היום לא הועלה רעיון לדעה כזו!

 

נו באמתבניעקיבא

לא אתה ולא אני עברנו סניף סניף כדי לבדוק מה מצבו הרוחני.

אין לי מושג באיזה מהסניפים מדברים לשון הרע- שזה ממש איסור דאורייתא- ואילו לא.

 

בכל מקרה, לא אתה ולא אני פוסקי הלכה. ובתנועה יש לא מעט פוסקי תנועה. כבר נמאס לי להביא את כל הקישורים לכל הדעות בהלכה, כי אם זכרוני אינו מטעה אותי היית נוכח כאן גם בדיונים הקודמים.

כן. יש אנשים שפוסקים הלכה אחרת ממך.

 

"הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה..."

אי זוכר את הדיונים האלו...רפ"א

ונכנסתי הפעם שוב לראות מה חדש בפורום ואחרי הרבה מאוד זמן

וראיתי את מה שכתוב ולא התאפקתי הייתי חייב להגיב- מצטער אם הכאבתי לך...

בגלל זה גם לא הגבתי לך והגבתי לאביה_א...

ובנינו, האם משהו השתנה?בניעקיבא

האם פה זו הדרל לשנות משהו?

לי יש הרגשה כל פעם מחדש שאנחנו טוחנים מים.

אפשר לומר עוד מאברהם...אנונימי (פותח)

בפרשת לך לך פרק יב פס' ה: "....ואת הנפש אשר עשו בחרן..."
רש"י על הפס': "...שהכניסן תחת כנפי השכינה, אברהם מגיר את האנשים ושרה מגירת את הנשים..."

אפשר לראות שאבות האומה, אברהם ושרה הקדושים, השורש הנצחי של עם ישראל, הבסיס לכל העם אשר בחר בו ה'

היה עוד מתחילתו נפרד! בנים לחוד ובנות לחוד! אברהם את האנשים ושרה את הנשים. לא הפוך! לא בערבוביה!

אברהם ושרה בונים את התשתית של עמ"י, מוסיפים אנשים לעם ה' לא בערבוביה אלא בהפרדה, בקדושה!

 

אפשר לראות עוד מלא מקורות תנאים מהמשנה ומהגמרא והנה אחד מהם:

"שחוק וקלות ראש מרגילים לערווה"(אבות יג,ג) כשתראה לי סניפים מעורבים שאין בו שחוק וקלות ראש בין בנים

לבנות נחשוב עליך....חיוך

מעורב אבל עם המון הגבלות. מעורב עד כמה שאפשר לפימחייכת =)
ההלכה.
ואני באמת לא מבינה, בנ"ע רואים שמה שקורה,סתם אחת

זה רחוק מאוד מההלכה,

אז למה להמשיך עם האידיאל המטופש הזה?? מבולבל

האידיאל הוא לא מטופש. זה שיש כאלה מרשים לעצמם יותרמחייכת =)
להיסחף זה לא אומר שזה האידיאל שלבנ'ע והרוב בכלל לא מעורבים. בנ"ע הולכת לפי ההלכה ובהלכה אין היתר למעורב (רק במקרים מסויימים וגם שם לא הכל מותר!) .
אז את לא מעודכנת. למה ניראה לך הוקמה תנועת אריאל?שוקו =)

אריאל היה שבט בבנ"ע שהחליט שהוא רוצה שהתנועה תהיה ניפרדת

אבל לא הסכימו להם

אז הם פרשו והקימו את תנועת אריאל שזה פחות או יותר אותם ערכים ואידיאלים של בנ"ע אבל נפרד לגמרי. 

כן, חלק מהאידיאל של בנ"ע זה להיות מעורב

אישית אני בעד כשזה עם פורפורציות. 

בני עקיבא היא תנועה של עם..~טלוש~

עם כל המשמעות של זה!!

מה לעשות שהיום חלק מעם ישראל כן צריך סניפים נפרדים ודרך זה הוא יתרומם..

והישובים שכבר בדרגה גבוהה וסניף מעורב רק יקלל אותם [לא תמיד אבל..] הולכים לעזרא אריאל או בני עקיבא נפרד.. לדעתי בני עקיבא היא תנוע מעורבת כי ככה צריך אותה! אם היא לא הייתה מעורבת היא לא הייתה משיגה את המטרה שלה!!

 

אבל רואים שזה מאבד פרופורציה,סתם אחת

זה לא משהו שאפשר להתווכח עליו.

המצב בבני עקיבא על הפנים...

כמו שאומרים "אם רבי עיקיבא היה יודע מה הולך בבני עקיבא..." קורץ

אז אם המצב הוא כזה, כנראה שיש משהו בסיסי מאוד, שצריך לשנות.

אין מה לעשות. מה שהולך במפגשים של בנ"ע וכאלה, הוא רחוווק מאווווד מההלכה!

כן. האידיאל של בני עקיבא זה מעורב!!סתם אחת

אתה יכול לא להסכים עם זה, אבל זו עובדה.

מזה מעורב? אפשר הגדרה בבקשה?מחייכת =)
סתם אחת- האימרה שהבאת על רבי עקיבא היא לשון הרע מרבת-ישראל-וציון

-ושע, ואלמלא חופש הביטוי הייתי מוחקת את זה...

בכלל המון ממה שאת אומרת נשמע או כמו משהו ששמעת מלשון-הרע, או ממקרה שקרה לך שבו ראית מקרה אחד, ומזה באת למסקנה על המצב הכללי.

בנ"עG עושה המון טוב, בארץ ובעולם, לפני כמה זמן גם אני חשבתי שבנ"ע קצת איבדה את הדרך, אבל אז הסתכלתי על המצב במבט שני- וראיתי כמה המון טוב בנ"ע עושה.

ולגבי הדברים של טלוש- גם איתם אני לגמרי לא מסכימה. אולי יש משהו בזה שבנ"ע היא מעורבת בגלל שהיא תנועה של עם. אבל הרבה יותר מיזה, זה הענין שבציבור של נשים וגברים יחד יש הרבה יותר מה לתרום.זה אולי נשמע קצת כמו משהו ששנוי במחלוקת, אבל כך שגם נראה כאשר מסתכלים על ראשית ימי התנועה (בנ"ע בהתחלה הייתה תנועה של בנים, ורק לאחר שהיא התבססה יותר שהגיעה העת לצרף בנות לתנועה). ואפשר לראות את האמירה הזאת מתגשמת בשטח, כי לבני-נוער ובנות-נוער יש תכונות שונות ואת אותה התלהבות, וכאשר מצרפים את התכונות האלה, יוצאים תוצרים טובים!

 

נ.ב. וזאת הערה חשובה! אני יודעת שמה אני אומרת כאן אולי קצת בעיתי- בעיקר לגבי המחיקה,

אז ראשית, עלי לומר שהדברים נשמעים באמת כמו לשון הרע אבל גם אם לאוזני אנשים הם לא נשמעים כך, זה פשווט בגלל שלשון הרע היא די ענין סוביקטיבי (עיין ברש"י לגבי כאשר מרים דיברה לשון הרע על משה. הוא מסביר שם שהיא התכוונה לומר דברים אלו מתוך רחמים על ציפורה, ולא מכוונה רשעה לומר לשון הרע על ציפורה ומשה.)

שנית, הדברים שכתבתי פה, כמו הדברים שאני כותבת בכל מקום- הם תוצר של המחשבה שלי- ולכן הם דעתי האישית בלבד! אבל, זה לא אומר שהמחשבות אינן מבוססות על עובדות מציאותיות שאת חלקן אף ציינתי כאן...!

 

אוקיי,סתם אחת

אני ממש מצטערת אם פגעתי, אני אומרת את הדברים מתוך מקום של מישהי שנמצאת בבני עקיבא מאז כיתה ד',

ועכשיו מתחילה את השנה השלישית שלה בהדרכה, ואני אומרת את זה ממקום באמת באמת כואב,

אני אוהבת את בני עקיבא!! אני לא שוללת ולו לרגע את כל הטוב שבנ"ע עשתה, עושה וממשיכה וגם תמשיך לעשות...

בעז"ה שנה הבאה אני ילך לעשות קומונה, רק בבנ"ע!!

 

ועם זאת, אני חושבת שזה טוב, ואפילו נצרך, להסתכל על המקום ממנו יצאת בהכרת טובה,

אבל גם בעין ביקורתית, לא לבלוע את כל מה שקורה מסביבך ולהשלים עם כל דבר.

עם כל האהבה וההערכה שלי לבנ"ע, קורים בה במצב הקיים דברים,

שאמנם אמרתי את זה בציניות, אבל לא ר' עקיבא, ולא נראלי אף רב גדול היה שמח מהם...

כמובן, שמדברים אחרים כן, אבל את לא יכולה להתכחש לעובדה, שהמצב רחוק מאוד מאוד מלהיות מושלם.

אנחנו צריכים לשאוף לתקן, לשאוף להתקדם, לא להיתקע במקום לא טוב שאנחנו נמצאים בו.

אני לא אומרת את הדברים ממקרה אחד שקרה, אלא מתוך מקום, שאני נמצאת עמוק בתוך התנועה,

רואה את המצב הכללי בסניפים, במסעות, בטיולים, וכן, גם בסמינריוני הדרכה...

וכמו שאמרתי- כואב לי!! משהו צריך להשתנות. 

ואני לא יכנס איתך לוויכוח עכשיו על המעורב, אבל תסכימי איתי שהמצב לא מזהיר בכלל.. ?

נגיד, מחנה סיירים, היית? שמעת סיפורים משם? לדעתי זה מזעזע. וזו רק דוגמא.

 

בברכת חברים לתורה לעבודה!!

הייתי בסירים, והיה, כמו שאומרים, מדהים,בת-ישראל-וציון

ושוב פעם- כל הסיפורים ששומעים משם הם בגדר לשוון רע, ועוד שלא ראיתי בכלל מהדברים האלה במחנה (והיו לי המון הזדמנויות לראות, אבל דברים כאלה פשוט לא קרו) כך שהגיוני שכל הלשון הרע הזה הוא גם בגדר הוצאת דיבה. אני באמת לא באה ממקום של להאשים אותך בדברים האלה, אבל בד"כ הדברים הקיצוניים הם לא נכונים- וזה תקף גם לגבי ה"בעיות צניעות של בנ"ע".

 

ולהפך אני חושבת שאם כל הרבנכים האלה שאת מדברת עליהם היו רואים את בנ"ע הם היו מאושרים- יותר מיזה- פשוט זורחים מאושר!

תחשבי למשל על רבי עקיבא, שחי בתקופה של חורבן, אני מקוה שאני לא צריכה להתחיל לכתוב כאן את כל הסיפורים המתארים את החורבן בדורו ואת הקשיים וחירוף הנפש שלו ושל חבריו להציל את עמ"י, את א"י, ולשמור על תורת ישראל שלא תאבד.

ותחשבי אם הוא היה בא הים ורואה- נערים ונערות יהודים, בא"י, כאשר הארץ עצמה היא תחת ריבונות יהודית; ואותם נערים ונערות שומרים על הדת היהודית, מקימים אותה עפ"י כל מצוותיה, לומדים וחיים עפ"י תורת ישראל; ויחד עם זאת מאמינים בהתישבות בא"י ובעיבוד אדמתה! ולא רק זה, אלא שבפועל הם רק רוצים ורק עושים המון דברים טובים לעמ"י! וכ"כ אכפת להם מכל אחד בעמ"י!

תמיד צריך לשאוף ליותר, לתיקון, כי הרי בנ"א אינם מושלמים, אבל יש כ"כ הרבה טוב בנמצא, ובטח יותר מאשר שהיה לפני 70 שנה, או בזמנו של ר' עקיבא, שהוא פשוט היה שמח מאושר!

טוב,סתם אחת

לא התכוונתי שנתחיל להתדיין פה על מה ר' עקיבא היה אומר.

תפסיקו כבר לפטור כל דבר ב"לשון הרע", אני לא אומרת לשון הרע בשביל הכיף שלי,

אני אומרת את זה על תנועה שאני חלק ממנה, על עצמי. למטרה של תיקון בלבד!!

אבל אם אנחנו רוצים לתקן את עצמינו, אנחנו חייבים להסתכל על עצמינו בעיניים ביקורתיות,

את מבינה את זה? אנחנו חייבים להבין מה הבעייתיות שלנו, וכן, יש בעייתיות.

 

תמיד צריך לשאוף ליותר, לתיקון, כי הרי בנ"א אינם מושלמים, אבל יש כ"כ הרבה טוב בנמצא, ובטח יותר מאשר שהיה לפני 70 שנה, או בזמנו של ר' עקיבא, שהוא פשוט היה שמח מאושר!

 

זה בדיוק מה שאמרתי!! אני לא אמרתי שבנ"ע היא רוע טהור, ואפילו הדגשתי שהיא רחוקה מאוד מלהיות ככה,

בנ"ע היא דבר ט ו ב ! א ב ל, כמו שאת אמרת, תמיד צריך לשאוף ליותר, לתיקון... 

אני רואה את הטוב, אני מסתכלת עליו ושמחה בו, ועם זאת, אני גם לא מתעלמת מהרע, ושואפת לתקן.

 

ובקשר לסיירים? אני לא יתחיל לפרט לך פה על דברים שקרו. 

אשרייך אם הצלחת להישאר מחוץ לכל זה. 

אבל.. ה' ישמור...

ההבדל הוא שאת אומרת 'שמועות' על סייריםאביה_א

הייתי שם שנתיים רצוף, והשנה גם הייתי בשני המחנות (בתור צב"מ)

וכלשונו של רב המחנה (הרב אלישיב):

"אין ספק שמחנה סיירים הוא המחנה הכי מושמץ שיש. אם לא היית שם אל תדבר."

הרב נדביה:

"מתוך 300 משובים של מדריכים, יש חמישה שכתבו שצריך לשפר דחוף את בעיית הצניעות"

 

עדיף להביא עובדות, לא שמועות.

גם יכול להיות שהשמועות באות מלפני כמה שנים...

ותדעי שמאז שאני הייתי חניך בסיירים (אני שבט דביר)

המחנה כל שנה משתפר!

אממ. אני ממש לא מדברת על שמועות.סתם אחת

אני מדברת על עובדות ברורות וקיימות לחלוטין. על מקרים שאני יודעת בביטחון שהם קרו.

ועובדות שחלקן קרו בסיירים השנה, וחלקן לפני שלוש שנים.

הייתי בסיירים השנהאביה_א

שני דברים אני יכול לומר באופן ברור:

1.) במרחב הציבורי, (קרי: ברחבה, במאהל פעילות, לאור יום, ביזור הקיוסק, ברל"שיה וכו')

לא היו דברים שבאופן קיצוני הם לא בסדר. היו 'כיפים' פה ושם, אבל לא הרבה יותר מזה.

2.) כדי למצוא בעיות צניעות קשות, היה צריך לחפש בנר ונוצה.

והייתי שם צוות בית מדרש (צב"מ) זאת אומרת שלפחות בשבוע של יח"ד לא היו לי חניכים על הראש,...

ובאמת היה בסדר!!!

*אם לא מסכימה על שתי העובדות הנ"ל, תכתבי דעה מנומקת מלווה בעובדות.

 

אני באמת לא בקטע של לפגוע, אבל יש לאנשים נטייה לראות רק את הכתמים השחורים, ואז באופן טיבעי כל הבגד נראה שחור.

 

שוב, אני לא אומרת שאין דברים טובים!!סתם אחת
עבר עריכה על ידי סתם אחת בתאריך י"ב בכסלו תשע"ג 09:07

בבקשה אל תוציא לי מילים מהפה,

אם אתה רוצה, אני יכולה לפרט לך באישי על דברים שקרו,

שאולי הם לא היו במרחב הציבורי, אבל הם בהחלט היו. ואפילו אף אחד לא ניסה להסתיר אותם מהמדריכים שלו. 

אני חושבת שזה ברור שחניכים לא יתנהגו באופן מזעזע במרחב הציבורי מול כל הרכזים.

שוב, אם אתה רוצה, באישי... זה לא מקרים שאני חושבת שיש לי הרשות לכתוב אותם פה בפורום.

העניין הוא שכל ההסתכלות לא נכונה-אנונימי (פותח)

רואים את בנ"ע לעומת אריאל ועזרא ואכן המצב בהרבה מסניפי בנ"ע הוא נוראי אבל העניין הוא שאריאל ועזרא הולכים מלכתחילה למקומות "דוסים" ולעומתם, בנ"ע מתפרסים על פני סוגי אנשים שונים!

לכן נראה סניף בנ"ע בעיר חילונית במצב נוראי ומזעזע אבל מצד שני גם נראה בנ"ע ביישוב דוס וכולם שם חתיכת דוסים

העניין הוא שבני עקיבא מנסים להגיע לכל סוג אוכלוסיה ולהכניס לה את המסרים שלהם ולכן גם יהיו שם "פחות דוסים" ועזרא ואריאל מראש ילכו ל"יותר דוסים" ולכן זה מה שתמצאו שם....

זה לא אומר שבנ"ע הורסים את המקומות ה"דוסים"!!! הם מתימים את עצמם לסוג האנשים ולכן גם יש המון הבדלים בין הסניפים השונים....

זה לא ממש נכון- היה סיבוך בין בנ"ע לאריאלאנונימי (פותח)

באמת בהתחלה זה היה בגלל שבנ"ע לא הסכימו לפתוח סניפים בתנאים שאריאל רצו אבל היום כבר אין לזה משמעות- בנ"ע מחזיקים המון סוגי סניפים ממעורבים לגמרי ועד נפרדים לגמרי....

פשוט עכשיו היו בעיות וכל פעם אחד הצדדים הסכים להתאחד והשני לא הסכים ואח"כ להפך...

למה מעורב ולמה נפרד...ozd

לי תמיד היה ברור שהאידיאל הוא שהסניף יהיה נפרד לגמרי וכו' ובזמן האחרון לצערי(?) הכיוון קצת השתנה:

 

בישובים קטנים שהבנים מכירים את הבנות אני חושב  שזה לא באמת ישנה אם יהי מעורב או נפרד כי כום מכירים אחד את השני והכל תלוי בחינוך - אם החינוך יהי טוב אז זה שזה מעורב זה לא ישפיע ואם החינוך לא יהיה טוב הם במילא יפגשו כל הזמן ויעשו מה שהם רוים...

 

בערים ומקומות גדולים:

מצד אחד אם פחות יהיו בקשר והיתרונות ברורים מצד שני שמתבגרים והחברה נפרדת חלק מהחניכים יתחילו לעשות שטויות ולהיות אנטי נפרד בגלל שזה מה שכפו עליהם ויקרו דברים הרבה יותר גרועים - בקטע הזה התפשרתי שהתחלתי לראות שילדים שגדלו בחינוך נפרד פתאום נורא "מתלהבים" מהמין השני ומתייחסים לזה בגישה ממש לא משהו, דבר שלא קורה  בסניפים מעורבים.

 

ובתכל'ס הכל קשור לחינוך

היי!!!!!!!!אברי
א. האידיאל של בני עקיבא הוא מ ע ו ר ב ! ! ! אל תשכחו שלפני 34 שנים סגרו את סניף בין החומות בגלל שהם הפרידו את עצמם ומכאן צמחה תנועת אריאל...
ב. חבריה ב' זה עולם שונה לחלוטין... מדי פעם גם לנו יש פעילות עם הבנות וזה אריאל... (כן.. לצערי הייתי שם... עברתי לבנ"ע...)
זה זמן שכבר נכנסים לתוך העולם הזה של הבנים והבנות בכל מקרה... בין אם רוצים ובין אם לא... עדיף שזה יהיה עם הסניף... ככה לפחות לא תיפול על%@*% אחת....
השאלה היא שוב מי מבחינתך קובע את האידיאל?רפ"א
נראלי שבנ"ע עברה קצת שינוי מלפני 34 שנים..הכלטובה

אז ההנהלה הייתה של הקיבוץ הדתי שהם באמת בעד מעורב.. אבל היום אפשר לשמוע את המזכ"לים של פעם מתלוננים על 'ההתחרדות' של בנ"ע.. וסתם דרך אגב היום התנועה נותנת מקום לסניפים הנפרדים וב"ה יש יותר ויותר..

"נותנת מקום"?אופטימי=)

אז למה אין מחנה נפרד נורמאלי?

 

למה אין סמינריון נפרד נורמאלי?

 

לא נראה לי שמי מאיתנו יכול לקבוע מה האידיאלבניעקיבא

אך בזכותינו, או אלי יש לומר בחובתינו לבחון תמיד את צעדינו.

לכן, לענ"ד, אין כאן צורך לדון על מה האידיאל של בני עקיבא, אלא איך אנחנו שואפים לראות את בני עקיבא האידיאלית. ונראה לי שלכל אחד פה יש תשובה שונה על זה.

 

 

בכל מקרה,

אברי, סניף בין החומות עוד חי וקיים.

 

העניין הוא, שבימינו, מי שמחפש תנועה נפרדת, יש לו אופציות אחרות.

לכן, כפי שאני רואה את התנהלות המפעלים התנועתיים, אין דגש על נתינת המקום. בעיקר, כי רוב הסניפים הנפרדים אינם יוצאים למפעלים התנועתיים. אולי זה ביצה ותרנגולת, אבל רוב הסניף הנפרדים אינם רוצים ליטול חלק במפעלי התנועה מסיבות כאלה ואחרות. בכל מקרה, בכל המחנות ישנו עדה/ רובע נפרדים. בשנים האחרונות ישנה יוזמה של מחנה נפרד כחלק ממחנה מעלות. לגבי הסמנריונים, זה מאוד תלוי במחוז.

...אופטימי=)

כן אני יודע מהז\ה ה"מחנה הנפרד"

 

במסלולים הולכים בנפרד ותו לא.

סניף בין החומות קיים אבל היה שם הרבה מאבקיםozd

אמא שלי הייתה חניכה שם ועשו להם הרבה בעיות לדעתי ההתנגדות לנפרד זה פחד משינויים (האידיאל של הרב נריה לא היה מעורב נכון?...)

אפילו בסיירים יש (לצערינו) רובע ועדה נפרדים!אביה_א

כן כן! קראתם נכון - יש רובע נפרד לבנות (עם רכזות רובע משלהם)

ועדה נפרדת לבנים.

 

אם כי אנונימי לפני צדק - גם מי שבעדה הנפרדת עדיין יוכל לפגוש בנות כאוות נפשו.

אבל פה זה כבר תלוי בך!

 

אתה רוצה סמינריון ומחנה נפרד רק לך?? איבדת פה את כל העניין.

גם בין אלה שדוגלים בתנועה נפרדת (ר"ל) - יש כאלה אומרים שחב"ב והצוות כן צריכים להיות מעורב...

 

בנ"ע לא מתנגדת לנפרד כשלעצמו, אלא כמו שנאמר לסניף בין החומות דאז -

 

אם אתם מתוך עיקרון לא תבואו למפעלי התנועה - קרי לועידה פעם בארבע שנים ולמחנות, סמינריונים וכו' - אתם לא בני עקיבא!

וזה לדעתי צריך להיות נכון גם היום...

 

 

 

מה רע לך שיש רובע נפרד?ozd

גם אם אתה לא מסכים?? - זה מה שרע לי בבנ"ע שזה רע להם נפרד. אני יודע שאם וזה יקרה לסניף שלנו יקח שנים עעד שהם יהיו נפרד וברור לי שאתה לא יכול לבוא ולעשות את זה, אבל מה רע לך שיש חלק נפרד?? ומה האידאולוגיה שלך? כתבתי לפני מס' תגובות למה יש מקום גם למעורב אבל לא קיבלתי תשובה הגיונית למה צריך מעורב לכתחילה?

וואו הפעם הפתעת אותי!רפ"א

ראיתי כל מיני סוגי אנשים כאלה שרוצים חצי חצי כאלה שחושבים מעורב לכתחילה אבל כאלה שפשוט נגד נפרד?!

זה זן חדש שאף פעם לא פגשתי... מאוד מעניין מאיפה זה בא לך? מה לעזאזל רע לך בחברה ששומרים על ההלכה?

"גם בין אלה שדוגלים בתנועה נפרדת (רחמנן ליצלן)" רחמנן לצלן??? השתגעת לגמרי! פשוט עיוות של כל ההלכה

ועוד לשתף בזה את הקב"ה?? לאיפה הגענו?

וחוץ מזה זה ממש לא נכון לומר שמי שבעד תנועה נפרדת הוא נגד להפריד את חבב זה דווקא בדרך כלל הפוך כלומר

מי שבעד תנועה נפרדת הוא בעד נפרד גם בגיל של הנוער(מה ההבדל בין הנוער לצעירים?)

 

לא הבנתי בכלל את דעתך אתה אשכרה נגד נפרד בכל רמח אבריך?

חח זה היה בעיקר כדי לתת איזון לכמה אנשים פה...אביה_א
אין לי בעיה עם נפרד, וגם ישבתי איתם בשירי סעודה שלישית ושרנו 'יה אכסוף'
יש לי בעיה עם אלה שמגזימים!!
מה שכתבתי כאן היה בעיקר כדי לתת איזון לאלה שחושבים שכל העולם חושב כמוהם...
מצטער אם פגעתי במישהו...
אביה, אולי כשאי בפעם הבאה להוסיף <צ> לדבר כזה...בת-ישראל-וציון

וחוץ מיזה אני לא אכתוב את הדעה שלי על הדיון פה בגלל השעה... ישנוני

לילה טוב, חודש טוב, חג שמח, ושבת שלום!

זה לא בדיוק ציניותאביה_אאחרונה
אני כן חושב שעדיף סניפים מעורבים, ויש סניפים נפרדים שבאמת מזעזעים אותי עם ההגזמה שלהם. זה לא ציניות. זה אולי קצת הגזמה...
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך